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Boletin Oficial del País Vasco

25. zk., 2019ko otsailaren 5a, asteartea

N.º 25, martes 5 de febrero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
603
603

EBAZPENA, 2019ko urtarrilaren 25ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita Donostiako (Gipuzkoa) «CE.07 Miraconcha» HEko Villa Vista Eder eraikinaren xehetasun-azterketaren gainean.

RESOLUCIÓN de 25 de enero de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle referido a Villa Vista Eder AU «CE.07 Miraconcha», en San Sebastián (Gipuzkoa).

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko uztailaren 12an, Donostiako Udalak Donostiako (Gipuzkoa) «CE.07 Miraconcha» HEko Villa Vista Eder eraikinaren xehetasun-azterketaren (aurrerantzean, xehetasun-azterketa) ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko eskaera egin zion ingurumen-organoari. Eskaerarekin batera, Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa aurkeztu ziren, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukiarekin. Ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 12 de julio de 2018, el Ayuntamiento de San Sebastián completó la solicitud al órgano ambiental del inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación estratégica simplificada del Estudio de Detalle referido a Villa Vista Eder AU «CE.07 Miraconcha» en San Sebastián, en adelante el Estudio de Detalle. La solicitud se acompañó del borrador del Plan y un documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. El documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2018ko azaroaren 16an, eraginpeko administrazio publikoei eta interesdunei kontsulta egiteko izapideari ekin zion Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak, eta egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien, ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan ohar horiek oinarritzat hartuta. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, Gipuzkoako Foru Aldundiko Kulturako, Turismoko eta Gazteria eta Kiroletako zuzendaritza nagusiei, Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari, Parkeen Lagunak Haritzalde Elkarte Naturalistari eta Eguzkizaleak aisialdi-elkarteari. Era berean, 2018ko azaroaren 16an, Donostiako Udalari kontsulta-izapideen hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 16 de noviembre de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, organismos del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura, Turismo, Juventud y Deportes de la Diputación Foral de Gipuzkoa; a Ekologistak Martxan Gipuzkoa, a la Asociación Naturalista Parkeen Lagunak «Haritzalde» y a la Recreativa Eguzkizaleak. Del mismo modo, el 16 de noviembre de 2018 se notificó al Ayuntamiento de San Sebastián el inicio del trámite de consultas.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki ikusten zituzten ingurumen-arloko oharrak egin zitzaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-efektuak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Xehetasun-azterketa abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan sartzen da; bertan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Estudio de Detalle se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental, a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta xehetasun-azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio de Detalle, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Estudio de Detalle y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: 3/1998 Lege Orokorra, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babestekoa; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 77/2017 Dekretua, apirilaren 11koa, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duena; 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearena; 40/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzkoa, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako «CE.07 Miraconcha» HEko Villa Vista Eder eraikinari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa egitea, Donostiako Udalak sustatua, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle referido a la Villa Eder AU «CE.07 Miraconcha» en San Sebastián, promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskripzioa: helburuak eta jarduketak.

A.– Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Donostiako «CE.07 Miraconcha» HEko Villa Vista Eder eraikinaren xehetasun-azterketak aurreko xehetasun-azterketa bat aldatzen du, eremu berari buruzkoa (Villa Vista Eder, Donostiako Mirakontxa pasealekuan), 1997ko azaroaren 3an behin betiko onartua eta indarrean dagoen Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean baliozkotua (2010eko ekainean behin betiko onartua). Finkak eraikin nagusi bat dauka, 1913koa, oinplano errektangularrekoa, eta 1919an handitu egin zen, atzeko aldean beste eraikin bat erantsita.

El Estudio de Detalle referido a la Villa Vista Eder AU «CE.07 Miraconcha» en San Sebastián modifica un estudio de detalle anterior, referido al mismo ámbito (Villa Vista Eder en el Paseo de Miraconcha de San Sebastián), aprobado definitivamente con fecha 3 de noviembre de 1997 y convalidado en el vigente Plan General de Ordenación Urbana de San Sebastián (aprobado definitivamente en junio de 2010). La finca consta de un edificio principal, que data de 1913, de planta rectangular, que fue ampliado en 1919 anejando a la parte posterior otro edificio.

Xehetasun-azterketaren xedea da eraikin nagusia hotel-establezimendu bihurtzea. Horretarako, dagoen eraikin nagusia mantenduta, aurreko xehetasun-azterketak zehaztutako antolamendu bolumetrikoa eta lerrokadurak zuzentzea proposatu da, baina indarrean dagoen planeamenduan ezarritako hirigintza-eraikigarritasuna aldatu gabe. Era berean, erantsitako eraikinaren zati bat bota eta birmoldatzea proposatzen da. Eraikin nagusiaren kanpoko itxura eta eraikin horren ondoko lorategia mantentzea planteatzen da.

El objeto del Estudio de Detalle consiste en convertir el edificio principal en un establecimiento hotelero. Para ello, manteniendo el edificio principal existente, se propone una rectificación de las alineaciones y de la ordenación volumétrica determinados por el anterior Estudio de Detalle, pero sin alterar la edificabilidad urbanística establecida en el planeamiento vigente. Así mismo, se plantea derribar una parte del edificio anejo y remodelarlo. Se plantea mantener tanto el aspecto exterior del edificio principal como la zona ajardinada contigua al mismo.

B.– Proposatutako xehetasun-azterketaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B.– Una vez analizadas las características del Estudio de Detalle propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, xehetasun-azterketak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos. A la vista de la documentación presentada, el Estudio de Detalle no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zenbateraino eragiten duen beste plan edo programa batzuetan, bai eta hierarkizatuta daudenetan ere. Xehetasun-azterketak lurzatian indarrean dagoen lerrokadura eta antolamendu bolumetrikoa aldatzen du, eta eraikin nagusia mantentzen du. Ingurumenaren ikuspegitik, xehetasun-azterketak ez du aintzat hartzeko moduko eraginik beste plan edo programa batean ere.

b) La medida en que el plan influye en otros planes o programas, incluidos los que estén jerarquizados. El Estudio de Detalle modifica la alineación y la ordenación volumétrica vigente en la parcela manteniendo el edificio principal existente. Desde el punto de vista ambiental, no se detecta ninguna influencia apreciable derivada del Estudio de Detalle sobre otros Planes o Programas.

c) Plana egokia den ala ez, ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Adierazi denez, xehetasun-azterketak eremuaren antolamendu xehatua egiten laguntzen du, hotel-eraikin bat egitea ahalbidetzeko xedez. Horrela, bada, irizten da egokia dela garapen iraunkorra sustatzen duten ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko. Horri dagokionez:

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible. Como se ha señalado, el Estudio de Detalle contribuye a la ordenación pormenorizada del ámbito a fin de posibilitar el desarrollo un edificio hotelero. En este sentido, el Estudio resulta pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible. A este respecto:

– Azterketak kontuan hartu behako luke, azterketaren ondoriozko eraikuntza-proiektuetan aintzat hartze aldera, «Eraikuntza eta birgaitze jasangarriaren gida Euskal Autonomia Erkidegoko etxebizitzetarako» dokumentuaren gomendioak, proposatzen den eraikinean energia aurrezteko eta efizientzia areagotzeko xedez.

– El Estudio deberá tener en cuenta, para su consideración en los proyectos de edificación y rehabilitación que de él se deriven, las recomendaciones de la «Guía de edificación y rehabilitación sostenible para la vivienda en la Comunidad Autónoma del País Vasco», con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética del edificio que se propone.

– Xehetasun-azterketak aztertu beharko du hotel-jarduera ezartzeko proiektuaren dokumentu gehigarri gisa paisaia-integrazioko azterlana jasotzeko aukera, zeina ezarria baitago Euskal Autonomia Erkidegoko lurralde-antolamenduan paisaia babestu, kudeatu eta antolatzeari buruzko ekainaren 3ko 90/2014 Dekretuaren 7. artikuluan.

– El Estudio de Detalle deberá considerar si el proyecto para la implantación de la actividad hotelera deberá incorporar, como documentación adicional, el correspondiente estudio de integración paisajística, en aplicación del artículo 7 del Decreto 90/2014, de 3 de junio, sobre protección, gestión y ordenación del paisaje en la ordenación del territorio de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

– Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2016 Dekretuak ezartzen duenari jarraikiz, ezin izango dira egikaritu garapen urbanistiko berriak kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez badira, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa. Ondorioz, ziurtatu beharko da etorkizunean bete ahal izango direla kalitate akustikoaren helburuak planaren antolamenduaren esparruan, edo, bestela, bermatu beharko da jasandako maila akustikoak ahalik eta txikienak direla, eta horretarako, besteak beste, ingurumen-txostenean jasotako inpaktu akustikoaren azterketan adierazitako neurri zuzentzaileak ezarri beharko dira. Dena dela, eraikinen barruko espazioan aipatutako arauaren 31. artikuluan ezarritako kalitate-balio objektiboak bete beharko dira.

– El Decreto 213/2016, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco establece que no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45 de dicha norma. En consecuencia, deberá acreditarse que en el futuro podrán cumplirse los objetivos de calidad acústica en el ámbito de ordenación del plan, o, en su caso, deberá garantizarse que los niveles acústicos soportados son los mínimos posibles mediante, entre otras, la implantación de medidas correctoras establecidas en estudio de Impacto Acústico incorporado en la documentación ambiental. En todo caso, se deberá cumplir los valores objetivos de calidad en el espacio interior de las edificaciones establecidos en el artículo 31 de la citada norma.

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostenaren arabera, Villa Vista Ederren eraikin nagusia udalaren hirigintza-plangintzaren bidez babesteko proposatutako eraikin gisa azaltzen da, eta, ondorioz, plangintzaren bidez honako babes-irizpide hauek planteatzen dira:

– Según informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, el edificio principal de la Villa Vista Eder consta como propuesto para su protección a través del planeamiento urbanístico municipal y, en consecuencia, se plantean estos criterios de protección a través del planeamiento:

– Jatorrizko ezaugarriei eta bolumetriari eutsiko zaie, jasodurak eta gorantz haztea saihestuta. Era berean, ez dira fatxadetan elementuak erantsiko, baldin eta haien hegalek jatorrizko proportzio-sistema kaltetzen badute.

– Preservar su carácter y volumetría original, evitando levantes y recrecimiento en altura, así como la incorporación de elementos sobre las fachadas cuyos vuelos desvirtúen el sistema de proporciones originales.

– Ez da esku-hartzerik egingo beheko solairuan eta sarbideetan.

– Evitar la intervención en planta baja y accesos.

– Baoen diseinuari dagokionez, jatorrizko materialak mantenduko dira.

– En lo que se refiere a diseño de los vanos, mantener materiales originales.

– Askotariko tratamenduetan materiala kontserbatzea.

– Conservar el material en su tratamiento diverso.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo adierazgarriak. Ez da hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, hondakinen kudeaketari, natura-ondareari, paisaiari, kutsadura akustikoari, urei eta kutsatutako lurzoruen kudeaketari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, gestión de residuos, patrimonio natural, paisaje, contaminación acústica, aguas y gestión de suelos contaminados.

e) Xehetasun-plana egokitzat jotzen da ingurumenaren arloko legeria –Europakoa nahiz Espainiakoa– txertatzeko.

e) El Estudio de Detalle se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Esku-hartzearen eremua bizitegirako hiri-lurzoru finkatua da, eraikia, eta bertan nagusi dira osagai antropiko eta erruderalak, aparteko ingurumen-baliorik gabekoak. Ez dago natura-espazio nabarmenik eraginpeko eremuaren inguruan, ezta eralda daitekeen ingurumen-balio handiko eremurik ere; hortaz, ez dago Plana garatzearen ondorioz larriagotu daitekeen ingurumen-arriskurik.

El ámbito de intervención consiste en una parcela de suelo urbano residencial consolidada, edificada, en la que predominan los componentes antrópicos y ruderales, sin valores ambientales de particular relevancia. No se identifican en el entorno del emplazamiento espacios naturales relevantes ni ámbitos de elevado valor naturalístico que puedan verse alterados y no presenta riesgos ambientales que puedan verse agravados por el desarrollo del Plan.

Plana garatzearen ondoriozko eraginak erantsitako eraikinaren birgaitze eta eraikuntzarekin lotuta daude, lur-mugimenduak eta eraikuntzako hondakinak sortzea ekarriko baitute, baita baliabideak kontsumitzea eta giza habitataren kalitatea okertzea ere, ibilgailuen eta makinen joan-etorriagatik eta eraberritze-, eraikuntza- eta urbanizazio-lanek eragindako lur-mugimenduek sortutako eragozpenengatik (zaratak, hautsa, bibrazioak...).

Los efectos derivados del desarrollo del Plan están ligados a la ejecución de las obras de rehabilitación y construcción del edificio anejo, que darán lugar a movimientos de tierras y a la generación de residuos de construcción, al consumo de recursos y a la disminución de la calidad del hábitat humano por las molestias derivadas del trasiego de vehículos y maquinaria, y de los movimientos de tierras necesarios para la urbanización y reforma y construcción del edificio: incremento de ruido, polvo, vibraciones, etc.

Bai eremuaren egungo egoera –dagoeneko urbanizatuta dago–, bai xehetasun-azterketaren ondoriozko jarduketen ezaugarriak kontuak izanik, jarraian zehaztuko diren prebentzio-, babes- eta zuzenketa-neurriak aplikatuta, ez da aurreikusten azterketak proposatutako jarduketek ingurumenaren gaineko ondorio garrantzitsurik izaterik. Obrak egin bitartean herritarrek jasango dituzten eraginak (makinek sortutako zaratak eta emisio atmosferikoak) denbora tarte zehatz batera mugatuko dira, eta, gainera, ez dira garrantzitsuak izango kontuan izanez gero jarduketon ezaugarriak eta kokalekuak.

Considerando la situación actual del ámbito, ya urbanizado, y las características de las actuaciones que se derivan del Estudio de Detalle, y con la aplicación de las medidas preventivas, protectoras y correctoras que más a delante se detallan, no se prevé que de las actuaciones que propone el Estudio se vayan a derivar impactos significativos sobre el medio ambiente. Las afecciones a la población en fase de obras (emisión de ruidos y emisiones atmosféricas derivadas de la maquinaria) serán localizadas en el tiempo y de magnitud no significativa, dadas las características y la ubicación de las actuaciones.

Funtzionamendu-faseari dagokionez ere, ez da aurreikusten giza habitataren kalitatearen gaineko ondorio garrantzitsurik.

En cuanto a la fase de funcionamiento, tampoco se espera que se produzcan impactos significativos sobre la calidad del hábitat humano.

Planteatutako jarduketak ikusita eta aintzat hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutako neurriak eta ingurumen-txosten estrategiko honetan planteatzen direnak, ez da aurreikusten xehetasun-azterketak ingurumen-inpaktu negatibo nabarmenik sortuko duenik.

A la vista de las actuaciones planteadas, y teniendo en cuenta las medidas propuestas en el documento ambiental estratégico y las que se plantean en el presente informe ambiental estratégico, no se prevé que el Estudio de Detalle vaya a generar impactos medioambientales negativos significativos.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, Ebazpen honetan adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Agiri Estrategikoan eta xehetasun-azterketan bertan jasotakoarekin bat. Hauek dira neurri horiek, besteak beste:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Estudio de Detalle, entre las que destacan las siguientes:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra.

– Lur eta soberakinen kudeaketa: proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea:

– Producción y gestión de residuos:

Obrak egin bitartean sortutako hondakin guztiak eta indusketaren, eraispenen eta garbiketa-kanpainaren soberakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean aurreikusitakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras, los sobrantes de excavación, demoliciones y de la campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados.

Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinak Eraikuntzako eta eraispeneko hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun arauak bete behar dituzte (dekretu horren bidez, Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da), eta itxita egon behar dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak kudeatuko dira Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isurpen akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, egokitu beharko dira, hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-igorpenak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatu du) eta arau osagarrietan ezarritakora. Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre y, en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Urak babestea: urbanizazio-, eraispen- eta eraikuntza-proiektuek lurrazaleko uretara solidoak ahalik eta gutxien iristeko neurriak aurreikusi beharko dituzte, adibidez, jalkitze-tangak, sedimentuentzako tranpak edo iragazkiak.

– Protección de las aguas: los proyectos de urbanización, demolición y edificación preverán el establecimiento de medidas para minimizar el arrastre de sólidos a las aguas superficiales, tales como decantadores, trampas de sedimentos o filtros.

– Fauna eta landare multzo autoktonoentzako habitatak babestea: jarduketa-zonaldea balizatu egingo da, eta kontuz jardungo da ukituak izan daitezkeen zuhaitzetan kalterik ez sortzeko. Era berean, aurreikusitako jarduketek ukituko ez dituzten zuhaitzak markatu eta babestu egingo dira.

– Protección de los hábitats para la fauna y formaciones vegetales autóctonas: se balizará la zona de actuación y se evitará cualquier afección sobre los ejemplares arbóreos susceptibles de ser afectados. Asimismo, se marcarán y protegerán los pies arbóreos que no vayan a ser afectados por las actuaciones previstas.

– Lorategietako jardueretan, bertako biodibertsitatea sustatzeko jarduerak bultzatuko dira, jasangarritasun-irizpideak lehenetsiz jarduera horietan, espezie inbaditzaileak sartzeko arriskua murrizteko. Horretarako, «Lorategi eta berdegune jasangarriak diseinatzeko eskuliburua» argitalpenean jasotako gomendioak eta neurriak erabiliko dira. Eskuliburu hori Eusko Jaurlaritzako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak kaleratu zuen.

– En las actuaciones de ajardinamiento se potenciarán las actuaciones encaminadas a fomentar la biodiversidad autóctona, primando criterios de sostenibilidad durante su puesta en práctica, de manera que se reduzca el riesgo de introducción de especies invasoras. A tal fin se utilizarán las recomendaciones y medidas contenidas en la publicación «Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles», elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda del Gobierno Vasco.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria: eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko gidetan jasotako gomendioak eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarriak sustatzeko ere.

– Edificación y construcción sostenible: conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y, en especial, en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Bigarrena.– Zehaztea ez dela aurreikusten, honako ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako baldintzekin bat, Donostiako «CE.07 Miraconcha» HEko Villa Vista Eder eraikinaren xehetasun-azterketak ingurumen arloko ondorio kaltegarri garrantzitsurik izatea, eta, horrenbestez, ez dela beharrezkoa ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Estudio de Detalle referido a Villa Vista Eder AU «CE.07 Miraconcha» en San Sebastián, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Donostiako Udalari jakinaraziko zaio.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, behin Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Plana onartuko ez balitz. Kasu horretan, sustatzaileak berriro hasi beharko du Planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación del Plan en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En tal caso, el promotor deberá iniciar nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan.

Bosgarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Quinto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urtarrilaren 25a.

En Vitoria-Gasteiz, a 25 de enero de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental