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Boletin Oficial del País Vasco

105. zk., 2018ko ekainaren 1a, ostirala

N.º 105, viernes 1 de junio de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI-KONTUEN EUSKAL EPAITEGIA
TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS
2888
2888

ERABAKIA, Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko martxoaren 22ko bilkuran hartua, Hernaniko Udalari buruzko fiskalizazio txostena 2016koa behin betiko onesten duena.

ACUERDO del Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas de aprobación definitiva del Informe de fiscalización del Ayuntamiento de Hernani, 2016, adoptado en sesión de 22 de marzo de 2018.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiaren Osokoak 2018ko martxoaren 22an egindako bilkuran honako hau

El Pleno del Tribunal Vasco de Cuentas Públicas en sesión celebrada el día 22 de marzo de 2018, ha adoptado el siguiente

ERABAKI DU:
ACUERDO

Hernaniko Udalari buruzko 2016ko fiskalizazio-txostena behin betiko onestea, erabaki honen eranskin modura ageri dena.

Aprobar con carácter definitivo el informe de fiscalización del Ayuntamiento de Hernani, 2016, que figura como anexo al presente Acuerdo.

HKEEren 1/1988 Legearen 13.2 artikuluak aurreikusten duena betez, txostenaren ondorioak dagozkion aldizkari ofizialetan argitaratzeko xedatzea.

Disponer, de conformidad con lo previsto en el artículo 13.2 de la Ley 1/1988 del TVCP/HKEE, la publicación de sus conclusiones en los Boletines Oficiales correspondientes.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko martxoaren 22a.

Vitoria-Gasteiz, a 22 de marzo de 2018.

HKEEren lehendakaria,

El Presidente del TVCP,

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

JOSÉ LUIS BILBAO EGUREN.

HKEEren idazkari nagusia,

El Secretario General del TVCP,

JULIO ARTETXE BARKIN.

JULIO ARTETXE BARKIN.

ERANSKINA
ANEXO
HERNANIKO UDALA, 2016
AYUNTAMIENTO DE HERNANI, 2016

Laburdurak.

Abreviaturas:

AG: Auzitegi Gorena.

AG: Administración General.

AHM: Arautze Harmonizatuari Meneratua.

BOG: Boletín Oficial de Gipuzkoa.

AO: Administrazio Orokorra.

CAPV: Comunidad Autónoma del País Vasco.

AS: Arau Subsidiarioak.

CEIP: Colegio de Educación Infantil y Primaria.

DBLO: 15/1999 Lege Organikoa, abenduaren 13koa, Izaera pertsonaleko datuen babesari buruzkoa.

DA: Disposición Adicional.

DOUE: Europar Batasuneko Aldizkari Ofiziala.

DF: Decreto Foral.

EA: Erakunde Autonomoa.

DFG: Diputación Foral de Gipuzkoa.

EAE: Euskal Autonomia Erkidegoa.

DOUE: Diario Oficial de la Unión Europea.

ED: Errege Dekretua.

DT: Disposición Transitoria.

EHJAN: Euskal Herriko Justizia Auzitegi Gorena.

FFFM: Fondo Foral de Financiación Municipal.

EIOZ: Eraikuntza, instalakuntza eta obren gaineko zerga.

IBI: Impuesto sobre Bienes Inmuebles.

FA: Foru Araua.

IAE: Impuesto sobre Actividades Económicas.

FD: Foru Dekretua.

ICIO: Impuesto sobre Construcciones, Instalaciones y Obras.

GAO: Gipuzkoako Aldizkari Ofiziala.

IVTM: Impuesto sobre Vehículos de Tracción Mecánica.

GFA: Gipuzkoako Foru Aldundia.

IIVTNU: Impuesto sobre el Incremento del Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

GLH: Gipuzkoako Lurralde Historikoa.

LCSP: Ley 30/2007, de 30 de octubre, de Contratos del Sector Público.

HHS: Hiriko hondakin solidoak.

LOPD: Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de datos de carácter personal.

HILBIZ: Hiri izaerako lursailen balio igoeraren gaineko zerga.

NF: Norma Foral.

HKEE: Herri Kontuen Euskal Epaitegia.

NNSS: Normas Subsidiarias.

HLHI: Haur eta Lehen Hezkuntzako Ikastola.

OA: Organismo Autónomo.

JEZ: Jarduera ekonomikoen gaineko zerga.

OARC: Órgano Administrativo de Recursos Contractuales.

KEAO: Kontratuen inguruko Errekurtsoen Administrazio Organoa.

PMS: Patrimonio Municipal de Suelo.

LUO: Lurraren udal ondarea.

RD: Real Decreto.

LZ: Lanpostuen Zerrenda.

RPT: Relación de Puestos de Trabajo.

OHZ: Ondasun higiezinen gaineko zerga.

RSU: Residuos Sólidos Urbanos.

SPKL: 30/2007 Legea, urriaren 30ekoa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzkoa.

SARA: Sujeto a Regulación Armonizada.

SPKLTB: 3/2011 Legegintzako Errege Dekretua, azaroaren 14koa, Sektore Publikoaren Kontratuei buruzko Legearen testu bategina onesten duena.

THG: Territorio Histórico de Gipuzkoa.

TMIZ: Trakzio mekanikodun ibilgailuen gaineko zerga.

TRLCSP: Real Decreto Legislativo 3/2011, de 14 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Contratos del Sector Público.

UFFF: Udal Finantzaketarako Foru Funtsa.

TS: Tribunal Supremo.

XG: Xedapen gehigarria.

TSJPV: Tribunal Superior de Justicia del País Vasco.

XI: Xedapen iragankorra.

TVCP: Tribunal Vasco de Cuentas Públicas.

I.– Sarrera.

I.– Introducción.

Herri Kontuen Euskal Epaitegiak otsailaren 5eko 1/1988 Legeak eta Epaitegiaren Osoko Bilkurak onetsitako Lan Programak agindutakoari jarraikiz, Hernaniko Udalaren 2016ko Kontu Orokorraren fiskalizazio lana mamitu du.

El TVCP, de acuerdo con lo establecido en la Ley 1/1988, de 5 de febrero, y en el Programa de Trabajo aprobado por el Pleno, ha realizado la fiscalización de la Cuenta General del Ayuntamiento de Hernani para el ejercicio 2016.

Fiskalizazio lan honek honako alderdi hauek besarkatzen ditu:

Esta fiscalización comprende los siguientes aspectos:

– Legezkotasuna: Honako aurrekontuaren atal hauetan ezargarria den arautegia bete izana: aurrekontua, zuzenbide publikoko sarrerak, zorpetzea eta finantza eragiketak, langileria, obren kontratazioa, zerbitzuak eta hornidurak eta diru-laguntzen emakida. Azterketa lan hau fiskalizazioaren ekitaldiari dagokio, beharrezko irizten diren beste ekitaldi batzuei buruzko egiaztatzeak egitea kaltetu gabe, fiskalizazio-gai den ekitaldian eragina dutelako.

– Legalidad: Revisión del cumplimiento de la normativa aplicable en las áreas de presupuesto, ingresos de derecho público, endeudamiento y operaciones financieras, personal, contratación de obras, servicios y suministros, y concesión de subvenciones. Dicha revisión comprende el ejercicio de fiscalización, sin perjuicio de las comprobaciones relativas a otros ejercicios que se estimen necesarias, por tener incidencia en el fiscalizado.

– Kontabilitatea: Kontu Orokorra ezargarri zaizkion kontularitzako printzipioekin bat datorrela egiaztatzea. Kontu Orokorrak Udalaren, Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak udal erakunde autonomoaren eta Ereñotzuko toki entitate txikiaren balantzeak, ekonomia-ondarearen emaitzaren kontuak eta oroitidazkiak besarkatzen ditu; baita, horien guztien aurrekontuen likidazioak ere. Aipatutako kontabilitate-egoerak kanpoko enpresa batek auditatu ditu; gure lana, berriz, auditoretzako txostenak aztertzea izan da eta horretarako, auditoreen lan paperetan euskarrituak daudela egiaztatu dugu eta beharrezko iritzitako proba osagarriak edo auditoretzako beste zenbait prozedura bideratu ditugu.

– Contabilidad: Conformidad de la Cuenta General con los principios contables que le son aplicables. La Cuenta General contiene los balances, las cuentas del resultado económico-patrimonial y las memorias del Ayuntamiento, del OA municipal Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak y de la entidad local menor de Ereñotzu, así como las liquidaciones de sus presupuestos. Los mencionados estados contables han sido objeto de auditoría por una firma externa, consistiendo nuestro trabajo en verificar el soporte de los informes emitidos en los papeles de trabajo de los auditores y realizar aquellas pruebas complementarias u otros procedimientos de auditoría que hemos considerado necesarios.

– Lanaren zabalak ez du gastuaren eraginkortasun eta efizientziari buruzko azterlan berariazkorik besarkatu; ezta, kudeaketa prozedurei buruzkorik ere. Nolanahi den ere, fiskalizazioan zehar sortu diren alderdi partzialak txosten honen III. idazpuruan aztertu ditugu.

– El alcance del trabajo no ha incluido un análisis específico sobre la eficacia y eficiencia del gasto ni sobre los procedimientos de gestión. No obstante, los aspectos parciales que han surgido en la fiscalización están comentados en el epígrafe III de este Informe.

– Udalaren egoera ekonomikoaren finantza analisia.

– Análisis financiero de la situación económica del Ayuntamiento.

Hernaniko Udalak 19.712 biztanle zituen 2016ko urtarrilaren 1ean eta bere egituran Udalaz gain, Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak erakunde autonomoa ere besarkatzen du; erakundearen helburuak gizarte-zerbitzuen eremua hartzen du, Santa Maria Magdalena egoitzan nagusien arreta integrala barne. Gainera, udalerriak Ereñotzuko toki entitate txikia hartzen du.

El municipio de Hernani, con una población de 19.712 habitantes a 1 de enero de 2016, integra en su estructura, además del Ayuntamiento, el OA Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak, cuyo objeto social se inscribe en el ámbito de los servicios sociales, incluyendo la atención integral a personas mayores en el centro residencial Santa María Magdalena. Además, el municipio cuenta con la entidad local menor de Ereñotzu.

Gainera, ondoko mankomunitate eta partzuergoen atal da: San Markoko Mankomunitatea (hiri hondakin solidoen kudeaketa), Añarbeko Uren Mankomunitatea (uraren ziklo osoaren kudeaketa), Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzaren Partzuergoa (garraio zerbitzua) eta Udalbiltza Partzuergoa (udalen arteko entitate mailako lankidetza).

Asimismo, forma parte de las siguientes mancomunidades y consorcios: Mancomunidad de San Marcos (gestión de residuos sólidos urbanos), Mancomunidad de Aguas del Añarbe (gestión del ciclo integral del agua), Consorcio Autoridad Territorial del Transporte de Gipuzkoa (servicio de transporte) y Consorcio Udalbiltza (colaboración institucional entre ayuntamientos).

Berebat, Garbitania Zero Zabor SL eta Beterri Kostako Industrialdea SA sozietateetan, hurrenez hurren, % 49,9ko eta % 5,29ko partaidetza du eta partaidetza txikiagoa beste sozietate batzuetan.

Además, mantiene participaciones del 49,9% y del 5,29% en las sociedades Garbitania Zero Zabor, SL y Beterri Kostako Industrialdea, SA, respectivamente, así como participaciones menores en otras sociedades.

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

Kontratazioa.

Contratación.

1.– Zerbitzu publikoa kudeatzeko kontratu modura oker kalifikatutako zerbitzu baten kontratazioa (4. espedientea), 3,8 milioi euroren zenbatekoan esleitutakoa, ez zitzaion arautze harmonizatuari meneratutako kontratuentzat aurreikusitako izapideari lotu eta ez zen DOUEn argitara eman. Kontratuarentzat finkatutako iraupenak, luzapenak barne, zerbitzu kontratuetarako legez aurreikusitako gehieneko iraupen-aldia gainditzen zuen eta zehatzago esanda, 2016an sinatutako luzapenak gehieneko iraupen-aldi hori gainditzen zuen (SPKLren 279. artikulua).

1.– La contratación de un servicio (expediente 4), adjudicado por 3,8 millones de euros e indebidamente calificado como gestión de servicio público, no se sujetó a la tramitación prevista para los contratos sujetos a regulación armonizada, ni fue objeto de publicidad en el DOUE. La duración establecida para el contrato, incluidas las prórrogas, superaba el plazo de vigencia máximo legalmente previsto para los contratos de servicios y, en concreto, la prórroga suscrita en 2016 excedía dicha duración máxima (artículo 279 de la LCSP).

Epaitegi honen iritzira, Hernaniko Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten entitateek, aurreko paragrafoan aipatutako ez-betetzea alde batera, zuzentasunez bete dute 2016ko ekitaldian ekonomia-finantzaren jarduera arautzen duen lege arautegia.

En opinión de este Tribunal, excepto por el incumplimiento que se detalla en el párrafo precedente, las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Hernani han cumplido razonablemente en el ejercicio 2016 la normativa legal que regula su actividad económico-financiera.

II.2.– Urteko kontuei buruzko iritzia.

II.2.– Opinión sobre las cuentas anuales.

1.– Epaitegi honen iritzira egin beharko ziratekeen doiketek ondotik zehaztutako eragina dute Udalaren 2016ko abenduaren 31ko Diruzaintza Geldikinaren, Egoera Balantzearen eta Funts Propioen gainean:

1.– Los ajustes que según criterio de este TVCP deberían realizarse tienen el siguiente efecto sobre el Remanente de Tesorería, el Balance de Situación y los Fondos Propios del Ayuntamiento a 31 de diciembre de 2016:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

2.– Udalaren, Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialen eta Ereñotzuko toki-entitate txikiaren 2016ko abenduaren 31ko Balantzeetako ibilgetu ez finantzarioko eta amortizazio metatuko saldoek ondasun eta eskubideen egiazko egoera jasotzen duten jakiteko euskarri egoki eta behar hainbatekorik ez dago.

2.– No existe soporte adecuado y suficiente que permita conocer si los saldos de inmovilizado no financiero y amortización acumulada de los Balances a 31 de diciembre de 2016 del Ayuntamiento, de Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak y de la entidad local menor de Ereñotzu, reflejan la situación real de los bienes y derechos, de acuerdo con los principios y normas de valoración que les son de aplicación.

Epaitegi honen iritzira, 1. eta 2. paragrafoetan adierazitako salbuespenak alde batera, Hernaniko Udalaren Kontu Orokorra osatzen duten entitateen kontuek alderdi esanguratsu guztietan 2016ko ekitaldiaren jarduera ekonomikoa eta abenduaren 31ko ondarearen eta finantza egoeraren isla zuzena erakusten dute; baita, data horretan amaitutako urteko ekitaldiari dagozkion bere eragiketen eta eskudiruzko fluxuen emaitzena ere, ezargarria den finantza informazioaren arau-esparruaren arabera eta, zehazki, bertan jasotako kontularitzako printzipio eta irizpideen arabera.

En opinión de este Tribunal, excepto por las salvedades señaladas en los párrafos 1 y 2, las Cuentas de las entidades que integran la Cuenta General del Ayuntamiento de Hernani expresan, en todos los aspectos significativos, la actividad económica del ejercicio 2016, la imagen fiel del patrimonio y de la situación financiera a 31 de diciembre, así como de los resultados de sus operaciones y de sus flujos de efectivo correspondientes al ejercicio anual terminado en dicha fecha, de conformidad con el marco normativo de información financiera que resulta de aplicación y, en particular, con los principios y criterios contables contenidos en el mismo.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimientos de gestión.

Atal honetan ekonomia-finantza jarduera arautzen duten printzipioak gehiegi eragiten ez dituzten akatsak ez ezik, kudeaketa hobetzeko azpimarratu nahi diren prozedurazko alderdiak ere azaleratu dira.

En este apartado se señalan tanto deficiencias que no afectan de manera relevante al cumplimiento de los principios que rigen la actividad económico-financiera, como aspectos procedimentales que se ponen de manifiesto para la mejora de la gestión.

III.1.– Aurrekontua eta Kontabilitatea.

III.1.– Presupuesto y Contabilidad.

– 2016ko ekitaldirako Aurrekontu Orokorra ez zen 2015eko abenduaren 31 baino lehenago behin betiko onartu, Gipuzkoako Lurralde Historikoko Toki Entitateen Aurrekontuei buruzko abenduaren 19ko 21/2003 FAren 15.2 artikuluak agintzen duen moduan.

– La aprobación definitiva del Presupuesto General para el ejercicio 2016 no se realizó antes del día 31 de diciembre del año 2015, según establece el artículo 15.2 de la NF 21/2003 de 19 de diciembre presupuestaria de las Entidades Locales del THG.

– Udalak Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak erakunde autonomoan eta Ereñotzuko toki entitate txikian partaidetzak balioztatzeko atxikipenean emandako ondasunen kontularitzako balioa hartzen du aintzat eta ez taldeko entitateetan inbertsioak balioztatzeko finkatutako arauak, abenduaren 15eko 86/2015 FDn jasotakoak, zeinak Gipuzkoako toki entitateen kontularitzako araudi esparrua onartzen duen.

– El Ayuntamiento valora las participaciones en el OA Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak y en la entidad local menor de Ereñotzu por el valor contable de los bienes entregados en adscripción y no de acuerdo con las normas de valoración de inversiones en entidades del grupo, multigrupo y asociadas, establecidas en el DF 86/2015, de 15 de diciembre, por el que se aprueba el marco regulatorio contable de las entidades locales de Gipuzkoa.

III.2.– Langileria.

III.2.– Personal.

– Udalaren LZ ez zaio plantillako egiturazko beharrei egokitzen udal euskaltegiko, musika eskola publikoko eta oinarrizko lanbide heziketako programako langileriari dagokionez eta behar horiek aldi baterako kontratazio bidez berdintzen ditu.

– La RPT del Ayuntamiento no se adapta a sus necesidades estructurales de plantilla en lo que respecta al personal del euskaltegi municipal, de la escuela pública de música y del programa de formación profesional básica, siendo cubiertas dichas necesidades mediante contrataciones temporales.

– 2016ko urrian bitarteko funtzionario izendatu zen langile bat 2016/2017 ikasturtean udal euskaltegian eskolak emateko; ez da, baina, hautatzeko prozedurarik batere gauzatu izana jaso.

– En octubre de 2016 se nombró funcionaria interina a una trabajadora para impartir clases en el euskaltegi municipal durante el curso 2016-2017, sin que conste la realización de ningún procedimiento de selección.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

– Udalak ez ditu udal kudeatzaileen eta zerbitzu kontratuen esleipendun diren enpresetako langileen arteko harremana argitzeko jarraibideak ebatzi, lan-harreman bat aitortzeko erabakigarritzat jo litezkeen ekintzak saihestearren, aurrekontu egonkortasuna eta lehiakortasuna sustatzeko neurriei buruzko uztailaren 13ko 20/2012 Errege Lege Dekretuaren 1. xedapen gehigarriak agintzen duen moduan.

– El Ayuntamiento no ha dictado las instrucciones requeridas para clarificar la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias de contratos de servicios, en evitación de actos que pudieran considerarse como determinantes para el reconocimiento de una relación laboral, tal y como establece la disposición adicional 1.ª del RDL 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad.

Kontratazio espedienteak.

Expedientes de contratación.

Fiskalizazio-gai izan den urtean indarrean zeuden 12 kontratuak aztertzean -horietako 9 Udalak berak esleitutakoak eta 3, Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak erakundeak- honako alderdi hauek azaleratu zaizkigu:

En la revisión de 12 contratos en vigor en el año fiscalizado, 9 de ellos adjudicados por el propio Ayuntamiento y tres por Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak, se han detectado los siguientes aspectos:

– Udalak eta bere Erakunde Autonomoak esleitutako 10 kontratutan honako akats hauek azaleratu dira pleguetan barne hartutako esleipen irizpideetan:

– En 10 contratos adjudicados por el Ayuntamiento y su Organismo Autónomo, se han detectado las siguientes deficiencias en los criterios de adjudicación incluidos en los pliegos:

– Guztira 7 kontraturen pleguetan barne hartutako formula aplikatzean, horietako bi, 2,9 milioi euroan esleitutakoak eta gainerakoak aleko prezioetan, prezio batek lizitazio tipoa berdinduz gero, puntuazio positiboa eskuratuko luke eskaintza ekonomikoa irizpidearen balorazioan. Horrek esan nahi du automatikoki neurgarriak diren irizpideei irizpide subjektiboei baino haztapen handiagoa ematen bazitzaien ere, egiazko haztapena txikiagoa zela (3, 5, 6, 7, 9, 11 eta 12 zenbakidun espedienteak).

– En aplicación de la fórmula incluida en los pliegos de 7 contratos, 2 de ellos adjudicados por 2,9 millones de euros y el resto por precios unitarios, un precio que igualase el tipo de licitación obtendría una puntuación positiva en la valoración del criterio oferta económica. Ello implica que, si bien se asignaba a los criterios evaluables de forma automática una ponderación igual o mayor que a los criterios subjetivos, la ponderación real sea menor (expedientes 3, 5, 6, 7, 9, 11 y 12).

– 2,4 milioi euroan esleitutako 2 obra kontratutan zigortu egiten ziren eskaintzarik ekonomikoenak, izan ere prezio irizpidearen balorazioan ez zitzaien batere punturik ematen eskaintzen batez besteko aritmetikoarekiko portzentajezko 10 unitate baino merkatze handiagoak eskaintzen zituzten proposamenei (1 eta 2 zenbakidun espedienteak).

– En 2 contratos de obra adjudicados por 2,4 millones de euros, se penalizaban las ofertas más económicas al no otorgar ningún punto en la valoración del criterio precio a aquellas proposiciones que ofertasen bajas superiores en más de 10 unidades porcentuales a la media aritmética de las ofertas (expedientes 1 y 2).

– Aleko prezioetan esleitutako 4 kontratutan, kontratuaren xedearekin zuzenean lotu gabeko eskaintzak balioztatzeko irizpideak baliatu ziren (SPKLTBren 150.1 artikulua), enpresa lehiatzaileen barne antolamenduarekin edo euren instalazioen kokapenarekin loturik (6, 7, 9 eta 10 zenbakidun espedienteak).

– En 4 contratos adjudicados por precios unitarios, se utilizaron criterios de valoración de ofertas no directamente vinculados al objeto del contrato (artículo 150.1 del TRLCSP), relacionados con la organización interna de las empresas licitadoras o con la ubicación de sus instalaciones (expedientes 6, 7, 9 y 10).

– Guztira 4 kontraturen pleguek, horietako bat 2,3 milioi euroren zenbatekoan esleitutakoa eta gainerakoak aleko prezioetan, esleipen irizpide modura hobekuntza teknikoak jasotzea barne hartzen dute, zein elementuren gainean eta zein baldintzatan baimentzen den horiek aurkeztea zehaztu gabe (3, 5, 7 eta 10 zk. espedienteak). Kasuetariko batean, bazter utzitako lehiatzaileetako batek aipatutako irizpidearen aplikazioa aurkaratu zuen eta horren ondorioz, Kontratuen inguruko Errekurtsoen Administrazio Organoak lehiaketa bertan behera uzteko agindu zuen (3. espedientea).

– Los pliegos de 4 contratos, uno de ellos adjudicado por 2,3 millones de euros y el resto por precios unitarios, incluían como criterio de adjudicación la introducción de mejoras técnicas, sin concretar sobre qué elementos y en qué condiciones podían ofertarse (expedientes 3, 5, 7 y 10). En uno de los casos, uno de los licitadores descartados impugnó la aplicación del mencionado criterio y ello dio lugar a que el OARC ordenara la cancelación de la licitación (expediente 3).

– Aleko prezioetan esleitutako 3 kontraturen pleguek ez zituzten apirilaren 7ko 3/2016 Legeak agindutako hainbat ohar edo informazio jasotzen, kontratazio publikoan klausula sozial jakin batzuk barne hartzeari dagokionez (5, 6 eta 7 zenbakidun espedienteak). Aipatutako kontratuen eta beste 2ren -2,8 milioi euroan esleitutakoak (2 eta 12 zenbakidun espedienteak)- esleipen-irizpideek ez zuten ezargarria den hitzarmen kolektiboari buruzko informaziorik jasotzen, aipatutako arauak agintzen duen moduan.

– Los pliegos de 3 contratos adjudicados por precios unitarios no incorporaban determinadas advertencias o informaciones exigidas por la Ley 3/2016, de 7 de abril, para la inclusión de determinadas cláusulas sociales en la contratación pública (expedientes 5, 6 y 7). Las resoluciones de adjudicación de los mencionados contratos y de otros 2, adjudicados por 2,8 millones de euros (expedientes 2 y 12), no incluían información sobre el convenio colectivo aplicable, según exige, asimismo, la mencionada norma.

– 3,8 milioi euroan esleitutako kontratu batean eta aleko prezioetan esleitutako hirutan (4, 5, 6 eta 7 zenbakidun espedienteak) behin betiko bermearen zenbatekoa legeak agintzen duena baino txikiagoa zen, izan ere, kalkulua egiteko ia guztietan urteko bakar bat hartu da aintzat eta ez kontratuaren iraupen aldi osoa (5. espedientea). Beste kontratu batean (12. espedientea), 645.787 euroan esleitutakoan, behin betiko bermea kalkulatzeko balizko luzapen-aldiak hartu ziren aintzat.

– En cuatro contratos (expedientes 4, 5, 6 y 7), uno de ellos adjudicado por 3,8 millones de euros y los otros tres por precios unitarios, el importe de la fianza definitiva era inferior a la legalmente establecida al considerarse para su cálculo, en la mayor parte de los casos, una única anualidad y no la duración total del contrato (expediente 5). En otro contrato (expediente 12), adjudicado por 645.787 euros, para el cálculo de la garantía definitiva se consideraron las posibles prórrogas.

– Izaera pertsonaleko datuen tratamendua berekin ondorioz zekarren kontratu baten kasuan ez zen aintzat hartu SPKLTBren hogeita seigarren xedapen gehigarrian erabakitakoa, DBLOren 12.2 artikuluaren aurreikuspenei buruzkoa. (6. espedientea).

– En el caso de un contrato que implicaba el tratamiento de datos de carácter personal, no se consideró lo dispuesto en la DA vigesimosexta del TRLCSP, relativa a las previsiones del artículo 12.2 de la LOPD (expediente 6).

Administrazio kontrataziorik gabeko gastua.

Gasto sin expediente de contratación administrativa.

– Udalak ez ditu gastuak exekutatzean prozedura negoziatu bitartez administrazio-kontratazioko derrigorrezko espedienteak izapidetu kasu hauetan: asfaltatze lanei dagozkien gastuetan (120.803 euro), telefonia zerbitzuei dagozkienetan (50.918 euro) eta eraikuntzako materialen hornidura gastuetan (31.962 euro).

– El Ayuntamiento no ha tramitado los preceptivos expedientes de contratación administrativa mediante procedimientos negociados en la ejecución de determinados gastos correspondientes a obras de asfaltado (120.803 euros), servicios de telefonía (50.918 euros) y suministro de materiales de construcción (31.962 euros).

III.4.– Beste batzuk.

III.4.– Otros.

– Udalak ez du Lurraren Udal Ondarea osatzen duten ondasun eta baliabideen zerrendarik (Lurraren eta Hirigintzaren ekainaren 30eko 2/2006 Legearen 112.3 artikulua).

– El Ayuntamiento no dispone de un inventario de bienes y recursos integrantes del PMS (artículo 112.3 de la Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo).

IV.– finantza analisia.

IV.– Análisis Financiero.

Udalak azken ekitaldietan likidatutako magnitude nagusien bilakaera taula honetan dago zehaztuta.

La evolución de las principales magnitudes liquidadas por el Ayuntamiento en los últimos ejercicios se detalla en el siguiente cuadro:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Sarrera arruntak: % 5 egin dute gora aztertutako aldian. Hona hemen bariazio azpimarragarrienak:

Ingresos corrientes: han incrementado un 5% en el periodo. Destacan las siguientes variaciones:

– Zerga zuzenak, zeharkakoak, tasak eta bestelako sarrerak: Diru-sarrera hauek aurreko ekitaldiarekiko % 8 egin dute gora 2015ean eta % 6 murriztu dira 2016an, 2014an izan zituzten mailetara itzuliz (aztertutako aldian % 1,5eko igoera). EIOZ kontzeptuan aitortutako diru-sarreren eragina kentzen badugu, epe horretan izandako igoera % 0,5era murrizten da. Esan beharrean gaude Udalak ez zuela adierazitako hiru ekitaldietan tarifetan eta tipo zergagarrietan igoerarik aplikatu. Bariazio nagusiak honako hauek izan dira:

– Impuestos directos e indirectos, tasas y otros ingresos: estos ingresos han aumentado un 8% en 2015 con respecto al ejercicio precedente, sufriendo una reducción del 6% en 2016, que los ha llevado a situarse en niveles similares a 2014 (incremento del 1,5% en el periodo). Si eliminamos el efecto de la fluctuación de los ingresos reconocidos en concepto de ICIO, el incremento en el periodo se reduce al 0,5%. Hay que resaltar que el Ayuntamiento no aplicó subidas en las tarifas y tipos impositivos en los tres ejercicios indicados. Las principales variaciones han sido:

– Zerga zuzenak: Guztizko sarrerek ez dute aldaketarik izan aztertutako aldian, JEZ kontzeptuko sarrerak % 21 murriztu diren arren; bada, berdindu egin da gainerako zergek izan duten bilakaera positiboaren ondorioz.

– Impuestos directos: los ingresos totales no han variado en el periodo considerado, a pesar de la reducción del 21% de los ingresos por IAE, que se ha visto compensada por la evolución positiva de los restantes impuestos.

– Tasak eta bestelako sarrerak: Sarrera hauek izan duten igoera % 1 baino zertxobait handiagoa izan da aztertutako aldian eta azpimarratzekoa da Hiri Hondakin Solidoak birziklatzetik eratorritako sarreretan izan den % 31ko igoera eta lurzorua, hegala eta lur azpia okupatzeagatiko tasari dagozkion sarreren % 21eko murrizketa.

– Tasas y otros ingresos: el aumento de estos ingresos ha sido ligeramente superior al 1% en el periodo considerado, destacando el incremento del 31% en los ingresos derivados del reciclaje de RSU y la disminución de los ingresos correspondientes a la tasa de ocupación del suelo, vuelo y subsuelo del 21%.

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: Sarrera hauek ia % 8 egin dute gora aztertutako aldian; igoera hau UFFFetik eratorritako itunpeko zergen kontzeptuan aitortutako sarrerek izan duten antzeko igoera da, nahiz zertxobait txikiagoa. Gainerakoan, EAEtik eratorritako sarreretan ere igoerak izan dira (% 14), GFAtik jasotako gainerako transferentzia eta diru-laguntzei dagozkien sarrerek behera egin izanarekin berdindu direnak.

– Transferencias y subvenciones corrientes: estos ingresos han aumentado casi un 8% en el periodo, incremento similar aunque un poco inferior al experimentado por los ingresos reconocidos por tributos concertados procedentes del FFFM. Por lo demás, se han producido también incrementos en los ingresos por subvenciones procedentes de la CAPV (14%), que se han visto compensados por la disminución de los ingresos correspondientes al resto transferencias y subvenciones recibidas de la DFG.

Funtzionamendu gastuak: Aztertutako aldian sarrera arruntek baino gehiago egin dute gora (% 3). Hona hemen alderdi esanguratsuenak aurrekontuko kapituluen arabera:

Gastos de funcionamiento: han aumentado en mayor medida que los ingresos corrientes en el periodo analizado (3%). Los aspectos más significativos por capítulo presupuestario son los siguientes:

– Langile gastuak: 2015ean aurreko ekitaldiaren aldean % 1eko igoera baino zertxobait handiagoa izan dute, 2016an gastuak izan duen beheraldiarekin berdindu dena, 2014ko mailaz azpitik kokatzen delarik, % 1eko ordainsari igoera aplikatu den arren. Gogoan izan behar da 2015ean borondatezko 5 erretiro izan zirela eta 2016an bakarra, kontzeptu horrek berekin dituen gastuak murriztuaz.

– Gastos de personal: se produce un aumento ligeramente superior al 1% en 2015 con respecto al ejercicio anterior, compensado por una disminución del gasto en 2016 que lo sitúa por debajo del nivel de 2014, a pesar del incremento retributivo del 1% aplicado. Hay que considerar que en 2015 se produjeron 5 jubilaciones voluntarias y tan solo una en 2016, con la consiguiente reducción de gastos por dicho concepto.

– Ondasun arrunt eta zerbitzuen erosketa: Aurrekontuko kapitulu honetan gastuak % 4 egin du gora aztertutako aldian, nahiz 2016an % 1,5 murriztu den aurreko ekitaldiarekiko, non % 5eko igoera gertatua zen. Gastu guztiek ez dute bilakaera bera izan eta azpimarratzekoa da, termino absolutuetan, behera egin dutela mantentze eta ibilgetua zaintzeko gastuek eta aldiz, gora egin dutela hondakinen kudeaketarekin lotutako gastuek.

– Compra de bienes corrientes y servicios: el gasto en este capítulo presupuestario ha aumentado un 4% en el periodo, si bien en 2016 se reduce un 1,5% con respecto al ejercicio anterior, en el que se había producido un aumento del 5%. La evolución de los diferentes gastos ha sido desigual, destacando, en términos absolutos, la disminución de los gastos de mantenimiento y conservación del inmovilizado y el aumento de los gastos asociados a la gestión de residuos.

– Transferentzia eta diru-laguntza arruntak: Aztergai izan dugun aldian, kontzeptu honengatiko gastuek % 9 egin dute gora; azpimarratzekoa da 2016ko ekitaldian aurrekoaren aldean Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialei egindako ekarpenak izan duen % 8ko igoera. Gogoan izan behar da erakunde autonomo honi egiten zaizkion ekarpenak kapituluko gastu guztien gainean ia % 50 egiten dutela aztertutako aldi guztian.

– Transferencias y subvenciones corrientes: los gastos por este concepto aumentan un 9% en el periodo considerado, destacando el aumento de la aportación a Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak en 2016 con respecto al ejercicio anterior en un 8%. Hay que considerar que las aportaciones al mencionado OA constituyen cerca del 50% de los gastos del capítulo en todo el periodo analizado.

Aurrezki gordina eta aurrezki garbia: Bi magnitudeek antzeko bilakaera izan dute, 2015ean aurreko ekitaldiarekiko % 30etik gorako igoerak izan dituztelarik; ordea, apaldu egin dira 2016an izandako beheraldien ondorioz eta bi magnitudeentzat aztertutako aldi osoan % 14 inguruko igoerak izan dira.

Ahorro bruto y ahorro neto: las dos magnitudes presentan una evolución similar, con incrementos superiores al 30% en 2015 con respecto al ejercicio precedente, que se han visto mitigadas por disminuciones en 2016, dando como resultado aumentos cercanos al 14% en todo el periodo considerado, en ambos casos.

Kapital eragiketen emaitza: Magnitude honek aztertutako aldi osoan saldo negatiboa erakutsi du, nahiz defizitak murrizten ari diren egiazko inbertsioek eragindako gastuak gora egin arren (% 24); gastu hau berdindu egin da hirigintzaren jardueratik eratorritako sarrerek izan duten igoerarekin, egiazko inbertsioen besterentzea kapituluan erregistratuak. Azterturiko ekitaldi guztietan aurrezki garbi positiboak berdindu egiten ditu kapital eragiketen emaitza negatiboak.

Resultado de operaciones de capital: esta magnitud presenta un saldo negativo en todo el periodo analizado, aunque los déficits se van reduciendo, a pesar del aumento del gasto por inversiones reales (24%), que se ve compensado por el incremento de los ingresosprocedentes de la actividad urbanística registrados en el capítulo de enajenación de inversiones reales. En todos los ejercicios considerados el ahorro neto positivo compensa los resultados negativos de operaciones de capital.

Eragiketa ez finantzarioen emaitza: Positiboa da aztertutako aldi osoan, non % 29ko igoera izan duen.

Resultado de operaciones no financieras: es positivo en todo el periodo analizado, habiendo experimentado un aumento del 29% a lo largo del mismo.

Diruzaintza geldikina: Honako hau ere positiboa izan da aztertutako aldi osoan zehar eta izan duen bariazioa % 88koa izan da.

Remanente de Tesorería: es también positivo en todo el periodo y mantiene una evolución creciente, situándose la variación total del mismo en el 88%.

Zorpetzea: Zorpetze zifrak ez du ia aldaketarik izan aztertutako aldian zehar.

Endeudamiento: la cifra de endeudamiento prácticamente no sufre variaciones en el periodo analizado.

Ondorioa: Udalaren kontuek azken ekitaldietan izandako aurrezki garbiak urteko inbertsio kopuru handiagoa izateko bide emango luke. Horrek guztiak Udala kaudimen ekonomikoko egoeran jartzen du, ohiko funtzionamendurako behar hainbateko baliabideak dituela eta zorpetu beharrik izan gabe, etorkizuneko inbertsioei berezko baliabideekin aurre egiteko edo are, zorpetzearen egungo bolumena murrizteko.

Conclusión: el ahorro neto positivo que presentan las cuentas municipales en los últimos ejercicios permitiría acometer un mayor volumen de inversiones anuales. El Ayuntamiento está en una situación de solvencia económica, con recursos suficientes para su normal funcionamiento y para acometer futuras inversiones con recursos propios sin recurrir a nuevo endeudamiento o, incluso, reduciendo el volumen actual del mismo.

Aurrekontuaren egonkortasuna: Azaroaren 2ko 1463/2007 EDren 16.2 artikuluan agindutakoari jarraikiz, zeinak toki-entitateei dagokienez Aurrekontuaren Egonkortasunari buruzko abenduaren 12ko 18/2001 Legea garatzeko erregelamendua onesten duen, Udalaren Kontu-hartzailetzak txostena jaulki zuen aurrekontuaren, zor publiko eta gastuaren arauaren helburuak bete zirela egiaztatuz. Txostenak Udalari eta bere organismo eta mendeko entitateei dagokienez ondotik zehaztutakoa jasotzen du 2016ko ekitaldiko aurrekontuen likidazioari dagokionez:

Estabilidad presupuestaria: de acuerdo con lo establecido en el artículo 16.2 del RD 1463/2007, de 2 de noviembre, por el que se aprueba el reglamento de desarrollo de la Ley 18/2001, de 12 de diciembre, de Estabilidad Presupuestaria, en su aplicación a las entidades locales, la Intervención del Ayuntamiento emitió informe verificando el cumplimiento de los objetivos de estabilidad presupuestaria, deuda públicay regla de gasto. Dicho informe, referido al Ayuntamiento y a sus organismos y entidades dependientes, constata lo siguiente, con respecto a la liquidación de los presupuestos del ejercicio 2016:

– Aurrekontuaren egonkortasunari buruzko helburua bete da finkatutako terminoetan eragiketa ez finantzarioetan superabita eskuratu baita.

– Cumplimiento del objetivo de estabilidad presupuestaria, al obtener un superávit de operaciones no financieras en términos consolidados.

– Gastuaren araua bete da, izan ere 2015eko ekitaldiaren aldean zenbakarria den gastuaren bariazioak ez zuen Espainiako ekonomiaren epe ertaineko BPGren erreferentziazko hazkuntza tasa gainditu (% 1,8).

– Cumplimiento de la regla de gasto, dado que la variación del gasto computable, con respecto al ejercicio 2015, no superó la tasa de referencia de crecimiento del PIB de medio plazo de la economía española (1,8%).

– Zor publikoaren helburua bete da, 2016ko abenduaren 31n zor bizia 2015ean kitatutako sarrera arrunten % 5 izan delako, Gipuzkoako toki entitateek 2016. urteko aurrekontuak mamitu, onartu eta egikaritzean bete beharko dituzten arauak finkatzen dituen Izapideak agindutako % 80ko mugaz oso beheiti; arau horiek Aldundiko Gobernu Kontseiluak 2015eko azaroaren 17an onartu zituen.

– Cumplimiento del objetivo de deuda pública, al ser la deuda viva a 31 de diciembre de 2016 del 5% de los ingresos corrientes liquidados en 2015, muy por debajo del límite del 80% establecido en la instrucción con las reglas que las entidades locales de Gipuzkoa deberán seguir en la elaboración, aprobación y ejecución de los presupuestos del año 2016, aprobada por el Consejo de Gobierno Foral el 17 de noviembre de 2015.

V.– Urteko Kontuak.

V.– Cuentas Anuales.

V.1.– Udala.

V.1.– Ayuntamiento.

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V.2.– Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak.

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V.3.– Ereñotzuko Toki Entitate Txikia.

V.3.– Entidad Local Menor Ereñotzu.

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HERNANIKO UDALAREN 2016KO URTEALDIRAKO FISKALIZAZIO-LANAREN BEHIN BEHINEKO TXOSTENARI EGINDAKO ALEGAZIOAK
ALEGACIONES AL DOCUMENTO PROVISIONAL DEL INFORME DEL TRIBUNAL VASCO DE CUENTAS PÚBLICAS SOBRE LA FISCALIZACIÓN DEL AYUNTAMIENTO DE HERNANI, EJERCICIO 2016

II.– Iritzia.

II.– Opinión.

II.1.– Legea betetzeari buruzko iritzia.

II.1.– Opinión sobre el cumplimiento de la legalidad.

1.– Zerbitzu publikoa kudeatzeko kontratu modura oker kalifikatutako zerbitzu baten kontratazioa (4. espedientea), 3,8 milioi euroren zenbatekoan esleitutakoa, ez zitzaion arautze harmonizatuari meneratutako kontratuentzat aurreikusitako izapideari lotu eta ez zen DOUEn argitara eman. Kontratuarentzat finkatutako iraupenak, luzapenak barne, zerbitzu kontratuetarako legez aurreikusitako gehieneko iraupen-aldia gainditzen zuen eta zehatzago esanda, 2016an sinatutako luzapenak gehieneko iraupen-aldi hori gainditzen zuen (SPKLren 279. artikulua).

1.– La contratación de un servicio (expediente 4), adjudicado por 3,8 millones de euros e indebidamente calificado como gestión de servicio público, no se sujetó a la tramitación prevista para los contratos sujetos a regulación armonizada, ni fue objeto de publicidad en el DOUE. La duración establecida para el contrato, incluidas las prórrogas, superaba el plazo de vigencia máximo legalmente previsto para los contratos de servicios y, en concreto, la prórroga suscrita en 2016 excedía dicha duración máxima (artículo 279 de la LCSP).

Alegazioa:

Alegación:

Aipatu kontratua (kale garbiketa zerbitzua) 2018 urtean erregularizatuko da, gaur egun indarrean dagoenaren exekuzio epea maiatzean bukatu ondoren.

Durante el año 2018, se va a proceder a la regularización del mencionado contrato (servicio de limpieza viaria), una vez finalice en mayo el plazo de ejecución del actualmente vigente.

III.– Barne kontrolerako sistemei eta kudeaketa prozedurei buruzko irizpenak.

III.– Consideraciones sobre los sistemas de control interno y procedimiento de gestión.

III.2.– Langileria.

III.2.– Personal.

– Udalaren LZ ez zaio plantillako egiturazko beharrei egokitzen udal euskaltegiko, musika eskola publikoko eta oinarrizko lanbide heziketako programako langileriari dagokionez eta behar horiek aldi baterako kontratazio bidez berdintzen ditu.

– La RPT del Ayuntamiento no se adapta a sus necesidades estructurales de plantilla en lo que respecta al personal del euskaltegi municipal, de la escuela pública de música y del programa de formación profesional básica, siendo cubiertas dichas necesidades mediante contrataciones temporales.

Alegazioa:

Alegación:

Udala ari da Estatuko 2017. urterako Aurrekontu Orokorrei buruzko ekainaren 27ko 3/2017 Legearen 19.BAT.6 artikuluak egoera hauek erregularizatzeko eta aldi baterako enpleguak egonkortzeko eskaintzen dituen aukerak aztertzen.

El Ayuntamiento está estudiando las posibilidades que el artículo 19.uno.6 de la Ley 3/2017, de 27 de junio, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2017 ofrece para regularizar estas situaciones y consolidar estos empleos temporales.

Nolanahi ere, esan beharra dago Oinarrizko Lanbide Heziketako programaren beharrak betetzeko egin diren aldi baterako kontratazioen oinarrian dagoela, hain zuzen ere, Autonomia Elkarteak berak behar horientzat egin duen finantzaketaren aldibaterakotasuna.

No obstante, debe señalarse que las contrataciones laborales temporales dirigidas a cubrir las necesidades del programa de formación profesional básica se han originado por la temporalidad que a su financiación ha otorgado siempre la propia Comunidad Autónoma.

2014-2015 ikasturtera arte programa honi lotutako langileen kontratazioa Autonomi Erkidegoak Udalari ikasturte bakoitzerako ematen zion diru-laguntzaren bidez finantzatzen zen.

Hasta el curso 2014-2015, la contratación del personal ligado a este programa se financiaba con la subvención que para cada curso escolar la Comunidad Autónoma otorgaba al Ayuntamiento.

IkusToki-Administrazioaren Arrazionalizazio eta Iraunkortasunari buruzko Legeak Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legean sartu zuen aldaketaren ondorioz, kontratazio hauek 2015-2016 ikasturtetik aurrera Eusko Jaurlaritzak Udalarengan egin zuen delegazioari lotzen zaizkio, udalak bost ikasturterako onartu baitzuen delegazio hori, 2015-2016tik 2019-2010era arte. Oinarrizko Lanbide Heziketako langileen kontratazioa, ondorioz, aldibaterakotasun horri lotuta dago une honetan, eta eztabaidagarria da haien funtzioak Udalaren egiturazko beharrak direnik.

Con motivo de la modificación que la Ley de Racionalización y Sostenibilidad financiera de las entidades locales introdujo en la Ley de Bases de Régimen Local, desde el curso escolar 2015-2016 estas contrataciones se hallan ligadas a la delegación de competencia que el Gobierno Vasco ha realizado a favor del Ayuntamiento, y que éste en septiembre de 2015 aceptó por cinco cursos, desde 2015-2016 hasta 2019-2020. La contratación del personal afecto al programa de formación profesional se halla en consecuencia en este momento ligado a esa temporalidad, siendo cuestionable considerar que sus funciones sean necesidades estructurales del Ayuntamiento.

III.3.– Kontratazioa.

III.3.– Contratación.

– Udalak ez ditu udal kudeatzaileen eta zerbitzu kontratuen esleipendun diren enpresetako langileen arteko harremana argitzeko jarraibideak ebatzi, lan-harreman bat aitortzeko erabakigarritzat jo litezkeen ekintzak saihestearren, aurrekontu egonkortasuna eta lehiakortasuna sustatzeko neurriei buruzko uztailaren 13ko 20/2012 Errege Lege-Dekretuaren 1. xedapen gehigarriak agintzen duen moduan.

– El Ayuntamiento no ha dictado las instrucciones requeridas para clarificar la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias de contratos de servicios, en evitación de actos que pudieran considerarse como determinantes para el reconocimiento de una relación laboral, tal y como establece la disposición adicional 1.ª del RDL 20/2012, de 13 de julio, de medidas para garantizar la estabilidad presupuestaria y de fomento de la competitividad.

Alegazioa:

Alegación:

Zerbitzuen plegu administratiboetan berariazko klausula batzuen bidez zehazten da udal kudeatzaileen eta enpresa esleipendunen langileen artean egon behar duen harremana. Horrela, Udal eraikinen garbiketa zerbitzuaren kontratuan, adibidez, hau jasotzen da:

En los pliegos administrativos de los servicios se incluyen cláusulas específicas que clarifican la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias. Así se recoge, por ejemplo en el Contrato de servicio de limpieza de edificios municipales:

«Udalak ez du inolako harreman juridikorik, lanekorik edo beste era batekorik edukiko esleipendunaren langileekin, ez kontratua indarrean dagoen bitartean eta ez horren amaieran ere, eta esleipendunaren kontura izango dira kontratua dela eta sor daitezkeen obligazio, kalte-ordain eta erantzukizun guztiak.

«El Ayuntamiento no tendrá ninguna relación jurídica, laboral o de cualquier otra índole con el personal de la empresa adjudicataria, durante la vigencia del contrato ni al término del mismo, siendo por cuenta de la empresa adjudicataria todas las obligaciones, indemnizaciones y responsabilidades que nacieran con ocasión del contrato.

Enpresak bere langileekin eman beharko du zerbitzua.

La empresa contratista deberá prestar el servicio con personal de su empresa.

Bestalde, lanak koordinatuko dituen arduradun bat izendatuko du, elebiduna. Arduradun horrek etengabeko harremana izan behar du ikastetxe bakoitzeko arduradunarekin, eta haiekin etengabe koordinatua egon beharko du, udaleko arduradunek ematen dizkioten jarraibideak ahaztu gabe.»

Deberá asimismo designar una persona responsable, que deberá ser bilingüe, que coordinará los trabajos, la cual deberá mantener contacto permanente con el responsable de cada centro, sin perjuicio de las instrucciones que reciba desde el Ayuntamiento, con el que deberá estar coordinado en todo momento.»

Era berean, udal igerilekuetako sorosle zerbitzuaren kontratuan ere:

En ese mismo sentido, el Contrato de servicio de socorrismo de las piscinas municipales:

«17.– Zerbitzuari atxikitako langileak.

«17.– Personal adscrito a la prestacion.

a) Esleipendunak behar diren langile guztiak jarriko ditu kontratuaren gaia baldintza teknikoetan ezarritako moduan bete dadin.

a) El adjudicatario aportará todo el personal necesario para la realización del objeto del contrato, de acuerdo con las condiciones establecidas en las prescripciones técnicas.

b) Langile guztiak bakar-bakarrik esleipendunaren menpe egongo dira, ondorio guztietarako, eta ez dago inolako funtzionario edo lan loturarik Hernaniko Udalarekin. Horretarako, kontratua burutzen hasi aurretik, esleipenduna behartuta dago zerbitzuan lanean arituko diren pertsona guztiak nor izango diren zehaztera eta Gizarte Segurantzako afiliazioa eta alta ziurtatzera.

b) Todo el personal que ejecute las prestaciones dependerá únicamente del adjudicatario a todos los efectos, sin que exista ningún vínculo de dependencia funcionarial ni laboral con el Ayuntamiento de Hernani. A tal efecto, y con carácter previo al inicio de la ejecución del contrato, el adjudicatario estará obligado a especificar las personas concretas que ejecutarán las prestaciones y a acreditar su afiliación y su situación de alta en la Seguridad Social.

Esleipendunak zerbitzuaren funtzionamendu egokiaren arduradun izango den pertsona bat izendatuko du eta hura izango da Hernaniko Udalarekiko eleduna.»

El adjudicatario designará una persona responsable del buen funcionamiento del servicio, quien será el interlocutor con el Ayuntamiento de Hernani.»

Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak Erakundeari hiru kontratu aztertu ditu:

A la entidad Hernaniko Udaleko Zerbitzu Sozialak se le ha analizado tres contratos:

– Santa Maria Magdalena zaharren egoitzan sukalde zerbitzua.

– Servicio de cocina de la Residencia de Ancianos Santa María Magdalena.

– Eguneko zentroan sozio-sanitario eta laguntza zerbitzua.

– Servicio de atención socio-sanitaria del Centro de Día.

– Santa Maria Magdalena zaharren egoitzan gaueko zerbitzu sozio-sanitarioa.

– Servicio socio-sanitario nocturno de la Residencia de Ancianos Santa María Magdalena.

Hiru kontratutan, Erakunde eta enpresaren artean lan-harremanak ondo bereizteko, eskaintzak baloratzeko irizpidetan enpresak proposatzen duen Erakundearekin koordinazioa baloratzen da. Plegu teknikoetan jasotzen dira Erakundearen eta enpresen betebeharrak zerbitzua ondo antolatuta egoteko. Adibide moduan, plegu bakoitzeko pasarte bana:

En los tres contratos, para diferenciar claramente las relaciones laborales entre la entidad y la empresa, en los criterios de valoración de las propuestas, se valora la propuesta de coordinación entre la Entidad y la empresa. En los pliegos técnicos se recogen las obligaciones de la Entidad y de la empresa para que el servicio esté bien organizado. A modo de ejemplo, se recoge de cada pliego:

1.– Santa Maria Magdalena zaharren egoitzan sukalde zerbitzuaren Plegu Teknikoren VIII. Puntua:

1.– Punto VIII del pliego técnico del Servicio de cocina de la Residencia de Ancianos Santa María Magdalena:

«Zerbitzua une oro Hernaniko Osasun eta Gizarte Ongintzarako Udal Patronatuak emandako jarraibideen arabera emango da, eta lanak Zentroko zuzendaritzarekin estu-estu lanean koordinatuko dira, betiere erabiltzaileek asetasun mailarik handiena izate aldera.»

«El servicio se realizará en todo momento teniendo en cuenta las directrices que marque la Junta Rectora del Patronato Municipal de Salud y Bienestar Social de Hernani y se ejecutará en estrecha coordinación con la dirección del Centro con el fin de obtener el mayor grado de satisfacción por parte de los usuarios.»

2.– Eguneko zentroan sozio-sanitario. eta laguntza zerbitzuaren Plegu Teknikoaren 11. Puntua:

2.– Punto 11 del pliego técnico del Servicio de atención socio-sanitaria del Centro de Día:

«Zerbitzua ematerakoan, une oro, Hernaniko Osasun eta Gizarte Ongintzarako Udal Patronatuak ematen dituen jarraibideak izango dira kontuan, eta gerentearekin estu-estu koordinatuz. Hori guztia hala egingo da, erabiltzaileei asetasun mailarik handiena ematearren.»

«El servicio se prestará teniendo en cuenta, en todo momento, las directrices que marque el Patronato Municipal de Salud y Bienestar Social de Hernani y se ejecutará en estrecha coordinación con su Gerente, con el fin de obtener el mayor grado de satisfacción por parte de los usuarios.»

3.– Santa Maria Magdalena zaharren egoitzan gaueko zerbitzu sozio-sanitarioa Plegu Teknikoan 3. Puntua:

3.– Punto 3 del pliego técnico del Servicio socio-sanitario nocturno de la Residencia de Ancianos Santa María Magdalena:

«Zerbitzua ematerakoan, une oro, Hernaniko Osasun eta Gizarte Ongintzarako Udal Patronatuak ematen dituen jarraibideak izango dira kontuan, eta gerentearekin eta zaharren egoitzako Zuzendaritzarekin estu-estu koordinatuz gauzatuko dira jarraibide eta aginduok. Hori guztia hala egingo da, erabiltzaileei asetasun mailarik handiena ematearren.»

«El servicio se realizará en todo momento teniendo en cuenta las directrices que marque el Patronato Municipal de Salud y Bienestar Social de Hernani y se ejecutará en estrecha coordinación con la Gerencia y Dirección de la Residencia de Ancianos con el fin de obtener el mayor grado de satisfacción por parte de los usuarios.»

Kontratuak sinatu eta gero, Erakunde eta enpresaren artean zehazten dira harremanak, koordinazioa eta zehaztapenak lana garatzeko, aurrez aurretik finkatzea zaila baitira (ikus 1. oharra dokumentuaren amaieran).

Una vez firmados los contratos, se determinan las relaciones, coordinación y concreciones del desarrollo del trabajo, ya que anteriormente es difícil de determinar (ver nota 1 al final del documento).

– Udalak eta bere Erakunde Autonomoak esleitutako 10 kontratutan honako akats hauek azaleratu dira pleguetan barne hartutako esleipen irizpideetan:

– En 10 contratos adjudicados por el Ayuntamiento y su Organismo Autónomo, se han detectado las siguientes deficiencias en los criterios de adjudicación incluidos en los pliegos:

– Guztira 7 kontraturen pleguetan barne hartutako formula aplikatzean, horietako bi, 2,9 milioi euroan esleitutakoak eta gainerakoak aleko prezioetan, prezio batek lizitazio tipoa berdinduz gero, puntuazio positiboa eskuratuko luke eskaintza ekonomikoa irizpidearen balorazioan. Horrek esan nahi du automatikoki neurgarriak diren irizpideei irizpide subjektiboei baino haztapen handiagoa ematen bazitzaien ere, egiazko haztapena txikiagoa zela (3, 5, 6, 7, 9, 11 eta 12 zenbakidun espedienteak).

– En aplicación de la fórmula incluida en los pliegos de 7 contratos, 2 de ellos adjudicados por 2,9 millones de euros y el resto por precios unitarios, un precio que igualase el tipo de licitación obtendría una puntuación positiva en la valoración del criterio oferta económica. Ello implica que, si bien se asignaba a los criterios evaluables de forma automática una ponderación igual o mayor que a los criterios subjetivos, la ponderación real sea menor (expedientes 3, 5, 6, 7, 9, 11 y 12).

Alegazioa:

Alegación:

Udala eta bere entitateak beren lizitazioetan honako formula hauek sartzea aztertzen ari dira: aurrekontua berdintzen duten eskaintzei 0 puntu ematea, eskaintza merkeenari gehieneko puntuazioa ematea, eta gainerako eskaintzei «proportzionaltasun zuzendua» irizpideari jarraitutako puntuazioa ematea. Formula horiek onartu egiten dituzte doktrinak zein kontratazio organo eta epaimahaiek.

El Ayuntamiento y sus entidades están estudiando introducir en sus licitaciones fórmulas en las que se otorgan 0 puntos a las ofertas que van al tipo, la máxima puntuación a la más barata y para el resto conforme al criterio de «proporcionalidad corregida», fórmulas habitualmente admitidas tanto por la doctrina como por los distintos órganos y tribunales contractuales.

– Udalak ez ditu gastuak exekutatzean prozedura negoziatu bitartez administrazio-kontratazioko derrigorrezko espedienteak izapidetu kasu hauetan: asfaltatze lanei dagozkien gastuetan (120.803 euro) eta eraikuntzako materialen hornidura gastuetan (31.962 euro).

– El Ayuntamiento no ha tramitado los preceptivos expedientes de contratación administrativa mediante procedimientos negociados en la ejecución de determinados gastos correspondientes a obras de asfaltado (120.803 euros), y suministro de materiales de construcción (31.962 euros).

1. oharra:

Nota 1:

Aipatutako klausulak kontratuetan jasotzeak balio positiboa dauka; hori, baina, ez da txostenean aipatzen den lege-xedapenak agintzen dituen jarraibideak betetzearen pareko. Jarraibide horiek udal kudeatzaileen eta zerbitzu kontratuen esleipendun diren enpresetako langileen arteko harremana arautu behar dute izaera orokorrarekin, ez soilik kontratu jakin bati dagokionez. Aplikazio eremua, gainera, barnekoa litzateke («ad intra»).

La inclusión de las mencionadas cláusulas en los contratos se valora positivamente, pero ello no equivale al dictado de las instrucciones exigidas por la disposición legal que se cita en el informe. Dichas instrucciones deben regular la relación entre los gestores municipales y el personal de las empresas adjudicatarias de contratos de servicio con carácter general, no para un contrato determinado. Su ámbito de aplicación sería, además, interno («ad intra»).


Azterketa dokumentala


Análisis documental