
109. zk., 2019ko ekainaren 11, asteartea
N.º 109, martes 11 de junio de 2019
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BESTELAKO XEDAPENAK
OTRAS DISPOSICIONES
TURISMO, MERKATARITZA ETA KONTSUMO SAILA
DEPARTAMENTO DE TURISMO, COMERCIO Y CONSUMO
2817
2817
AGINDUA, 2019ko maiatzaren 21ekoa, Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuarena, «Retail Training» merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko beken programa arautzen eta deitzen duena 2019ko ekitaldirako.
ORDEN de 21 de mayo de 2019, de la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, por la que se regula y convoca, para el ejercicio 2019, el programa de becas para formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial «Retail Training».
XI. legegintzaldi honetako Euskadi 2020 gobernu-programan, I.1 ardatzaren barruan. 31. konpromisoan («Euskal merkataritza-sektorearen lehiakortasuna sustatzea»), enplegu gehiagokoa eta hobeko hazkunde irmoa aipatzen da; han dago jasota toki-merkataritzari lagundu egin behar zaiola, eta, horretarako, haren lehiakortasuna sustatu behar dela, enplegua finkatzeko eta herri nahiz hiriak dinamizatzeko funtseko osagaia delako, hiriko espazioak eraginkortasunez kudeatuta.
En el Programa de Gobierno de esta XI Legislatura, Euskadi 2020, dentro del Eje I.1. Un crecimiento sólido con más y mejor empleo, en el compromiso número 31 «Fomento de la competitividad del sector comercial vasco», se hace constar el apoyo al comercio local, impulsando su competitividad como elemento fundamental para la consolidación del empleo y la dinamización de pueblos y ciudades, gestionando de forma eficiente los espacios urbanos.
2017-2020 aldirako Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko Plan Estrategikoan, Jaurlaritzak turismoan, merkataritzan eta kontsumoan sustatu beharreko jarduera publikoko arlo lehenetsiak zehazten dira, betiere XI. legegintzaldirako gobernu-programan oinarrituta. Izan ere, plan estrategiko hori da sailaren politika publikoen plangintza egiteko lanabesa eta administrazio honi arlo horretan dagozkion jarduerak antolatzeko eta koordinatzeko bitarteko egokia.
En el Plan Estratégico de Turismo, Comercio y Consumo 2017-2020, herramienta de trabajo para la planificación de las políticas públicas del Departamento del mismo nombre, instrumento adecuado para la ordenación y coordinación de las actuaciones que le corresponden en esta materia a esta Administración, se identifican las áreas prioritarias de actividad pública que deben ser impulsadas por este Gobierno en materia de Turismo, Comercio y Consumo, sobre la base del Programa de Gobierno para esta XI Legislatura.
Barne-merkataritzari dagokionez, plan estrategikoaren helburuetako bat honako hau da: sektore-lehiakortasuna sustatzea, elkarteekin elkarlanean jardunez, eta ikuspegi berritu eta eraginkor baten bidez. Horretarako, hainbat lan-ardatz eta jarduketa-lerro zehaztu dira, horietako bakoitzaren helburuaren arabera. IV. esparruan edo ardatzean (Politikak sektorera eta lurraldera eramateko erremintak), honako helburu hau geneukan finkatuta: merkataritza-politiken efikazia hobetzea, lidergo publikoa indartuta politika horien diseinuari, aplikazioari eta segimenduari dagokienez, eta ahaleginak eta optimizazio operatiboa horretarako eskura diren giza baliabideetara eta baliabide teknikoetara bideratzea.
En lo referente a materia de Comercio Interior, se fija como objetivo del Plan Estratégico el impulso de la competitividad sectorial a través de la colaboración con el tejido asociativo, desde una lógica renovada y eficaz. Para ello, se delimitan una serie de Ejes de trabajo con unas Líneas de Actuación acorde a los objetivos que se pretenden con cada uno de ellos. En el Ámbito o Eje IV, Herramientas de traslación de políticas al sector y al territorio, nos marcamos como objetivo, mejorar la eficacia de las políticas comerciales desde el fortalecimiento del liderazgo público en el diseño, la aplicación y seguimiento de las mismas; y el esfuerzo y optimización operativa de los recursos humanos y técnicos disponibles para ello.
Bestetik, Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren Dirulaguntzen 2019rako Plan Estrategikoan dago jasota laguntzen programa hau.
Por su parte, el presente programa subvencional se encuentra encuadrado en el Plan Estratégico de subvenciones del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo 2019.
Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren helburuetako bat honako hau da: programen bidez, behar diren inguruabarrak ematea merkataritza-banaketaren sektoreko gaikuntza, prestakuntza eta profesionaltasuna hobetzeko, Euskal Autonomia Erkidegoaren lurralde-eremuan; helburu horretarako, ezinbestekoa izango da enpresa-kudeaketako arloetan behar bezala kualifikatutako profesionalak izatea.
Uno de los objetivos del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo, fijado en el mismo, es propiciar, a través de programas, las circunstancias necesarias que faciliten la mejora en capacitación, formación y profesionalización del sector de la Distribución Comercial en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma del País Vasco, siendo imprescindible para esta finalidad, la existencia de profesionales debidamente cualificados en las distintas áreas de gestión empresarial.
Merkataritzako beka-programa honek iazko bide berean egiten du aurrera, hainbat azterlan eta hausnarketaren emaitza izan ziren eta aurreko ekitaldian egin ziren aldaketak barnean dauzkala, helburua izan baitzen: egungo egoeretara hobeto egokitutako proposamen erakargarriago bat egitea, esparru berritzaile batean zabalduta eta asmo handiko planteamenduak jasota.
Este programa de Becas de comercio, continúa en la misma senda que se inició el año pasado con las modificaciones que fueron introducidas en el ejercicio anterior, fruto de estudio y reflexión, cuya finalidad fue la de plantear una propuesta más acorde a situaciones más actuales y atractivas, con difusión en un nuevo marco innovador con inclusión de planteamientos más ambiciosos.
Deialdi honetan, hogeita zazpi beka eskaintzen zaizkie Euskal Autonomia Erkidegoko merkataritza-banaketarekin zerikusia duten enpresa eta erakundeei, baita nazioarteko bi beka ere Espainiak Parisen eta Milanen dituen merkataritza-ganberetan bederatzi hilerako.
En la presente convocatoria se ofertarán veintisiete becas con destino en empresas y entidades relacionadas con la distribución comercial de la Comunidad Autónoma de Euskadi y dos destinos internacionales, en las Cámaras de Comercio de España en las ciudades de París y de Milán, por un periodo de nueve meses.
Aberastasuna sortzeko eta enplegu jasangarri eta kalitate onekoa sortzeko helburuz taxutu behar ditugu politikak, jakinik globalizazioak eta kontsumo-ohitura hauek marraztutako agertokian mugitu beharko dugula: gure ingurua gero eta lehiakorragoa eta profesionalagoa da, eta produktu nahiz zerbitzuen bikaintasuna eta kalitatea gero eta erabakigarriagoak dira zer erosi aukeratzerakoan, bai eta, ondorioz, lortzen diren emaitzetan ere. Horretarako, sektoreko teknikari gehiago trebatzea sustatu behar dugu, merkatu-beharrizan berri hauetarako ibilbide egokiarekin, hori baita programa honen azken xedea.
Nuestras políticas deben estar dirigidas a la generación de riqueza y a la creación de empleo sostenible y de calidad, todo ello, en el escenario que nos dibuja esta globalización y estos cambios de hábitos de consumo, cada vez más competitivo y profesionalizado, en el que la excelencia y la calidad en el producto y en el servicio, son cada vez más determinantes en la elección de compra, y por lo tanto en la consecución de resultados. Para ello, debemos impulsar la formación de nuevos Técnicos del Sector, que es la finalidad última de este Programa, con un itinerario adecuado a estas nuevas necesidades de mercado.
Horrenbestez, honako hau
Y, en virtud de ello
EBAZTEN DUT:
RESUELVO:
Artikulu bakarra.– Oinarri arautzaileak onartzea, merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko beken programaren 2019ko deialdirako, eranskinean jasotzen den legez.
Artículo único.– Aprobar, en los términos que se recogen en el anexo, las bases reguladoras de la convocatoria, para el ejercicio 2019, del programa de becas para formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial.
AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA
Oinarrietan aurreikusita ez dagoen guztirako, hauek aplikatuko dira: 38/2003 Legea, azaroaren 17koa, Dirulaguntzei buruzko Orokorra; 887/2006 Errege Dekretua, uztailaren 21ekoa, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren erregelamendua onartzen duena; eta, prozedura-arloan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea.
En todo lo no previsto por las bases, será de aplicación la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, además del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones y en materia de procedimiento, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA
Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.
La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.
AZKEN XEDAPENETAKO HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA
Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beraz, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburuari, hilabeteko epean; bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hileko epean. Bi kasuetan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera hasiko dira epeak.
Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de reposición, ante la Consejera de Turismo, Comercio y Consumo, en el plazo de un mes, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.
Vitoria-Gasteiz, 2019ko maiatzaren 21a.
En Vitoria-Gasteiz, a 21 de mayo de 2019.
Turismo, Merkataritza eta Kontsumoko sailburua,
La Consejera de Turismo, Comercio y Consumo,
SONIA PÉREZ EZQUERRA.
SONIA PÉREZ EZQUERRA.
I. ERANSKINA
ANEXO I
OINARRI ARAUTZAILEAK
BASES REGULADORAS
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES
1. artikulua.– Xedea.
Artículo 1.– Objeto.
Agindu honen xedea hau da: merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko beken programa arautzea.
El objeto de la presente Orden es establecer las bases reguladoras para la concesión de becas para la formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial.
Merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikarien prestakuntza ikastaro baten bidez gauzatuko da; ikastaro hori hautapen-prozesuan egongo da sartuta. Horren ostean, bekadunek praktikak egingo dituzte, ikastaroan ikasitako eduki teorikoen gaineko praktikak, alegia.
Esta formación para técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial se desarrollará mediante un curso formativo que estará incluido en el procedimiento de selección; posteriormente, las personas becadas realizarán unas prácticas sobre los contenidos teóricos aprendidos en el citado curso.
2. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.
Artículo 2.– Recursos económicos.
Laguntza hauek itzuli beharrik gabeko laguntzatzat joko dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kargurako dirulaguntzak arautzeko indarrean dauden arauen mende egongo dira; izan ere, 2019rako aurrekontu luzatuak dira, eta 351.940,00 euro daude horretara bideratuta.
Estas ayudas tendrán la consideración de subvenciones no reintegrables y estarán sometidas a la normativa vigente reguladora de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco prorrogados para 2019 destinándose un total de 351.940,00 euros.
3. artikulua.– Pertsona onuradunak.
Artículo 3.– Personas beneficiarias.
1.– Betekizun hauek betetzen dituzten pertsona fisikoek eskura ditzakete merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko bekak.
1.– Podrán acceder a las becas para formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial las personas físicas que reúnan los siguientes requisitos:
a) Administrazio-egoitza Euskal Autonomia Erkidegoan izatea eta, eskabidea aurkezteko epea ixten den egunean, 3 urte baino gehiagoko antzinatasuna izatea. Hiru urte baino gutxiagoko egoitzaldia onartuko da baldin eta eskatzaileak ikasketak direla-eta irten badira behin-behinean erkidego honetatik. Halakorik gertatuz gero, behar bezala egiaztatu beharko da egoera hori.
a) Vecindad administrativa en la Comunidad Autónoma del País Vasco con una antigüedad superior a 3 años, en la fecha de cierre del plazo de presentación de solicitudes. Se admitirán periodos de residencia inferiores a 3 años, cuando las personas solicitantes se hubieran trasladado fuera de esta Comunidad, transitoriamente, por razones de estudios, circunstancia esta que deberá ser debidamente acreditada.
b) Hauek izatea edo egiteko eskubideak ordainduak izatea:
b) Tener o haber abonado los derechos de expedición de:
b.1) graduko edo lizentziako unibertsitate-titulua.
b.1) una titulación universitaria de grado o licenciatura.
b.2) goi-mailako teknikariaren titulua, hauetan:
b.2) una titulación de Técnica o Técnico superior en:
● Marketina eta Publizitatea.
● Marketing y Publicidad.
● Salmenten Kudeaketa.
● Gestión de Ventas y Espacios Comerciales.
● Nazioarteko Merkataritza.
● Comercio Internacional.
● Garraioa eta Logistika.
● Transporte y Logística.
Curriculuma baloratzeko, agindu honen 10. artikuluarekin bat etorriz, hauek lehenetsiko dira: Gizarte Zientzien adarreko unibertsitate-tituluak, merkataritzaren eta enpresaren arloaren barrukoak eta Soziologiaren arlokoak, eta b.2 puntuko goi-mailako teknikarien tituluak.
Los títulos universitarios pertenecientes a la rama de Ciencias Sociales dentro del ámbito comercial y de empresa y Sociología y los títulos de Técnica o Técnico Superior del punto b.2 de este artículo tendrán carácter prioritario en la valoración del currículum según el artículo 10 de la presente Orden.
Atzerrian eskuratutako titulazioek Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak homologatuta egon beharko dute onartu ahal izateko, betiere eskabideak aurkezteko epea amaitu aurretik.
Los títulos obtenidos en el extranjero solo se admitirán si están homologados por el Ministerio de Educación, Cultura y Deportes en la fecha de cierre del plazo de presentación de solicitudes.
c) Euskararen B2 maila gutxienez egiaztatuta edukitzea (hizkuntzetarako Europako erreferentzia-esparru bateratuaren arabera).
c) Tener acreditado al menos el nivel B2 de conocimiento de euskera del marco europeo común de las referencias para las lenguas.
d) Aurretik, eduki eta helburu bera edo antzekoa izan duen bekaren baten onuradun izan ez izana.
d) No haberse beneficiado de becas de igual o similares características en cuanto al contenido y objetivos de las mismas.
e) Programa honen lehenagoko deialdietan egin diren prestakuntza-ikastaroak egin ez izana, ez osorik, ez partzialki.
e) No haber realizado total o parcialmente el curso de formación de anteriores convocatorias de este programa.
f) 32 urte baino gehiago ez izatea eskabidea aurkezteko unean.
f) Edad no superior a 32 años, en el momento de la presentación de la solicitud.
g) Nazioarteko bekak eskuratu ahal izateko, jomuga bakoitzeko hizkuntza jakiteko betekizuna ere bete beharko da.
g) Para acceder a las becas de carácter internacional, se han de cumplir también los requisitos de conocimiento de idiomas propios de cada destino:
● Espainiako Merkataritza Ganberaren Milango egoitzaren kasuan, ingelesaren edo italieraren B2 maila (hizkuntzetarako Europako erreferentzia-esparru bateratuaren arabera).
● Cámara de Comercio de España en Milán: el nivel B2 de conocimiento de italiano o inglés del marco europeo común de las referencias para las lenguas.
● Espainiako Merkataritza Ganberaren Parisko egoitzaren kasuan, ingelesaren edo frantsesaren B2 maila (hizkuntzetarako Europako erreferentzia-esparru bateratuaren arabera).
● Cámara de Comercio de España en París: el nivel B2 de conocimiento de francés o inglés del marco europeo común de las referencias para las lenguas.
h) Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan ezarritako gainerako betekizunak.
h) Los demás requisitos establecidos en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
2.– Ezin izango dira aurkeztu agindu honen bitartez araututako beketara pertsona hauek: dirulaguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratibo edo penalik dutenak, edo horretarako legezko debekurik dutenak, sexu-diskriminazioaren ondoriozko debekuak barnean hartuta, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/2005 Legearen azken xedapenetako seigarrenean xedaturikoari jarraikiz. Egoera hori egiaztatzeko, eskabideko erantzukizunpeko adierazpena beteko da.
2.– No podrán concurrir a las becas reguladas en la presente Orden, aquellas personas que se encuentren sancionadas penal o administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas, o se hallen incursas en prohibición legal alguna que las inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por discriminación por razón de sexo de conformidad con lo dispuesto en la Disposición Final sexta de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la igualdad de Mujeres y Hombres, que se acreditará mediante la cumplimentación de la Declaración Responsable de la solicitud.
3.– Dirulaguntzak eta laguntzak emateko eta, hala badagokio, ordaintzeko, amaitu egin beharko dira itzulketa- edo zehapen-prozedurak, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren organismo autonomoek emandako antzeko dirulaguntzen esparruan hasitako prozedurak eta izapideetan dauden prozedurak, alegia.
3.– La concesión y, en su caso, el pago de las subvenciones y ayudas, quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador, que habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación.
4.– Bateraezina da beka hauek baliatzea eta ordaindutako beste edozein lan egitea edo beste beka bat jasotzea.
4.– El disfrute de las becas es incompatible con la realización de cualquier trabajo remunerado o con la percepción de otra beca.
4. artikulua.– Beken ezaugarriak.
Artículo 4.– Características de las becas.
Destino nazionaleko 27 bekatarako deialdia da; bederatzina hileko bekak dira, 2020ko urtarriletik urrira bitartekoak.
Se convocan 27 becas para destinos nacionales que tendrán una duración de 9 meses, entre enero y octubre de 2020.
Halaber, nazioarteko beste bi bekatarako deialdia da; bederatzina hileko bekak dira, 2020ko urtarriletik urrira bitartekoak, eta haien praktikak Espainiako Merkataritza Ganberaren Milango eta Parisko egoitzetan egingo dira.
Se convocan 2 becas internacionales que tendrán una duración de 9 meses, entre enero y octubre de 2020, y cuyas prácticas se realizarán en las sedes de las Cámaras de Comercio de España en Milán y París respectivamente.
5 artikulua.– Beken zenbatekoa.
Artículo 5.– Cuantía de las becas.
1.– Destino nazionalak.
1.– Destinos nacionales.
1.1.– Bakoitzak 11.250,00 euroko funtsa izango du.
1.1.– Cada beca con destino nacional estará dotada con un fondo de 11.250,00 euros.
2.– Nazioarteko destinoak.
2.– Destinos internacionales.
2.1.– Espainiako Merkataritza Ganberaren Milango egoitzarako bekak 15.300 euroko funtsa izango du.
2.1.– La beca con destino en sede de Milán de la Cámara de Comercio de España estará dotada con un fondo de 15.300 euros.
2.2.– Espainiako Merkataritza Ganberaren Parisko egoitzarako bekak 18.450 euroko funtsa izango du.
2.2.– La beca con destino en sede de París de la Cámara de Comercio de España estará dotada con un fondo de 18.450 euros.
3.– Zenbateko horretan sartutakotzat jotzen dira bekadunak izan ditzakeen edozein eratako betebehar guztiak, Gizarte Segurantzari dagokion langile-kuota eta PFEZaren atxikipena barnean hartuta, hala badagokio.
3.– En esa cuantía se entienden comprendidas la totalidad de las obligaciones, de cualquier naturaleza, que pudiera soportar la persona beneficiaria de la beca, incluidas la cuota del trabajador correspondiente a la Seguridad Social y la retención de IRPF, en su caso.
4.– Praktikaldia egiteko tokirainoko bidaia-gastuak, ostatua, mantenua eta bestelako gastuak bekadunaren kontura izango dira, eta, horietarako, bekaren zuzkidura baliatuko du.
4.– Todos los gastos de desplazamiento hasta el lugar de destino, alojamiento, manutención y otros gastos en los que pudiera incurrir serán por cuenta del becario o becaria, a los que hará frente con la dotación de la beca.
5.– Nazioarteko bekei dagokienez, 2.000,00 euroko zuzkidura izango dute lekualdaketetarako eta ostaturako.
5.– En el caso de las becas internacionales contarán con una dotación de 2.000,00 euros para gastos de desplazamiento y alojamiento.
6. artikulua.– Gizarte-babesa.
Artículo 6.– Protección social.
Horretaz gain, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak beken onuradunei alta emango die Gizarte Segurantzan, eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailaren kargura finantzatuko da enpresa-kuota.
La Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco dará de alta a las personas beneficiarias de estas becas en la Seguridad Social, financiando a cargo del presupuesto del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo la cuota patronal que corresponda.
Halaber, bekadun egiten direnetik eta programa amaitu arte, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioak istripuetako eta erantzukizun zibileko asegurua sinatuko du bekadunen alde, bekadunen jardueraren ondorioengatik eta hirugarrenei sortu ahal dizkieten kalteen aurrean; horrez gain, bidaiako laguntza-aseguru osagarria ere sinatuko du, atzerriko beken kasuan.
Así mismo, a partir del momento de adquirir la condición de becarios y becarias y hasta la finalización del programa, la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco suscribirá en su beneficio, un seguro de accidentes y responsabilidad civil por las consecuencias de la actividad de los becarios y las becarias ante los daños que pudieran causar a terceros y, en el caso de los destinos en el extranjero, uno complementario de asistencia en viaje.
II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
PROZEDURA
PROCEDIMIENTO
7. artikulua.– Eskabideen aurkezpena.
Artículo 7.– Presentación de solicitudes.
1.– Eskabideak aurkezteko epea agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da, eta amaitu, berriz, 2019ko uztailaren 12an.
1.– El plazo de presentación de solicitudes se iniciará el día siguiente al de la publicación de esta orden en el Boletín Oficial del País Vasco hasta el 12 de julio de 2019.
2.– Agindu honetako eskabideak, errekerimenduak, jakinarazpenak eta gainerako kudeaketak bitarteko elektronikoez beharko dira, betiere Administrazio Elektronikoaren otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuarekin bat eta E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa (Platea) onartzen duen Informatika eta Telekomunikazioetako zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpenarekin bat etorriz.
2.– Las solicitudes, requerimientos, notificaciones y demás gestiones implicadas en esta Orden se deberán efectuar por medios electrónicos, de conformidad con el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica y la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, que aprueba la Plataforma Tecnológica para la E-Administración –Platea–.
Eskabideak, erantzukizunpeko adierazpenak, justifikazioak eta gainerako ereduak nola izapidetu jakiteko xehetasunak euskadi.eus egoitza elektronikoko helbide honetan eskuratu daitezke:
Las especificaciones sobre cómo tramitar las solicitudes, declaraciones responsables, justificaciones y demás modelos estarán disponibles en la siguiente dirección electrónica de Euskadi.eus:
http://www.euskadi.eus/diru_laguntza/2019/bec-2019/web01-tramite/eu/
http://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2019/bec-2019/web01-tramite/es/
Espedientera iristeko eta gainerako izapideak egiteko, beste helbide hau ere erabil daiteke:
El acceso al expediente y demás trámites podrán realizarse también a través de la dirección:
https://www.euskadi.eus/nire-karpeta/web01-sede/eu/
https://www.euskadi.eus/mi-carpeta/web01-sede/es/
Eskabidearekin batera aurkeztu beharko dira: erakunde eskatzailearen izenean jarduteko lege-gaitasuna duen pertsonaren sinadura elektronikoa ez ezik, harekin batera aurkeztu beharreko agiri guztiak eta Administrazioak eskatzen dituen guztiak ere, Administrazio Elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuak xedatu bezala.
La solicitud incorporará, además de la firma electrónica reconocida de la persona o entidad que posea capacidad legal para representar a la entidad solicitante, toda aquella documentación que haya de acompañarse a la solicitud y la que pueda ser requerida por la Administración, en los términos dispuestos en el citado Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica.
Ordezkari batekin jardun nahi izanez gero, ordezkaritza beste pertsona bati eman dakioke norberaren izenean bitarteko elektronikoz jardun dezan agindu honi dagozkion prozedura guztietan, Eusko Jaurlaritzaren Ordezkarien Erregistro Elektronikoaren bitartez (egoitza elektronikoan):
Si se desea actuar con representante, la representación se podrá otorgar a otra persona para que actúe en su nombre por medios electrónicos en todos los procedimientos relativos a la presente Orden, bien a través del Registro Electrónico de Representantes ubicado en la Sede Electrónica del Gobierno Vasco:
https://www.euskadi.eus/ordezkarien-erregistro-elektronikoa/web01-sede/eu/
http://www.euskadi.eus/registro-electronico-de-representantes/web01-sede/es/
Ordezkariak (fisikoak zein juridikoak) identifikazio-bitarteko elektroniko onartu bat eduki beharko du.
La persona representante (física o jurídica) deberá disponer de un medio de identificación electrónico admitido.
8. artikulua.– Eskabideari erantsi beharreko agiriak.
Artículo 8.– Documentación que debe acompañar a la solicitud.
1.– Eskabidearekin batera, dokumentazio hau aurkeztu beharko da:
1.– A la solicitud se acompañará la documentación siguiente:
a) Eskatzailearen erantzukizunpeko adierazpena, hauei buruzkoa:
a) Declaración responsable del solicitante sobre los siguientes apartados:
1) Betetzen ditu deialdia arautzen duten oinarrietan ezarritako betekizunak.
1) Cumple con los requisitos establecidos en las bases reguladoras de la Convocatoria.
2) Prestasuna, aurrehautaketako ikastarotik eta bekaren esleipenetik eratortzen diren jarduera guztiak egiteko.
2) Disponibilidad para desarrollar cuantas actividades se puedan derivar, tanto del curso de preselección como, en su caso, de la adjudicación de la beca.
3) Hautatutako destinoan praktikak egiteko gaitasun fisiko egokia.
3) Aptitud física adecuada para la realización de las prácticas en el destino seleccionado.
4) Ez da bekadun izan antzeko eduki eta helburuko beketan.
4) No haber sido beneficiario o beneficiaria de becas de similares características en cuanto a su contenido y objetivos de las mismas.
5) Bekak dirauen bitartean lan ordaindurik ez egitekoa.
5) De no realizar trabajo remunerado durante la beca.
6) Ez dago inolako itzulketa- edo zehapen-prozeduretan.
6) No estar incursa en procedimiento de reintegro o sancionador.
7) Ez dago zigor- edo administrazio-arloko dirulaguntzak edo laguntza publikoak lortzeko aukera galtzearekin zehatuta, eta ez dago horretarako ezgaitzen duen legezko debekuren baten eraginpean, Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legearen arabera sexu-diskriminazioarengatik gertatutakoak barne.
7) No hallarse sancionado administrativa o penalmente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas, ni incurso en prohibición legal alguna que le inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley para la igualdad de Mujeres y Hombres.
8) Ez du egin programa honen lehenagoko deialdietako prestakuntza-ikastarorik, ez osorik, ez partzialki.
8) Que no ha realizado total o parcialmente el curso de formación en anteriores convocatorias.
b) Curriculum vitaea, hauek adierazita: prestakuntza akademikoa, egindako ikasketen eta jarduera profesionalen zerrenda, euskarazko, ingelesezko eta frantsesezko jakintza-maila, eskatzaileak interesekotzat jotzen duen bestelako merezimendu oro, hala nola egindako lanak, prestakuntza osagarria, eta abar.
b) «Currículum vitae», indicando la formación académica, relación de estudios realizados y las actividades profesionales desempeñadas, conocimientos de euskera, inglés y francés, así como otros méritos que la persona solicitante estime de interés, tales como trabajos desarrollados, formación complementaria, etc.
c) Titulu akademikoaren kopia, edo titulua egiteko eskubideak ordaindu izanaren egiaztagiriaren kopia. Dokumentu hori eskabidea egin ondoren ere aurkeztu ahal izango da, 2019ko abuztuaren 5era arte.
c) Copia del título académico o del resguardo de haber abonado los derechos para su expedición. Este documento se podrá presentar en fecha posterior a la presentación de la solicitud, hasta el 5 de agosto de 2019.
d) Espediente akademikoaren ziurtagiria, hauek jasota: ikasturte guztietako kalifikazioak, ikasketak noiz amaitu ziren eta, hala badagokio, ikasketen amaierako proiektua. Dokumentu hori eskabidea egin ondoren ere aurkeztu ahal izango da, 2019ko abuztuaren 5era arte.
d) Certificado del expediente académico, con las calificaciones de todos los cursos, en el que conste la fecha de finalización de sus estudios, incluido, en su caso, el proyecto final. Este documento se podrá presentar en fecha posterior a la solicitud, hasta el 5 de agosto de 2019.
e) Euskaraz, ingelesez, frantsesez eta italieraz badakiela egiaztatzea, hizkuntza-ziurtagiriak emateko baimena duen erakunde ofizial batek emandako ziurtagiriaren edo tituluaren kopiaren bidez.
e) Acreditación del conocimiento del euskera, inglés, francés, e italiano mediante copia del título o certificación emitida por un Organismo Oficial autorizado para la expedición de certificaciones de idiomas.
f) Beste edozein prestakuntza akademikoren egiaztagiriak, baita egindako ikastaroenak ere, non jaso beharko baita zenbat irakastordu egin diren, eta, hala badagokio, zer praktika egin diren. Ez dira kontuan hartuko ordu kopurua adierazita ez daukaten ikastaroak.
f) Documentos acreditativos de cualquier otra formación académica que posea y los cursos realizados en los que consten las horas lectivas y, en su caso, las prácticas realizadas. No se tendrán en cuenta los cursos en los que no consten el número de horas.
g) Lan-bizitzaren ziurtagiria, Gizarte Segurantzak egina, lan-esperientzia egiaztatzeko.
g) Certificado de la vida laboral expedido por la Seguridad Social, para acreditar la experiencia laboral.
h) Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio-egoitza egiaztatzen duen errolda-ziurtagiria izatea egiaztatzen duen dokumentazioa, agindu honen 3.1.a) artikuluan zehaztutakoari jarraikiz. Egoitzaldiari dagokion epea hiru urte baino txikiagoa bada, ikasketak direla-eta behin-behinean bizilekua aldatzeagatik, 3.1.a) artikuluan ezarritakoari jarraikiz, egoera hauek egiaztatu beharko dira:
h) Certificado de empadronamiento acreditativo de la vecindad administrativa en la Comunidad Autónoma del País Vasco, acorde con lo especificado en el artículo 3.1.a) de esta Orden. En aquellos casos en los que el plazo de residencia fuera inferior a 3 años por traslado transitorio por motivos de estudios, según lo dispuesto en el artículo 3.1.a), deberán acreditarse los siguientes extremos:
1) EAEn erroldatuta egotea, eskabideak aurkezteko epea ixten den unean.
1) Empadronamiento en la CAV en el momento del cierre del plazo de solicitudes.
2) Ikasketak egitera joan den hirian erroldatuta egon izana.
2) Empadronamiento en la ciudad a la que se trasladó por razones de estudios.
3) Hiri horretako ikastetxe batean matrikulatuta egon izana.
3) Haber estado matriculado en un centro docente ubicado en dicha ciudad.
4) EAEko egoiliarra izatea, ikasketak zirela-eta aldatu zen unean.
4) Haber sido residente en la CAV en el momento en que se produjo el traslado por estudios.
i) Eskatzailearen NANa.
i) DNI del solicitante.
j) Ordezkari batekin jardun nahi bada eta ordezkaritza emanda badago, pertsona edo erakunde eskatzailearen legezko ordezkaritza-ahala.
j) Si se desea actuar con representante y la representación está otorgada, poder de representación legal de la persona o entidad solicitante.
Baldin eta ez badute ordezkaritzarik eman eta ez badute Ordezkarien Erregistro Elektronikoa erabili nahi, ordezkaritza emateko inprimaki arautua erantsi beharra egongo da (http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/-/eskabidea/borondatezko-legezko-ordezkaritza-egilestea-inprimaki-normaldua/), eta, horrekin batera, ordezkatuaren egiaztagiriak (NANa pertsona fisikoa bada, eta ahalordetze-eskriturak pertsona juridikoa bada).
Si la representación no está otorgada ni se desea utilizar el Registro Electrónico de Representantes deberá adjuntarse el impreso normalizado de otorgamiento de representación http://www.euskadi.eus/gobierno-vasco/-/formulario/impreso-normalizado-de-otorgamiento-de-representacion-legal-voluntaria/ junto con la documentación que acredite al representado (DNI en caso de persona física y escrituras de apoderamiento en caso de persona jurídica).
2.– Dirulaguntza kobratzeko, pertsona edo erakunde onuradunaren egoitza sozialaren edo bankuaren datuak aurretik adierazi ez baldin badira, edo aldatu nahi badira, informazio hori «Hirugarrenen Erregistro Telematikoa» deritzon bide telematikoaren bitartez eman beharko da, Ogasun eta Ekonomia Sailak ezarritako eredu eta prozedura erabiliz:
2.– Para el cobro de la subvención y solo en el caso de que no se hayan facilitado antes o se quieran modificar los datos bancarios será necesario facilitar el «Documento de Alta de Tercero Interesado» a través del canal telemático «Registro Telemático de Terceros», según modelo y procedimiento establecido por el Departamento de Hacienda y Economía:
http://www.euskadi.eus/hirugarrenaren-datuen-aldaketa/web01-s2oga/eu/
http://www.euskadi.eus/web01-s2oga/es/contenidos/autorizacion/alta_terceros/es_7999/alta_terceros.html
3.– Laguntza hauen onuradunek egiaztatu beharko dute zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean dituztela. Automatikoki egiaztatuko da, laguntza eman aurretik eta ordainketa-proposamena egin aurretik. Eskabidea aurkeztean, eskatzaileak organo emaileari baimena ematen dio zuzenean egiazta ditzan Dirulaguntzen Erregelamenduaren 18. eta 19. artikuluetan (uztailaren 21eko 887/2006 Errege Dekretua) aurreikusita dauden egoerak, ziurtagiri telematikoen bidez; kasu horretan, eskatzaileak ez ditu ziurtagiri horiek aurkeztu beharko.
3.– Los beneficiarios de estas ayudas deberán acreditar que se hallan al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias y frene a la Seguridad Social. La acreditación se verificará automáticamente con anterioridad a la concesión de la ayuda, así como con anterioridad la propuesta de pago. La presentación de la solicitud conllevará la autorización de la persona solicitante para que el órgano concedente obtenga de forma directa la acreditación de las circunstancias previstas en los artículos 18 y 19 del Reglamento de Subvenciones (Real Decreto 887/2006, de 21 de julio) a través de certificados telemáticos, en cuyo caso la persona solicitante no deberá aportar las correspondientes certificaciones.
4.– Laguntza jasotzeko eskabidea eta horrekin batera aurkezten den dokumentazioa norberak aukeratutako hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango da. Halaber, laguntza-eskabidetik eratorritako jarduketetan, eta prozedura osoan, eskatzaileak aukeratutako hizkuntza baliatuko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legean ezarritakoaren arabera.
4.– Se podrá presentar la solicitud de ayuda, junto con la documentación exigida, en el idioma oficial de su elección. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud de ayudas, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la persona solicitante, según lo establecido en la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.
5.– Ez dira nahitaez aurkeztu beharko Administrazioak badauzkan indarreko dokumentuak. Kasu horretan, eskabidean bertan adierazi beharko da zer datatan eta zer organo edo bulegotan aurkeztu ziren.
5.– No será preceptiva la presentación de aquellos documentos vigentes que ya se encuentren en poder de la administración. En este supuesto, se hará constar en la solicitud, la fecha y órgano o dependencia en que se presentaron.
9. artikulua.– Eskabideen analisia eta ebaluazioa.
Artículo 9.– Análisis y Evaluación de las solicitudes.
1.– Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoari dagokio aurkeztutako eskabideak aztertzea, eskatzailea bizi den lurralde historikoaren arabera. Aurkeztutako eskabideak behar bezala ulertzeko eta ebaluatzeko, lurralde-bulegoak beharrezkotzat jotzen dituen dokumentu edo informazio osagarriak eskatu ahal izango ditu, izapideetako edozein unetan.
1.– Corresponderá a la Oficina Territorial de Turismo y Comercio en cuyo Territorio Histórico tenga su domicilio el o la solicitante, el análisis de las solicitudes presentadas. La Oficina Territorial podrá requerir en cualquier momento de la tramitación cuanta documentación y/o información complementaria considere necesaria para la adecuada comprensión y evaluación de las solicitudes.
2.– Zuzenketak.
2.– Subsanación.
Turismo eta Merkataritzako lurralde-bulegoak, ikusten badu aurkeztutako dokumentazioan akatsen bat dagoela edo zehaztasunen bat falta dela, eskatzaileei horren berri emango die, eta 10 egun balioduneko epea ezarriko du zuzen dezaten; horretaz gain, jakinaraziko die, hala egin ezean, ulertuko dela eskaeran atzera egin dutela. Epe horretan zuzendu ezean, ebazpena emango da adierazteko eskatzaileak eskaeran atzera egin duela, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 21. eta 68. artikuluetan aurreikusitakoaren arabera.
En caso de que la Oficina Territorial de Turismo y Comercio correspondiente advirtiera la existencia de algún defecto o inexactitud en la documentación presentada, lo comunicará a las personas solicitantes, concediéndoles un plazo de 10 días hábiles para que procedan a su subsanación, con indicación de que, si así no lo hicieran, se les tendrá por desistidas de su petición. Transcurrido dicho plazo sin haber procedido a la subsanación, se dictará resolución declarando el desistimiento, en los términos previstos en los artículos 21 y 68 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.
3.– Hautaketa-batzorde batek baloratuko ditu aurkeztutako eskabideak, eta proposamen bat egingo dio ebazteko eskumena duen organoari. Honako hauek osatuko dute batzordea:
3.– Un Comité de Selección valorará las solicitudes presentadas y elevará propuesta al órgano competente para resolver. Este Comité estará compuesto por:
a) Antolamendu, Sustapen eta Lehiakortasuneko arduraduna izango da batzordeburua, eta, berdinketarik izanez gero, berak erabakiko du bere botoaz.
a) La responsable de Ordenación, Promoción y Competitividad que ejercerá la Presidencia del Comité y dirimirá con su voto los empates.
b) Bi bokal, hauek ordezkatzeko:
b) Dos vocales en representación de:
● Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saila.
● El Departamento de Turismo, Comercio y Consumo.
● Hautaketa-prestakuntzako ikastaroaren esleipena daukan erakundea.
● La entidad a la cual se le haya adjudicado el curso de selección-formación.
c) Turismo eta Merkataritzako sailburuordeak izendatutako teknikari bat, hautaketa-batzordeko idazkariaren eginkizunak egingo dituena, hitzarekin eta botoarekin.
c) Una técnica designada por la titular de la Viceconsejería de Turismo y Comercio, que ejercerá como Secretario/a del Comité de Selección, con voz y voto.
4.– Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak arautuko ditu epaimahaiak gauzatzen dituen jarduketak eta mahaikideen abstentzio- eta errekusazio-araudia.
4.– Las actuaciones que realice el jurado y el régimen de abstención y recusación de sus miembros se regirán por Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público.
5.– Batzordearen osaeran, trebezia, gaitasun eta prestakuntza egokia duten emakume eta gizonen ordezkaritza orekatua gordeko da.
5.– La composición del Comité tendrá una representación equilibrada entre mujeres y hombres, con capacitación, competencia y preparación adecuada.
10. artikulua.– Hautatzeko irizpideak eta prozedura.
Artículo 10.– Criterios y procedimiento de selección.
1.– Agindu honetan araututako bekak lehia-prozeduraren bidez ebatziko dira.
1.– Las becas reguladas en la presente Orden se resolverán mediante el procedimiento de concurrencia competitiva.
2.– Hautaketa-prozesuak hiru zati izango ditu: curriculumaren balorazioa, aurretiko jakintzen proba eta prestakuntza-ikastaroa. Hiru fase horien puntuazioen batura 200 puntu izango dira gehienez.
2.– El proceso de selección constará de tres partes: valoración del currículum, prueba de conocimientos previos y curso de formación. La suma de las puntuaciones de las tres fases podrá alcanzar la valoración máxima de 200 puntos.
Probetarako eta prestakuntza-ikastarorako deialdiak eta emaitzen argitalpena webgune honetan egingo da: www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/merkataritza/
Las convocatorias a las pruebas y al curso formativo, así como la publicación de resultados se harán en la dirección: web: www.euskadi.eus/Comercio
1. fasea: Curriculuma baloratzea.
1.ª Fase de valoración del currículum.
Curriculumaren gehienezko balorazioa 50 puntu izango dira, honela banatuta:
La valoración máxima del currículum será de 50 puntos distribuidos de la siguiente manera:
– Espediente akademikoa: 24 puntu, gehienez.
– Expediente académico: máximo 24 puntos.
Deialdian sartzeko adierazi den titulua lortzeko behar diren ikasketetako ikasgaietan izandako puntuazioen arabera baloratuko da.
Se valorará en función de las puntuaciones conseguidas en las asignaturas de los estudios conducentes al título alegado para acceder a la convocatoria.
Ohorezko matrikula: 10 puntu.
Matrícula de Honor: 10 puntos.
Bikaina: 9 puntu.
Sobresaliente: 9 puntos.
Oso ondo: 8 puntu.
Notable: 8 puntos.
Nahikoa: 6 puntu.
Aprobado: 6 puntos.
Batezbestekoa lortu ostean, apartatu honengatik dagokion puntuazioa koadro honetatik lortuko da:
Una vez obtenida la media, la puntuación que le corresponda por este apartado se obtendrá del siguiente cuadro:
BATEZBESTEKOA (B) Puntuazioa
MEDIA (M) Puntuación
9 < B = > 10 30 puntu
9 < M = > 10: 30 puntos
8 < B = > 9 26 puntu
8 < M = > 9 26 puntos
7 < B = > 8 22 puntu
7 < M = > 8 22 puntos
6 < B = > 7 18 puntu
6 < M = > 7 18 puntos
5 < B = > 6 15 puntu
5 < M = > 6 15 puntos
4 < B = > 5 12 puntu
4 < M = > 5 12 puntos
3 < B = > 4 9 puntu
3 < M = > 4 9 puntos
2 < B = > 3 6 puntu
2 < M = > 3 6 puntos
1 < B = > 2 3 puntu
1 < M = > 2 3 puntos
0 < B = > 1 0 puntu
0 < M = > 1 0 puntos
Lehenetsi ez diren titulazioak badira, eragiketa hau egingo da: lortutako puntuazioa bider 0,9 koefizientea.
La puntuación obtenida se multiplicará por el coeficiente 0,9 en el caso de titulaciones no prioritarias.
– Hizkuntzak: 16 puntu, gehienez. 4 puntu, C1 maila edo baliokideren bat egiaztatuz gero, hizkuntza hauetan: euskara, ingelesa, frantsesa edo italiera. 2 puntu, B2 maila edo baliokideren bat egiaztatuz gero, hizkuntza hauetan: ingelesa, frantsesa edo italiera. Puntu 1, B1 maila edo baliokideren bat egiaztatuz gero, hizkuntza hauetan: ingelesa, frantsesa edo italiera.
– Idiomas: máximo 16 puntos: 4 puntos por acreditación de nivel C1 o equivalente de cada uno de los siguientes idiomas: euskera, inglés, francés o italiano. 2 puntos por acreditación de nivel B2 o equivalente de cada uno de los siguientes idiomas: inglés, francés o italiano. 1 punto por acreditación de nivel B1 o equivalente de cada uno de los siguientes idiomas: inglés, francés o italiano.
– Prestakuntza osagarria: 5 puntu, gehienez.
– Formación complementaria: máximo 5 puntos.
Honela baloratuko dira: 0,1; 25 ordu baino gehiagoko eta 200 ordu baino gutxiagoko ikastaro bakoitzeko.
Se valorarán: 0,1 por curso de más de 25 horas y menos de 200 horas.
0,2; 200 ordu baino gehiagoko ikastaro bakoitzeko.
0,2 por curso de más de 200 horas.
Ez dira baloratuko 25 ordutik beherako ikastaroak.
No se valorarán los cursos de menos de 25 horas.
Bestelako tituluak eta masterrak honela baloratuko dira:
Otros títulos y masters se valorarán de la siguiente manera:
Beste titulu batzuk: puntu 1.
Otros títulos: 1 punto.
Masterrak: 0,35 puntu.
Masters: 0,35 puntos.
2. espezialitatea: 0,25 puntu.
2.ª especialidad: 0,25 puntos.
500 orduko edo gehiagoko ikastaroak (irakastorduak + praktikak) = masterra
Cursos de 500 horas o más (horas lectivas + prácticas) = Master
– Lan-esperientzia: 5 puntu, gehienez.
– Experiencia laboral: máximo 5 puntos.
Merkataritzaren sektorean. Lanean emandako hilabete bakoitzeko 0,2 puntu emango dira, agindu hau argitaratzen den eguna epemuga izanik.
En el sector comercio: se valorará a 0,2 por mes entero trabajado tomando como fecha tope el día de publicación de la Orden.
Beste sektore batzuetan. Lanean emandako hilabete bakoitzeko 0,1 puntu emango dira, agindu hau argitaratzen den eguna epemuga izanik.
En otros sectores: se valorará a 0,1 por mes entero trabajado, tomando como fecha tope el día de publicación de la Orden.
2. fasea: aurretiko jakintzen proba: 50 puntu, gehienez.
2.ª Fase de prueba de conocimientos previos: máximo 50 puntos.
Curriculumari baremoa ezarri ostean, curriculumen balorazio-fasean puntuaziorik onena eskuratu duten 150 hautagaiei deituko zaie, kultura ekonomikoko alderdi orokorrei buruzko jakintzen proba bat egiteko, baita txikizkako merkataritza-banaketaren jarduerari buruzkoa ere. Deialdiko eskatzaileak 150 baino gutxiago badira, jakintza-proba egiteko ez da itxaron behar aurreko fasea amaitu arte; edonola izanda ere, curriculumak baloratuko dira eta puntuazio hori eskatzaile bakoitzaren balorazioari gehituko zaio.
Una vez baremado el currículum, se convocará a los y las 150 solicitantes que mejor puntuación hayan conseguido en la fase de valoración de currículum para la realización de una prueba de conocimientos sobre aspectos generales de cultura económica y relativos a la actividad de la distribución comercial minorista. En el caso de que el número de solicitudes de la convocatoria sea menor de 150, se podrá realizar la prueba de conocimientos antes de que haya finalizado la fase anterior, sin perjuicio de que el currículum haya de valorarse e incorporarse su puntuación a la valoración de cada solicitante.
3. fasea: prestakuntza-ikastaroa: 100 puntu, gehienez.
3.ª Fase de curso de formación: máximo 100 puntos.
Aurreko 2 faseetako puntuazioen baturan goreneko 40 balorazioak lortu dituzten pertsonei deialdi bat egingo zaie, prestakuntza- eta hautaketa-ikastaroa egin dezaten. Ikastaroak 180 ordu inguru iraungo du. Azken ebaluazio-proban lortutako puntuazioa gehituko zaio eskatzailearen balorazioari. Ikastaroko justifikatu gabeko absentziak edo azken ebaluazioaren proba ez egiteak eskatzailea hau hautapen-prozesutik kanporatzea ekarriko dute.
Las personas que hayan obtenido las 40 valoraciones más altas tras la suma de las puntuaciones de las 2 fases anteriores serán convocadas para la realización de un curso de formación-selección. El curso tendrá una duración aproximada de 180 horas. La puntuación obtenida en la prueba de evaluación final será la que se sume a valoración de la persona solicitante. La falta de asistencia no justificada al curso o la no realización de la prueba de evaluación final supondrá la exclusión del solicitante del proceso de selección.
3.– Prestakuntza-ikastaroa amaitu eta ebaluatuta, hautaketa-batzordeak hautagai bakoitzari emandako balorazioa emango da argitara, puntuazio gorenetik beherako hurrenkeran ordenatutako zerrenda batean; hautaketa-prozedurako 3 faseetako puntuazioen batuketaren emaitza izango da puntuazio hori.
3.– Finalizado y evaluado el curso de formación se publicará la valoración que el Comité de Selección haya asignado a cada persona candidata, que será la resultante de la suma de las 3 fases del procedimiento de selección, mediante un listado ordenado por orden de puntuación decreciente.
11. artikulua.– Destinoa hautatzea.
Artículo 11.– Elección de destino.
Hautaketa-prozedura amaitu ostean eta 10.2 artikuluan aipatutako zerrenda-hurrenkerari jarraituta, bekadunek nahien duten destinoa aukeratu ahal izango dute, aukeraketa egitea dagokien datan libre dauden destinoen artetik.
Finalizado el procedimiento de selección y siguiendo el orden de la lista que se menciona en el artículo 10.2, los becarios y becarias podrán elegir el destino de su preferencia de entre los que se encuentren disponibles a la fecha.
12. artikulua.– Ebazpena.
Artículo 12.– Resolución.
1.– Agindu honetan araututako bekak emateko –merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko bekak, alegia–, hautaketa-batzordeak proposamena egingo du, eta Merkataritzako zuzendariak emango du ebazpena, non hauek adieraziko baitira:
1.– La concesión de las becas para la formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial reguladas por esta Orden se efectuará por resolución del Director de Comercio a la vista de la propuesta del Comité de Selección que incluirá:
● nori esleituko zaizkion bekak eta, prestakuntza-ikastaroa gainditu dutenen artean, nor dagoen ordezko eta zein hurrenkeratan.
● las personas adjudicatarias de las becas y el resto de los que han superado el curso de formación en orden de suplencia.
● zein den beken zuzkidura ekonomikoa.
● la dotación económica de las mismas.
Ebazteko eta jakinarazteko gehieneko epea sei hilekoa izango da, deialdiaren ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.
El plazo máximo para la resolución y su notificación será de seis meses a contar desde el día siguiente a la publicación de la resolución de la convocatoria.
2.– Epe hori igaro eta inolako ebazpenik eman edo jakinarazi ez bada, ulertu daiteke laguntza-eskaera ez dela onartu, hargatik eragotzi gabe organo eskudunak ebazpen espresua eman beharra, eskatutako laguntzari dagokionez.
2.– Transcurrido dicho plazo sin que se haya dictado y notificado resolución alguna, se podrá entender desestimada la solicitud de ayuda, sin perjuicio de la obligación del órgano competente de dictar resolución expresa en relación a la ayuda solicitada.
3.– Ebazpen horiek ez dute administrazio-bidea amaitzen, eta haien aurka gorako errekurtsoa jar dakioke Turismo eta Merkataritza Sailburuordetzari, hilabeteko epean, ebazpenak jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera.
3.– Las citadas resoluciones no agotarán la vía administrativa, pudiendo interponerse recurso de alzada ante el o la titular de la Viceconsejería de Turismo y Comercio en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de la notificación de las mismas.
4.– Agindu honetan adierazitako dirulaguntzak onuradunei emateko eta ordaintzeko, ezinbestekoa izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen edo dirulaguntzen eremuan hasitako edozein itzulketa- edo zehapen-prozedura amaituta egotea. Prozedurak, amaieran, laguntza publikoak eskuratzeko desgaikuntza badakar, edo laguntza itzultzeko betebeharra ezartzen badu, eta dirua ez bada itzuli borondatez itzuli beharreko epean, emandako dirulaguntza indargabetu egingo da, onuradun-izaera eskuratzeko debekua izateagatik.
4.– La concesión y, en su caso, el pago de las subvenciones previstas en la presente Orden quedarán condicionados a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus Organismos Autónomos, se halle todavía en tramitación. Si el procedimiento concluyese con la inhabilitación para la percepción de ayudas públicas o imponiendo una obligación de reintegro, y este no se efectuase en el plazo voluntario para el pago, la subvención concedida condicionalmente decaerá por incurrir en una prohibición para el acceso a la condición de beneficiario.
5.– Merkataritzako zuzendariaren ebazpena, bekak ematekoa, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da.
5.– La resolución del Director de Comercio de concesión de becas se publicará en el Boletín Oficial del País Vasco.
6.– Uko-egiteak edota bestelako gorabeherak gertatzen badira, Merkataritzako zuzendariak ebazpen bidez eman ahal izango die prestakuntza-ikastaroa egin duten pertsonei, bekaldiari geratzen zaion aldirako, hautaketa-batzordeak adierazitako ordezkapen-hurrenkeraren arabera.
6.– Si se producen renuncias u otras incidencias, las plazas que resulten vacantes podrán ser otorgadas mediante Resolución del Director de Comercio, por el período que reste de disfrute de la beca, a las personas que hayan realizado el curso de formación según el orden de suplencia determinado por el Comité de Selección.
13. artikulua.– Bekaldian egin beharreko jarduerak.
Artículo 13.– Actividades a realizar durante la beca.
1.– 2020an onuradunek bederatzi hilez jardungo dute, urtarriletik urrira bitartean, honako hauetan: merkataritza-enpresetan edo merkataritza-banaketarekin lotutakoetan, EAEko merkataritza-ganberetan, Espainiako Merkataritza Ganberak Europako beste herrialde batzuetako hirietan dituen egoitzetan, edota Merkataritza Zuzendaritzak diruz lagundutako merkataritza-bulego teknikoetan.
1.– Durante el año 2020, las personas beneficiarias realizarán prácticas de formación durante 9 meses, que serán entre los meses enero y octubre, en empresas comerciales o vinculadas a la distribución comercial, cámaras de comercio de la CAPV, sedes de la Cámara de Comercio de España en ciudades de otros países europeos u oficinas técnicas de comercio subvencionadas por la Dirección de Comercio.
2.– Praktiketan, erakunde laguntzaile bakoitzerako onartutako prestakuntza-plan bat garatuko da, berak proposatuta. Haren barruan sartu ahal izango dira merkataritzako aholkularitza teknikoari loturiko lanak, bezeroen etorrera areagotzeko dinamizazio-ekintzak, merkataritza-enpresen lehiakortasuna handitzen laguntzen duten ekintzak, edo jasotako prestakuntzarekin zerikusia duten bestelako ekintza teknikoak, betiere kontuan hartuta prestakuntza-esperientzia bat dela eta bekadunak ez dituela bereganatu behar lanpostu bati dagozkion lanak eta erantzukizuna.
2.– Las prácticas consistirán en el desarrollo del plan formativo aprobado para cada entidad colaboradora, a propuesta de esta. En él se podrán incluir labores de asesoramiento técnico comercial, estudios relacionados con el comercio, acciones de dinamización para incrementar la afluencia de posibles clientes, acciones que contribuyan a aumentar la competitividad de las empresas comerciales u otras de carácter técnico relacionadas con la formación recibida, siempre teniendo en cuenta que se trata de una experiencia de formación y que la persona becada no debe ejercer las tareas ni asumir la responsabilidad de un puesto de trabajo.
3.– Beka eman eta hartu arren, ez da inolako kontratu- edo estatutu-harremanik sortuko bekadunaren eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren artean.
3.– La concesión y disfrute de la beca no establecerá relación contractual o estatutaria alguna entre el becario y la Administración de la Comunidad Autónoma de Euskadi.
14. artikulua.– Baimenak, oporrak eta norberaren aukerako egunak.
Artículo 14.– Permisos, vacaciones y días de libre disposición.
Prestakuntza-praktikak egingo diren bederatzi hil horietan, bekadunak atxikitako erakunde eta enpresa laguntzaileen mende egongo dira funtzionalki.
Durante el periodo de 9 meses en las que realizarán las prácticas formativas las personas becadas estarán bajo la dependencia funcional de las entidades y empresas colaboradoras a las que hayan sido adscritos.
Bekadunen oporraldietarako eta baimenetarako araubidea, kasu bakoitzean, mendekotasun funtzional horrek zehaztuko du. Nolanahi ere, gutxienez 16 laneguneko oporraldia ezartzen da, eta norberaren aukerako bost egun ere bai.
El régimen de vacaciones y permisos del que podrán disfrutar los becarios y becarias vendrá determinado en cada caso por dicha dependencia funcional, si bien se establece un mínimo de 16 días laborables de vacaciones y 5 días de libre disposición.
15. artikulua.– Beka ordaintzea.
Artículo 15.– Abono de la beca.
1.– Bekak hamar ordainketatan kitatuko dira: lehendabizikoa, bekaren zenbatekoaren % 10ekoa, esleitzen denean aurrerapen gisa; eta, gainerakoak, zenbateko bereko 9 kuotatan, bekaldiko bederatzi hil horietako bakoitzaren amaieran.
1.– El abono de las becas se realizará en 10 pagos: uno del 10% del importe de la beca en el momento de la adjudicación, como anticipo, y el resto de la beca en 9 cuotas de idéntica cuantía una vez finalizados cada uno de los 9 meses de disfrute de la misma.
2.– Nazioarteko beketarako, 2.000,00 euro gehigarri ordainduko dira, aurrerakin gisa, beka esleitzeko unean.
2.– En el caso de las becas internacionales, se realizará el pago adicional de 2.000,00 euros en el momento de la adjudicación de la beca como anticipo.
16. artikulua.– Onuradunen betebeharrak.
Artículo 16.– Obligaciones de las personas beneficiarias.
Beken esleipendunek honako betebehar hauek izango dituzte:
Las personas adjudicatarias de las becas quedan obligadas a:
1.– Emandako dirulaguntza onartzea. Alde horretatik, beka onartzen dutela ulertuko da, baldin eta onuradunek ez badiote espresuki eta idatziz uko egiten laguntza eman izanaren ebazpena jaso eta 5 egun balioduneko epean.
1.– Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de 5 días hábiles desde la recepción de la Resolución de concesión de la ayuda las personas beneficiarias no renunciaran expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que aceptan la beca.
2.– Laguntza eman den xede zehatzerako erabiltzea.
2.– Utilizar la ayuda para el concreto destino para el que haya sido concedida.
3.– Praktika-tokietan emandako lanak leial egitea, tutoreen esanak jarraitzea eta ezarritako ordutegiak betetzea, betiere aurkeztutako prestakuntza-planarekin bat.
3.– Realizar de forma leal las tareas que le sean encomendadas en los lugares de prácticas, seguir las directrices de las personas tutoras y cumplir con los horarios establecidos, siempre en desarrollo del plan formativo presentado.
4.– Kontrol Ekonomikorako Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak eskatutako informazio guztia ematea, laguntzen zertarakoa fiskalizatzeko dituzten eginkizunak betetzen dituztenean.
4.– Facilitar cuanta información le sea requerida por la Oficina de Control Económico y el Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, en el ejercicio de sus funciones de fiscalización del destino de las ayudas.
5.– Agindu honetan finkatutako arauak betetzea.
5.– Cumplir las normas fijadas en la presente Orden.
6.– Jasotako funts publikoen erabilera justifikatzeko araudian zehaztutako arauak betetzea.
6.– Cumplir las normas señaladas por la normativa para la justificación del uso de los fondos públicos recibidos.
7.– Helburu bererako edo antzeko helburu baterako dirulaguntzarik edo laguntzarik edo diru-sarrerarik edo baliabiderik eskatuz gero beste administrazio bati edo erakunde publiko edo pribatu bati, edo halakorik lortuz gero erakunde horietatik, horren berri eman beharko diote Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailari.
7.– Comunicar al Departamento de Turismo, Comercio y Consumo la solicitud u obtención de subvenciones o ayudas, ingresos o recursos para la misma o similar finalidad, procedente de cualquier otra Administración o Ente, tanto público como privado.
8.– Merkataritza Zuzendaritzaren jarraibideak betetzea.
8.– Cumplir las directrices de la Dirección de Comercio.
9.– Hiru hilerik behin, hiruhilekoa amaitu eta hurrengo 15 egunetan, Merkataritza Zuzendaritzari praktikaldiari, egindako jarduerei eta jasotako prestakuntzari buruzko txostena helaraztea, sinatuta.
9.– Remitir trimestralmente a la Dirección de Comercio, en el plazo de 15 desde la finalización del trimestre, un informe firmado sobre el desarrollo de las prácticas, las actividades desarrolladas y la formación recibida.
10.– Nazioarteko bekei dagokienez, 2010ko urriaren 30a baino lehenago, lekualdaketen eta ostatuaren gastuak justifikatu behar dira; horretarako, alokairu-kontratuak, egoitzaren fakturak, garraio-txartelak, etab. emango dira.
10.– Justificar antes del 30 de octubre de 2020 de los gastos de desplazamiento y alojamiento en el caso de las becas internacionales mediante contratos de alquiler, facturas de residencia, billetes de transportes...
11.– Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan ezarritako gainerako baldintzak betetzea.
11.– Cumplir las demás obligaciones establecidas en el artículo 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.
17. artikulua.– Dirulaguntzaren baldintzak aldatzea.
Artículo 17.– Alteración de las condiciones de la subvención.
Baldin eta aldatzen badira beka emateko kontuan hartutako baldintzak, eta, edozelan ere, beste administrazio edo erakunde publiko nahiz pribatu batzuetatik beste dirulaguntza edo laguntza batzuk jasotzen badira edo helburu bererako beste diru-sarrera zein baliabide batzuk eskuratzen badira, laguntza emateko ebazpena aldatuko da, betiere dirulaguntzen onuradun izateko arau honetan jarritako gutxieneko baldintzak beteta.
Toda alteración de las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la beca, y en todo caso, la obtención concurrente de ayudas o subvenciones otorgadas por otras Administraciones o entes públicos o privados y, en su caso, de cualesquiera otros ingresos o recursos para la misma finalidad, dará dar lugar a la modificación de la resolución de concesión, siempre que se salvaguarden los requisitos mínimos establecidos en la presente norma para ser beneficiaria o beneficiario de esta.
Horrelakoetan, Merkataritza Zuzendaritzak behar den likidazio-ebazpena emango du, emandako dirulaguntzen kopuruak egoera berriaren arabera egokitzeko.
A estos efectos, por la Dirección de Comercio se dictará la oportuna resolución de liquidación en la que se reajustarán los importes de las subvenciones concedidas.
18. artikulua.– Uko egitea.
Artículo 18.– Renuncia.
Onuradunak, bekari uko eginez gero, galdu egingo ditu sortu ez diren eskubide ekonomiko guztiak, eta itzuli egingo ditu jaso baina ez dagozkionak.
La renuncia de la beca dará lugar a la pérdida de todos los derechos económicos no devengados y al reintegro de los que pudieran haber percibido y no le correspondan.
19. artikulua.– Bateraezintasunak.
Artículo 19.– Incompatibilidades.
Beka hartuz gero, ezin izango da ez inolako lan ordaindurik egin, ez bestelako bekarik hartu; salbu eta laneko egunak sortutako aukera libreko egunak baino gutxiago badira.
El disfrute de la beca se considera incompatible con la realización de cualquier trabajo remunerado o con la percepción de otra beca, salvo cuando la duración del periodo de trabajo sea inferior a los días de libre disposición devengados.
20. artikulua.– Ez-betetzeak.
Artículo 20.– Incumplimientos.
Onuradunak ez badu betetzen beka emateko ebazpenean, agindu honetan edo aplikagarri diren beste arauetan ezarritako baldintzaren bat, ebazteko eskumena duen organoak ebazpen bidez adieraziko du onuradunak jasotzeke duen zenbatekoa eskuratzeko eskubidea galdu duela, eta jasotakoa eta dagozkion legezko berandutze-interesak –dagozkien bestelako ekintzei kalterik egin gabe– Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli behar dizkiola, hala ezartzen baitute honako lege-testu hauek: Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen urtarrilaren 19ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak, eta Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legearen 37. artikuluak, abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuarekin lotuta (Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kontura emandako dirulaguntzen berme eta itzulketetarako araubide orokorra eta horien kudeaketan parte hartzen duten erakunde laguntzaileen betekizun, araubide eta betebeharrak zehazten dituena).
En el supuesto de que la persona beneficiaria de la beca incumpliera cualquiera de las condiciones establecidas en la resolución de concesión, así como en la presente Orden y demás normas de aplicación, el órgano competente para resolver, mediante la oportuna resolución declarará la pérdida del derecho a la percepción de las cantidades pendientes y la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades que hubiera percibido, así como los intereses de demora que correspondan, sin perjuicio de las demás acciones que procedan, de conformidad con lo establecido en el Decreto Legislativo 1/1997, de 19 de enero, por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco y en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, en relación con el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y se establecen los requisitos, régimen y obligaciones de las Entidades Colaboradoras que participan en su gestión.
21. artikulua.– Erakunde laguntzaileak. Programan parte hartzeko betekizunak.
Artículo 21.– Entidades colaboradoras. Requisitos para la participación en el programa.
1.– Merkataritza-banaketa kudeatzeko teknikariak prestatzeko beka-programa egokiro garatu dadin, ezinbestekoa izango da merkataritza-banaketarekin lotutako enpresen eta erakundeen partaidetza, enpresetan egindako praktikaldia eginda prestakuntza-ibilbide integrala lortu dadin.
1.– Para el correcto desarrollo del programa de becas para formación de técnicas y técnicos de gestión de la distribución comercial se hace imprescindible la participación de empresas y entidades relacionadas con la distribución comercial para completar un itinerario formativo integral mediante la realización de una práctica empresarial.
2.– Honako hauek izango dira, programa honen ondorioetarako, erakunde laguntzaileak: bekadunei enpresa-izaerako praktika profesionalak egiteko aukera ematen dieten erakunde eta enpresak.
2.– Las entidades y empresas que faciliten a los y las becarias una práctica profesional de carácter empresarial serán consideradas a los efectos este programa entidades colaboradoras.
3.– Praktikaldiaren eskaintza bat onartu ahal izateko, erakunde eta enpresa interesdunek betekizun hauek bete beharko dituzte:
3.– Para que una oferta de práctica pueda ser aceptada, las entidades y empresas interesadas deberán cumplir con los siguientes requisitos:
a) Honako tipologia hauetako baten barruan egotea: merkataritza-enpresa edo merkataritza-banaketarekin lotutako enpresa, EAEko merkataritza-ganbera, Espainiako Merkataritza Ganbera, edota Merkataritza Zuzendaritzak diruz lagundutako merkataritza-bulego tekniko bat duen erakundea.
a) Estar incluida en una de las siguientes tipologías: empresa comercial o relacionada con la distribución comercial, cámara de comercio de la CAPV, Cámara de Comercio de España, entidad que cuente con una oficina técnica de comercio subvencionada por la Dirección de Comercio.
b) EAEko lantoki batean prestakuntzarako praktikaldi bat eskaintzea, edota Espainiako Merkataritza Ganberak atzerrian dituen egoitzaren batean, bestela.
b) Ofertar una práctica formativa en un centro de trabajo de la CAPV o en una de las oficinas que la Cámara de Comercio de España tiene en países extranjeros.
c) Bekadunaren prestakuntzaren ardura izango duen tutore bat edukitzea langile-taldean.
c) Disponer en plantilla de una persona tutora que se responsabilice de la formación del becario o becaria.
d) Bekadunaren prestakuntza- eta jarduera-plana izatea. Plan horrek praktikaldi osoa jaso behar du, esleituko zaizkion funtzioak eta zereginak zehatz azalduta. Planean, honako eduki hauek zehatu beharko dira: ebaluazio- eta tutoretza-sistema, lanaldia eta ordutegia, zer lantokitan egingo diren praktikak, eta zein den tutorearen izena eta lanpostua.
d) Disponer de un plan de actividades y formación de la persona becada que comprenda todo el periodo de prácticas con detalle pormenorizado de las funciones y las tareas que le serán asignadas. Así el plan ha de recoger el sistema de evaluación y tutoría, la jornada y horarios, el centro o centros de trabajo donde se llevarán a cabo las prácticas y el nombre y puesto de la persona que asumirá la tutoría.
e) Programako izen-ematea formalizatzea, lankidetza-eskaintzarekin, eta prestakuntza-plana 2019ko irailaren 16tik urriaren 18ra bitartean aurkeztea helbide elektroniko honetan:
e) Formalizar la inscripción en el programa con la oferta de colaboración y la presentación del plan de formación entre el 16 de septiembre y el 18 de octubre de 2019 en la dirección web:
https://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2019/bec-2019
https://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2019/bec-2019
4.– Eskabideak bekadunentzako erabilgarritasun-irizpideen arabera aztertuko dira, eta eskatutako gutxieneko mailak betetzen badituzte onartuko dira. Onartuz gero, enpresa edo erakunde horiek bekadunek aukera ditzaketen destinoen artean bilduko dira, betiere hautaketa-prozesuan eskuratu duten puntuazioaren ordenari jarraikiz. Entitate baten prestakuntza-proiektua azkenean bekadun izan den bati esleitzen bazaio, entitate hartzaileak lankidetza-hitzarmen bat sinatu beharko du Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritza Zuzendaritzarekin. Hitzarmen horretan, esleitutako bekaduna identifikatuko da, baita alderdiek prestakuntza-planari egingo dioten ekarpena ere, eta zehaztuko da ez dela lan-harremanik izango bekadunaren eta erakundearen artean.
4.– Las solicitudes se analizarán según criterios de utilidad para las personas becadas y se aceptarán en el caso de que cumplan los niveles mínimos requeridos. En caso de ser aceptadas, las empresas o entidades se incluirán entre los destinos que las personas becadas podrán elegir en orden de prelación de la puntuación obtenida en el proceso selectivo. En el caso de que finalmente se adjudique el proyecto formativo de una entidad a una de las personas adjudicatarias de beca, la entidad acogedora deberá suscribir un acuerdo de colaboración con la Dirección de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo. En este acuerdo, se identificará a la persona becaria asignada, la contribución de las partes al plan formativo de esta y se explicitará que no se dará relación laboral entre la persona becada y la entidad.
Merkataritza Zuzendaritzak zaindu beharko du entitate hartzaileekin sinatutako lankidetza-hitzarmenetan ezarritako baldintzak betetzen direla, eta, era berean, erabaki ahal izango du beste destino bat ematea baldin eta baldintzak behar bezala betetzen ez direla egiaztatzen badu.
La Dirección de Comercio velará por el cumplimiento de las condiciones establecidas en los convenios de colaboración suscritos con las entidades acogedoras, y podrá determinar el cambio de destino si constata que estas no se cumplen convenientemente.
5.– Erakunde laguntzaileek Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Lege Orokorreko 13. eta 15. artikuluetan zehaztutako baldintzak eta betebeharrak bete beharko dituzte.
5.– Las entidades colaboradoras deberán cumplir con los requisitos y obligaciones establecidas en los artículos 13 y 15 de la Ley 38/2003, General de Subvenciones.
22. artikulua.– Erakunde laguntzaileen betebeharrak.
Artículo 22.– Obligaciones de las entidades colaboradoras.
Bekadun bat aukeratzen duen erakunde laguntzaileak honako konpromiso hauek hartuko ditu:
La entidad colaboradora que acoja a una persona becada adopta los siguientes compromisos:
● Lantoki egoki bat prestatzea bekadunari, espazioari, argiari, kokapenari, ekipo informatikoari eta garbitasunari dagokionez.
● Facilitar un lugar de trabajo para la persona becada adecuado en cuanto a espacio, iluminación, ubicación, equipo informático y limpieza.
● Erakundeko tutore bat izendatzea, praktikaldi osoan prestakuntza-plana betetzeaz arduratzeko, eta bekadunari beharreko integrazioa eskaintzeko erakundearen proiektuetan, prestakuntza-esperientzian ahalik eta errendimendu handiena eskura dezan; Tutore hori erakundeko langile-taldekoa izango da.
● Designar un tutor o tutora de la entidad, responsable del cumplimiento del plan formativo durante todo el periodo de prácticas, que facilitará al becario/a la integración necesaria en los proyectos de la entidad para que pueda obtener el mayor rendimiento posible de su experiencia formativa. Esta persona tutora pertenecerá a la plantilla de la entidad.
● Merkataritzako Zuzendaritzara hiru hiletik behin txosten bat bidaltzea praktikei buruz, praktikaldiaren hiruhileko bakoitza amaitzean, tutoreak sinatuta.
● Enviar a la Dirección de comercio un informe sobre el desarrollo de las prácticas correspondiente a cada uno de los 3 trimestres que durarán las mismas, firmado por la persona tutora.
● Erakunde laguntzaileak eta Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritzako zuzendariak sinatutako lankidetza-hitzarmenean ezarritako betebeharrak eta konpromisoak betetzea.
● Cumplir con las obligaciones y compromisos establecidos en el convenio de colaboración firmado entre la entidad colaboradora y el Director de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo.
● Merkataritzako Zuzendaritzaren gainbegiraketa erraztea, bekadunaren tutorea beka-programaren Zuzendaritzako teknikariekin koordinatuta, hitzartzen diren txostenen, bileren edo bisiten bidez.
● Facilitar la supervisión de la Dirección de Comercio mediante la coordinación del tutor o tutora de la persona becada con el personal técnico de la Dirección encargado del programa de becas, a través de los informes, reuniones o visitas que sean acordados.
● Bekadunak lantokira joateko desplazamendu handia behar duen kasuetan, lan-ordutegia malgutu egingo da, garraioaren beharrizanetara egokitzeko.
● En los casos en los que el/la becario/a deba realizar un desplazamiento largo hasta el lugar de trabajo, se flexibilizará el horario laboral para adaptarlo a las necesidades del transporte.
23. artikulua.– Kontrola eta segimendua.
Artículo 23.– Control y seguimiento.
Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Saileko Merkataritza Zuzendaritzak egingo du bekadunek aurrera eraman beharreko jardueren kontrola eta jarraipena.
El control y seguimiento de las actividades a desarrollar por las personas becadas se adscribe a la Dirección de Comercio del Departamento de Turismo, Comercio y Consumo del Gobierno Vasco.
Merkataritza Zuzendaritzak egoki iritzitako ikuskapenak egin ditzake, bekak nola doazen egiaztatzeko, eta eskatutako argibide gehigarri guztiak eman beharko dituzte.
La Dirección de Comercio podrá realizar las comprobaciones que estime oportunas en relación al desarrollo de las becas, debiendo aportar cuanta información complementaria les sea solicitada.
24. artikulua.– Datu pertsonalak.
Artículo 24.– Datos de carácter personal.
Eskatzaileen datu pertsonalak «Merkataritza-arloko laguntzak eta dirulaguntzak» izeneko tratamendu-jardueran sartu eta tratatuko dira.
Los datos de carácter personal de los solicitantes serán tratados e incorporados a la actividad de tratamiento denominada «Ayudas y subvenciones en materia de comercio».
Datu pertsonalak honako arau hauen arabera tratatuko dira: 3/2018 Lege Organikoa, abenduaren 5ekoa, Datu Pertsonalak Babestekoa eta Eskubide Digitalak Bermatzekoa; 2016/679 (EB) Erregelamendua, 2016ko apirilaren 27koa, Europako Parlamentuarena eta Kontseiluarena, datu pertsonalen tratamenduari eta datu horien zirkulazio askeari dagokienez pertsona fisikoak babesteari buruzkoa.
El tratamiento de los datos personales se llevará a cabo según lo establecido en la Ley Orgánica 3/2018, de 5 de diciembre, de Protección de Datos de Personales y garantía de los derechos digitales, así como en el Reglamento (UE) 2016/679 del Parlamento Europeo y del Consejo, de 27 de abril de 2016, relativo a la protección de las personas físicas en lo que respecta al tratamiento de datos personales y a la libre circulación de estos datos.