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Boletin Oficial del País Vasco

157. zk., 2017ko abuztuaren 18a, ostirala

N.º 157, viernes 18 de agosto de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
4121
4121

EBAZPENA, 2017ko uztailaren 27koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, Muskiz udalerriko Itsaslur-Pobeña Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa jasotzen duena.

RESOLUCIÓN de 27 de julio de 2017, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Protección y Conservación Itsaslur-Pobeña en el municipio de Muskiz.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2017ko martxoaren 20an, Muskizko Udalak eskatu zuen Muskiz udalerrian dagoen Itsaslur-Pobeña Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura hastea, ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz. Planaren zirriborroa eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritakoaren araberako edukia duen ingurumen-dokumentu estrategiko bat atxiki zitzaizkion eskaerari.

Con fecha de 20 de marzo de 2017, el Ayuntamiento de Muskiz completa la solicitud de inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Protección y Conservación Itsaslur-Pobeña en el municipio de Muskiz, en adelante Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental. La solicitud se acompañó del borrador del Plan y del documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2017ko apirilaren 26an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako erakunde hauei egin zitzaien kontsulta:

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 26 de abril de 2017, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a los siguientes organismos:

– Natura Ondare eta Klima Aldaketa Zuzendaritza. Eusko Jaurlaritza.

– Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático. Gobierno Vasco.

– Kultura Ondarearen Zuzendaritza. Eusko Jaurlaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural. Gobierno Vasco.

– Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko eta Europar Politiketako Zuzendaritza. Eusko Jaurlaritza.

– Dirección de Desarrollo Rural y Litoral y Políticas Europeas. Gobierno Vasco.

– Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritza. Eusko Jaurlaritza.

– Dirección de Salud Pública y Adicciones. Gobierno Vasco.

– Bizkaiko Foru Aldundiko Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Medio Ambiente de la Diputación Foral de Bizkaia.

– Bizkaiko Foru Aldundiko Kulturako Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia.

– Ingurumena Kudeatzeko Sozietate Publikoa, Ihobe.

– Sociedad Pública de Gestión Ambiental, Ihobe.

– Ura, Uraren Euskal Agentzia.

– Agencia Vasca del Agua, Ura.

– Euskadiko Itsasertz Demarkazioa.

– Demarcación de Costas del País Vasco.

– Ekologistak Martxan. Bizkaia.

– Ekologistak Martxan. Bizkaia.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerase oportunas.

Ebazpen hau egin den egunera arte, hainbat txosten jaso dira, hala nola honako erakunde hauenak: Nekazaritza eta Abeltzaintza Zuzendaritzarena, Kultura Ondarearen Zuzendaritzarena, Kultura Ondarearen eta Klima Aldaketaren Zuzendaritzarena (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzarenak), Bizkaiko Foru Aldundiko Ingurumeneko zuzendari nagusiarena eta Nekazaritza eta Arrantza, Elikadura eta Ingurumen Ministerioko Kostaldearen Jasangarritasun eta Itsasoaren Zuzendaritza Nagusiarena. Horiek denak espedientean jaso dira. Hartarako, araudian jasotzen denez, aipatutako txostenak kontuan izanik, ingurumen-organoak baditu aski judizio-elementu ingurumen-txosten estrategikoa egiteko.

Hasta la fecha de emisión de la presente Resolución se han recibido informes de la Dirección de Agricultura y Ganadería, de la Dirección de Patrimonio Cultural, de la Dirección de Patrimonio Natural y Cambio Climático, todas ellas del Gobierno Vasco, de la Dirección General del Medio Ambiente de la Diputación Foral de Bizkaia y de la Dirección General de Sostenibilidad de la Costa y del Mar del Ministerio de Agricultura y Pesca, Alimentación y Medio Ambiente con el resultado que obra en el expediente. A tal efecto, y tal y como se recoge en la normativa, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental, con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 42. artikuluaren arabera, ingurumen-eraginaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia sartzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluaren kasuetan dago plana; hor azaltzen da zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasatu behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritakoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako. Ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitarte arautzen da, abenduaren 9ko 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

El Plan se encuentra recogido entre los supuestos del artículo 6.2 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, donde se establecen los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente. El procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada se regula en los artículos 29 a 32, de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Dokumentazio teknikoa eta Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ikusirik hasierako dokumentu estrategikoa indarrean dagoen araudian ezarritako alderdien araberakoa dela, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak (eskumena duen organoa otsailaren 27ko 3/1998 Legearen eta Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretuaren arabera) ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, zeinak Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten baitu eta Plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen baitu, baita sartu behar diren azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento inicial estratégico se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 77/2017, de 11 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren Egitura Organikoa eta Funtzionala ezartzeko den apirilaren 11ko 77/2017 Dekretua; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoko Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legea eta aplikatzekoak diren gainerako arauak, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 77/2017 de 11 de abril por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda, la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

XEDATZEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Itsaslur-Pobeña Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Txosten hori Muskizko Udalak eskatu du, eta honako eduki hau jaso du:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Protección y Conservación Itsaslur-Pobeña en el municipio de Muskiz, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: helburuak eta jarduketak.

A) Descripción del Plan: objetivos y actuaciones.

Planaren helburua da ingurunea sustatzea, nekazaritza-jardueraren, gizarteratzearen eta ingurumenaren bidez. Gune horretako ondarea babestuz eta kontserbatuz, lehenengo sektorea eta ingurumena oneratzeko oinarriak finkatuko dira.

El objeto del Plan es la reactivación del entorno basada en la actividad agroganadera, la inserción social y el medio ambiente. Mediante la protección y conservación del patrimonio propio de la zona, se asentarán las bases para una regeneración del sector primario y el medio ambiente.

Plan Berezian 65 ha inguruko azalera sartzen bada ere, kostaldeko eremua denez eta kostaldea babesteko distantzia errespetatu behar denez, amaierako jarduketa-eremua 50 ha ingurukoa da. Izaeraren arabera, lau eremutan banatuko da:

Aunque el Plan Especial abarca una extensión de cerca de 65 ha, por tratarse una zona litoral y tener que respetar la distancia de protección de la costa, la superficie de actuación resultante es de alrededor de 50 ha. Según su naturaleza, se dividirá en cuatro zonas:

– 1. eremua, Itsaslur Pobeña interpretazio-zentroa (2.734 m2): eremu horretan egongo da ingurumena ezagutzeko zentroa. Dauden eraikinak birgaitzea edo ordezkatzea planteatu da, interpretazio-espazio bat, prestakuntza-zentro bat, ingurumen-boluntariotzako harrera-zentro bat eta tokiko produktuak saltzeko gune bat sortzeko.

– Zona 1, centro de interpretación Itsaslur Pobeña (2.734 m2): zona donde se ubicará el centro de interpretación. Se plantea la rehabilitación o sustitución de los edificios existentes para crear un espacio de interpretación, un centro de formación, un centro de acogida de voluntariado ambiental y un punto de venta de productos locales.

– 2. eremua, prestakuntza-gunea, gizarteratzeko eta lan-munduan txertatzeko eta nekazaritza eta abeltzaintzako ustiategiak bideragarri egiteko (13,6 ha): dokumentazioan aipatutako Bizkaiko Foru Aldundiaren 700. Foru Aginduaren bitartez erabilera onartua aldatu eta gero, eremu horretan nekazaritza-ekinbideak garatzearekin lotutako jarduerak egingo dira.

– Zona 2, zona de formación, inserción sociolaboral y viabilización de explotaciones agroganaderas (13,6 ha): tras el cambio de uso autorizado mediante Orden Foral n.º 700 de la Diputación Foral de Bizkaia citada en la documentación, en esta zona se llevarán a cabo las actividades relacionadas con el desarrollo de iniciativas agrarias.

– 3. eremua, nekazaritza eta abeltzaintza kudeatzeko eremua (14 ha): larreak mantendu eta babestu nahi dira, bai eta eremu horretan abeltzainek egiten duten artzaintza-erabilera arautu ere.

– Zona 3, zona de gestión agroganadera (14 ha): se pretende mantener y proteger los pastizales y regularizar el uso de pastoreo que viene utilizándose por ganaderos de la zona.

– 4. eremua, baso-aisialdiko eremua (216,4 m2): guztiontzako atsedenlekua, baso-ustiapenarekin bateratuko dena. Zuhaitz-masak pixkanaka espezie autoktonoekin ordeztea sustatuko da, eremua orekaz eta era jasangarrian kudeatze aldera.

– Zona 4, zona recreativa forestal (216,4 m2): zona de esparcimiento abierta al público que conviva con la explotación forestal. Se promocionará la sustitución progresiva de parte de las masas arbóreas existentes por especies autóctonas, en aras de una gestión equilibrada y sostenible de la zona.

B) Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertuko dira, Planaren aldaketak ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikoa behar duen zehazteko.

B) De conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada ley, a fin de determinar si la modificación del Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak:

1) Características del Plan:

a) Planak ingurumen-balio nabaria duen eremu bat babesteko eta kontserbatzeko eragileak ezarri ditu. Planak bere gain hartu ditu baso-erabilera nekazaritza-erabilerara aldatzeko baimena lortzeko Bizkaiko Foru Aldundiaren 700. Foru Aginduan jadanik ezarritako neurriak, eta, ondorioz, ez du baldintzatzailerik, besteak beste, proiektuen ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko legedian zerrendatutako kategoria bati dagozkion proiektuak etorkizunean baimentzeko kokapenari, ezaugarriei, dimentsioari edo funtzionamenduari dagokienez.

a) El Plan implementa condicionantes de protección y conservación de un espacio de un notable valor ambiental. El Plan asume las medidas ya establecidas en la Orden Foral n.º 700 de la Diputación Foral de Bizkaia para la autorización del cambio de uso forestal a agrario y, por tanto, no contiene condicionantes con respecto, entre otros, a la ubicación, las características, las dimensiones o el funcionamiento para la futura autorización de proyectos que pertenecen a alguna de las categorías enumeradas en la legislación sobre evaluación de impacto ambiental de proyectos.

b) Planak lurralde- eta sektore-planetan izan ditzakeen intzidentziak aztertu ondoren, hierarkizatuta daudenak barne, horiekin bateragarria dela xedatu da.

b) Analizadas las posibles incidencias del Plan en los distintos planes sectoriales y territoriales, incluidos los que están jerarquizados, se determina que es compatible con ellos.

c) Planean planteatutako xedapenek eremuko ingurumen-balio bereziak babestu eta kontserbatzen dituzte. Emandako dokumentazioan aurreikusitako neurrien eta ebazpen honetan ezarritakoen bidez, ingurumenean eragin negatiboak eragozteko, murrizteko eta zuzentzeko, ingurumen-kontsiderazioak egoki txertatu dira, zehazki, garapen jasangarria sustatzeko.

c) Las determinaciones planteadas en el Plan protegen y conservan los valores ambientales singulares presentes en la zona. Con las medidas previstas para prevenir, reducir y corregir cualquier efecto negativo en el medio ambiente establecidas en la documentación aportada y las establecidas en esta resolución, se integran adecuadamente las consideraciones ambientales, con el objeto, en particular, de promover el desarrollo sostenible.

d) Ez da aurkitu planarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsurik.

d) No se han detectado problemas ambientales significativos relacionados con el Plan.

e) Plana egokitzat jo da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia ezartzeko.

e) Se considera adecuado el Plan para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Sor daitezkeen ingurumen-efektuak eta ziur asko eragina jasoko duen eremuaren ezaugarriak:

2) Efectos ambientales que pueden generarse y características del área probablemente afectada:

Planaren edukia ikusita, ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutako neurriekin zein ebazpen honetan jasotakoekin ez da ingurumen-eragin negatibo garrantzitsurik aurreikusten.

Visto el contenido del Plan, se considera que, con las medidas planteadas en el documento ambiental estratégico y las que se recogen en esta Resolución, no se prevén impactos negativos medioambientales significativos.

Ingurumen-dokumentu estrategikoak ingurumen-eragin negatiboa eragozteko, murrizteko eta zuzentzeko neurriak proposatzen ditu, garapen-dokumentuetan txertatu behar direnak. Hala, horiek eragotzi egiten dute proposatutako jarduketek ingurumen-balioetan eraginik izatea. Ingurumen-dokumentu estrategikoan ezarritako neurriei, besteak beste, hauek gehitu beharko zaizkie:

El documento ambiental estratégico propone medidas para prevenir, reducir y corregir cualquier efecto negativo en el medio ambiente, que se deberán incorporar en los diferentes documentos de desarrollo para evitar que la ejecución de las actuaciones propuestas puedan causar cualquier afección a valores medioambientales. A las medidas establecidas en el documento ambiental estratégico, entre otras, se deberá añadir las siguientes:

– Biologia-dibertsitatea handitzea lehenetsiko da, habitaten eta espezieen funtzionamendua babestuz eta lehengoratuz. Ezarriko den edozein neurrik, gutxienez, ingurumen-egoera mantenduko dela ziurtatu beharko du. Horren harira, eremuan dauden intereseko landare-egiturak, natura-ondarea lehengoratzea bultzatzen dutenak, babestea eta kontserbatzea bermatzen duen ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutako neurriei gehitu behar zaie 4. eremuaren azterketa bat egin behar dela, orkideak dauden edo ez egiaztatzeko, eta, ondorioz, 6210 arrantza-habitata (*) lehentasunezkotzat jotzeko edo ez. Lehentasunezko habitata osatuz gero, Planak egitura hori kontserbatuko dela bermatzeko neurriak definitu beharko ditu.

– Se priorizará el aumento de la diversidad biológica mediante la protección y la restauración del funcionamiento de los hábitats y especies. Cualquier medida que se vaya a implantar, deberá asegurar el mantenimiento, como mínimo, de la situación ambiental. En este sentido, a las medidas planteadas en el documento ambiental estratégico que aseguran la protección y conservación de las formaciones vegetales de interés presentes en el ámbito e incluso impulsan la restauración del patrimonio natural, hay que añadir que se deberá realizar una prospección de la zona 4 para descartar o confirmar la presencia de orquídeas y, en consecuencia, considerar o no prioritario el hábitat pascícola 6210(*). En caso de que constituya hábitat prioritario, el Plan deberá definir medidas que aseguren la conservación de esta formación.

– Landareak kontserbatzen direla ziurtatu beharko da, bereziki, haritzak (Quercus robur), arteak (Q. Ilex) eta erkametzak (Q. Faginea) nagusi diren zuhaiztietan. Hala behar izanez gero, mantendu eta kontserbatzeko interesgarria den landaredia duten eremuak mugatu eta balizatu beharko dira, gune ahulak markatu beharko dira, kontserbatu beharreko zuhaitzak babestu eta abar, jarduketek horiei ez eragiteko eran.

– Se deberá velar para que la vegetación sea conservada, especialmente los bosquetes donde domina el roble (Quercus robur), acompañado de encinas (Q. Ilex) y quejigos (Q. faginea). En caso necesario, se deberá realizar la delimitación precisa y el balizado de las zonas con vegetación de interés a mantener y conservar, el jalonamiento de áreas sensibles, la protección de ejemplares arbóreos a conservar, etc., de forma que no se vean afectados por la implantación de las actuaciones.

– Behar diren neurriak jarriko dira eragingo zaien lurzoruen ezaugarri edafikoak mantentzeko. Landare-lurra ezpondetan eta berriz landatu beharreko eremuetan erabili ahal izateko saiakera egingo da, eta, halaber, espezie inbaditzaileak hedatzea eragotziko da.

– Se establecerán las medidas necesarias para mantener las características edáficas de los suelos afectados. Se procurará que la tierra vegetal pueda utilizarse en taludes y superficies a revegetar y, a su vez, se evitará que se pudiera favorecer la expansión de especies invasoras.

– Jarduera-esparruaren barruan, inbentarioan sartutako partzela bat identifikatu da (kodea: 78071-00042), lurra kutsa ditzaketen jarduerak izan dituena edo izaten ari dena. Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeari buruzko ekainaren 25eko 4/2015 Legean jasotako zirkunstantzietako bat agertuz gero, arau horretan aurreikusitako lurzoruaren kalitateari buruzko deklarazioa izapidetu beharko da. Horrez gainera, kutsadura-zantzurik detektatuz gero, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22. artikuluan xedatutakoaren arabera jokatu beharko da.

– Dentro del ámbito de actuación, se identifica una parcela inventariada (cod. 78071-00042) que han soportado o soportan actividades potencialmente contaminantes del suelo. En el caso de que se de alguna de las circunstancias incluidas en el artículo de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesario tramitar el procedimiento de la declaración de calidad del suelo que se prevé en esta norma. Además, en caso de detectarse indicios de contaminación, se atenderá a lo dispuesto en el artículo 22 de la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

– Ibilgailu-sarbide berriak eta energiaren efizientziako instalazioak diseinatzeko neurri berriak aztertu beharko dira, ingurunean paisaia-aldaketa handirik ez eragiteko eta kostaldeko paisaia indartzeko.

– Se deberán estudiar medidas para el diseño de los nuevos accesos rodados y de las instalaciones de eficiencia energética de forma que no provoquen modificaciones paisajísticas sustanciales en el entorno y se consiga una potenciación del paisaje costero.

– Proposamenen garapenak behar diren neurriak ezarriko ditu lurraldeko konektibitate ekologikoa mantentzen dela ziurtatzeko. Lurraldearen iragazkortasuna sustatzeko neurriak aztertu beharko dira.

– El desarrollo de las propuestas deberán establecer las medidas precisas que aseguren el mantenimiento de la conectividad ecológica del territorio. Se deberá estudiar medidas que promocionen la permeabilidad del territorio.

– Planaren jarduera-esparrua Ingurumen eta Lurralde Politika sailburuaren 2016ko maiatzaren 6ko Aginduaren eraginpean dago. Agindu horren bidez, arriskuan dauden hegazti-espezieen ugalketa, elikadura, sakabanatze eta kontzentrazioko lehentasunezko eremuak eta hegazti-faunaren babes-eremuak mugatu dira. Halaber, goi-tentsioko aireko linea elektrikoetan ez elektrokutatzeko edo talka ez egiteko aplikatu beharreko neurriak argitaratu dira; beraz, hala badagokio, neurri horiek aintzat hartu beharko dira.

– El ámbito de actuación del Plan se encuentra afectado por la Orden de 6 de mayo de 2016, de la Consejera de Medio Ambiente y Política Territorial, por la que se delimitan las áreas prioritarias de reproducción, alimentación, dispersión y concentración de las especies de aves amenazadas y se publican las zonas de protección para la avifauna en las que serán de aplicación las medidas para la salvaguarda contra la colisión y la electrocución en las líneas eléctricas aéreas de alta tensión, por lo que, en su caso, se deberá tener en cuenta dichas medidas.

– Kultura-ondareko elementuei eragiten dieten Planeko jarduketek eta arauketek Euskal Kultura Ondareari buruzko uztailaren 3ko 7/1990 Legean ezarritakora egokitu beharko dute. Lur-mugimenduak egiten badira eta horiek egitean arkeologikoren ren bat aurkitzen bada, berehala jakinaraziko zaio arlo horretan eskumena duen organoari, eta hark behar diren neurriak hartuko ditu.

– Las actuaciones y regulaciones del Plan que afecten a los elementos de Patrimonio Cultural se deberán adecuar a lo establecido en la Ley 7/1990, de 3 de julio, de Patrimonio Cultural Vasco. En caso de que se realicen movimientos de tierras y si durante los mismos se produjera algún hallazgo que suponga un indicio de carácter arqueológico, se informará inmediatamente al organismo competente en la materia, que determinará las medidas oportunas a adoptar.

– Garatzeko plangintzak jarduketak egitean ingurumen-jardunbide egokiak ezartzen dituztela bermatu beharko du. Hainbat alderdi hartu beharko dira kontuan, besteak beste: gehienez zenbateko azaleran jardun behar den, babestu beharreko landaredia, ubideak alferrikako jarduera guztietatik zaintzeko eta isuriak eragozteko beharra, ahalik eta hauts eta zarata gutxien egitea eta hondakinak kudeatzea. Lanak garbi egingo dira, eta garbiketa zorrotza egingo da amaitu eta gero. Gainera, kutsadura kontrolatzeko sistemak edukiko dituzte, makinen olioak edo erregaiak nahi gabe ez isurtzeko, eta hondakinen behar bezalako kudeaketa egingo da indarrean dagoen legeriari jarraikiz.

– El planeamiento de desarrollo deberá asegurar la aplicación de buenas prácticas ambientales durante la ejecución de las actuaciones. Se deberá tener en cuenta aspectos como la superficie máxima a afectar, la vegetación a proteger, la necesidad de salvaguardar los cauces de toda actuación innecesaria y evitar vertidos, la minimización de producción de polvo y ruido, la gestión de residuos. Se mantendrán las condiciones de limpieza en la obra, realizándose una campaña exhaustiva al finalizar la misma. Además, se dispondrá de sistemas de control de la contaminación frente a derrames accidentales de aceites o carburantes de la maquinaria y se realizará una correcta gestión de los residuos de acuerdo a la legislación vigente.

Neurri horiek nahiz ingurumen-dokumentu estrategikoan planteatutakoak Plan honetako hirigintza-arauen araudi partikularrean jaso beharko dira.

Estas medidas, así como las planteadas en el documento ambiental estratégico, deberán quedar recogidas en la normativa particular de las normas urbanísticas de este Plan.

Bigarrena.– Xedatzea, ingurumen-txosten estrategikoan ezarritako terminoekin bat eginez, ez dela ingurumen-eragin handirik aurreikusten Muskiz udalerriko Itsaslur-Pobeña Babesteko eta Kontserbatzeko Plan Berezian. Hortaz, ez zaio ohiko ingurumen-ebaluazio estrategikorik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en este informe ambiental estratégico, no se prevén efectos significativos sobre el medio ambiente del Plan Especial de Protección y Conservación Itsaslur-Pobeña en el municipio de Muskiz, por tanto, no debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Muskizko Udalari jakinaraztea ebazpen honen edukia.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Muskiz.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko uztailaren 27a.

En Vitoria-Gasteiz, a 27 de julio de 2017.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental