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Boletin Oficial del País Vasco

96. zk., 2019ko maiatzaren 23a, osteguna

N.º 96, jueves 23 de mayo de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2457
2457

EBAZPENA, 2019ko maiatzaren 6koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez egiten baita Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 6 de mayo de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Getxoko Udalak eskatuta, 2019ko otsailaren 15ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak kontsulta-izapidea abian jarri zuen abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, eta, horrenbestez, hainbat erakunderi eskatu zien ingurumen-organoak egin behar duen ingurumen-txosten estrategikoaren oinarria izateko egoki iritzitako oharrak egin zitzaten.

A requerimiento del Ayuntamiento de Getxo, con fecha de 15 de febrero de 2019, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas previsto en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, solicitando a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico.

Zehazki, honako interesdun hauei eta ukitutako administrazio publiko hauei egin zitzaien kontsulta: Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza; Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritza; eta Bizkaiko Ekologistak Martxan elkartea eta «Eguzkizaleak» aisialdiko elkartea, interesduntzat jo baitira.

En concreto, se consultó a los siguientes administraciones públicas afectadas y personas interesadas: Dirección de Patrimonio Cultural y Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambos organismos del Gobierno Vasco; Dirección de Cultura, de la Diputación Foral de Bizkaia; y asociación Ekologistak Martxan Bizkaia y Recreativa «Eguzkizaleak», consideradas como interesadas.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Indarreko araudian erantzunak jasotzeko ezarrita dagoen epea amaituta, Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena eta Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritzarena jaso dira.

Finalizado el plazo establecido en la normativa vigente para recibir respuestas, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural, del Gobierno Vasco y de la Dirección de Cultura, de la Diputación Foral de Bizkaia.

Ukitutako administrazio publikoei eta interesdunei egindako kontsulten izapidearen emaitza ebazpen honetan dago jasota.

El resultado del trámite de consulta a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas se ha integrado en esta resolución.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan xedatuta dago zer planek eta programak jaso behar duten ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua.

En la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada.

Aipatutako 6.2 artikuluan dago zehaztuta, besteak beste, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin behar dutela (eta, horretarako, 29.etik 32.erako artikuluetan arautzen den prozedura erabili) etorkizunean proiektuak baimentzeko esparrua ezartzen duten hiri- eta landa-lurraldeen antolamenduari eta lurzoruaren erabilerari buruzko plan eta programek, baldin eta 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas que, referidos a la ordenación del territorio urbano y rural o al uso del suelo, establezcan un marco para la autorización en el futuro de proyectos y no cumplan los demás requisitos mencionados en el apartado 6.1, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, mediante procedimiento regulado en los artículos 29 a 32 siguientes.

Dokumentazio teknikoa eta xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du txostenak, eta bera aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de detalle, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo, y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren Egitura Organikoa eta Funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen hirugarren xedapen iragankorra; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Disposición transitoria tercera de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa egitea –aurrerantzean, plana–, zehaztapen hauen arabera:

Primero.– Formular el informe ambiental estratégico del Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo, –en adelante, el plan–, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Algortako Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1ean dago aldaketa-eremua, Getxoko «San Nikolas» 27ko arloan, Algortaren erdialdean, Usategi, Algorta, Arrigunaga, Sarri eta Portu Zaharrarekiko mugan. Lurzatia hiri-lurzoru gisa dago sailkatuta, eta bizitegi-lurzoru misto gisa kalifikatuta, dentsitate ertaineko gisa, non eraikuntza nagusia etxebizitza kolektiboa den, etxe-uharte itxikoa eta bloke irekikoa. Orubearen azalera 879,91 m2-koa da eta, gaur egun, bertan eraikin bat dago. Eraikin hori Getxoko HAPOren udal zaintzaren mendeko eraikinen zerrendan dago.

El ámbito de la modificación está localizado en el n.º 1 de la calle Bajada de Arrigunaga del barrio de Algorta, del área n.º 27 de «San Nikolás» de Getxo, situado en la zona central del barrio de Algorta y limitando con las áreas de Usategi, Algorta, Arrigunaga, Sarri y Puerto Viejo. Es una parcela clasificada como suelo urbano y calificada como residencial mixto, de media densidad, donde la edificación predominante es la vivienda colectiva, en manzana cerrada y en bloque abierto. El solar tiene una superficie de 879,91 m2 y, actualmente, está ocupado por un edificio incluido en la relación de edificios sometidos a custodia municipal del PGOU de Getxo.

Eremu hori Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketaren ingurumen-dokumentu estrategikoko –aurrerantzean, plana– 1. planoan dago –ortofotoa, A3 1:500 eskalakoa–.

El ámbito queda recogido en el Plano 1.– Ortofoto, a escala A3 1:500, del Documento Ambiental Estratégico del Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo –en adelante, el plan–.

Iparraldeko muga Rementeriena kalea da; hegoaldekoa, Abasota kaleko 4 eta 6ko eraikin kolektiboak; ekialdean, Jardinagane etxea eta Arrigunagako Jaitsiera kalea; mendebaldean, Ansoena-Osteicoa etxaldea.

La parcela linda por el Norte, con la calle Rementeriena; al Sur, con los edificios colectivos sitos en la calle Abasota n.º 4 y n.º 6; al Este, con la casa Jardingane y la calle de Bajada de Arrigunaga; al Oeste, con heredad de la casa Ansoena – Osteicoa.

Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketaren helburua da: lerrokadurak eta sestrak definitzea, bolumenak ordenatzea eta eraikuntzaren eta obra osagarrien alderdi eta ezaugarriak arautzea lurzati guztiaren urbanizazioan, bertan dagoen eraikina eraisteko eta etxebizitza eraiki berriak ezartzeko asmotan.

El Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo tiene por objeto definir las alineaciones, rasantes, ordenación de volúmenes y regulación de los aspectos y características de la edificación y de las obras complementarias de urbanización de toda la parcela con el propósito de derribar el edificio existente e implantar un bloque de viviendas de nueva construcción.

3 solairuko eraikuntza dago aurreikusita (beheko solairua + 2), orotara sestra gaineko 676,24 m2-ko eraikigarritasuna izango duena, baita estaldura azpiko garaje bat ere; 32,12 m2-ko emakida ezarri da eta bide-sistema orokorraren parte izango da jabari publikoko espazio gisa, 2 eta 4 metroko gutxieneko zabalerako espaloia egin ahal izateko.

Se prevé una edificación en 3 plantas (planta baja + 2), con una edificabilidad total de 676,24 m2 sobre rasante, así como un garaje, bajo cubierta; se establece una cesión de 32,12 m2, que pasará a formar parte del Sistema General Viario para espacio de dominio público, de forma que permita una acera, con un ancho mínimo de entre de 2 y 4 m.

Hortaz, planaren ingurumen-ebaluazioaren helburuak hauexek dira: etxebizitza-bloke berria urbanizatu eta eraikitzeko antolamendu xehatuaren ondorioz ingurumenean izango diren eraginak kalkulatzea, eta eragin horiek ez izateko, zuzentzeko edo konpentsatzeko behar diren zehaztapenak sartzea.

Así, la evaluación ambiental del Plan se dirige a estimar los efectos sobre el medio ambiente, derivados de la ordenación pormenorizada de la urbanización y edificación del nuevo bloque de viviendas, y a incorporar al Plan las determinaciones necesarias para evitar, corregir y compensar sus efectos.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira, plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Etxebizitza-bloke bat eraiki ahal izateko irizpide eta baldintzak ezartzeak ez du esan nahi esparrua ezartzen denik legez ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa izan behar duten proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) El establecimiento de criterios y condicionantes para permitir la implantación de un bloque de viviendas, no sugiere que el Plan establezca el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

b) Ez da bateraezintasunik aurkitu planaren eta beste lurralde-plan edo plan sektorial konkurrente batzuen artean.

b) No se han observado incompatibilidades del Plan con planes territoriales y sectoriales concurrentes.

c) Planaren helburua egokitzat jotzen da garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak txertatzeko; bereziki, eraikingintzan eta eraikuntzan efizientzia handiagoz jokatzeari dagokionez, bai baliabideen erabileran, bai gero, amaieran, hondakinak aprobetxatzean.

c) Se considera que su objetivo es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven que promueven un desarrollo sostenible, en especial referido a la edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos y en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo.

d) Era berean, plana egokitzat jotzen da Europako edo Espainiako ingurumen-legedia ezartzeko; hain zuzen ere, hondakinei, energia aurrezteari, energiaren errendimenduari eta energia berriztagarriak sustatzeari dagokienez.

d) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente y, en concreto, en materia de residuos, ahorro y eficiencia energética e impulso de las energías renovables.

2.– Efektuen eta eraginpean hartuko omen den eremuaren ezaugarriei dagokienez:

2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada:

Eremuak hiri-lurzoru finkatuaren izaera duenez, ez dago ingurumen-babeseko araudirik duen espaziorik –esaterako, Natura 2000 Sarea–, ezta balio naturalengatik nabarmen daitekeen elementurik ere.

Dado el carácter urbano consolidado del ámbito, este carece de espacios con algún régimen de protección ambiental, como Red Natura 2000, o con elementos relevantes por sus valores naturales.

Balio kulturalen ikuspegitik, xehetasun-azterketaren eremuan, ez dago ez monumentu-multzo kalifikatu gisa deklaratutako kultura-ondasunik, ez inbentariatu gisa deklaratutako kultura-ondasunik, ez Euskal Kultura Ondarearen Inbentario Nagusikorik, Euskal Kultura Ondarearen 7/1990 Legearen arabera (1990-08-06ko EHAA); hala ere, Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1ean dagoen eraikina Getxoko HAPOren udal zaintzaren mendeko eraikinen zerrendaren barruan dago. Hala eta guztiz ere, inguruabar hori ez da oztopoa baimena eman ahal izateko eremu horretarako HAPOn ezarrita dauden arauek xedatutakoa betetzen duten jarduketak egin daitezen, eraistea eta ordeztea barnean izanik; izan ere, horietarako, bete egin beharko da horri dagokion udal irizpenean xedatutakoa.

Desde el punto de vista de sus valores culturales, en el ámbito del Estudio de detalle no existen Bienes Culturales Declarados Conjunto Monumental Calificado, Bienes Culturales Declarados inventariados o General del Patrimonio Cultural Vasco, según la Ley 7/1990 de Patrimonio Cultural Vasco, (BOPV de 06-08-1990), si bien el edificio sito en el n.º 1 de la calle Bajada de Arrigunaga está incluido en la relación de edificios sometidos a custodia municipal del PGOU de Getxo. Sin embargo, esta circunstancia no es óbice para que resulte autorizable cualquier tipo de actuación que cumpla con las disposiciones de la Normativa de PGOU para el Área en la que se sitúa, incluidas las de derribo y sustitución, para lo que se estará a lo dispuesto en el dictamen municipal correspondiente.

Horretaz gain, ez da identifikatu planerako ingurumen-arazo nabarmenik ere.

Tampoco se han identificado problemas medioambientales significativos para el plan.

Bestalde, ez da aurreikusten aldaketaren bidez ezarriko denik nahitaezko ingurumen-inpaktuaren ebaluazioa egin behar duten proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrua.

Por otro lado, no es previsible que la modificación establezca el marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental.

Beraz, seguruenik, afekzio nagusiak urbanizazio- eta eraikitze-lanei eta horiek lasaitasun publikoan izango duten eraginari loturikoak izango dira: kutsatzaileen immisioak –batez ere, lurrak mugitzeak eta kamioiak ibiltzeak harrotuko dituen partikulena eta hautsarena– eta zaratak biztanleen osasunean izan dezaketen eragina, eta zirkulazio-egoeraren aldaketak eta hondakinen sorrerak eragindakoa.

Así, las principales afecciones estarán previsiblemente relacionadas con las labores de urbanización y edificación y sus efectos sobre el sosiego público: efectos en la salud de la población por la inmisión de contaminantes, principalmente polvo y partículas derivadas del movimiento de tierras y tráfico de camiones y ruidos, así como por los cambios en las condiciones de circulación y la generación de residuos.

Horregatik guztiagatik, aurreikusitako efektuak eta ingurumen-dokumentu estrategikoan proposatzen diren neurri babesle eta zuzentzaileak aztertuta –kanpoko zarata-mailak murriztera zuzenduak, hautsaren edo partikulen atmosferarako isurketak sortzen dituzten eragiketak mugatzera zuzenduak eta hondakinak edo obrako soberakinak behar bezala kudeatzera zuzenduak–, ez da espero ingurumen-efektu garrantzitsurik.

Por todo ello, considerando los efectos previstos y las medidas protectoras y correctoras propuestas en el Documento Ambiental Estratégico, centradas en reducir los niveles de ruido en el exterior; limitar operaciones que generen emisiones de polvo y partículas a la atmósfera; así como, gestionar adecuadamente los residuos y sobrantes de obra, no se prevén efectos ambientales significativos.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko arauen arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurkakoa ez den guztian, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta planean bertan adierazitakoaren arabera.

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Planean, honako zehaztapen hauek sartuko dira, bertan aurreikusitako garapen-proiektuetan kontuan har daitezen:

El Plan adoptará las siguientes determinaciones para su consideración en los proyectos de desarrollo previstos en el mismo:

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea:

– Producción y gestión de residuos:

Obrek eta garbiketa-kanpainak dirauten bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Horretaz gain, obrako hondakinen birziklatzeari dagokionez, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko (bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzea), jarraian aipatzen direnak sustatu beharko dira, honako hurrenkera honetan: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu egin beharko da obra-proiektuaren eraikuntza- eta eraispen-hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

Además, en cuanto al reciclaje de residuos de obra, con el fin de impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo, debe fomentarse, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, debiendo asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Dekretu horren bidez, Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakin-biltegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legeetan ezarritakoaren arabera kudeatuko da biltegia.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Getxoko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 1/2015 Legearen 10.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Getxo y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 10.2 de la Ley 1/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuei eta soinu-igorpenei dagokienez, obrak egiteko erabiliko diren makinak egokitu beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-igorpenei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakoaren arabera.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Lorategiz hornitzea.

– Ajardinamiento.

Lorategietako jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» deritzon argitalpenean emandako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hura Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen.

En las actuaciones de ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda Gobierno Vasco.

Bigarrena.– Azkenik, aurreko guztia dela eta, ondorioztatzen da ezen, Getxoko Udalak bere eskumeneko gaietan egin ditzakeen kontsiderazioak kaltetu barik, txosten teknikoan ezarritako irizpideekin bat eta kontuan hartuta egindako kontsulten emaitza eta V. eranskinean ezarritako irizpideak, Getxoko Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketak ez daukala ingurumenaren aurkako efektu garrantzitsurik, txosten honen arabera; beraz, ez duela ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar.

Segundo.– Por todo lo anterior, sin perjuicio de las consideraciones que el Ayuntamiento de Getxo pueda hacer en materias de su competencia, de acuerdo con los términos establecidos en este informe técnico y teniendo en cuenta el resultado de las consultas realizadas y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V, se concluye que el Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo, no tiene efectos adversos significativos sobre el medioambiente, en los términos establecidos en este informe, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Azkenik, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen xedearen eta helburuaren eta IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoaren arabera, planak ingurumen-kontsiderazioen integrazioa sustatu beharko du, batik bat garapen jasangarria sustatzeko, hauen bidez:

Finalmente, de conformidad con el objeto y finalidad de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre y en consonancia con el IV Programa Marco Ambiental 2020, el Plan deberá promover la integración de consideraciones ambientales, en particular para impulsar el desarrollo sostenible, mediante:

– Obrako hondakinen birziklatzea, eraikuntzan eta eraikingintzan baliabideak beren bizi-ziklo osoan zehar modu efizienteago batean erabiliko direla sustatzeko, bereziki obrak amaitutakoan hondakinak aprobetxatzeari dagokionez. Beraz, helburua honako hauek eta hurrenkera honetan sustatzea izango da: eraikingintzako eta eraispenetako hondakinen prebentzioa, berrerabiltzea, birziklatzea eta beste balorizazio-modu batzuk, eta, hala badagokio, ezabatze-eragiketen trataera egokia. Horretarako, bermatu beharko da eraikingintzako eta eraispenetako hondakinak gai honi buruzko arauen arabera sortu eta kudeatzen direla.

– Reciclaje de residuos de obra, para impulsar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo. Así, con el fin de fomentar, por este orden: la prevención, reutilización, reciclado y otras formas de valorización, de los residuos de construcción y demolición, y, en su caso, que los destinados a operaciones de eliminación reciban un tratamiento adecuado, deberá asegurarse la conformidad de la producción y gestión de los residuos de construcción y demolición del proyecto de obras con la normativa, en esta materia.

– Arkitektura jasangarria, eraikinen aurrezki eta efizientzia energetikoa eta energia berriztagarrien sustapena bultzatzeko xedez. Horretarako, eraikuntza-proiektuan, ahal den neurrian, kontuan hartu beharko dira Eraikuntza eta Birgaitze Jasangarriaren Gida, Euskal Autonomia Erkidegoko etxebizitzetarako dena. Eusko Jaurlaritza. 2015.

– La arquitectura sostenible, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Para ello, deberán considerarse en el proyecto de edificación, en la medida de lo posible, las recomendaciones de la Guía de Edificación y Rehabilitación Sostenible para la Vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Gobierno Vasco. 2015.

Ezarri beharreko neurriek jardun-eremu hauetan izan behar dituzte ondorioak, aplikagarritasunaren arabera, kasu zehatz bakoitzerako:

Las medidas a implementar deberán incidir en los siguientes áreas de actuación, en función de su aplicabilidad, para el caso concreto:

– Iturri berriztaezinen bidez sortzen den energiaren sorkuntza edo kontsumoa murriztea.

– Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Lehengai berriztaezinen kopurua murriztea.

– Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Materialak garraiatzeko prozesuak murriztea.

– Reducción de los procesos de transporte de materiales.

– Hondakin solido gutxiago sortzea.

– Reducción en la generación de residuos sólidos.

– Lurzoruaren okupazioa murriztea.

– Reducción en la ocupación del suelo.

– Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Reducción del consumo de agua potable.

– Ur gris gutxiago sortzea.

– Reducción en la generación de aguas grises.

– Gas, hauts, bero eta argi gutxiago isurtzea.

– Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Naturaren funtzioak hobetzea eta biodibertsitatea handitzea.

– Mejora de las funciones de las áreas naturales y aumento de la biodiversidad.

– Garraio-prozesu gutxiago egitea eta pertsonen mugikortasuna hobetzea.

– Reducción de los procesos de transporte de personas y mejora de la movilidad de las mismas.

– Barneko airearen kalitatea hobetzea.

– Mejora de la calidad del aire interior.

– Konforta eta osasuna hobetzea.

– Mejora del confort y de la salud.

Hirugarrena.– Getxoko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Getxo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Arrigunagako Jaitsiera kaleko 1eko eraikina ordezteko xehetasun-azterketa onartzen ez bada. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Estudio de detalle para la sustitución del edificio sito en el n.º 1 de la c/ Bajada de Arrigunaga, en Getxo, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko maiatzaren 6a.

En Vitoria-Gasteiz, a 6 de mayo de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental