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Boletin Oficial del País Vasco

19. zk., 2019ko urtarrilaren 28a, astelehena

N.º 19, lunes 28 de enero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
454
454

170/2018 EBAZPENA, abenduaren 28koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, zeinaren bidez xedatzen baita argitara ematea Azpeitiko Udalarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, Azpeitiko Egibar Baserrian dagoen «Ekoetxea Azpeitia» kudeatzeko.

RESOLUCIÓN 170/2018, de 28 de diciembre, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Convenio de colaboración suscrito con el Ayuntamiento de Azpeitia para gestionar el «Ekoetxea Azpeitia», sito en Caserío Egibar, Azpeitia.

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak hitzarmena sinatu duenez gero, zabalkunde egokia izan dezan, honako hau

Habiéndose suscrito por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco el Convenio referenciado, y a los efectos de darle la publicidad debida,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea Azpeitiko Udalarekin sinatutako lankidetza-hitzarmena, Azpeitiko Egibar Baserrian dagoen «Ekoetxea Azpeitia» kudeatzeko.

Artículo único.– Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el texto del Convenio de colaboración suscrito con el Ayuntamiento de Azpeitia para gestionar el «Ekoetxea Azpeitia», sito en Caserío Egibar, Azpeitia, que figura como anexo a la presente.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko abenduaren 28a.

En Vitoria-Gasteiz, a 28 de diciembre de 2018.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

El Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento,

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

ERANSKINA, JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAREN ABENDUAREN 28KO 170/2018 EBAZPENARENA
ANEXO A LA RESOLUCIÓN 170/2018, DE 28 DE DICIEMBRE, DEL DIRECTOR DE LA SECRETARÍA DEL GOBIERNO Y DE RELACIONES CON EL PARLAMENTO
EUSKAL HERRIKO ADMINISTRAZIO OROKORRAREN ETA AZPEITIKO UDALAREN ARTEKO LANKIDETZA HITZARMENA, AZPEITIKO EGIBAR BASERRIAN DAGOEN «EKOETXEA AZPEITIA» KUDEATZEKO
CONVENIO DE COLABORACIÓN ENTRE LA ADMINISTRACIÓN GENERAL DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE EUSKADI Y EL AYUNTAMIENTO DE AZPEITIA PARA GESTIONAR EL «EKOETXEA AZPEITIA», SITO EN EL CASERÍO EGIBAR, AZPEITIA.

Vitoria-Gasteizen, 2018ko azaroaren 9an.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de noviembre de 2018.

BILDU DIRA:
REUNIDOS

Batetik, Ignacio María Arriola López jauna, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza sailburua. Lehendakariak, Euskal Autonomi Erkidegoaren izenean, azaroaren 26ko 29/2016 Dekretuaren bidez izendatua. Bere kargua egikarituz eta Gobernu Kontseiluak 2018ko ekainaren 5ean emandako baimenaren bidez.

De una parte el don Ignacio María Arriola López, Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, en el ejercicio de su cargo en virtud del nombramiento efectuado por Decreto 29/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, en nombre y representación de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, de conformidad con la autorización otorgada mediante Acuerdo de Consejo de Gobierno de fecha 5 de junio de 2018.

Eta bestetik, Eneko Etxeberria Bereziartua jauna, Azpeitiko Udaleko alkate-udalburua, Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen apirilaren 2ko 7/1985 Legeak eta batera datorren gainerako araudiak ematen dizkion eskumenak egikarituz, hitzarmen hau izenpetzeko aginduarekin Udalbatzak 2018ko azaroaren 6an onetsitako akordioari jarraiki.

Y de otra, el Ilmo. Sr. don Eneko Etxeberria Bereziartua, Alcalde-Presidente del Ayuntamiento de Azpeitia, en virtud de nombramiento de 13 de noviembre de 2015, en el ejercicio de las competencias que tiene atribuidas por la Ley 7/1985, de 2 de abril, Reguladora de las Bases del Régimen Local y demás normativa concordante encargado de llevar a efecto el acuerdo adoptado por el Órgano Plenario de la Corporación en fecha 6 de noviembre de 2018 para la firma del presente convenio

Bi aldeek ezagutzen diote elkarri lankidetza-hitzarmen hau sinatzeko legezko gaitasuna, eta

Ambos intervinientes se reconocen mutuamente capacidad legal suficiente para suscribir el presente Convenio de Colaboración y a tal efecto

HAU ADIERAZI DUTE:
EXPONEN:

Lehenengoa.– Ingurumenaren gaineko ezagutza sustatzeko, eta ingurumenaren arloko kontzientziazioan lan emankorra egiteko, 1986ko azaroaren 14an, Eusko Jaurlaritzako Lurralde Politika eta Garraio Sailak eta Azpeitiko Udalak lankidetza-hitzarmen bat sinatu zuten. Hori betez, udalerri hartan ekipamendu bat sortu zen, Egibar baserrian, ingurumen-hezkuntzaren arloko esperientzia berri baten adierazgarri.

Primero.– Que con el fin de fomentar el conocimiento sobre el medio ambiente, y en orden a realizar una labor fructífera en materia de concienciación ambiental, con fecha 14 de noviembre de 1986, el Departamento de Política Territorial y Transportes del Gobierno Vasco y el Ayuntamiento de Azpeitia suscribieron un Convenio de Cooperación en virtud del cual se creaba en aquella localidad un museo, sito en el caserío Egibar, como exponente de una nueva experiencia en el área de la educación ambiental.

Ondoren, esperientzia hori luzatu egin zen hurrengo urteetan, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikako Sailaren eta aipatutako Udalaren arteko azken hitzarmena 2015eko aprilaren 30ekoa izan zen.

Posteriormente la experiencia fue prorrogada en años sucesivos, siendo el último convenio de fecha 30 de abril de 2015, entre el Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial del Gobierno Vasco y el citado Ayuntamiento.

Bigarrena.– 1998. eta 1999. urteetan Lurralde Antolamendu, Etxebizitza eta Ingurugiro Sailak erakustokiak erabat aldatu zituen; eta ondoren, 2007an, Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Sailak aldatu zituen, Garapen Jasangarriaren EAEko Ingurumen Estrategian ezarritako 5 jomugetara egokituz. Egun, «Ekoetxea Azpeitia» deritzona erreferentziako ekipamendutzat hartzen da Euskal Autonomia Erkidegoan, jasangarritasunerantz jotzeko hezkuntzaren esparruan.

Segundo.– Que tras la transformación integral del espacio expositivo realizada primero por el Departamento de Ordenación del Territorio, Vivienda y Medio Ambiente durante las anualidades 1998-1999, y posteriormente en 2007 por el Departamento de Medio Ambiente y Ordenación del Territorio adaptándolo a las 5 metas establecidas en la Estrategia Ambiental Vasca de Desarrollo Sostenible, el museo denominado actualmente «Ekoetxea Azpeitia», está considerado como un equipamiento de referencia en el ámbito de la educación hacia la sostenibilidad en la Comunidad Autónoma Vasca.

Hirugarrena.– Hitzarmen honek zuzenean betetzen du 2016-2020ko XI. legealdirako Gobernu-Programak ezarritako konpromisoa. 46.konpromezuari buruz ari gara, zeinek «Ingurune naturalaren kalitatea hobetu» izenpean, zehazten du «Ingurumen-hezkuntzako politikak indartu, eta aurrera egin herritarrek ingurumena babesteko eta zaintzeko duten benetako erantzukidetasunean, Ekoetxeen zeregin aktiboaren bidez»

Tercero.– Este convenio viene a cumplir directamente uno de los compromisos que se recogen en el Programa de Gobierno para la XI legislatura 2016-2020. Concretamente el número 46, el cual bajo el título de «Mejora de la calidad del medio natural» se marca la iniciativa de: «Reforzar las políticas de Educación Ambiental avanzando en una corresponsabilidad efectiva de la ciudadanía en la protección y conservación del medio ambiente a través del activo papel de las Ekoetxeak.»

2014ko abenduaren 2ko Gobernu Kontseiluan onartutako EAEko 2020rako IV. Ingurumen Esparru Programan dago jasota Eusko Jaurlaritzak ingurumenari dagokionez hartutako konpromisoa, agiri horretan islatzen baita Euskal Autonomia Erkidegoko ingurumen-politika. Hala, Eusko Jaurlaritzak gizartearen aurrean hartutako konpromisoen funtsa osatzen duten 15 plan estrategikoetako batean kokatzen da aipatutako programa –konpromiso horiek Euskadi 2020: Giza Garapen Jasangarrian aurrera egiteko txostenean daude jasota–.

El Consejo de Gobierno, en sesión celebrada el 2 de diciembre de 2014, aprobó el IV Programa Marco Ambiental del País Vasco 2020, documento en el que se plasma la política ambiental de la Comunidad Autónoma del País Vasco y se recoge el compromiso del Gobierno Vasco con el medio ambiente. Por este motivo este Programa se encuentra entre los 15 planes estratégicos que conforman el núcleo de los compromisos adquiridos por el Gobierno Vasco ante la sociedad reflejados en el Programa «Euskadi 2020: Avanzar en el Desarrollo Humano Sostenible».

Programak gure lurraldeko ingurumenaren egoerari buruzko ikuspegia jasotzen du, eta, besteak beste, lehentasunezko jardun hauek ezartzen ditu:

El citado programa ofrece una visión de la situación del medio ambiente en nuestro territorio y establece el foco de las prioridades de actuación, entre las que se encuentran:

– Gure kapital naturala babestea, kontserbatzea eta lehengoratzea, ekosistemek eskaintzen dizkiguten zerbitzuak gerizatzeko.

– Proteger, conservar y restaurar nuestro capital natural, preservando los servicios que nos aportan los ecosistemas.

– Ekonomia lehiakor, berritzaile, karbono isurketa txikiko eta baliabideen erabilpenean eraginkor baterantz aurora egitea.

– Progresar hacia una economía competitiva, innovadora, baja en carbono y eficiente en el uso de los recursos.

– Gure herritarren osasuna eta ongizatea sustatzea eta babestea.

– Promover y proteger la salud y el bienestar de nuestra ciudadanía.

– Lurraldearen jasangarritasuna areagotzea.

– Incrementar la sostenibilidad del territorio.

– Politiken koherentzia bermatzea, ingurumen integrazioa areagotuta.

– Garantizar la coherencia de las políticas intensificando la integración medioambiental.

– Euskadiren nazioarteko proiekzioa eta erantzukizuna sustatzea.

– Contribuir a la proyección y a la responsabilidad internacional de Euskadi.

Ezarritako helburuak lortzeko, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza departamentuko aurrekontuen programak, besteak beste, proposatzen ditu hitzarmen honekin zuzenean erlazionatuta dauden ondorengo akzioak:

Para la consecución de los objetivos marcados, se plantea en el programa presupuestario del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, entre otras, las siguientes acciones, directamente relacionadas con la firma de este convenio:

– Jasangarritasunerako ingurumen-hezkuntza eta kontzientziazioa bultzatzea euskal gizarte osoan.

– Potenciar la educación y concienciación para la sostenibilidad en el conjunto de la sociedad vasca.

– Ingurumen-hobekuntzako jarduerak egiteko udalei, ikastetxeei, lurralde-zaintzarako elkarteei eta boluntarioei zuzendutako diru-laguntza programak sustatzea.

– Impulso a los programas de subvención para actividades de mejora del medio ambiente destinados tanto a Ayuntamientos como a centros educativos, entidades de custodia del territorio y el voluntariado.

Jasangarritasunerako hezkuntzak behin betiko garrantzia du pertsonak behar bezala hezteko garaian. Horrela, ingurumen-arazoei aurre egiteko gai izango dira, erantzun eta konponbide egokia emanez bai arlo lokalean edo orokorrean, bai gaur egun edo etorkizunean.

La educación para la sostenibilidad resulta ser una pieza imprescindible a la hora de educar adecuadamente a las personas, de forma que sean capaces de hacer frente a los problemas ambientales y de darles respuestas y soluciones, tanto a nivel local como global, así como en el presente y en el futuro.

Laugarrena.– Udalak ingurumen gaietan duen eskumenari buruz, 7/1985 Legeak, apirilaren 2koa, Toki-araubidearen oinarriak arautzen dituena, bere 28. artikuluan esaten du: «Berez beste herri-administrazio batzuei badagozkie ere, udalerriek haien jarduera osagarri batzuk egin ditzakete, bereziki, hezkuntzari, kulturari, emakumearen sustapenari, etxebizitzari, osasunari eta ingurumena babesteari buruzkoak»

Cuarto.– En cuanto a las competencias del ayuntamiento en la materia medio ambiental, el artículo 28 de la Ley 7/1985, de 2 de abril, reguladora de las Bases del Régimen Local, establece que: «Los Municipios pueden realizar actividades complementarias de las propias de otras Administraciones Públicas y, en particular, las relativas a la educación, la cultura, la promoción de la mujer, la vivienda, la sanidad y la protección del medio ambiente.»

Zehazki, Azpeitiak 2025. urtera begirako Plan Estrategikoa du. Udalerriko garapen eredu berri baten oinarriak finkatu eta iraunkortasunaren aldeko apustua sendotzen duen plana hain zuzen. Bertan, hiri antolamendua, ingurumena, garapen ekonomikoa eta justizia soziala modu integralean jorratzen dira. Apustu sendoa egiten da ingurumenaren alde eta Ekoetxearen –orain arte ingurugiro Etxea– garapenaren alde.

Concretamente, el ayuntamiento de Azpeitia en su plan estratégico 2025 apuesta, como base para el desarrollo del pueblo, por un plan duradero basado en la organización territorial, medio ambiente, desarrollo económico y la justicia social. Apostando firmemente por el medio ambiente y por el desarrollo de la Ekoetxea –hasta ahora Ingirugiro Etxea–.

Bosgarrena.– Bi administrazioen interesa ikusi eta gero, ingurumenari eta bere hezkuntzaren sustapenari buruzkoak, baliatu zuten Egibar baserria –gaur gaurkoz «Ekoetxea Azpeitia» izenez ezagututakoa– helburu horretarako. Horren baitan, adostu zuten elkarrekin kudeatuko zutela egoitza eta elkar-lanerako baldintzak hitzarmen bidez zehaztuko zituztela.

Quinto.– Considerando en interés común de las dos administraciones en materia de medio ambiente y con el fin de desarrollar y fomentar la educación ambiental, las administraciones suscribientes del convenio hicieron valer el caserío Egibar, hoy conocido como «Ekoetxea Azpeitia», para tal fin. Se comprometieron a gestionar en común el espacio mediante la firma de convenios que establecieran las condiciones de cooperación.

Seigarrena.– Aldeek beharrezkotzat jotzen dute hasitako esperientziari jarraipena ematea, «Ekoetxea Azpeitia», jasangarritasunerantz jotzeko hezkuntzako programa berriak garatzea sustatzeko.

Sexto.– Que quienes suscriben estiman necesario proseguir con la experiencia iniciada, fomentando el desarrollo de nuevos programas de educación hacia la sostenibilidad en el «Ekoetxea Azpeitia».

Zazpigarrena.– Esperientzia egokiro jarraitu, kontrolatu eta sustatzeko, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak eta Azpeitiko Udalak lankidetza-hitzarmen hau izenpetu dute, honako klausula hauen arabera:

Séptimo.– Que para el seguimiento adecuado, control y potenciación de la experiencia, el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y el Ayuntamiento de Azpeitia, proceden a formalizar el presente Convenio de Colaboración, con arreglo a las siguientes:

KLAUSULAK
CLAÚSULAS

Lehenengoa.– Xedea.

Primera.– Objeto.

Lankidetza-hitzarmen honen xedea da Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren eta Azpeitiko Udalaren arteko lankidetzaren oinarriak ezartzea Azpeitiko Egibar baserrian dagoen «Ekoetxea Azpeitia» kudeatzeko Eta horren bidez, egiten diren ingurumen-hezkuntzaren arloko jarduerak egoki garatzeko, 2018., 2019. eta 2020. urteetan. Hori guztia bateragarria izanik I. eranskinean bildutako jarduera edo proiektuekin.

Es objeto del presente Convenio de Colaboración establecer las bases de mutua colaboración entre el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y el Ayuntamiento de Azpeitia, para gestionar el «Ekoetxea Azpeitia» sito en el caserío Egibar de Azpeitia. Con ello se desea lograr el correcto desarrollo de las actividades que en el área de la educación ambiental tienen como marco el centro «Ekoetxea Azpeitia» durante los años 2018, 2019 y 2020. Todo ello, en consonancia con las actividades o proyectos mencionados en el Anexo I

Bigarrena.– Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren ekarpenak.

Segunda.– Aportaciones del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda.

1.– Lankidetza-hitzarmen honen xedea eraginkortasunez gauzatzeko, Eusko Jaurlaritzak, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitxa Sailaren bitartez, Egibar baserria jasangarritasunaren arloko heziketa eta prestakuntzako lanak egiteko erabiltzea erabaki du. Baserria Euskal Autonomia Erkidegoko administrazioarena da, eta «Ekoetxea Azpeitia» ekipamendua dago bertan.

1.– Para la efectiva realización del objeto del presente Convenio de Colaboración, el Gobierno Vasco a través de su Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, destina el uso del caserío Egibar, propiedad de la Administración Autónoma Vasca y configurado en centro medioambiental «Ekoetxea Azpeitia», al desarrollo de labores en materia de educación y formación para la sostenibilidad.

2.– Horretarako, 2018ko ekitaldirako Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretako Proiektuan, 5/2017 Legeak, abenduaren 22koa, onartutakoa ondorengo partida aurreikusi du, 18.0.1.05.12.0100.2.238.99.44210.011.P urteroko ehun eta hogeita hamabost mila eurokoa (135.000 euro) hiru urte-saritan banatuta.

2.– Para ello, para el ejercicio 2018 el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda destinará para la realización de las acciones previstas en el presente convenio, un importe anual máximo de 135.000 euros, nominativamente asignada en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para 2018, aprobados por Ley 5/2017, de 22 de diciembre, a cargo de la partida presupuestaria: 18.0.1.05.12.0100.2.238.99.44210.011.P creada al efecto.

2019. eta 2020. urteetarako ere ekarpen ekonomiko bera aurreikusten da.

También se prevé esa misma aportación económica para cada uno de los siguientes ejercicios económicos 2019 y 2020.

3.– Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailari dagokio, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren bidez, «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduan egiten diren jarduerak gainbegiratzea, horretarako segimendu-batzordean adostutako programazio-esparruei eta jarduteko lerroei jarraiki.

3.– Corresponderá al Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda a través de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático la supervisión de las actividades que se realicen en el centro «Ekoetxea Azpeitia», dentro de los marcos de programación y líneas de actuación acordadas en la comisión de seguimiento.

Hirugarrena.– Azpeitiko Udalaren ekarpenak.

Tercera.– Aportaciones del Ayuntamiento de Azpeitia.

1.– Gaur egun «Ekoetxea Azpeitia» hezkuntza-parkea osatzen duten ekipamenduetan eta instalazioetan jasangarritasunerako-hezkuntza sustatzeko ekimenak eta jarduerak garatzea eta egiten jarraitzea.

1.– Desarrollar y continuar haciendo diversas iniciativas y actuaciones destinadas al fomento de la educación para la sostenibilidad en el conjunto de equipamientos e instalaciones que actualmente conforman el Parque Educativo «Ekoetxea Azpeitia».

2.– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduaren, administrazioaren eta aurrekontuaren kudeaketa: lokalen mantentze-lanak eta garbiketa egitea; beharrezkoak diren langileak kontratatzea, jarduerak garatzeko behar diren materialak eskuratzea eta jarduera bera garatzea. Gastu horiek guztiak eraikina behar bezala mantentzeko ohikoak dira eta helburutzat izango dute bisitarien kontzientziazio maila garatzea ingurumen alorrean. EAEko administrazio orokorraren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak gainbegiratuko ditu aipatutako kudeaketa-lanak, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzaren bitartez.

2.– Realizar la gestión administrativa y presupuestaria del centro «Ekoetxea Azpeitia». El mantenimiento y limpieza de los locales; la contratación del personal necesario, la adquisición de materiales necesarios para el desarrollo de las actividades y el desarrollo de las mismas. Todos ellos gastos comunes para el correcto mantenimiento de las instalaciones y lograr el objetivo de fomentar una mayor concienciación ambiental en aquellas personas que lo visiten. Dicha gestión se someterá a la supervisión del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda de la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco, a través de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático.

3.– Hiru hilabetean behin memoria bat aurkeztu beharko dute, ospatutako jardueren laburpen bat azaltzeko. Iraileko hilabetea azken hiru hilabetearekin batera aurkeztuko da. Hortaz, epeak honako hauek dira:

3.– Aportar trimestralmente una memoria resumiendo las actividades desarrolladas en cada periodo de tiempo. El mes de septiembre se presentará junto con el último trimestre. Por lo tanto los periodos son los siguientes:

– Urtarrila-martxoa.

– Enero-marzo.

– Apirila-ekaina.

– Abril-junio.

– Uztaila-abuztua.

– Julio-agosto.

– Iraila-abendua.

– Septiembre-diciembre.

4.– Urtarrilaren 15erako, azken hiru hilabeteko memoriarekin batera, aurkeztuko du pasa den urteko gastuen likidazioa.

4.– Aportar para el 15 de enero, junto con la última memoria trimestral del año, la liquidación de gastos anual del año vencido.

5.– 2018., 2019. eta 2020. ekitaldietarako, 2018ko urtarrilaren 1etik 2020ko abenduaren 31ra bitarteko «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduko ohiko gastuen, funtzionamendu-gastuen eta pertsonal-gastuen ordaintzeko falta den diru-kantitatea emateko.

5.– Aportar para los ejercicios 2018, 2019 y 2020, la cuantía económica necesaria para cubrir los gastos corrientes, de funcionamiento y de personal del centro «Ekoetxea Azpeitia», durante el período comprendido entre el 1 de enero de 2018 y el 31 de diciembre de 2020.

Laugarrena.– Epeak eta ordaintzeko moduak.

Cuarta.– Plazos y Modos de pago.

Ingurumen, Lurralade Plangintza eta etxebizitza Sailak Ingurugiro Etxea ekipamenduari egiten dion diru-ekarpena Azpeitiko Udalari transferituko zaio, hainbat kopurutan, ondoko aginduen arabera:

La aportación económica del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda al centro «Ekoetxea Azpeitia», será transferida al Ayuntamiento de Azpeitia por las siguientes cuantías económicas y de acuerdo a las siguientes prescripciones:

2018. urtea:

Año 2018:

– 67.500 euro, hitzarmena izenpetu ondoren.

– 67.500 euros tras la firma del convenio.

– 33.750 euro, urriaren 15a baino lehen, urtarril-martxoa eta apiril-ekaina hiruhileko memoriak aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de octubre, previa presentación de las memorias trimestrales enero-marzo y abril-junio.

– 33.750 euro, 2019ko urtarrilaren 15a baino lehen, 2018. urteko likidazioa aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de enero de 2019, previa presentación de la liquidación del año 2018.

2019. urtea:

Año 2019:

– 67.500 euro, martxoaren 1a baino lehen, aurrerakin modura.

– 67.500 euros antes del 1 de marzo en concepto de anticipo.

– 33.750 euro, urriaren 15a baino lehen, urtarril-martxoa eta apiril-ekaina hiruhileko memoriak aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de octubre, previa presentación de las memorias trimestrales enero-marzo, abril-junio.

– 33.750 euro, 2020ko urtarrilaren 15a baino lehen, 2019. urteko likidazioa aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de enero de 2020, previa presentación de la liquidación del año 2019.

2020. urtea:

Año 2020:

– 67.500 euro, martxoaren 1a baino lehen, aurrerakin modura.

– 67.500 euros antes del 1 de marzo en concepto de anticipo.

– 33.750 euro, urriaren 15a baino lehen, urtarril-martxoa eta apiril-ekaina hiruhileko memoriak aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de octubre, previa presentación de las memorias trimestrales enero-marzo, abril-junio.

– 33.750 euro, 2021ko urtarrilaren 15a baino lehen, 2020. urteko likidazioa aurkeztu ondoren.

– 33.750 euros antes del 15 de enero de 2021, previa presentación de la liquidación del año 2020.

Bosgarrena.– Hitzarmenaren segimendua.

Quinta.– Seguimiento del Convenio.

Segimendu Batzordea.

Comisión de Seguimiento.

1.– Egibar baserrian dagoen «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduak behar bezala funtzionatzen duela zaintzeko, segimendu-batzorde bat osatuko da. Batzordeko kideak eskubide osoko lau kide izango dira: Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Saileko Natura Ondare eta Klima Aldaketako zuzendaritzak proposatutako bi lagun eta Azpeitiko Udalak proposatutako beste bi lagun.

1.– Para velar por el buen funcionamiento del centro «Ekoetxea Azpeitia» del Caserío Egibar, se constituirá una Comisión de seguimiento que estará compuesta por cuatro miembros de pleno derecho, dos personas propuestas por el la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda de la Administración General del País Vasco y dos personas propuestas por el Ayuntamiento de Azpeitia.

2.– Segimendu-batzordeari dagokio:

2.– Corresponde a la Comisión de Seguimiento:

– Jarduera-plana eta aurrekontuko aurreikuspen-plana onartzea.

– Aprobar el plan de actuación y previsión presupuestaria.

– Aztertu eta, hala badagokio, onartu Batzorde teknikoak igorritako proposamenak.

– Analizar y en su caso aprobar las propuestas recibidas desde la Comisión Técnica.

– I. eranskinean jada bildutako jarduerak edo proiektu berriak gehitzeko beharra balioetsiko du, jarduera horiek adostutako klausulen menpe geratuko direlarik.

– Valorar la necesidad de incorporar nuevas actividades o proyectos a los ya recogidos en el Anexo I, quedando estas sometidas a las estipulaciones convenidas.

Batzorde teknikoa.

Comisión técnica.

1.– Segimendu-batzordeari aholkularitza emateko organo gisa batzorde teknikoa eratuko da. Batzorde teknikoaren kideak hauek izango dira: EAEko administrazio orokorreko organo eskuduneko Ingurumen Hezkuntzako Zerbitzuko burua eta teknikari bat, Azpeitiko Udalaren ordezkari bat eta «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduko langileen artean aukeratutako kide bat.

1.– Como órgano asesor de la comisión de seguimiento, se constituirá una comisión técnica compuesta por el/la jefe/a y un/a técnico/a del Servicio de Educación Ambiental del órgano competente de la Administración General del País Vasco, una persona que represente al Ayuntamiento de Azpeitia y una elegida entre el personal del centro «Ekoetxea Azpeitia».

2.– Batzorde teknikoak bere funtzionamendua eta antolamendua erabakitzeko autonomia edukiko du.

2.– La Comisión Técnica tendrá autonomía propia para regular su funcionamiento y organización.

3.– Batzorde teknikoak segimendu-batzordearen aurrean aurkeztuko ditu egokitzat jotzen dituen proposamenak, bertan aztertzeko eta, hala badagokie, onartzeko. Honako alderdi hauen ingurukoak izango dira proposamenak:

3.– La Comisión Técnica elevará las propuestas que crea oportunas a la Comisión de Seguimiento para su análisis y, en su caso, posible aprobación. Dichas propuestas deberán referirse:

– Urtero segimendu-batzordeak onartu beharko duen urteko jarduera-plana.

– Plan anual de actuación que anualmente deberá aprobar la Comisión de Seguimiento.

– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduaren antolamendu- eta funtzionamendu-eredua.

– Modelo organizativo y funcional del centro «Ekoetxea Azpeitia».

– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamendua Euskal Autonomia Erkidegoko administrazio orokorreko Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren ingurumen-hezkuntzako beste ekipamendu batzuekin koordinatzea.

– Coordinación del centro «Ekoetxea Azpeitia» con otros equipamientos de educación ambiental del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda de la Administración General del País Vasco.

– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamendua Azpeitiko udalerrian ingurumen-hezkuntzarako dauden beste ekipamendu edo baliabideekin koordinatzea.

– Coordinación del centro «Ekoetxea Azpeitia» con los otros equipamientos o recursos de educación ambiental del municipio de Azpeitia.

– Jarduera-lerroak eta urteko programazioak.

– Líneas de actuación y programaciones anuales.

– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduan gehitu nahi diren irakas-materialak edo azalpen-materialak.

– Materiales didácticos o expositivos que deseen incorporar al centro «Ekoetxea Azpeitia».

– «Ekoetxea Azpeitia» ekipamenduko langileen prestakuntza-beharrak.

– Necesidades formativas del personal del centro medioambiental «Ekoetxea Azpeitia».

4.– Halaber, batzorde teknikoak jardueren memoria bat aurkeztuko du segimendu-batzordearen aurrean, dagokion ikasturteko irailaren 1etik abuztuaren 31ra bitarteko aldiaren ingurukoa, eta bertan honako alderdi hauek zehaztuko ditu gutxienez:

4.– Asimismo, dicha Comisión técnica elevará a la Comisión de seguimiento una memoria de actividades relativa al período correspondiente al año escolar comprendido entre el 1 de septiembre y el 31 de agosto del ejercicio que corresponda, que incluya, al menos:

– Bisita egin duten ikastetxeen zerrenda: zehaztu egingo dira bisitaren eguna, ikasle-kopurua eta irakasle-kopurua, landutako arloak eta gauzatutako jarduera osagarriak.

– Relación de centros escolares visitantes, con indicación de fecha, número de alumnas/os y profesores/as, espacios trabajados y actividades complementarias realizadas.

– Bisita egin duten bestelako taldeen zerrenda, eguna eta pertsona-kopurua zehaztuta.

– Relación de otros grupos de visitantes, con indicación de fecha y número de personas.

– Ekipamendua zein egunetan egon den irekita; eta horrekin batera, egunean, astean eta hilabetean egondako bisitarien estatistika.

– Calendario de apertura, con estadística de visitantes por días, semanas y meses.

– Bisitei arreta eskaintzeaz gain, ekipamenduaren barruan garatutako jarduerak, hala nola: materialak lantzea, ikastetxeekin eta bestelako taldeekin izaten diren harremanak, jarduera osagarriak diseinatzea, kontzientziazio-kanpainak, bilerak, prestakuntza-jarduerak, eta abar.

– Actividades de carácter interno paralelas a la atención de las visitas: elaboración de materiales, comunicación con los centros escolares y otros grupos, diseño de actividades complementarias, campañas de concienciación, reuniones, actividades de formación, etc.

– Bisitek ekipamenduaz egindako balorazioaren gaineko txostena.

– Informe sobre la valoración que las visitas hacen del equipamiento.

– Urte, ikasturte eta hiruhileko hasieran zehaztutako helburuak eta lan-plana betetzearen gaineko balorazio propioa.

– Valoración propia sobre el cumplimiento de los objetivos y el plan de trabajo marcados al principio del año, del curso y del trimestre.

Memorian biltzen diren datuetan, sexu-aldagaia sistematikoki sartuko da, 4/2005 Legean, otsailaren 18koan, emakumeen eta gizonen arteko Berdintasunerakoan, 16. Artikuluak xedatzen duen arabera.

Todos los datos que se recojan en la memoria, incluirán sistemáticamente la variable de sexo, según lo previsto el artículo 16, de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

Halaber, dokumentazio, publizitate, irudi edo material orotan, ez da hizkera sexista erabiliko, ezta emakumeen diskriminazioa edo estereotipo sexistak erakusten duen irudirik ere. Halaber, balio hauek sustatu behar dira emakumeen irudiari dagokionez: berdintasuna, partaidetza orekatua, aniztasuna, baterako erantzukizuna eta genero rolen eta identitateen aniztasuna.

Asimismo, toda la documentación, publicidad, imagen o materiales deberán emplear un uso no sexista del lenguaje, evitar cualquier imagen discriminatoria de las mujeres o estereotipos sexistas y fomentar una imagen con valores de igualdad, presencia equilibrada, diversidad, corresponsabilidad, y pluralidad de roles e identidades de género.

Seigarrena.– Hitzarmenaren indarraldia.

Sexta.– Vigencia del Convenio.

Eragina 2018ko urtarrilaren 1etik izango duen arren, izenpetzen den egunean hartuko du indarra hitzarmen honek, eta 2020ko abenduaren 31ra arteko indarraldia izango du. Ezingo da bera luzatu.

El presente convenio entrará en vigor el día de su firma, si bien sus efectos se retrotraerán al 1 de enero de 2018 y tendrá vigencia hasta el 31 de diciembre de 2020. No será posible prorrogar el mismo.

Zazpigarrena.– Hitzarmenaren izaera.

Séptima.– Naturaleza del Convenio.

Hitzarmen honek izaera administratiboa du, bera ezartzetik etorritako arazoak ebazteko ekar ditzakeen ondorioekin.

El presente Convenio tiene naturaleza administrativa, con las consecuencias que de ello puedan derivarse para la resolución de las cuestiones surgidas en su aplicación.

Zortzigarrena.– Indargabetzea.

Octava.– Resolución.

Hitzarmen hau baliogabetu egingo da aldeetako batek betetzen ez badu; halakoetan, beste aldea jakinaren gainean jarri beharko da, idatziz, gutxien dela hilabete lehenago.

El incumplimiento del presente Convenio por cualquiera de las partes firmantes será causa de su resolución, previa comunicación escrita a la parte que corresponda con una antelación mínima de un mes.

Hitzarmen honetan jasotako klausulak edota indarreko legedian jasotzen diren izaera bereko beste batzuk ez betetzea hitzarmena baliogabetzeko arrazoia izango da berori izenpetzen duten aldeentzat.

Son causas de resolución para las partes firmantes del presente convenio, el incumplimiento de las cláusulas contenidas en el mismo y cualesquiera otras que, derivadas de su naturaleza, sean recogidas por la legislación vigente.

Nolanahi ere, denuntzia jakinarazten den unean hasita dauden jarduerak bukatzeko konpromisoa hartzen dute bi aldeek.

En cualquier caso, las partes se comprometen a finalizar el desarrollo de las acciones ya iniciadas en el momento de notificación de la denuncia.

Bederatzigarrena.– Aldaketak.

Novena.– Modificaciones.

Hitzarmen honetan edozein aldaketa egiteko, horren berri eman beharko zaie Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Nagusiari eta Deustuko Unibertsitateari, ontzat eman dezaten; ondoren, bi erakundeetako organo eskudunek onartu beharko dute aldaketa.

Cualquier modificación del presente convenio deberá comunicarse y contar con el visto bueno previo del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda y del Ayuntamiento de Azpeitia y ser aprobada por los órganos correspondientes de ambas instituciones.

Beren adostasunaren erakusgarri, interesdunek hitzarmenaren hiruna ale sinatu dituzte, goiburuan adierazitako lekuan eta egunean.

Lo que, en prueba de conformidad, suscriben por triplicado los interesados en el lugar y fecha indicados en el encabezamiento.

Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburua,

El Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda,

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

IGNACIO MARÍA ARRIOLA LÓPEZ.

Azpeitiko alkate-udalburua,

El Alcalde-Presidente del Ayuntamiento de Azpeitia,

ENEKO ETXEBERRIA BEREZIARTUA.

ENEKO ETXEBERRIA BEREZIARTUA.

HITZARMENAREN ERANSKINA
ANEXO AL CONVENIO
jarduera edo proiektuen zerrenda
RELACIÓN DE ACTIVIDADES O PROYECTOS
2018-2020 URTEETARAKO EKOETXEA AZPEITIA EKIPAMENDUAREN LAN-EGITASMOA
PLAN DE TRABAJO DEL EQUIPAMIENTO EKOETXEA AZPEITIA PARA EL PERIODO 2018-2020

Ekoetxea Azpeitia ekipamenduan egiten den eskaintza Garapen Iraunkorrerako 2002-2020 Ingurumen estrategiarekin lerrokaturik dago. Ondoko taulan, aipatu estrategiaren helburuak ditugu eta hauek dira Ekoetxea Azpeitia zentruan eskaintzen dire programen oinarri.

La oferta que se realiza en el equipamiento Ekoetxea Azpeitia está vinculada a la Estrategia Medioambiental de Desarrollo Sostenible 2002-2020. En la siguiente tabla, se indican tanto los objetivos de dicha estrategia, como las bases de los programas que se ofertan en el centro Ekoetxea Azpeitia.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
2018-2020 LAN PROGRAMAREN AURREIKUSPENA
PREVISIÓN DEL PLAN DE TRABAJO 2018-2020
ESKAINTZA
OFERTA

1.– Hezkuntza-komunitateari.

1.– Para la Comunidad Educativa.

1.1.– Eskolako Agenda 21 (Azpeitiko ikastetxeei zuzendutako Jasangarritasunerako hezkuntza).

1.1.– Agenda 21 Escolar (Educación para la Sostenibilidad, dirigida a los centros escolares de Azpeitia).

Ikasturteko maiatza-ekainean, eskolarteko foroa eta Udal Audientzia egin ostean, ikastetxeek hurrengo ikasturtean landu beharreko gaia aukeratu ohi dute.

En el periodo mayo-junio del curso escolar, una vez realizado el foro interescolar y la audiencia con el Ayuntamiento, los centros suelen seleccionar el tema qué abordarán el próximo curso.

2017-2018 ikasturterako konkretuki «Klima Aldaketa eta Osasuna» arloa lantzea erabaki zuten.

En concreto, el curso 2017.2018 se decidió trabajar sobre «Cambio Climático y Salud».

EAEko Ingurumen Esparru programaren 2020rako Ingurumen erronka berriekin bat datorrena, 2. eta 3. erronkekin zuzenean, Energia-Klima aldaketa eta Osasuna-Ingurumena.

Se trata de un tema que encaja con los nuevos retos medioambientales del Programa Marco Ambiental de la CAV para 2020, ya que está directamente relacionado con el 2.º y 3er reto: Energía-Cambio climático y Salud-Medioambiente.

Lan hori honako fase hauetan burutu ohi da Ikastetxeetan:

Los centros escolares, normalmente, realizan este trabajo en las siguientes fases:

1. fasea.– Erabakia (ekaina-iraila-urria-azaroa).

Fase 1.– Decisión.– (junio-septiembre-octubre-noviembre).

Ekaina: Eskolak-Udala Foroa egin ondoren, adostu hurrengo ikasturtean landuko den gaia. Irakasle-taldearen eta Ikastetxearen ordezkaritza-organo gorenaren artean adostu ohi da.

Junio: una vez realizado el foro Escuelas-Ayuntamiento, se decide qué tema se abordará el próximo curso. La decisión se adopta entre el equipo de profesores y el máximo órgano de representación del centro.

2. fasea.– Motibazioa, Antolamendua (iraila-urria).

Fase 2.– Motivación, Organización.– (septiembre-octubre).

Uztaila-urria: Ekoetxea Azpeitia-ko hezitzaileek herri mailako diagnosia eta ekintzen eskaitza diseinatu eta aurkezten dute.

Julio-octubre: los educadores de Ekoetxea Azpeitia diseñan y presentan el diagnóstico sobre el pueblo y la oferta DE actividades.

Ikastetxeek ekarpenak egiten dituzte.

Los centros escolares realizan aportaciones.

3. fasea.– Diagnosia (urria-azaroa).

Fase 3.– Diagnóstico.– (octubre-noviembre).

Kudeaketarako diagnosia.

Diagnóstico de gestión.

Currikulum arloko diagnosia.

Diagnóstico con relación al Currículum.

Parte-hartzearen gaineko diagnosia.

Diagnóstico sobre participación.

4. fasea.– Ekintza-egitasmoa (azaroa-abendua).

Fase 4.– Plan de acción.– (noviembre-diciembre).

Diseinua: helburuak, adierazleak, ekintzak.

Diseño: objetivos, indicadores, acciones.

Egitasmoa betetzea: ekintzak egitea.

Ejecución del plan: se lleva a cabo las acciones.

5. fasea.– Udalerri mailako diagnosia (urtarriletik ekainera)).

Fase 5.– Diagnóstico a nivel de municipio (de enero a junio).

Ibilbideak, Jardunaldiak, Erakusketak, Baserrietara bisitak, Baratzazaintza ikastaroak, Ibaiaren garbiketa, e.a.

Itinerarios, jornadas, exposiciones, visitas a caseríos, cursos sobre cuidado de huertas, limpieza del río, etc.

6. fasea.– Ebaluazioa eta komunikazioa (ekaina-iraila).

Fase 6.– Evaluación y comunicación.–(junio-septiembre).

Martxoa-apirila: eskolarteko foroak.

Marzo-abril: foros interescolares.

Apirila-maiatza: Eskolak-Udala Foroan bi aldeek hartutako konpromisoen ebaluazioa.

Abril-mayo: evaluación de los compromisos adoptados por ambas partes en el foro Escuelas-Ayuntamiento.

Ekaina: Komunikazioa, Eskolako Agenda 21aren buletina eta web orriaren bidez.

Junio: comunicación, a través del boletín de Agenda 21 Escolar y de la página web.

Ekoetxea Azpeitiak programa hau Azpeitiko 4 ikastetxeekin eta Azkoitiko 3 ikastetxeekin darama aurrera, eta 3.400 ikasle/urteko eta 400 irakasle/urteko izaten dira partaide.

Ekoetxea Azpeitia lleva a cabo este programa con los 4 centros escolares de Azpeitia y los 3 de Azkoitia, y cada año participan en él 3.400 alumnos y 400 profesores.

Programa hau 2003-2004an sortu zenetik etengabe egin izan da urtero.

Desde su creación el el curso 2003-2004, se ha venido realizando año tras año sin interrupción.

1.2.– Bestelako ikastetxe edota taldeei zuzendutako eskaintza.

1.2.– Oferta dirigida a otro tipo de centros y grupos.

Ekoetxea Azpeitia: hezkuntza-eskaintzaren berri ematea.

Ekoetxea Azpeitia: dar a conocer nuestra oferta educativa.

Ekaina-iraila: EAEko, Nafarroako eta Iparraldeko ikastetxeetara zikloka ikasturte horretarako duen hezkuntza-eskaintza, baita erretiratu, aisialde emakume taldeei ere.

Junio-septiembre: oferta educativa por ciclos dirigida cada año a centros educativos de la CAV, Navarra e Iparralde, así como para grupos de jubilados y grupos de tiempo libre de mujeres.

Irailetik-abuztura: eskainitako gaiak landu nahi dituzten taldeek Ekoetxea Azpeitia ekipamenduarekin harremanetan jarriko dira, lanerako egunak gordetzeko. Gainera, ekipamendua eta eskaintza zuzenean ezagutu nahi dutenentzat Ate Irekiak eskainiko dira.

De septiembre a agosto: los grupos que deseen trabajar los temas que se ofrecen se pondrán en contacto con el equipo de Ekoetxea Azpeitia para reservar fechas. Además, se ofertarán jornadas de Puertas Abiertas, para quienes quieran conocer directamente el equipamiento y la oferta.

Ekoetxea Azpeitian erabiltzen den lan-metodologia.

Metodología de trabajo utilizada en Ekoetxea Azpeitia.

Eguna zehaztu eta gordetakoan, aukeratu den gaiaren gaineko lan-materialak –bai ikasleentzat, bai irakasleentzat bidaliko zaizkie ikasleekin batera etorriko diren irakasleei.

Una vez concretado y reservado el día, se remitirá a los profesores que acompañarán a los alumnos el material de trabajo para alumnos y profesores, relativo al tema correspondiente.

Ekoetxea Azpetian, bertan, lan daitezkeen 5 helburuetarako edukiei erantzuteko beharrezko diren lan-materialak prestatu ohi ditu hezitzaile taldeak.

Es el grupo de educadores del propio Ekoetxea Azpetia el encargado de elaborar los materiales de trabajo necesarios para dar respuesta a los contenidos de los 5 objetivos que se abordan.

Egindako lanaren ebaluazioa.

Evaluación del trabajo realizado.

Dagokion jarduera egin ondoren, bisita egin duen taldeak ekipamendura bidaliko ditu egin dituzten lanen emaitzak eta balorazioak, aurrez eman zaion balorazio inkesta beteta itzuliz.

Una vez finalizada la actividad, el grupo que ha realizado la visita enviará al Centro los resultados y las valoraciones de los trabajos que han hecho, cumplimentando la encuesta de valoración que previamente habrán recibido.

1.3.– Norberaren kontura egindako bisita.

1.3.– Visita por cuenta propia.

Nor bere kasa datozenei, oro har 5 Helburuen edukia, eta Zentroan ikusgai dauden eduki guztiak agertzen dituen bideo orokorra eskaini ohi zaie. Ikustaldia beren kabuz egiteko aukera dute, edota Zentroko langileen laguntzarekin, hala nahi badute.

A los que acuden por su cuenta, habitualmente se les ofrece un video general en el que se incluye el contenido de los 5 objetivos y todos los contenidos que pueden observarse en el centro. Tienen la opción de realizar la visita por su cuenta, o acompañados por los trabajadores del centro, si así lo desean.

Ekipamenduak duen dokumentazio zentroa ere erabiltzeko aukera dute.

También pueden hacer uso del centro de documentación del equipamiento.

Ekoetxea Azpeitia ekipamendutik hurbil dauden beste zentro eta interesguneen gaineko informazioa ere bada, batik bat eskuorrietan, irteera hau aprobetxatuz ikusi nahi badituzte ere.

Asimismo, pueden obtener información, fundamentalmente a través de panfletos, sobre otros centros y puntos de interés cercanos al equipamiento de Ekoetxea Azpeitia, en caso de querer aprovechar la salida para visitarlos.

2.– Herritarrei zuzendutako ekimen bereziak.

2.– Iniciativas especiales dirigidas a la ciudadanía.

2.1.– Hileroko ekintza bereziak.

2.1.– Acciones mensuales especiales.

Asteburuetako publikoa ugaritzeko eta beti ere, 2017an burututako hausnarketa prozesuan ateratako konklusioak jarraituz, hilean behin gutxienez, ekintza berezi bat prestatuko da. Publiko desberdinei zuzendutako ekintzak izango dira, baina 2018an, familiak izango dira lehenetsiak.

Con el objetivo de incrementar el número de visitantes durante los fines de semana, y de acuerdo con las conclusiones del proceso de reflexión llevado a cabo durante el 2017, un vez al mes se preparará una acción especial. Se tratara de acciones dirigidas a varios tipos de público. Así, en 2018, se dará prioridad a las familias.

2019tik aurrera, antolatutako ekintzak errotu eta ugaritzea aurreikusten da.

A partir de 2019, está previsto afianzar y aumentar este tipo de acciones.

2.2.– Mundu mailako edota Nazioarteko egunen ospakizuna.

2.2.– Celebración de días mundiales o internacionales.

Ohi bezala, Ekoetxea Azpeitian, ekimen bereziekin ospatuko dira Mundu Mailako edota Nazioarteko egunak, hala nola, Uraren eguna, martxoan, Ingurumenarena, ekainean, urrian energia eta elikadura, e.a.

Como suele ser habitual, en Ekoetxea Azpeitia se organizan actividades especiales para celebrar los días mundiales o internacionales, como, por ejemplo: el día del agua, en marzo, el día del medioambiente, en junio, el de la energía y alimentación, en octubre, etc.

2.3.– Eskaintza zabaltzea.

2.3.– Ampliación de la oferta.

2018an, Urola-Kosta Eskualdeko ikastetxeetara, zuzeneko bisitak egingo dira, ekipamenduan hezkuntza komunitateari zuzenduta dagoen eskaintzaren berri modu zuzenean azaltzeko. Helburua, ekipamendura etorriko diren ikastetxe kopurua handitzea litzateke.

En 2018, se realizarán visitas directas a centros escolares de la comarca de Urola kosta, con el objetivo de dar a conocer directamente la oferta que nuestro equipamiento dirige a la comunidad educativa. El fin es aumentar el número de centros que visitan el equipamiento.

2019 eta 2020an, beste eskualdetara zabalduko dira aurrez aurreko bisitak..

Durante 2019 y 2020, las visitas directas se ampliarán a otras comarcas.

2.4.– Turismoko ekipamenduekin harremanak.

2.4.– Relaciones con los equipamientos turísticos.

Publikoaren bisitak handitzeko helburua eta kontuan hartuta, Azpeitira azken urteotan datorren turista kopurua handitzen doala ikusita, ahalegin berezia egingo da turistak ekipamendura erakartzeko.

Con el objetivo de incrementar el número de visitantes, y teniendo en cuenta el aumento de turistas que se ha producido en Azpeitia en los últimos años, se pretende realizar un gran esfuerzo para atraer el turismo al equipamiento.

Azpeitian hiru turismo bulego daude, eskualdekoa, herrikoa eta jesuitek Loiolan dutena.

En Azpeitia, existen tres oficinas de turismo: la comarcal, otra situada en el pueblo y la oficina de los jesuitas en Loiola.

Turismo eragileekin elkarlana areagotuko da, publiko horren parte bat geureganatzeko.

Se incrementará la colaboración con los agentes turísticos, con la intención de atraer a parte de ese público.

Zentzu horretan, harreman zuzenak hasiak dira 2018an, eta elkarlana sendotzea da hurrengo urtetarako helburua.

En ese sentido, en 2018 han comenzado los contactos directos, y el objetivo para los próximos años es fortalecer la colaboración.

3.– Material didaktikoen sorrera.

3.– Elaboración de material didáctico.

3.1.– Eskolako Agenda 21 programarekin lotutakoak.

3.1.– Relacionado con la Agenda 21 Escolar.

3.1.1.–«»Lan fitxak.

3.1.1.– Fichas de trabajo.

Urtero, ikastetxeek EA21 esparruan jorratzeko aukeratzen duten gaien arabera zikloetara egokitutako lan fitxak diseinatzen dira.

Cada año, se diseñan fichas de trabajo por ciclos, adaptadas a los temas que los centros escolares seleccionan en el marco de la Agenda 21 Escolar.

2017-2018 ikasturterako diseinatu direnak honako hauek dira:

Estas son las diseñadas para el curso 2017-2018:

LH 1-2: Tipi-tapa oinez eskolara!!!.

EP 1-2: Tipi-tapa oinez eskolara!!!.

LH 3-4: Ufff berooo!!!.

EP 3-4: Ufff berooo!!!.

LAH 5-6: Azpeitiko Berdeguneak.

EP 5-6: Azpeitiko Berdeguneak.

DBH 1-2: Ur edangarrien eboluzioa urtegian azken urteetan.

ESO 1-2: Ur edangarrien eboluzioa urtegian azken urteetan.

DBH 3-4: Gaurko eta biharko berdeguneak Azpeitian.

ESO 3-4: Gaurko eta biharko berdeguneak Azpeitian.

BATXIL.: Klima aldaketa eta gure Osasuna.

BACHILL.: Klima aldaketa eta gure Osasuna.

Ondorengo bi ikasturtetan antzera jokatuko da.

Durante los dos próximos cursos se procederá de forma similar.

Sortzen den material didaktiko guztiak, Legazpiko Ingurugelako teknikarien oniritzia du.

Todo el material didáctico elaborado cuenta con el visto bueno del técnico de medioambiente del Ayuntamiento de Legazpi.

3.1.2.– Buletina.

3.1.2.– Boletín.

Eskolako Agenda 21 prozesua martxan jarri zenetik 2003-2004 ikasturtean, helburuetako bat izan da herriko familia guztiei agertzea herriko ikastetxeetan prozesu horren baitan egiten ari zen lana eta ahalegina. Horrela, urtero, ekainaren 5aren inguruan (Ingurumenaren Mundu Eguna) Eskolako Agenda 21aren buletina zabaldu ohi da herriko postontzi guztietan.

Desde la puesta en marcha de la Agenda 21 Escolar en el curso 2003-2004, uno de los objetivos ha sido exponer a las familias de la localidad el trabajo y esfuerzo que se viene desarrollando en los centros escolares dentro de este proceso. Así, cada año, alrededor del 5 de junio (Día Mundial del Medio Ambiente) se distribuye el boletín de la Agenda 21 Escolar en todos los buzones del pueblo.

Buletin horretan jasotzen dira ikastetxe bakoitzean abian jarri diren proiektuak, hartu dituzten konpromisoak eta alkateari egin zaizkion proposamenak. Buletinaren edukia, aurrez, ikastetxe guztien artean adostu ohi da.

El boletín incluye los proyectos puestos en marcha en cada centro escolar, los compromisos adoptados y las propuestas realizadas al alcalde. Ese contenido suele ser previamente acordado entre todos los centros.

Datozen hiru urtetarako ere, helburua mantentzeko asmoa dago eta bere horretan mantenduko da ekainaren 5aren data aipatu den banaketa egiteko.

La intención es dar continuidad a ese objetivo durante los próximos tres años, y mantener la fecha del 5 de junio para realizar la distribución.

3.1.3.– Ekintzen eta jokoen diseinua.

3.1.3.– Diseño de acciones y juegos.

2017-2018 ikasturtean Klima aldaketa eta Osasuna, gaina LH3 eta LH4 zikloetako ikasleekin lantzeko «Guztion ardura» ekintza diseinatuko da. 2050ean Azpeitiko eta inguruko paisaia hipotetiko batzuk aurkezten zaizkie ikasleei eta aztertuko dute egoera horietara nola eta zergatik iritsi garen eta hori saihesteko hartu beharreko neurriak.

En el curso 2017-2018, se diseñará la acción «Todos somos responsables», con el objetivo de abordar el tema «Cambio climático y salud» con los alumnos de los ciclos de EP3 Y EP4. La acción consiste en presentar a los alumnos unos hipotéticos paisajes de Azpeitia y su entorno, correspondientes al año 2050, para que analicen cómo y por qué se ha llegado a esa situación y qué medidas se deben adoptar para evitarla.

Urtero diseinatzen da horrelako jardueraren bat, beti ere ikastetxeek jorratzeko aukeratu duten gaiari egokituta.

Cada año, se diseña una actividad de esta índole, adaptada al tema que los centros han decidido abordar.

Horrela sortutako materiala aprobetxatzen da ekipamenduaren baliabideak aberasteko eta beste edozein publikori moldatu eta eskaintzeko.

El material que se genera es aprovechado para enriquecer los medios de que dispone el equipamiento, y para, un vez adaptado, utilizarlo con otros públicos.

Ondorengo urteetarako antzeko aurreikuspenak eginak daude.

En los próximos años está previsto realizar acciones similares.

3.2.– Erakusketaren aretoetan dauden gaien inguruko material didaktikoa.

3.2.– Material didáctico relativo a los temas que se muestran en las salas de exposiciones.

Zentroko erakusketarekin lotutako materiala aurre-jarduera, jarduera eta ondorengo jarduera) urtero sortzen da. Erakusketako gai edo elementuren bat aukeratu, dagoena eguneratu edo berria sortzen da.

Cada año se genera material relativo a la exposición del Centro (preactividad, actividad y postactividad). Tras seleccionar un tema o elemento de la exposición, se actualiza el material existente o se crea nuevo material.

4.– Komunikazioa.

4.– Comunicación.

4.1.– Web orria.

4.1.– Página web.

www.ingurugiroetxea.org webaren kudeaketa ekipamendutik bertatik egin ohi da. Ekoetxeen sarerako web gune berria sortzen denean, egokitze lanak egin beharko dira.

La página web www.ingurugiroetxea.org se gestiona desde el propio equipamiento, y será necesario adaptarla, en el momento en el que se cree una nueva página web para la red de «Ekoetxeak».

Blog-aren mantenua ere bertako teknikariek egiten dute.

El trabajo de mantenimiento del blog corre a cargo de los técnicos del Centro.

Twitter-a eta facebook-a gehitu behar zaizkio.

A esto hay que añadir las redes twitter y facebook.

4.2.– Sare sozialak.

4.2.– Redes sociales.

Sare sozialen erabilera areagotuko da, facebook, eta twitter e.e. Guztia ekoeetxeen sareko kideen eskutik.

Se incrementará el uso de las redes sociales facebook y twitter. Todo ello correrá a cargo de los miembros de la red ekoetxeak.

4.3.– Saretze lana.

4.3.– Red de relaciones.

4.3.1.– Turismo.

4.3.1.– Turismo.

Xaguxatar ibilbidea, diseinua....

Itinerario Xaguxatar, diseño...

Bestelako ekintzak.

Otras acciones.

Triptikoak, kartelak...

Trípticos, carteles...

4.3.2.– Beste ekoetxeak.

4.3.2.– Otras «ekoetxeak».

4.3.2.1.– Koordinazio bilerak.

4.3.2.1.– Reuniones de coordinación.

4.3.2.2.– Esperientziak partekatzea.

4.3.2.2.– Compartir experiencias.

4.3.2.3.– Komunean antolatutako ekintzak.

4.3.2.3.– Acciones organizadas conjuntamente.

5.– Langileen prestakuntza.

5.– Formación del personal.

5.1.– Eskolako Agenda 21ean landuko den gaiari buruzko formakuntza.

5.1.– Formación sobre el tema que se va a abordar en Agenda 21 Escolar.

5.2.– Sare sozialetan areagotzeko formakuntza.

5.2.– Formación en torno al incremento de la presencia en redes sociales.

5.3.– Geotermia instalazioari buruzkoa, instalazioa egin duen TELUR enpresaren eskutik, programa didaktiko berri bat sortu ahal izateko.

5.3.– Formación sobre la instalación de Geotermia, proporcionada por TELUR, responsable de construirla; la idea es generar un nuevo programa didáctivo.

6.– Ekintza plana burutzea.

6.– Ejecución del Plan de Acción.

Irailean, urtero, ikasturteka funtzionatzea erabaki zenetik, iraila-abuztua Kudeaketa Plana aurkezten da Batzorde Teknikoaren bileran, eztabaida ostean adostu egiten da Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Saileko teknikariekin.

Cada año, desde que se optó por funcionar por cursos escolares, en septiembre, se presenta el Plan de Gestión septiembre-agosto en la reunión de la Comisión Técnica. Una vez debatido, se alcanza un acuerdo con los técnicos del Departamento de Medio Ambiente del Gobierno Vasco.

Kudeaketa planean honako hauek dira adosten direnak:

En el Plan de Gestión se acuerdan los siguienten puntos:

6.1.– Aurreko ikasturteko memoria.

6.1.– Memoria del curso anterior.

6.2.– Adierazleen kalkulua eta helburuen betetze-maila.

6.2.– Cálculo de los indicadores, y grado de cumplimiento de los objetivos.

6.3.– Balorazioa eta hurrengo urteko ekintza plana definitu.

6.3.– Valoración, y definición del plan de acción del próximo año.

7.– Ekipamenduaren mantenua.

7.– Mantenimiento del equipamiento.

7.1.– Ohiko mantentze lanak: elektrikariak, arotzak, iturginak,...

7.1.– Trabajos ordinarios de mantenimiento, carpintería, fontanería,...

7.2.– Ekipo informatikoen mantentze lanak.

7.2.– Trabajos de mantenimiento de equipos informáticos.

8.– Besteak.

8.– Otros.

8.1.– Geotermia instalazioari buruzko informazioa kanpoko erakusleihoan jartzea.

8.1.– Exponer en el escaparate exterior información sobre la instalación de geotermia.

8.2.– Sarrerako kristalezko ate bikoitza jartzea.

8.2.– Instalar en la entrada una doble puerta de cristal.

8.3.– Xagu-xatar ibilbidea diseinatu eta gauzatzea.

8.3.– Diseño y ejecución del intinerario Xaguxatar.

8.4.– Xagu-xatar parkea handitu eta Ekoetxea Azpeitiaren inguruak herritarrentzat berreskuratzea eta bide batez Ekoetxeara iristea erraztea.

8.4.– Ampliación del parque Xaguxatar, y recuperación, para los ciudadanos, del entorno de Ekoetxea Azpeitia, que, a su vez, facilitará el acceso a Ekoetxea.

8.5.– IGARAko errotaren inguruan aterpetxea sortzea.

8.5.– Construcción del refugio en los alrededores del molino de IGARA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental