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Boletin Oficial del País Vasco

11. zk., 2019ko urtarrilaren 16a, asteazkena

N.º 11, miércoles 16 de enero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
229
229

EBAZPENA, 2019ko urtarrilaren 3koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorra aldatzeko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzen baita Salburuko garai bateko 7. sektoreko hirugarren sektorerako T lursaila berdegune gisa birkalifikatzeko eta Ibaialdeko garai bateko 11. sektoreko hirugarren sektorerako M lursaila handitzeko.

RESOLUCIÓN de 3 de enero de 2019, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz, para recalificar como zona verde la parcela de terciario T del antiguo sector 7 de Salburua y ampliar la parcela de terciario M del antiguo sector 11 de Ibaialde.

EGITATEZKO AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko irailaren 19an, Vitoria-Gasteizko Udalak eskabidea bete zuen ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera, Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren (aurrerantzean, Plana) aldaketaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura abiarazteko, Salburuko garai bateko 7. sektoreko hirugarren sektorerako T lursaila berdegune gisa birkalifikatzeko eta Ibaialdeko garai bateko 11. sektoreko hirugarren sektorerako M lursaila handitzeko helburuarekin. Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategikoa atxiki zitzaizkion eskabideari.

Con fecha de 19 de septiembre de 2018, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completó la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para recalificar como zona verde la parcela de terciario T del antiguo sector 7 de Salburua y ampliar la parcela de terciario M del antiguo sector 11 de Ibaialde, en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluak xedatutakoa betetzeko, 2018ko irailaren 10ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako hauei egin zien kontsulta: Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzari, Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak), URA Uraren Euskal Agentziari, Eusko Jaurlaritzaren beste erakunde batzuei, Arabako Foru Aldundiaren Ingurumen eta Hirigintza Zuzendaritzari, Ebroko Konfederazio Hidrografikoari eta Arabako Ekologistak Martxan elkarteari. Era berean, Vitoria-Gasteizko Udalari prozeduraren hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 10 de septiembre de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Dirección de Salud Pública y Adicciones. Gobierno Vasco, a Ura – Agencia Vasca del Agua, organismos del Gobierno Vasco, a la Dirección de Medio Ambiente y Urbanismo de la Diputación Foral de Álava, a la Confederación Hidrográfica del Ebro y a Ekologistak Martxan Araba. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz el inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotzen diren agiriak eskuragarri ipini ziren Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok egokitzat jotzen zituen ingurumen-arloko oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzaren Kultura Ondarearen Zuzendaritzak, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzak eta URA Uraren Euskal Agentziak bidali dituzte txostenak. Espedientean daude horien emaitzak

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural, de la Dirección de Salud Pública y Adicciones y de la Agencia Vasca del Agua-Ura, organismos del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-eraginaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen nahiz programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Aipatutako 6.2 artikuluak jasotzen du, besteak beste, ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egiten zaien planen aldaketa txikiei ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin beharko zaiela –horretarako prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean dago arautua– V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El citado artículo 6.2 recoge, entre otros supuestos, que las modificaciones menores de los planes sometidos a evaluación ambiental estratégica ordinaria serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Honako hauek ikusi dira: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorra aldatzeko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Salburuko garai bateko 7. sektoreko hirugarren sektorerako T lursaila berdegune gisa birkalifikatzeko eta Ibaialdeko garai bateko 11. sektoreko hirugarren sektorerako M lursaila handitzeko.

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para recalificar como zona verde la parcela de terciario T del antiguo sector 7 de Salburua y ampliar la parcela de terciario M del antiguo sector 11 de Ibaialde, en adelante el Plan, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskribapena: helburuak eta jarduerak.

A.– Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua da Salburuko hezeguneak babesten dituen gune periferikoan kokatua dagoen 7. sektoreko T lursailaren berdegunea handitzea, 11. sektoreko M7 lursailera eramanez haren eraikigarritasuna, eta azken hori birmoldatzea ezin eraiki izatearen arazoa konpontzeko –gaur egun aurrean ez baitu bide publikorik– alboko kaleekin lerrokatuz hiriguneari jarraitutasuna emateko. Horretarako, bi lursail horien kalifikazioa aldatuko da, hiri-lurzoruan egikaritze-unitate etena definituz, Salburun eta Ibaialden tertziario deituko zaiona; egikaritze-unitate hori indarreko HAPOaren 9. zenbakiduna izango da eta 7. sektoreko T lursaila eta 11. sektoreko M7 lursaila eta inguruak hartuko ditu. Ondorioz, erabilera tertziarioa emateko eraikitako eraikigarritasunari eutsiz – dentsifikazioari eta lursailetako baten ingurunea hartzeari esker– tokiko berdegune kalifikatutako azalera handitzen da.

El objeto del Plan es ampliar la zona verde en que se enclava la parcela T del sector 7, ubicada en la zona periférica de protección de los humedales de Salburua, trasladando su edificabilidad a la parcela M7 del sector 11, y reajustar esta última, para resolver la imposibilidad de edificarla, por carecer en la actualidad de frente a viario público, alineándola con las calles adyacentes, para dar continuidad al frente urbano. Para ello, se modifica la calificación de las dos parcelas y se concreta en la definición de una Unidad de Ejecución discontinua en suelo urbano, llamada Terciario en Salburua e Ibaialde, que sería la número 9 del vigente PGOU y abarcaría la actual parcela T del sector 7 y la parcela M7 del sector 11 y su entorno. El resultado es que, manteniendo la edificabilidad construida para uso terciario, gracias a la densificación y a la incorporación del entorno de una de las parcelas, se aumenta la superficie calificada como zona verde local.

Jarduketa-eremua Vitoria-Gasteizko udal-mugartearen ekialdean kokatuta dauden hurbileko bi lursail dira. Salburuko hezeguneetatik hurbil dagoen bizitegi-hirigunea da. Salburuko Kontserbazio Bereziko Eremua (KBE) eta Hegaztientzako Babes Bereziko Eremua (HBBE) babesteko gune periferikoan kokatuta daude bi lursailok. Gainera, lurzoruaren kalitatea aztertzeko interes hidrogeologikoa duten guneen eragina jasaten du eremuak, akuiferoak kutsatzeko kalteberatasun handikoa da, eta nitratoz kutsatzeko arriskuko gunean dago. Era berean, elektrizitate-lineek eragindako inpaktuak direla-eta hegazti-faunaren babesgune aitortuan kokatzen da eremua.

El ámbito de actuación corresponde a dos parcelas próximas situadas al este del término municipal de Vitoria-Gasteiz. Se trata de una zona urbana residencial, próxima a los humedales de Salburua. Ambas parcelas se encuentran en la zona periférica de protección de la Zona Especial de Conservación (ZEC) y Zona Especial para la Protección de las Aves (ZEPA) Salburua. Además, la zona se encuentra afectada por la zona de interés hidrogeológico de estudios de calidad de suelo, tiene vulnerabilidad alta de acuíferos y está dentro de la zona vulnerable a la contaminación por nitratos. Asimismo, el ámbito se ubica en la zona declarada de protección de la Avifauna frente a tendidos eléctricos.

B.– Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea Planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B.– Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako agiriak ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan: ez da aurreikusten Planak inolako eraginik izango duenik beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: no se prevé que el Plan cause efecto negativo alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumeneko irizpenak integratzeko, batik bat garapen jasangarria sustatzeko xedearekin: planaren helburua da, besteak beste, lurzorua modu intentsiboan erabiltzea, eta beraz, uste da egokia dela garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpenak integratzeko.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el Plan integra, entre otros, el criterio de la utilización intensiva de los suelos, por lo que se considera es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: lur-mugimenduak, makineria-zirkulazioa, lurzoru-okupazioa, ustekabeko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako airearen kutsadura eta abar. Ziurta dezakegu, beraz, ez dela izango Plana burutzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere eraginpeko eremuan burutzen diren jarduketak eta jarduerak segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: las actuaciones derivadas del Plan que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son, principalmente, aquellas relacionadas con la fase de obras: movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc. Sin embargo, puede concluirse que el Plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia ezartzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan dezakeen eremuaren ezaugarriak.

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Planaren eragina jasaten duten lursailak Salburuko Kontserbazio Bereziko Eremua (KBE) eta Hegaztientzako Babes Bereziko Eremua (HBBE) babesteko gune periferikoan kokatuta daude. Natura 2000 Sareko gune honen kudeaketa-planaren arabera, gune periferikoaren helburua da hezegunetik hurbilen dagoen ingurunetik etor daitezkeen afekzio negatiboak eta baliabide hidrikoaren kantitate- eta kalitate-alterazioak prebenitzea, bere mende dauden habitat, espezie eta prozesu ekologikoen kontserbazioa berma dadin. Babestu beharreko Gune Periferikoan Habitatei buruzko Zuzentarauaren 6.3 artikuluaren araubide prebentiboa aplikatuko da.

La parcelas afectadas por el Plan se localizan en la zona periférica de protección de la Zona Especial de Conservación (ZEC) y Zona Especial para la Protección de las Aves (ZEPA) Salburua. De acuerdo con el plan de gestión de dicho espacio Red Natura 2000, la zona periférica tiene por objeto prevenir afecciones negativas provenientes del entorno más próximo al humedal y alteraciones en la cantidad y calidad del recurso hídrico, de manera que se pueda garantizar la conservación de los hábitats, especies, y procesos ecológicos de él dependiente. En la Zona Periférica de Protección operará el régimen preventivo del artículo 6.3 de la Directiva de Hábitats.

Aurrez adierazitakoaren arabera, Planak lursailen kalifikazioa aldatzea proposatzen du, eraikin berririk egitea eskatzen ez duen aldaketa; nolanahi ere, ingurumen-ondorio nagusia da Salburuko hezegunearen eremu hurbilena berdegune izateko izendatzea. Horrenbestez, ez dira aldatuko eremuaren ezaugarri fisikoak, eta, beraz, ez da espero eraginik sortzea ingurune hidrikoan, ez floran, ezta zuzenean eragitea ere habitatetan eta espezieetan.

De acuerdo con lo expuesto anteriormente, el Plan propone un cambio en la calificación de las parcelas que no requiere de nuevas obras constructivas; en todo caso, la principal consecuencia ambiental es que se designa para zona verde la zona más próxima al humedal de Salburua. Por tanto, no se alteran las características físicas del ámbito por lo que no se esperan afecciones sobre el medio hídrico, ni la flora, ni afecciones directas sobre los hábitats y las especies.

Aurreko guztia kontuan izanda, ez da espero azterketa honen helburu den aldaketak eragin nabarmenik sortuko duenik Salburua KBE/BBEko habitatetan eta espezieetan.

Atendiendo a todo lo anterior no es esperable que la modificación objeto de análisis vaya a producir afecciones apreciables sobre los hábitats y especies de la ZEC/ZEPA Salburua.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, ebazpen honetan ezarritakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, ingurumen-dokumentu estrategikoan eta Planean jasotakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da. Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak. Hondakin arriskutsuentzako ontzietarako, uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako arauak bete beharko dituzte (hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko oinarrizko araudia onartzen du dekretu horrek); itxita egongo dira baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas. Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición. Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación. La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: proiektuan sortutako indusketa-soberakinak baimendutako soberakin-biltegira eramango dira, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta emisio akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen emisio akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-emisioak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora. Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias. Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria: IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, eraikinetan energiaren aurrezpena eta efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko dagokion gidan jasotako gomendioak.

– Edificación y construcción sostenible: conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, zehaztea ez dela aurreikusten Salburuko garai bateko 7. sektoreko hirugarren sektorerako T lursaila berdegune gisa birkalifikatzeko eta Ibaialdeko garai bateko 11. sektoreko hirugarren sektorerako M lursaila handitzeko Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketak eragin kaltegarri garrantzitsurik izango duenik ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para recalificar como zona verde la parcela de terciario T del antiguo sector 7 de Salburua y ampliar la parcela de terciario M del antiguo sector 11 de Ibaialde, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko hau 4 urtez egongo da indarrean, Salburuko garai bateko 7. sektoreko hirugarren sektorerako T lursaila berdegune gisa birkalifikatzeko eta Ibaialdeko garai bateko 11. sektoreko hirugarren sektorerako M lursaila handitzeko Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik hasita; txostenak ondorioak izateari utziko dio Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluan xedatutakoaren arabera. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Tercero.– Establecer la vigencia del presente informe ambiental estratégico en 4 años, desde su publicación en el Boletín Oficial de la Modificación del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz para recalificar como zona verde la parcela de terciario T del antiguo sector 7 de Salburua y ampliar la parcela de terciario M del antiguo sector 11 de Ibaialde, cesará en la producción de los efectos que le son propios, conforme a lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Laugarrena.– Ebazpen honen edukia Vitoria-Gasteizko Udalari jakinaraztea.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Bosgarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Quinto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2019ko urtarrilaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de enero de 2019.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental