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Boletin Oficial del País Vasco

7. zk., 2019ko urtarrilaren 10a, osteguna

N.º 7, jueves 10 de enero de 2019


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
117
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EBAZPENA, 2018ko abenduaren 10ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Hernaniko «(UB) AK.04 Akarregi» lurzatiko 8. partzelaren xehetasun-azterketa aldatuaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 10 de diciembre de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8 del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», en Hernani.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko martxoaren 9an, Hernaniko Udalak eskaera osatu zuen «(UB) AK.04 Akarregi» lurzatiko 8. partzelaren xehetasun-azterketa aldatuaren gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari hasiera emateko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera.

Con fecha de 9 de marzo de 2018, el Ayuntamiento de Hernani completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8, del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», en adelante el Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Eskaera horri atxiki zitzaizkion azterketaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat.

Dicha solicitud se acompañaba del borrador del Estudio y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko irailaren 10ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien egoki iritzitako oharrak egiteko, oinarritzat har bailitezke ingurumen-organo horrek bere ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko, eta, beharrezko joko balitz, ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egiteko. Halaber, eskatu zien iritzia emateko, espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak nolako irismena, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan beharko lukeen zehazteko.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 10 de septiembre de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente.

Zehazki, hauei egin zaie kontsulta: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza (Eusko Jaurlaritzakoak biak), Gipuzkoako Foru Aldundiko Ingurumen Zuzendaritza Nagusia eta Errepideen Azpiegitura Saila, Ura-Uraren Euskal Agentzia, IHOBE-Ingurumen Kudeaketarako Sozietate Publikoa eta ADIF Trenbide Azpiegituren Administratzailea, administrazio publiko ukitu gisa eta Ekologistak Martxan Gipuzkoa eta Eguzkizaleak elkarteak, interesdun gisa.

En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Cultura, a la Dirección General de Medio Ambiente y al Departamento de Infraestructuras Viarias, de la Diputación Foral de Bizkaia; a URA-Agencia Vasca del Agua, a la Sociedad Pública de Gestión Ambiental-IHOBE y a ADIF-Administrador de Infraestructuras Ferroviarias, como administraciones públicas afectadas y a las asociaciones Ekologistak Martxan Gipuzkoa y Recreativa Eguzkizaleak, consideradas personas interesadas.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri egon zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzaren, eta IHOBE-Ingurumen Kudeaketarako Sozietate Publikoaren txostenak jaso dira; espedientean dago horren emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Salud Pública y Adicciones, del Gobierno Vasco y de la Sociedad Pública de Gestión Ambiental-IHOBE, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDE-OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da ingurumenean ondorio garrantzitsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

«(UB) AK.04 Akarregi» lurzatiko 8. partzelaren xehetasun-azterketa aldatua (aurrerantzean Plana), abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako.

El Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8, del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos referidos en el artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta azterketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera–. Ingurumen-arloko alderdiak Planaren proposamenean sartzearen alde egiten du txostenak, eta Plana aplikatzearen inpaktu nabarmenen gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Estudio, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Xedapen hauek ikusi dira: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, eta honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Hernaniko Udalak sustatutako «(UB) AK.04 Akarregi» lurzatiko 8. partzelari buruzko xehetasun-azterketa aldatuaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-txosten estrategikoa egitea, jarraian zehazten den moduan:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8, del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», en adelante el Plan, promovido por el Ayuntamiento de Hernani, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A.– Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Akarregi industrialdeko 8. partzelaren xehetasun-azterketa 2008ko abenduaren 18an onartu zen behin betiko. Xehetasun-azterketa horrek SUE – 26.6 (Akarregi) Sektore Industrialaren Plan Partzial aldatuaren –2003ko maiatzean onartu zen behin betiko– zehaztapenak osatzen zituen. Ondoren, urbanizazio-proiektuak eta eremuaren birpartzelazio-proiektua onartu ziren eta bere garapenean aurreikusitako urbanizazioa gauzatu zen. Hernaniko arau subsidiarioek (2011ko apirileko Hernaniko arau subsidiarioak berrikusteko testu bategina) plan partzialak eta xehetasun-azterketak ezarritako ordenamendua sendotu zuten; gaur egun, sektoreak (UB) AK.04 Akarregi izena du.

El Estudio de Detalle de la parcela 8 del polígono Akarregi fue aprobado definitivamente el 18 de diciembre de 2008. Ese Estudio de Detalle completaba las determinaciones del Plan Parcial modificado del Sector Industrial SUE – 26.6 (Akarregi), aprobado definitivamente en mayo de 2003. Posteriormente se aprobaron los Proyectos de Urbanización y Proyecto de Reparcelación del ámbito y se ejecutó la urbanización prevista en su desarrollo. Las Normas Subsidiarias de Hernani (Texto Refundido de la revisión de las NNSS de Hernani de abril de 2011) consolidaron la ordenación establecida por el Plan Parcial, actualmente el sector se denomina (UB) AK.04 Akarregi, y por el Estudio de Detalle.

Planak hirigintza-parametro hauek aldatzen ditu:

El Plan altera los siguientes parámetros urbanísticos:

– Eraikitzeko gehieneko lerrokatzeak, sestra gainean eta beheko aldean.

– Alineaciones máximas para la edificación, sobre y bajo rasante.

– Eraikuntzak partzelan izango duen gehieneko okupazioa.

– Ocupación máxima de la parcela por la edificación.

– Eraikina ezartzeko sestra.

– Rasante de implantación del edificio.

– Eraikuntzaren profila eta altuera.

– Perfil y altura de edificación.

Gainera, aurreikusitako eraikuntzarekin erlazionatutako beste elementu batzuk deskribatzen ditu dokumentuak, esaterako, barneko urbanizazioa, eraikuntzaren barneko banaketa eta sarbideak, aparkalekuak eta barneko bidegintza.

Además, el documento describe otros elementos relacionados con la edificación prevista, como son la urbanización interior, la división interior del edificio y los accesos, aparcamientos y vialidad interior.

Horrela, Planak, indarrean dagoen antolamenduarekiko, sartzen dituen aldaketa nagusiak hauek dira:

De esta forma, las principales modificaciones que introduce el Plan, con respecto a la ordenación vigente, consisten en:

– Aldatzea partzelaren gehieneko okupazioa, beheko solairuan eraikitzeko onartzen den eraikigarritasun guztia, lerrokatzeak partzelaren mugaraino eramanda. Partzelaren gehieneko okupazioa handitu da; hala, 2.386 m2-ko azaleratik 3.977 m2-ko azalerara pasatu da. Solairuarteek eraikigarritasunaren % 50eko gehieneko azalera izango dute: 1.988,50 m2 eta bi mailatan egingo dira.

– Modificar la ocupación máxima de la parcela, para construir en planta baja la totalidad de la edificabilidad permitida, llevando las alineaciones hasta el límite de parcela. Se aumenta la ocupación máxima de la parcela que pasa de una superficie de 2.386 m2 a 3.977 m2. Las entreplantas tendrán una superficie máxima del 50% de la edificabilidad: 1.988,50 m2. y se desarrollan en dos niveles.

– Baimena ematea soto-solairu bat eraikitzeko, 3.977 m2-ko gehieneko azalera eraikigarria izango duena (partzelak okupatzen duen azaleraren parekoa).

– Permitir la construcción de una planta de sótano con superficie edificable máxima de 3.977 m2 (igual a la superficie de ocupación de parcela).

– Industrialderako ezarritako 12 m-ko altuera gainditzea. Horrela, 20 m-ko altuera onartzen da eraikuntzaren leku jakin batzuetan, biltegiratze automatikorako makineria zehatza kokatze aldera.

– Superar la altura de 12 m, establecida con carácter general para el polígono, permitiendo una altura de 20 m en determinadas zonas del edificio, al objeto de permitir la ubicación de maquinaria específica de almacenaje automatizado.

– Eraikinaren beheko solairua ezartzeko sestra berri bat jartzea, produktuak behar bezala kargatu eta deskargatzeko kamioien bidez.

– Establecer una nueva rasante de implantación de la planta baja del edificio, adecuada a la actividad de carga y descarga de productos realizadas por camión.

Eraikuntza bakarra eraikiko da eta gune hauek izango ditu: salmenta-erakusketa gunea, serigrafia-tailerra, tailerren gunea eta biltegiratzeko gunea beheko solairuan, bulegoen gunea lehenengo solairuan, biltegiratzeko gunea bigarren solairuan eta 75 plazako aparkaleku bat, sotoan.

El futuro desarrollo consistirá en la construcción de un único edificio que acogerá zonas de ventas-exposición, taller de serigrafía, zona de talleres y zona de almacén en la planta baja, zona de oficinas en la planta primera, zona de almacén en la planta segunda y un aparcamiento con capacidad para 75 plazas, en el sótano.

Planaren xede den eremua antolamendu-eremuaren Ekialdeko muturrean dago, eta Iparralde, Ekialde eta Mendebaldean mugakide ditu proposatutako bide publikoa, gaur egun gauzatuta dagoena, eta Abiadura Handiko Trenaren ibilbide berria, Mendebaldean, eta 6.093 m2-ko azalera du.

El ámbito objeto del Plan se encuentra situado en el extremo Este del ámbito ordenado, limitando al Norte, Este y Oeste con el nuevo vial público propuesto, actualmente ejecutado, y con el nuevo trazado del Tren de Alta Velocidad, por su lado Oeste y tiene una superficie de 6.093 m2.

B.– Aldaketaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, plan edo programa bati ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar zaion zehazteko, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira.

B.– Una vez analizadas las características de la Modificación y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentuak ikusita, Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, el Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan: planak ez du ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: el Plan no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Plana egokia den ala ez, ingurumen-oharpenak integratzeko, bereziki garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin bat eginik. Uste da Planak garapen jasangarria sustatzen duten ingurumen-irizpideak barne hartzen dituela, eta baliabideen optimizazioa eta hondakinen kudeaketa egokia proposatzen dituela. Halaber, «EAEko etxebizitzen eraikuntza jasangarriaren gida» proposatzen da eraikuntzak diseinatzean energiaren erabateko efizientzia lortzeko jarraitu beharreko eredu gisa.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: se considera que el Plan integra consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible, proponiendo una optimización de los recursos y una adecuada gestión de los residuos. Así mismo, se propone la «Guía de Edificación Sostenible para la vivienda en la CAPV» como modelo a seguir en la búsqueda de una plena eficiencia energética en el diseño de las edificaciones.

d) Planarekin edo programarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsu batzuk: eremuan ingurumen-balio nabarmenik ez dagoenez, Planak ingurumenean izan ditzakeen ondore esanguratsuenak erlazionatuta daude eremuaren uholde-arriskua aztertzearekin, egoera akustikoarekin eta partzela kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak egon diren lurzoruen inbentarioan jasota egotearekin. Hori horrela, gunea 100 eta 500 urte arteko errepikatze-denborarako uholde-arriskuko eremuan dago kokatuta, baina Urumea ibaiaren lehentasunezko fluxu-eremutik kanpo; eta, kutsadura akustikoari dagokionez, Babes Akustiko Bereziko Eremu deklaratuko da eta kutsadura akustikoa murrizteko gauzatu beharreko konponbide akustikoak ezartzen dituen zonako Plan bat proposatuko da.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: la falta de valores ambientales de especial relevancia del ámbito, conlleva que los efectos ambientales del Plan sobre el medio ambiente más significativos estén relacionados con el análisis de la inundabilidad del mismo, con su situación acústica y con el hecho de que toda la parcela se encuentra incluida en el Inventario de suelos que han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes. En este sentido tenemos que el ámbito se sitúa en zona de policía inundable para avenidas con un periodo de retorno de entre 100 y 500 años, pero fuera de la Zona de Flujo preferente del río Urumea y, respecto a la contaminación acústica, el ámbito será declarado Zona de Protección Acústica Especial, proponiendo un Plan Zonal en el que se establecen una serie de soluciones acústicas a ejecutar para reducir la contaminación acústica.

Bestalde, eta Planari lotutako proiektuaren eraikuntza- eta hirigintza-obren ondorioz, hauek dira ingurumenean eragina izan dezaketen jarduketak: lur-mugimenduak (historikoki kutsa dezaketen jarduerak egon diren kokaleku batean), makinen joan-etorriak, lurzoruaren okupazioa, istripuzko isuriak, uren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera eta partikulek eragindako kutsadura atmosferikoa. Beraz, ziurta dezakegu aldaketa gauzatzeak ez duela ingurumen-arazo adierazgarririk eragingo, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuarekin lotutako jarduketak eta jarduerak.

Así mismo, y como consecuencia de la ejecución de las obras de edificación y urbanización del proyecto asociado al Plan, las actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio ambiente son, sobre todo, las relacionadas con los movimientos de tierra en un emplazamiento que ha soportado históricamente actividades potencialmente contaminantes, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros y emisión de contaminación atmosférica debido a partículas. Podemos asegurar, por tanto, que no se darán problemas ambientales significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución de la Modificación, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia ezartzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik ukituko den eremuari dagokienez, eraginpeko lekuan ez da hauteman ez naturagune adierazgarririk, ez ingurumen-balio altuko eremurik.

2) En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, no se aprecian en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de elevado valor ambiental.

3) Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera. Honako neurri nagusi hauek hartu behar dira:

3) Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzean, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakin-biltegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko da biltegia.

– Gestión de tierras y sobrantes: los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Dekretu horren bidez, Hondakin Toxiko eta Arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurrak kontrolatzea: indusketak ezingo dira hasi ingurumen-organoak onartu arte «Hernaniko (Gipuzkoa) Akarregi Industrialdeko 8. partzelari lotutako indusketa-plana», 2018ko otsailaren 9koa.

– Control de los suelos excavados: las excavaciones no podrán iniciarse hasta que no se disponga de la aprobación por parte del órgano ambiental del «Plan de excavación asociado a la Parcela 8 del Polígono Industrial Akarregi situado en Hernani (Gipuzkoa)» de 9 de febrero de 2018.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen isuri akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Uholde-arriskua: Urumea 2 uholde-arrisku handiko eremuan sartzen da gunea (ES017-GIP URU-01), eta Planean jasotzen diren jarduketa guztiak 100 eta 500 urte arteko errepikatze-denborako uholde-arriskuko gunean kokatzen dira. Uraren Euskal Agentzia «Akarregi-Ergobia bitartean, Urumea ibaiaren uholdeen aurkako proiektua» ari da garatzen. Proiektu horren helburua da Ergobia auzoa eta Akarregi ebakidura uholdeetatik babestea eta proiektu horrek aukera emango du uraren xaflak nabarmen jaisteko eta, beraz, Hernaniko behe aldeko eremuen, hala bizilekuen nola Ergobia eta Karabel arteko industrialen (horien artean dago azterketa-eremua), uholde-arriskua ere jaitsiko da. Nolanahi ere, bermatu beharko da partzelan aurreikusitako jarduketak urtarrilaren 8ko 1/2016 Errege Dekretuaren I. eranskineko 40.4 artikuluan xedatutakoa betetzen duela (Honako hauen plan hidrologikoak berrikustea onartzen duena: Kantauri Mendebaldeko, Gualdalquivirreko, Ceutako, Melillako, Segurako eta Jucarreko demarkazio hidrografikoak eta Kantauri Ekialdeko, Miño-Sileko, Dueroko, Tajoko, Guadianako eta Ebroko demarkazio hidrografikoen alderdi espainiarra), Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidografikoaren Espainiako zatiaren Plan Hidrologikoaren xedapen arau-emaileak ezartzen dituena.

– Riesgo de inundabilidad: el ámbito queda incluido en el ARPSI Urumea 2 (ES017-GIP URU-01) y todas las actuaciones que se contemplan en el Plan se localizan en zona inundable para avenidas correspondientes a un periodo de retorno de entre 100 y 500 años. La Agencia Vasca del Agua está desarrollando el «Proyecto contra inundaciones del río Urumea en el tramo Akarregi-Ergobia», que tiene como objeto la defensa de inundación del barrio de Ergobia y la corta de Akarregi y permitirá rebajar sustancialmente las láminas de agua y por tanto el riesgo de inundación de las zonas bajas de Hernani tanto residenciales como industriales entre Ergobia y Karabel, entre las que se encuentra el ámbito de estudio. En todo caso, se deberá garantizar la compatibilidad de la actuación prevista en la parcela con el cumplimiento de lo establecido en el artículo 40.4 del Anexo I del Real Decreto 1/2016, de 8 de enero, por el que se aprueba la revisión de los Planes Hidrológicos de las demarcaciones hidrográficas del Cantábrico Occidental, Guadalquivir, Ceuta, Melilla, Segura y Júcar y de la parte española de las demarcaciones hidrográficas del Cantábrico Oriental Miño-Sil, Duero, Tajo, Guadiana y Ebro, en el que se establecen las Disposiciones Normativas del Plan Hidrológico de la parte española de la Demarcación Hidrográfica del Cantábrico Oriental.

– Eraikingintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz (2017rako lehentasuna). Horrenbestez, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko gidetan jasotako gomendioak eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarriak sustatzeko ere.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Alderdi hauetan gutxienez eragin beharko dute neurri horiek:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten «(UB) AK.04 Akarregi» lurzatiko 8. partzelari buruzko xehetasun-azterketa aldatuak eragin nabarmenik izatea ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8, del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Hernaniko Udalari jakinaraztea Ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Hernani.

Laugarrena.– Agindua ematea ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean, «(UB) AK.04 Akarregi» eremuko 8. partzelaren xehetasun-azterketa aldatua onartuko ez balitz. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación Estudio de Detalle modificado de la parcela n.º 8, del ámbito «(UB) AK.04 Akarregi», en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko abenduaren 10a.

En Vitoria-Gasteiz, a 10 de diciembre de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental