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Boletin Oficial del País Vasco

229. zk., 2017ko azaroaren 30a, osteguna

N.º 229, jueves 30 de noviembre de 2017


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
5793
5793

AGINDUA, 2017ko azaroaren 21ekoa, Segurtasuneko sailburuarena, joko-aretoetarako eta jolas-aretoetarako lokalen betekizunak eta ezaugarriak arautzen dituena.

ORDEN de 21 de noviembre de 2017, de la Consejera de Seguridad, por la que se regulan los requisitos y características de los locales dedicados a Salones de Juego y a Salones Recreativos.

Duela gutxi jarri da indarrean uztailaren 27ko 120/2016 Dekretua (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena), eta irizpide eta aurreikuspen berriak ekarri ditu. Horiek behar bezala aplikatzeko, ezinbestean egokitu behar da joko- eta jolas-aretoen arloko garapen-araudia. Horiek horrela, agindu honek aurrekoa ordezten eta indargabetzen du, eta argi zehazten ditu joko-areto horietan aplikatu beharreko baldintza eta betekizun batzuk, ostalaritzako zerbitzu osagarriari eta onarpen-kontrolari dagokienez bereziki.

La reciente entrada en vigor del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General del Juego en la Comunidad Autónoma de Euskadi supone nuevos criterios y previsiones cuya correcta aplicación hace necesario adaptar la actual normativa de desarrollo en materia de Salones de Juego y Salones Recreativos. De esta manera, la presente Orden, que sustituye y deroga la anterior, viene a determinar con claridad algunas de las condiciones y requisitos aplicables a estos locales de juego, especialmente en lo relativo al servicio complementario de hostelería y al control de admisión.

Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duen uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuaren azken xedapenetatik lehenengoak Segurtasun Sailaren titularrari ematen dio hura garatzeko eta betearazteko behar diren xedapenak ezartzeko ahalmena. Are gehiago, uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuaren 193. artikuluak jokoaren arloan eskumenak dituen sailaren titularraren agindura igortzen du joko-aretoetako ostalaritza-azaleraren ezaugarriak eta mugak zehazteko.

La Disposición Final Primera del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General del Juego en la Comunidad Autónoma de Euskadi faculta a la persona titular del Departamento de Seguridad para establecer las disposiciones necesarias en desarrollo y ejecución del mismo. Para mayor abundamiento, el artículo 193 del Decreto 120/2016, de 27 de julio remite a una Orden de la persona titular del Departamento competente en materia de juego la concreción de las características y delimitaciones de la superficie de hostelería en los Salones de juego.

Horrenbestez, eta indarrean dagoen lege-antolamenduak ematen dizkidan ahalmenez baliatuz, hau

Por lo tanto, y en virtud de las facultades que me confiere el ordenamiento jurídico vigente,

XEDATZEN DUT:
DISPONGO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Uztailaren 27ko 120/2016 Dekretua (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) garatze aldera, aginduaren xedea honako hauek ezartzea da:

En desarrollo del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi, es objeto de esta Orden el establecimiento de:

a) Joko-aretoetan ezarriko diren ustiapen-baimenen betekizunak.

a) Los requisitos de los permisos de explotación a instalar en los salones de juego.

b) Joko-aretoetako azaleren eta edukieren ezaugarri eta mugak.

b) Las características y las delimitaciones de la superficies y aforos en los Salones de juego.

c) Kontrol- eta onarpen-zerbitzuaren baldintzak.

c) Las condiciones del servicio de control y admisión.

d) Ostalaritza-zerbitzu osagarria duten aretoetan bete beharreko informazio-betekizunak, eta joko-aretoetan, oro har, sarien publizitateak eta izen komertzialak bete beharreko baldintzak.

d) Los requisitos de información en salones con servicio complementario de hostelería, y las condiciones de publicidad de premios y nombre comercial en los salones de juego en general.

2. artikulua.– Ustiapen-baimenak.

Artículo 2.– Permisos de explotación.

1.– Joko-aretoaren instalaziorako eta funtzionamendurako baimena lortzeko, egiaztatu egin beharko da BS motako behar beste ustiapen-baimen izatea, Euskal Autonomia Erkidegoko Jokoaren Erregelamendu Orokorrean xedatutakoaren arabera.

1.– Para la obtención de la autorización de instalación y funcionamiento de salón de juego será preciso acreditar la disponibilidad de permisos de explotación de tipo «BS» en número suficiente, de acuerdo con lo dispuesto en el Reglamento General del Juego en la Comunidad Autónoma de Euskadi.

2.– Joko-aretoetan ezarritako B motako ustiapen-baimenen jabea, edo joko-aretoen arloan jarduten duen eta establezimenduaren titular den enpresa, edo B motako makinekin aritzen den enpresa bat izan beharko da.

2.– Los permisos de explotación de tipo «B» instalados en los salones de juego deberán pertenecer, bien a la propia empresa operadora de salones de juego titular del establecimiento, o bien a una empresa operadora de máquinas de tipo «B».

3.– Joko-aretoetan, BH eta BS motako ustiapen-baimenak ezarri ahal izango dira soilik.

3.– En los salones de juego únicamente podrán instalarse los permisos de explotación de tipo «BH» y «BS».

Joko-aretoetan ezar daitezkeen joko-makina motak uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuaren (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) I. eranskineko 3.3 puntuan xedatutakoak izango dira, eta makina bakoitzak gaikuntza emango dion baimen mota bat izan beharko du euskarri.

Los tipos de máqunas de juego instalables en los salones de juego serán las establecidas en el punto 3.3 del Anexo I del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi y cada máquina deberá estar soportada en un tipo de permiso que la habilite.

3. artikulua.– Ostalaritza-zerbitzu osagarria.

Artículo 3.– Servicio complementario de hostelería.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko Jokoaren Erregelamendu Orokorraren 193. artikuluan aipatutako ostalaritza-zerbitzu osagarria duten joko-aretoek eta jolas-aretoek betekizun hauek bete beharko dituzte:

1.– Los Salones de Juego y Salones Recreativos que dispongan de servicio complementario de hostelería a que se refiere el artículo 193 del Reglamento General del Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi, deberán cumplir los siguientes requisitos:

a) Joko-aretoaren barruan, ezingo dira ate bidez zatitu edo banandu ostalaritza-zerbitzu osagarriaren azalera eta jokoarena; bien arteko igarobideak, gutxienez, 1,60 metroko zabalera izan behar du. Igarobidea bi eremutan banatuta dagoenean, eraikinean egiturazko habeak daudelako, igarobide horietako bakoitzak, gutxienez, metro bateko zabalera izan beharko du bere hedadura osoan.

a) Dentro del salón de juego no se podrá compartimentar ni separar la superficie del servicio complementario de hostelería y de juego con puertas; el paso entre ambas zonas deberá tener como mínimo un ancho de 1,60 metros. Cuando este paso se encuentre dividido en dos espacios por la existencia de pilares estructurales del edificio, cada uno de esos pasos deberá tener, al menos, un metro de anchura en toda su extensión.

b) Ezarritako B motako edo apustuko joko-makinen % 30ek, gutxienez, ikusgai izan behar du aurrealdea edo aurreko eta alboko aldea, areto barruan sarreratik edo sarreretatik gertu dagoen gunetik. Portzentaje hori (% 30) kalkulatzeko, ezarritako B edo P motako ustiapen-baimenen kopuru osoa hartuko da oinarritzat; emaitzan lortutako zifra postu gisa zenbatuko da, hala B motako makinetarako nola apustu-makina osagarrietarako.

b) Desde la zona interior inmediata a la entrada o entradas del salón se deberá ver la parte frontal o fronto-lateral de, al menos, el 30% de las máquinas de juego tipo «B» o de apuestas instaladas en el mismo. Para calcular el 30% se tomará como base el número total de permisos de explotación de tipo «B» o «P» instalados; la cifra resultante se computará en puestos, sean de máquinas tipo «B» o máquinas auxiliares de apuestas.

c) Ostalaritza-zerbitzua lokalaren barrualdean ezarri beharko da. Ez da ostalaritza-zerbitzutzat hartuko lokal kanpoan gehienez ere bi mahai jartzea, gutxieneko altuera metro batetik gorakoa dutenak, inolako eserlekurik gabe.

c) El servicio de hostelería se deberá instalar en el interior del local. No se considerará servicio de hostelería la colocación en el exterior del local, de un máximo de dos mesas de una altura mínima superior a 1 metro, sin ningún tipo de asiento.

2.– Ostalaritza-zerbitzu osagarriaren azalera kalkulatzeko, arau hauek aplikatuko dira:

2.– El cómputo de la superficie del servicio complementario de hostelería se realizará conforme a las siguientes reglas:

a) Ostalaritza-zerbitzuaren mostradoreak aretoaren azalera erabilgarrian beteko duen azalera zehazteko, aintzat hartuko da barra gisara baliatzen den eremu osoa. Ez dira aintzat hartzen sukaldeak eta barruko aldeak, ezta barrarenak ere.

a) Para la determinación de la superficie que ocupa el mostrador del servicio de hostelería, en relación con la superficie útil del salón, se tendrá en cuenta toda la zona utilizada como barra. Se descartan las cocinas y zonas interiores, incluso las de la barra.

b) Azalera horri mostradorearen luzerari dagozkion 0,40 metro erantsiko zaizkio, tarte hori behar den gutxienekoa delakoan joko-aretoan zerbitzu hori eskatzen duten bezeroak egoteko eta, horrenbestez, tarte hori zerbitzu horri egotzi behar zaiolakoan, alde batera utzita ikuskapena egiteko unean eremu horretan pertsona erabiltzailerik dagoen edo ez dagoen. Barraren kanpoaldean aulkiak badaude eta horiek aipatutako 0,40 metrotik gora hartzen badute, benetako distantzia hartuko da aintzat kalkulua egiteko.

b) Esta superficie se verá incrementada en 0,40 m por longitud del mostrador, al entenderse este espacio como el mínimo necesario para la permanencia de la clientela que demande este servicio en el local de juego, y por lo tanto imputable al mismo, independientemente de que el momento de la inspección haya o no personas usuarias ocupando esta zona. En los casos en los que existan taburetes en el exterior de la barra, y éstos ocupen un espacio mayor que los 0,40 m ya mencionados, se estará a la distancia efectiva para efectuar el cálculo.

c) Mahaiak jartzera bideratutako azalerari dagokionez, aintzat hartu beharko da altzari horien aldeen edo erradioen luzera, aulkiak jartzeko 0,40 metro gehituta, kontuan hartu gabe egiazki mahai horien inguruan aulkiak jarrita dauden edo ez dauden.

c) Por lo que respecta a la superficie destinada a la instalación de mesas, se deberá considerar la longitud de los lados o radios de este tipo de mobiliario, incrementados en 0,40 m para instalar sillas, independientemente de que efectivamente se hallen o no a su alrededor.

d) Azalera neurtzeari dagokionez, mahaitzat joko da edozein motatako objektuak gainean jartzeko balio duen edozein azalera, baldin eta 20 zentimetro baino gehiagoko hondoa badu.

d) Se considerará mesa, a los efectos de la medición de su superficie, cualquier superficie que sirva para apoyar cualquier tipo de objeto que tenga una dimensión superior a 20 cm de fondo.

3.– Ostalaritzarako erabilitako azaleran, musika- eta umore-emankizun txikiak egin ahalko dira, baldin eta horretarako ez badira berrantolatu behar lokaleko espazioak eta ez bada handitu behar ezarria duten edukiera. Emankizunek uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuan (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) ezartzen dena bete beharko dute publizitateari, babesletzari eta sustapen-jarduerei dagokien guztian, baita Jendaurreko Ikuskizunen eta Jolas Jardueren 10/2015 Legean gaikuntza-tituluari dagokionez ezarritakoa ere.

3.– En la superficie dedicada a hostelería podrán tener lugar actuaciones musicales o humorísticas de pequeño formato, las cuales no supondrán una redistribución de los espacios del local ni la ampliación del aforo que tengan establecido. Estas actuaciones estarán sometidas a lo establecido en el Capítulo XII del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi en todo lo relativo a publicidad, patrocinio y actividades promocionales, y a la Ley 10/2015 de Espectáculos Públicos y Actividades Recreativas en lo relativo a su título habilitante.

4. artikulua.– Ostalaritza-zerbitzu osagarria duten aretoetako informazioa.

Artículo 4.– Información en salones con servicio complementario de hostelería.

1.– Areto barruan sarreratik edo sarreretatik gertu ostalaritza-zerbitzua duten joko-aretoek pantaila bat ezarri beharko dute, 39 hazbetekoa gutxienez, kontsumitzaileari lokala joko-aretoa dela jakinarazteko, idazkun honen bitartez: «Joko-areto batean zaude». Horrez gain, pantailaren edukiak sarreratik irakurtzeko modukoak izan beharko dira. Pantaila hori euskarri bereizi batean ezarri ahalko da, horma batean edo sabaitik zintzilik, eta aretora sartzeko atetik edo ateetatik 5 metroko erradioa duen eremu batean egon beharko da.

1.– Los Salones de Juego que dispongan de servicio de hostelería en la zona interior inmediata a la entrada o entradas del salón, deberán instalar una pantalla con unas dimensiones mínimas de 39 pulgadas, cuyos contenidos sean legibles desde la entrada, que informará a la persona consumidora sobre la condición de salón de juego del local con la siguiente leyenda «Esta usted en un salón de juego». Dicha pantalla podrá instalarse en un soporte independiente, en una pared o colgada del techo, y deberá encontrarse dentro del espacio comprendido en un radio de 5 metros desde la puerta o puertas de entrada del salón.

2.– Pantaila piztuta eduki beharko da aretoa zabalik dagoen bitartean, eta han txertatu beharko dira jokoak mendekotasuna sor dezakeela eta adingabeek jokoa debekatua dutela ohartarazteko mezuak, Segurtasuneko sailburuaren 2017ko martxoaren 17ko Aginduan jasotako edukiekin eta formatuarekin (agindu horretan, joko-makinen betekizunak eta ezaugarri teknikoak eta haien interkonexio-baldintzak eta interkonektatutako sariaren zenbatekoa arautzen dira). Era berean, aretoaren titularrak bertan txertatu ahalko ditu Jokoa Arautzeko Agintaritzak proposatutako publizitate-kanpainak eta berak egokitzat iritzitako mezuak, baldin eta joko-aretoaren jarduerari buruzkoak badira.

2.– En la pantalla, que deberá estar encendida durante el período de apertura del salón, deberán insertar los mensajes advirtiendo que el juego puede crear adicción, de la prohibición de juego a personas menores de edad con el contenido y formato recogido en la Orden de 17 de marzo de 2017, de la Consejera de Seguridad, por la que se regulan los requisitos y características técnicas de las máquinas de juego y sus condiciones de interconexión y el importe del premio interconectado. Asimismo, la persona titular del salón podrá incluir las campañas publicitarias que sean propuestas por Autoridad Reguladora del Juego y aquellos mensajes que estime oportuno, siempre que sean referidos a la actividad de juego del salón.

Pantailetan eta publizitate-kanpainetan txertatu beharreko mezuetan, ez da erabiliko hizkera sexistarik, ez eta gizonen eta emakumeen estereotipoak agertzen dituen irudirik ere.

En los mensajes a insertar en las pantallas así como en las campañas publicitarias se deberá hacer un uso no sexista del lenguaje y utilizar imágenes con una presencia no esteriotipada de mujeres y hombres.

3.– Mezu horiek, gutxienez, 10 segundoz agertu behar dira, eta maiztasuna ezin da izan bi minutuan behin baino txikiagokoa.

3.– Los citados mensajes deberán aparecer con un periodo de exposición no inferior a 10 segundos y con una frecuencia no menor a dos minutos.

4.– Aipatutako pantailan ezingo da apustuen xede diren gertakariei buruzko irudirik jarri.

4.– En dicha pantalla no podrá incluirse imágenes en relación con los eventos objeto de apuestas.

5.– Pantaila horren ordez eta sarreratik irakur daitezkeen edukiekin, 90 cm x 60 cm-ko gutxieneko tamainako kartelak jarri ahalko dira aretora sartzeko atetik edo ateetatik 5 metroko erradioaren barruan, eta artikulu honetako 2. atalean aipatutako edukiak izango dituzte.

5.– En sustitución de dicha pantalla y con contenidos legibles desde la entrada, dentro de un radio de 5 metros desde la puerta o puertas de entrada del salón, se podrán colocar carteles con una superficie mínima, cada uno de ellos, de 90cm x 60cm, que deberán reflejar los contenidos señalados en el apartado 2 de este artículo.

5. artikulua.– Sarrera-kontrola.

Artículo 5.– Control de admisión.

«BS+» makinak ezartzeko esparru bat egokitzen den joko-aretoetan, kontrol- eta onarpen-sistema bat izan beharko da, bisitariak identifikatzeko eta uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) 17. artikuluan xedatutakoaren arabera sarbidea debekatua dutenei sarrera galarazteko. Sistema horrek arau beraren 20. artikuluan ezartzen diren betekizunak bete beharko ditu, eta, gainera, baldintza hauetara egokitu beharko da:

Los salones de juego que habiliten un recinto destinado a la instalación de máquinas «BS+» deberán disponer de un sistema de control y admisión destinado a identificar a los y las visitantes e impedir la entrada a las personas que tengan prohibido el acceso en virtud de lo dispuesto en artículo 17 del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi El sistema deberá reunir los requisitos establecidos en el artículo 20 de la misma norma y, además, se ajustará a las siguientes condiciones:

1.– BS+ motako makinak ezarrita dituen esparrura sartzeko, kontrol- eta onarpen-sistema gainditu beharko da aurretiaz. Joko-esparru hori lokalaren gainerako eremutik bereizita egongo da, elementu finko baten bidez edo obra-elementu baten bidez, jarritako sarbidearen bitartez soilik sartu ahal izan dadin.

1.– Para acceder al recinto en el que se instalen las máquinas «BS+» deberá superarse previamente el sistema de control y admisión. Ese recinto de juego estará separado del resto del local mediante algún elemento, fijo o de obra, de manera que el acceso efectivo sólo pueda realizarse a través de la entrada habilitada.

2.– Esparruaren sarreran, ikus daitekeen gune batean eta argi eta garbi agertu beharko dira aldez aurretik kontrol- eta onarpen-sistema gainditu beharra, baimendutako makina moten adierazpena, partiden gehieneko eta gutxieneko prezioak eta sariak.

2.– En la entrada al recinto deberá figurar, en lugar visible y de forma clara, la obligación previa de superar el sistema de control y admisión, la indicación del tipo de máquinas autorizadas, así como los precios máximos y mínimos de las partidas y los premios.

3.– Kontrol- eta onarpen-sistemak euskarri informatiko bat izan beharko du, zuzenean Jokoa Arautzeko Agintaritzarekin lotutakoa, Joko Galarazpenen Erregistroaren informazio eguneratua eskuratu ahal izateko.

3.– El sistema de control y admisión deberá disponer de un soporte informático conectado directamente con la Autoridad Reguladora de Juego, a fin de obtener la información actualizada del Registro de Interdicciones de Acceso al Juego.

4.– Kontrol- eta onarpen-sistema eragiketa hauen bitartez gauzatuko da: bisitariaren nortasuna egiaztatzea, datuak euskarri informatikoaren bitartez egiaztatzea eta esparrura sarbidea ematea. Joko-aretoko langileek egin beharko dituzte eragiketa horiek.

4.– El sistema de control y admisión se desarrollará mediante las siguientes operaciones: verificación de la identidad de la persona visitante, comprobación de sus datos mediante el soporte informático y la facilitación del acceso al recinto. Estas operaciones deberán ser realizadas por el personal del salón de juego.

6. artikulua.– Partekatutako elementuak dituzten lokalak.

Artículo 6.– Locales con elementos compartidos.

1.– Joko-areto batek eta jolas-areto batek hormak edo beste arkitektura-osagai batzuk partekatzen badituzte, eskakizun hauek bete behako dira:

1.– En el supuesto de que un Salón de juego y otro recreativo se dispongan de modo que compartan tabiques u otros elementos arquitectónicos, deberán cumplirse los siguientes requisitos:

a) Areto bakoitzerako sarrerak independenteak izan beharko dira, eta modu argian bereizita egon beharko dira.

a) Las entradas a cada salón deberán ser independientes y estar claramente diferenciadas.

b) Kota guztietan bi establezimenduen arteko ikusizko isolamendua zein isolamendu akustikoa eragiten duten itxituren bidez egingo da bi lokalen arteko bereizketa.

b) La separación entre ambos locales se realizará con cerramientos que proporcionen aislamiento visual y acústico entre las dependencias de ambos en todas las cotas.

c) Ezingo da egon bi lokalen arteko barne-komunikaziorik edo -sarbiderik erabiltzaileentzat. Bakar-bakarrik, aretoetako langileentzat baino ez den sarbideren bat egotea baimenduko da. Sarbide hori blokeatuta egongo da erabiltzaileentzat aretoen jardunak iraun bitartean, eta erabiltzeko murrizketa oso argi ikusteko moduan adieraziko da, iragarki baten bidez. Ebakuatzeko irtenbideak xede horretarako erabiliko dira soilik.

c) No podrá existir comunicación ni acceso interior entre ambos locales para las personas usuarias. Únicamente se permitirá la existencia de algún acceso exclusivo para el personal de los salones. Dicho acceso deberá estar bloqueado para las personas usuarias durante la actividad de los salones, y la restricción de uso indicada con un anuncio claramente visible. Aquellos accesos que constituyan vías de evacuación, se destinarán exclusivamente a dicho fin.

2.– Bereiz egiaztatu beharko du areto bakoitzak arauzko baldintzak betetzen dituela, eta bi espediente bereizi izapidetuko dira betiere.

2.– En todo caso, el cumplimiento de las condiciones reglamentarias de los respectivos salones deberán acreditarse separadamente por cada local de juego, tramitándose en expedientes diferenciados.

7. artikulua.– Agiri teknikoak eta edukierak.

Artículo 7.– Documentación técnica y aforos.

1.– Lokalaren instalaziorako eta funtzionamendurako eskabidearekin batera aurkezten den oinarrizko obra-proiektuan, pertsonentzako eta makinentzako edukiera zehaztu beharko da. Horietan lehena, pertsonentzako edukiera, aplikatu beharreko araudi teknikoaren arabera zehaztuko da; bigarrena, makinentzakoa, uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuan jasotako parametroen arabera (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten du dekretu horrek). Jokorako erabilitako guneetan dentsitate hau aplikatu beharko da: pertsona bat 1,5 m2-ko.

1.– En el proyecto básico de obras, presentado junto con la solicitud de autorización de instalación y funcionamiento del local, deberá concretarse el aforo tanto de personas como de máquinas. El primero de ellos se determinará conforme a la normativa técnica aplicable, y el segundo conforme a los parámetros contenidos en el Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi. La densidad aplicable a las zonas dedicadas al juego será de una persona por cada 1,5 m2.

2.– Pertsonentzako edukiera kalkulatzeko, ez dira bereiziko jokorako eta ostalaritzarako erabiltzen diren azalerak, eta edukiera 1,5 pertsonakoa izango da m2 bakoitzeko, bat etorriz publikoa eserita daukaten ostalaritzako lokaletan –komun eta mostradoreei dagokiena zenbatu gabe– edukierari dagokienez aplikatu beharreko araudi teknikoarekin. Makinentzako edukiera kalkulatzeko, publikoa normalean sar daitekeen azalera hartuko da kontuan, ostalaritzarako gunea, mostradoreak eta komunak zenbatu gabe.

2.– El aforo de personas se calculará, sin distinguir entre superficie destinada a juego u hostelería, a razón de 1.5 personas/m2, de conformidad con lo establecido en la normativa técnica aplicable en relación con el aforo de locales de hostelería con público sentado sin computar la correspondiente a los aseos y mostradores. Para calcular el aforo de máquinas se tendrá en cuenta la superficie accesible normalmente por el público, sin computar la superficie destinada a hostelería, los mostradores, ni los aseos.

3.– Aretoaren instalaziorako eta funtzionamendurako baimena emateak ez du esan nahi oinarrizko proiektuarekin batera emandako planoak onartzen direnik, ez aretoko elementu mugikorren kokaleku eta antolamenduari dagokienez (adibidez, joko-makinak, altzariak eta dekorazioa), ez eta adierazitako azaleren eta edukieren neurketei dagokienez ere. Behin betiko egiaztapena Jokoa Arautzeko Agintaritzak eskatzen diren betekizunak eta dokumentazioa betetzen diren egiaztatzeko egingo duen ikuskatzean gauzatuko da.

3.– El otorgamiento de la autorización de instalación y funcionamiento, no supondrá la aceptación de los planos aportados en cuanto a la ubicación y disposición de los elementos móviles del salón, tales como máquinas de juego, mobiliario y decoración, ni en cuanto a las mediciones de superficies y aforos. La comprobación definitiva se practicará durante la inspección que realizará la Autoridad Reguladora de Juego para verificar el cumplimiento de los requisitos y la documentación exigidos.

8. artikulua.– Aldez aurreko jakinarazpenaren aurretiko aldian oinarrizko proiektua aldatzea.

Artículo 8.– Modificación del proyecto básico durante el periodo anterior a la comunicación previa.

Oinarrizko obra-proiektuan aldaketak egiten badira, dela eskatzailearen ekimenez, dela udal-agintaritzak ezarritako neurri zuzentzaileen ondorioz, eta lokalaren azalera erabilgarriari eragiten badiote, irekitzeko jakinarazpena aurkeztu aurretik onartu beharko ditu Jokoa Arautzeko Agintaritzak.

Cualquier modificación del proyecto básico de obras, ya sea por iniciativa del o de la propia solicitante o por las medidas correctoras impuestas por la autoridad municipal, que afecte a la superficie útil del local, deberá ser autorizada por la Autoridad Reguladora del Juego de manera previa a la presentación de la comunicación de apertura.

9. artikulua.– Atariak.

Artículo 9.– Zaguanes.

Lokalerako sarreraren aurretik ataririk edo atzeraemangunerik badago, aretoaz kanpoko gunetzat hartuko da agindu honetako 3.1.c) artikuluaren ondorioetarako. Gune horretan, ezingo da ezarri joko-makinarik, eta ez da kontuan hartuko makinentzako edukiera kalkulatzeko. Horretarako sarbidea lokalaren sarbidea baino zabalagoa baldin bada, gunea ez da kontuan hartuko pertsonentzako edukiera kalkulatzeko ere.

En caso de existencia de un zaguán o zona de retranqueado previa al acceso al local, se considerará zona exterior al salón a los efectos del artículo 3.1.c) de esta Orden. En esta zona no podrá instalarse ninguna máquina de juego y no será computable a efectos del cálculo del aforo de máquinas. Tampoco se computará para calcular el aforo de personas, siempre y cuando la anchura del acceso al mismo sea superior a la del acceso al local.

10. artikulua.– Sarien publizitatea eta izen komertziala.

Artículo 10.– Publicidad de premios y nombre comercial.

1.– Joko-aretoen izen komertzialak ezin izango du beste joko batzuen edo jokoen azpi-sektoreen izenik izan edo horien aipamenik egin.

1.– El nombre comercial de los salones de juego no podrá incluir o hacer referencia a la denominación de otros juegos o subsectores de juego.

2.– Interkonektatutako sistemen sariak ezin izango dira iragarri lokalaren kanpoko aldean.

2.– Los premios de los sistemas interconectados no podrán publicitarse hacia el exterior de local.

LEHEN XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL PRIMERA

Areto berriak instalatzeko eta funtzionamenduan jartzeko baimen-eskaerek ez dute inolako eskubiderik ematen, baldin eta ordurako iritsita badago uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onartzen duena) I. eranskinean onartutako plangintzan ezartzen den gehieneko lokal kopurua. Hala ere, kopuru hori osatu gabe dagoen aldian sartzen direnek eskubideak eskuratuko dituzte, uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) 35. artikuluan ezarritakoaren arabera.

Una vez completado el número máximo de locales establecido por la Planificación aprobada en el Anexo I al Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi las solicitudes de autorización de instalación y funcionamiento de nuevos salones no generarán ningún derecho. Sin embargo, las que tengan entrada durante el periodo en el que eventualmente no se alcance ese número, sí que adquirirán derechos conforme a lo establecido en el artículo 35 del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

BIGARREN XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL SEGUNDA

Joko-areto bat baimenduta dagoen lokaletik eta enpresa titularraren borondatezkoak ez diren ezinbesteko kausak direla-eta beste batera lekualdatzeko, arrazoiturik egin beharko da eskaera, eta uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) 33. artikuluan ezarritako prozeduraren arabera lortu beharko da baimena. Halakoetan, joko-areto berria kokaleku berean ezarriko da, eta, hori ezinezkoa bada, lehengo joko-aretoaren 100 metroko inguruaren barruan gehienez. Jokoa Arautzeko Agintaritzak, lekualdaketaren zergatia kontuan harturik, hasierako lokala ixten denetik berria ireki arteko gehieneko aldia ezarriko du.

El traslado de un salón de juego desde el local autorizado a otro distinto, motivado por circunstancias de fuerza mayor ajenas a la voluntad de la empresa titular, deberá solicitarse motivadamente y autorizarse conforme al procedimiento establecido en el artículo 33 del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi. En estos supuestos, él nuevo salón de juego se instalará en la misma ubicación, y si no fuera posible, se instalará con una distancia máxima de 100 metros radiales del salón de juego anterior. La Autoridad Reguladora del Juego, en atención a la razón del traslado, establecerá el período de tiempo máximo entre el cierre del local inicial y la apertura del nuevo.

Lekualdaketak beste arrazoi batzuen ondoriozkoak badira, uztailaren 27ko 120/2016 Dekretuak (Euskal Autonomia Erkidegoan jokoaren erregelamendu orokorra onesten duena) 33. artikuluan ezarritako prozeduraren arabera eskatu beharko dira. Kasu horretan, joko-areto berrirako eskaera egiten den unean indarrean dauden lokal arteko distantziak gordeko dira. Hasierako lokalari baja ematen zaionetik berria ireki arteko aldia ezingo da izan hilabetetik gorakoa.

Los traslados que respondan a otros motivos deberán solicitarse conforme al procedimiento establecido en el artículo 33 del Decreto 120/2016, de 27 de julio, por el que se aprueba el Reglamento General de Juego de la Comunidad Autónoma de Euskadi. En este caso, se observarán las distancias entre locales que estuvieran vigentes en el momento de presentar la solicitud del nuevo salón de juego. El periodo de tiempo entre la baja del local inicial y la apertura del nuevo no podrá exceder de 1 mes.

XEDAPEN INDARGABETZAILEA
DISPOSICIÓN DEROGATORIA

Indarrik gabe uzten da Segurtasuneko sailburuaren 2015eko ekainaren 16ko Agindua (urriaren 4ko 380/1994 Dekretua garatzen duena; dekretu horren bitartez, Joko Aretoen eta Jolas Aretoen Araudia onartu zen).

Queda derogada la Orden de 16 de junio de 2015, de la Consejera de Seguridad, por la que se desarrolla el Decreto 380/1994, de 4 de octubre, por el que se aprueba el Reglamento de Salones de Juego y Salones Recreativos.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Aldatu egiten da joko-makinen betekizunak eta ezaugarri teknikoak eta haien interkonexio-baldintzak arautzen dituen Aginduaren lehen xedapen gehigarria, Segurtasuneko sailburuak 2017ko martxoaren 17an onetsitakoa, eta honela idatzita gelditzen da:

Se modifica la disposición adicional primera de la Orden de 17 de marzo de 2017, de la Consejera de Seguridad, por la que se regulan los requisitos y características técnicas de las máquinas de juego y sus condiciones de interconexión, que pasa a tener la siguiente redacción:

«Lehen Xedapen Gehigarria.

«Disposición Adicional Primera.

1.– Dauden makina-modeloek, horien homologazio-ebazpenaren arabera aurreko araudiak ezarritako «B» makina-motetako baten barruan sailkatuta badaude, indarrean izango dute homologazioa, eta euren parametroen araberako makina-motari atxikita egongo dira, agindu honetan garatutakoen artean.

1.– Los modelos de máquinas existentes, cuya resolución de homologación los clasificó dentro de uno de los tipos de máquinas «B» establecidos por la anterior normativa, mantendrán en vigor su homologación y se considerarán adscritos al tipo de máquina, de entre los desarrollados en esta Orden, al que se adapten sus parámetros.

2.– 2017ko abenduaren 1a baino lehen jarrita dauden joko-makinak, euroak fitxetara kanbio-tasa lineal eta jarraitu batean aldatzeko oinarrizko sistema bat badute, bost urteko epean egokitu egin beharko dira Agindu honen 2. artikuluaren k) letraren eskakizunetara. Horrela ez bada, homologazioak indarra galduko du.

2.– Las máquinas de tipo «B» instaladas con anterioridad a 1 de diciembre de 2017 que dispongan de un juego básico de conversión de euros a fichas con un tipo de cambio lineal y continuo dispondrán de un plazo de cinco años de adaptación a las exigencias del artículo 2, letra k) de esta Orden, perdiendo en caso contrario la vigencia de su homologación.

3.– «BS» motako joko-makinak, Agindu hau indarrean jarri baino lehen homologatuta eta instalatuta daudenak eta arau honetan ezarritakoa baino itzulketa-ehuneko txikiagoa badute, behin betiko kendu arte egon ahal izango dira instalatuta eta lanean, homologatutako modeloa aldatzen ez den bitartean betiere.

3.– Las máquinas de juego de tipo «BS» homologadas e instaladas antes de la entrada en vigor de esta Orden que tengan un porcentaje de devolución inferior al establecido en la misma, podrán ser instaladas y seguir en funcionamiento hasta su baja definitiva, siempre y cuando no se modifique el modelo homologado.

4.– Instalatutako makinak beren modeloa Aginduan ezarritako parametro berrietara egokitu behar delako aldi baterako kentzeak ez du ekarriko beste kokatze-buletin bat sinatzeko betebeharrik. Nolanahi ere, makina ezin izango da kendu hilabetetik gorako aldi baterako, eta antzeko ezaugarriak dituen beste makina batekin ordezkatu beharko da aldi horretan».

4.– La retirada temporal de máquinas en explotación como consecuencia de la modificación del modelo al que pertenezcan para adaptarlo a los nuevos parámetros establecidos por la Orden no implicará la firma de un nuevo boletín de emplazamiento. En todo caso, la retirada temporal de la máquina no podrá superar el plazo de un mes, durante el cual deberá sustituirse por otra de similares características».

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

1.– Agindu honek aldatutako joko-makinen betekizunak eta ezaugarri teknikoak eta haien interkonexio-baldintzak arautzen dituen Segurtasuneko sailburuaren 2017ko martxoaren 17ko Aginduaren Lehen Xedapen Gehigarriaren hirugarren paragrafoan zehaztutako makinak «BH+» azpimotako makinen ezaugarrietara egokitu ahal izango dira aldez aurreko jakinarazpen soila eginez Jokoa Arautzeko Agintaritzari, betiere justifikatzen badute behar bezala konfiguratuta daudela «BH+» motako makinei eskatzen zaien gutxieneko itzulketaehunekora egokitzeko euren konfigurazioaren beste ezaugarriak aldatu gabe.

1.– Las máquinas de juego referidas en el apartado tercero de la disposición adicional primera de la Orden de 17 de marzo de 2017, de la Consejera de Seguridad, por la que se regulan los requisitos y características técnicas de las máquinas de juego y sus condiciones de interconexión, modificada por la presente Orden, podrán adaptarse a las características de una máquina de tipo «BH+» presentando simplemente una comunicación previa ante la Autoridad Reguladora del Juego, siempre que se justifique que están configuradas de forma que permita adaptarse al porcentaje mínimo de devolución exigible para las máquinas de tipo «BH+» sin alterar otros extremos de su configuración.

2.– Aldez aurreko jakinarazpen hori aurkezteko epea sei hilabetekoa izango da, agindu hau indarrean jartzen denetik zenbatzen hasita. Jakinarazpenarekin batera enpresa fabrikatzailearen ziurtagiria aurkeztu beharko da, aurreko paragrafoan zehaztutakoa betetzen dela egiaztatzeko.

2.– Dicha comunicación previa deberá presentarse en el plazo de seis meses a contar desde la entrada en vigor de esta Orden, acompañando certificado de la empresa fabricante en el que se acredite el extremo referido en el párrafo anterior.

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean jarriko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko azaroaren 21a.

Vitoria-Gasteiz, a 21 de noviembre de 2017.

Segurtasuneko sailburua,

La Consejera de Seguridad,

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.

ESTEFANÍA BELTRÁN DE HEREDIA ARRONIZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental