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Boletin Oficial del País Vasco

77. zk., 2018ko apirilaren 23a, astelehena

N.º 77, lunes 23 de abril de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
2167
2167

EBAZPENA, 2018ko apirilaren 9koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita, Derioko Manduliz sektorearen plan partzialaren aldaketari buruzkoa.

RESOLUCIÓN de 9 de abril de 2018, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula informe ambiental estratégico de la Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz, en Derio.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2017ko urriaren 10ean, Derioko Udalak eskabide bat aurkeztu zuen Mantuliz sektorearen plan partzialaren (aurrerantzean, Plana) aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazioa estrategiko sinplifikatua egiten hasteko. Eskabidearekin batera, zenbait dokumentu aurkeztu ziren, hala nola Planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa; azken horrek Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukia zuen. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan, dokumentu hori egin duten pertsonak aipatzen dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha de 10 de octubre de 2017, el Ayuntamiento de Derio completó la solicitud de inicio de la evaluación ambiental estratégica simplificada relativa a la Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz (en adelante, el Plan). La solicitud se acompañó de diversos documentos entre los cuales se encontraba el borrador del Plan y el documento ambiental estratégico con el contenido exigido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. El documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2017ko abenduaren 19an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki ikusten zituzten oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendariordetzari –biak Eusko Jaurlaritzarenak–, Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritzari eta Bizkaiko Ekologistak Martxan elkarteari. Era berean, Derioko Udalari izapidea hasiko zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha 19 de diciembre de 2017, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Dirección de Salud Pública y Adicciones, ambas del Gobierno Vasco, a la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, y a Ekologistak Martxan-Bizkaia. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de Derio del inicio del trámite.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren web-orrian, interesdun orok egoki ikusten zituen ingurumen arloko oharrak egin zitzan.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Behin ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren eta Bizkaiko Foru Aldundiaren Kultura Zuzendaritzaren txostenak jaso dira, eta espedientean bertan islatu da haien emaitza.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural y de la Dirección de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu izanik.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Derioko Mantuliz sektoreko Plan Partzialaren Aldaketa ez dago Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren IA eranskinean (ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoaren aplikazio-eremua ezartzen duena), ez baitu ezartzen legez ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazioa egin behar zaien proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrurik eta ezin baitie eragin Natura 2000 Sareko guneei, ezta ondare naturalari eta biodibertsitateari buruzko oinarrizko legeria edo Euskal Autonomia Erkidegoko natura zaintzeko legeria aplikatuz emandako arau-xedapen orokorrek edo nazioarteko hitzarmenek eragindako ingurumen-babeserako erregimenen bat duten eremuei ere, tokiaren kudeaketarekin loturarik eduki gabe.

La Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz, en Derio, objeto de análisis en la presente Resolución, no se encuentra entre los supuestos del Anexo IA de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, que establece el ámbito de aplicación de la evaluación ambiental estratégica ordinaria porque no se prevé que establezca el marco para la futura autorización en el futuro de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental, ni pueda afectar a espacios de Red Natura 2000, ni a espacios con algún régimen de protección ambiental derivado de convenios internacionales o disposiciones normativas de carácter general dictadas en aplicación de la legislación básica sobre patrimonio natural y biodiversidad, o de la legislación sobre conservación de la naturaleza de la Comunidad Autónoma del País Vasco, sin tener relación con la gestión del lugar.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren planak eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo planen edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Aipatutako 6.2 artikuluan honako hau zehazten da, besteak beste: planak eta programak, ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntaren eremuan egon ez baina proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrua ezartzen dutenak izanik, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatu batetik pasa beharko dira, zeinaren prozedura 29. artikulutik 32.era bitartean arautzen baita; guztia ere, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz.

El citado artículo 6.2 recoge, entre otros supuestos, que los planes o programas que no se encuentran en el ámbito de la evaluación ambiental estratégica ordinaria pero establecen el marco para la autorización futura de proyectos, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Aztertuta geratu dira Derioko Mantuliz sektoreko Plan Partzialaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa, eta kontuan hartu da ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdiekin bat datorrela. Horrenbestez, txosten horiek aintzat hartuta, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak –ingurumen arloko organo eskuduna den aldetik otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen eta Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera– judizio-elementu nahikoa dauka, eta, beraz, ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de la Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz, en Derio, y teniendo en cuenta que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico y procede a dictar la presente Resolución, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek guztiak aztertu dira: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Derioko Mantuliz sektoreko Plan Partzialaren Aldaketari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, Derioko Udalak sustatua, jarraian adierazten diren zehaztapenekin:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para la Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz, en Derio, promovido por el Ayuntamiento de Derio, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A.– Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa, hirigintzakoa eta merkataritzakoa hobetzeko irizpideei helduta gaur egungo antolamendua arrazionalizatu beharrak ekarri du plana aldatzea.

La modificación del Plan, viene motivada por la necesidad de racionalizar la ordenación actual, bajo los criterios de mejora de la viabilidad técnica, económica, urbanística y comercial, y tiene los siguientes objetivos:

– Merkataritza-ekipamendu berezi bat sortzea, erakarpen-elementua izango dena.

– La creación de un equipamiento comercial singular que constituya un elemento de atracción.

– Sektorearen antolamendua aurkitutako zailtasun geoteknikoetara egokitzea, bizitegi-lurzatiak kenduz.

– La adaptación de la ordenación del sector a las dificultades geotécnicas encontradas, eliminando parcelas residenciales.

– Eraikigarritasunaren berbanaketa gauzatua izateko egokienak diren eremuen artean. Horrek etxebizitzen kopuru garbia handitzea dakar, Derioko Plangintzako Arau Subsidiarioetan aurreikusitako kopuruarekin alderatuta, eta etxebizitza guztietatik familia askorentzakoak (kolektiboak, eta neurri txikiago batean, atxikitakoak) diren etxebizitzen kopurua handituko da gehien, familia bakarrekoen kaltean.

– La redistribución de la edificabilidad entre las zonas más adecuadas para su materialización. Ello supone un aumento neto del número de viviendas respecto al número previsto en las Normas Subsidiarias de Planeamiento del municipio de Derio y, entre estas, de las multifamiliares (colectivas y, en menor medida, adosadas), en detrimento de las unifamiliares.

Ingurumen-eragin esanguratsuak sor ditzaketen planaren ondoriozko jarduerak gehienbat bideratuta daude erakarpen-elementu bat izatea nahi den merkataritza-ekipamendu berezi bat sortzera. Hori dela eta, litekeena da mugikortasunaren areagotzeari lotutako eragin hauek handitzea: negutegi-gasen isurketak, kutsatzaile atmosferikoak eta zarata-mailak. Inpaktu horietako batzuk zuzentze aldera, bide-sarean hobekuntza batzuk egitea proposatzen da, merkataritza- eta bizitegi-garapen berriaren bide-arintasuna eta -segurtasuna bermatzeko. Zenbait proposamen egin dira eremua Bilboko metropoli-barrutiko garraio-sarearekin lotzeko. Litekeena da, beraz, Derioko Mantuliz sektorearen Azpiegituren Konexiorako Plan Bereziaren berrikuspen bat behar izatea. Plan hari martxoaren 16ko 476/2005 Foru Aginduak behin betiko onarpena eman zion (2005eko apirilaren 19ko BAO, 73. zk.).

Las actuaciones derivadas del Plan que pueden generar impactos ambientales significativos se centran fundamentalmente en la creación de un equipamiento comercial singular que se pretende que constituya un elemento de atracción, por lo que es previsible que conlleve una serie de efectos asociados al aumento de movilidad: el incremento de emisiones gases de efecto invernadero (GEI), aumento de contaminantes atmosféricos y aumento de los niveles de ruido. Para corregir parte de estos impactos, se proponen mejoras en la red viaria con objeto de garantizar la fluidez y seguridad vial del nuevo desarrollo comercial y residencial. Se proponen asimismo una serie de opciones para la conexión del ámbito con la red de transporte del área metropolitana de Bilbao. Es previsible, por tanto, que se requiera la revisión y, en su caso, modificación, del Plan Especial de Conexión de Infraestructuras del sector Mantuliz de Derio, aprobado definitivamente por Orden Foral 476/2005, de 16 de marzo (BOB n.º 73, del 19 de abril de 2005).

Bestalde, bere garaian sektorea urbanizatzeko proiektuaren barruan egindako lur-mugimenduek, oraindik bukatu gabe dauden horiek, grabitazio- eta higadura-prozesuak eragin dituzte, eta horrek ezpondak behar bezala egonkortzea eskatuko du, bai haien leheneratzea eta eraginpeko eremuan integratzea ere.

Por otra parte, los movimientos de tierra realizados en su momento en el marco del proyecto de urbanización del sector, y no concluidos, han generado riesgos asociados a procesos gravitacionales y erosivos, y ello requerirá una conveniente estabilización de taludes y la restauración e integración en el entorno de las zonas afectadas.

B.– Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira planari ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B.– Una vez analizadas las características técnicas y ambientales del Plan, y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak: bereziki arlo hauek hartuko dira kontuan:

1.– Características del Plan. Se consideran en particular los siguientes aspectos:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen proiektuetarako esparrua. Planak ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapen, ezaugarri, neurri edo funtzionamenduari dagokionez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos. El Plan no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenezcan a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer eragin duen beste plan edo programa batzuetan: Plana bateragarria da eremuko lurralde-plan partzialekin eta sektorialekin (LPP eta LPS), zehazki, Bilboko Area Funtzionalaren LPParekin, ibaiertzak eta errekaertzak antolatzeko LPSarekin eta jarduera ekonomikoetarako eta merkataritza-ekipamenduetarako lurzoruaren sorkuntza publikoaren LPSarekin. Derioko Mantuliz sektoreko Azpiegituren Konexiorako Plan Berezia berrikusi behar da, eta, behar izanez gero, antolamendu-proposamen berrira egokitu beharko da.

b) Influencia con otros planes y programas. El Plan es acorde con los planes territoriales parciales y sectoriales que afectan al ámbito; en particular, el PTP del área funcional de Bilbao, el PTS de ordenación de márgenes de ríos y arroyos y el PTS de creación pública de suelo para actividades económicas y equipamientos comerciales. El Plan Especial de Conexión de Infraestructuras del sector Mantuliz de Derio habrá de ser revisado y, en su caso, deberá adaptarse a la nueva propuesta de ordenación.

c) Plana egokia den edo ez, bereziki garapen jasangarria sustatzeko egindako ingurumen-oharpenak integratzeko. Planak eremuaren antolamendua aldatzen du bideragarritasun teknikoa, ekonomikoa, hirigintzakoa eta merkataritzakoa hobetzeko irizpideei helduta, sektorearen garapena ahalbidetzeko, indarreko arau subsidiarioetan ezarritako parametroei eta egiturazko elementuei eutsiz.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible. El Plan modifica la ordenación del ámbito bajo los criterios de mejora de la viabilidad técnica, económica, urbanística y comercial, a fin de posibilitar el desarrollo del sector, manteniendo los parámetros y elementos estructurales fijados por las NNSS vigentes.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo esanguratsuak. Ez da aurkitu Plana gauzatzearen ondoriozko ingurumen-arazo esanguratsurik, betiere, besteak beste, segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez gauzatzen badira ukitutako eremuarekin lotutako esku-hartzeak eta jarduerak.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de la ejecución del Plan, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de, entre otros, seguridad y salud, medio ambiente, patrimonio natural, patrimonio cultural, paisaje, contaminación acústica, y aguas.

e) Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko legeria -Europakoa nahiz Espainiakoa- txertatzeko.

e) El Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Ondorioen eta eragina jasan lezakeen gunearen ezaugarriak:

2.– Características de los efectos y del área probablemente afectada.

Eraginen eta eragina jasan lezakeen gunearen ezaugarriei dagokienez, eraginpeko lekuaren inguruan ez da aurkitu ez naturagune adierazgarririk, ez alda daitekeen eremu ingurumen-baliodunik edo -kalteberarik, eta ez du Planaren aplikazioagatik larriagotu litekeen ingurumen-arriskurik.

En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, no se identifican en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de elevado valor y vulnerabilidad ambiental que puedan verse alterados, y no presenta riesgos ambientales que puedan verse agravados por la aplicación del Plan.

3.– Neurri babesle eta zuzentzaileak indarreko araudiaren arabera gauzatuko dira, Ingurumen Txosten Estrategikoak formulatzen duen ebazpenean adierazitakoarekin bat, eta, aurrekoaren aurkakoa ez den orotan, Ingurumen Agiri Estrategikoan eta Planean bertan jasotakoarekin bat etorriz. Obren faserako kontuan hartuko dira, orobat, eta aplikatu ere aplikatuko dira Manduliz sektorea urbanizatzeko proiektuaren ingurumen-inpaktuaren adierazpenean jasotako neurriak (adierazpen hura Ingurumeneko sailburuordearen 2006ko otsailaren 10eko Ebazpenaren bidez eman zen). Hauek dira neurri horiek, besteak beste:

3.– Las medidas protectoras y correctoras se ejecutarán de acuerdo con la normativa vigente, con las que se establecen en la presente Resolución por la que se formula el Informe Ambiental Estratégico y, en lo que no se oponga a lo anterior, de acuerdo con lo recogido en el Documento Ambiental Estratégico y en el propio Plan. Para la fase de obras se tendrán en cuenta además, y serán de aplicación, las medidas recogidas en la Declaración de Impacto Ambiental del proyecto de urbanización del sector Mantuliz, formulada por Resolución de 10 de febrero de 2006, del Viceconsejero de Medio Ambiente. Entre ellas, se destacan las siguientes:

– Obrako langileek erabiltzeko jardunbide egokien eskuliburua.

– Manual de buenas prácticas para su utilización por el personal de obra.

– Fauna eta landare-multzo autoktonoentzako habitatak babestea.

– Protección de los hábitats para la fauna y formaciones vegetales autóctonas:

Jarduera-eremua balizatuko da eta ez zaie inola ere eragingo ipar-ekialdeko eta hego-mendebaldeko baso-formazioei. Gainera, markatu eta babestuko dira aurreikusitako jardueren eraginik jasoko ez duten eremuko zuhaitz-orpoak.

Se balizará la zona de actuación y se evitará cualquier afección sobre las formaciones boscosas del noreste y suroeste del ámbito. Asimismo, se marcarán y protegerán los pies arbóreos que, dentro del ámbito, no vayan a ser afectados por las actuaciones previstas.

Eremu berdeak lorategi bihurtzeko, bereziki zainduko da inbasio-prozesua eragin lezaketen espezie aloktono apaingarriak ez sartzea. Lorategi eta eremu berde jasangarriak diseinatzeko gidaliburua hartuko da aintzat.

Para el ajardinamiento de las zonas verdes se tendrá especial cuidado en no introducir especies ornamentales alóctonas que pudieran originar procesos invasivos. Se tendrá en cuenta el Manual para el diseño de jardines y zonas verdes sostenibles.

Eragotzi behar da eremuan dagoen flora exotiko inbaditzailea gehiago hedatzea. Horretarako, neurri zehatzak hartu beharko dira, lehenengo, dauden aleak erauzteko, eta bigarren, gehiago ez zabaltzeko. Esaterako, dokumentu hauetan ezarritako gomendioak hartuko dira kontuan: EAEko flora aloktono inbaditzailearen diagnosia, Bizkaiko flora aloktono inbaditzailea.

Es preciso prevenir la expansión de la flora exótica invasora presente en el ámbito, para lo cual habrán de establecerse medidas específicas tendentes, primero a la erradicación de los ejemplares presentes y, segundo, al control de su expansión. Se tendrán en cuenta las recomendaciones establecidas en, por ejemplo, los siguientes documentos: diagnosis de la flora alóctona invasora de la CAPV, Flora alóctona invasora en Bizkaia.

– Kultura Ondarea babestea:

– Protección del Patrimonio Cultural:

Baldin eta, lur-mugimenduak egitean, material arkeologikoak edo aztarnategi ezezagunak atzematen badira, Euskal Kultura Ondareari buruzko uztailaren 3ko 7/1990 Legearen 48. artikuluan xedatutakoaren arabera jardungo da.

Si al efectuarse movimientos de tierras se detectasen materiales arqueológicos o yacimientos desconocidos, se actuará de acuerdo con lo estipulado en el artículo 48 de la Ley 7/1990, de 3 de julio, de Patrimonio Cultural Vasco.

– Lurren eta soberakinen kudeaketa:

– Gestión de tierras y sobrantes:

Ingurumen-dokumentuan esaten den bezala, landare-lurren geruza kenduko da aldatuko diren guneetan.

Tal y como se indica en el documento ambiental, se llevará a cabo la retirada selectiva de la capa de tierra vegetal en aquellas áreas que vayan a ser modificadas.

Baimendutako soberakin-biltegira eramango dira proiektuan sortutako indusketa-soberakinak, eta indarreko legerian ezarritakoaren arabera kudeatuko dira.

Los sobrantes de excavación generados en el proyecto se llevarán a depósito de sobrantes autorizado y su gestión se ajustará a la legislación aplicable vigente.

– Azaleko uren babesa:

– Protección de las aguas superficiales:

Lurrak mugitzearen ondorioz sortzen diren solido esekiak saihesteko, eta eraikuntza-hondakinen edo olio-hondarren isurketa posibleak saihesteko, aldi baterako dekantazio-putzuak eta sedimentuei eusteko barrerak ezarriko dira, zeinetatik jariatze-ura ibiliko baita, eta plataforma iragazgaitzak ezarriko dira dekantazio-putzuei eta koipea kentzeko tangei lotutako tresnak garbitzeko.

A fin de evitar la presencia de sólidos en suspensión como consecuencia de la realización de los movimientos de tierras, y evitar posibles vertidos de residuos de construcción o de restos de aceites, se instalarán balsas de decantación temporales y barreras de retención de sedimentos por las que circule el agua de escorrentía, y se instalarán plataformas impermeabilizadas para el lavado de la maquinaria conectadas a balsas de decantación y a desengrasadores.

Ibilgailuen gurpilak garbitzeko eremu bat ezarriko da. Garbiketa honetako ura dekantazio-putzu batera bideratuko da.

Se instalará una zona de limpieza de ruedas de los vehículos. El agua resultante de esta limpieza se conducirá a una balsa de decantación.

makinen mantentze-lanetarako eremuak hidraulikoki isolatuko dira eta efluenteak jasotzeko sistema bat edukiko du.

Las áreas de mantenimiento de maquinaria se aislarán hidráulicamente contando con un sistema de recogida de efluentes.

Ahalik eta gehien murriztuko da ibilgailuen joan-etorria eremuan dauden errekastoen jabari publiko hidraulikoan, eta dituen babes-zerrendak errespetatuko dira. Ustiaketa-fasean, lur-landaretzaren gerrikoak izan beharko ditu. Beraz, ibaiertzetako landaretzarik ez dagoen lekuetan, landatu egin beharko da. Nolanahi ere, jabari publiko hidraulikoaren gaineko edozein jarduerak arroako erakundearen baimena beharko du (Uraren Euskal Agentziarena).

Se reducirá al mínimo imprescindible el tráfico de vehículos en el dominio público hidráulico de los arroyos presentes en el ámbito, y se respetarán sus franjas de protección que, en fase de explotación deberá contar con cinturones de vegetación terrestre, por lo que en aquellas zonas en las que no exista vegetación de ribera se deberá proceder a su plantación. En todo caso, cualquier actuación sobre el dominio público hidráulico está sujeta a autorización por el organismo de cuenca (la Agencia Vasca del Agua).

– Induskatutako lurzoruen kontrola:

– Control de los suelos excavados:

Derioko Udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari jakinarazi beharko zaizkie lur susmagarriak hautemateagatiko kutsadura-arrasto guztiak, Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22.2 artikulua betetzeko.

Cualquier indicio de contaminación por la detección de tierras sospechosas deberá ser comunicada al Ayuntamiento de Derio y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, en cumplimiento del artículo 22.2 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.

– Paisaia leheneratzea eta higadura-prozesuak kontrolatzea:

– Restauración paisajística y control de procesos erosivos:

Egindako lur-erauzketak eta lur-mugimenduak egonkortu eta behar bezala leheneratu beharko dira. Horretarako, leheneratze-plan berezi bat ezarriko da non sartuko baita espazio horiek berlandareztatzea inguruko balizko landaretzako bertako landaretza-espeziekin. Zehazki, ipar-ekialdeko eta ekialdeko inguruetako ezpondetan, eremuan dauden hostozabalen basoetako espezieak erabiliko dira.

Los desmontes y movimientos de tierra ejecutados habrán de ser estabilizados y convenientemente restaurados, para lo cual se establecerá un plan de restauración específico, que incluya la revegetación de dichos espacios a base de especies vegetales autóctonas de la serie de vegetación potencial del entorno. En particular, en los taludes de las zonas noreste y este, se utilizarán especies propias de los bosques de frondosas presentes en el entorno.

– Hondakinak sortzea eta kudeatzea:

– Producción y gestión de residuos:

Obrak egin eta garbiketa-kanpainak dirauen bitartean sortutako hondakinak kudeatzeko, Hondakinei eta lurzoru kutsatuei buruzko uztailaren 28ko 22/2011 Legean eta berariazko arauetan xedatutakoa beteko da.

Los diferentes residuos generados durante las obras y campaña de limpieza, se gestionarán de acuerdo con lo previsto en la Ley 22/2011, de 28 de julio, de residuos y suelos contaminados y normativas específicas.

Eraikuntza- eta eraispen-hondakinak uztailaren 26ko 112/2012 Dekretuan (eraikuntza- eta eraispen-hondakinen ekoizpena eta kudeaketa arautzeko dena) xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

Los residuos de construcción y demolición se gestionarán de acuerdo con lo estipulado en el Decreto 112/2012, de 26 de julio, por el que se regula la gestión de los residuos de construcción y demolición.

Hondakin arriskutsuak jasotzen dituzten ontziek uztailaren 20ko 833/1988 Errege Dekretuaren (Hondakin toxikoei buruzko maiatzaren 14ko 20/1986 Oinarrizko Legea betearazteko Erregelamendua onartzekoa) 13. artikuluan ezarritako segurtasun-arauak beteko dituzte.

Los recipientes o envases conteniendo residuos peligrosos, cumplirán las normas de seguridad establecidas en el artículo 13 del Real Decreto 833/1988, de 20 de julio, por el que se aprueba el Reglamento para la ejecución de la Ley 20/1986, de 14 de mayo, básica de residuos tóxicos.

Olio erabiliak Industrian erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen ekainaren 2ko 679/2006 Errege Dekretuan eta EAEn erabilitako olioaren kudeaketa arautzen duen irailaren 29ko 259/1988 Dekretuan xedatutakoaren arabera kudeatuko dira.

La gestión de los aceites usados se realizará de acuerdo con el Real Decreto 679/2006, de 2 de junio, por el que se regula la gestión de los aceites industriales usados y con el Decreto 259/1988, de 29 de septiembre, por el que se regula la gestión del aceite usado en el ámbito de la CAPV.

– Airearen kalitatea eta kalitate akustikoa babestea:

– Protección de la calidad del aire y de la calidad acústica:

Zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen duen urriaren 19ko 1367/2007 Errege Dekretuaren 22. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, zonakatze akustiko, kalitate-helburu eta isuri akustikoei dagokienez, obrak egitean erabiliko diren makinak egokitu egin beharko dira kanpoan erabiltzeko makinen soinu-isuriei buruz indarrean dagoen araudian ezarritako aginduetara, eta, bereziki, eta hala badagokie, Kanpoan erabiltzeko makinek ingurumenean sortzen dituzten soinu-isuriak arautzen dituen otsailaren 22ko 212/2002 Errege Dekretuan (apirilaren 28ko 524/2006 Dekretuak aldatua) eta arau osagarrietan ezarritakora.

De acuerdo con lo previsto en el artículo 22 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas, la maquinaria utilizada en la fase de obras debe ajustarse a las prescripciones establecidas en la legislación vigente referente a emisiones sonoras de maquinaria de uso al aire libre, y en particular, cuando les sea de aplicación, a lo establecido en el Real Decreto 212/2002, de 22 de febrero, por el que se regulan las emisiones sonoras en el entorno debidas a determinadas máquinas de uso al aire libre (modificado por el Real Decreto 524/2006, de 28 de abril), y en las normas complementarias.

Halaber, eguneko lan-ordutegian jardungo da eta kamioiek obran sartu eta irteteko erabiltzen dituzten bideak garbi mantendu beharko dira; horretarako, presioko ura edo kaleak erraztatzeko makina mekanikoak erabiliko dira.

Así mismo, se respetará un horario de trabajo diurno y los viales utilizados por los camiones para entrar o salir de la obra, deberán mantenerse limpios, utilizando agua a presión o barredoras mecánicas.

– Mugikortasun jasangarria:

– Movilidad sostenible:

Funtzionamendu-fasean, ingurumen-dokumentuarekin batera emandako trafiko-azterlanean aurreikusitako neurriak ezarriko dira, zehazki, inguru horretan dabiltzan garraio publikoko lineen geralekuak ezartzea eremutik hurbil.

En fase de funcionamiento, se implantarán las medidas previstas en el estudio de tráfico anejo al documento ambiental; en particular, el establecimiento de paradas próximas al ámbito de las diferentes líneas de transporte público que operan en la zona.

– Eraikigintza eta eraikuntza jasangarria:

– Edificación y construcción sostenible:

IV. Ingurumen Esparru Programa 2020 egitasmoak eraikigintza eta eraikuntza jasangarriagoa sustatzea ezarri zuen lehentasun gisa, baliabideak euren bizi-ziklo osoan erabiltzea eta ostean ere sortutako hondakinak aprobetxatzea lehenetsiz [2017rako lehentasuna]. Horrenbestez, eraikinetan energia-aurrezpena eta -efizientzia bultzatzeko eta energia berriztagarriak sustatzeko, kontuan izan beharko dira eraikuntza jasangarriko dagokion gidan jasotako gomendioak. Neurri horiek, gutxienez, alderdi hauetan eragin beharko dute:

Conforme a la prioridad establecida en el IV Programa Marco Ambiental 2020, respecto a fomentar una edificación y construcción más eficiente en el uso de los recursos a lo largo de todo su ciclo de vida y en especial en el aprovechamiento de los residuos al final del mismo [Prioridad a 2017], deberán considerarse las recomendaciones de la Guía de Edificación Ambientalmente Sostenible correspondiente, con objeto de potenciar el ahorro y la eficiencia energética de los edificios y el impulso de las energías renovables. Dichas medidas deberán incidir en, al menos, los siguientes aspectos:

– Materialak. Lehengai ez-berriztagarrien kopurua murriztea.

– Materiales. Reducción del consumo de materias primas no renovables.

– Energia. Berriztagarriak ez diren iturrietatik datorren energiaren kontsumoa eta/edo sorkuntza murriztea.

– Energía. Reducción del consumo de energía y/o generación de energía a partir de fuentes no renovables.

– Edateko ura. Edateko uraren kontsumoa gutxitzea.

– Agua potable. Reducción del consumo de agua potable.

– Ur grisak. Ur gris gutxiago sortzea.

– Aguas grises. Reducción en la generación de aguas grises.

– Atmosfera. Gas, hauts, bero eta argi gutxiago isurtzea.

– Atmósfera. Reducción de las emisiones de gases, polvo, de calor y lumínicas.

– Barne-kalitatea. Barruko airearen kalitatea, erosotasuna eta osasungarritasuna hobetzea.

– Calidad interior. Mejora de la calidad del aire interior, del confort y de la salud.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, honako hau zehaztea: aurrez ikusitakoaren arabera, Derioko Mantuliz Sektoreko Plan Plan Partzialaren Aldaketak ez du kontrako ondorio esanguratsurik izango ingurumenean, eta, beraz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que la Modificación del Plan Parcial del Sector Mantuliz, en Derio, vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri Derioko Udalari ematea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Derio.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2018ko apirilaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de abril de 2018.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental