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Boletin Oficial del País Vasco

71. zk., 2017ko apirilaren 11, asteartea

N.º 71, martes 11 de abril de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN, LURRALDE PLANGINTZA ETA ETXEBIZITZA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE, PLANIFICACIÓN TERRITORIAL Y VIVIENDA
1855
1855

EBAZPENA, 2017ko martxoaren 29koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita honako plan honetarako: Donostiako Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Plan Berezia.

RESOLUCIÓN de 29 de marzo de 2017, del Director de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico de la modificación puntual del Plan Especial para el Módulo Merkear del parque Lau-Haizeta en San Sebastián.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2016ko azaroaren 26an, Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoari jarraikiz, ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatu bat hasteko eskaera jaso zen, Donostiako Udalak igorrita, honako plan honetarako: «Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Berezia». 2016ko abenduaren 26an, eskaera osatu zen. Eskaerarekin batera, planaren zirriborroa aurkeztu zen, bai eta dokumentu hau ere: «Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Berezia». Ekolur ingurumen-aholkularitzak prestatu zuen dokumentu hori, 2016ko azaroan. Aurkeztutako dokumentazioak barne hartzen zuen abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako ingurumen-dokumentu estrategikoaren edukia.

Con fecha de entrada 26 de noviembre de 2016, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, se recibe la solicitud de inicio de evaluación ambiental estratégica simplificada realizada por el Ayuntamiento de San Sebastián para el plan denominado «Plan especial de ordenación para el módulo Merkear del parque Lau-Haizeta»; la solicitud se completó el 26 de diciembre de 2016. La solicitud se acompañó, del borrador del plan y de un documento denominado «Plan especial de ordenación para el módulo Merkear del parque Lau-Haizeta». Documento elaborado por la asesoría ambiental Ekolur y fechado en noviembre de 2016. La documentación presentada tenía el contenido del documento ambiental estratégico establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikulua betetzeko, 2017ko urtarrilaren 9an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak egoki iritzitako oharrak egiteko eskatu zien zenbait erakunderi, ohar horiek oinarritzat hartuta ingurumen-organo horrek ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan. Zehazki, honako hauei egin zien kontsulta: Natura Ingurunearen eta Ingurumen Plangintzaren Zuzendaritzari, Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Nekazaritza eta Abeltzaintza Zuzendaritzari, Osasun Publikoaren eta Adikzioen Gipuzkoako Zuzendariordetzari (horiek guztiak Eusko Jaurlaritzakoak); Ingurumen Zuzendaritza Nagusiari eta Nekazaritzako eta Landa Garapeneko Zuzendaritza Nagusiari (biak Arabako Foru Aldundikoak); URA Uraren Euskal Agentziari, eta Gipuzkoako Ekologistak Martxan elkarteari. Era berean, Donostiako Udalari prozeduraren hasieraren berri eman zitzaion.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, con fecha de 9 de enero de 2017, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Medio Natural y Planificación Ambiental, a la Dirección de Patrimonio Cultural, a la Dirección de Agricultura y Ganadería, a la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa (todas ellas del Gobierno Vasco), a la Dirección General de Medio Ambiente, a la Dirección General de Agricultura y Desarrollo Rural (ambas de la Diputación Foral de Álava), a URA (Agencia Vasca del Agua) y a la asociación Ekologistak Martxan Gipuzkoa. Del mismo modo, se informó al Ayuntamiento de San Sebastián el inicio del procedimiento.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen, Lurralde Plangintza eta Etxebizitza Sailaren webgunean, interesdun orok ingurumen arloan egoki iritzitako oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente, Planificación Territorial y Vivienda para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, txostenak bidali dituzte Osasun Publikoaren eta Adikzioen Gipuzkoako Zuzendariordetzak, Kultura Ondarearen Zuzendaritzak, Natura Ingurunearen eta Ingurumen Plangintzaren Zuzendaritzak eta Nekazaritza Zuzendaritzak (espedientean daude horien emaitzak). Hartarako, araudian jasotzen denez, aipatutako txostenak kontuan izanik, ingurumen-organoak baditu aski judizio-elementu ingurumen-txosten estrategikoa egiteko.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se han recibido informes de la Subdirección de Salud Pública y Adicciones de Gipuzkoa, de la Dirección de Patrimonio Cultural, de la Dirección de Medio Natural y Planificación Ambiental, de Dirección de Agricultura, con el resultado que obra en el expediente. A tal efecto y tal y como se recoge en la normativa, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege honen helburua da ingurumenean ondorio adierazgarriak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzen du lege horrek, garapen jasangarria sustatzea helburu hartuta.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Era berean, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-eraginaren ebaluazioek era egokian bermatuko dute, beste helburu batzuen artean, plangintza-prozesuaren lehen faseetan ingurumenaren gaineko ondorioen analisia txertatzea, aukerarik egokienak hautatzeko, jardueren metatze- eta sinergia-ondorioak aintzat hartuta.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan dago aurreikusita zein diren ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

6.2 artikuluan, besteak beste, honako hauek espezifikatzen dira: ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntetik pasatzeko beharrezko baldintzak beteta, planek edo programek, udalerrien edo hedadura txikiko zonen mailan, erabilera finkatzen badute, ingurumen-ebaluazio sinplifikatutik pasa beharko dira, zeinaren prozedura 29. eta 32. artikuluetan arautzen baita; guztiarekin ere, V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz.

El citado artículo 6.2 recoge, entre otros supuestos, que los planes o programas que, cumpliendo los requisitos necesarios para ser sometidos a evaluación ambiental estratégica ordinaria, establezcan el uso, a nivel municipal, de zonas de reducida extensión, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V.

Dokumentazio teknikoa aztertu da, bai eta Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Bereziari buruzko ingurumen-ebaluazioaren espedientean bildutako txostenak ere, eta hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela ikusirik, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, non adierazten baita planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak egoki integratu direla eta non jasotzen baitira plana aplikatzearen ondorioz aurreikusten diren inpaktu adierazgarrienak, sartu beharreko azken oharrak, soilik ingurumen arlokoak, barne direla. Zuzendaritza hori eskumeneko organoa da otsailaren 27ko 3/1998 Legearen arabera, bai eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretuaren eta Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretuaren arabera ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan especial de ordenación para el módulo Merkear del parque Lau-Haizeta, y a la vista de que el documento inicial estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, y con el Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Honako hauek aztertu dira: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioaren abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzen dituen eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzen dituen lehendakariaren azaroaren 26ko 24/2016 Dekretua; Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko apirilaren 9ko 196/2013 Dekretua; Herri Administrazioen Araubide Juridiko eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legea; Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen hirugarren xedapen iragankorra; Sektore Publikoko Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea, eta aplikatzekoa den gainerako araudia. Horrenbestez, honako hau

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 24/2016, de 26 de noviembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos y el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, y la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de régimen jurídico de las administraciones públicas y del procedimiento administrativo común, la Disposición transitoria tercera de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas y la Ley 40/2015, de 1 de octubre, de Régimen Jurídico del Sector Público y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Ingurumen-txosten estrategikoa egitea Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Berezirako. Donostiako Udalak sustatutakoa da plan hori. Hona txostenaren nondik norakoak:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para Plan especial de ordenación para el módulo Merkear del parque Lau-Haizeta promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián, en los términos que se recogen a continuación:

A.– Planaren deskripzioa: helburuak eta jarduketak.

A.– Descripción del plan: objetivos y actuaciones.

Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Bereziaren helburua da antolamendu-proposamen bat egitea egungo planeamendua garatzeko, betiere HAPO eta Lau-Haizetako Plan Berezia betez, eta, Merkear moduluari dagokionez, hirigintza-legedian ezarritakoarekin eta Donostiako Udalak adierazitako jarraibideekin bat etorriz.

El objeto del Plan Especial en el «Módulo Merkear» del Parque de Lau-Haizeta es realizar una propuesta de ordenación en desarrollo del planeamiento vigente, en cumplimiento del PGOU y del Plan Especial de Lau-Haizeta, y de forma específica en lo referido al módulo Merkear, ajustándose a lo establecido en la legislación urbanística y a las directrices indicadas por el Ayuntamiento de San Sebastián.

Kokapena: Altza auzoaren hegoaldean dago; Donostiako udalerriaren barruan, oso-osorik. Moduluak 14,236 ha-ko azalera dauka, eta Merkear errekaren ertzetan zabaltzen da. Eremu horretan, ez dago inolako eraikinik. Inguruan, hainbat zerbitzu-sare daude.

Localización: se sitúa en la zona sur del barrio de Altza, incluido íntegramente en el término municipal de San Sebastián. El Módulo tiene una superficie de 14,236 has y se extiende sobre los márgenes de la regata Merkear. En el ámbito no hay edificaciones de ningún tipo. En sus inmediaciones discurren varias redes de servicios.

Gauzatu beharreko jarduerak:

Actuaciones a desarrollar:

• Eremuan honako hauek ezartzea: parkeko harrera-toki bat; jolas-erabilera intentsiboa; kirol-erabilera, eta aisialdiko baratz-eremu kontrolatu bat.

• Dotar al ámbito de una zona de acogida al parque, un uso recreativo intensivo, un uso deportivo y de una zona de huertas de ocio controladas.

• Sarbideak antolatzea, eremuko erabilera berrietara egokituta, ibilgailuentzako (automobilak, autobusak eta bizikletak) eta oinezkoentzako bideak ezarriz. Egungo eta lehengo ibilbideak berreskuratzea, Molinaotik Lau-Haizetara doan bidea barne.

• Ordenar la accesibilidad, adecuada a los nuevos usos del ámbito mediante viales rodados para vehículos (automóviles, autobuses y bicicletas) y caminos peatonales. Recuperar recorridos actuales y antiguos, incluyendo el camino desde Molinao a Lau-Haizeta.

• Lehengo baratz nahaspilatuak eta ehiza-postuak kentzea.

• Eliminación de las huertas preexistentes desordenadas y de los puestos de caza.

• Merkear erreka eta haren inguruneko landareak berreskuratzea.

• Recuperación de la regata Merkear y de la vegetación riparia en su entorno.

• Betelanek hartutako eremuaren ingurumena berreskuratu eta berritzea.

• Recuperación y regeneración ambiental de la zona ocupada por el relleno de obras.

• Urbanizatu gabe geratuko den eremuak egun duen itxura narrasaren ingurumena berreskuratzea eta berritzea, hura garbituz eta inguruko zuhaitz- eta zuhaixka-espezie naturalak landatuz.

• Recuperación ambiental y regeneración del aspecto actual de abandono del área que permanecerá sin urbanizar, mediante la limpieza, plantación de especies arbóreas y arbustivas naturales de la zona.

• Kirol-ekipamendua egitea: arauzko futbol-zelaia eta futbol 7ko zelaia.

• Ubicación de equipamiento deportivo: campo de fútbol reglamentario y campo de fútbol a 7.

• Eraikin bat egitea, honako hauek bilduko dituena: Lau-Haizeta Parkeko harrera-tokia eta aurreikusitako kirol-instalazioei lotutako zerbitzuak (aldagelak, komunak, taberna, biltegiak, bulegoak, etab.).

• Ubicación de edificación que incluya un centro de acogida del parque Lau-Haizeta y servicios anejos a las instalaciones deportivas que se plantean (vestuarios, aseos, bar, almacenes, oficinas, etc.).

• Aisialdiko baratz-eremua bat egitea: erabilera partikularretarako eta hezkuntza-erabilerarako emakida-erregimenean emango dira baratzak, eta laguntza-eraikin txiki bat izango dute, honelako zerbitzuak barne hartuko dituena: komunak, txarteldegia, erreminta-biltegia, etab.

• Ubicación de zona de huertas de ocio en régimen de concesión para uso de particulares y usos educativos, con pequeña de edificación de apoyo (que pueda contener servicios como aseos, taquillas, almacén para herramientas, etc.).

• Aisialdiko gune bat egitea: ume-jolasen eremu bat eta helduentzako beste bat izango ditu.

• Ubicación de zona de esparcimiento, con área de juegos infantiles y de adultos.

• Garraio publikoko geltoki bat jartzea (hiri-autobusa).

• Ubicación de parada de transporte público (autobús urbano).

• Ibilgailu motordunentzako 50-80 aparkaleku antolatzea, bai eta bizikletentzako aparkalekuak ere.

• Ordenación de 50-80 aparcamientos para vehículos motorizados y aparcamientos para bicicletas.

• Jarraitutasuna ematea inguruan dauden oinezkoentzako ibilbideei eta ziklismo-ibilbideei.

• Dar continuidad a recorridos peatonales y ciclistas de ámbitos limítrofes.

B.– Proposatutako plan bereziaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 31. artikuluarekin bat etorriz, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aztertuko dira, planak ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar duen ala ez zehazteko.

B.– Una vez analizadas las características del plan especial propuesto y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, se procede al análisis de los criterios establecidos en el Anexo V de la citada Ley a fin de determinar si el Plan debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria o no.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Las características del Plan, considerando en particular:

a) Planak zer neurritan ezartzen duen beste proiektu batzuetarako markoa: aurkeztutako dokumentazioa ikusirik, ez da aurreikusten ingurumen-inpaktuaren ebaluaziorik behar duen proiekturik garatzea.

a) La medida en que el plan establece marco para proyectos: a la vista de la documentación presentada, no se prevé el desarrollo de proyectos sometidos a evaluación de impacto ambiental.

b) Beste plan eta programa batzuekin bateragarria den: ez da hauteman bateraezintasunik hierarkiako goragoko planeamenduarekin. Atal honetan, espedienteko txostenetan jasotako zenbait kontsiderazio aintzat hartuz, gomendatzen da udalerriko hirigintza-arauetan bildutako zenbait neurri esplizituki txertatzea eremua garatzeko baldintzen artean. Gainera, plan bereziak aintzat hartuko beharko du zer dioen Euskal Autonomia Erkidegoko Nekazaritza eta Basozaintzako Lurralde Plan Sektorialak balio estrategiko handikotzat sailkatzen diren lurzoruen okupazioari buruz (plan sektorial hori irailaren 16ko 177/2014 Dekretuaren bidez onartu zen).

b) Influencia con otros planes y programas: no se han detectado incompatibilidades con el planeamiento jerárquicamente superior considerado. En relación con este apartado, y recogiendo algunas de las consideraciones de los informes que obran en el expediente, se recomienda que varias medidas que se recogen en las normas urbanísticas del municipio se incorporen explícitamente como condicionantes para el desarrollo del ámbito. Además, el plan especial deberá tener en consideración lo que establece el Plan Territorial Sectorial Agroforestal de la Comunidad Autónoma del País Vasco aprobado mediante Decreto 177/2014, de 16 de septiembre, en relación a la ocupación de los suelos catalogados de Alto Valor Estratégico.

c) Plana egokia den ingurumen-kontsiderazioak integratzeko, betiere helburu hartuta garapen jasangarria sustatzea: plan bereziak aldeztu egingo du eremuaren natura-ezaugarriak babestea, berritzea eta sustatzea; ildo horretatik, eremuaren antolamenduak sustatu egingo du, bereziki, eremuan natura-interesa duten espazio edo elementuen babesa integratzea, eta, gainera, ahaleginak egingo ditu espazio hondatuak eta apalgarriak zuzentzea edo desagerraraztea. Sektoreko ingurumena leheneratuta, indartu egingo da eremuko konektibitate ekologikoa.

c) La pertinencia del Plan para la integración de consideraciones ambientales, con el objeto, en particular de promover el desarrollo sostenible: el plan especial potenciará la preservación, regeneración e incentivación de las características naturales del ámbito; en particular, la ordenación del ámbito deberá promover la integración de los objetivos de preservación del conjunto de espacios y/o elementos de interés natural ubicados en dicho ámbito, así como tratará de corregir o eliminar espacios degradados o degradante. La conectividad ecológica a través del ámbito podrá verse reforzada con la restauración ambiental del sector.

d) Ingurumen-arazoak: honako jarduera hauek eragin dezakete ingurumen-inpakturen bat: lur-mugimenduak; urbanizazio-lanak (bidegorriak, espaloiak, bideak, aparkalekuak, bestelako azpiegitura eta zerbitzuak); eraikinak egitea; lehengo baratzak kentzea, eta ingurumena leheneratzea. Nolanahi ere, azterketa-eremua hiri inguruko ingurune antropizatu batean dago, eta ez dauka natura-balio nabarmenik. Horrenbestez, ez da arazo adierazgarririk atzematen plan berezia garatzeko, betiere segurtasunari eta osasunari, ingurumenari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudiarekin bat etorriz burutzen badira jarduketak eta aktibitateak, hirigintza-planteamenduaren arau berrien ondoriozkoak, hain justu ere aurkeztutako dokumentazioan sustatzaileak proposatutako eran eta txosten honetan ezarritakoaren arabera. Egokiak dira sustatzaileak proposatutako zenbait neurri, hala nola ingurumena eta paisaia leheneratzeko proiektua jasotzea urbanizazio-proiektuan, prozesu inbaditzaileak sor ditzaketen landare-espezieak desagerrarazteko neurriak, etab.

d) Problemas ambientales: las actuaciones que pueden ocasionar algún impacto son movimientos de tierra, trabajos de urbanización (bidegorri, aceras, viales, aparcamientos, otras infraestructuras y servicios), construcción de edificio, eliminación de las huertas preexistentes, restauración ambiental. No obstante, el ámbito de análisis se inscribe en un entorno periurbano antropizado y no presenta valores naturalísticos destacados, por lo que no se detectan problemas significativos relacionados con el desarrollo del Plan Especial, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo consecuencia de las nuevas normas de planeamiento urbanístico, se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica de la forma que ha propuesto el promotor en la documentación aportada y siguiendo lo establecido en el presente informe. Se consideran adecuadas las medidas propuestas por el promotor de incorporar un proyecto de restauración ambiental y paisajística en el proyecto de urbanización, medidas para la erradicación de especies vegetales susceptibles de generar procesos invasivos, etc.

Jarduketa-eremutik gertu, lurzorua kalte dezaketen jarduerak izan dituzten edo dituzten zenbait partzela inbentariatu identifikatu dira. Lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzeari buruzko ekainaren 25eko 4/2015 Legean jasotako zirkunstantzietako bat agertuz gero, arau horretan aurreikusitako lurzoruaren kalitateari buruzko deklarazioa izapidetu beharko da. Horrez gainera, kutsadura-zantzurik detektatuz gero, ekainaren 25eko 4/2015 Legearen 22. artikuluan xedatutakoaren arabera jokatu beharko da.

Próximas al ámbito de actuación se identifican varias parcelas inventariadas que han soportado o soportan actividades potencialmente contaminantes del suelo. En el caso de que se de alguna de las circunstancias incluidas en el artículo de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, será necesario tramitar el procedimiento de la declaración de calidad del suelo que se prevé en esta norma. Además, en caso de detectarse indicios de contaminación, se atenderá a lo dispuesto en el artículo 22 de la citada Ley 4/2015, de 25 de junio.

e) Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) El Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Ondorioen eta eraginpean gera daitekeen eremuaren ezaugarriak: lan zibilen betegarriek okupatzen dute eremuaren zati handiena. Moduluaren hegoaldean, baratz-partzelen multzoak daude, desordenatuta. Merkear errekaren ibilgua desbideratu egin zen betelanak gauzatzeko; haren ibarrak errekasto baten eremua eta ibarra zeharkatzen ditu, eta ekialdean zedarritzen.

2) Características de los efectos y del área probablemente afectada: gran parte del ámbito está ocupado por un relleno de obras civiles. Al sur del módulo se localizan conjuntos de huertas parcelados y dispuestos de forma desordenada. La vaguada de la regata Merkear, cuyo cauce fue desviado por la ejecución del relleno, atraviesa el ámbito y la vaguada de una regata tributaria, lo limita por su extremo este.

Eraginpean gera daitekeen eremuaren ingurumen-balioa eta urrakortasuna txikiak dira. Izan ere, inguruan ez dago ingurumen-eremurik natura-balio bikainengatik, kultura-balioengatik edo giza-osasunarentzat edo ingurumenarentzat orain edo etorkizunean izan daitezkeen arriskuengatik nabarmentzekoa denik. Aurreko atalean aipatu bezala, nabarmentzekoa den bakarra balio estrategiko handikotzat sailkatutako lurzoruen gaineko afekzioa da, EAEko Nekazaritza eta Basozaintzako LPSn jasotakoa. Halako lurzoruen gaineko kalteak saihestu eta minimizatu beharko dira; gainera, gomendatzen da plan berezian txertatzea Nekazaritza eta Basozaintzako LPSko erabakiak, halako lurzoruetan obrak edo jarduerak egiteari dagokionez.

El valor ambiental del ámbito posiblemente afectado y su vulnerabilidad son escasos, dado que no se dan coincidencias con áreas ambientalmente relevantes por sus valores naturalísticos sobresalientes, por sus valores culturales, o por los riesgos para la salud humana y el medio ambiente, actuales o futuros, que se detecten en ellas; únicamente cabe destacar, como se ha mencionado ya en apartados anteriores, la afección a suelos catalogados de Alto Valor Estratégico en el PTS Agroforestal de la CAPV. Deberán evitarse/minimizarse los daños sobre estos suelos y se recomienda que se incorporen al plan especial las determinaciones del PTS Agroforestal en cuanto a la realización de obras o actividades en este tipo de suelos.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, hau zehaztea: aurrez ikusitakoaren arabera, Donostiako Udalak sustatutako Lau-Haizeta Parkeko Merkear modulurako Antolamendu Plan Bereziak ez du eragin garrantzitsurik izango ingurumenean, eta, beraz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que el Plan especial de ordenación para el módulo Merkear del parque Lau-Haizeta promovido por el Ayuntamiento de San Sebastián vaya a producir efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukiaren berri ematea Donostiako Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de San Sebastián.

Laugarrena.– Ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadila agintzea.

Cuarto.– Ordenar la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko martxoaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de marzo de 2017.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

El Director de Administración Ambiental,

IVAN PEDREIRA LANCHAS.

IVAN PEDREIRA LANCHAS.


Azterketa dokumentala


Análisis documental