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Boletin Oficial del País Vasco

61. zk., 2018ko martxoaren 27a, asteartea

N.º 61, martes 27 de marzo de 2018


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
1653
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EBAZPENA, 2017ko apirilaren 7koa, Ingurumeneko sailburuordearena, zeinaren bidez aldatu eta berrikusi egiten baita Calera de Alzo SA sozietateari emandako ingurumen-baimen integratua, karea fabrikatzeko, Altzoko udal-mugartean (Gipuzkoa).

RESOLUCIÓN de 7 de abril de 2017, de la Viceconsejera de Medio Ambiente, por la que se modifica y se revisa la autorización ambiental integrada concedida a Calera de Alzo, S.A. para la actividad de fabricación de cal en el término municipal de Altzo (Gipuzkoa).

Ingurumen Sailburuordearen 2008ko maiatzaren 20ko ebazpenaren bidez, ingurumen-inpaktuaren adierazpena formulatu zen eta ingurumen-baimen integratua eman zen, Calera de Alzo SLk Altzo udal-mugartean (Gipuzkoa) sustatutako karea fabrikatzeko eta hondakinak balioztatzeko jarduerarako.

Resultando que mediante Resolución de 20 de mayo de 2008, del Viceconsejero de Medio Ambiente, se formula declaración de impacto ambiental y se concede autorización ambiental integrada para la actividad de fabricación de cal y valorización de residuos, promovida por Calera de Alzo, S.L. en el término municipal de Altzo (Gipuzkoa).

Ingurumeneko sailburuordearen 2010eko ekainaren 25eko ebazpenaren bidez, Calera de Alzo SAri Altzo udalerrian (Gipuzkoa) karea ekoizteko eman zitzaion ingurumen-baimen integratua aldatu eta eraginkor bihurtu zen, eta, horrenbestez, 16-I-01-000000000033 instalazio-kodea esleitu zitzaion.

Resultando que por Resolución de 25 de junio de 2010 de la Viceconsejera de Medio Ambiente se modifica y hace efectiva la autorización ambiental integrada concedida a Calera de Alzo, S.A. para la actividad de producción de cal en el municipio de Altzo (Gipuzkoa) asignándole el código de instalación 16-I-01-000000000033.

2013ko apirilaren 9an, Europar Batasuneko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen Batzordearen 2013ko martxoaren 26ko exekuzio-erabakia, zeinaren bidez ezartzen baitira zementua, karea eta magnesio oxidoa ekoizteko teknologia erabilgarri onenei (TEO) buruzko ondorioak, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren isurketa industrialei buruzko 2010/75/EB Zuzentarauaren arabera (2013/163/EB Erabakia).

Resultando que con fecha de 9 de abril de 2013 se publicó en el Diario Oficial de la Unión Europea la Decisión de ejecución de la Comisión de 26 de marzo de 2013 por la que se establecen las conclusiones sobre las mejores tecnologías disponibles (MTD) en la producción de cemento, cal y óxido de magnesio conforme a la Directiva 2010/75/UE del Parlamento Europeo y del Consejo, sobre las emisiones industriales (Decisión 2013/163/UE).

2013ko urriaren 19an Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretua, Industriako isurketen Erregelamendua onartzen duena eta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legea garatzen duena.

Resultando que con fecha 19 de octubre de 2013 se publicó en el Boletín Oficial del Estado el Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de emisiones industriales y de desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación.

Urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretuaren 16. artikuluan, teknologia erabilgarri onenei buruzko ondorioak argitaratzen badira ingurumen-baimen integratua berrikusteko prozedura zein den zehazten da.

Resultando que el artículo 16 del Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, establece el procedimiento de revisión de la autorización ambiental integrada en el caso de publicación de las conclusiones relativas a las mejores tecnologías disponibles.

2015eko irailaren 22an, emandako ingurumen-baimen integratua aldatu zen, produktu bukatua eta petrolioaren kokea biltzeko instalazioak handitzeko aldaketa-eskaerari erantzunez.

Resultando que con fecha 22 de septiembre de 2015 se modifica la autorización ambiental integrada concedida en respuesta a la solicitud de modificación para la ampliación de las instalaciones de almacenamiento de producto terminado y coque de petróleo.

2016ko abenduaren 22an, ingurumen-organoak, baimena berrikuste aldera, honako hauek igortzeko eskatu zion Calera de Alzo SAri: instalazioaren funtzionamenduaren eta ondorioetan deskribatutako teknika erabilgarri onenen arteko alderaketa bat, lurzoruei buruzko informazio eguneratua eta oinarrizko txostena egiteko aurreikuspena.

Resultando que con fecha 22 de diciembre de 2016 el Órgano Ambiental solicita a Calera de Alzo, S.A. que con objeto de realizar la revisión de la autorización remita la comparativa del funcionamiento de la instalación con las mejores técnicas disponibles descritas en las conclusiones, así como la información actualizada en materia de suelos y la previsión para la elaboración del informe de base.

2016ko abenduaren 31n, Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu zen 1/2016 Legegintzako Errege Dekretua, abenduaren 16koa, Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bategina onartzen duena.

Resultando que con fecha de 31 de diciembre de 2016 se publicó en el Boletín Oficial del Estado el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación.

2017ko urtarrilaren 9an, Calera de Alzo SAk ingurumen-baimen integratua berrikusteko eskatutako dokumentazioa aurkeztu zuen.

Resultando que con fecha 9 de enero de 2017, Calera de Alzo, S.A. presentó la documentación solicitada para la revisión de la autorización ambiental integrada.

Aurkeztutako agiriak nahikoak zirela egiaztatu ondoren, Ingurumeneko sailburuordearen ebazpen baten bidez, Calera de Alzo SA sozietatearen ingurumen-baimen integratuaren berrikuspena jendaurrean jartzea erabaki zen, 1 hilabeteko epean, egoki iritzitako alegazioak aurkezteko. Horrenbestez, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian eta Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu zen, bietan 2017ko urtarrilaren 10ean.

Resultando que una vez constatada la suficiencia de la documentación aportada, por Resolución de la Viceconsejera de Medio Ambiente, se acuerda someter a información pública, por un periodo de 1 mes, la revisión de la autorización ambiental integrada de Calera de Alzo, S.A., en orden a la presentación de cuantas alegaciones se estimasen oportunas, procediéndose a su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco y en el Boletín Oficial del Territorio Histórico de Gipuzkoa, ambas con fecha 10 de enero de 2017.

Urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretuaren 16. artikuluan xedatutakoa aplikatuz, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak txostena eskatu zien Uraren Euskal Agentziari, Altzoko Udalari eta Osasun Sailari 2017ko urtarrilaren 9an eta otsailaren 15ean.

Resultando que en aplicación de lo dispuesto en el artículo 16 del Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicita los días 9 de enero y 15 de febrero de 2017 informe a la Agencia Vasca del Agua, al Ayuntamiento de Altzo y al Departamento de Salud.

2017ko urtarrilaren 23an, Calera de Alzo SAri Uraren Euskal Agentziak egindako errekerimendu bat igorri zitzaion.

Resultando que con fecha de 23 de enero de 2017 se remite a Calera de Alzo, S.A. requerimiento remitido por la Agencia Vasca del Agua.

2017ko otsailaren 6an, Calera de Alzo SAk Uraren Euskal Agentziak egindako errekerimenduaren erantzuna jaso zen eta instalazioan ezarritako teknika erabilgarri onenei buruzko informazioa eguneratu zen.

Resultando que con fecha de 6 de febrero de 2017 se recibe respuesta de Calera de Alzo, S.A. al requerimiento emitido por la Agencia Vasca del Agua y se actualiza la información sobre las Mejores Técnicas Disponibles implantadas en la instalación.

2017ko apirilaren 5ean, abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuaren 20. artikulua aplikatuz (dekretu horrek Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bategina onartzen du), espediente guztia Calera de Alzo SAren esku ipini zen, Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailak egindako ebazpen-proposamenaren zirriborroa barne.

Resultando que con fecha 5 de abril de 2017, en aplicación del artículo 20 del Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación, el conjunto del expediente se ha puesto a disposición de Calera de Alzo, S.A. incorporando el borrador de Propuesta de Resolución elaborado por el Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda.

Kontuan hartuta ingurumen-baimen integratuaren berrikuspenari dagokion jendaurreko informazioaren izapidea amaituta, ez dela alegaziorik aurkeztu.

Considerando que una vez culminado el trámite de información pública en relación a la revisión de la autorización ambiental integrada, se constata que no se han presentado alegaciones.

Kontuan hartuta karea ekoizteko teknologia erabilgarri onenei buruzko ondorioak jasotzen dituen dokumentuak zementuaren ekoizpenaren sektoreko hainbat fokutarako isurketaren muga-balioak ezartzen dituela, eta beraz, ingurumen-baimen integratuaren berrikuspena egin behar dela, baimena ondorio horietara egokitzeko.

Considerando que el documento por el que se establecen las conclusiones sobre las mejores tecnologías disponibles en la producción de cal establece los valores límite de emisión para los distintos focos en el sector de fabricación de cemento, procede realizar la revisión de la autorización ambiental integrada con objeto de adecuarla a dichas conclusiones.

Kontuan hartuta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 10. artikuluan (abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen testu bategina) ingurumen-baimen integratua aldatzeari buruz xedatzen denaren arabera ingurumen-baimena egokitu egin behar dela, lurzoruaren babesari buruzko atala eguneratzeko.

Considerando que de acuerdo a lo establecido en el artículo 10 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado mediante el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, referido a la modificación de la autorización ambiental integrada, procede su adecuación en orden a actualizar la redacción del apartado referido a la protección del suelo.

Kontuan hartuta ingurumen-baimen integratuaren berrikuspenaren izapidetze-aldian beharrezkoa den dokumentazioa aurkeztu dela, eta beraz, ingurumen-baimen integratuaren bigarren zenbakia aldatu behar dela, aipatutako ondorioetara egokitzeko.

Considerando que durante la tramitación de la revisión de la autorización ambiental integrada se ha presentado la documentación necesaria, procede modificar el apartado Segundo de la autorización ambiental integrada con objeto de adecuarlos a dichas conclusiones.

Kontuan hartuta 2014. urterako Estatuko Aurrekontu Orokorren Legearen (abenduaren 23ko 22/2013 Legea) 95. artikuluan isurketak kontrolatzeko kanonaren oinarrizko prezioak eguneratzeari buruz adierazitakoaren arabera, D.3.2.5 puntua aldatu behar dela.

Considerando de acuerdo a lo establecido en el artículo 95 de la Ley 22/2013, de 23 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado para el año 2014, sobre la actualización de los precios básicos del canon de control de vertidos, procede modificar el punto D.3.2.5.

Kontuan hartuta baimeneko D.2.1.a) puntuan adierazitako hondakinak, biomasa naturala diren arren, hondakintzat jotzen direla, 22/2011 Legean xedatutakoaren arabera, eta beraz, TEO53 eta TEO54 ondorioak aintzat hartu behar direla.

Considerando que los residuos contemplados en el apartado D.2.1.a) de la autorización, si bien se corresponden con biomasa natural, tienen la consideración de residuos de acuerdo a lo establecido en la Ley 22/2011, por lo que procede la consideración de las conclusiones MTD53 y MTD54.

Kontuan hartuta, era berean, 815/2013 Errege Dekretuaren arabera biomasa naturalaren errekuntza ez dela errausketari buruzko araudiaren aplikazio-eremuan sartzen, eta beraz, ez direla horretarako finkatutako neurriak aplikatu behar.

Considerando asimismo que de acuerdo a lo establecido en el Real Decreto 815/2013, la combustión de la biomasa natural no se encuentra en el ámbito de aplicación de la normativa de incineración, no procede aplicar las medidas establecidas a tal efecto.

Kontuan hartuta Calera de Alzo SAren jarduerak substantzia arriskutsu nabarmenak igortzea dakarrela, eta lurzorua eta lurpeko urak kutsatzeko aukera aintzat hartuta, sei hilabeteko epean lurzoruaren eta lurpeko uren egoera zehazteko oinarrizko txosten bat egiteko eskatu behar dela, jarduera behin betiko amaitzen denean izango duten egoerarekin kuantitatiboki alderatzeko.

Considerando que la actividad que realiza Calera de Alzo, S.A. implica la emisión de sustancias peligrosas relevantes, teniendo en cuenta la posibilidad de contaminación del suelo y de las aguas subterráneas, procede requerir la realización en un plazo de seis meses de un informe base para determinar el estado del suelo y aguas subterráneas a fin de hacer la comparación cuantitativa con el estado tras el cese definitivo de la actividad.

Kontuan hartuta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 26. artikuluan (abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen testu bategina), ingurumen-baimen integratua zein kasutan aldatu eta berrikusi behar den zehazten dela, indarraldiari epe zehatzik ezarri gabe, eta beraz, baimenaren bosgarren zenbakia ezabatu eta seigarrena aldatu behar direla.

Considerando que el artículo 26 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, establece los supuestos para la modificación y revisión de la autorización ambiental integrada, sin fijar un plazo para su vigencia, procede eliminar el apartado Quinto y modificar el apartado Sexto de la de la misma.

Kontuan hartuta Industriako isurpenen Erregelamendua onartu eta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legea garatzen duen urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretuak, besteak beste, Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legea garatzeko Erregelamendua onartzen duen apirilaren 20ko 509/2007 Errege Dekretua indargabetzen duela, eta beraz, 2008ko maiatzaren 20ko Ebazpeneko bigarren zenbakiko I. azpizenbakia ezabatu behar dela.

Considerando que el citado Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de emisiones industriales y de desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación deroga, entre otros, el Real Decreto 509/2007, de 20 de abril, por el que se aprueba el Reglamento para el desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación, procede eliminar el apartado Segundo, subapartado I de la Resolución de 20 de mayo de 2008.

Kontuan hartuta ingurumen-organo honek ebazpen hau emateko eskumena duela, honako hauetan xedatutakoari jarraikiz: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretua, eta Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretua.

Considerando la competencia de este órgano ambiental para el dictado de la presente Resolución, de conformidad con lo previsto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, el Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial.

Honako hauek aztertuta: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra, Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretua, Industriako isurpenen Erregelamendua onartu eta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legea garatzen duen urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretua, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen dituen apirilaren 9ko 196/2013 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen Lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretua, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea eta aplikazio orokorreko gainerako arauak. Honako hau

Vistas la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación, Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de emisiones industriales y de desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, el Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y demás normativa de general aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Calera de Alzo SAri emandako ingurumen-baimen integratua aldatu eta berrikustea, baimenaren baldintzak Batzordearen 2013ko martxoaren 26ko Erabakira egokitzeko. Erabaki horren bidez (2008ko apirilaren 25eko Ebazpenaren bidez emana), zementua, karea eta magnesio oxidoa ekoizteko teknologia erabilgarri onenak (TEO) ezartzen dira (2013/163/EB Erabakia). Horrenbestez, honela geldituko dira idatzita baimen horren bigarren zenbakia, prozesua deskribatzen duten azpizenbakiak, D.3.1.3, D.3.2.5, D.3.6, E.1.a, J eta seigarrena:

Primero.– Modificar y revisar la autorización ambiental integrada concedida a Calera de Alzo, S.A. adaptando las condiciones de la autorización a la Decisión de ejecución de la Comisión de 26 de marzo de 2013 por la que se establecen las conclusiones sobre las mejores tecnologías disponibles (MTD) en la producción de cemento, cal y óxido de magnesio (Decisión 2013/163/UE), concedida mediante Resolución de 25 de abril de 2008 y en este sentido los apartados Segundo, subapartados de descripción del proceso, D.3.1.3, D.3.2.5, D.3.6, E.1.a, J y Sexto de la citada autorización, que quedan redactados como sigue:

Bigarrena.– Calera de Alzo SLri (egoitza soziala Gipuzkoako Altzo udal-mugarteko Egileor Auzoa kaleko 101.ean du eta bere IFK B-20814398 da) ingurumen-baimen integratua ematea, Altzo udal-mugartean karea ekoizteko eta hondakinak balioztatzeko, ebazpen honetako hirugarren zenbakian finkatutako baldintzetan.

Segundo.– Conceder a Calera de Alzo, S.L. con domicilio social en la calle Egileor Auzoa, 101 del término municipal de Altzo. (Gipuzkoa) y CIF: B20814398, Autorización Ambiental Integrada para la actividad de fabricación de cal y valorización de residuos, en el término municipal de Altzo, con las condiciones establecidas en el apartado Tercero de esta Resolución.

Jarduera, Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legearen 1. eranskineko 3.1 kategorian sartuta dago, «Labe birakarietan eguneko 500 tona zementu eta/edo clinker baino gehiago fabrikatzeko gaitasuna duten instalazioak, edo labe birakarietan eguneko 500 tona kare baino gehiago fabrikatzeko gaitasuna dutenak, edo bestelako labeetan eguneko 50 tona baino gehiago fabrikatzeko gaitasuna dutenak» izenekoan.

La actividad se encuentra incluida en la categoría 3.1 «Instalaciones de fabricación de cemento y/ o Clinker en hornos rotatorios con una capacidad de producción superior a 500 toneladas diarias, o de cal en hornos rotatorios con una capacidad de producción superior a 500 toneladas por día, o en hornos de otro tipo con una capacidad de producción superior a 50 toneladas por día» del Anexo 1 de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de Prevención y Control Integrados de la Contaminación.

Calera de Alzo SLren instalazioan hiru ekoizpen-prozesu egiten dira: kiskalketa, karearen hidratazioa eta dolocalaren ekoizpena.

En la instalación de Calera de Alzo, S.L. se llevan a cabo tres procesos productivos: calcinación, hidratación de la cal y fabricación de dolocal.

Karea ekoizteko lau MAERZ labe bertikal daude, bakoitza bi upelekoa eta fluxu paralelokoak.

Para la fabricación de cal se dispone de cuatro hornos verticales MAERZ de dos cubas cada uno y flujo paralelo.

Labe horiek bi ezaugarri berezi dituzte: materiala korronte paraleloan kiskaltzen da eta errekuntza-airea birsorkuntzaren bidez aurreberotzen da.

Estos hornos tienen dos características especiales: el material se calcina en corriente paralela y el aire de combustión se precalienta por regeneración.

Labeek upel bikoitza dute, eta horrela, upel bat kaltzinazio-prozesuan murgilduta dagoen bitartean, beste upelak kargatze-prozesua gauzatzen du. Bi upelak kanal baten bidez lotuta daude.

Los hornos disponen de doble cuba, de tal forma que, mientras una está en proceso de calcinación la otra cuba está realizando el proceso de carga. Estas dos cubas están unidas mediante un canal.

Labeei lotuta aire-ponpak daude eta hauen funtzioa, labearen goiko aldetik presio bidezko aire atmosferikoa sartzea da. Presio bidez sartutako aireak, lantzen bidez upelean injektatutako gasarekin bat egiten du eta upelaren tenperatura oso altua denez, deflagrazio bat sortzen da.

Unidas a los hornos se encuentran las soplantes, cuya misión es la de introducir aire atmosférico a presión por la parte superior de los hornos. El aire introducido a presión entra en contacto con el gas inyectado en la cuba a través de lanzas y se produce una deflagración debido a la alta temperatura a la que se encuentra la cuba.

Aldez aurretiko beroketa 2. upela betetzeko prozesuan gertatzen da, eta aldi berean, labearen beste upelean errekuntza gauzatzen da. Labeak lan egiteko duen presioa dela-eta, 1. upeleko aire beroa 2. upelera pasatzen da eta upelean sartzen ari den kareharria aldez aurretik berotzen du.

El precalentamiento es realizado durante el proceso de llenado de la cuba 2, al mismo tiempo que se produce la combustión en la otra cuba del horno. El aire caliente de la cuba 1, debido a la presión a la que trabaja el horno, pasa a la cuba 2 y precalienta la caliza que está entrando en la cuba.

Sortutako karea (kaltzio oxidoa edo kare bizia) siderurgia, ingurumena, papera, eta neurri txikiagoan, eraikuntzaren sektoreetara bideratzen da. Gainera, instalazio horietan bertan, kare horren zati bat kare hidroxido (kare itzalia) bilakatzen da, lurzorua egonkortzeko, ingurumeneko desulfurazioetarako eta morteroak fabrikatzeko erabiltzen dena; halaber, dolocal (kare eta dolomia kaltzinatuaren nahasketa) bilakatzen da, bereziki altzairugintzarako prestatua dagoena.

La cal producida (óxido de calcio o cal viva) tiene como destino principal los sectores de la siderurgia, medioambiente, papel y, en menor medida, el sector de la construcción. Además, parte de esta cal es transformada en las mismas instalaciones en hidróxido de cal (cal apagada), utilizada en estabilización de suelos, desulfuraciones medioambientales y fabricación de morteros, y en dolocal (mezcla de cal y dolomía calcinada) preparada especialmente para las acerías.

Karearen hidratazio-prozesua karea pisatuz eta prozesurako beharrezkoa den ura neurtuz abiatzen da; automaten bidez kontrolatzen da hori.

El proceso de hidratación de cal comienza con el pesado de la misma y la medida de agua necesaria para el proceso, controlado mediante autómatas.

Bestalde, dolocala fabrikatzeko beharrezkoa den dolomia taldeko beste enpresa batzuetatik dator.

Por otro lado, la dolomía necesaria para la fabricación de dolocal proviene de otras empresas del grupo.

Dolomia eta karea bakoitzari dagokion siloan biltegiratzen dira, eta amaigabe batzuen bidez, dolocala egiteko beharrezko neurriak garraiatzen dira.

La dolomía y la cal se almacenan en sus correspondientes silos y mediante unos sinfines se transportan las cantidades necesarias para realizar la mezcla que compone la dolocal.

Gaur egungo urteko ekoizpen-ahalmena gutxi gorabehera 17.000 t kare hidroxido, 200.000 t kare bizi eta 28.000 t dolocalekoa da, labeetako hirurekin, eta kiskaltzeko laugarren labeak egunean 300 tonako ahalmena duela gehitu behar zaio.

La capacidad de producción anual actual es de aproximadamente 17.000 t de hidróxido de cal, 200.000 t de cal viva y 28.000 t de dolocal con tres de los hornos más una capacidad de 300 t/día del cuarto horno de calcinación.

Instalazioak erabiltzen dituen energia-baliabideak energia elektrikoa, gas naturala eta erregai solidoak dira; azken hauen artean, petrolio-kokea eta biomasa (hondakinak: zerrautsa, mahats haziaren irina, olibadiko biomasaren mamia, mahatsaren pats lehorra eta olibadiko biomasa) daude. Energia elektrikoa instalazio osoan erabiltzen da; gas naturala eta erregai solidoak, aldiz, kaltzinazio-labeetan erabiltzen dira. 2006 urtean, energia elektrikoaren eta gas naturalaren kontsumoa 8.900.000 kWh eta 3.700.000 kWh izan zen, hurrenez hurren. Bestalde, erregai solidoei dagokienez, gas naturalaren aurrean, aurreikusitako kontsumoa 1etik 4rako proportzioan balioesten da.

Los recursos energéticos utilizados en la instalación son energía eléctrica, gas natural y combustibles sólidos, entre los que se encuentran el coque de petróleo y la biomasa (residuos: serrín, harina de granilla de uva, pulpa de orujillo, hollejo seco de uva y orujillo). La energía eléctrica se emplea en toda la instalación, mientras que el gas natural y los combustibles sólidos se emplean en los hornos de calcinación. En el año 2006 el consumo de energía eléctrica y gas natural ascendió a 8.900.000 kWh y 3.700.000 kWh, respectivamente. Por otro lado, el consumo previsto para los combustibles sólidos se estima en una proporción de 1 a 4 frente al gas natural.

Karearen hidratazio-prozesuan, nola erabilera sanitariorako eta gizakiaren kontsumorako, ura erabiltzen da instalazioan. Zundaketa batetik dator eta zundaketa horrek dagokion aprobetxamendu-baimena du.

En la instalación se emplea agua en el proceso de hidratación de cal, así como para uso sanitario y consumo humano, procedente de un sondeo para el que se dispone de la correspondiente autorización de aprovechamiento.

Instalazioan sortutako isurketak, kaltzinazio-guneko jariatze-urei eta komun eta bulegoetatik datozen ur sanitarioei dagozkie. Jariatzen diren euri-urak dekantazio-putzu batean tratatzen dira, ondoko harrobitik datozenekin batera –Calera de Alzo SA da horren jabea–. Putzuak bi konpartimentu bereizi ditu, ura neutralizatu eta dekantatzeko, Jaizkugane errekara isuri aurretik. Bestalde, ur sanitarioak iragazki biologikoaren bidez hiru hobi septikotan tratatzen dira, jariatze-uren bestelakoa den isurketa-puntu baten bidez Jaizkugane ubidera isuri aurretik. Arazketako azpiegiturak eta instalazioak partekatzen direnez, Calera de Alzo, SL enpresak isurketa osoaren titulartasuna bere gain hartzen du.

Los vertidos generados en la instalación se corresponden con las aguas de escorrentía procedentes de la zona de calcinación y las aguas sanitarias procedentes de los aseos y oficinas. Las aguas pluviales de escorrentía son tratadas en una balsa de decantación, conjuntamente con las procedentes de la cantera adyacente, cuyo titular es Calera de Alzo, S.A. La balsa dispone de dos compartimentos independientes para llevar a cabo la neutralización y la decantación, previas al vertido de esta agua a la regata Jaizkugane. Las aguas sanitarias, por su parte, son tratadas en tres fosas sépticas con filtro biológico, previo vertido a la regata Jaizkugane mediante un punto de vertido independiente al de las aguas de escorrentía. La mercantil Calera de Alzo, S.L. asume la titularidad del vertido conjunto al compartirse infraestructuras e instalaciones de depuración.

Beste alde batetik, instalazioak atmosferara isurtzeko fokuak ditu: kiskalketa-labe bakoitzaren irteerari dagozkion fokuak, labeen deskargatze-irteerako fokuak, karea sailkatzeko instalazioaren irteerako fokuak, ale txikien instalazioaren irteerako fokua, hidratatzailearen irteerako fokua, hidratatzailea sailkatzeko instalazioaren irteerako fokua, dolocalaren instalazioaren irteerako fokua eta kokea ehotzeko instalazioaren fokua.

Por otro lado, la instalación cuenta con focos de emisión a la atmósfera: focos correspondientes a la salida de cada uno de los hornos de calcinación, focos en la salida de descarga de hornos, focos en la salida de las instalaciones de clasificación de cal, foco en la salida de la instalación de granillos, foco en la salida de la hidratadora, foco en la salida de la instalación de clasificación de la hidratadora, foco en la salida de la instalación de dolocal y foco correspondiente a la instalación de molienda de coque.

Karea fabrikatzeko jardueran hondakin arriskutsuak sortzen dira, eta hondakin horien ezaugarri eta bolumena direla medio, zerbitzu orokorrak prozesuari lotutako hondakinekin batera kudeatzen dira. Sortzen diren hondakin arriskutsu ugarienak mahuka-iragazkiak dira. Hondakin ez-arriskutsuen artean, dekantazio-putzuetatik eta adreilu erregogorretatik sortutako lohiak daude. Azken hauek noizean behin sortzen dira, soilik labeak berreraikitzen direnean (sustatzaileak iraupen aldakorra aurreikusten du, 10 eta 15 urte artean).

En la actividad de fabricación de cal se generan residuos peligrosos que por sus características y volumen se gestionan junto a los residuos asociados al proceso de servicios generales. Los residuos peligrosos más cuantiosos generados son los filtros de mangas. Entre los residuos no peligrosos, destacan los lodos procedentes de las balsas de decantación y los ladrillos refractarios. Estos últimos se generan esporádicamente, únicamente en las reconstrucciones de los hornos (el promotor prevé un ciclo de vida variable, entre 10 y 15 años).

Instalazioak dituen teknika erabilgarri onenen artean, karearen Europako BREF agirian ageri direnak (2001eko abenduko «Reference Document on Best Available Techniques in the Cement and Lime Manufacturing Industries»), arazketako bigarren mailako teknikak azpimarratu behar dira; hala nola, atmosferarako isurtze-foku guztietan ezarritako mahuka-iragazkiak eta efluenteak tratatzeko dekantazio-putzuak.

Entre las Mejores Técnicas Disponibles de que dispone la instalación, identificadas en el BREF europeo de la cal («Reference Document on Best Available Techniques in the Cement and Lime Manufacturing Industries» de Diciembre de 2001), destacan las técnicas secundarias de depuración, como los filtros de mangas instalados en todos los focos de emisión a la atmósfera y las balsas de decantación para el tratamiento de efluentes.

Halaber, Batzordearen 2013ko martxoaren 26ko exakuzio-erabakia betetzeko beharrezkoak diren bitarteko tekniko eta antolaketakoak daude. Erabaki horren bidez (2013/163/EB Erabakia), zementua, karea eta magnesio oxidoa ekoizteko teknologia erabilgarri onenei (TEO) buruzko ondorioak ezartzen dira eta ondorio horietatik honako hauek aplikatu behar dira: TEO2, TEO30, TEO31, TEO32, TEO33, TEO34, TEO35, TEO36, TEO38, TEO40, TEO41, TEO42, TEO43, TEO44, TEO45, TEO47, TEO48, TEO50, TEO51, TEO52, TEO53 eta TEO54.

Asimismo, se dispone de los medios técnicos y organizativos necesarios para dar cumplimiento a la Decisión de ejecución de la Comisión de 26 de marzo de 2013 por la que se establecen las conclusiones sobre las mejores tecnologías disponibles (MTD) en la producción de cemento, cal y óxido de magnesio (Decisión 2013/163/UE), de las que resultan aplicables las Conclusiones siguientes: MTD2, MTD30, MTD31, MTD32, MTD33, MTD34, MTD35, MTD36, MTD38, MTD40, MTD41, MTD42, MTD43, MTD44, MTD45, MTD47, MTD48, MTD50, MTD51, MTD52, MTD53 y MTD54.

«D.3.1.3.– Isurketaren muga-balioak.

«D.3.1.3.– Valores límite de emisión.

Instalazioa ustiatzean atmosferara egingo diren isurtzeek ez dituzte isurtzeko muga-balio hauek gaindituko.

La planta se explotará de modo que, en las emisiones a la atmósfera, no se superen los siguientes valores límite de emisión:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

– Gutxienez hogeita hamar minutuko eta gehienez zortzi orduko laginketa-aldian zehar lortutako batez besteko balioak:

– Valores medios obtenidos durante un periodo de muestreo de treinta minutos como mínimo y ocho horas como máximo:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

– Gutxienez sei orduko eta gehienez zortzi orduko laginketa-aldian zehar lortutako batez besteko balioak:

– Valores medios durante un periodo de muestreo de seis horas como mínimo y ocho como máximo:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Balio horiek baldintza hauekin lotuta daude: 273 K-eko tenperatura, 101,3 kPa-ko presioa eta gas lehorra.

Dichos valores están referidos a las siguientes condiciones: 273 K de temperatura, 101,3 kPa de presión, y gas seco.

Baldintza normalizatuetako mugak bete beharko dira: 273 K-eko tenperatura, 101,3 Kpa-ko presioa eta guztira oxigenoaren eta gas lehorraren % 10eko edukia.

Se deberán cumplir los límites referidos a las condiciones normalizadas de 273 K de temperatura, 101,3 kPa de presión y 10% de contenido total de oxígeno y gas seco.

Isurketen muga-balioen betetzea neurtzeko eta ebaluatzeko baldintzak Industriako isurpenen Erregelamendua onartu eta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko uztailaren 1eko 16/2002 Legea garatzen duen urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretuan eta Atmosfera kutsa dezaketen jardueretarako instalazioak arautzen dituen abenduaren 27ko 278/2011 Dekretuari jarraiki onartutako aginduetan finkatutakora egokituko dira.»

Las condiciones de medición y evaluación del cumplimiento de los valores límite de emisión se adecuarán a lo establecido en el Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de emisiones industriales y de desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación, y en las Ordenes aprobadas en cumplimiento del Decreto 278/2011, de 27 de diciembre, por el que se regulan las instalaciones en las que se desarrollen actividades potencialmente contaminadoras de la atmósfera.»

«D.3.2.5.– Isurien kontrol-kanona.

«D.3.2.5.– Canon de Control de Vertidos.

Uraren Legearen testu bateginaren 113. artikulua eta Jabari Publiko Hidraulikoaren Erregelamenduko (606/2003 Errege Dekretua) 291. artikulua aplikatuz, honako hau da isurketen kontrol-kanonari dagokion zenbatekoa:

En aplicación del artículo 113 del Texto Refundido de la Ley de Aguas y del artículo 291 del Reglamento del Dominio Público Hidráulico (Real Decreto 606/2003), el importe del canon de control de vertidos es el siguiente:

(IK): Isurketen kontrol-kanona= V x Pu.

(CCV): Canon de Control de Vertidos = V x Pu.

Pu = Pb x Cm.

Pu = Pb x Cm.

Cm = C2 x C3 x C4.

Cm = C2 x C3 x C4.

Non:

Siendo:

V = Baimendutako isurketaren bolumena (m3 urtean)

V = Volumen del vertido autorizado (m3/año).

Pu = Isuriaren kontroleko prezio unitarioa.

Pu = Precio unitario de control de vertido.

Pb = Oinarrizko prezioa m3-ko isuriaren izaeraren arabera.

Pb = Precio básico por m3 establecido en función de la naturaleza del vertido.

Cm = Isuriaren maiorazioko edo minorazioko koefizientea.

Cm = Coeficiente de mayoración o minoración del vertido.

C2 = Isurketaren ezaugarrien araberako koefizientea.

C2 = Coeficiente en función de las características del vertido.

C3 = Isurketaren kutsadura-mailaren araberako koefizientea.

C3 = Coeficiente en función del grado de contaminación del vertido.

C4 = Ingurune hartzailearen ingurumen-kalitatearen araberako koefizientea.

C4 = Coeficiente en función de la calidad ambiental del medio receptor.

1. isuria: Arrasteak dituzten euri-urak:

Vertido 1: Aguas pluviales con arrastres:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Cm = 1,09 x 0,5 x 1,25 = 0,681250.

Cm = 1,09 x 0,5 x 1,25 = 0,681250.

Pu = 0,681250 x 0,04207 = 0,028660 euro/m3

Pu = 0,681250 x 0,04207 = 0,028660 euros/ m3

2. isuria: Erabilera higienikoko urak:

Vertido 2: Aguas de uso higiénico:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Cm = 1 x 0,5 x 1,25 = 0,625.

Cm = 1 x 0,5 x 1,25 = 0,625.

Pu = 0,625 x 0,01683 = 0,01051875 euro/m3

Pu = 0,625 x 0,01683 = 0,01051875 euros/ m3

Isurien kontrol-kanona = 0,028660 x 261.749 + 0,01051875 x 986 = 7.512,09 euro/urte.»

Canon de Control de Vertidos = 0,028660 x 261.749 + 0,01051875 x 986 = 7.512,09 euros/año».

«D.3.6. - Lurzorua babesteko baldintzak.

«D.3.6.– Condiciones en relación con la protección del suelo.

Urtarrilaren 14ko 9/2005 Errege Dekretuan eta Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legean ezarritako eginbeharrak betetzeko aurkeztutako lurzoruaren egoerari buruzko aurretiazko txostenaren arabera, eta bertan jasota dauden gomendioen arabera, Calera de Alzo SLk lurzorua babesteko beharrezko neurriak hartu beharko ditu.

De conformidad con el informe preliminar de situación del suelo presentado en cumplimiento de las obligaciones establecidas en el Real Decreto 9/2005 de 14 de enero, y la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, y atendiendo a las recomendaciones en él contenidas, Calera de Alzo, S.L., deberá adoptar las medidas necesarias para asegurar la protección del suelo.

Halaber, urtarrilaren 14ko 9/2005 Errege Dekretuan, ekainaren 25eko 4/2015 Legean eta abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuan xedatuta dauden eta lurzoruaren babesarekin lotura duten betebeharrak betetzeko, sustatzaileak 2016ko azaroaren 17an ingurumen-organoak bidalitako «Lurzoru kutsatuen eta lurpeko uren gaineko arauzko eskakizunak aplikatzea ingurumen-baimen integratua behar duten instalazioetan» zirkularrean aipatzen diren instalazioei eskatzen zaien dokumentazioa entregatu beharko du. Zirkular horretan, honako hau jasotzen da: lurzoruaren egoerari buruzko aldizkako txostenaren edukia eta entregatzeko baldintzak, lurzoruen eta lurpeko uren oinarrizko txostena eta kontrol- eta jarraipen-dokumentuak. Esteka honetan eskura daiteke:

Asimismo, con objeto de dar cumplimiento a las obligaciones en relación con la protección del suelo establecidas en el Real Decreto 9/2005, de 14 de enero, la Ley 4/2015, de 25 de junio, el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, el promotor deberá entregar la documentación requerida a instalaciones existentes a las que se refiere la circular «Aplicación de las distintas exigencias normativas en materia de suelos contaminados y aguas subterráneas en instalaciones que requieren autorización ambiental integrada» remitida desde el órgano ambiental con fecha de 17 de noviembre de 2016. Esta circular contempla el contenido y condiciones de entrega del informe periódico de situación del suelo, informe de base y documentos de control y seguimiento de suelos y aguas subterráneas y está disponible en el siguiente enlace:

http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-pcc/eu/

http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-pcc/es/

Nolanahi ere, sustatzaileak lurzoruei buruzko dokumentu bategina helaraziko du, lurzoruaren kalitateari buruzko ikerketa- eta leheneratze-lanak egin ditzakeen erakunde akreditatu batek egina, eta dokumentu horrek zirkularrean eskatutako dokumentazio guztia jaso beharko du. Aurrerantzean, entregatutako dokumentazioa aldatu edo dokumentazio berria entregatu behar bada, lurzoruei buruzko dokumentu berri bakar bat bidaliko da.

En todo caso, el promotor remitirá un documento refundido de suelos, elaborado por entidad acreditada que puede desarrollar labores de investigación y recuperación de la calidad del suelo, y que contenga toda la información requerida en la circular. En adelante, cada vez que exista la obligación de modificar la documentación entregada, o entregar nueva documentación, remitirá un nuevo documento refundido de suelos.

Instalazioetan egindako aldaketek eragindako lur-mugimenduei dagokienez, sustatzaileak baldintza hauek bete beharko ditu:

En relación con movimientos de tierras derivados de modificaciones de las instalaciones en promotor deberá cumplir las siguientes condiciones:

1.– Instalazioa baimenduta dagoen lurzatiaren barruan lurrak mugitzea dakarren aldaketa bat aurreikusiz gero:

1.– En caso de prever una modificación que conlleve el movimiento de tierras dentro de la parcela en la que se encuentra autorizada la instalación:

a) Ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 25. artikuluaren 1c apartatuarekin bat etorriz, hondeatu beharreko materialak (lurra, obra-hondakinak, eta abar) karakterizatu beharko ditu jardueraren sustatzaileak, jardun kutsatzaileen ondorioz erasan zaien ala ez egiaztatzearren, eta, karakterizazio horren emaitzen arabera, horientzako kudeaketa-modu egokiena zehaztearren.

a) De conformidad con el apartado 1c del artículo 25 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, el promotor de la actividad deberá caracterizar aquellos materiales (tierras, escombros, etc.) objeto de excavación a fin de verificar si hubieran podido resultar afectados como consecuencia de acciones contaminantes y determinar, en función de los resultados de dicha caracterización, la vía de gestión más adecuada para los mismos.

b) Hondeaketa horrek hondeatutako materialen 500 m³ gainditzen dituenean, sustatzaileak gaikako hondeaketa-plan bat aurkeztu beharko du. Planak 13. artikuluan adierazitako edukia jaso beharko du, eta ingurumen-organoak onartu behar du plan hori, betetzen hasi aurretik.

b) Cuando dicha excavación supere los 500 m³ de cantidad de materiales excavados, el promotor deberá presentar un plan de excavación selectiva que deberá contemplar el contenido señalado en el artículo 13 y ser aprobado por el órgano ambiental con carácter previo a su ejecución.

c) Hondeatu beharrekoa 500 m³ baino gutxiago bada, aldaketa-eskaerak informazio hau eman beharko du: non dagoen kokatuta, zenbat induskatu behar den, aurreikusitako hasiera-eguna, kontratista, jarraipenaren eta kudeaketaren ardura izango duen erakundea.

c) En caso de que el volumen a excavar sea inferior a 500 m³, la solicitud de modificación no sustancial deberá contener la siguiente información: ubicación y emplazamiento, volumen a excavar, fecha de inicio prevista, contratista, entidad acreditada encargada del seguimiento y gestión.

d) Aurreko kasu horietan guztietan, hondeatzen amaitutakoan, hondeatutako materialak zuzen berrerabili edo kudeatu direla ziurtatzen duen txosten bat aurkeztu beharko da ingurumen-organoan, behar bezala karakterizatu aurretik.

d) En cualquiera de los supuestos anteriores, a la finalización de esta deberá presentarse ante el órgano ambiental un informe acreditativo de la correcta reutilización o gestión de los materiales excavados, previa su adecuada caracterización.

e) Oro har, irizpide hauek beteko dira:

e) Como norma general, se cumplirán los siguientes criterios:

– Soberakinak hondakindegian biltegiratuz hustu nahi izanez gero, otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan (Hondakinak hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda ezabatzea arautzen duena) ezarritakoari jarraikiz egingo da hondakinen karakterizazioa. Oro har, lagin baten azterketa egin beharko da. Laginak zabortegian kudeatu beharreko soberakinen 500 m3 bakoitzeko 10 azpilagin izango ditu gutxienez, baina hori espero daitekeen kutsaduraren heterogenotasunaren eta homogeneotasunaren arabera aldatu ahal izango da. Afekzioa homogeneoa izango dela aurreikusten den kasuetan, 500 m3-tik gorako unitateez osatutako lagin konposatu bat hartu ahal izango da; aldiz, afekzio heterogeneoaren kasuan, 500 m3-tik beherako unitateez osatutakoa.

– En caso de querer evacuar los excedentes a depósito en vertedero, la caracterización se deberá realizar de acuerdo a lo establecido en el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de rellenos. Con carácter general, se deberá realizar el análisis de una muestra compuesta de al menos 10 submuestras por cada 500 m3 de excedentes a gestionar en vertedero, que podrá variar en función de la heterogeneidad u homogeneidad de la contaminación esperable. En los casos que se prevea una afección homogénea se podrá realizar una muestra compuesta para unidades superiores a los 500 m3 e inferior a los 500 m3 si se prevé una afección heterogénea.

– Soberako materialak instalazio berean berrerabili ahal izateko, balio hau izan beharko dute material horiek: ekainaren 25eko 4/2015 Legean (Lurzorua kutsatzea saihestu eta kutsatutakoa garbitzekoa) ezarritako VIE-B (industria-erabilera) balioaren azpitikoa. Horrez gain, lur horien hidrokarburo-edukia ezin izango da arriskutsua izan. Horretarako, erakunde egiaztatu batek egin beharko du laginketa eta azterketa, honen arabera: 199/2006 Dekretua, urriaren 10ekoa, Lurzoruaren kalitatea ikertu eta berreskuratzeko erakundeak egiaztatzeko sistema ezartzen duena, eta erakunde horiek lurzoruaren kalitatearen gainean egindako ikerketen edukia eta norainokoa zehazten dituena.

– En caso de querer reutilizar los materiales sobrantes en la misma instalación, éstos deberán obtener un valor inferior al VIE-B (uso industrial) establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo y el contenido de hidrocarburos de dichas tierras no deberá suponer un riesgo. Para ello, el muestreo y análisis lo deberá realizar una entidad acreditada de acuerdo al Decreto 199/2006, de 10 de octubre, por el que se establece el sistema de acreditación de entidades de investigación y recuperación de la calidad del suelo y se determina el contenido y alcance de las investigaciones de la calidad del suelo a realizar.

– Ekainaren 25eko 4/2015 Legean xedatutako VIE-A ebaluazioko balio adierazleak eta TPH direlakoetarako 50 mg/kg baino balio txikiagoak lortzen dituzten lurrak lur garbitzat hartuko dira, eta, beraz, onartu egingo dira baimendutako betelan batean.

– Aquellas tierras que obtengan valores inferiores a los VIE-A establecidos en la Ley 4/2015, de 25 de junio, y al valor de 50 mg/kg para TPHs, se consideran suelo limpio, por lo tanto, admisible en un relleno autorizado.

– Substratu harritsu osasuntsua murrizketarik gabe kudeatu ahal izango da. Lurzoru naturalaren pareko den substratu harritsu meteorizatuaren kasuan, aurreko puntuetan ezarritako irizpidea beteko da.

– El sustrato rocoso sano se podrá gestionar sin restricciones. En el caso de que se trate de sustrato rocoso meteorizado asimilable a suelo natural el criterio a cumplir será el establecido en los puntos anteriores.

2.– Baldin eta aurreikusten bada lur-mugimendua dakarren aldaketa bat egitea instalazioa baimenduta dagoen lurzatitik kanpo (lurzoru berria okupatuz) eta okupatu nahi den lurzoru berriak lehenago izan badu ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 1. eranskinean aipatutako jardueraren bat, sustatzaileak lurzoruari buruzko adierazpen bat lortu beharko du, egin nahi diren aldaketak egiten hasi aurretik.

2.– En caso de prever una modificación que conlleve el movimiento de tierras fuera de la parcela en la que se encuentra autorizada la instalación (mediante la ocupación de nuevo suelo) y que el nuevo suelo que se prevé ocupar haya soportado anteriormente una actividad incluida en el Anexo I de la Ley 4/2015, de 25 de junio, el promotor deberá, con carácter previo al inicio de las modificaciones planteadas, obtener la declaración en materia de suelo.

3.– Ingurumen-organo honen aurrean justifikatu beharko da induskatutako zati bakoitzerako proposatutako kudeaketa modua egokia dela, organo horrek onartu aurretik; proposatutako azken xedea (kanpo-kudeaketa edo kokapen berean berrerabiltzea) adierazi beharko da, eta egindako azterketen kopia bat erantsi.

3.– Se deberá justificar ante este órgano ambiental para su aprobación, con carácter previo, la idoneidad de la vía de gestión propuesta para cada fracción excavada, indicando el destino final propuesto (ya sea éste la gestión externa o reutilización en el emplazamiento) y adjuntando copia de las analíticas realizadas.

4.– Obrak aldez aurretik inolako jarduerarik izan ez duten eremuetan egin behar badira, karakterizazioa egiteko betebeharra salbuetsi ahal izango da, betiere, jarduerarik eza behar bezala justifikatzen bada.

4.– Aquellas obras que se realicen en zonas donde no se haya llevado a cabo actividad alguna, podrá eximirse de la realización de la mencionada caracterización siempre que quede debidamente justificada dicha inactividad.

Era berean, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22. artikuluaren 2. zenbakiaren arabera, lurraren kutsadura-aztarnak aurkitzen badira, horren berri eman beharko zaie dagokion udalari eta Ingurumen Sailburuordetzari, sailburuordetza horrek ezar ditzan hartu beharreko neurriak, aipatutako 4/2015 Legearen 23. artikuluaren 1.e zenbakiari jarraikiz betiere.»

Asimismo, de acuerdo con el artículo 22, apartado 2.º de la Ley 4/2015, de 25 de junio, la detección de indicios de contaminación obligará a informar de tal extremo al Ayuntamiento correspondiente y a la Viceconsejería de Medio Ambiente, con el objeto de que ésta defina las medidas a adoptar, de conformidad, en su caso, con el apartado 1.e del artículo 23 de la citada Ley 4/2015.»

«E.1.– Isuri atmosferikoak kontrolatzea.

«E.1.– Control de las emisiones a la atmósfera.

a) Calera de Alzo SL enpresak isurketak kontrolatu beharko ditu, honako informazio honen arabera:

a) Calera de Alzo, S.L. deberá realizar el control de las emisiones de acuerdo con la siguiente información:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Sei hilabeteko epean, KEB baten bidez hasierako kontrol bat egin beharko da 1., 2., 3. eta 10. fokuetan, honako parametroen kasuan:

En un plazo de seis meses se deberá realizar un control inicial por OCA en los focos 1, 2, 3 y 10 para los siguientes parámetros:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Erregistratutako emaitzen eta balioztatutako biomasaren ezaugarrien arabera, aldizkako kontrola finkatu ahal izango da.»

En base a los resultados registrados, así como a las características de la biomasa valorizada se podrá establecer el control periódico.»

«J) Instalazioetan aldaketak egin ahal izateko, aldez aurretik honako helbide elektroniko honetan eskuragarri dagoen inprimaki osoa bete beharko da:

«J) Cualquier cambio o modificación de las instalaciones, únicamente se podrá realizar una vez cumplimentado en su totalidad el formulario disponible en la siguiente dirección electrónica:

http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-3252/es/contenidos/informacion/ippc/es_6939/adjuntos/cuestionario_modificaciones.doc

http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.eus/r49-3252/es/contenidos/informacion/ippc/es_6939/adjuntos/cuestionario_modificaciones.doc

Erakunde honen onespena ere beharko da, abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 10. artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako.

y solicitada a efectos de lo dispuesto en el artículo 10 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, la conformidad por parte de este Órgano.

Industriako isurpenen Erregelamendua onartu eta Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legea (uztailaren 1eko 16/2002) garatzen duen Errege Dekretuaren (urriaren 18ko 815/2013) 14.1 artikuluak ezartzen ditu aldaketak funtsezkotzat jotzeko irizpideak.

El artículo 14.1 del Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de emisiones industriales y de desarrollo de la Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrado de la contaminación establece los criterios para la consideración de una modificación como sustancial.

Nolanahi ere, aipatutako urriaren 18ko 815/2013 Errege Dekretuaren 14.2 artikuluan zehaztutakoarekin bat etorriz, irizpide horiek orientagarriak dira, eta ingurumen-organoak kalifikatuko du eskatutako aldaketa, funtsezkotzat edo ez-funtsezkotzat jota, abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kutsaduraren prebentzio eta kontrol integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 10. artikuluan ezarritako irizpideekin bat etorriz.

No obstante, de acuerdo a lo establecido en el artículo 14.2 del citado Real Decreto 815/2013, de 18 de octubre, dichos criterios son orientativos y será el órgano ambiental quien, de acuerdo con los criterios establecidos en el artículo 10 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, califique la modificación solicitada declarándola sustancial o no sustancial.

Era berean, proiektua aldatzen den kasuetan, aplikatzekoa izango da Ingurumen Ebaluazioari buruzko Legearen (abenduaren 9ko 21/2013) 7.1.c eta 7.2.c artikuluetan xedatutakoa.

Asimismo, en los supuestos de modificaciones del proyecto resultará de aplicación lo dispuesto en el artículo 7.1.c y 7.2.c de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

Baldin eta aldaketak lurzoru berria okupatzea aurreikusten badu eta aipatutako lurzoruak lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak baditu edo izan baditu, aldaketa gauzatu aurretik, hartu beharreko kokalekuaren lurzoru-kalitatearen deklarazioa eduki beharko da, Lurzorua Kutsatzea Saihestu eta Kutsatutakoa Garbitzeko ekainaren 25eko 4/2015 Legearen arabera.»

En aquellos casos en los que la modificación prevea la ocupación de nuevo suelo y dicho suelo soporte o haya soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, con carácter previo a la ejecución de la modificación se deberá disponer de la declaración de la calidad del suelo del emplazamiento que se va a ocupar, de acuerdo a lo establecido en la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo.»

«Seigarrena.– Ingurumen-baimen integratuaren berrikuspena ofizioz egingo da, honako kasu hauetan:

«Sexto.– La revisión de la autorización ambiental integrada se realizará de oficio en cualquiera de los siguientes supuestos:

a) Instalazioak sortutako kutsadura dela eta, finkatutako isurketen muga-balioak berrikustea edo beste batzuk ezartzea komeni bada.

a) La contaminación producida por la instalación haga conveniente la revisión de los valores límite de emisión impuestos o la adopción de otros nuevos.

b) Isurketak nabarmen murritz badaitezke, teknika erabilgarri onenetan aldaketa handiak egiteko gehiegizko kostuak ezarri gabe.

b) Resulte posible reducir significativamente las emisiones sin imponer costes excesivos a consecuencia de importantes cambios en las mejores técnicas disponibles.

c) Prozesuaren edo jardueraren funtzionamendu-segurtasuna dela eta beste teknika batzuk erabili behar badira.

c) La seguridad de funcionamiento del proceso o actividad haga necesario emplear otras técnicas.

d) Arroko erakundeak, urei buruzko legedian xedatutakoaren arabera, uste badu ingurumen-baimen integratua berrikustea edo aldatzea justifikatzen duten inguruabarrak daudela, Estatuko Administrazio Orokorrak kudeaturiko arroetako jabari publiko hidraulikora egindako isurketei dagokienez. Kasu horretan, arroko erakundeak, txosten lotesle bidez, organo eskudunera joko du ingurumen-baimen integratua eman dezan, gehienez ere hogei eguneko epean berrikuste-prozesua hasteko.

d) El organismo de cuenca, conforme a lo establecido en la legislación de aguas, estime que existen circunstancias que justifiquen la revisión de la autorización ambiental integrada en lo relativo a vertidos al dominio público hidráulico de cuencas gestionadas por la Administración General del Estado. En este supuesto, el organismo de cuenca requerirá, mediante informe vinculante, al órgano competente para otorgar la autorización ambiental integrada, a fin de que inicie el procedimiento de revisión en un plazo máximo de veinte días.

e) Instalazioari aplikagarri zaion sektoreko legediak hala eskatzen badu, edo abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 22.3 artikuluari jarraikiz, ingurumen-kalitateko arau berriak edo berrikusiak betetzea beharrezkoa bada.

e) Así lo exija la legislación sectorial que resulte de aplicación a la instalación o sea necesario cumplir normas nuevas o revisadas de calidad ambiental en virtud del artículo 22.3 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre.

f) Aplikatu beharreko araudi berria indarrean jartzen bada.

f) Entrada en vigor de nueva normativa de aplicación.

g) Ingurunearen egiturari eta funtzionamenduari buruzko ezagutza garrantzitsu berrietara egokitzeko beharra badago; bereziki, inplikatutako sistemen hauskortasuna areagotzen dela hautematen bada.

g) Necesidad de adaptación a nuevos conocimientos significativos sobre la estructura y funcionamiento del medio, especialmente si se detecta un aumento de fragilidad de los sistemas implicados.

h) Ingurumena zaintzeko programan jasotako emaitzen edo bestelako oharren arabera, ingurumen-inpakturako ezarritako babes-, zuzenketa- edo konpentsazio-neurriak akastunak direla egiaztatzen bada.

h) Resultados obtenidos por el programa de vigilancia ambiental u otras observaciones que acrediten cualquier insuficiencia de las medidas protectoras, correctoras o compensatorias implantadas en relación con los impactos ambientales que pudieran producirse.

i) Abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kutsaduraren prebentzio eta kontrol integratuari buruzko Legearen 26. artikuluko 1., 2. eta 3. zenbakietan ezarritakoarekin bat etorriz egindako azterketa eginda, aldatu egin behar dela ondorioztatzen bada.

i) Cuando del análisis realizado, de acuerdo con lo establecido en los puntos 1, 2 y 3 del artículo 26 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, se concluya la necesidad de su modificación.

Ingurumen-baimen integratua berrikusteak ez dakar kalte-ordaina jasotzeko eskubidea, abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuak onartutako Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bateginaren 26.5 artikuluan xedatutakoari jarraituz.»

La revisión de la autorización ambiental integrada no dará derecho a indemnización, de acuerdo a lo establecido en el artículo 26.5 del texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación aprobado por el Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre.»

Bigarrena.– Calera de Alzo SAri honako alderdi hauei erantzuteko eskatzea:

Segundo.– Requerir a Calera de Alzo, S.A. para que dé respuesta a los siguientes aspectos:

– Lurzorua babesteari dagokionez, sei hilabeteko epean, lurzoruei buruzko dokumentu bategin bat aurkeztu beharko da, ikerketa-lanak eta lurzoruaren kalitatea lehengoratzeko lanak egin ditzakeen erakunde egiaztatu batek egina. Dokumentu horretan, «Lurzoru kutsatuen eta lurpeko uren gaineko arauzko eskakizunak aplikatzea ingurumen-baimen integratua behar duten instalazioetan» izeneko zirkularrean eskatutako informazio guztia jaso beharko da –zirkularra bigarren zenbakiko D.2.5 atalean aipatzen da, «Lurzorua babesteko baldintzak» izenburupekoan–. Dokumentuari «058» kodea esleituko zaio.

– En relación con la protección del suelo en el plazo de seis meses se deberá presentar un documento refundido de suelos, elaborado por entidad acreditada que puede desarrollar labores de investigación y recuperación de la calidad del suelo, y que contenga toda la información requerida en la circular «Aplicación de las distintas exigencias normativas en materia de suelos contaminados y aguas subterráneas en instalaciones que requieren autorización ambiental integrada» mencionada en el apartado Segundo D.2.5.– Condiciones en relación con la protección del suelo. Al documento se le asignará el código «058».

– Kudeatzaile baimenduari ematen zaizkion sortutako hondakinak behar bezala identifikatu eta sailkatzen direla justifikatu beharko da, bereziki hondakin arriskutsuen izaerari eta arrisku-ezaugarriei dagokienez, betiere honako zerrenda honetan ezarritako irizpideekin bat etorriz: Europako Hondakin Zerrenda, 2014ko abenduaren 18ko Batzordearen Erabakiz argitaratua, zeinaren bidez aldatu egiten baita hondakinen zerrendari buruzko 2000/532/EE Erabakia; eta 1357/2014/EB Erregelamendua, Batzordearena, 2014ko abenduaren 18koa, zeinaren bidez ordezten baita Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2008/98/EE Zuzentarauaren III. eranskina (zuzentarau hori hondakinei buruzkoa da eta zuzentarau jakin batzuk baliogabetu zituen). Hori egiaztatu ondoren, eguneratu egingo dira baimen honetan jasota eta izapidetzeko orduan indarrean zeuden identifikazioa eta sailkapena.

– Se deberá justificar la correcta identificación y clasificación que se viene realizando de los residuos producidos que se entregan a gestor autorizado, especialmente en lo que a la condición de residuo peligroso y las características de peligrosidad se refiere, de acuerdo a los criterios establecidos en la Lista Europea de Residuos publicada mediante la Decisión de la Comisión de 18 de diciembre de 2014 por la que se modifica la Decisión 2000/532/CE, sobre la lista de residuos, y en el Reglamento (UE) n.1357/2014 de la Comisión de 18 de diciembre de 2014 por el que se sustituye el Anexo III de la Directiva 2008/98/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, sobre los residuos y por la que se derogan determinadas Directivas. Una vez acreditada ésta, se procederá a actualizar la identificación y clasificación recogida en la presente autorización y vigente en el momento de la tramitación de la misma.

Hirugarrena.– Ingurumen-baimen integratu honetan ezarritako baldintzak ez betetzea arau-hauste astun edo oso astun gisa tipifikatuta dago Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzko Legearen testu bategina onartzen duen abenduaren 16ko 1/2016 Legegintzako Errege Dekretuaren 31. artikuluari jarraituz, eta aipatutako arauaren 32. artikuluan jasotako zigorrak ezartzea ekar dezake.

Tercero.– El incumplimiento de las condiciones establecidas en la presente Autorización Ambiental Integrada está tipificado como infracción grave o muy grave, de acuerdo con el artículo 31 del Real Decreto Legislativo 1/2016, de 16 de diciembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de prevención y control integrados de la contaminación, y podrían dar lugar a las sanciones establecidas en el artículo 32 de la citada norma.

Laugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Calera de Alzo SA enpresari, Altzoko Udalari, ingurumen-baimen integratua emateko prozeduran parte hartu duten erakundeei, eta gainerako interesdunei.

Cuarto.– Comunicar el contenido de la presente Resolución a Calera de Alzo, S.A., al Ayuntamiento de Altzo, a los organismos que han participado en el procedimiento de otorgamiento de la autorización ambiental integrada y al resto de los interesados.

Bosgarrena.– Ebazpen honek ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, beraren aurka, interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitzako sailburuari, hilabeteko epean, ebazpen hau jakinarazi eta hurrengo egunetik hasita, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 121. eta hurrengo artikuluetan xedatutakoaren arabera.

Quinto.– Contra la presente Resolución, que no agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de alzada ante el Consejero de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su notificación, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 121 y siguientes de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko apirilaren 7a.

En Vitoria-Gasteiz, a 7 de abril de 2017.

Ingurumeneko sailburuordea,

La Viceconsejera de Medio Ambiente,

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.

MARIA ELENA MORENO ZALDIBAR.


Azterketa dokumentala


Análisis documental