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Boletin Oficial del País Vasco

106. zk., 2019ko ekainaren 6a, osteguna

N.º 106, jueves 6 de junio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2743
2743

EBAZPENA, 2019ko maiatzaren 8koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 8 de mayo de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Hernaniko Udalak, 2018ko uztailaren 3an, eskabide bat aurkeztu zuen Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari ekiteko (aurrerantzean, Plana); horren sustatzailea Cintas Adhesivas UBIS enpresa da. Eskabidearekin batera zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola xehetasun-azterketaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan dokumentu hori egin duten pertsonak identifikatu dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 3 de julio de 2018, el Ayuntamiento de Hernani completa ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani (en adelante, el Plan) promovido por Cintas Adhesivas Ubis. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del estudio de detalle y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko azaroaren 13n kontsulta-izapidea egin zitzaien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, egoki iritzitako oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezko iritziz gero, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Ohar horiek aintzat hartuko dira zehazteko nolako zabalera, xehetasun maila eta zehaztasuna izan behar duen ingurumen-azterlan estrategikoak. Zehazki, hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzako Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzari, Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari eta Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusiari, Ihoberi, Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari eta Eguzkizaleak elkarteari. Era berean, Hernaniko Udalari jakinarazi zitzaion izapidea hasita zegoela.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 13 de noviembre de 2018 se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación del informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, Dirección de Patrimonio Cultural y a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, todas ellas del Gobierno Vasco, a la Dirección de Cultura y a la Dirección General de Medio Ambiente, ambas de la Diputación Foral de Gipuzkoa, a Ihobe, a Ekologistak Martxan Gipuzkoa y a Recreativa «Eguzkizaleak». Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Hernani del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten interesdunek.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren nahiz Osasun Sailaren eta Ihoberen txostena jaso da, espedientean bertan islatutako emaitzarekin.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural y del Departamento de Sanidad, ambos del Gobierno Vasco, y de Ihobe, con el resultado que obra en el expediente.

2019ko urtarrilaren 17an, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak Hernaniko Udalari ebazteko beharrezkoak ziren alderdi batzuei buruzko informazioa eskatu zion.

Con fecha 17 de enero de 2019 la Dirección de Administración Ambiental requirió al Ayuntamiento de Hernani información respecto a algunos aspectos necesarios para resolver.

2019ko urtarrilaren 31n eta otsailaren 28an, Hernaniko Udalak erantzuna eman zion eskaerari.

Con fecha 31 de enero y 28 de febrero de 2019 el Ayuntamiento de Hernani remite respuesta al requerimiento.

ZUZENBIDE-OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterketa abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque podría tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa aztertu da, bai eta Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterketaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak ere, eta egiaztatu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta bat datorrela indarreko araudian ezarritako alderdiekin. Horrenbestez, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak adierazten baitu ingurumen-arloko alderdiak egoki integratu direla Planaren proposamenean, eta aipatzen baitu zein izan daitezkeen Plana aplikatzearen ondoriozko inpaktu adierazgarriak eta zein diren sartu behar diren azken oharrak, soilik ingurumen-arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani (en adelante, el Plan), y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurumena Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público, y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterketari dagokion ingurumen-txosten estrategikoa egitea, baldintza hauetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani, en adelante, el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua Cintas Adhesivas Ubis SA enpresaren ekoizpen-beharrei erantzutea da, eta, horretarako, Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren oinplanoko eraikigarritasunaren okupazio-maila handitzea, egungo % 40tik % 46ra igaro dadin. Partzelak 12.800 m2 ditu orain, eta aurreikusitako handitze horrekin 2.033 m2 gehiago okupatuko dira.

El objeto del Plan es dar respuesta a las necesidades productivas de la empresa Cintas Adhesivas Ubis, S.A. mediante la ampliación del grado de ocupación de la edificabilidad en planta, pasando del 40% actual al 46% de la parcela B. B.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las NN.SS. de Hernani. Esta ampliación prevista supondrá una ocupación adicional de 2.033 m2 de suelo de los 12.800 m2 con los que cuenta la parcela.

Era berean, Plana baliatuko da, alde batetik, partzelaren mendebaldean dauden bi bolumenak berrantolatzeko; horiek bere garaian ezarri ziren lerrokaduretatik kanpo daude eta antolatutako okupazio berrira eramango dira, hortaz, egungo azalera libre geratuko da. Beste alde batetik, Plana baliatuko da beste bolumen bat legeztatzeko, zeinari, onartutako eraikigarritasunaren barruan egon arren, bere garaian ez zitzaion udal-lizentziarik eman.

En el Plan se aprovecha también, por una parte, para reordenar dos volúmenes situados en la zona oeste de la parcela que se encuentran fuera de las alineaciones que se establecieron en su día y que van a ser trasladados a la nueva ocupación ordenada, con lo que la superficie donde se encuentran actualmente quedaría libre; y, por otra parte, para legalizar otro volumen que, aunque se enmarca dentro de la edificabilidad permitida, no fue objeto licencia municipal en su día.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan, y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Xehetasun-azterketaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del estudio de detalle, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planaren helburua Cintas Adhesivas Ubis SA enpresaren ekoizpen-beharrei erantzutea da. Horretarako, oinplanoko eraikigarritasunaren okupazio-maila handitzea proposatzen du, eta planari jarraituz gauzatuko den bolumen berria bukatutako bobinak manipulatzeko eta ebakitzeko makinak instalatzera bideratuko da, hortaz, lotutako eraikuntza- eta urbanizazio-proiektuaren esparrua da. Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko. Hortaz, Plan honen esparruan, ezingo da ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egiten ari zaien proiekturik baimendu.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el plan tiene por objeto dar respuesta a las necesidades productivas de la empresa Cintas Adhesivas Ubis, S.A., para ello propone ampliar el grado de ocupación de la edificabilidad en planta, el nuevo volumen que se ejecutará derivado del plan se destinará para instalar maquinaria de manipulación y corte de rollos terminados, luego es marco de un proyecto de edificación y urbanización asociada. El Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos. Por lo que, en el marco de este Plan no podrán ser autorizados proyectos que se encuentren sometidos a evaluación de impacto ambiental.

b) Plana zer neurritan den bateragarria beste plan eta programa batzuekin: ez da hauteman bateraezintasunik hierarkiako goragoko plangintzarekin.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: no se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado.

Donostiako Eremu Funtzionaleko Lurralde Plan Partzialak erabilera industriala planteatzen du lurzoru horretarako; bestalde, Hernaniko udal-planeamenduko Arau Subsidiarioek lekua hiri-lurzorutzat jotzen du eta erabilera industriala duela zehazten du.

El Plan Territorial Parcial del área funcional de San Sebastián plantea un uso industrial para este suelo; por otra parte, las actuales Normas Subsidiarias del planeamiento municipal de Hernani clasifican el emplazamiento como suelo urbano y lo califica como de uso industrial.

Plan Bereziak beste plan batzuekin dituen bateragarritasunak aztertu dira ingurumen-dokumentu estrategikoan, hala nola EAEko Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialarekin (LPS); halaber, ondorioztatzen da LPS horretan jasotako erabakiak kontuan hartu direla.

En el Documento Ambiental Estratégico se han analizado también las compatibilidades del Plan Especial con otros planes entre los que cabe citar el Plan Territorial Sectorial (PTS) de Ordenación de Márgenes de Ríos y Arroyos de la CAPV, concluyéndose que se han tenido en cuenta las determinaciones recogidas en dicho PTS.

c) Plana edo programa egokia den edo ez ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik: planeko jarduketetako bat da Urumea Ibaiko KBEraino dauden 50 metroen mugaren barruan dagoen eraikinaren zati bat urruntzea; horrela, KBE hori kudeatzeko tresnek ezarritako urruntzea errespeta daiteke. Bestalde, planak oinplanoko eraikigarritasuna handitzen du dagoeneko existitzen den hiri-ehun batean (industriala); hortaz, garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen arloko kontsiderazioak integratzeko egokia dela irizten da.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: una de las actuaciones del plan es retirar parte del edificio que se encuentra dentro del límite de los 50 metros hasta la ZEC Río Urumea, lo que permite respetar el retiro establecido por los instrumentos de gestión de dicha ZEC. Por otra parte, el plan amplía la edificabilidad en planta en un tejido urbano (industrial) existente por lo que se considera que es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: lur-mugimenduak, makineria-zirkulazioa, lurzoru-okupazioa, ustekabeko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako airearen kutsadura eta abar. «Urumea Ibaia» KBE (ES2120015) gertu badago ere, espero da aurreikusitako jarduketek ez eragitea ingurumen-kalte esanguratsurik, ez Natura 2000 Sareko eremu horri, ez ingurumenari, oro har, betiere aurreikusitako jarduketak, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan: las actuaciones que pueden generar algún tipo de impacto sobre el medio son, sobre todo, las relacionadas con la fase de obras: movimientos de tierra, tránsito de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, posible afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc. Pese a la cercanía de la ZEC «Río Urumea» (ES2120015) no se espera que las actuaciones previstas vayan a producir efectos ambientales destacados, ni a este espacio de la Red Natura 2000, ni al medio ambiente en general siempre y cuando las actuaciones previstas se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren xede den eremua Hernaniko udal-mugartean dagoen hiri-lurzoru industrialeko partzela bat da; hirigunearen ekialdean dago, Lastaola Industrialdean. Urumea ibaiaren ezkerraldeko meandro batean dago.

El ámbito objeto del Plan es una parcela de suelo urbano industrial situada en el término municipal de Hernani, al este del núcleo urbano, en el Polígono Industrial de Lastaola. Se ubica en un meandro de la margen izquierda del río Urumea.

Partzelaren ipar-mendebaldeko gunea lekualdatu beharreko eraikinaren eremu berean dago. Muturreko higadura-prozesuak dauden eremua da, eta jabari publiko hidraulikoaren lerroraino gorde behar den gutxieneko 50 metroko urruntzearen barruan dago, Urumea Ibaia KBEtik (ES2120015) 21 metro ingurura. Jarduteko partzela eta eremuak, hortaz, Urumea Ibaia KBEren kanpoaldeko mugatik 100 metroko babes-eremu periferikoan daude. Adierazi behar da Urumea Ibaia KBE lotura-interes bereziko ibai-tartea dela, eta gune hori igaraba eurasiarraren (Lutra lutra) eta kolakaren (Alosa alosa) interes bereziko gunea da.

La zona noroeste de la parcela, coincidente en parte con el edificio a trasladar, corresponde a una zona con procesos erosivos extremos y se encuentra sobre el retiro mínimo de 50 metros a la línea de dominio público hidráulico y a aproximadamente 21 metros la ZEC Río Urumea (ES2120015). La parcela y las zonas de actuación se sitúan, por tanto, sobre la Zona periférica de protección de 100 metros desde el límite exterior de la ZEC Río Urumea. Señalar que la ZEC Río Urumea es un tramo fluvial especial de interés conector y en esta zona es un Área de Interés Especial para la nutria euroasiática (Lutra lutra) y el sábalo (Alosa alosa).

Handituko den eremua, gaur egun, ezponda batean dago, eraikina baino gorago. Eremuko landaredia belardia da nagusiki, eta ezpondaren eremuan hostozabalak daude (urkiak eta sahatsak). Mendebaldetik 30 metro ingurura, Urumea ibaiaren ibaiertzean, «91EO* Alnus glutinosa eta Fraxinus excelsior espezieek osaturiko baso alubialak» habitataren presentzia dago. Bestalde, eremuan Cortaderia selloana izeneko espezie inbaditzailearen aleak antzeman dira.

Esta zona destinada a la ampliación se encuentra en la actualidad elevada con un talud al respecto al edificio existente. La vegetación presente en el ámbito consiste fundamentalmente en prado y en la zona del talud se observan frondosas (abedules y sauces). A unos 30 metros al oeste, en la ribera del río Urumea hay presencia del hábitat «91E0* Bosques aluviales de Alnus glutinosa y Fraxinus excelsior». Por otra parte, en la zona también se han detectado la presencia de ejemplares de la especie invasora Cortaderia selloana.

Egun Cintas Adhesivas Ubis SAren instalazioek hartzen duten azalera lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten edo jasan dituzten Lurzoruen Inbentarioan dago jasota (Agindua, 2017ko abenduaren 21ekoa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuarena, zeinaren bidez lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten edo jasan dituzten lurzoruen inbentarioa eguneratzen den), eta 20040-00184 kodea du. Eraikuntza berria eraikitzeko lurra, berriz, ez dago lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten edo jasan dituzten Lurzoruen Inbentarioan katalogatuta.

La superficie ocupada actualmente por las instalaciones de Cintas Adhesivas Ubis, S.A. se encuentra recogida en el Inventario de Suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo (Orden de 21 de diciembre de 2017, del Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, de actualización del inventario de suelos que soporten o hayan soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo) con el código 20040-00184. Por el contrario, la superficie en la que se va a construir la nueva edificación no se encuentra catalogada en el en el Inventario de Suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo.

Partzela dagoen eremu industrialak zarataren araudiak ezarritako mugetatik gertu dauden balio akustikoak ditu, eta une jakin batzuetan gainditu ere egiten ditu.

La zona industrial en la que se ubica la parcela registra unos valores acústicos cercanos y en determinados momentos superiores a los límites establecidos en la normativa de ruido.

Bestalde, planaren esparruan ez da bestelako ingurumen-arriskurik antzeman, hala nola akuiferoen uholde- edo urrakortasun-arriskurik; era berean, ez dago elementu kultural esanguratsurik.

Por otra parte, no se detectan otros riesgos ambientales en el ámbito del plan, como riesgos de inundabilidad o vulnerabilidad de acuíferos, asimismo, tampoco dispone, de elementos culturales relevantes.

Eragin nagusiak seguru asko lotuta egongo dira Plana garatzeko ekintzekin: mendebaldean, kutsatuta egon daitezkeen lurzoruetan dauden instalazioak eraisteko lanak eta aurreikusitako handitzea eraikitzeko lanak. Hortaz, jendearen lasaitasunean izango ditu eraginak (lurzoru-okupazioa, lur-mugimenduak, landaredia kentzea, ondorioak biztanleen osasunean kutsatzaileen eta zaraten immisioagatik, hondakinak sortzea, eta abar), eta obren gauzatze-fasea amaitzen denean bukatuko dira.

Las principales afecciones estarán previsiblemente relacionadas con las acciones derivadas del desarrollo del Plan: labores de derribo de las instalaciones de la zona oeste y que se encuentran sobre suelos potencialmente contaminados, y labores de edificación de la ampliación prevista. Por lo tanto, los efectos serán sobre el sosiego público (ocupación del suelo, movimientos de tierras, eliminación de vegetación, efectos en la salud de la población por la inmisión de contaminantes y ruidos, generación de residuos, etc.) y finalizarán cuando finalice la fase de ejecución de las obras.

Planaren xede den eremua Natura 2000 Saretik eta, zehazki, «Urumea Ibaia» KBEtik (ES2120015) oso gertu dagoen arren, dokumentazioan Planak KBEri nola eragiten dion balioesten da, Natura Ondareari eta Biodibertsitateari buruzko abenduaren 13ko 42/2007 Legean aurreikusitako baldintzetan. Ondorioztatu da KBEri ez zaiola eragingo, izan ere, ez du eraginik izango funtsezko elementuetan, ezta espazio hori kudeatzeko helburuetan ere.

Aunque el ámbito objeto del Plan se sitúa muy próxima a la Red Natura 2000 y concretamente a la ZEC «Río Urumea» (ES2120015), en la documentación se valora la afección del Plan a la ZEC en los términos previstos en Ley 42/2007, de 13 de diciembre, del Patrimonio Natural y de la Biodiversidad, concluyéndose que no va a haber afección a la ZEC porque el plan no provocará afecciones apreciables sobre los elementos clave, ni sobre los objetivos de gestión de dicho espacio.

Emandako informazioaren arabera, instalazio berriak ez ditu aldatuko igorpen atmosferikoak, ezta horren fokuak ere. Era berean, ez du aldaketarik eragingo ur- eta energia-kontsumoan edo isurian, eta hondakinen sorkuntza ez da aldatuko, errekuntza-instalazioen potentzia termikoa ez da handituko eta prozesuan ez da substantzia edo prestakin arriskutsurik txertatuko.

Conforme a la información aportada, la nueva instalación no va a modificar la emisión de contaminantes a la atmósfera, ni los focos emisores a la misma, como tampoco va a producir cambios en el consumo de agua, energía o en el vertido, asimismo, tampoco se modificará la producción de residuos, ni se producirá un aumento en la potencia térmica de las instalaciones de combustión ni incremento en la incorporación al proceso de sustancias o preparados peligrosos.

Zaratari dagokionez, beharrezkoa da adieraztea, oinplanoa hegoalderantz handituz gero, jarduera hurbilduko dela eremuan sakabanatuta dauden etxebizitzetara.

Respecto al ruido, es necesario señalar que la ampliación de la planta hacía el sur supondrá un acercamiento de la actividad a las viviendas diseminadas que hay en la zona.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ingurumen-txosten estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-agiri estrategikoan eta Planean bertan jasotakoarekin bat etorriz. Aplikatu beharreko neurrien artean, proiektua gauzatzearen ondoriozkoak nabarmentzen dira, zeinek loturik egon beharko baitute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin (bereziki inbentarioan kutsatutako lurzoru gisa sartutako partzeletatik datozenak), hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin (ikusi Planaren proiektuko obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaileetako batzuk jasotzen diren eranskina).

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Entre las medidas a aplicar destacan las que derivan de la ejecución del proyecto que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, especialmente los provenientes de la parcelas inventariada como suelos contaminados, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica (ver anexo donde se listan algunas de las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del Plan).

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen beharrezko diren ezaugarriei dagokienez, EAEko Etxebizitzen Eraikigarritasun Iraunkorrari buruzko Gidaliburuan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energiaren kopurua edo kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Zaratari dagokionez, behar diren neurri zuzentzaileak hartuko dira foku akustiko berriei aplikatu beharreko muga-balioak bete daitezen, hala badagokio, EAEko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 51. artikuluetan eta hurrengoetan adierazitakoari jarraikiz.

Respecto al ruido se tomarán las medidas correctoras necesarias de manera que se cumplan los valores límites aplicables a focos emisores acústicos nuevos, en su caso, conforme a lo indicado en el artículo 51 y siguientes del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV.

Bigarrena.– Xedatzea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, ez dela aurreikusten Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterlanak ingurumenean ondorio nabarmenik ekarriko duenik, eta, beraz, ez dagokiola ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren mende jartzerik.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente del Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Hernaniko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Hernani.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Hernaniko Arau Subsidiarioen (UG) LS-Lastaola azpieremuaren b.10/LS.01.2 partzelaren xehetasun-azterlana onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Estudio de detalle de la parcela b.10/LS.01.2 del subámbito (UG) LS-Lastaola de las Normas Subsidiarias de Hernani en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko maiatzaren 8a.

En Vitoria-Gasteiz, a 8 de mayo de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

ERANSKINA
ANEXO

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: hondakinak kudeatzeko hierarkia-printzipioei jarraituz, hondakinen sorreran prebentzioa sustatu behar da, edo, hala badagokio, uztailaren 28ko 22/2011 Legearen 8. artikuluan ezarritako lehentasun-hurrenkerari jarraituz kudeatu behar dira, hau da: prebenitzea, berrerabiltzeko prestatzea, birziklatzea eta baliarazteko beste modu batzuk, balorizazio energetikoa barne. Hondakinak kasu honetan baino ezingo dira deuseztatu: haiek balorizatzea teknikoki, ekonomikoki eta ingurumenaren ikuspegitik bideraezina dela behar bezala frogatzen bada.

– Producción y gestión de residuos: En atención a los principios jerárquicos sobre gestión de residuos, se debe fomentar la prevención en la generación de los residuos o, en su caso, que estos se gestionen con el orden de prioridad establecido en el artículo 8 de la citada Ley 22/2011, de 28 de julio, a saber: prevención, preparación para la reutilización, reciclado y otros tipos de valorización, incluida la valorización energética. Los residuos únicamente podrán destinarse a eliminación si previamente queda debidamente justificado que su valorización no resulta técnica, económica o medioambientalmente viable.

Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: Hernaniko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto berri guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: Cualquier nuevo indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Hernani y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak jasaten edo jasan dituzten Lurzoruen Inbentarioan sartutako partzelari dagokionez (20040-00184 kodea), bertan indusketak egiten badira, lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 25. artikuluko 1.c eta 5. apartatuetan ezarritakoa bete beharko da; hortaz, induskatu beharreko materialen bolumenaren arabera izango da beharrezkoa ala ez da izango indusketa-plan bat aurkeztea, zeina ingurumen-arloko organoak onartu beharko duen. Edonola ere, induskatutako materialak kudeatu eta/edo berrerabili aurretik bereizi beharko dira.

En relación a la parcela incluida en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes (código 20040-00184), en el caso de que se lleven a cabo excavaciones en la misma se deberá dar cumplimiento a lo establecido en los apartados 1.c y 5 del artículo 25 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, por lo que en función del volumen de materiales a excavar será necesario o no presentar un plan de excavación que deberá ser aprobado por el órgano ambiental. De cualquier manera, los materiales excavados deben ser caracterizados previamente a su gestión y/o reutilización.

– Obretan, lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak hartuko dira; adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

– Durante las obras, se establecerán medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

– Landaredia babesteari dagokionez: ahal dela, eremuan dauden eta interesekoak diren berdeguneak bere horretan utziko dira.

– En cuanto a la protección de la vegetación existente: En la medida de lo posible se mantendrán las zonas y espacios verdes existentes en el ámbito que sean considerados de interés.

Obraguneak zedarritu egingo dira, landarediari ahalik eta gutxien eragiteko.

Se delimitarán las zonas de obras para evitar la afección a más vegetación de la necesaria.

Obrak hasi baino lehen eta horien zuinketak dirauen artean, ibilbide sakon bat egingo da eragindako azaleran honako hauek detektatu eta markatzeko, baldin eta halakorik balego: aurreikusitako lanak oztopatzen ez dituzten zuhaitzak eta, behar bezala babestuz gero, kontserba daitezkeenak edo, behar izanez gero, birlandatu daitezkeenak.

Previamente al comienzo de las obras y durante el replanteo de las mismas, se realizará un recorrido exhaustivo por la superficie afectada con el objeto de detectar y marcar, si los hubiera, los ejemplares arbóreos que no interfieran en las labores proyectadas y puedan conservarse, protegidos adecuadamente, o en su caso, trasplantarse.

Ahal dela baliabide mekanikoak erabiliz kenduko dira sastrakak, herbiziden erabilera minimizatuz.

Se procurará el desbroce mediante medios mecánicos, minimizando el uso de herbicidas.

Natura-interesekotzat jotako zuhaitzen bat kendu behar bada, zuhaitz hori birlandatzeko aukera kontuan hartuko da beti. Horretarako, zuhaitz horiek ezin hobeto kontserbatu beharko dira, behin betiko lekuan birlandatu arte.

Siempre que sea necesaria la eliminación de algún ejemplar arbóreo que pueda ser considerado de interés, se valorará la posibilidad de que este sea trasplantado. Para ello será necesaria la conservación en condiciones óptimas de los ejemplares hasta su ubicación definitiva.

– Obrak bukatutakoan, aldatutako eremuak guztiz garbituko dira, aldi baterako okupazioek eragindako gainazalak kontuan hartuz.

– Al finalizar las obras se llevará a cabo una limpieza exhaustiva de las zonas alteradas, teniendo en cuenta las superficies afectadas por las ocupaciones temporales.


Azterketa dokumentala


Análisis documental