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Boletin Oficial del País Vasco

84. zk., 2019ko maiatzaren 7a, asteartea

N.º 84, martes 7 de mayo de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2119
2119

EBAZPENA, 2019ko apirilaren 9koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Donostiako «MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatietako xehetasun-azterketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 9 de abril de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II» en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Donostiako Udalak, 2018ko urriaren 23an, eskabide bat aurkeztu zuen «MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatien ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari ekiteko (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan eskatutako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan dokumentu hori egin duten pertsonak definitu dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 23 de octubre de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completa ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II», en adelante el Plan. La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2019ko urtarrilaren 29an kontsulta-izapidea egin zitzaien eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei, egoki irizten diren oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezko iritziz gero, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Ohar horiek aintzat hartuko dira zehazteko nolako zabalera, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan behar duen ingurumen-azterlan estrategikoak. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusiari eta Bide Azpiegituretako Departamentuaren Kudeaketa eta Plangintza Zuzendaritza Nagusiari, Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari, Haritzalde Elkarte Naturalistari eta Eguzki, Eguzkizaleak aisialdi-elkarteari. Era berean, Donostiako Udalari ere jakinarazi zitzaion prozeduraren hasiera.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 29 de enero de 2019 se procedió a realizar el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación del informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico correspondiente. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura y a la Dirección General de Gestión y Planificación del Departamento de Infraestructuras Viarias, ambas de la Diputación Foral de Gipuzkoa; a Ekologistak Martxan, a la Asociación Naturalista Haritzalde y a Eguzki, Recreativa «Eguzkizaleak». Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de San Sebastián del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen diren agiriak eskuragarri ipini ziren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egokitzat jotzen zituen ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Behin abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren txostena jaso da, espedientean bertan islatutako emaitzarekin.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen planen, programen eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

«MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatien xehetasun-azterketa abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II» se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoarena, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostian «MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatien xehetasun-azterketarako ingurumen-txosten estrategikoa egitea, honako baldintza hauetan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II» en San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones:

Planaren xedea da «MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.1.7 eta A.500.1.8 lurzatiak elkartzea eta berri bat konfiguratzea («A.40.47» izenekoa), eta bat-egite horretatik eratorritako lurzatiaren behin betiko lerrokadurak eta sestrak adieraztea eta zuzentzea.

El Plan tiene por objeto la agrupación de las parcelas A.500.1.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II» para configurar una nueva con la denominación «A.40.47», y señalar y rectificar las alineaciones y rasantes definitivas de la parcela resultante de la agrupación.

Baimendutako gehieneko eraikigarritasuna kontuan hartuta, eta antolamendu xehatuan lurzatiaren mugei dagokienez ezartzen den 5 metroko atzerapena mantenduz, elkarren artean paraleloki atxikitako etxebizitza-moduluekin osatutako antolamendu bat proposatzen da, 7 etxebizitzaz osatua, sestra gaineko oinplano batean. Lurzatiaren maldara egokitzeko, etxebizitzak mailakatuta egongo dira. Modulu bakoitzak oinezkoentzako sarbide bereiziak izango ditu lurzatiaren barnean, baina etxebizitza multzorako ibilgailuen sarbidea bakarra izango da, guztientzat bera.

Manteniendo la edificabilidad máxima permitida y el retiro de 5 metros establecido en la ordenación pormenorizada respecto a los límites de la parcela, se propone una ordenación constituida por módulos de viviendas adosadas entre sí lateralmente, formando un conjunto de 7 viviendas en una planta sobre rasante. Para adaptarse a la pendiente de la parcela, las viviendas van escalonándose. Cada uno de los módulos dispone de accesos peatonales individualizados en el interior de la parcela, pero el acceso rodado al conjunto de las viviendas será único y común.

Sestra azpian solairu bat eraikitzea planteatzen da, etxebizitzaren erabilera osagarrietarako, eta proposatutako sestra azpiko eraikigarritasunak ez ditu gehieneko 843,52 m2(t)-ak gainditzen.

Se plantea la construcción de una planta bajo rasante para usos complementarios a vivienda y la edificabilidad bajo rasante propuesta no supera los 843,52 m2(t) establecidos como máximo.

Lurzatiek hirigintzako zerbitzu guztiak dituzte; horiek bide publikoarekin mugatuko dituen itxitura egitea bakarrik falta da.

Las parcelas cuentan con todos los servicios urbanísticos, únicamente será necesaria la ejecución del cierre que las delimitará con relación a la vía pública.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen esparru bat proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako: urbanizazio-proiektua eta eraikitze-proiektua proposatzen ditu Planak, geroago garatzeko. Aurkeztutako agiriak ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el Plan propone para un desarrollo posterior, el proyecto de urbanización y el proyecto de edificación. A la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten duen beste plan edo programa batzuetan: plana bateragarria da hierarkikoki goragoko mailakoak diren lurralde-plan, plan sektorial eta hirigintza-planekin.

b) La medida en la que el plan influye en otros planes o programas: el Plan es compatible con planes territoriales, sectoriales y urbanísticos jerárquicamente superiores.

c) Plan berezia egokia den ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko, batez ere, garapen jasangarria sustatzearren: planak ingurumen-irizpideak txertatzen ditu, besteak beste, lurzoruaren erabilera optimizatzea baitu helburu, hura modu efizientean erabiliz.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan integra criterios ambientales ya que tiene por objeto, entre otros, la optimización de la ocupación de suelo, utilizándolo de manera eficiente.

d) Planarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen Planetik eratorritako jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: lur-mugimenduak, makineria-zirkulazioa, lurzoru-okupazioa, ustekabeko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako kontaminazio atmosferikoa eta abar.

d) Los problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: las actuaciones derivadas del Plan que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son sobre todo las relacionadas con la fase de obras: movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc.

Ingurumen-dokumentuak zehazten duenez, lurzatiaren soinu-mailak bizitegi-erabilerarako eta geroko garapenerako araudian finkatutako helburuak gainditzen ditu, baina lurzatia kokatuta dagoen eremua Babes Akustiko Bereziko Eremu bat da. Horrenbestez, dagokion Eremuko Plana egin beharko da. Bertan zehaztutako neurriek teknikoki zein ekonomikoki egokiak izan beharko dute eremu akustikoen kanpoaldea babesteko, eta helburu-balioak betetzen direla zainduko da. Horretarako, zarata entzuten den eraikin guztien solairu guztietan egingo dira neurketak. Eraiki gabeko lurzoruetan ere egingo dira neurketak, lurretik 2 metroko altueran. Kalitate akustikoko helburu aplikagarri guztiak betetzeagatik kanpoaldea ezin badaiteke babestu, neurri osagarriak garatuko dira, gutxienez, eraikuntzen barnealdean kalitate akustikoko helburuak betetzeko. Eremuko Planean jasotako neurriak ezarri ondoren, kalitate akustikoko helburuak bete gabe jarraitzen badute, eremu hori Babes Akustiko Bereziko Eremutzat joko du Tokiko Administrazioak; horren ondorioz, epe luzera kalitate akustikoa hobetzeko neurri osagarriak zehaztu beharko dira, kalitate akustikoko helburu aplikagarriak betetzera bideratuta, hain zuzen ere.

El documento ambiental establece que los niveles sonoros presentes en la parcela se sitúan por encima de los objetivos marcados en la normativa para uso de suelo residencial y futuro desarrollo, pero que el área en la que se encuentra la parcela está definida como Zona de Protección Acústica Especial. Por tanto, se deberá llevar a cabo el Plan Zonal correspondiente que establezca aquellas medidas que resulten técnica y económicamente proporcionadas para proteger, en primera instancia, el ambiente exterior de las áreas acústicas de tal forma que se velará por el cumplimiento de los valores objetivo de calidad acústica considerando el sonido incidente en la totalidad de las edificaciones sensibles a todas sus alturas, así como en el ambienta exterior a 2 metros de altura sobre el suelo en las zonas no edificadas. Solo en el caso de no ser posible proteger el ambiente exterior, hasta el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica aplicables, se desarrollarán medidas complementarias para, al menos, cumplir con los objetivos de calidad en el interior de las edificaciones. En el supuesto de que, una vez implantadas las medidas recogidas en el Plan Zonal, se continúen incumpliendo los objetivos de calidad, la zona se declarará Zona de Situación Acústica Especial por la Administración Local, siendo necesario definir medidas complementarias para la mejora de la calidad acústica a largo plazo y encaminadas al cumplimiento de dichos objetivos de calidad acústica que sean de aplicación.

Horregatik guztiagatik, esan daiteke ez dela hauteman Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, eraginpeko eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez, besteak beste.

Por todo ello, puede concluirse que el Plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Planaren egokitasuna ingurumenaren arloko legedia ezartzeko: plana egokitzat jotzen da ingurumenaren arloko Europako nahiz Espainiako legeria txertatzeko.

e) La pertinencia del plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente: el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren xede den eremua Miramon-Zorroaga auzoko bizitegi-eremu batean dago kokatuta. Gertuko bide-azpiegituretako lanek aldatutako eremu bat da, eta euste-horma bat du iparraldean eta mendebaldean.

El ámbito del Plan se encuentra en una zona residencial del barrio Miramón-Zorroaga. Se trata de una zona alterada por las obras de infraestructuras viarias cercanas que incluso presenta un muro de contención al Norte y Oeste del mismo.

Planaren xede diren lurzatiek hiri-lurzoruaren izaera dute. Itxura angeluzuzena dute eta mugakideak dira. Bi lurzatiek topografia laua dute aurrealdean eta malda nabarmena atzeko mugara aldera; gaur egun eraiki gabe daude.

Las parcelas objeto del Plan tienen la condición de Suelo Urbano. Son de forma rectangular y colindantes entre sí. Ambas parcelas presentan una topografía llana en la parte delantera, con una pendiente muy pronunciada hacia el lindero trasero y no presentan edificaciones existentes.

Eremuak ez du elementu natural garrantzitsurik, ezta ingurumen-arriskurik ere, ustezko higadura-arrisku baten kasuan salbu, malda handia duen lurzatiaren eremuan.

El ámbito carece de elementos naturales de relevancia y no presenta riesgos ambientales, con la excepción de un posible riesgo de erosión en la zona de la parcela que presenta gran pendiente.

Eragin akustikoari buruzko azterketarekin bat etorriz, azterlanaren xede-eremuak kalitate akustikoko helburuak (KAH) gainditzen ditu lurzatiaren iparraldean kokatuta dagoen etxebizitzaren ipar-ekialdeko fatxadan. Neurri zuzentzaile gisa pantaila akustikoak ezarrita ere, ez da aurreikusten KAH horiek bete ahal izateko mailak murriztuko direnik. Babes Akustiko Bereziko Eremu gisa aitortuta dagoela kontuan hartuta, etxebizitzak Etxebizitza Kode Teknikoaren DB-HR Oinarrizko Dokumentuari jarraikiz eraiki beharko dira. Are isolamendu handiagoa eman beharko zaie hala behar duten fatxadei, lurzatian eraikitzen diren eraikuntzen barruan KAH horiek betetzen direla bermatzeko.

De acuerdo con el estudio de impacto acústico, el ámbito del estudio presenta superación de los objetivos de calidad acústica (OCA) en la fachada noreste de la vivienda al norte de la parcela. Se prevé que la implantación de la medida correctora de una pantalla acústica no logre reducir los niveles para conseguir el cumplimiento de los OCAs. Teniendo en cuenta que la zona está declarada Zona de Protección Acústica Especial, cuando menos, la edificación de viviendas deberá hacerse conforme al Documento Básico HR del Código Técnico de Edificación, confiriendo un aislamiento mayor a las fachadas que así lo requieran a fin de garantizar el cumplimiento de los OCAs en el interior de las edificaciones que se construyan en la parcela.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak aplikatzerakoan, bete beharko dira egungo araudia, ingurumen-txosten estrategikoa egiteko ebazpen honetan ezartzen diren arauak, bai eta, aurrekoak betetzea ezertan eragotzi gabe, ingurumen-agiri estrategikoa eta Plana bera ere. Aplikatu behar diren neurrien artean, nabarmentzekoak dira proiektua exekutatzearen ondoriozkoak; neurri horiek, gainera, lotuta egon beharko dute obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin. Besteak beste, Planetik eratorritako proiektuetako obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaile hauek bete beharko dira:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan, entre las medidas a aplicar destacan las que derivan de la ejecución del proyecto que deberán de ser relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica. Entre otras, se seguirán las siguientes medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del Plan:

a) Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, gai hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

a) Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

b) Hondakinak sortzea eta kudeatzea: eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

b) Producción y gestión de residuos: Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta arau espezifikoetan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, uztailaren 20koa, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

c) Olio erabiliak kudeatuko dira Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera.

c) La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

d) Induskatutako lurzoruen kontrola: Donostiako Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

d) Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de San Sebastián y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

e) Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisio arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

e) Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioik obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo kaleak erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen beharrezko diren ezaugarriei dagokienez, EAEko Etxebizitzen Eraikigarritasun Jasangarriari buruzko Gidaliburuan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira, eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la «Guía de Edificación sostenible para la vivienda en la CAPV» con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

1.– Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

1.– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

2.– Energia. Energia-kontsumoa murriztea edo iturri berriztaezinen bidezko energia sortzea.

2.– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

3.– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

3.– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

4.– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

4.– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

5.– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago igortzea.

5.– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

6.– Barne-kalitatea. Barne-airearen kalitatea, konforta eta osasungarritasuna hobetzea.

6.– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Zaratari dagokionez, ikusirik fatxadetako hargailu batzuek kanpoaldeko kalitate akustikoko helburuen gainetiko zarata-mailak dituztela eta ez dela existitzen ekonomikoki eta teknikoki bideragarri den neurri zuzentzailerik xede horiek kanpoko eremuan betetzeko, isolamendurako azterlan espezifiko bat garatu beharko da eraikitze-proiektuan, eta, han, zehaztu nolako isolamendua behar den, bai EKTan (BR-HR) ezarritako isolamenduak betetzeko, bai barnealdeko kalitate akustikoaren helburuak uneoro betetzeko.

Respecto al ruido viendo que existen algunos receptores de fachadas con unos niveles de ruido en fachada por encima de los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior y no existen medidas correctoras económica y técnicamente viables para el cumplimiento de estos objetivos en el ambiente exterior, deberá desarrollarse un estudio específico de aislamiento durante el proyecto constructivo que determine el aislamiento necesario para cumplir tanto los aislamientos que establece el CTE-BR-HR, como los objetivos de calidad acústica en el interior en cualquier momento.

Bigarrena.– Xedatzea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzen arabera, ez dela aurreikusten ingurumenean ondorio nabarmenik izango denik «MZ.032 IYOLA II» HE-ko. A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatiei dagokionez; horrenbestez, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharrik izango.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente de Estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II», por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraztea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, «MZ.032 IYOLA II» HE-ko A.500.10.7 eta A.500.1.8 lurzatien xehetasun-azterketa onartuko ez balitz. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Estudio de detalle de las parcelas A.500.10.7 y A.500.1.8 del A.U. «MZ.032 IYOLA II» en el plazo máximo de cuatro años. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko apirilaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de abril de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental