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Boletin Oficial del País Vasco

105. zk., 2019ko ekainaren 5a, asteazkena

N.º 105, miércoles 5 de junio de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2713
2713

EBAZPENA, 2019ko maiatzaren 6koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 6 de mayo de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» de Mondragón.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Arrasateko Udalak, 2018ko irailaren 24an, eskabide bat aurkeztu zuen hasiera emateko, honako plan honen ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari: Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan dokumentu hori egin duten pertsonak definitu dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 24 de septiembre de 2018, el Ayuntamiento de Mondragón completó ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» en Mondragón (en adelante el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko azaroaren 28an kontsulta-izapidea egin zitzaien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, egoki iritzitako oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezko iritziz gero, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Ohar horiek aintzat hartuko dira zehazteko nolako zabalera, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan behar duen ingurumen-azterlan estrategikoak. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari, Uraren Euskal Agentziari, Ekologistak Martxan elkarteari eta Eguzkizaleak elkarteari. Era berean, Arrasateko Udalari jakinarazi zitzaion izapidea hasita zegoela.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 28 de noviembre de 2018, se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación del informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa; a la Agencia Vasca del Agua, a Ekologistak Martxan y Recreativa «Eguzkizaleak». Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Mondragón del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren nahiz Uraren Euskal Agentziaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido los informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco, y de la Agencia Vasca del Agua, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDE-OINARRIAK:
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeko 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia (aurrerantzean, Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» en Mondragón, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du, eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezirako ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, ondoren adierazitako eran:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» en Mondragón, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Hauxe da Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziaren xedea: eremu horretako hiri-egituraren antolamendu xehatua ezartzea, alde batetik, industria-iraultzaren garaiko langileen etxebizitzen tipologiaren erakusgarri diren eremuko etxebizitza nagusiak sendotzeko, gorputz erantsi desegokiak eraitsiz eta eraikin osagarriak eraikitzeko baimena emanez; eta, beste aldetik, eremua berrurbanizatzeko zerbitzu-sareak berrituz (euri-uren drainatzea, saneamendua, ur-hornidura, energia elektrikoa, gasa, argiak eta telekomunikazioak), baita eremuko barne-kalezuloak ere.

El Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» en Mondragón tiene por objeto establecer la ordenación pormenorizada de la estructura urbana de dicho ámbito para, por una parte, consolidar las viviendas principales del ámbito que constituyen un ejemplo de la tipología de las viviendas de trabajadores de la época de la revolución industrial, derrumbando los cuerpos inadecuados anexos y permitiendo la construcción de edificios complementarios; y, por otra parte, reurbanizar el ámbito mediante la renovación de las redes de servicio (drenaje de pluviales, saneamiento, abastecimiento de agua, energía eléctrica, gas, alumbrado y telecomunicaciones) y de los callejones internos del ámbito.

Garapenerako hirigintza-tresna horren helburu nagusiak hauek dira:

Los objetivos principales del este instrumento urbanístico de desarrollo son:

– Toki-sistemak zehaztea, eta horien eta eremuaren kanpoaldearen arteko konexioak, toki-sistemen sare horretan indarrean den araudian ezarritako gutxieneko zuzkidurak beteta.

– Definir los sistemas locales y su conexión con el exterior del ámbito, respetando las dotaciones mínimas establecidas por la normativa vigente para dicha red de sistemas locales.

– Eratorritako partzelazioa zedarritzea, eta sor litezkeen beharretara egokitzeko mekanismoak zehaztea, gutxieneko lurzatia adierazita.

– Delimitar la parcelación resultante así como los mecanismos para su futura adecuación a las necesidades que afloren, con indicación de la parcela mínima.

– Lurzatian lurzatiko eraikigarritasun fisiko xehatuak ezartzea, erabilera onargarriak adierazita, eta erabilera bakoitzaren gehieneko eta gutxieneko ehunekoak zehaztuta.

– Establecer las edificabilidades físicas pormenorizadas en cada parcela, con indicación de la relación de usos admisibles, así como los porcentajes máximo y mínimo de cada uso propiciado.

– Eraikuntzen eta eraikinen oinarrizko elementu bereizleak zehaztea.

– Precisar los elementos básicos definidores de las construcciones y edificaciones.

– Antolamendutik kanpo geratu beharreko eraikuntzak eta eraikinak identifikatzea.

– Identificación de las construcciones y edificaciones que deban quedar en la situación de fuera de ordenación.

– Antolamendu-esparru orokorra sortzeko behar diren guztiak.

– Cuantas otras resulten necesarias para gestar el marco general de la ordenación.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak neurri honetan ezartzen du proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako esparrua: planaren helburua eremuko etxebizitza nagusiak sendotzea da, eraikin atxikiak eraitsiz, eta etxebizitza nagusiei atxikitako eraikin osagarriak eraikitzea. Okupazio berriak egun dagoena ordeztuko du, baina azalera eta kokapen desberdinarekin. Gainera, aurreikusten da zerbitzu-sareak (euri-uren drainatzea, saneamendua, ur-hornidura, energia elektrikoa, gasa, argiak eta telekomunikazioak) eta eremuko barne-kalezuloak berrituko direla.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el plan tiene por objeto consolidar las viviendas principales del ámbito, eliminando los anexos y construir edificios complementarios adosados a las viviendas principales. La nueva ocupación viene a sustituir a la existente, aunque con distinta superficie y ubicación. Además, se prevé la renovación de las redes de servicio (drenaje de pluviales, saneamiento, abastecimiento de agua, energía eléctrica, gas, alumbrado y telecomunicaciones) y de los callejones internos del ámbito.

Aurkeztutako agiriak ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

A la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak neurri honetan eragiten die beste plan edo programa batzuei: planeko eremua ES017-GIP-DEB-09 Arrasate izeneko Uholde Arrisku Handiko Eremuan (UAHE) dago. 2015-2021 aldirako Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Uholde Arriskua Kudeatzeko Planak (UAKP) UAHE hori III. taldean sartzen du. Talde horrek arrisku handiko UAHEak biltzen ditu, eta haien egitura I. eta II. taldeekin lotutako arazoak konpondu ondoren babestu behar da. Ondorioz, UAKPk ez du egiturazko jarduketarik aurreikusten eremu horretan indarrean dagoen plangintzaren barruan.

b) La medida en la que el plan influye en otros planes o programas: el ámbito del plan se sitúa en un Área de Riesgo Potencial Significativo por Inundación (APRSI) denominado ES017-GIP-DEB-09 Arrasate. El Plan de Gestión del Riesgo de Inundación (PGRI) de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (2015-2021) incluye esta APRSI en el Grupo III, que recoge a aquellas ARPSIs de riesgo significativo cuya protección estructural debe acometerse tras solucionar los problemas asociados a los Grupos I y II. En consecuencia, el PGRI no contempla actuaciones estructurales en esta zona en el horizonte de planificación vigente.

Arrisku horri dagokionez, Planak kontuan hartu behar du 2015-2021 aldirako Kantauri Ekialdeko Plan Hidrologikoaren araudiko 40., 41. eta 42. artikuluetan ezarritakoa, baita Euskal Autonomia Erkidegoko Ibaiertzak eta Errekaertzak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planeko E.2 apartatuko uholdeen babesari buruzko berariazko araudian ezarritakoa ere. Halaber, kontuan hartu behar ditu Arrasateko HAPOko Arau Partikularreko 4. apartatuan «54-Etxe-txikiak» eremurako ezarritako baldintzak; apartatua Planaren I. eranskinean dago jasota.

En relación a este riesgo, el plan debe tener en cuenta lo establecido en los artículos 40, 41 y 42 de la normativa del Plan Hidrológico del Cantábrico Oriental 2015-2021 y en la normativa específica sobre protección contra inundaciones del apartado E.2 del Plan Territorial Sectorial de ordenación de márgenes de ríos y arroyos de la Comunidad Autónoma del País Vasco. Asimismo, debe tener en cuenta los condicionantes establecidos a este respecto en el apartado 4 de la Norma Particular del PGOU de Mondragón para el área «54-Etxe-txikiak», incluida en el Anexo I del plan.

Gainerakoan, Plana bateragarria da maila handiagoko lurraldeko, arloko eta hirigintzako planekin.

Por lo demás, el plan es compatible con el resto de planes territoriales, sectoriales y urbanísticos jerárquicamente superiores.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, bereziki, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin: planaren helburua da, besteak beste, eremua berroneratzea narriatuta dauden eta balio historiko nahiz arkitektonikoa duten familia bakarreko eraikinei atxikitako eraikuntzak eraitsiz. Gainera, zerbitzuen azpiegitura-sareak zehazten dira, izan ere, gaur egun, urbanizazioan ez dago gasik edo telekomunikazio-sarerik, eta elektrizitate- eta ur-sareak zaharkituta daude. Plana garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-arloko kontsiderazioak integratzeko egokia dela irizten da.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el plan tiene por objeto, entre otros, la regeneración del ámbito mediante el derribo de varias edificaciones que presentan un estado degradado y se encuentran adosadas a edificios unifamiliares con valor histórico-arquitectónico, además, se definen las redes de infraestructuras de servicios ya que, en la actualidad, la urbanización carece de gas o redes de telecomunicaciones y las redes de electricidad y agua se encuentran obsoletas. Se considera que el plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo handiak: antzemandako arazo nagusia da eremuak 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskua izatea, eta horrek, indarreko araudiari jarraikiz, ezarri beharreko erabilerak edo instalazioak baldintzatzen ditu, bizitegi-erabilerak barne. Bestalde, ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: eraikin atxikiak eraistea, balizko lur-mugimenduak, makineria-zirkulazioa, zoru-okupazioa, ustekabeko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako kontaminazio atmosferikoa eta abar. Zaratari dagokionez, kasuan kasuko kalitate akustikoarekin loturiko helburuak betetzea bermatzeko beharrezko neurriak hartu behar dira.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan: el principal problema detectado es el riesgo de inundación que presenta el área para periodos de retorno de 100 y 500 años lo que, de acuerdo a la normativa vigente, es condicionante para los usos o instalaciones a implantar en el mismo, entre ellos los usos residenciales. Por otra parte, las actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son sobre todo las relacionadas con la fase de obras: derribo de los anexos, posibles movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc. Respecto al ruido, se deben adoptar las medidas necesarias para asegurar el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica correspondientes.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren xedea den eremua 6.189 m2-ko azalera duen guztiz eraldatutako hiri-lurzorua da. Era berean, ez du ingurumen-babeseko araubidea (Natura 2000 Sarea, adibidez) duen espaziorik, ezta balio naturalengatik garrantzitsua den elementurik ere. Aramaio ibaiak mugatzen du mendebaldetik eta hegoaldetik, eta tarte horretan ibaia bideratuta dago eta kalitate txikiko ingurumen-ezaugarriak ditu; ekialdean Etxetxikiak kalea da muga, eta iparraldean bide txiki bat. Hiri-lurzoru finkatugabe gisa dago sailkatuta eta, berezko erabilera xehatuari dagokionez, dentsitate txikiko bizitegi-erabilera du. Gaur egun, 18 etxebizitzatan daude eranskinak, gehienbat trasteleku gisa erabiltzen direnak, eta kalitate txikiko materialekin eraiki dira, atxikitako eraikinetan integratzeko irizpide arkitektonikorik erabili gabe.

El ámbito objeto del plan es un suelo urbano completamente transformado de 6.189 m2 de superficie que carece de espacios con algún régimen de protección ambiental como Red Natura 2000 o elementos relevantes por sus valores naturales. Limita al oeste y al sur con el río Aramaio, que en este tramo se encuentra encauzado y presenta unas características ambientales de baja calidad; al este con calle Etxetxikiak y al norte con un vial menor. Está clasificado como suelo urbano no consolidado y su uso característico pormenorizado es residencial de baja densidad, existiendo actualmente 18 viviendas dotadas con diversos anexos que se utilizan principalmente como trasteros y que se han realizado con materiales de escasa calidad constructiva y sin emplear criterios arquitectónicos que los integren en los edificios a los que se adosan.

Etxe Txikiak etxebizitzen multzoa kultura-ondasun izendatzeko dago proposatuta, eta ondo kontserbatutako Gipuzkoako langile-etxebizitzen adibide bakarra da, hiri-lorategiaren ereduaren arabera. Bestalde, Arrasateko Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak eraikinen multzo hori biltzen du bere katalogoan, eta «Interes historiko eta arkitektonikoa duten eraikinak eta eraikitako elementuak» mailan sartzen du, «1.3 Toki-babeseko ondasun higiezinak» epigrafean.

El conjunto de viviendas Etxe Txikiak figura como elemento propuesto para su declaración como Bien Cultural siendo el único ejemplo bien conservado de vivienda obrera en Gipuzkoa según el modelo de Ciudad Jardín. El Plan General de Ordenación Urbana de Mondragón, por su parte, incluye este conjunto edificatorio en su catálogo y lo clasifica como «Edificios y elementos construidos de interés histórico y arquitectónico», en el epígrafe «1.3 Bienes Inmuebles de Protección Local».

Bestalde, eremuan ez da intereseko landaredirik identifikatu. Dagoen landare-estaldura bakarra etxebizitzetako ortuetako eta lorategietako landaredia eta landaredia erruderal-nitrofiloa da. Eremua baso-igel iberiarraren (Rana iberica) eta bisoi europarraren (Mustela lutreola) «lehentasunezko banaketa-eremuetan» dago, baina litekeena da hiri-eremuan espezie horien presentziarik ez egotea.

Por otra parte, no se ha identificado vegetación de interés en el área. La única cobertura vegetal existente corresponde a la vegetación presente en huertas y jardines de las viviendas y a la vegetación ruderal-nitrófila. El ámbito forma parte de las «Zonas de distribución preferente» de la rana patilarga (Rana iberica) y del visón europeo (Mustela lutreola), aunque no es probable la presencia de ambas especies en esta zona urbana.

Zaratari dagokionez, inpaktu akustikoaren azterketan aipatutako foku nagusiak kontuan hartuta (GI-627 errepidea, eremutik 200 metro hegoaldera dagoena, Gipuzkoa Etorbidea eta Nafarroa Hiribidea hiri-bideak eta lurzatiaren gertuko beste batzuk), kalitate akustikoarekin lotutako helburuak (aurrerantzean, KAHak) eremuaren ekialdeko mugan gainditu egiten dira, eta zarata-iturri nagusia aipatutako GI-627 errepidea da. Egindako modelizazioaren arabera, balioesten da KAHak ez direla beteko aurreikusitako etorkizuneko 18 eraikuntzetatik 3tan.

En lo referente al ruido, teniendo en cuenta los principales focos (carretera GI-627 situada a 200 metros al sur del ámbito, los viales urbanos Gipuzkoa Etorbidea y Nafarroa Hiribidea y otros próximos a la parcela) de acuerdo al estudio de impacto acústico, los objetivos de calidad acústica, en adelante OCAs, se superan en el límite este del área siendo la fuente de ruido principal la citada carretera GI-627. Según la modelización realizada se estima un incumplimiento de los OCAs en 3 de las 18 futuras edificaciones previstas.

Eremuarekin lotutako arrisku handiena uholdeena da; aurreikusten da bizitegi-erabilera duten oin berriko eraikinak eraikiko direla 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako uholde-arriskua duen eremuan.

El principal riesgo asociado al ámbito es el de inundabilidad; se prevé la construcción de edificios de nueva planta con un uso residencial en un ámbito que se sitúa en la zona de policía inundable para periodos de retorno de 100 y 500 años.

Bestalde, Planeko eremua akuiferoen kutsadurarekiko kalteberatasun handia duen gune batean dago, baina ez du interes hidrogeologikorik. Horri dagokionez, ez da eragin esanguratsurik espero, betiere babes-neurriak hartzen badira obren fasean.

Por otra parte, el ámbito del plan se localiza sobre un área con vulnerabilidad alta a la contaminación de acuíferos, aunque no se trata de una zona de interés hidrogeológico. A este respecto, no se prevén efectos significativos siempre que se adopten medidas protectoras durante la fase de obras.

Ondorio txikiagoak eragingo dituzte egungo eranskinak suntsitzean, eraikuntza berriak gauzatzean eta egungo zerbitzuak hobetzeko jarduketak egitean sortutako eraispen- eta eraikuntza-hondakinek eta ekintza horiekin lotutako eragozpenek (igorpen atmosferikoa handitzea: zarata eta igorpen lausoak, eta obraren fasean hondakinak eta lur-mugimenduak sortzea). Edonola ere, aipatutako inpaktuak obren gauzatze-fasea bukatzearekin batera amaituko dira.

Otros efectos menores serán los ocasionados por la generación de residuos de demolición y construcción derivados de la derribos de los anexos actuales, de las nuevas construcciones y de las actuaciones para la mejora de los servicios existentes y las molestias asociadas dichas acciones (aumento de las emisiones a la atmósfera: ruido y emisiones difusas, así como generación de residuos y movimientos de tierras resultantes durante la fase de obra). En cualquier caso, los citados impactos finalizarán cuando finalice la fase de ejecución de las obras.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak aplikatzerakoan, bete beharko dira egungo araudia, ingurumen-txosten estrategikoa egiteko ebazpen honetan ezartzen diren arauak, bai eta, aurrekoak betetzea ezertan eragotzi gabe, ingurumen-agiri estrategikoa eta Plana bera ere. Aplikatu behar diren neurrien artean, nabarmentzekoak dira proiektua exekutatzearen ondoriozkoak; neurri horiek, gainera, lotuta egon beharko dute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin (ikus ebazpen honen I. eranskina, non zerrendatzen baitira zenbait neurri babesle eta zuzentzaile, Planetik eratorritako proiektuko obrak exekutatzeko bete behar direnak).

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan, entre las medidas a aplicar destacan las que derivan de la ejecución del proyecto que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica (ver Anexo I donde se listan algunas de las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del Plan).

Aurrez aipatu den bezala, indarrean dagoen legeriari jarraituz, ezingo da uholde-arriskua duten eremuetan erabilerak ezartzera bideratutako hirigintza-jarduketarik egin, baldin eta Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren alderdi espainiarraren Plan Hidrologikoa (2015-2021) onartzeko urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretuaren I. eranskinaren 40., 41. eta 42. artikuluetan ezarritakoa hausten badute. Zehazki, aipatutako Plan Hidrologikoaren 40.4 artikuluan, oro har, ezartzen da, lehentasunezko fluxu-gunetik kanpoko eta uholde-arriskuko zaintza-eremuan, lurzoru urbanizatuko oinarrizko egoeran dagoen lurzoruan, 500 urteko errepikatze-denborako uholde-kotatik gora dauden bizitegi-erabilera berriak baino ezingo direla baimendu. Euskal Agentziak jarrera hori agertu du eraginpeko administrazio publikoei egindako kontsulta-izapidean, ondorioztatu baitu Plan Berezi honetan proposatutako eraikuntza osagarriak ezingo direla baimendu; izan ere, 500 urteko errepikatze-denborako uholdearen sakonera 2,40 eta 1,50 metrokoa da.

Como se ha indicado anteriormente, de acuerdo a la legislación vigente, no se podrán llevar a cabo actuaciones urbanísticas, dirigidas al establecimiento de usos en zonas inundables, que contravengan lo establecido en los artículos 40, 41 y 42 del Anexo I del Real Decreto 1/2016, de 8 de enero, por el que se aprueba el Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (2015-2021). En concreto, en el artículo 40.4 del citado Plan Hidrológico, se establece con carácter general que, en la zona de policía inundable fuera de la zona de flujo preferente, en un suelo en situación básica de suelo urbanizado, solo podrán ser autorizados nuevos usos residenciales que se sitúen por encima de la cota de inundación para periodos de retorno de 500 años. En este sentido se ha pronunciado la Agencia Vasca en el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas, al concluir que no podrán ser autorizadas las nuevas edificaciones complementarias propuestas en el presente Plan Especial ya que el calado que alcanza la avenida de 500 años de periodo de retorno es de entre 2,40 y 1,50 metros.

Era berean, kontuan hartu behar da «54-Etxe-txikiak» eremurako Arrasateko HAPOko Arau Partikularra, Planaren I. eranskinean jasota dagoena, baldintza hori biltzen duena 4. apartatuan. Hala, honako hau ezartzen du: «Indarrean dagoen araudiak ezarritako T500 babes-kota bete beharko da uholde-arriskua ekiditeko».

Hay que tener en cuenta asimismo la Norma Particular del PGOU de Mondragón para el área «54-Etxe-txikiak», incluida en el Anexo I del Plan, que incorpora este mismo condicionante en su apartado 4, al establecer que «deberá respetarse la cota de resguardo T500 establecida según normativa vigente, para evitar el riesgo de inundabilidad».

Bestalde, 2019ko otsailaren 28ko Uraren Euskal Agentziaren aipatutako txostenean adierazitakoaren arabera, egiten diren ibilguen alboko obrek urari igarotzen utzi behar diote, oztoporik jarri gabe. Gainera, ahal den neurrian, jabari publiko hidraulikoko zortasun-eremuko lurzoru naturala aldatzeko esku-hartzeak ekidin behar dira (hala nola edozein motatako eraikuntzak, instalazioak edo eraikinak, lur-mugimenduak eta betegarriak), eta, nolanahi ere, horiek egoera onean dagoen ur-bazterreko landarediari eragitea ekidin behar da. Ikusi da Planaren eremuko tarte batzuetan zortasun-eremua itxita dagoela; zortasun-eremu eraginkorra egoteko, ireki beharko litzateke. Bestalde, jabari publiko hidraulikoarekin lotutako babeseko eremuetan (zortasun- eta zaintza-eremuak) egiten diren obretan, beharrezkoa izango da Uraren Euskal Agentziaren nahitaezko baimena.

Por otra parte, conforme a lo indicado en el citado informe de la Agencia Vasca del Agua de fecha 28 de febrero de 2019, las obras colindantes a cauces que se lleven a cabo deben dejar libre al paso y sin obstáculos y, en la medida de lo posible, libre de cualquier intervención de alteración del terreno natural (como edificaciones, instalaciones o construcciones de cualquier tipo, movimientos de tierras, rellenos, etc.) la zona de servidumbre del dominio público hidráulico, evitándose en todo caso, la afección a la vegetación de ribera en buen estado. En algunos tramos del ámbito del Plan se ha observado que la zona de servidumbre se encuentra cerrada, para que exista una zona de servidumbre efectiva se debería de proceder a la apertura de dichos cierres. Por otra parte, las obras que se lleven a cabo en las zonas de protección asociadas al dominio público hidráulico, servidumbre y policía, requerirán la preceptiva autorización de la Agencia Vasca del Agua.

Zaratari dagokionez, kasuan kasuko kalitate akustikoaren helburuetara iristeko proposatutako neurri zuzentzaileak hartuko dira, eta Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuko 36. artikuluan zehaztutakoa izango da aplikatzekoa.

En cuanto al ruido, se adoptarán las medidas correctoras propuestas para alcanzar los objetivos de calidad acústica correspondientes, siendo de aplicación lo indicado en el artículo 36 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bestalde, eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen behar diren ezaugarriei dagokienez, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gidan» jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Por otra parte, en lo referente a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kontsumoa murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energiaren kopurua edo kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzei jarraituz, ingurumenean eragin handirik egongo denik ez dela aurreikusten zehaztea; hortaz, ez da beharrezkoa «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Bereziari ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren prozedura aplikatzea, betiere 500 urteko errepikatze-denborako uholdea irits daitekeen kotan eraikuntza osagarri berriak aurreikusten dituzten Planeko jarduketa guztiak bertan behera uzten badira, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren alderdi espainiarraren Plan Hidrologikoaren (2015-2021) 40. artikuluko 4a) apartatuan ezarritakoari eta Arrasateko HAPOko «54-Etxe-txikiak» eremurako Arau Partikularraren 4. apartatuan ezarritakoari jarraituz.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente y por lo tanto no es necesario someter el Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» al procedimiento de evaluación ambiental estratégica ordinaria siempre y cuando se supriman aquellas actuaciones del Plan que contemplen nuevas edificaciones complementarias en una cota alcanzable por la avenida de periodo de retorno de 500 años, conforme a lo establecido en el apartado 4a) del artículo 40 del Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental (2015-2021) y el apartado 4 de la Norma Particular para el área «54-Etxe-txikiak», del PGOU de Mondragón.

Hirugarrena.– Arrasateko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Mondragón.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, Arrasateko «AE-54 Etxe Txikiak» eremuaren Hiri Antolamenduko Plan Berezia onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan Especial de Ordenación Urbana del ámbito «AE-54 Etxe Txikiak» en Mondragón en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko maiatzaren 6a.

En Vitoria-Gasteiz, a 6 de mayo de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

ERANSKINA
ANEXO

– Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

– Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Donostia y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Protección de la calidad del aire y calidad acústica: se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: urbanizazio-, eraispen- eta eraikuntza-proiektuek lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko dituzte.

– Protección de las aguas: los proyectos de urbanización, demolición y edificación preverán el establecimiento de medidas para minimiza el arrastre de sólidos a las aguas superficiales.


Azterketa dokumentala


Análisis documental