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Boletin Oficial del País Vasco

118. zk., 2018ko ekainaren 20a, asteazkena

N.º 118, miércoles 20 de junio de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
3175
3175

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko maiatzaren 24ko bilkuran hartua, Bilbao Bizkaia Museoak SLren 2016ko urteko kontuen fiskalizazio-txostena behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de aprobación definitiva del Informe de fiscalización de las Cuentas Anuales de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. para el ejercicio 2016, adoptado en sesión de 24 de mayo de 2018.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko maiatzaren 24an egindako bilkuran

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 24 de mayo de 2018, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO:

Bilbao Bizkaia Museoak SLren 2016ko urteko kontuen fiskalizazio-txostena behin betiko onestea, erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de las Cuentas Anuales de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. para el ejercicio 2016, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los boletines oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko maiatzaren 24a.

Vitoria-Gasteiz, a 24 de mayo de 2018.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
BILBAO BIZKAIA MUSEOAK SL-REN 2016KO URTEKO KONTUEN FISKALIZAZIO-TXOSTENA
INFORME DE FISCALIZACIÓN DE LAS CUENTAS ANUALES DE BILBAO BIZKAIA MUSEOAK, S.L. PARA EL EJERCICIO 2016

Laburdurak.

Abreviaturas:

BEZ: Balio Erantsiaren gaineko zerga.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

BFA: Bizkaiko Foru Aldundia.

DFB: Diputación Foral de Bizkaia.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

IIC: Instrucciones Internas de Contratación.

KBA: Kontrataziorako barneko aginpideak.

IVA: Impuesto sobre el Valor Añadido.

SPKLTB : 3/2011 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko Legearen testu bategina onesten duena.

TRLCSP: Real Decreto Ley 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Bilbao Bizkaia Museoak SLren 2016ko Kontu Orokorren fiskalizazio-lana mamitu du.

El Tribunal Vasco de Cuentas Públicas, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Plan de Trabajo aprobado por el Pleno del Tribunal, ha realizado la fiscalización de las Cuentas Anuales de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. para el ejercicio 2016.

2016ko ekitaldiko Urteko Kontuak Bilbao Bizkaia Museoak SLko Akziodunen Batzar Nagusiak onartu ditu 2017ko apirilaren 27an.

Las Cuentas Anuales del ejercicio 2016 han sido aprobadas por la Junta General de Accionistas de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. el 27 de abril de 2017.

Fiskalizazio-lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: ezargarria den araudia bete dela egiaztatzea langileria, obren kontratazio, zerbitzu eta hornidura gaietan. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea eragotzi gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en materia de personal y de contratación de obras, servicios y suministros. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: aurkeztutako dokumentazio finantzarioa ezargarri diren kontularitzako printzipioei meneratzen zaiela egiaztatzea. Gure lana kanpoko enpresa batek gauzatutako auditoretzako txostena aztertzea izan da eta horretarako, egoki iritzitako proba osagarriak eta auditoretzako beste zenbait prozedura bideratu ditugu.

– Contabilidad: sometimiento de la documentación financiera presentada a los principios contables que resultan de aplicación. Nuestro trabajo ha consistido en revisar el informe de auditoría llevado a cabo por firma externa, realizando aquellas pruebas complementarias u otros procedimientos de auditoría que hemos considerado necesarios.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi dela ere, fiskalizazioan zehar sortu diren akatsak txosten honetako III. idazpuruan daude jasoak.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, las deficiencias detectadas se detallan en el epígrafe III de este Informe.

Bilbao Bizkaia Museoak SL 2013ko abenduaren 24an sortu zuten Bilboko Udalak eta BFAk, zati berdinetan harpidetutako 3.000 euroren kapital sozialarekin. Sozietate berri hau Bilboko Euskal Museoa eta Bilboko Berreginen Museoa erakundeen jarraipena da, biak ala biak 2014ko ekainaren 30ean desegindakoak; honela, bada, data horretatik aurrera zerbitzu publikoari lotu gabeko ondare-ondasunak, eskubide eta obligazioak eta Museoetako langileria subrogazio bidez Bilbao Bizkaia Museoak SLren atal izatera aldatu dira. Zerbitzu publikoari lotutako ondare-ondasunei dagokienez (museoetako bildumak eta horiek biltzen dituzten eraikinak) Bilboko Udalak eta BFAk 2015eko uztailean erabaki zuten Bilbao Bizkaia Museoak SLri ekarpena egitea 2030eko abenduaren 31ra arteko gozamen-eskubide baten bidez.

Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. fue constituida, el 24 de diciembre de 2013, por el Ayuntamiento de Bilbao y la DFB con un capital social de 3.000 euros suscrito a partes iguales. La nueva Sociedad es una continuidad de las entidades Museo Vasco de Bilbao y Museo de Reproducciones Artísticas de Bilbao, disueltas el 30 de junio de 2014, por lo cual a partir de dicha fecha los bienes patrimoniales no afectos al servicio público, los derechos y obligaciones así como el personal de los Museos pasan mediante subrogación a formar parte de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. Con respecto a los bienes patrimoniales afectos al servicio público (las colecciones museísticas y los edificios que las albergan), el Ayuntamiento de Bilbao y la DFB acordaron en julio de 2015 su aportación a Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. a través de un derecho de usufructo con vigencia hasta el 31 de diciembre de 2030.

Sozietatearen jarduera nagusia sortzetik Euskal Museoa eta Berreginen Museoa kudeatu, sustatu eta eustea izan da, tutoretzapean zaintzan dituen funtsen erosketa, zaintza, inbentario, katalogazio, ikerketa, zaharberritze eta erakusketa ordenatu bidez. Jarduera hau guztia, ia osotasunean, Bilboko Udalak eta BFAk emandako kopuru bereko diru-laguntzekin finantzatzen da, nork bere urteko aurrekontuetan egindako zuzkidura bidez.

La principal actividad de la Sociedad, desde su constitución, ha consistido en la gestión, promoción y mantenimiento del Museo Vasco y del Museo de Reproducciones Artísticas, mediante la adquisición, conservación, inventario, catalogación, investigación, restauración y exhibición ordenada de los fondos custodiados bajo su tutela. Dicha actividad se financia, prácticamente en su totalidad, por las subvenciones concedidas a partes iguales por el Ayuntamiento de Bilbao y la DFB, a través de dotaciones en sus respectivos presupuestos anuales.

Administrazio-kontseilua 6 kidek osatzen dute, Sozietatearen jabe den administrazio publiko bakoitza % 50ean ordezkatzen dutenak. Organo honen Lehendakaritza eta Lehendakariordetza txandan-txandan, bi urteko aldietan, Bilboko Udalaren ordezkariak (egun Kultura Alorreko zinegotzi ordezkaria) eta BFArenak (Euskara eta Kultura Saileko foru-diputatu titularra) betetzen dute.

El Consejo de Administración está compuesto por 6 miembros que representan al 50% a cada una de las Administraciones Públicas propietarias de la Sociedad. La Presidencia y Vicepresidencia de este órgano corresponden alternativamente, por periodos de dos años, al representante del Ayuntamiento de Bilbao (actualmente concejala delegada del Área de Cultura) y al de la DFB (diputada foral titular del departamento de Euskera y Cultura).

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea Betetzeari Buruzko Iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Langileria.

Personal.

1.– Berariaz gaitutako kanpoko enpresa batek 2016ko ekitaldian lanpostu bat izaera mugagabearekin zuzkitzeko egindako hautaketa euskarritzen duen eskurako dokumentazioak ez du egiaztatzen uzten berdintasun eta merezimendu printzipioak bete diren.

1.– La documentación disponible que soporta la selección realizada por una empresa externa especializada, para la provisión con carácter indefinido de un puesto de trabajo, en el ejercicio 2016, no permite verificar el cumplimiento de los principios de igualdad y mérito.

Kontratazioa.

Contratación.

2.– Laguntza emateko langile laguntzaileen zerbitzu-kontratua 2014ko urrian esleitu zen 90.908 euroren zenbatekoan, urtebeterako eta beste urte betez luzagarria; egikaritzaren hasiera-hasieratik luzatu zen kontratua, aldatzeko nahitaezko izapidea bideratu gabe, 2016ko ekitaldiko egikaritzak 114.120 euro eginez; horrek esleipen-prezioaren gainean % 25,5eko igoera dakar. Administrazioko kontratazioan buru egiten duten printzipioak urratu dira, kontratuaren egikaritzak prozedura harmonizatu bidez izapidetzea bereizten duen atalasea gainditu duelarik.

2.– El contrato de servicios del personal auxiliar de apoyo, adjudicado en octubre de 2014 por 90.908 euros, por un año prorrogable por otro más, fue ampliado desde el inicio de su ejecución sin la preceptiva tramitación de una modificación contractual, ascendiendo la ejecución del ejercicio 2016 a 114.120 euros, lo cual supone un incremento sobre el precio de adjudicación del 25,5%. Se ha producido una transgresión de los principios que rigen la contratación administrativa, superando la ejecución del contrato el umbral que determina su tramitación mediante procedimiento armonizado.

Epaitegi honen iritzira, Bilbao Bizkaia Museoak SLk, 1. eta 2. paragrafoetan aipatutako ez-betetzeak alde batera, zuzentasunez bete du 2016ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por los incumplimientos que se detallan en los párrafos 1 y 2, Bilbao Bizkaia Museoak, S.L., ha cumplido razonablemente en el ejercicio 2016 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión Sobre las Cuentas Anuales.

Epaitegi honen iritzira, Bilbao Bizkaia Museoak SLren 2016ko ekitaldiko Urteko Kontuek alderdi esanguratsu guztietan 2016ko abenduaren 31n ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, las cuentas anuales del ejercicio 2016 de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L., expresan, en todos los aspectos, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne Kontrolerako Sistemei eta Kudeaketa Prozedurei Buruzko Irizpenak.

III.– Consideraciones Sobre los Sistemas de Control Interno y Procedimientos De Gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Langileria.

III.1.– Personal.

– 2014-2015 aldirako Bilbao Bizkaia Museoak SLko langileentzako onartutako hitzarmen kolektiboa, zuzenean 2016ko ekitaldian luzatutakoa, ez da Euskal Herriko Lan hitzarmenen eta akordio kolektiboen erregistroan gordailatu eta dagokion moduan argitaratu BAOn, nahiz izen-ematea eskatu eta izapidetu zen.

– El acuerdo colectivo para el personal de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L., aprobado para el periodo 2014-2015 y prorrogado automáticamente en el ejercicio 2016, no ha sido objeto de depósito en el Registro de Convenios y Acuerdos Colectivos de Trabajo del País Vasco y su correspondiente publicación en el BOB, si bien fue solicitada y tramitada su inscripción.

– Sozietateak 2016ko ekitaldian produktibitate-osagarri bat ordaindu die langileei, osagai finko batez eta beste osagai aldakor batez osatua, lanaldiaren egiazko denboraren araberakoa. Produktibitate-osagarria baliatu behar litzateke langile bakoitzak agindutako egitekoetan izan duen errendimendu, interes edo ekimen berezia ordaintzeko, osagarri finkoan baliatzen ez den inguruabarra (250 euro langileko).

– La Sociedad ha abonado a sus empleados, en el ejercicio 2016, un complemento de productividad compuesto por un componente fijo y otro variable, en función del tiempo efectivo de jornada laboral. El complemento de productividad debería utilizarse para retribuir el especial rendimiento, interés o iniciativa de cada trabajador en el desempeño de las tareas asignadas, circunstancia que no concurre en el componente fijo (250 euros por trabajador).

III.2.– Kontratazioa.

III.2.– Contratación.

Irizpen orokorrak.

Consideraciones generales.

– 2013ko abenduan lizitazioak eta horien emaitzak Sektore Publikoko Kontratazioaren Plataforman argitara emateko obligazioa indarrean sartu zen, bai zuzenean bai bertako plataformarekiko lotura bidez; lan hau egin dugun datan, baina, Bilbao Bizkaia Museoak SLk ez du betekizun hori bete.

– En diciembre de 2013 entró en vigor la obligación de publicar las licitaciones y sus resultados en la Plataforma de Contratación del Sector Público, directamente o por interconexión con la plataforma propia, requisito que Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. no ha cumplido a la fecha de realización de nuestro trabajo.

– Sozietateak ez ditu 2016ko abenduaren 31n onartu kontratatzen dituen kanpoko zerbitzuak zuzen egikaritzeko izapideak, erakundearen eta kontratatu diren enpresetako langileen arteko harremana argi gera dadin; guztiz gomendagarria da honakoa birkontratatutako zerbitzuen zabala eta ezaugarriak aintzat hartuta.

– La Sociedad no ha aprobado, a 31 de diciembre de 2016, las instrucciones para la correcta ejecución de los servicios externos que contrata, de manera que quede clarificada la relación entre la entidad y el personal de las empresas contratadas, aspecto recomendable teniendo en cuenta el volumen y las características de los servicios subcontratados.

Aztertutako espedienteak:

Expedientes analizados:

2016an egikaritutako 4 kontratazio espediente aztertu ditugu eta honako alderdi hauek bereizi ditugu:

De la revisión de 4 expedientes de contratación con ejecución en 2016, destacamos los siguientes aspectos:

– Guztira 170.065 euroren zenbatekoan esleitutako 3 kontratutan honako akats hauek azaleratu dira pleguetan barne hartutako esleipen irizpideetan:

– En 3 contratos, adjudicados por 170.065 euros, se han detectado las siguientes deficiencias en los criterios de adjudicación incluidos en los pliegos:

– 3 kontratuetan prezioaren formula objektiboa eta publikoa den arren, murriztu egiten du hasiera batean aurreikusitako haztapena, izan ere gutxieneko puntuazioa ematen zaie lehiaketa aurrekontua berdintzen duten eskaintzei (2., 3. eta 4. espedienteak).

– En los 3 contratos, la fórmula del criterio precio, aunque resulta objetiva y pública, minora la ponderación prevista inicialmente, al otorgarse una puntuación mínima a aquellas ofertas que igualen el presupuesto de licitación (expedientes 2, 3 y 4).

– 49.183 euroren zenbatekoan esleitutako kontratu batean pleguek ez dituzte hobekuntzen irizpiderako balioztatu beharreko alderdiak aurreikusten, ez eta horiek balioztatzeko sistema ere (4. espedientea).

– En un contrato, adjudicado por 49.183 euros, los pliegos no prevén los aspectos a valorar para el criterio de mejoras ni el sistema de valoración de las mismas (expediente 4).

– 90.908 euroan esleitutako kontratu batean antzeko ezaugarriak dituzten lanetan enpresa lehiatzaileen eskarmentua balioztatu da, ezaugarri hau, baina, kaudimen irizpide modura barne hartu behar litzateke (2. espedientea).

– En un contrato, adjudicado por 90.908 euros, se ha valorado la experiencia de las empresas licitadoras en trabajos de características similares, siendo éste un aspecto que debiera incluirse como criterio de solvencia (expediente 2).

– 90.908 euroan esleitutako zerbitzu-kontratu baten pleguek agintzen dute aurreko kontratistaren langileria subrogatu behar duela esleipendun berriak; ordea, betekizun hau enpresa eta langileen arteko sektoreko hitzarmenetatik soilik erator daiteke (2. espedientea).

– Los pliegos de un contrato de servicios, adjudicado por 90.908 euros, exigen la subrogación por el nuevo adjudicatario del personal del anterior contratista, cuando este requisito sólo puede derivarse de convenios sectoriales entre empresas y trabajadores (expediente 2).

– Guztira 170.065 euroren zenbatekoan esleitutako 3 kontratutan eskaintza ekonomikoaren irekiera proposamen teknikoa ireki aurretik egiten da, kontratu horiek arautzen dituzten pleguek agintzen duten moduan. Alabaina, gomendagarria litzateke SPKLTBren 150.2 artikuluak agintzen duen prozedura egokitzea, zeinaren arabera formula hutsak baliatuta kuantifikagarriak diren irizpideak balioztatzeko, aldez aurretik balio-judizioari meneratzen zaizkion irizpideak balioztatu behar diren (2, 3 eta 4 zenbakidun espedienteak).

– En 3 contratos, adjudicados por 170.065 euros, la apertura de la oferta económica se realiza con anterioridad a la apertura de la proposición técnica, tal y como lo establecen los pliegos que rigen dichos contratos. No obstante, sería recomendable adaptar el procedimiento que establece el artículo 150.2 del TRLCSP, en virtud del cual los criterios cuantificables mediante la mera aplicación de fórmulas se debe realizar tras efectuar previamente la de aquellos otros criterios sujetos a juicio de valor (expedientes 2, 3 y 4).

– Guztira 170.065 euroren zenbatekoan esleitutako 3 kontraturen lehiatzaileei igorritako esleipenaren jakinarazpenak ez ditu jasotzen onartutako lehiatzaile guztiek eskuratutako puntuazioak, ez eta esleipendunaren proposamena gainerako lehiatzaileenen gainetik lehentasunez hautatzeko zein izan diren ezaugarri eta abantaila erabakigarriak ere (2, 3 eta 4 zenbakidun espedienteak).

– La notificación de la adjudicación, remitida a los licitadores de 3 contratos adjudicados por 170.065 euros, no contiene las puntuaciones obtenidas por todos los licitadores admitidos, ni las razones por las cuales han resultado determinantes las características y ventajas de la proposición del adjudicatario para la selección de su oferta con preferencia sobre el resto de licitadores (expedientes 2, 3 y 4).

– Aztertu diren 4 kontratutan, 302.665 euroan esleitutakoetan, kontratuen luzapenak tazituak izan dira; ordea, kontratuetako pleguen eta Kontrataziorako Barne Aginpideen arabera, kontratazio atalak onartu behar lituzke (1, 2, 3 eta 4 zenbakidun espedienteak).

– En los 4 contratos analizados, adjudicados por 302.665 euros, las prórrogas contractuales han sido tácitas, cuando de acuerdo con los pliegos que rigen los contratos y con las IIC deberían ser aprobadas por el órgano de contratación (expedientes 1, 2, 3 y 4).

– Guztira 223.508 euroren zenbatekoan esleitutako bi zerbitzu-kontratuk, zeinen indarraldia 2016ko abenduaren 31n eta azaroaren 30ean amaitu zen hurrenez hurren, hirugarren berarekin egikaritzen jarraitu dute eta horien lizitazioak ez dira 2017ko apirila arte argitara eman (1 eta 2 zenbakidun espedienteak). Beharrezkoa da botere esleitzaileek kontratazio prozedurak behar besteko aurrerapenez izapidetzea, aurreko kontratuen epemuga aintzat hartuta.

– Dos contratos de servicios, adjudicados por 223.508 euros, cuya vigencia había finalizado el 31 de diciembre y 30 de noviembre de 2016, respectivamente, han continuado ejecutándose con el mismo tercero, no habiendo sido publicadas sus licitaciones hasta abril de 2017 (expedientes 1 y 2). Es necesario que los poderes adjudicadores inicien la tramitación de los procedimientos de contratación con la suficiente anticipación, atendiendo al vencimiento de los contratos anteriores.

Beste alderdi batzuk.

Otros aspectos.

– Administrazioko kontrataziorik gabeko espedientearen gastua aztertu dugularik atzeman dugu 45.161 euroren fakturazioa izan duen argindarraren hornidura kontratu txikiaren prozedura baliatuta gauzatu dela; ordea, eskagarria zaio lehia printzipioa aplikatzea.

– De la revisión del gasto sin expediente de contratación administrativa, hemos detectado que el suministro eléctrico con una facturación de 45.161 euros se ha ejecutado mediante el procedimiento de contrato menor, cuando le es exigible la aplicación del principio de concurrencia.

III.3.– Gardentasuna eta bestelako alderdiak.

III.3.– Transparencia y Otros Aspectos.

– Bilbao Bizkaia Museoak SLren web-orriak ez du gardentasun ataririk, zeinetan urteko kontuak eta auditoria txostenak argitaratuko diren; baita bertako antolamoldeari buruzko informazioa ere, besarkatzen dituen organoen arduradunak identifikatuko dituena, eta administrazioko kontratazioari buruzkoa (gauzatutako kontratu bakoitzari dagokionez baliatutako prozedurei buruzko estatistika datuak, lehiatzaile kopurua eta esleipen-hartzailearen identifikazioa, aldaketak, e.a.), hori guztia abenduaren 9ko 19/2013 Legeak agindutakoa betez, Gardentasunari, informazio publikoa eskuratzeko bideari eta gobernu onari buruzkoak.

– La página web de Bilbao Bizkaia Museoak, S.L. no dispone de un portal de transparencia en el cual se publiquen las cuentas anuales y los informes de auditoría, así como información sobre su estructura organizativa identificando a los responsables de los diferentes órganos y sobre la contratación administrativa (datos estadísticos sobre los procedimientos utilizados, número de licitadores e identificación del adjudicatario, modificaciones etc. de cada uno de los contratos formalizados), conforme a lo estipulado por la Ley 19/2013, de 9 de diciembre, de transparencia, acceso a la información pública y buen gobierno.

IV.– Urteko Kontuak.

IV.– Cuentas Anuales.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
ALEGAZIOAK
ALEGACIONES

Iritzia

Opinión

1.– Legea Betetzeari Buruzko Iritzia.

1.– Opinión Sobre El Cumplimiento de la Legalidad.

Pertsonala.

Personal.

2016ko ekitaldiko aipatutako kontratazioari dagokionez, Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak beti bete izan ditu estatutuak eta berdintasun-, merezimendu- eta gaitasun-printzipioak.

En relación a la citada contratación en el ejercicio 2016, Bilbao Bizkaia Museoak ha actuado conforme a sus Estatutos y respetando los principios de Igualdad, Mérito y Capacidad.

Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak pertsona hori kontratatu du langileak aukeratzeko XX enpresaren bidez, aldez aurretik langileak aukeratzeko prozesu horren lizitazioa eginda. Langileak aukeratzeko lizitazio horretan, Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen zuzendaritzak enpresa lizitatzaileei eskatu zien langileak aukeratzeko, Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen estatutuetan jasotako printzipioei jarraituta eta dagokion publizitatea eginda, behar adina bitartekotan (XX enpresak egindako lizitazioaren laburpena erantsi da, eta horrek egiaztatzen du Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen estatutuak bete direla).

Bilbao Bizkaia Museoak, ha llevado a cabo la contratación de dicha persona a través de la empresa de Selección de Personal de XX, previa licitación de dicho proceso de selección de personal. En dicha licitación de selección de personal, la dirección de Bilbao Bizkaia Museoak exige a las empresas licitadoras que lleven a cabo la selección del personal siguiendo dichos principios recogidos en los estatutos de Bilbao Bizkaia Museoak y llevando a cabo la publicidad oportuna en los medios de comunicación suficientes. (Se adjunta resumen de la licitación llevada a cabo por la empresa XX, donde se constata el cumplimiento de los estatutos de Bilbao Bizkaia Museoak).

Halaber, XX enpresak adierazi eta azaldu digu, arrazoiak emanda, nola bete diren berdintasun-, merezimendu- eta gaitasun-printzipioak. Erantsita igortzen da:

Así mismo, desde XX, se nos indica y explica el razonamiento de como se ha cumplido con los principios de Igualdad, Mérito y Capacidad, que se remite adjunto.

– XX enpresak egindako lizitazioaren laburpena, egiaztatzen duena Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen estatutuak bete direla.

– Resumen de la licitación llevada a cabo por la empresa XX, donde se constata el cumplimiento de los estatutos de Bilbao Bizkaia Museoak.

– Hautagaien balorazioak.

– Valoración de los candidatos.

Beste alde batetik, A.6 atalean aukeraketa prozeduraren deskribapena egiterakoan, argitaratutako plaza eta bere baldintza Administrazio Kontseiluan onartzearekin hasten dela argitu beharra dugu.

Del mismo modo, se aclara que en el apartado A.6 en la descripción del proceso selectivo se inicia con la aprobación en Consejo de Administración de la plaza y las condiciones pertinentes incluyendo el perfil de la candidatura.

Tribunala Administrazio Kontseiluan izendatua izan zen, Bilboko Udaleko ordezkari bat, Bizkaiko Foru Aldundiko ordezkari bat, langileen ordezkaria (ELA sindikatuko ordezkaria), koordinatzailea eta Administrazio kontseiluko idazkaria. (Ikus HKEE-ren 1. oharra dokumentu amaieran).

Además, aclarar que la composición del Tribunal calificador se determinó en Consejo de Administración, participando dos vocales del Consejo de Administración (representante de Ayuntamiento de Bilbao y de la Diputación Foral de Bizkaia), un representante de los trabajadores de Bilbao Bizkaia Museoak (representante sindical de ELA), la coordinadora de Bilbao Bizkaia Museoak y el secretario del Consejo de Administración. (Ver nota 1 del TVCP al final del documento).

2.– Kontratazioa.

2.– Contratación.

2014ko ekitaldian esleitutako laguntzarako laguntzaileen zerbitzu-kontratuari dagokionez, garrantzitsua da nabarmentzea eta arrazoitzea aipatutako irregulartasuna zer arrazoirengatik gertatu den. Data hori bat dator, beste batzuen artean, egun Bilbao Bizkaia Museoak osatzen duten bi museoen bat-egitearekin, baita zerbitzua aldatzea ekarri zuten inguruabar batzuekin ere:

En cuanto al contrato de servicios de personal auxiliar de apoyo, adjudicado en el ejercicio 2014. Es importante destacar y justificar el razonamiento por el cual se ha dado la anomalía citada. Esta fecha coincidió, entre otras con la fusión de los dos museos que actualmente forman Bilbao Bizkaia Museoak, así como una serie de circunstancias que supusieron una modificación del servicio:

Horietako lehena, garrantzitsuena, Batzar Nagusiek hartutako erabakia izan zen (musika-eskaintza izatea asteko egun guztietan). Horrela, erabaki horrek Bilbao Bizkaia Museoak erakundea behartu zuen Euskal Museoaren instalazioak astelehenetan irekitzera. Horregatik, langileen eta azpikontraten txandak guztiz hautsi ziren, eta langile gehiago behar izan dira. Ondorioz, Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak egun horietan ireki behar izan du, horrek dakarren aparteko kostuarekin. Hori ezin izan zen lizitazioan aurreikusi.

La primera de ellas y las más importante, fue el acuerdo adoptado por las Juntas generales (Tener oferta museística todos los días de la semana), así esta decisión obligó a Bilbao Bizkaia Museoak a abrir las instalaciones de Euskal Museoa los lunes, rompiendo completamente los turnos de los trabajadores y subcontratas obligando a tener más personal, lo cual supuso un mayor gasto con la empresa licitadora y siendo una decisión adoptada por las juntas generales y conllevando a Bilbao Bizkaia Museoak a abrir dichos días con el coste extra que ello ha implicado, esto no pudo ser previsto en la licitación.

Bestalde, aurreko argudioa bezain garrantzitsua da Euskal Museoan irisgarritasun-arauak ez betetzeak ekarri zuela Gurutze kalean museorako sarrera bat izatea. Horrek enpresarekiko harremana berriro aldatzera behartu gintuen, eta gastu handiagoa ekarri zuen, baina hori ezinezkoa zen lehen lizitazioan aurreikustea. Hala ere, dagoeneko egungo lizitazioan zerbitzuaren beharrak jaso dira bere osotasunean.

Por otro lado, y no siendo un argumento menos importante que el anterior, en Euskal Museoa el incumplimiento de las normas de accesibilidad implicaron tener una apertura al museo por la c/ La Cruz, lo cual obligo una vez más a trastocar la relación con la empresa de auxiliar de servicios implicando un mayor gasto, pero siendo esto un hecho imposible de prever en esa primera licitación.

III.– Barne Kontroleko Sistemei eta Kudeaketa Prozedurei buruzko Kontsiderazioak.

III.– Consideraciones Sobre los Sistemas de Control Interno y Procedimientos de Gestión.

1.– Pertsonala.

1.– Personal.

– Lehen oharrari dagokionez, azpimarratu behar da Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak izena emateko eta aldizkarian argitaratzeko baldintza guztiak bete dituela, erantsitako dokumentazioan ikus daitekeen bezala.

– En cuanto a la primera de las anotaciones cabe destacar que Bilbao Bizkaia Museoak ha cumplido con todos los requisitos para la inscripción y publicación en el boletín, como se aprecia en la documentación adjunta.

Erantsi dira: argitaratzeko arduradunei bidalitako eta jasotako mezu elektronikoak. Horiek adierazten dute dokumentazioa jaso zutela eta argitaratuko zutela.

Adjunta: Emails con los responsables de la publicación en los que ellos indican el OK en la receptación de la documentación y como proceden a su publicación.

2.– Kontratazioa.

2.– Contratación.

– Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen zuzendaritzak bere gain hartzen du ekitaldi honetan lizitazioen emaitzak sektore publikoko kontratazioaren plataforman argitaratzeko konpromisoa (izapideak hasi dira).

– La dirección de Bilbao Bizkaia Museoak, asume la responsabilidad para el presente ejercicio de publicar los resultados de las licitaciones en la Plataforma de contratación del sector público en el cual se han iniciado los trámites de inscripción en el registro de contratistas del Gobierno Vasco.

– Bilbao Bizkaia Museoak erakundearen zuzendaritzak indarrean sartutako araudi berriari jarraikiz kontratazioak egokituko ditu, kontratatzen dituen kanpoko zerbitzuak behar bezala betearazteko (hurrengo administrazio-kontseiluan).

– La dirección de Bilbao Bizkaia Museoak, va a proceder a adaptar todas las contrataciones conforme a la nueva normativa en vigor, para la correcta ejecución de los servicios externos que contrata.

– 2018ko ekitalditik aurrera, Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak konpromisoa hartzen du formula zuzena aldatzeko, printzipio horiek betetze aldera.

– A partir del ejercicio 2018 Bilbao Bizkaia Museoak, se compromete a modificar la fórmula correcta en atención a dichos principios.

– Klausula sozialak: 109.999 eurotan lizitatutako zerbitzu-kontratuari dagokionez, hitzarmenean jasota egon ez arren beste kontratazio batean langileak subrogatzea, Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak erabaki du baldintza gisa ezartzea langile horien subrogazioa, ikuspuntu soziala kontuan hartuta. Halaber, kontuan hartu du langileek instalazioak eta funtzionamendua ezagutzen dituztela, eta kalitatezko eta kontratu mugagabeko lan-egoera sustatzen saiatu da. Egoera horren proposamenenak ez du inolako araurik hausten, eta, aurrez aipatutako inguruabarrengatik, baldintza hori aldatu da pleguan. Halaber, sindikatuek eskatu dute baldintza hori, Udalarekin eta foru-aldundiarekin izandako bileretan.

– Clausulas Sociales: en cuanto al contrato de servicios licitado por importe de 109.999 euros, a pesar de no estar recogido en el convenio la subrogación del personal en una nueva contratación, desde Bilbao Bizkaia Museoak hemos entendido que por un punto de vista social, derivado del conocimiento de las instalaciones y manera de funcionamiento por parte de los trabajadores así como por intentar promover una situación laboral de calidad con duración de contratos indefinidos se establece como requisito la subrogación en dicho personal. La proposición de esta situación no genera ninguna vulneración de normativa y por las circunstancias anteriormente mencionadas se ha formalizado dicha condición en el pliego. Así mismo han sido los sindicatos en las distintas reuniones mantenidas con Ayuntamiento y diputación los que han exigido este término.

Era berean, langileen estatutuaren 44. artikuluari jarraikiz, lanpostuak mantendu beharko dira enpresaren ondorengotzan:

Así mismo, en atención al artículo 44 del Estatuto de los trabajadores, los puestos de trabajo se deberían mantener en la sucesión de empresa:

– Enpresa baten, lanleku baten edo produkzio-unitate autonomo baten titulartasuna aldatuta ere, horrek, besterik gabe, ez du ekarriko bertako langileekiko lan-harremana iraungitzea; izan ere, enpresaburu berriak aurrekoak lan arloa eta Gizarte Segurantza zela-eta zituen eskubide eta betebeharrak subrogatuko ditu, horien artean direla pentsioen inguruko betebeharrak, betiere, gai horren inguruko araudi berezian esaten dena kontuan izanda. Orokorrean, lagatzaileak babes sozial osagarriaren arloan bereganatutako betebehar guztiak subrogatuko ditu enpresaburu berriak.

– El cambio de titularidad de una empresa, de un centro de trabajo o de una unidad productiva autónoma no extinguirá por sí mismo la relación laboral, quedando el nuevo empresario subrogado en los derechos y obligaciones laborales y de Seguridad Social del anterior, incluyendo los compromisos de pensiones, en los términos previstos en su normativa específica, y, en general, cuantas obligaciones en materia de protección social complementaria hubiere adquirido el cedente.

– Artikulu honetan aurreikusitakoari dagokionez, enpresaren ondorengotza dagoela ulertuko da eskualdatutako erakunde ekonomikoak bere izateko moduari eusten badio, hau da, oinarrizko jarduera ekonomiko bat edo jarduera ekonomiko osagarri bat aurrera eramateko baliabide antolatuei eusten baldin badie.

– A los efectos de lo previsto en este artículo, se considerará que existe sucesión de empresa cuando la transmisión afecte a una entidad económica que mantenga su identidad, entendida como un conjunto de medios organizados a fin de llevar a cabo una actividad económica, esencial o accesoria.

Horregatik, langileen subrogazio hori eskatuko ez balitz, langileek judizialki eskatu ahalko lukete.

Es por ello que en el caso en el que no se exigiera esta subrogación en el personal, los trabajadores podrían exigirla judicialmente.

– Gutun-azalak irekitzeko politikari dagokionez, Bilbao Bizkaia Museoak erakundean ezarrita dago SPKLTBren 150.2 artikuluan jasotako prozedura. Horrela, beti irekitzen da eskaintza teknikoa lehenago, eta, txosten tekniko osoa irakurri ondoren, eskaintza ekonomikoa irekitzen da. Egun horretan egindako prozedurak ez zuen araudiaren inolako urraketarik eragin.

– En cuanto a la política de apertura de sobres ya está establecido dentro de Bilbao Bizkaia Museoak, el procedimiento establecido por el artículo 150.2 de TRLCSP, abriendo siempre la oferta técnica primero y finalmente la económica tras la lectura íntegra del informe técnico. No habiendo generado ninguna vulneración normativa el procedimiento realizado en dicha fecha.

– Bilbao Bizkaia Museoak erakundeak izapideak hasi ditu, foru-aldundiaren edo Bilboko Udalaren hornidura-lizitazioei atxikitzeko aukera aztertzeko.

– Desde Bilbao Bizkaia Museoak, se han iniciado los trámites para ver la posibilidad de adherirse a licitaciones de suministros de diputación o ayuntamiento de Bilbao.

HKEE-REN oharrak:

Notas del TVCP:

1.– Ez da zalantzan jartzen sozietateak egindako hautaketa proposatutako lau izangairen artean, baizik eta Epaitegi honek eskuragarri ez izatea aurkeztutako izangaien balorazioari buruzko agiririk, aintzat harturik, gainera, Sozietatearen Estatutuek bertako langileria hautatzeko duten araudi berezia.

1.– No se cuestiona la selección realizada por la sociedad entre los cuatro candidatos propuestos, si no la falta de disponibilidad por parte de este Tribunal de documentación relativa a la valoración de los candidatos presentados, teniendo en cuenta, además, la especial regulación contenida en los Estatutos de la Sociedad para la selección de su personal.


Azterketa dokumentala


Análisis documental