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Boletin Oficial del País Vasco

206. zk., 2017ko urriaren 27a, ostirala

N.º 206, viernes 27 de octubre de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
5171
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EBAZPENA, 2017ko urriaren 9koa, Ingurumen Administrazioko zuzendariarena, zeinaren bidez formulatzen baita «MZ.10 Basozabal» Hiri Antolamenduko Plan Partzialari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa.

RESOLUCIÓN de 9 de octubre de 2017, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Parcial del Ámbito Urbanístico «MZ.10 Basozabal».

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2017ko ekainaren 5ean, Donostiako Udalak «MZ.10 Basozabal» Hiri Antolamenduko Plan Partzialari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hasteko eskabidea osatu zuen Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzan. Eskabide hori Ingurumen ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen esparruan egiten da. Eskabidearekin batera, planaren zirriborroa eta ingurumen-agiri estrategiko bat aurkeztu zituen, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukia zutela. Gainera, ingurumen-dokumentu estrategikoan dokumentu hori egin duten pertsonak definitu dira, sinatuta dago eta amaiera-data dauka.

Con fecha 5 de junio de 2017, el Ayuntamiento de Donostia-San Sebastián completa ante la Dirección de Administración Ambiental la solicitud para el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Parcial del Ámbito Urbanístico «MZ.10 Basozabal». La solicitud se realiza en el marco de aplicación de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre. Además, el documento ambiental estratégico identifica a las personas que lo han elaborado, está firmado y consta la fecha de conclusión.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, ekainaren 19an eta abuztuaren 1ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako hauei egin zien kontsulta: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza eta Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak); Gipuzkoako Foru Aldundiko Mendien eta Naturguneen Zuzendaritza Nagusia, Uraren Euskal Agentzia eta Gipuzkoako Ekologistak Martxan. Gainera, ekainaren 22an, Donostiako Udalari prozedura hasiko zela jakinarazi zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fechas 19 de junio y 1 de agosto, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto, se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la de Salud Pública y Adicciones y la de Patrimonio Natural y Cambio Climático, todas ellas del Gobierno Vasco; a la Dirección de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa; a la Agencia Vasca del Agua, y a Ekologistak Martxan de Gipuzkoa. Además, con fecha de 22 de junio, se informó al Ayuntamiento de Donostia-San Sebastián del inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier persona interesada pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, honako hauen txostenak jaso dira: Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Gipuzkoako Osasun Lurralde Ordezkaritza eta Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak); espedientean daude horien emaitzak.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Dirección de Patrimonio Cultural, de la Delegación Territorial de Salud de Gipuzkoa y de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, todas ellas del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea da helburua; era horretan, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko da, garapen jasangarria sustatzeko helburuarekin.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, besteak beste, ingurumenaren gaineko ondorioen analisia plangintza-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, betiere aukerarik egokienak hautatzeko asmoz, eta aintzat hartuta hor gauzatuko diren jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

«MZ.10 Basozabal» Hiri Antolamenduko Plan Partzialak (aurrerantzean, Plana) ez du ezartzen legez ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazioa egin behar zaien proiektuak etorkizunean baimentzeko esparrurik eta ezin die eragin Natura 2000 Sareko guneei ezta ondare naturalari eta biodibertsitateari buruzko oinarrizko legeria edo Euskal Autonomia Erkidegoko natura zaintzeko legeria aplikatuz emandako arau-xedapen orokorrek edo nazioarteko hitzarmenek eragindako ingurumen-babeserako erregimenen bat duten eremuei ere, lekuaren kudeaketarekin loturarik izan gabe. Ondorioz, Plana ez dago Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren IA eranskinean, zeinak ezartzen baitu ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoaren aplikazio-eremua.

El Plan Parcial del Ámbito Urbanístico «MZ.10 Basozabal» (en adelante, el Plan) no establece el marco para la futura autorización en el futuro de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental, ni puede afectar a espacios de Red Natura 2000, ni a espacios con algún régimen de protección ambiental derivado de convenios internacionales o disposiciones normativas de carácter general dictadas en aplicación de la legislación básica sobre patrimonio natural y biodiversidad, o de la legislación sobre conservación de la naturaleza de la Comunidad Autónoma del País Vasco, sin tener relación con la gestión del lugar. En consecuencia, el Plan no se encuentra en el Anexo IA de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, que establece el ámbito de aplicación de la evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan dago plana; hor ezartzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29-32 bitarteko artikuluetan arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan se encuentra entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (organo horrek baitu eskumena, hala xedatuta dago-eta otsailaren 27ko 3/1998 Legean eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuan) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental de el Plan, y a la vista de que el documento inicial estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de su aplicación, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren Egitura Organikoa eta Funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

XEDATZEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Donostiako «MZ.10 Basozabal» Hiri Antolamenduko Plan Partzialari buruzko ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea, eduki hau izango duena:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Parcial del Ámbito Urbanístico «MZ.10 Basozabal» de Donostia-San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A.– Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua «MZ.10 Basozabal» hirigintza-eremuaren (Miramon Zorroaga) antolamendu xehatua egitea da. Planaren mugak eta antolamendu-gidalerroak Donostiako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrean (2010eko ekainaren 25ean behin betiko onartua) jasota daude.

El Plan tiene por objeto la ordenación pormenorizada del ámbito urbanístico A.U. «MZ.10 Basozabal» (Miramón Zorroaga), cuya delimitación y directrices de ordenación están contenidas en el Plan General de Ordenación Urbana (PGOU) de Donostia-San Sebastián, aprobado definitivamente el 25 de junio de 2010.

Proposatutako antolamendua dentsitate txikiko etxebizitza-garapen bat ezartzeaz ari da, hiri-ingurune harmoniatsu bat sortzea irizpidea duelarik, ondoan golf-zelaia duena eta kokatuta dagoen ingurune naturalean integratuta dagoena. Bizitegi-erabilerako lau irabazizko lurzati aurreikusita daude. Eremuaren hego-mendebaldeko zonan, lurzoru-zati bat gune libreen zuzkiduretarako eta izaera pribatuko komunitate-ekipamendurako erreserbatuta dago. Zuzkidura publikoak, batez ere gune libreenak eta berdeguneak, eremuaren ipar-ekialdean daude, Urumea ibaiaren ibarraren eta antolamenduko bizitegi-eremu berriaren arteko trantsizio moduan. Eremuaren iparraldera (Goiaztxiki) joateko bide-sistema ingurura joateko bide gisa definitzen da, eta handik abiatzen da aurreikusitako bizitegi-eremuan sartzeko barne-banaketarako bidea.

La ordenación propuesta trata la implantación de un desarrollo residencial de baja densidad, con el criterio de generar un entorno urbano armónico con el campo de golf colindante e integrado en el entorno natural en el que se inserta. Se prevén cuatro parcelas lucrativas de uso residencial. En la zona suroeste del ámbito se reserva una superficie de suelo destinada a la ubicación de las dotaciones de espacios libres y equipamiento comunitario de carácter privado. Las dotaciones públicas, fundamentalmente de espacios libres y zonas verdes se localizan al noreste del ámbito a modo de transición entre la vega del Urumea y la nueva zona residencial ordenada. Se define el sistema viario existente al norte del ámbito (Goiaztxiki) como viario de acceso a la zona, de donde arranca el vial de distribución interior a la zona residencial prevista.

B.– Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertuko dira, Planak ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikorik behar duen zehazteko.

B.– De conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley, a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1.– Planaren ezaugarriak:

1.– Características del Plan:

a) Planak proiektuetarako eta bestelako jardueretarako markoa ezartzen duen neurria: Planak eremuan eraikitzeko eta urbanizatzeko proiektuetarako markoa ahalbidetzen eta ezartzen du eta ez dauka baldintzatzailerik, besteak beste, kokapenari, ezaugarriei, neurriei edo funtzionamenduari dagokienez, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategorietako baten batekoak diren proiektuak etorkizunean baimentzeko.

a) La medida en que el Plan establece un marco para proyectos y otras actividades: el Plan posibilita y establece el marco para los proyectos de edificación y de urbanización en el ámbito, y no contiene condicionantes con respecto a, entre otros, la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak zer neurritan eragiten dien bestelako planei edo programei: lurralde- eta sektore-plan ezberdinetan Planak izan dezakeen eragin posibleak aztertuta, haiekin bateragarria den zehazten da.

b) La medida en la que el Plan influye en otros planes o programas: analizadas las posibles incidencias del Plan en los distintos planes sectoriales y territoriales, se determina que es compatible con ellos.

c) Planaren egokitasuna ingurumen-kontsiderazioak txertatzeko, garapen jasangarria sustatzeko helburu bereziarekin: eremuan aplika daitezkeen IV. Ingurumen Esparru Programa izenekoaren ingurumen-helburuak aintzat hartzen ditu plan honek.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el presente Plan considera los objetivos ambientales del IV Programa Marco Ambiental aplicables en el ámbito.

d) Ez da atzematen Plana egikaritzearen ondoriozko ingurumenaren gaineko arazo adierazgarririk.

d) No se detectan problemas significativos sobre el medio ambiente derivados de el Plan.

e) Plana egokitzat jotzen da ingurumen arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) El Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta ziur asko eragina jasoko duen eremuaren ezaugarriak:

2.– Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Eraginpeko lekuaren inguruan ez dago gune natural esanguratsurik, ez eta balio handiko eta ingurume-zaurgarritasun handiko eremurik ere, salbu eta birsortzen ari diren baso mistoko formazio batzuk. Planteatutako jarduketak ikusita eta aintzat hartuta ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutako neurriak eta ingurumen-txosten estrategiko honetan planteatzen direnak, ez da aurreikusten planak ingurumen-inpaktu negatibo nabarmenik sortuko duenik.

No existen en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de elevado valor y vulnerabilidad ambiental, salvo unas formaciones de bosque mixto en regeneración. De todas formas, a la vista de las actuaciones planteadas, y teniendo en cuenta las medidas propuestas en el documento ambiental estratégico y las que se plantean en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan vaya a generar impactos negativos medioambientales significativos.

Ingurumen-agiri estrategikoak garapen-agirietan jasotzeko neurriak proposatzen ditu, bai eta proiektuak betearazteko fasean kontuan hartu beharreko neurriak ere, eta haiek guztiak aplikatu egin beharko dira. Intereseko landaretzaren zainketan eta eremuaren ipar-ekialdeko zonan planteatutako berlandaretzan ez ezik, arreta berezia jarriko da, baita ere, espezie exotiko inbaditzaileen kontrolean; horretarako, atal espezifiko bana idatzi beharko da behar diren proiektuetan.

El documento ambiental estratégico propone medidas para incorporar en los diferentes documentos de desarrollo, así como medidas a tener en cuenta en la fase de ejecución de los proyectos, y todas ellas han de ser aplicadas. Además de a la preservación de la vegetación de interés y a la revegetación planteada en la zona noreste del ámbito, se prestará especial atención al control de las especies exóticas invasoras, para lo que habrán de redactarse sendos apartados específicos en los proyectos correspondientes.

Bigarrena.– Ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoarekin bat, zehaztea ez dela aurreikusten «MZ.10 Basozabal» Hiri Antolamenduko Plan Partzialak eragin garrantzitsurik izatea ingurumenean, eta, beraz, ez dela ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan Parcial del Ámbito Urbanístico «MZ.10 Basozabal» vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente y, por tanto, no es necesario que se someta a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri Donostiako Udalari ematea.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Donostia-San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko urriaren 9a.

En Vitoria-Gasteiz, a 9 de octubre de 2017.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


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