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Boletin Oficial del País Vasco

166. zk., 2018ko abuztuaren 29a, asteazkena

N.º 166, miércoles 29 de agosto de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
4377
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EBAZPENA, 2018ko abuztuaren 20koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 20 de agosto de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la «6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste de Vitoria-Gasteiz».

EGITATEZKO AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2018ko otsailaren 19an, Vitoria-Gasteizko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen, ingurumen-organoaren aurrean, hasiera emateko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedurari honako plan honi dagokionez: Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketa (aurrerantzean, Plana). Eskabidearekin batera, planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa aurkeztu dira, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 16. eta 29. artikuluetan ezarritako edukia dutela, Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 37. artikuluan ezarritakoari jarraituz.

Con fecha 19 de febrero de 2018, el Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz completa ante el órgano ambiental la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la «6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste de Vitoria-Gasteiz» (en adelante, Plan). La solicitud se acompaña del borrador del Plan y del documento ambiental estratégico con el contenido exigido en los artículos 16 y 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, y de un Estudio de Impacto Acústico, conforme a lo establecido en el artículo 37 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluarekin bat, 2018ko apirilaren 11n, eraginpeko administrazio publikoei eta pertsona interesdunei kontsulta egiteko izapidea abiarazi zen, eta eskatu zitzaien bidal zitzatela egokitzat jotzen zituzten ingurumen-organo honek ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko oinarri izan zitezkeen ohar guztiak. Zehazki, honako hauei egin zien kontsulta: Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritzari, Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari, Uraren Euskal Agentziari eta IHOBEri (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak), eta Arabako Ekologistak Martxan elkarteari. Uraren Euskal Agentziak, bestalde, Ebroko Konfederazio Hidrografikoari egin zion kontsulta, 2018ko apirilaren 19an. Era berean, Vitoria-Gasteizko Udalari izapidearen hasieraren berri eman zitzaion.

Conforme a lo establecido en el artículo 30 de la citada Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 11 de abril de 2018 se inició el trámite de consultas a las administraciones públicas afectadas y a las personas interesadas, solicitando enviasen las observaciones que considerasen oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del informe ambiental estratégico correspondiente. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones, a la Agencia Vasca del Agua y a Ihobe, todas ellas del Gobierno Vasco y a la asociación Ekologistak Martxan Araba. La Agencia Vasca del Agua a su vez trasladó la consulta a la Confederación Hidrográfica del Ebro, con fecha 19 de abril de 2018. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdunek egoki iritzitako ingurumen-arloko oharrak egiteko aukera izan zezaten.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzak, Kultura Ondarearen Zuzendaritzak, Uraren Euskal Agentziak eta Ihobek (guztiak Eusko Jaurlaritzakoak) bidali dituzten txostenak espedientean jaso dira.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se ha recibido el informe de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Álava, de la Dirección de Patrimonio Cultural, de la Agencia Vasca del Agua y de Ihobe, todos ellos del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, lege horren xedea da ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa edo proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan jasotako kasuen artean dago Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketa; izan ere, artikulu horretan ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. 29. artikulutik 32. artikulura bitartean araututa dago ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

La 6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste, de Vitoria-Gasteiz se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, egiaztatzen da ingurumen-organoak, hots, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo eskuduna berau, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) behar adina datu dituela ingurumen-txosten estrategikoa egiteko, eta ingurumen-txosten estrategiko hau eman du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egin eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen-ondoreetarako.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la 6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste, de Vitoria-Gasteiz, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Honako hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Hona hemen txostenaren edukia:

Primero.- Formular informe ambiental estratégico para la 6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste, de Vitoria-Gasteiz, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Honako hau da Plan Partzialaren 6. aldaketaren xedea:

La 6.ª Modificación de este Plan Parcial tiene por objeto:

1.– Plan Partzialaren hirigintza-araudia eremu horretan zehaztutako uholde-arriskua duten eremuen mugapen berrira lotzea, betiere Uholde-arriskuen Ebaluazioari eta Kudeaketari buruzko uztailaren 9ko 903/2010 Errege Dekretuak ezarritakoa betetzeko egindako arriskugarritasunari eta uholde-arriskuari buruzko mapen arabera.

1.– Ajustar la normativa urbanística del Plan Parcial a la nueva delimitación de las zonas con riesgo de inundación definidas en el ámbito en cuestión, de acuerdo con los mapas de peligrosidad y riesgo de inundación elaborados en cumplimiento de lo dispuesto en el Real Decreto 903/2010, de 9 de julio, de evaluación y gestión de riesgos de inundación.

2.– Industrialdea zeharkatzen duen erreka-bazterretako erabilera arautzea Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren arabera.

2.– Regular los usos en las márgenes de los arroyos que discurren por el polígono industrial, en consonancia con lo dispuesto en el PTS de Ordenación de los Ríos y Arroyos.

3.– Plan Partzialaren indarreko ordenantza, ezaugarri bereizgarri batzuekin, orokorrean hiriko industrialdeetarako aurreikusitakoaren arabera moldatzea (Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren 11. Ordenantza).

3.– Adaptar la ordenanza vigente del Plan Parcial, con algunas especificidades, a lo previsto con carácter general en las zonas industriales de la ciudad (Ordenanza 11 del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz).

4.– Plan Partzialean orain arte egindako aldaketen testu bategina lantzea.

4.– Elaborar un Texto Refundido de las modificaciones realizadas hasta la fecha en el Plan Parcial.

Helburu horiek lortzeko, araudian honako aldaketa hauek egitea proposatzen da:

Para la consecución de estos objetivos se proponen las siguientes modificaciones en la normativa:

1.– Uholde-arriskua prebenitzeari buruzko atal berri bat ezartzen da 10. artikuluan, bi paragrafo berriren bitartez: 10.Bis (gainezka egin dezaketen guneetako debekuak) eta 10.Ter (gainezka egin dezaketen guneetako betebeharrak). Eraikingintzaren ordenantza partikularrak eta eremuen erabilera. Debekua ezartzen da sotoak eraikitzeko eta 500 urteko errepikatze-denbora duten gainezka egin dezaketen guneetan hondakinak eta edozein motatako konposatuak biltzeko. Era berean, behin-behineko bizitegi-erabilerak eta segurtasuneko eta larrialdietako ekipoak 500 urtean behingo uholde-kotaren gainetik egon beharko dute.

1.– Se introduce una sección relativa a la prevención del riesgo de inundación mediante dos apartados 10.Bis (prohibiciones en zonas inundables) y 10.Ter (obligaciones en zonas inundables) del artículo 10. Ordenanzas Particulares de Edificación y uso de las zonas. Se introduce la prohibición de construir sótanos y del acopio de residuos y de compuestos de cualquier género en zonas inundables con periodos de retorno de 500 años. Asimismo, los eventuales usos residenciales así como los equipos de seguridad y emergencia deberán situarse por encima de la cota de inundación de periodo de retorno de 500 años.

2.– Paragrafo berriak ezartzen dira 19. artikuluan, espazio libreen, berdeguneen eta lorategien baldintzei buruzkoan, ibai-ertzetako landaredi-lerrotik 10 metro baino gutxiagora egitura linealak egiteko debekua ezartzeko, erreka-bazterretan landaredi autoktonoari eusten edo ezartzen laguntzeko eta horien hondamendia dakarten jarduketak edo lur-mugimenduak edo isurketak dakartzaten jarduketak saihesteko.

2.– Se introducen nuevos apartados en el artículo 19, Condiciones de los Espacios Libres, Zonas Verdes y Jardines, para prohibir estructuras lineales a menos de 10 metros de la orla de vegetación de ribera, propiciar el mantenimiento o implantación de vegetación de riberas en las márgenes de los arroyos y evitar actuaciones que supongan su deterioro o lleven aparejados movimientos de tierra o vertidos.

3.– Aldatu egiten dira 11.2 eta 12.2 artikuluak, Eraikingintzaren ordenantza partikularrak eta eremuen erabilerari buruzkoak. Honako hauek dira aldaketa garrantzitsuenak:

3.– Se modifican los artículos 11.2 y 12.2, condiciones de los Usos en las Ordenanzas Particulares de Edificación y de Uso de las Zonas. Las modificaciones más relevantes son:

– Erabilera global produktiboko eremuetan, nekazaritza eta abeltzaintzako eremuak debekatuta egotetik berezko erabilera edo berezko erabileraren osagarri izatera pasatzen dira.

– En las zonas de uso global productivo, el uso agropecuario pasa de estar prohibido a figurar como uso característico o complementario al característico.

– Ekipamendu-erabilera globaleko eremuetan, ikuskizun modura erabiltzekoak debekatuta egotetik berezko erabilera izaera pasatzen dira.

– En las zonas de uso global de equipamiento, los destinados a espectáculos pasan de estar prohibidos a poder ser un uso característico.

– Hiri-zerbitzu orokorren erabilera globaleko eremuetan, hiri-zerbitzuak debekatuta egotetik onartuta egotera pasatzen dira, eta zerbitzuguneen eta hornidura-unitateen erabilera jarduera logistikoaren erabilera produktiboaren erabilera osagarri modura onartzen da. Erabilera hori debekatuta dago indarreko Plan Partzialean eta, orokorrean, baita ere Vitoria-Gasteizko Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren 11. Ordenantzan. Ordenantza horrek hiriko industrialdeetako erabilerak arautzen ditu.

– En las zonas de uso global de servicios urbanos generales, los servicios urbanos pasan de estar prohibidos a permitidos y se permite el uso estaciones de servicio y unidades de suministro como uso complementario del uso productivo de actividad logística, siendo éste un uso prohibido tanto en el Plan Parcial vigente como, con carácter general, en la Ordenanza 11 del Plan General de Ordenación Urbana de Vitoria-Gasteiz, que regula los usos en las zonas industriales de la ciudad.

4.– 11. artikuluan, industrialdearen ordenantzei buruzkoan, biltegiratze-pabilioien gehienezko altuera % 50 luzatzea onartzen da, arrazoi teknikoak direla-eta justifikatuta baldin badago; horretarako baldintza izango da lursailaren lerrokatzeei eta mugei dagokienez egungo atzeraemanguneak baino handiagoak izatea.

4.– En el artículo 11, Ordenanzas de la zona de industria, se permite aumentar hasta un 50% la altura máxima de los pabellones de almacenaje cuando se justifique por motivos de tipo técnico, imponiéndose como condición retranqueos respecto a alineaciones y linderos de parcela superiores a los actuales.

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertu dira, zehazteko ea planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zenbateraino ezartzen duen proiektuetarako eta beste jarduera batzuetarako esparrua: aurkeztutako dokumentazioaren arabera, proposatutako aldaketak ez du ezartzen baldintzarik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokienez proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legerian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el plan establece un marco para proyectos y otras actividades: a la vista de la documentación presentada, la modificación propuesta no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Zer-nolako eragina duen plan honek beste plan edo programa batzuetan: ez da hauteman bateraezintasunik beste plan sektorial edo lurralde-plan konkurrente batzuekin. Izan ere, aldaketa honen xedea duen plan konkurrente bakarra Arabako Lurralde Plan Partziala da, eta proposatutako aldaketa guztiz kongruentea da plan horrekin, Jundizko industrialdea Lurralde Plan Partzial horretan proposatutako Berrikuntza Arkuan txertatzen baita. Era berean, Plan Partzialak EAEko ibaiak eta errekak antolatzeko Lurraldearen Arloko Planaren zehaztapenak jasotzen ditu.

b) La medida en la que el Plan influye en otros Planes o programas: no se han detectado incompatibilidades con otros planes sectoriales ni territoriales concurrentes. De hecho, el único plan concurrente con el objeto de esta modificación es el Plan Territorial Parcial de Álava, con el que la modificación propuesta es plenamente congruente, al incardinarse el polígono de Júndiz en el Arco de la Innovación propuesto en ese Plan Territorial Parcial. Asimismo, el Plan Parcial incorpora las determinaciones del PTS de Ordenación de los ríos y arroyos de la CAPV.

c) Planaren egokitasuna ingurumenaren inguruko gaiak integratzeko, garapen iraunkorra sustatzeko xedearekin: sektorean erabilerak bateragarri egiteko aurreikusitako aldaketak eginda, ikus daiteke dagoeneko urbanizatuta dagoen lurzoruaren erabilera optimizatuko dela eta jarduera ekonomiko eta produktiboetarako, ekipamenduetarako edo zerbitzu orokorretarako lurzoru berriak erabiltzeko beharra gutxituko dela. Bestalde, Plan Partzialak, aldaketarekin, uholde-arriskua aurreikusteko, ibai-bazterrak babesteko eta ur-bazterrak zaindu eta bere onera ekartzeko neurriak jasotzen ditu.

c) La pertinencia del plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: con las modificaciones previstas, relativas a la compatibilización de los usos en el sector, es previsible que se optimice el uso del suelo ya urbanizado y se reduzca la necesidad de ocupar nuevos suelos para actividades económicas y productivas, equipamientos y servicios generales. Por otra parte con la modificación, el Plan Parcial incorpora medidas destinadas a prevenir el riesgo de inundación, así como medidas orientadas a la protección de las márgenes de los cursos fluviales y al mantenimiento y recuperación de la vegetación de ribera.

d) Plan edo programari lotutako garrantzizko ingurumen-arazoak: nahiz eta sektorea «Zadorra ibaia/Río Zadorra» (ES 2110010), KBE Kontserbazio Bereziko Eremutik hurbil egon, aurreikusitako jarduketek ez dute eraginik izango Natura 2000 Sareko ingurune horretan. Beraz, esan daiteke ez dela hauteman plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo adierazgarririk, baldin eta, ukitutako eremuan egiten diren esku-hartzeak eta jarduerak gauzatzean indarrean dagoen araudia betetzen bada segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari, kutsadura akustikoari eta kultura-ondarearen babesari dagokienez, besteak beste.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan o programa: pese a la proximidad del sector a la ZEC (Zona de Especial Conservación) «Zadorra ibaia/Río Zadorra» (ES 2110010), las actuaciones previstas no van a producir afección sobre este espacio de la Red Natura 2000. Por lo tanto, puede concluirse que el plan no plantea efectos ambientales destacados siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica y protección del patrimonio cultural.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko Europar Batasuneko edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-eraginak eta seguruenik eraginpean izango den eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eraginpeko eremuan ez dago erasana izan dezaketen natura-ingurune adierazgarririk, ingurumen-balioko eremurik edo ingurumen-kalteberatasun aipagarriko gunerik. Sektorea «Zadorra ibaia/Río Zadorra» (ES 2110010), KBE Kontserbazio Bereziko Eremutik hurbil dago, distantzia aldagarri batera, eremuen arabera 250 eta 500 metro bitartean, eta KBEtik Madril-Irun trenbide-azpiegiturak bereizita.

En el emplazamiento no existen espacios naturales relevantes, ni ámbitos de valor y/o vulnerabilidad ambiental que puedan verse afectados. El sector se localiza próximo a la zona periférica de protección de la Zona Especial de Conservación (ZEC) «ES211001 - Zadorra ibaia/Río Zadorra», a una distancia variable según las zonas, entre 250 a 500 metros, y separado de la ZEC por la infraestructura ferroviaria Madrid-Irún.

Lursail batzuetan, Brontze Aroko txabolen aztarna arkeologikoak detektatu dira, eta, beraz, balizko arkeologia-gune izendatzeko proposatu da.

En varias de las parcelas se ha detectado la presencia de restos arqueológicos de cabañas de la Edad de Bronce, por lo que se ha propuesto como Zona de Presunción Arqueológica.

Eremuaren zati bati 100 eta 500 urteko errepikatze-denborako etorbideek eragin diote, eta ez dago lursailik lehentasunezko fluxuaren gunean. Prebentziozko neurri gisa, Planaren arabera, 500 urteko errepikatze-denboran gainezka egin dezaketen guneetan, EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurraldearen Arloko Planak 100 urteko errepikatze-denboran gainezka egin dezaketen guneetan aplikatzea aurreikusten duena aplikatuko da.

Parte del ámbito está afectado por las avenidas correspondientes a periodos de retorno de 100 y 500 años, no habiendo parcelas dentro de la zona de flujo preferente. Como medida preventiva el Plan aplicará en las zonas inundables para periodos de retorno de 500 años las condiciones que el Plan Territorial Sectorial de Ordenación de los Ríos y Arroyos de la CAPV contempla para las zonas inundables para periodos de retorno de 100 años.

Era berean, Plan Partzialak antolatutako azalera akuiferoetan eragin handia edo oso handia izateko arrisku guneak osatzen dute. Sektorean, Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasotako bi kokaleku daude.

Asimismo, la superficie ordenada por el Plan Parcial se corresponde con suelos con vulnerabilidad alta o muy alta de acuíferos. En el sector existen dos emplazamientos incluidos en el inventario de suelos que han soportado o soportan actividades o instalaciones potencialmente contaminantes.

Planari inpaktu akustikoari buruzko azterlana erantsi zaio. Azterlan horren arabera, kalitate akustikoaren helburuak betetzen dira eta betetzen jarraituko dira etorkizunean.

El Estudio de Impacto Acústico incorporado al Plan concluye que se cumplen y se seguirán cumpliendo en el futuro los objetivos de calidad acústica.

Beraz, Plana garatzearen ondorioak lursail libreetan industria-eraikin berriak eraikitzeari lotutakoak dira; horrek atmosferara isuritako emisioak gehitzea (zarata eta isuri barreiatuak) eta hondakinak sortzea ekarriko du, zeinak amaituko baitira obrak egiteko fasea amaitzen denean. Aintzat hartzekoak dira baita ere industria-jarduerak berak sortutakoak (zarata eta zirkulazioa handitzea).

Por lo tanto, los efectos derivados del desarrollo del Plan son los vinculados a la construcción de nuevas edificaciones industriales en las parcelas libres, que implicará un aumento de las emisiones a la atmósfera (ruido y emisiones difusas) y generación de residuos, los cuales cesarán al finalizar la fase de ejecución de las obras, así como los ocasionados por la propia actividad industrial (ruido y aumento del tráfico).

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak honako hauen arabera gauzatuko dira: indarreko araudia, ingurumen-txosten estrategikoa formulatzeko txostena, eta, aurrekoari kalterik egin gabe, ingurumen-dokumentu estrategikoa eta Planean jasotakoa.

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establezcan en el presente informe por la que se formule el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan.

Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioan jasota dauden sektoreko lursailei dagokienez (01059-01764 eta 01059-01765 kodeak), Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 23. artikuluan jasotzen diren inguruabarretako bat ematen bada, lurzoruaren kalitateari buruzko adierazpena izapidetu beharko da, aipatutako legeak ezarritako prozedurari jarraituz (aipatu legearen 31. artikulutik 34.era).

En relación a las parcelas del sector incluidas en el Inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes (códigos 01059-01764 y 01059-01765), en el caso de que se dé alguna de las circunstancias contempladas en el artículo 23 de la Ley 4/2015 para la prevención y corrección del suelo, será necesario tramitar la correspondiente Declaración de calidad del suelo conforme al procedimiento establecido en los artículo 31 a 34 de dicha Ley.

Gainezka egin dezaketen guneetarako Plan Partzialaren araudiari dagokionez, EAEko Ibaiak eta Errekak Antolatzeko Lurralde Plan Sektorialaren E.2.4.2 eta E.2.5 apartatuetan eta Jabari Publiko Hidraulikoari buruzko Erregelamenduaren 14.bis artikuluan ezarritakoa aplikatuko da, betiere kalterik egin gabe Uren Legearen testu bategina onesten duen uztailaren 20ko 1/2001 Legegintzako Errege Dekretuaren 25.4 artikuluak ezarritako txostena emateko eskumena duen administrazio hidraulikoak ezartzen duenari.

Por lo que respecta a la normativa del Plan Parcial en las zonas inundables, resulta de aplicación lo establecido en los apartados E.2.4.2 y E.2.5 del Plan Territorial Sectorial de ríos y arroyos de la CAPV y en el artículo 14.bis del Reglamento del Dominio Público Hidráulico, sin perjuicio de lo que establezca la administración hidráulica competente en la emisión del informe contemplado en el artículo 25.4 del Real Decreto Legislativo 1/2001, de 20 de julio, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Aguas.

Balizko arkeologia-gune gisa proposatutako eremuan edozein obra-proiektu gauzatzen hasi aurretik (Berdegunea 3 eremuak eta Masparra izeneko P1, P2 eta P3 lursailak hartutako eremua), azterlan bat egin beharko da, eta, hori oinarri hartuta, Arabako Foru Aldundian kultura-ondarearen alorrean eskumena duen organoak erabakiko du ea beharrezkoa den esku-hartze arkeologiko bat egitea, zorupean egon daitezkeen aztarnen inguruan ondo dokumentatutako txosten bat egiteko.

Previamente a la ejecución de cualquier proyecto de obras en el área propuesta como Zona de Presunción Arqueológica (zona ocupada por la Z.V.3 y las parcelas P1, P2 y P3, denominada Masparra), deberá llevarse a cabo un estudio, en base al cual el órgano competente en patrimonio cultural de la Diputación Foral de Álava establecerá si es necesario llevar a cabo una intervención arqueológica que documente adecuadamente los restos que puedan conservarse en el subsuelo.

Hartu beharreko gainerako neurriak plana gauzatzearen ondoriozkoak dira eta obretako jardunbide egokien eskuliburuarekin, lurren eta soberakinen kudeaketarekin, hondakinen sorkuntza eta kudeaketarekin, induskatutako lurzoruen kontrolarekin eta airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestearekin zerikusia daukate (ikus I. eranskina, non planetik eratorritako proiektuko obrak gauzatzeko neurri babesle eta zuzentzaileetako batzuen zerrenda agertzen baita).

El resto de medidas a adoptar derivan del desarrollo del plan y están relacionadas con el manual de buenas prácticas en obras, gestión de tierras y sobrantes, producción y gestión de residuos, control de suelos excavados y protección de la calidad del aire y de la calidad acústica (ver anexo I donde se listan algunas de las medidas protectoras y correctoras para la ejecución de las obras del proyecto derivadas del plan).

Eraikingintza eta eraikuntza jasangarriagoak izan daitezen beharrezko diren ezaugarriei dagokienez, etxebizitzen eraikuntza iraunkorrerako gidan jasotako neurriak eta ingurumen-jardunbide egokiak erabiliko dira eraikinen energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

En cuanto a las características necesarias para la edificación y construcción más sostenible, se empleará el conjunto de medidas y buenas prácticas ambientales contenidas en la guía de edificación sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrien bidez sortutako energia-kopurua edo -kontsumoa murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago isurtzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Xedatzea, ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritako terminoekin bat, ez dela aurreikusten Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketa gauzatzeak ingurumen-eragin esanguratsurik eragingo duenik. Hortaz, ez zaio ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar.

Segundo.- Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente de la Modificación 6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste, de Vitoria-Gasteiz, por lo que no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia Vitoria-Gasteizko Udalari jakinaraztea.

Tercero.- Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agintzea.

Cuarto.- Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Bosgarrena.– Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31.4 artikuluak ezarritakoaren arabera, honako ingurumen-ebaluazio estrategikoak indarraldia galduko du eta berezko dituen efektuak sortzeari utziko dio baldin eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta lau urteko gehieneko epean Vitoria-Gasteizko Jundiz Mendebaldea 21. sektoreko Plan Partzialaren 6. aldaketa onartuko ez balitz. Halako kasuetan, berriro hasi beharko da planaren ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura.

Quinto.- De acuerdo con lo dispuesto en el artículo 31.4 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el presente informe ambiental estratégico perderá su vigencia y cesará en la producción de los efectos que le son propios si, una vez publicado en el Boletín Oficial del País Vasco, no se hubiera procedido a la aprobación de la 6.ª modificación del Plan Parcial del sector n.º 21 Júndiz Oeste, de Vitoria-Gasteiz, en el plazo máximo de cuatro años desde su publicación. En ese caso, deberá iniciarse nuevamente el procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del plan.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko abuztuaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de agosto de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

I. ERANSKINA
ANEXO I

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua. Gutxienez, hauekin zerikusia duten alderdiak bilduko ditu: lanaldiak, makineria, aldi baterako desbideratzeak, isurketak saihestea, ahalik eta hauts eta soinu gutxien sortzea, herritarren lasaitasunean eragin negatiboa izan dezaketen jardunak minimizatzea, hondakinak kudeatzea, etab.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra. Contendrá como mínimo aspectos relacionados con periodos de trabajo, maquinaria, desvíos provisionales, evitar vertidos a los mismos, la minimización de producción del polvo y ruido, minimizar las afecciones negativas sobre el sosiego público, la gestión de residuos, etc.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea: obrak egitean eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta Lurzoru Kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

– Producción y gestión de residuos: los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira (112/2012 Dekretua, Eraikuntza- eta eraispen-hondakinen kudeaketa arautzen duena).

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de junio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte (833/1988 Errege Dekretua, Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzen duena).

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

– Olio erabiliak, berriz, industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1998 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

– La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1998, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Induskatutako lurzoruen kontrola: Vitoria-Gasteizko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

– Control de los suelos excavados: cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea: Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustikoari, kalitate-helburuari eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen isuri akustikoei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritako xedapenetara.

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica: de acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da, eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.


Azterketa dokumentala


Análisis documental