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Boletin Oficial del País Vasco

201. zk., 2018ko urriaren 18a, osteguna

N.º 201, jueves 18 de octubre de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5102
5102

EBAZPENA, 2018ko urriaren 3koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspenaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 3 de octubre de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko martxoaren 19an, Bermeoko Udalak eskabide bat bete zuen, Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspenaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategikoa atxiki zitzaizkion eskabideari.

Con fecha de 19 de marzo de 2018, el Ayuntamiento de Bermeo completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritakoa aplikatuz, 2018ko ekainaren 11n Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak hainbat erakunderi eskatu zien egoki iritzitako oharrak egin zitzaten, oinarritzat har bailitezke ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko eta, beharrezkotzat jotzen bada ingurumen-inpaktu estrategiko arruntaren ebaluazioa egitea, eman zezatela euren iritzia zehazteko nolako zabalera, xehetasun-maila eta zehaztasuna izan behar duen espedienteari erantsi beharko litzaiokeen ingurumen-azterlan estrategikoak. Zehazki, honako hauei egin zitzaien kontsulta: Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza, Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza, Kultura Ondarearen Zuzendaritza, guztiak Eusko Jaurlaritzakoak; Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia, Kulturako Zuzendaritza Nagusia, Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza Nagusia, guztiak Bizkaiko Foru Aldundiarenak; Euskal Herriko Itsasertz Mugartea, Ura-Uraren Euskal Agentzia eta Ekologistak Martxan elkartea.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 11 de junio de 2018, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico correspondiente y, en el caso de que se considerase necesaria una evaluación de impacto ambiental estratégica ordinaria, su opinión en orden a determinar la amplitud, nivel de detalle y grado de especificación que debería tener el estudio ambiental estratégico que debería incorporarse al expediente. En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio climático y a la Dirección de Patrimonio Cultural, todas ellas del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Medio Ambiente, a la Dirección General de Cultura y a la Dirección General de Infraestucturas y Desarrollo Territorial, todas ellas de la Diputación Foral de Bizkaia; a la Demarcación de Costas en el País Vasco y a URA-Agencia Vasca del Agua, así como a Ekologistak Martxan.

Halaber, espedientean jasota dagoen dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, zenbait txosten bidali dituzte Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzak, Bizkaiko Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritza Nagusiak, Azpiegitura eta Lurralde Garapen Zuzendaritza Nagusiak eta Uraren Euskal Agentziak (espedientean daude horien emaitzak).

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, de las Direcciones Generales de Cultura y de Infraestucturas y Desarrollo Territorial de la Diputación Foral de Bizkaia y de URA-Agencia Vasca del Agua, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDE-OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela ingurumenaren gaineko eraginen analisia, betiere, aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspena (aurrerantzean Plana) abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean sartzen da; hor ezartzen da zer plan edo programak pasa behar duen ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua honako hauek zehazteko: ingurumen-eragin adierazgarririk ez duela –ingurumen-txosten estrategikoaren arabera– edo ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin behar dela, ingurumenean eragin adierazgarria izan dezakeelako. 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo, en adelante el Plan, se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Plan Bereziaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –eskumena duen organoa baita otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du. Txostenak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten du eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien gaineko iritzia ematen, baita ingurumen-ondorioetarako soilik sartu behar diren azken zehaztapenen inguruan ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas, la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Bermeoko Udalak sustatutako Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspenaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico de la Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo, en adelante, el Plan, promovido por el Ayuntamiento de Bermeo, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: Helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: Objetivos y actuaciones.

2001eko martxoaren 26ko Foru Aginduaren bidez behin betiko onartu zen Bermeoko hirigune historikoa birgaitzeko Plan Berezia, Eusko Jaurlaritzaren abenduaren 22ko 396/1998 Dekretura egokitzeko, zeinaren bidez izendatu baitzen monumentu-multzo. Neurri horren helburua zen Hirigune Historikoaren (aurrerantzean, Hirigune) morfologia eta elementuak kontrolatzea, eta eraikin bakoitzaren egoera eta babes-maila jasotzea modu zehatzean, fitxa bidez.

Mediante Orden Foral, de 26 de marzo de 2001, se aprobó definitivamente el Plan Especial de Rehabilitación del Casco Histórico de Bermeo para su adaptación al Decreto del Gobierno Vasco 396/1998, de 22 de diciembre, por el que se declaraba Conjunto Monumental. Con esta medida se pretendía controlar la morfología del Casco Histórico, en adelante, el Casco, y sus elementos, recogiéndose de forma exhaustiva, mediante fichas, el estado de cada edificación, junto con su grado de protección.

Indarrean dagoen Plan Bereziaren helburua, hau da 2001ekoarena, eraikin-sarea kanpotik hobetu eta antolatzea zen batik bat; planaren berrikuspena, berriz, eraikin-sarean oinarritzen da eta, horretarako, honako helburu zehatz hauek ezartzen ditu:

Así tenemos que si el Plan Especial vigente, el de 2001, atendía fundamentalmente a la mejora externa del tejido edificado y la ordenación propiamente dicha, la nueva revisión se centra en el tejido edificado, para lo cual establece los siguientes objetivos específicos:

– Egituraren, eraikuntzaren eta segurtasunaren inguruko baldintzak moldatzea.

– Adecuación de las condiciones estructurales, constructivas y de seguridad.

– Bizigarritasun-baldintzak hobetzea.

– Mejora de las condiciones de habitabilidad.

– Irisgarritasun-baldintza egokiak lortzea.

– Consecución de condiciones adecuadas de accesibilidad.

– Programak edo etxebizitzen antolamenduak eragindako muga funtzionalak gainditzea.

– Superación de las limitaciones funcionales de las viviendas derivadas del programa o de su disposición.

Helburu horiek eraikinen barnean –etxebizitzak zein lokalak izan– islatu beharko lirateke, baita kaleen eta espazio publikoen dinamikan ere, eta horrek hirigunea suspertzeko balioko luke. Hauek dira proposamenak:

Estos objetivos debieran reflejarse en el interior de las edificaciones (tanto viviendas como locales), así como en la dinámica de las calles y los espacios públicos, sirviendo para la mejora de la vitalidad del Casco y se concretan en las siguientes propuestas:

– Hirigunea eta gainerako hiri-bilbea zeharka lotzeko, aldaparen alde, proposatzen da Etxeberriatar Kresentzia kalea eta Eskinarruaga kalea oinezkoentzat jartzea, zoladura goratuz dauden espaloiekin nibelatzeraino, aldi bereko espazioak sortu eta oinezkoen zirkulazio-fluxua Lamera parkerantz bideratzeko eta alderantziz. Ildo beretik, Intxausti kalea eta Nardiztar Jon kalea oinezkoentzat jartzea proposatzen da, oinezkoen zirkulazio-fluxua Arana Goiritar Sabin plazarantz eta hirigunearen ekialderantz bideratzeko.

– Por un lado, para poder conectar el Casco desde el resto de la trama urbana en sentido transversal, a favor de la pendiente, se propone la peatonalización de Etxeberria tar Kresentzia Kalea y Eskinarruaga Kalea, elevando el pavimento mediante recrecido, hasta nivelarlo con las aceras existentes, a fin de crear espacios de coexistencia y dirigir el flujo de circulación peatonal hacia el parque de Lamera y viceversa. En esta misma línea, también se propone peatonalizar las calles Intxausti kalea y Nardiz Tar Jon Kalea, a fin de dirigir el flujo de circulación peatonal hacia la plaza Arana Goiri Tar Sabin y la zona este del Casco.

– Hiri-bilbearen muturrak, Bastarre kalea eta Landatxuko Eskailerak kalerantz doan azken zatiak, badirudi bideratua dagoela bizileku eta eremuaren gainerakoak baino jende gutxiago bilduko duen benetako zaku-hondo bat bihurtzera. Gainera, hirigune historikoa eta Bermeoko portuaren artean dauden etxebizitzen kota-aldea oso handia izateak irisgarritasun-arazo larriak eta hiri-egituran haustura handia sortzen ditu. Alderdi hori hobetzeko, proposatzen da erabilera anitzeko eraikin bat egitea, sarbide bikoitza eta estalki erabilgarria izango dituena; eraikin horrek, batetik, portu zaharreko zabalgunearen eta Bastarre kalearen artean dagoen kota-aldea kenduko luke eta, bestetik, eremuari erakargarritasuna emango lioke.

– El extremo de la trama urbana, en su parte final hacia Bastarre Kalea y Landatxuko Eskailerak Kalea, parece abocado a convertirse en un auténtico fondo de saco, de carácter residencial y con una menor afluencia que el resto del ámbito. Además, la enorme diferencia de cota existente entre las viviendas del Casco Viejo y el puerto de Bermeo plantea serios problemas de accesibilidad y una enorme ruptura en el tejido urbano. Para mejorar este aspecto, se propone implantar un edificio multiusos de doble acceso y cubierta practicable que permita por un lado, salvar la diferencia de cota de la explanada del puerto viejo a la calle Bastarre y, por otro, dotar de atractivo a la zona.

– Era berean, Talara eta egun dauden ekipamenduetatik –anbulatorioa, psikiatrikoa, kontserbatorioa, kultura-etxea, Vicealmirante Fontán Lobe BHI– hurbilago dagoen eremu bat libre uztea proposatzen da, psikiatrikoa ixten duen hormak anbulatorioko hormarekin bat egiten duen uneraino kendu –Arresi kalearen bihurgunean– eta Ongintza kalea eta Arresi kalea Tonpoi kalearekin gurutzatzen diren gunea oinezkoentzako eginda. Horrela, azalera lauago eta eguzkitan egoteko baldintza hobeak izango lituzkeen gune bat lortuko litzateke.

– Asimismo, se propone liberar una zona más cercana a Tala y los equipamientos existentes (ambulatorio, psiquiátrico, Conservatorio, Casa de Cultura, IES Vicealmirante Fontán Lobe), eliminando el muro de cierre del psiquiátrico hasta el encuentro del mismo con el muro del ambulatorio (en la curva de Arresi Kalea), y peatonalizando Ongintza Kalea y Arresi Kalea desde el cruce con Tonpoi Kalea. Se obtendría así un espacio de estancia con mayores superficies llanas y mejores condiciones de soleamiento.

– Energia elektrikoko eta telefoniako aireko lineak lurperatzea.

– Soterramiento de los tendidos aéreos de la red de energía eléctrica y telefonía.

– Saneamendu-sare nagusia hobetu eta sistema bereizgarriekin ordeztea.

– Mejora de la red general de saneamiento y sustitución por sistemas separativos.

– Hirigune osora zabaltzea zuntz optiko bidezko telekomunikazio-sarea.

– Extensión de la red de telecomunicaciones por fibra óptica a la totalidad del Casco.

– Argiteria publikoko sistema ez-eraginkorrak ordeztea.

– Sustitución de sistemas ineficientes de alumbrado público.

– Hiri-hondakin solidoak biltzeko sarea hobetzea.

– Mejora de la red de recogida de residuos sólidos urbanos.

Berrikuspenaren eremua portu zaharraren inguruan kokatzen da, eta Bermeoko udalerriaren hirigune nagusiaren erdigunea da; 13,8 Ha ditu, gutxi gorabehera.

El ámbito de la Revisión se ubica junto al puerto viejo y representa la zona central del núcleo urbano principal del municipio de Bermeo; abarca un extensión, aproximada, de 13,8 Ha.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektu edo beste jarduera batzuetarako esparrua: Planaren xedea da Bermeoko hirigune historikoaren funtzionamenduan eragin negatiboa duten zeharkako arazoei konponbidea ematea; horien artean, honako hauek daude: irisgarritasuna, genero-ikuspegia, mugikortasuna, osasuna edo araudiaren malgutasuna. Hori guztia eraikuntza- eta hirigintza-proiektu elkartu baten barnean burutuko da.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: El objeto del Plan se centra en dar respuesta a aquellas cuestiones transversales que interfieren de forma negativa en el funcionamiento del Casco antiguo de Bermeo, entre las que se encuentran: la accesibilidad, la perspectiva de género, la movilidad, la salud o la flexibilización de la normativa. Todo ello, se llevará a cabo dentro de un proyecto de edificación y de urbanización asociada.

Aurkeztutako dokumentazioa ikusita, planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

A la vista de la documentación presentada, el plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer neurritan eragiten duen Planak beste plan edo programa batzuetan: planak ez du ondoriorik izango beste plan edo programa batzuetan.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: el Plan no causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-gaiak integratzeko, batez ere garapen iraunkorra sustatzeko helburuarekin: Babes- eta Kontserbazio- Plan Bereziaren berrikusketak hirigintzako gaur egungo eta etorkizuneko arazo eta beharrei erantzuteko tresna izan nahi du; horretarako, helburu orokor hauek ezarri dira:

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: la Revisión del Plan Especial de protección y conservación pretende ser el instrumento que dé respuesta a los problemas y necesidades presentes y futuras de carácter urbanístico para lo cual se definen, entre otros, los siguientes objetivos generales:

– Ondare-ingurunea eremuaren elementu egituratzaile gisa hartzea. Haren antolamendua premisa hauetan oinarrituko da, besteak beste: herri barruko garapena lehenestea gaur egun hiriak duen egituraren barnean; horrekin, hiriaren jarraipena eta eraikin-sarearen trinkotasuna lortuko dira eta, beraz, lurzorua modu arrazionalizatuago batean erabiliko da.

– La consideración del entorno patrimonial como elemento estructurante de la zona. Su ordenación se sustentará, entre otras, en las siguientes premisas: priorizar los desarrollos urbanos dentro del tejido de la ciudad actual, con lo que se conseguirá una continuidad urbana y una compacidad del tejido edificado, con la consiguiente racionalización del consumo de suelo.

– Ekipamenduak eta espazio libre egokiak aurreikustea.

– Prever los equipamientos y espacios libres adecuados.

Hori dela eta, irizten da egokia dela garapen iraunkorra sustatzen duten ingurumenaren arloko kontsiderazioak integratzeko.

Por todo ello, se considera que es pertinente para la integración de consideraciones ambientales que promueven un desarrollo sostenible.

d) Planarekin edo programarekin loturiko ingurumen-arazo esanguratsuak: ingurumenean nolabaiteko inpaktua izan dezaketen jardunek obra-faseekin dute zerikusia batez ere: lur-mugimenduak, makineria-zirkulazioa, lurzoru-okupazioa, ustekabeko isurpenak, uraren kalitatearen gaineko eragina, hondakinak sortzea, soinu-mailen igoera, partikulek eragindako airearen kutsadura eta abar. Ziurta dezakegu, beraz, ez dela izango Plana burutzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, betiere segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira eraginpeko eremuan burutzen diren jarduketak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: las actuaciones que podrían generar algún tipo de impacto sobre el medio son sobre todo las relacionadas con la fase de obras: movimientos de tierra, tránsitos de maquinaria, ocupación del suelo, vertidos accidentales, afección sobre la calidad de las aguas, generación de residuos, incremento de niveles sonoros, emisión de contaminación atmosférica debido a partículas, etc. Podemos asegurar, por tanto, que no se darán problemas ambientales significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia ezartzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik ukituko den eremuari dagokienez, eraginpeko lekuan ez da hauteman ez naturagune adierazgarririk, ez ingurumen-balio altuko eremurik.

2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, no se aprecian en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de elevado valor ambiental.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarrean dagoen araudiaren arabera ezarriko dira, ebazpen honetan zehaztutakoaren arabera eta, aurrekoaren aurka ez doan guztian, Ingurumen Dokumentu Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoaren arabera. Honako hauek dira hartu beharreko neurri nagusiak:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, de acuerdo con lo establecido en la presente Resolución y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Las principales medidas que deben adoptarse se exponen a continuación:

– Proiektua gauzatzerako orduan, obrako langileek jardunbide egokien gida bat erabil dezaten ahalegindu behar da.

– Se deberá procurar que en la ejecución del proyecto se utilice un Manual de buenas prácticas por parte del personal de obra.

– Lurrak eta soberakinak kudeatzea: baimendutako soberakin-biltegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko da biltegia.

– Gestión de tierras y sobrantes: Los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación vigente.

– Hondakinen sorrera eta kudeaketa: obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzeko ekainaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira eraikuntza- eta eraispen-hondakinak.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak bete behar dituzte eta itxita egon beharko dute baimendutako kudeatzaileak jaso arte, isuri edo lurrundu ez daitezen. Dekretu horren bidez, Hondakin toxiko eta arriskutsuei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko araudia onartzen da.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos y peligrosos, y permanecerán cerrados hasta su entrega a gestor autorizado, evitando cualquier pérdida de contenido por derrame o evaporación.

Olio erabiliak, berriz, Industrian Erabilitako Olioaren Kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Bermeoko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Bermeo y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatearen eta kalitate akustikoaren babesa: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen isuri akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Eraikigintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikigintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko gidetan jasotako gomendioak eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko, bai eta energia berriztagarriak sustatzeko ere.

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables.

Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Kultura Ondarea babestea:

Protección del Patrimonio Cultural:

Euskal Kultura Ondarearen Zentroak emandako txostenean jasotako oharren arabera:

De acuerdo con las observaciones recogidas en el informe emitido por el Centro de Patrimonio Cultural Vasco:

– Portuaren inguruan dauden pabiloi industrialak ordezkatzeko aurreikusten diren eraikin berriek Hiriguneko ingurumenarekin bat egin beharko dute. Estalki laua duten tipologiak ingurumen horretatik apartekotzat hartzen dira, lur-arraseko aprobetxamenduak izan ezik. Era berean, ez dira onartzen partzela-eranskinak, eta dagoen partzelazioa ordezteko, ezin da portu alderantz bolumen bakarreko eraikinik altxatu.

– Las nuevas edificaciones previstas en sustitución de algunos pabellones industriales existentes en la zona del puerto, tendrán que armonizar con el ambiente del Casco. De esta forma, las tipologías con cubierta plana son consideradas como ajenas a dicho ambiente, salvo que se trate de aprovechamientos bajo rasante. Igualmente, las agregaciones parcelarias no están permitidas, no siendo admisible la edificación de un volumen único hacia el puerto, en sustitución de la parcelación existente.

– Inguruko urbanizazioaren diseinu berrian txerta dadin, psikiatrikoko partzela iragazkortzeari dagokionez, horma egituratzen duten pilastra-pareen artean pasabide berriak irekita edo landaredi arinago batekin lortuko da hori.

– En cuanto a la permeabilización de la parcela del psiquiátrico para su integración en el nuevo diseño de la urbanización de la zona, se conseguirá con medidas como la apertura de nuevos pasos entre los pares de pilastras que estructuran el muro, o con un tratamiento de la vegetación más ligero.

Bigarrena.– Zehaztea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoari jarraikiz, ez dela aurreikusten Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspenak eragin nabarmenik izango duenik ingurumenaren gainean, eta, ondorioz, ez dela beharrezkoa ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egitea.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo, vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Bermeoko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Bermeo.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea. Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, ingurumen-txosten estrategiko honek indarraldia galduko du eta berezko dituen ondorioak sortzeari utziko dio, baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Bermeoko Hirigune Historikoa Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren Berrikuspena onartzen ez bada. Kasu horretan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco. De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la Revisión del Plan Especial de Protección y Conservación del Casco Antiguo de Bermeo, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko urriaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de octubre de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental