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Boletin Oficial del País Vasco

248. zk., 2016ko abenduaren 30a, ostirala

N.º 248, viernes 30 de diciembre de 2016


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AGINTARIAK ETA LANGILERIA

AUTORIDADES Y PERSONAL

Oposaketak eta lehiaketak

Oposiciones y concursos

SEGURTASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SEGURIDAD
5617
5617

EBAZPENA, 2016ko abenduaren 15ekoa, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendari nagusiarena, Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondoko kategorian sartzeko hautaketa-prozedurarako deia egiten duena.

RESOLUCIÓN de 15 de diciembre de 2016, de la Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, por la que se convoca procedimiento selectivo para ascenso a la Categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza.

Deialdi hau honako lege eta dekretu hauetan xedatutakoaren arabera egiten da: Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legea, Euskadiko Segurtasun Publikoaren Sistema Antolatzeko ekainaren 28ko 15/2012 Legea, Euskal Herriko Poliziaren Hautespen eta Prestakuntza Araudia onesten duen uztailaren 19ko 315/1994 Dekretua eta aipatutako araudiari otsailaren 17ko 36/2004 Dekretuak eta maiatzaren 21eko 111/2002 Dekretuak egindako aldaketak.

La presente convocatoria se realiza de conformidad con lo dispuesto en la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco, en la Ley 15/2012, de 28 de junio, de Ordenación del Sistema de Seguridad Publica de Euskadi y en el Decreto 315/1994, de 19 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de Selección y Formación de la Policía del País Vasco, y las modificaciones efectuadas al mismo por el Decreto 111/2002, de 21 de mayo y el Decreto 36/2004, de 17 de febrero.

Era berean, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako Kontseilu Arautzailearen onespena dago eta, ildo horretatik, Segurtasun sailburuordeak egindako eskaera ere.

Igualmente se cuenta con la aprobación de la actividad por parte del Consejo Rector de la Academia Vasca de Policía y Emergencias y es atendida la solicitud en tal sentido efectuada por el Viceconsejero de Seguridad.

Horretan oinarriturik, zuzendari honek Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondoko kategorian sartzeko hautaketa-prozedurarako deia egin du, honako hauek kontuan izanik:

En base a todo ello, esta Directora ha resuelto convocar procedimiento selectivo para ascenso a la Categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza, de acuerdo con las siguientes:

DEIALDIAREN OINARRIAK
BASES

Lehenengoa.– Deialdiaren xedea.

Primera.– Objeto de la convocatoria.

Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondoko kategorian 160 plaza barne promozioko oposizio-lehiaketa bitartez betetzeko, hautaketa-prozedurarako deia egiten da. Hautaketa hori prestakuntza ikastaroarekin eta praktika-aldiarekin osatuko da. Plaza horiek betetzeko eskatutako titulazioa Euskal Administrazio Publikoetako funtzionarioen C Taldeko C-1 Azpitaldeari dagokion mailakoa izango da, eta plaza guztietan Ertzaintzaren 1. hizkuntza-eskakizuna eskatuko da, derrigortasun-datarik gabe.

Se convoca procedimiento selectivo mediante el sistema de concurso-oposición, por promoción interna, que se complementará como una fase más del mismo, con la realización de un curso de formación y un periodo de prácticas para la provisión de 160 plazas en la Categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza, correspondientes al Grupo C. Subgrupo C-1 de clasificación de los funcionarios de las Administraciones Públicas Vascas, en función de la titulación exigida para el ingreso, todas ellas con perfil lingüístico 1 de la Ertzaintza, sin fecha de preceptividad.

Deitutako plaza-kopurua gehitu ahal izango da, Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondoko kategorian sortzen diren lanpostu hutsen arabera. Aldaketa hori, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariaren ebazpenaren bitartez, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuko da, Euskal Herriko Poliziaren hautespen eta prestakuntza onesten duen uztailaren 19ko 315/1994 Dekretuaren 40.2 artikuluan aurreikusitakoarekin bat etorriz.

El número de plazas convocadas será ampliable en función de las vacantes de la Categoría de Suboficial/a de la Ertzaintza, mediante Resolución de la Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, que se hará pública en el Boletín Oficial del País Vasco, de acuerdo a lo previsto en el artículo 40.2 del Decreto 315/1994, de 19 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de Selección y Formación de la Policía del País Vasco.

Kopuru aldaketa hori hamaikagarren oinarrian –3. zenbakian– aurreikusitako tramitea bete aurretik egin beharko da.

Tal ampliación deberá ser realizada con anterioridad al trámite previsto en la Base Undécima, n.º 3.

Bigarrena.– Parte hartzeko betekizunak.

Segunda.– Requisitos de participación.

1.– Hautaketa-prozeduran parte hartu nahi duen pertsona onartua izateko, ondoren zehazten diren baldintza guzti-guztiak bete beharko ditu:

1.– Las personas que deseen tomar parte en el procedimiento selectivo, para ser admitidas, deberán reunir los siguientes requisitos:

a) Aurretik eskabide-orria bete.

a) Efectuar solicitud previa.

b) Ertzaintzako karrerako funtzionario izatea.

b) Tener la condición de funcionario o funcionaria de carrera de la Ertzaintza.

c) Ertzaintzaren oinarrizko Eskalako agente lehena kategorian jarduneko egoera administratiboan izatea eta 4 urtez benetako zerbitzua beteta izatea.

c) Hallarse en la situación administrativa de servicio activo en la Categoría de Agente Primero/a de la Escala de Básica de la Ertzaintza y haber completado 4 años de servicios efectivos en dicha Categoría.

Benetako zerbitzuok Euskal Herriko Poliziari buruzko Legearen 59.3 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz konputatuko dira.

Los servicios efectivos se computarán de acuerdo a lo establecido en el artículo 59.3 de la Ley de Policía del País Vasco.

d) Lehentasunezko edo baliokide diren ibilgailuak errepideetatik gidatzeko administrazioaren gidabaimena izatea Gidarien Araudi Orokorra onesten duen maiatzaren 8ko 818/2009 Errege Dekretuarekin bat etorriz.

d) Ser titular de una autorización administrativa para conducir por vías públicas vehículos prioritarios o equivalentes, de conformidad con el Real Decreto 818/2009, de 8 de mayo, por el que se aprueba el Reglamento General de Conductores (Permiso de conducir de tipo B o superior).

e) Hutsegite astun edo hutsegite oso astunak egiteagatik zigortua ez izana, salbu eta ezarritako zigorra baliogabetzea lortu bada.

e) No haber sido sancionadas dichas personas por la comisión de falta grave o muy grave, salvo que se hubiera obtenido la cancelación de la sanción impuesta.

f) Ertzaintzaren ofizialondoko kategorian sartzeko hiru deialdi agortuta ez izatea, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legearen 59.4 artikuluan ezarritako terminoetan.

f) No haber agotado tres convocatorias de ascenso a la Categoría de Suboficial, en los términos establecidos en el artículo 59.4 de la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco.

2.– Hautaketa-prozeduran parte hartu nahi dutenek aurreko idatzi-zatian eskatzen diren baldintza-eskabideak aurkezteko epea amaitu baino lehen bete beharko dituzte, egiaztatu behar dituzteneko prozedura-fasearen kaltetan izan gabe.

2.– Quienes deseen tomar parte en el procedimiento deberán reunir todos los requisitos establecidos en el apartado anterior a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes, sin perjuicio de la fase del procedimiento en que hubieran de proceder a su acreditación.

3.– Hautaketa-prozeduran parte hartzeko eta onartua izateko, nahikoa izango da eskabideak aurkezteko epea bukatzen denerako eskatzen diren betekizun guztiak beteta izatea. Baldintza horien egiaztapena ofizioz egingo du deia egiten duen organoak, eta horretarako Giza Baliabideen Zuzendaritzari dagokion egiaztapena eskatuko zaio.

3.– Para que la persona pueda ser admitida y tomar parte en el procedimiento selectivo, bastará con que manifieste en su solicitud que reúne todos y cada uno de los requisitos exigidos, referidos siempre a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes. La comprobación de los citados requisitos se llevará a cabo de oficio por el órgano convocante, para lo que se requerirá la oportuna certificación de la Dirección de Recursos Humanos.

4.– Aurreko idatzi-zatian ezarritakoa alde batera utzita, hautaketa-prozeduraren edozein alditan, ikastaroaren prestakuntza-aldia eta praktika-aldia barne, deia egiten duen organoak jakiten badu izangaietako batek ez duela betetzen deialdian parte hartzeko baldintzarik, interesdunari entzun ondoren, hautaketa-prozeduratik baztertu egingo du izangai hori; baita ere, ikastaroaren prestakuntza-aldian edo praktika-aldian zehar hala gertatuz gero.

4.– No obstante lo dispuesto en el apartado anterior, si en cualquier momento del procedimiento selectivo o durante el curso de formación o el periodo de prácticas, llegase a conocimiento del órgano competente para aprobar la relación de personas admitidas y excluidas que alguna de ellas carece de los requisitos exigidos para tomar parte en la convocatoria, la excluirá del procedimiento selectivo, o en su caso del curso de formación o del periodo de prácticas, previa audiencia de la misma.

5.– Esandako hautaketa-prozeduran parte hartzea borondatezkoa izango da; proba psikoteknikoak eta nortasunezkoak egiteko baimena ematen da, eta proba horien balorazioa probetako beste balorazio zati bat modura erabiliko da, oinarri hauetan ezarritakoekin bat etorriz.

5.– La participación en el presente procedimiento selectivo es voluntaria, e implicará la prestación de consentimiento a realizar pruebas psicotécnicas y de personalidad, aceptando que el resultado de esas pruebas sea utilizado como un factor más de valoración, de valoración, de conformidad con lo previsto en las presentes Bases.

Hirugarrena.– Eskabideak.

Tercera.– Solicitudes.

1.– Hautaketa-prozeduran parte hartu nahi dutenek sailen arteko intranetaren -Gurenet- bitartez egin beharko dute eskaera, bertan eskuragarri dagoen eskaera-eredua erabiliz.

1.– Quienes deseen tomar parte en el procedimiento selectivo, deberán formalizar solicitud a través de la intranet departamental Gurenet, cumplimentando el modelo de solicitud que se encontrará disponible en la misma.

2.– Eskabideak aurkezteko epea, 20 egun baliodunekoa izango da ebazpen hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik hasita.

2.– El plazo para presentar solicitudes será de 20 días hábiles, a contar desde el siguiente al de la publicación de la presente Resolución en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Eskabidean zehaztu egin beharko dute zein hizkuntzatan egin nahi dituzten oposizio-probak, gazteleraz edo euskaraz. Eskabidean egindako aukera aldatu ahal izango da proba eta/edo ariketa desberdinak egin baino 72 ordu lehenago Epaimahai Kalifikatzaileari idatziz eskatuta.

3.– En la solicitud, se deberá hacer constar la lengua, euskera o castellano, en que se desee realizar las pruebas de la oposición. La opción indicada en la solicitud podrá ser modificada comunicándolo por escrito al Tribunal Calificador con una antelación mínima de 72 horas previas a la realización de las diferentes pruebas y/o ejercicios.

4.– Eskabidea betetzeak, eskaerak aurkezteko epea bukatzen denerako, eskaeragilearen aldetik argi eta garbi adieraziko du deialdian parte hartzeko baldintza guztiak betetzen direla.

4.– El hecho de cumplimentar la solicitud implicará la expresa manifestación de que por parte de la persona solicitante se reúnen todos y cada uno de los requisitos exigidos para tomar parte en la presente convocatoria, referido a la fecha de finalización del plazo señalado para la presentación de solicitudes.

5.– Administrazio-eragileak dituen merezimenduak ez dira egiaztatu behar izango, berak ofizioz baloratuko eta egiaztatuko baititu. Administrazioaren esku ez daudenak 9.4 oinarrian aurreikusitako epean egiaztatu beharko dira.

5.– No será precisa alegar ni acreditar los méritos que ya consten en poder de la Administración actuante, la cual procederá a su comprobación y valoración de oficio. Aquellos méritos que no consten en poder de la Administración actuante habrán de ser aducidos y acreditados en el pazo previsto en la Base 9.4.

Laugarrena.– Izangaiak onartzea.

Cuarta.– Admisión de aspirantes.

1.– Eskaerak aurkezteko epea amaitu ondoren, eta bigarren oinarrian ezarritako baldintzak betetzen direla ofizioz egiaztatu arte Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak onartutako eta baztertutakoen behin-behineko zerrenda onetsiko du. Zerrenda hori hemeretzigarren oinarrian argitaratuko da.

1.– Finalizado el plazo de presentación de solicitudes, y tras la comprobación de oficio del cumplimiento de los requisitos establecidos en la Base Segunda, la Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias aprobará la relación provisional de personas admitidas y excluidas, que se hará pública de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

2.– Bazter utzitako izangai bakoitzari buruz, bazter utzi izanaren arrazoiak eman beharko dira aditzera behin-behineko zerrenda horretan. Erreklamazioak aurkezteko eta eskaerak izan ditzakeen akatsak zuzentzeko, 10 asteguneko epea izango dute interesdunek.

2.– La relación provisional expresará, con referencia a cada una de las personas excluidas, las causas que hubieran motivado su exclusión, concediendo un plazo de 10 días hábiles para formular reclamaciones y subsanar los defectos de que adoleciera la solicitud.

3.– Aurkeztutako erreklamazioak onartutako eta baztertutako izangaien behin-behineko zerrendari behin betikotasuna ematen dion erabakian bertan onartu edo ezetsiko dira. Behin betiko zerrenda hori lehen idatzi-zatian aurreikusitako moduan argitaratuko da.

3.– Las reclamaciones presentadas serán aceptadas o rechazadas en la Resolución por la que se eleve a definitiva la relación provisional de personas admitidas y excluidas, que se hará pública en la forma prevista en el apartado primero.

4.– Aurreko zerrendetan eta ondoren argitaratuko diren guztietan, pertsona bere lanbide-zenbakiaren bitartez identifikatuko da.

4.– Las anteriores relaciones, así como las posteriores listas que se publiquen, contendrán la identificación de la persona mediante la indicación del número profesional.

Bosgarrena.– Epaimahai Kalifikatzailea.

Quinta.– El Tribunal Calificador.

1.– Oposizio-lehiaketako probak eta parte hartuko duten pertsonen hautaketa zehazteko, garatzeko eta ebaluatzeko, Epaimahai bat izango da, uztailaren 19ko 315/1994 Dekretuaren eta Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legearen aurreikuspenen arabera. Epaimahaia mahaiburu batek eta bi bokalek osatuko dute. Bokaletako batek idazkari-lanak egingo ditu.

1.– Al objeto de la determinación, desarrollo y evaluación de las pruebas del concurso-oposición, y la selección de las personas participantes se constituirá un Tribunal Calificador, conforme a las previsiones de la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco y el Decreto 315/1994, de 19 de julio que estará integrado por un Presidente/a y dos Vocales uno de los cuales ejercerá las funciones y tareas de Secretario/a.

Epaimahai Kalifikatzailea osatuko duten kideen eta ordezkoen izendapena Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariaren ebazpen baten bitartez argitaratuko da, hemezortzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin bat etorriz. Otsailaren 28ko 4/2005 Legean xedatutakoarekin bat etorriz, osaera horretan emakumeen eta gizonen ordezkaritza orekatua izango da.

El nombramiento de las personas que integran el Tribunal Calificador y sus suplentes se hará público de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena, mediante Resolución de la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias. De conformidad con lo dispuesto en la Ley 4/2005, de 28 de febrero, en su composición existirá una representación equilibrada de mujeres y hombres.

2.– Epaimahai Kalifikatzailearen jarduna organo kolegiatuen funtzionamenduaren arau erregulatzaileek araupetuko dute.

2.– La actuación del Tribunal Calificador se regirá por las normas reguladoras del funcionamiento de los órganos colegiados.

Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen 23. eta 24. artikuluetako moduan, Epaimahaikideek ez dute parte hartuko prozeduran eta izendatu dituen aginteari hala jakinaraziko dio, eta interesdunek haien errekusazioa eskatu ahal izango dute.

A las personas que integran el Tribunal Calificador les serán de aplicación las causas de abstención y recusación recogidas en los artículos 23 y 24 de la Ley 40/2015, de Régimen Jurídico del Sector Público.

Aipatutako Epaimahai Kalifikatzailean parte hartzen duenak, legez aurreikusitako ordainsaria izango du.

La participación en el presente Tribunal Calificador dará lugar a la percepción de las indemnizaciones legales previstas.

3.– Hautaketa-prozedura osatzen duten proben eta merezimenduen garapena eta ebaluazioa Epaimahai Kalifikatzaileari dagozkio, autonomia osoz jokatuz. Epaimahai hori prozeduraren objektibotasunez arduratuko da, eta deialdiaren oinarriak betetzen direla bermatuko du.

3.– El desarrollo y evaluación de las pruebas y méritos que integran el sistema selectivo corresponderá al Tribunal Calificador, que actuará con plena autonomía funcional, será responsable de la objetividad del procedimiento y garantizará el cumplimiento de las bases de la convocatoria.

4.– Epaimahaiak aholkulari edo adituak hartu ahal izango ditu bere lanetarako, nahiz hautaketa proba guztietarako, nahiz baterako. Aipatutakoek euren espezialitateen barruan, aholkuak eta laguntza teknikoa emango dituzte.

4.– El Tribunal Calificador podrá disponer la incorporación a sus trabajos de personal asesor o especialista, para todas o alguna de las pruebas de que consta el sistema selectivo, quienes se limitarán a prestar el asesoramiento y colaboración técnica en el ejercicio de sus especialidades.

5.– Hautaketa-sistema garatzeko, beharrezko diren neurriak hartu ahal izango ditu Epaimahaiak deialdi honetan finkatuta ez dauden guztietan, eta gainera, deialdiko oinarriak interpretatzeak eta aplikatzeak eta beren lanetarako jardunak sortu ahal dituzten arazo guztiei ebazpena emateko ahalmena izango du.

5.– El Tribunal Calificador podrá adoptar las medidas necesarias para el desarrollo del sistema selectivo en todo lo no previsto en las presentes Bases, y resolver cuantas cuestiones se susciten relativas a su interpretación y aplicación, así como para el propio ejercicio de sus funciones.

6.– Epaimahaiak ezin izango du deklaratu honako hau: onartutako izangaien kopuruak deialdiaren gai izango diren lanpostuen zenbatekoa gainditzen duela, alegia. Muga horretatik kanpo leudekeen proposamenak erabat legez kanpo egongo lirateke.

6.– El Tribunal no podrá seleccionar un número mayor de aspirantes que el de plazas convocadas, siendo nulas de pleno derecho todas las propuestas que infrinjan tal limitación.

7.– Epaimahai Kalifikatzailearen erabakiak hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin bat etorriz argitaratuko dira.

7.– Los Acuerdos del Tribunal Calificador se harán públicos de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

8.– Epaimahai Kalifikatzaileari zuzendutako idazkiak honako posta elektroniko honetara bidali beharko dira:

8.– Los escritos dirigidos al Tribunal Calificador al Tribunal Calificador se remitirán a la siguiente dirección de correo electrónico:

2016ofizialondoko@seg.euskadi.eus

2016ofizialondoko@seg.euskadi.eus

Epaimahaiak bide hori erabiliz erantzungo die idatziei.

El Tribunal responderá a los escritos que reciba por esta misma vía.

Seigarrena.– Hautaketa-prozesua.

Sexta.– El proceso selectivo.

1.– Hautaketa-prozesua, oposizio-lehiaketa bitartez egingo da. Oposizio- eta lehiaketa-prozedurek zehaztuko dute izangaien gaitasuna eta hauen arteko lehentasuna.

1.– El proceso selectivo será el de concurso-oposición, que consistirá en la sucesiva celebración de los procedimientos de oposición y concurso para determinar la aptitud de quienes participan en el mismo y el orden de prelación resultante.

2.– Lehiaketa-aldia ez da baztertzailea izango, eta horretan lortutako puntuak ez dira kontutan hartuko oposizio-ariketa gainditutzat emateko, ezta ariketotan lortutako emaitzak aldatzeko ere.

2.– La fase de concurso no tendrá carácter eliminatorio y la puntuación obtenida en el mismo no podrá ser tomada en consideración para entender superados los ejercicios de la oposición o alterar las calificaciones obtenidas en los mismos.

Zazpigarrena.– Oposizio-aldia.

Séptima.– La oposición.

Oposizioa proba hauek osatuko dute:

La fase de oposición consistirá en la sucesiva celebración de las siguientes pruebas:

1.– Lehenengo proba, nahitaezkoa eta baztertzailea: jakintza proba bat izango da, eta test erako galdetegia idatziz erantzun beharko da.

1.– Primera prueba, de carácter obligatorio y eliminatorio, prueba de conocimientos que consistirá en contestar por escrito un cuestionario tipo test.

Probaren edukia ebazpen honen I. eranskinean zehaztuta dago.

La determinación de los contenidos se realizará de acuerdo a lo recogido en programa que se adjunta como Anexo I a la presente.

Test erako galdetegiko galdera bakoitzean, lau erantzun aukera izango dira. Lau aukera horietatik bat bakarrik izango da erantzun zuzena.

Cada una de las preguntas del cuestionario tipo test contará con cuatro alternativas de respuesta, de las que sólo una de ellas será correcta.

Proba honetan gaizki emandako erantzun bakoitza erantzun zuzen bakoitzari emandako baliotik % 0,333rekin zigortuko da. Erantzun bat baino gehiagoko galderak erantzun gabetzat hartuko dira. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortuko.

En esta prueba cada respuesta correcta sumará un punto y la respuesta no acertada restará 0,333 puntos. Las preguntas con más de una respuesta se considerarán no contestadas. Las preguntas no contestadas no penalizarán.

Proba honetan, 0 puntutik 100era emango dira, eta kanpoan geratuko dira gutxienez 50,00 puntu lortzen ez dutenak.

Esta prueba se valorará de 0 a 100 puntos, procediéndose automáticamente a la exclusión de quienes no obtengan un mínimo de 50,00 puntos.

Hautaketa-sistemaren hurrenkera onari begira, Epaimahai Kalifikatzaileak, eskatu beharreko gutxiengo maila kontuan izanik, proba honetan erakutsitako ezagutza-maila eta hautagaien identitatea jakin baino lehen, proba gainditzeko beharrezko gutxieneko puntuazioa non ezarri erabaki ahal izango du, eta erabaki hori argitaratuko du. Horrelakoan, proba honetako puntuazioa lortzeko, aurreko paragrafoan xedatutakoarekin bat etorriz, Epaimahai Kalifikatzaileak formula hau aplikatuko du:

En aras al buen orden del sistema selectivo, el Tribunal Calificador, teniendo en cuenta el nivel mínimo exigible, el nivel de conocimientos demostrado en esta prueba y antes de conocer la identidad de las personas aspirantes, podrá decidir el umbral de puntuación donde establecer la puntuación mínima necesaria para superar la misma, haciendo público dicho acuerdo. En tal caso, para la obtención de la puntuación de esta prueba, conforme a lo descrito en el párrafo anterior, el Tribunal Calificador aplicará la siguiente formula:

HAP = (APgeh / 2) x (1 + (PZ - m) / (PZgeh - m)).

PCA = (PCmax / 2) x (1 + (PD - m) / (PDmax - m)).

Hau da:

En el que:

HAP = Hautagaiak lortutako azken puntuazioa.

PCA = Puntuación convertida obtenida por la persona aspirante.

APgeh = Proban gehienez lor daitekeen azken puntuazioa (Deialdiaren oinarrien arabera, proban lor daitekeen puntuazio gehiena: 90,00 puntu).

PCmax = Puntuación convertida máxima prueba (Puntuación máxima alcanzable en la prueba según las Bases de la Convocatoria: 90,00 puntos).

PZ = Hautagaiak lortutako puntuazio zuzena:

PD = Puntuación directa obtenida por la persona aspirante:

PZ= Zuzenak – (Hutsegiteak x 0,333).

PD = número de aciertos – (número de errores x 0,333).

m = Epaimahaiak ezarritako proba gainditzeko gutxienez lortu beharreko puntuazioa.

m = Umbral de puntuación mínima necesaria para superar la prueba establecido por el Tribunal.

PZgeh = Probaren gehieneko puntuazio zuzena (Proban gehienez lor daitekeen puntuazioa zuzena = Azterketa baten erantzun zuzenen kopurua, erantzun guztiak zuzen emanda).

PDmax = Puntuación directa máxima prueba (Puntuación directa máxima alcanzable en la prueba = Cifra de respuestas correctas de un examen con todas las preguntas acertadas).

2.– Bigarren proba, nahitaezkoa eta baztertzailea, proba psikoteknikoa. 0tik 80ra bitartean baloratuko da. Bigarren proba honetan bi ariketa izango dira, biak nahitaezkoak eta baztertzaileak:

2.– Segunda prueba, de carácter obligatorio y eliminatorio, prueba psicotécnica. Esta prueba se valorará de 0 a 80 puntos. Esta segunda prueba estará compuesta de dos ejercicios, ambos de carácter obligatorio y eliminatorio:

a) Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondoko kategoriako polizia-eginkizunak betetzeko izangaien gaitasunak ebaluatzeko proba. Besteak beste, aldagarri hauek datziz erantzutean datza: hitzezko gaitasunari buruzko ariketa, arrazoitze-ariketa eta espazioari buruzko gaitasunak.

a) Ejercicio dirigido a la evaluación de las aptitudes de las personas aspirantes para el desempeño de tareas policiales de la Categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza. Consistirá en contestar por escrito a un test psicotécnico encaminado a evaluar variables tales como: aptitudes verbales, aptitudes de razonamiento y aptitudes para la interpretación de datos.

Test erako galdetegi bakoitzeko galdera bakoitzak lau erantzun aukera izango ditu, eta bat bakarra izango da zuzena.

Cada una de las preguntas del cuestionario contará con cuatro alternativas de respuesta, de las cuales sólo una de ellas será correcta.

Erantzun zuzen bakoitza puntu bat izango da, eta gaizki emandako erantzun bakoitza erantzun zuzen bakoitzari emandako baliotik % 0,333rekin zigortuko da. Erantzun gabeko galderak ez dira zigortuko.

Cada respuesta correcta sumará un punto y la respuesta no acertada, restará 0,333 puntos. Las preguntas con más de una respuesta, se considerarán no contestadas. Las preguntas no contestadas, no penalizarán.

Proba hori 0tik 40ra bitartean baloratuko da eta gutxienez 20 puntu lortzen ez dutenak automatikoki bazter geratuko dira.

Este ejercicio se valorará de 0 a 40 puntos, procediéndose automáticamente a la exclusión de quienes no obtengan un mínimo de 20,00 puntos.

Hautaketa-sistemaren hurrenkera onari begira, Epaimahai Kalifikatzaileak, eskatu beharreko gutxiengo maila kontuan izanik, proba honetan erakutsitako ezagutza-maila eta hautagaien identitatea jakin baino lehen, ariketa bakoitza gainditzeko beharrezko gutxieneko puntuazioa non ezarri erabaki ahal izango du, eta erabaki hori argitaratuko du. Horrelakoan, ariketa bakoitzeko puntuazioa lortzeko, aurreko paragrafoan xedatutakoarekin bat etorriz, Epaimahai Kalifikatzaileak ondorengo formula aplikatuko du:

En aras al buen orden del sistema selectivo, el Tribunal Calificador, teniendo en cuenta el nivel mínimo exigible demostrado en esta prueba y antes de conocer la identidad de las personas aspirantes, podrá decidir el umbral de puntuación donde establecer la puntuación mínima necesaria para superar el presente ejercicio, haciendo público dicho acuerdo. En tal caso, para la obtención de la puntuación del ejercicio, conforme a lo descrito en el párrafo anterior, el Tribunal Calificador aplicará la siguiente formula:

HAP = (APgeh / 2) x (1 + (PZ - m) / (PZgeh - m)).

PCA = (PCmax / 2) x (1 + (PD - m) / (PDmax - m))

Hau da:

Dónde:

HAP = Hautagaiak lortutako azken puntuazioa

PCA = Puntuación convertida obtenida por la persona aspirante

APgeh = Ariketan gehienez lor daitekeen azken puntuazioa (Deialdiaren oinarrien arabera, ariketan lor daitekeen gehieneko puntuazioa: 40 puntu).

PCmax = Puntuación convertida máxima del ejercicio (Puntuación máxima alcanzable en el ejercicio según las Bases de la Convocatoria: 40 puntos)

PZ = Hautagaiak lortutako puntuazio zuzena:

PD = Puntuación directa obtenida por la persona aspirante:

PZ= Zuzenak – (Hutsegiteak x 0,333).

PD = número de aciertos – (número de errores x 0,333)

m = Epaimahaiak ezarritako ariketa gainditzeko gutxienez lortu beharreko puntuazioa.

m = Umbral de puntuación mínima necesaria para superar el ejercicio establecido por el Tribunal.

PZgeh = Probaren gehieneko puntuazio zuzena (Proban gehienez lor daitekeen puntuazioa zuzena. Azterketa baten erantzun zuzenen kopurua, erantzun guztiak zuzen emanda).

PDmax = Puntuación directa máxima ejercicio (Puntuación directa máxima alcanzable en el ejercicio = Cifra de respuestas correctas de un examen con todas las preguntas acertadas).

b) Lanarekin zerikusia duten jarrerak neurtzeko nortasun-testa. Ariketa 0tik 40 puntura bitartean baloratuko da, eta gutxienez 20 puntu ateratzen ez dituztenak automatikoki baztertuta geratuko dira.

b) Ejercicio de test de personalidad dirigido a la medición de las conductas relacionadas con la actividad laboral. Este ejercicio se valorará de 0 a 40 puntos, procediéndose automáticamente a la exclusión de quienes no obtengan un mínimo de 20,00 puntos.

Ariketa horrek deitutako lanpostuaren lanbide-profila hartuko dute kontuan.

Este ejercicio estará referenciado al perfil profesional del puesto convocado.

3.– Gaitasun fisikoaren proba, borondatezkoa eta ez baztertzailea, gaitasun fisikoaren proba. Proba hau 0tik 20 puntura bitartean baloratuko da.

3.– Tercera prueba, de carácter voluntario y no eliminatorio, prueba de aptitud física. Esta prueba se valorará de 0 a 20 puntos.

Gaitasun fisikoaren proban, honakoak izango dira:

La prueba de aptitud física constará de los siguientes ejercicios:

a) Aulkiko Press-a.

a) Press de Banca.

b) Course Navette.

b) Course Navette.

Gaitasun fisikoaren proba hau osatuko duten ariketak ebazpen honetako II. eranskinean agertzen den bezala burutuko eta konputatuko dira.

Los ejercicios integrados en esta prueba de aptitud física, se ejecutarán y contabilizarán en la forma indicada en el Anexo II de la presente Resolución.

Ariketa bakoitza 2,00 puntutik 10,00era bitartean baloratuko da.

Cada uno de los ejercicios se valorará de 2,00 a 10,00 puntos según los baremos establecidos.

Gaitasun fisikoaren proban ariketa bakoitzean gutxienez 2 puntu atera beharko dira. Proban, 0,0 puntu emango zaie gutxieneko puntuazioa lortzen ez duten izangaiei.

Para puntuar la prueba de aptitud física será necesario obtener un mínimo de 2,00 puntos en cada uno de los ejercicios. A las personas que no obtengan esta puntuación mínima les serán asignados 0,00 puntos en la prueba.

3.1.– Aipatutako probako ariketak egiteko kontuan hartuko den adina, pertsonek eskaerak aurkezteko izango duten azken eguna izango da.

3.1.– La edad a efectos de la realización de los ejercicios de la presente prueba se considerará la que las personas tengan el último día de presentación de solicitudes.

3.2.– Ariketa fisikoak parte hartzen dutenen erantzukizunaren mende egingo dira. Ariketa horietara aurkezteko arropa egokia beharko dute.

3.2.– Los ejercicios físicos se realizarán bajo la exclusiva responsabilidad de quienes en ellos participen; para dicha realización, deberán presentarse con el equipo deportivo adecuado.

Zortzigarrena.– Oposizioko proben garapena.

Octava.– Desarrollo de las pruebas de la oposición.

1.– Deialdia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen denetik bi hilabete igaro arte ezingo dira hasi probak.

1.– Las pruebas no podrán iniciarse hasta transcurridos dos meses desde la publicación de la convocatoria en el Boletín Oficial del País Vasco.

2.– Lehenengo azterketa noiz, zer ordutan eta non egingo den gutxienez zazpi egun natural lehenago iragarriko da, hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin bat. Gainerako argitaratze-iragarkiak ere, hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoaren arabera argitaratuko dira, gutxienez 72 ordu lehenago.

2.– La fecha, hora y lugar de celebración del primer ejercicio se anunciará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena, con una antelación no inferior a siete días naturales. Los sucesivos anuncios de publicación de los restantes ejercicios, serán publicados con una antelación mínima de setenta y dos horas de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

3.– Epaimahai Kalifikatzaileak ezarritakoa ez bezala egin ahal izango ditu probak edo oposizioa osatzen duten ariketak; hau da, beste ordena batean eta egun berean proba bat baino gehiago egin edo ez. Azken honetan, ariketa edo proba desberdinen emaitzak deialdiaren oinarrietan agertzen diren ordenan argitaratuko dira. Emaitzak agertuko dira aurreko proba gainditu duten neurrian, zazpigarren oinarrian agertzen den ordenari jarraituz.

3.– No obstante lo establecido en el número anterior, el Tribunal Calificador podrá disponer la celebración de las pruebas y de los distintos ejercicios que las integren en orden diferente al establecido en esta convocatoria, así como la celebración de varias pruebas el mismo día. En este caso, las publicaciones de resultados de pruebas y/o ejercicios seguirán el orden establecido en las bases de la convocatoria. Sólo se publicarán los resultados de cada prueba y/o ejercicio respecto de quienes hayan superado los anteriores siguiendo el orden establecido en la base séptima.

4.– Epaimahaiak nahitaezko probak edo ariketak egiteko finkatutako tokian, datan eta orduan agertzen ez diren izangaiak hautaketa-prozesutik baztertuta geldituko dira behin betiko, baztertzearen arrazoia ezinbestekoa izan arren. Arau bera aplikatuko zaie nahitaezko edozein probatara berandu bertaratzen diren izangaiei.

4.– Se producirá la exclusión automática del procedimiento selectivo de quienes no comparezcan al llamamiento del Tribunal para el desarrollo de las pruebas obligatorias en la fecha, hora y lugar que se señale, incluso por razones de fuerza mayor. La misma regla se aplicará a quienes concurran a la realización de cualquiera de las pruebas y/o ejercicios obligatorios una vez iniciada la ejecución de las mismas.

Nahitaezko probetako batek ariketa bat baino gehiago izanez gero, eta horietako batera agertu ezean edo berandu iritsiz gero, ez bertaratutzat joko da.

Si alguna de las pruebas obligatorias constara de varios ejercicios, se considerará incomparecencia la ausencia o retraso a cualquiera de ellos.

Aurreko bi paragrafoetan aurreikusitakoaren salbuespen gisa, hautaketa-proben garapenean, aukera- eta tratu-berdintasuna bermatzeko, Epaimahai Kalifikatzaileak probak egiteko datak edo tokiak moldatu ahal izango ditu haurdun dauden emakumeen, erditzeko dauden emakumeen, eta erditu aurretiko eta ondorengo aldian dauden emakumeen kasuan; baldin eta inguruabar horien berri ematen bazaio Epaimahai Kalifikatzaileari proba edo ariketa egin baino lehenago, eta epaimahaikideek medikuaren ziurtagiriaren berri badute.

Como excepción a lo establecido en los dos párrafos anteriores, en aras a garantizar la igualdad de oportunidades y trato, en el desarrollo de las pruebas selectivas, el Tribunal Calificador podrá adaptar las fechas y/o lugares para la realización de las pruebas en el caso de mujeres que por motivos de riesgo por embarazo o por estar de parto o en periodo de pre o postparto inmediatos así lo precisen, siempre y cuando dichas circunstancias se pongan en conocimiento del Tribunal Calificador con carácter previo a la celebración de la prueba o ejercicio y se acredite mediante certificado médico.

5.– Oposiziogileek identitatearen egiaztatze-agiriak eraman beharko dituzte proba guztietara; Epaimahai Kalifikatzaileak noiznahi eska diezaieke erakusteko.

5.– Se deberá comparecer a las diferentes pruebas portando documentación acreditativa de la identidad de la persona participante, cuya presentación podrá ser exigida por el Tribunal Calificador en todo momento.

6.– Proba bakoitza bukatu ondoren, Epaimahai Kalifikatzailearen erabakiz proba hori gainditu duten eta kanpoan geratu diren izangaien zerrenda argitaratuko da hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin bat, eta lortutako emaitzak azalduko dira bertan.

6.– Al finalizar cada prueba, mediante Acuerdo del Tribunal Calificador, se publicará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena, la lista de personas que la hubieran superado y de aquellas que hayan quedado excluidas, con indicación expresa de la puntuación obtenida.

Bederatzigarrena.– Lehiaketa.

Novena.– El concurso.

1.– Lehiaketa-fase horren kalifikazioa oposizio-fasea gainditu dutenei baino ez zaie aplikatuko.

1.– La calificación de la fase de concurso se aplicará sólo a los que hayan superado la fase de oposición.

2.– Merezimenduak baloratzeko eskabideak aurkezteko epea amaiera hartuko da erreferentziatzat.

2.– Los méritos se valorarán en referencia a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes.

3.– Euskal Herriko Poliziaren Hautespen eta Prestakuntza Araudia onesten duen uztailaren 19ko 315/1994 Dekretuaren 13.3 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz, ez dira merezimendutzat hartuko deialdian parte hartzeko eskatutako betekizunak eta baldintzak.

3.– De conformidad con lo establecido en el artículo 13.3 del Decreto 315/1994, de 19 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de Selección y Formación de la Policía del País Vasco, no podrán ser considerados como méritos aquellos requisitos y condiciones que hubiesen sido exigidos para tomar parte en la convocatoria.

4.– Oposizio-fasean gainditutako pertsonen behin betiko zerrendaren argitalpenarekin batera, 10 egun naturaleko epea jarriko da izangaiak lehiaketa-fasean baloratzeko modukoak irizten zaizkion eta Segurtasun sailean egiaztatu gabe dauden merezimenduak alegatzeko eta aurkezteko. Gainditutakoek Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademian aurkeztu beharko dituzte, epe horren barruan, Segurtasun Sailean aldez aurretik aurkeztu gabe dituen merezimenduen jatorrizko agiriak edo kopia konpultsatuak; baita ere, hala dagokionean, euskararen ezagutza egiaztatzeko agiria.

4.– Con la publicación de la relación definitiva de personas aprobadas en la fase de oposición, se establecerá un plazo de 10 días naturales para la alegación y acreditación de méritos que el aspirante considere susceptibles de valoración en la fase de concurso, y que no se encontrasen ya acreditados ante el Departamento de Seguridad. Las personas aprobadas deberán presentar, en la Academia Vasca de Policía y Emergencias, dentro de ese plazo los documentos originales o copias compulsadas acreditativos de los méritos a valorar que no se encontrasen previamente acreditados ante en Departamento de Seguridad, así como para la acreditación, si procede, del conocimiento del euskera.

5.– Lehiaketa-fasea merezimenduen balorazioan datza. Guztira, 50 puntu lortu ahal izango dira, ondorengo baremazioaren arabera:

5.– La fase de concurso consistirá en la valoración de los méritos hasta un total de 50 puntos, según la siguiente baremación:

5.1.– Lanbide-historiala gehienez 20 punturekin baloratuko da, Ertzaintzaren lanpostuetako eginkizunak eta polizia lanagatiko adierazpenak kontsideratuko dira.

5.1.– Se valorará el historial profesional hasta un máximo de 20 puntos, a estos efectos se considerará el desempeño de tareas en los puestos de la Ertzaintza y los reconocimientos obtenidos a la labor policial.

5.1.1.– Euskal Herriko Polizia Kidegoetako funtzionarioen lanpostuak betetzeko erregelamendua onesten duen 388/1998 Dekretuaren II., III., eta IV. kapituluetan aurreikusitakoa betetzeko edozein modutan lortutako lanpostuetako eginkizunak edo lan-eginkizunak baloratuko dira.

5.1.1.– Se valorará el desempeño profesional o de tareas en los puestos de trabajo obtenidos por cualquiera de las formas de provisión previstas en los capítulos II, III y IV del Decreto 388/1998, por el que se aprueba el reglamento de provisión de puestos de trabajo de los funcionarios y funcionarias de los Cuerpos de Policía del País Vasco.

Lanpostu bakoitza Ertzaintzako lanpostu zerrendan adierazitako lanpostuaren kodearekin identifikatuko da eta ez dira kontsideratuko lanpostu desberdin lanpostu kode bereko dotazio desberdinak.

Cada puesto de trabajo será identificado por el código de puesto reflejado en la relación de puestos de trabajo de la Ertzaintza. No tendrán la consideración de diferentes puestos de trabajo distintas dotaciones de un mismo código de puesto.

Atal hau gehienez 10 punturekin baloratuko da, ondorengo baremo partziala erabiliz, deialdi honetan parte hartzeko eskabideak aurkezteko epe-muga baino arinagoko 10 urteak, Ertzaintzan lan egindako hilabete osoa (unitatea baino gutxiagoko zatiak baztertuz) kontsideratuko da Ertzaintzako lanpostuetako egonalditzat eta, horrela baloratuko dira:

El presente apartado se valorará con un máximo de 10 puntos de acuerdo con el siguiente baremo parcial por cada mes completo de servicios de desempeño profesional en la Ertzaintza (despreciándose las fracciones menores a la unidad) tomando en consideración únicamente los puestos desempeñados en la Ertzaintza, por la persona aspirante en los 10 años anteriores al último día de presentación de solicitudes para tomar parte en la presente convocatoria:

Ofizialondoko edo goragoko kategoriako lanpostuetako egonaldiak: 0,25 puntu.

En puestos de trabajo con la Categoría de Suboficial/a o Categorías superiores: 0,25 puntos.

Agente kategoriako lanpostuetako egonaldiak: 0,10 puntu.

En puestos de trabajo con la categoría de agente primero/a: 0,10 puntos.

5.1.2.– Polizia lanagatiko adierazpenak gehienez 10 puntu baloratuko dira Ertzaintzako zerbitzu-egintzaren deklarazioa eta kondekorazioen eta ohorezko sarien erregimena arautzeko den urriaren 16ko 202/2012 Dekretuan araututako adierazpenak ematea ondorengo baremoarekin bat etorriz baloratuko da:

5.1.2.– Los reconocimientos obtenidos a la labor policial se valorarán hasta un máximo de 10 puntos Se valorará la concesión de los reconocimientos regulados en el Decreto 202/2012, de 16 de octubre, regulador de la declaración de acto de servicio y régimen de condecoraciones y distinciones honoríficas de la Ertzaintza, de conformidad con el siguiente baremo:

a) Polizia-lanarengatiko bereizgarri gorridun domina: 10 puntu.

a) Medalla al reconocimiento de la labor policial con distintivo rojo: 10 puntos.

b) Polizia-lanarengatiko bereizgarri berdedun domina: 7 puntu.

b) Medalla al reconocimiento de la labor policial con distintivo verde: 7 puntos.

c) Polizia-lanarengatiko bereizgarri zuridun domina: 5 puntu.

c) Medalla al reconocimiento de la labor policial con distintivo blanco: 5 puntos.

d) Polizia-zerbitzuarengatiko gorridun diploma: 2 puntu.

d) Diploma al servicio policial con distintivo rojo: 2 puntos.

e) Polizia-zerbitzuarengatiko zuridun diploma: puntu 1.

e) Diploma al servicio policial con distintivo blanco: 1 punto.

5.2.– Ikasketak, gaikuntza eta trebakuntza profesionaleko jarduerak gehienez 15 punturekin baloratuko dira. Atal honetan sartzen dira espezializazio ikastaroen, titulazio ofizialen eta diploma ofizialen balorazioak.

5.2.– Se valorarán los estudios, la capacitación y las actividades de perfeccionamiento profesional hasta un máximo de 25 puntos. Este apartado comprende la valoración de los cursos de especialización y las titulaciones y diplomas oficiales.

5.2.1.– Egindako espezializazio ikastaroak.

5.2.1.– Cursos de especialización realizados.

Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiak onartutako edo egindako espezializazio ikastaro bakoitza, eta Erakundean dauden datuen arabera, 5 puntu emango dira eta, edozein kasutan ere, atal hau ez da baloratuko 10 puntutik gora.

Por cada curso de especialización realizado o reconocido por la Academia Vasca de Policía y Emergencias, y de conformidad con los datos obrantes en la misma, se otorgará 5 puntos, sin que en ningún caso puedan superarse los 10 puntos en este apartado.

Atal honetan agertzen diren espezializazio ikastaroen katalogoa ondorengoa da:

El catálogo de cursos de especialización a que se refiere este apartado se circunscribe a los siguientes:

a) Ikerketa Kriminaleko ikastaroa (edozein izenetako) eta/edo argiketei buruzko ikastaroa.

a) Curso de Investigación Criminal (en cualquiera de sus denominaciones) y/o curso de Atestados.

b) Trafikoari buruzko ikastaroa edota Trafiko eta Bide Segurtasuneko ikastaroa.

b) Curso de Tráfico y/o Curso de Especialización de Tráfico y Seguridad Vial.

c) Txakur-gidarien ikastaroa.

c) Curso de Guía Canino.

d) Eskolta gaikuntzako ikastaroa.

d) Curso de capacitación de Escoltas.

e) Esku Hartzeko gaikuntzako ikastaroa.

e) Curso de Capacitación de Intervención.

f) Brigada Mugikorreko ikastaroa.

f) Curso de Brigada Móvil.

g) Helikopteroetako pilotuen ikastaroa.

g) Curso integrado de Pilotos de Helicópteros.

h) LIEUko gaikuntzako ikastaroa.

h) Curso de capacitación a UEDE.

Atal hau baloratzeko, Trafikoko Espezializazio ikastaroa eta Trafiko eta Bide Segurtasuneko Espezializazio ikastaroa egitea eta gaindituta izanak, ikastaro bakartzat emango dira eta 5 punturekin baloratuko da.

A los efectos de la valoración del presente apartado, el hecho de haber realizado y superado el curso de especialización de Tráfico y además el curso de especialización de Tráfico y Seguridad Vial, se valorará con 5 puntos considerándose un único curso de especialización.

Era berean, argiketei buruzko ikastaroa eta, gainera, Ikerketa Kriminaleko espezializazio ikastaroa egitea eta gaindituta izateak, ikastaro bakartzat emango dira eta 5 punturekin baloratuko da.

De la misma manera, el hecho de haber realizado y superado el curso de especialización de atestados y además el curso de especialización de Investigación Criminal, se valorará con 5 puntos considerándose un único curso de especialización.

5.2.2.– Lortutako titulu eta diploma ofizialak, Hezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioak onartutakoak, gehienez 15 punturekin baloratuko dira ondorengo baremoaren arabera:

5.2.2.– A los títulos y diplomas oficiales, considerándose únicamente como tales los así reconocidos por el Ministerio de Educación, Cultura y Deporte, se les otorgará hasta un máximo de 15 puntos según el siguiente baremo:

a) Administrazioan sartzeko betekizun bezala, A taldeko A1 azpitaldean sartzeko beharrezko titulazio bakoitza 10 punturekin baloratuko da.

a) Cada una de las titulaciones necesarias para acceder al grupo A subgrupo A1 de la Administración como requisito de acceso se valorará a razón de 10 puntos.

b) Administrazioan sartzeko betekizun bezala, A taldeko A2 azpitaldean sartzeko beharrezko titulazio bakoitza 8 punturekin baloratuko da.

b) Cada una de las titulaciones necesarias para acceder al grupo A subgrupo A2 de la Administración como requisito de acceso se valorará a razón de 8 puntos.

Sartzeko betekizun bezala eskatzen diren adierazitako maila bereko edo gutxiagokoi ikasketen titulazioak ez dira baloratuko.

No se valorarán las titulaciones académicas de nivel igual o inferior a las contempladas como requisito de acceso.

5.3.– Antzinatasuna.

5.3.– La antigüedad.

Antzinatasunaren merezimendua Giza Baliabideen Zuzendaritzan dauden datuekin baloratuko da eta Ertzaintzaren oinarrizko Eskalako agente lehena kategorian lan egindako antzinatasuneko urte oso bat 0,50 baloratuko da (urte osoa ez denetan baztertuak izanik). Puntuazioa gehienez 5,00 puntukoa izango da.

El mérito de antigüedad se valorará de acuerdo con los datos obrantes en la Dirección de Recursos Humanos, valorándose con 0,50 puntos por cada año completo de antigüedad en la Categoría de Agente Primero/a de la Escala Básica de la Ertzaintza (despreciándose las fracciones menores a la unidad), sin que en ningún caso la puntuación máxima pueda superar los 5,00 puntos.

Euskal Herriko Poliziaren Hautaketa eta Prestakuntza Araudia onesten duen uztailaren 19ko 315/1994 Dekretuaren 13.3 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz, ez dira merezimendu gisa onartuko deialdian parte hartzeko eskatutako baldintza eta betebeharrak.

De conformidad con lo establecido en el artículo 13.3 del Decreto 315/1994, de 19 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de Selección y Formación de la Policía del País Vasco, no podrán ser considerados como méritos aquellos requisitos y condiciones que hubiesen sido exigidos para tomar parte en la convocatoria.

Hamargarrena.– Euskararen ezagutza-maila.

Décima.– Valoración del conocimiento de euskera.

1.– Euskararen ezagutza-maila merezimendu gisa baloratuko da.

1.– El conocimiento de euskera se valorará como mérito.

2.– Ertzaintzaren 1. hizkuntza-eskakizuna egiaztatuta dutenei edo onartu zaienei 25 puntu emango zaizkie. Eskabideak aurkezteko epe-muga hartuko da erreferentziatzat.

2.– Se otorgará 25 puntos a quienes tengan acreditado o se les haya reconocido el Perfil Lingüístico 1 de la Ertzaintza, en la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes.

3.– Hautaketa-prozesuan ez da inolako probarik egingo euskararen ezagupen-maila egiaztatzeko.

3.– No se realizará prueba alguna destinada a la acreditación del conocimiento del euskera en el desarrollo del proceso selectivo.

4.– Egiaztapenen ziurtatzea eta balorazioa Epaimahai Kalifikatzaileak egingo du ofizioz.

4.– La comprobación y valoración de dicha acreditación se les realizará de oficio por el Tribunal Calificador.

Hamaikagarrena.– Oposizio-lehiaketako azken kalifikazioa.

Undécima.– Calificación final del concurso-oposición.

1.– Oposizioko azken kalifikazioa, ariketa edo proba desberdinetan lortutako puntuaketen batuketa izango da, euskararen ezagutza merezimendu gisa ebaluatzetik gehitzen dena, guzti horrek zehaztuko duelarik izangaien lehentasun-hurrenkera.

1.– La puntuación final del concurso-oposición será la suma de las obtenidas en sus dos fases, incrementada con la que resulte de la evaluación como mérito del conocimiento del euskera y determinará el orden de prelación de las personas participantes en el proceso selectivo.

2.– Sailkapen hurrenkeran puntu berdinketarik izango balitz, ondorengo probetan emaitzarik onena lortutakoaren alde egingo litzateke eta hurrenkera honetan:

2.– Los empates a puntuación en el orden de clasificación se dirimirán conforme con los siguientes criterios en el orden que se establecen:

a) 4/2005 Legea, otsailaren 18koa, emakumeen eta gizonen berdintasunekoa.

a) La Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

b) Ezagupen teorikoen proban lortutako puntuazio onena (oposizioko lehen proba).

b) Mejor puntuación en la prueba de conocimientos teóricos (primera prueba de la oposición).

c) Antzinatasun handiena Ertzaintzan.

c) Mayor antigüedad en la Ertzaintza.

3.– Hautaketa-sistema osatzen duten proben eta merezimenduen kalifikazioa amaitzen denean, bosgarren oinarrian aurreikusitako Epaimahai Kalifikatzaileak, honako hauek onartu eta argitaratuko ditu, hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin bat etorriz:

3.– Concluida la clasificación de las pruebas y méritos que integran el sistema selectivo, el Tribunal Calificador previsto en la Base Quinta, aprobará y publicará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena:

a) Oposizio-lehiaketa gainditu duten izangaien zerrenda. Puntu gehien lortu dituenetik gutxien lortu dituenera antolatuta egongo da.

a) La relación de quienes hayan superado el concurso-oposición en orden de mayor a menor puntuación obtenida.

b) Hautatutako pertsonen zerrenda, hautaketa-prozedura gainditu dutenak, sailkapen hurrenkera eta deitutako plaza kopuruan tokia dutenak kontuan izanik.

b) La relación de personas seleccionadas, integrada por quienes hubieran superado el procedimiento selectivo siguiendo la prelación del orden de clasificación y tuvieran cabida en el número de plazas convocadas.

4.– Aldi berean, Epaimahai Kalifikatzaileak Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariari igorriko dizkio aurreko atalean aipatutako zerrendak eta hautaketa-prozesuko informazioa, emakumeei eta gizonezkoei buruzko datuak banatuta:

4.– Igualmente, el Tribunal Calificador remitirá a la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, las relaciones mencionadas en el aparatado anterior así como información de proceso selectivo con datos desagregados en hombres y mujeres relativos a:

– Eskaeren kopurua, guztira.

– Número total de solicitudes.

– Prozesuan parte hartzaileen kopurua, guztira.

– Número total de personas participantes en el proceso.

– Proba eta/edo ariketa bakoitza gainditu duten pertsonen kopurua, guztira.

– Número total de personas que ha superado cada una de las pruebas y/o ejercicios

Hamabigarrena.– Betekizunak egiaztatzea eta Ertzaintzako Ikuskapen Eskalako praktiketako ofizialondokoen izendapena.

Duodécima.– Acreditación de los requisitos y nombramiento de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza en prácticas.

1.– Bigarren oinarriko 4. zenbakian ezarritako araudiarekin bat datorren deialdian parte hartzeko eskatutako baldintzak betetzen dituztela egiaztatzen duten hautatutako pertsonak Ertzaintzako Ikuskapen Eskalako praktiketako ofizialondoko izendatuko ditu Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak ebazpen baten bitartez. Ebazpen hori hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoaren arabera argitaratuko da, ikastaroaren prestakuntza-aldiaren hasiera egunarekin batera.

1.– Las personas seleccionadas que hayan acreditado debidamente el cumplimiento de los requisitos exigidos para tomar parte en la convocatoria conforme a la regulación establecida en el número 4 de la Base Segunda, serán nombradas por la Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, Suboficiales/as de la Escala de Inspección de la Ertzaintza en prácticas mediante Resolución que se publicará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena, junto con la fecha de inicio del Curso de Formación.

2.– Betekizunen bat ez betetzeagatik errenuntziak edo baztertzeak gertatuko balira, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak hautaketa-prozesutik bazter utziko ditu edo ordezkatu egingo ditu, deitutako plazen kopuruan sartzen direnak eta eskatutako betekizunak egiaztatzen dituztenak kontuan izanik eta ezarritako sailkapen hurrenkera jarraituz.

2.– Si se produjeren renuncias, o exclusiones por incumplimiento de requisitos, y con antelación a la publicación de la Resolución señalada en el apartado anterior, la Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias decidirá su exclusión del procedimiento selectivo y su sustitución, siguiendo el orden de prelación del orden de clasificación establecido, por aquellas personas que, como consecuencia de las referidas renuncias o exclusiones, y previa acreditación del cumplimiento de los requisitos exigidos tuvieran cabida en el número de plazas convocadas.

Hamahirugarrena.– Ikastaroaren prestakuntza-aldia.

Decimotercera.– Curso de formación.

1.– Ikastaroaren prestakuntza-aldian sartzeko eskubidea izango duten Ertzaintzako Ikuskapen Eskalako praktiketako ofizialondokoen ikastaroa emateko txanda desberdinetan banatu ahal izango dira. Txanda desberdinetarako izendapena Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak egingo du, eta horretan zuzentasunez jarraituko da 11.3.a) oinarrian ezarritako lehentasun hurrenkera eta hamabigarren oinarriaren lehen idatzi-zatian adierazitako ebazpena argitaratu baino lehen, betiere, eragindako pertsonek alegatu badute Lan bizitza eta Familiako bizitzaren arteko adiskidetze Legearen aplikaziotik sortutako inguruabarrak kontuan hartuz.

1.– Los y las Suboficiales/as de la Escala de Inspección de la Ertzaintza en prácticas con derecho a incorporación al Curso de Formación podrán ser distribuidos en diversas tandas para el desarrollo del mismo. La adscripción a las distintas tandas se efectuará por la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias y en la misma se seguirá estrictamente el orden de prelación establecido en la Base 11.3.a), atendiéndose igualmente a las circunstancias derivadas de la aplicación de la Ley de Conciliación de la Vida Laboral y Familiar, siempre que hayan sido alegadas por las posibles personas afectadas con anterioridad a la publicación de la Resolución señalada en el apartado primero de la Base Duodécima.

2.– Interesdunei ikastarora etortzeko jakinarazpena, Giza Baliabideetako Zuzendaritzaren bidez, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak berak egingo die.

2.– La comunicación a las personas interesadas para su incorporación al Curso se tramitará por la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, a través de la Dirección de Recursos Humanos.

3.– Prestakuntza-aldia ikasketa planaren araberakoa izango da.

3.– El Curso de Formación se desarrollará de conformidad con el Plan de Estudios del mismo.

4.– Prestakuntza-aldia Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademian egingo da edo Akademiako zuzendariak erabakitzen dituen egoitzetan.

4.– El Curso de Formación se desarrollará en la Academia Vasca de Policía y Emergencias o en aquellos centros o dependencias que la Directora de la misma designe.

5.– Prestakuntza-aldiaren azken kalifikazioa hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoaren arabera argitaratuko da.

5.– La calificación final del Curso de Formación se hará pública de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

6.– Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak bazter utziko ditu prestakuntza-aldia gainditzen ez dutenak.

6.– La Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias declarará la exclusión de quienes no superen el curso de formación.

7.– Prestakuntza-aldiaren edozein momentutan ikusiko balitz ikasleak prestakuntza-aldia ezin izango lukeela gainditu Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak bazter utzi ahal izango du prozesutik, betiere, interesdunari entzun ondoren.

7.– Si en cualquier momento del desarrollo del curso de formación, del expediente del alumno o alumna se desprendiera la imposibilidad de superarlo, podrá procederse a su exclusión del proceso mediante Resolución de la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, previa audiencia de la persona interesada.

Hamalaugarrena.– Praktika-aldia.

Decimocuarta.– Periodo de prácticas.

1.– Ikastaroaren prestakuntza-aldia gainditu duten pertsonek egingo dute praktika-aldia, eta egingo deneko lekuek honako ezaugarriak dituzten zentro edo bulegoak izango dira: euren jarduera arloak direla-eta, kategoria profesional honi dagokion Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako praktiketako ofizialondokoen prestakuntza integrala emateko ere egokienak direnak.

1.– El periodo de prácticas se realizará por aquellas personas que hayan superado el Curso de Formación, en los centros o dependencias que, en razón de sus áreas de actividad resulten más adecuados para procurar la formación integral de los y las Suboficiales/as en prácticas y el particular conocimiento de la estructura y funcionamiento de los servicios policiales de la Ertzaintza en lo que se refiere a esa categoría profesional.

2.– Praktika-aldia hasi baino lehen, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak praktika-aldiaren iraupena, balorazio sistemak eta prozedurak eta praktika-aldiaren gainditzea ezartzen ditueneko eta praktiketarako destinoak ematen ditueneko Ebazpena emango du. Aipatutakoa hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoaren arabera argitaratuko da.

2.– Con anterioridad al inicio del periodo de prácticas, la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias dictará Resolución por la que se establezcan la duración, los sistemas y procedimientos de valoración y superación del periodo de prácticas y se asignen los destinos en prácticas. Dicha Resolución se publicará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

3.– Praktika-aldian zehar, eraginkortasun profesionala ebaluatuko da, Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen kategoriari dagozkion funtzioak betetzearekin lotuta dagoena. Ebaluazio horrek praktika-aldiak irauten duen ezarritako epean zehar betetako egintzak neurtuko ditu.

3.– Durante el periodo de prácticas, se evaluará la eficacia profesional vinculada con la ejecución de tareas propias de la categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza. La evaluación recaerá únicamente sobre los hechos que acontezcan durante el tiempo establecido de duración del periodo de prácticas.

4.– Praktika-aldiaren kalifikazioak hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoaren arabera argitaratuko dira.

4.– Las calificaciones del periodo de prácticas se harán públicas de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

5.– Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak praktika-aldia gainditu ez dutenak hautaketa-prozeduratik bazter utziko ditu.

5.– La Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, declarará la exclusión del procedimiento selectivo, de aquellas personas que no superen el periodo de prácticas.

Hamabosgarrena.– Praktiketako ofizialondokoen araubide juridikoa.

Decimoquinta.– Régimen jurídico de los y las Suboficiales/as en prácticas.

1.– Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako Barne Erregimenaren Araudian ezarritako diziplinazko erregimenaren arauak begiratu beharko dituzte praktiketako ofizialondokoek eta gertatutakoaren inguruan irakaskuntza arloko diziplinazko Polizia kidegoen Diziplinazko Erregimena izango da aplikagarri. Praktiketako funtzionario direnez gero, Euskal Herriko Poliziari buruzko uztailaren 17ko 4/1992 Legearen 54.2 artikuluan zehazturiko lansariak jasoko dituzte.

1.– Los y las Suboficiales/as en prácticas se someterán a las normas de régimen disciplinario establecidas en el Reglamento de Régimen Interior de la Academia Vasca de Policía y Emergencias y, con carácter supletorio para aquellos supuestos en que el hecho no constituya simple falta disciplinaria docente, a las normas de régimen disciplinario de los Cuerpos de Policía del País Vasco. Igualmente se les aplicarán las retribuciones previstas en el artículo 54.2 de la Ley 4/1992, de 17 de julio, de Policía del País Vasco.

2.– Praktiketako ofizialondokoei lizentzia bat emango zaie, agente kategoriarekin lanean diren lanpostuari dagokionez. Aipatu lizentzia ordaindua izango da, salbu eta 4/1992 Legearen 54.2 artikuluan aurreikusitako lansariak jasotzearen alde badaude.

2.– A los y las Suboficiales en prácticas se les concederá una licencia respecto del puesto de trabajo que vinieran desempeñando. La referida licencia será retribuida, salvo que opten por el percibo de las retribuciones previstas en el artículo 54.2 de la Ley 4/1992.

3.– Praktiketako ofizialondokoak, hala egongo dira, harik eta karrerako funtzionario izendatu arte edo hautaketa-prozesutik bazter utzi arte, bada hala ezartzen baitu Euskal Herriko Poliziari buruzko Legearen 54. artikuluan praktika-aldiaren bukaerak ez du berekin ekarriko bere kategorian lehen betetako destinora bueltatuko denik.

3.– Los y las Suboficiales/as en prácticas se mantendrán en tal condición en tanto se produzca su nombramiento como funcionarios o funcionarias de carrera en dicha Categoría, o su exclusión del proceso selectivo, conforme determina el artículo 54, de la Ley de Policía del País Vasco. La finalización del período de prácticas no implicará el regreso al destino anteriormente ocupado en la categoría de procedencia.

4.– Prestakuntza ikastaroa eta praktika-aldia, bakoitza bere aldetik, derrigorrezkoak eta baztertzekoak dira, eta eurotara ez bertaratzeak ondorio hauek izango ditu izangaientzako: hautaketa-prozesutik berehalakoan bazter uztea, eta Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen kategorian sartzeko lituzkeen eskubide guztiak galtzea. Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak egingo du bazter uzteko den deklarazioa.

4.– El Curso de Formación y el periodo de prácticas tendrán carácter obligatorio y eliminatorio individualmente considerados, y la no incorporación o su no superación determinará la automática exclusión de la persona del proceso selectivo y la pérdida de cuantos derechos pudieran asistirle para su ingreso en la Categoría de Suboficial/a de la Escala de Inspección. La declaración de la exclusión se efectuará por la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias.

Aurreko lerroaldean xedatutakoa kontutan izanda ere, gaindiezinezko kausaren bat dela-eta, pertsona batzuk ez badira agertzen ikastarora edo praktika-aldira edo ez badituzte burutzen, hauek egin daitezen hurrengoren batean egin ditzakete izangaiok: baldin eta aurrekoa ezinezko egiten zituzten zirkunstantziak desagertuz gero, eta interesdunaren aldez aurretiko eskaririk bada. Baztertzearen adierazpena Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariak egingo du, berak hartuko baitu bidezko erabakia.

No obstante lo dispuesto en el párrafo anterior, aquellas personas que, concurriendo causa de fuerza mayor, no se incorporen al curso o periodo de prácticas o no lleguen a completar los mismos, podrán hacerlo en los siguientes que se celebren una vez desaparecidas las circunstancias impeditivas, previa solicitud de la misma. La apreciación de la causa corresponderá a la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, a la que competerá adoptar la resolución que proceda.

Hamaseigarrena.– Hautaketa-prozeduraren behin betiko sailkapena eta karrerako funtzionarioen izendapena.

Decimosexta.– Clasificación definitiva del Procedimiento de Selección y nombramiento de los funcionarios o funcionarias de carrera.

1.– Hautaketa-prozedurako sailkapen ordenaren eraketa honela egingo da: oposizio-lehiaketan, praktika-aldiaren eta ikastaroaren prestakuntza-aldian lortutako kalifikazioen batuketa eginez.

1.– El orden de clasificación definitiva del procedimiento de selección se realizará sumando las calificaciones obtenidas en el concurso-oposición, las del Curso de Formación y periodo de prácticas.

2.– Praktika-aldiaren azken txanda amaituta hurrengo bi hilabeteen barruan, Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendariaren proposamenez, hautaketa-prozedura gainditu duten pertsonak karrerako funtzionario izendatuko ditu Segurtasun eta Zerbitzuen sailburuordeak eta hau hemeretzigarren oinarrian aurreikusitakoarekin arabera argitaratuko da.

2.– Dentro de los dos meses siguientes al de la finalización de la última tanda del periodo de prácticas, y a propuesta de la Directora de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, el Viceconsejero de Administración y Servicios procederá a efectuar el nombramiento como funcionario o funcionaria de carrera de las personas que hubieran superado el procedimiento de selección; el nombramiento se publicará de conformidad con lo previsto en la Base Decimonovena.

Izendapena Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen moduan izango da.

El nombramiento se efectuará como Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza.

3.– Izendatutako pertsonek izendapena argitaratu eta hurrengo egunetik hasita 10 eguneko epean joan beharko dute lanpostura. Horrela egin ezean, salbu eta gaindiezinezko kausaren bat badago, egin dituzten jarduera guztiak baliogabeturik geratuko dira eta karrerako funtzionario izateko dituzten eskubide guztiak galduko dituzte.

3.– Las personas nombradas deberán tomar posesión en el plazo máximo de 10 días a partir del siguiente al de la publicación del nombramiento. Si no lo hicieran así, salvo que concurra causa de fuerza mayor, quedarán sin efecto todas sus actuaciones con la pérdida de cuantos derechos pudieran asistirles para su acceso a la condición de funcionario o funcionaria de carrera.

Hamazazpigarrena.– Hutsegite larri edo oso larriengatik zigorrak ezartzea.

Decimoséptima.– Imposición de sanciones por faltas graves o muy graves.

Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen kategoriarako pertsonek lehendik diziplina-espedientez irekita dutenen edo geroztik irekitzen bazaie, hautaketa-prozesuan onartzearena, beronetan jarraitzearena eta Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen kategoriako egitearena ondoko honek baldintzatuko du: aipatu espedienteetan hutsegite larri edo oso larriengatik zigorren bat ezartzea.

Cuando las personas aspirantes a ingreso a la Categoría de Suboficial/a tengan incoado o se les incoe con posterioridad expediente disciplinario, la admisión al proceso selectivo, la permanencia en el mismo y el ingreso en la categoría de Suboficial/a quedarán condicionadas al hecho de que, en los indicados expedientes disciplinarios, no se produzca la imposición a las mismas de sanciones por faltas graves o muy grave.

Hemezortzigarrena.– Pertsonen identifikazioa hautaketa-prozeduran.

Decimoctava.– Identificación de las personas en el procedimiento selectivo.

Hautaketa-prozedura honetan parte hartuko duten pertsonak, prozeduran (hautaketa-prozesua, ikastaroaren prestakuntza-aldia eta praktika-aldia), eskaerako identifikaziorako lanbide zenbakiaren bitartez identifikatuko dira. Halaber, identifikaziorako lanbide zenbaki hori erabiliko da Ertzaintzaren Ikuskapen Eskalako ofizialondokoen izendapenerako.

Aquellas personas que tomen parte en el presente procedimiento selectivo, a lo largo del mismo (proceso selectivo, curso de formación y periodo de prácticas) serán identificadas mediante número de identificación profesional empleado en la solicitud. Igualmente ese mismo número de identificación profesional será el empleado en el nombramiento como Suboficial/a de la Escala de Inspección de la Ertzaintza.

Hemeretzigarrena.– Argitalpenak.

Decimonovena.– Publicaciones.

Hala adierazten den kasuetan izan ezik, argitalpenak Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako Iragarki-oholean egingo dira, korporazioko intranetean –Gurenet– kontsultatu ahal izango direnaren kaltetan izan gabe. Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako Iragarki-oholeko argitalpen datak mugatzaileak izango dira epe-konputuetarako.

Salvo disposición expresa en contrario, las publicaciones del establecidas en el presente proceso selectivo se realizarán en el en el Tablón de Anuncios de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, sin perjuicio de que puedan ser consultadas en la intranet departamental Gurenet. La fecha de publicación en el Tablón de Anuncios de la Academia Vasca de Policía y Emergencias será determinante a efectos de cómputo de plazos.

Era berean, horretatik sortu daitezkeen egintza administratibo guztiak modu eta izaera horretan argitaratuko dira.

Igualmente, y en la misma forma y carácter serán publicados todos los actos administrativos que puedan derivarse de la misma.

Hogeigarrena.– Kalte-ordainak.

Vigésima.– Indemnizaciones.

Izangaien aldetik barneko edozein hautaketa-prozesutako deialdietara aurkeztea borondatezkoa denez gero, izangaiek ez dute inolako eskubiderik izango hautaketa aldian, ikastaroaren prestakuntza-aldian eta praktika-aldian sor daitezkeen bidaia gastuen edo beste batzuen gainean, eta, beraz, administrazioak ez du gastuok ordaintzeko obligaziorik.

Debido al carácter voluntario que ostenta la presentación por parte de las personas a cualquier proceso selectivo interno, los gastos por viajes u otros que se puedan producir durante la Fase de Selección, Curso de Formación o periodo de prácticas, no devengará derecho alguno a las mismas y, por lo tanto, la Administración no estará obligada al pago de dichos gastos.

Hogeita batgarrena.– Errekurtsoak.

Vigesimoprimera.– Recursos.

Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2005 Legearen 123 eta 124 artikuluetan ezarritakoarekin bat etorriz, ebazpen honen kontra –zeinak bide administratiboari amaiera ematen baitio–, interesdunek aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkeztu ahal izango diote Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako Zuzendaritzari, Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian argitaratuta agertu eta hurrengo egunetik kontatzen hasita hilabeteko epean edo administrazioarekiko auzietako orden jurisdikzionalaren aurrean zuzen-zuzenean aurkatu ahal izango dute.

De conformidad con lo establecido en los artículos 123 y 124 de la Ley 39/2005, de 1 de octubre, del Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Publicas, contra la presente convocatoria, que pone fin a la vía administrativa, las personas interesadas podrán formular recurso potestativo de reposición ante la Dirección de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, en el plazo de un mes a contar desde el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o bien impugnarla directamente ante el orden jurisdiccional contencioso-administrativo.

Aukerako berraztertzeko errekurtsoa azalduz gero, ezin izango da jo bide jurisdikzionalera hori espresuki erabaki arte, edo presuntziozko gaitzespena gertatu arte administrazioaren isiltasuna dela-eta.

Caso de interponer el recurso potestativo de reposición, no se podrá acudir a la vía jurisdiccional hasta que aquél sea resuelto expresamente o se haya producido la desestimación presunta por silencio.

Interesdunak bide jurisdikzionala aukeratuz gero, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri beharko du Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legearen 14. artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz, eskumena duen Administrazioarekiko Auzietako Epaitegiari zuzenduta, Euskal Herriko Agintaritza Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik kontatzen hasita bi hilabeteko epearen barruan.

Si la persona interesada optara por la impugnación jurisdiccional, procederá interponer recurso contencioso-administrativo en el plazo de dos meses, a contar desde el día siguiente a la fecha de publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, ante el Juzgado de lo Contencioso-Administrativo competente conforme a lo dispuesto en el artículo 14 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa.

Deialdi honetan, epaitegien jardunean eta Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiaren jardunean eman daitezen egintza-administratiboei aurka egiteko, doakienek Administrazio Publikoen administrazio prozedura erkidearen araubidean ezarritako kasu eta erak erabili behar izango dituzte.

Los actos administrativos que deriven de la presente convocatoria, de la actuación de los Tribunales o de los órganos de la Academia Vasca de Policía y Emergencias, podrán ser impugnados por las personas interesadas en los casos y en la forma prevista en la normativa reguladora del procedimiento administrativo común de las Administraciones Públicas.

Arkauti, 2016ko abenduaren 15a.

En Arkaute, a 15 de diciembre de 2016.

Polizia eta Larrialdietako Euskal Akademiako zuzendari nagusia,

La Directora General de la Academia Vasca de Policía y Emergencias,

MALENTXO ARRUABARRENA JULIÁN.

MALENTXO ARRUABARRENA JULIÁN.

I. ERANSKINA
ANEXO I
IKASGAI-ZERRENDA
TEMARIO
IKUSKAPEN ESKALAKO OFIZIALONDOKOA
SUBOFICIAL/A DE LA ESCALA DE INSPECCIÓN

ZUZENBIDEA:

DERECHO:

PENALA:

PENAL:

1.– Delituak: Zigor Kodea, 10. artikulutik 18ra.

1.– De los delitos: art. 10 a 18 C.P.

2.– Erantzukizun kriminaletik salbuesten duten kausak: Zigor Kodea, 19.artikulutik 20ra.

2.– De las causas que eximen de la responsabilidad criminal. Art. 19 y 20 C.P.

3.– Erantzukizun kriminaletik arintzen duten inguruabarrak: Zigor Kodea, 21. artikulua.

3.– De las circunstancias que atenúan la responsabilidad criminal. Art. 21 C.P.

4.– Erantzukizun kriminaletik astuntzen duten inguruabarrak: Zigor Kodea, 22. artikulua.

4.– De las circunstancias que agravan la responsabilidad criminal. Art. 22 C.P.

5.– Senidetasun inguruabar mistoa. Zigor Kodea, 23. artikulua.

5.– De la circunstancia mixta de parentesco. Art. 23 C.P.

6.– Delituei dagokienez, erantzukizun kriminala duten pertsonak. Zigor Kodea, 27. artikulutik 30era.

6.– De las personas criminalmente responsables de los delitos. Art. 27 a 30 C.P.

7.– Giza hilketa eta giza hilketaren formak. Zigor Kodea, 138. artikulutik 143ra.

7.– Del homicidio y sus formas. Art. 138 a 143 C.P.

8.– Lesioak. Zigor Kodea, 147. artikulutik 156ra.

8.– De las lesiones. Art. 147 a 156 ter.

9.– Askatasunaren aurkako delituak. Zigor Kodea, 163. artikulutik 172ra.

9.– De los delitos contra la libertad. Art. 163 a 172 ter.

10.– Sorospen-eginbeharra ez betetzea. Zigor Kodea, 195 eta 196 artikuluak.

10.– De la omisión del deber de socorro. Art. 195 y 196 C.P.

11.– Bizitza pribatuaren, norberaren irudirako eskubidearen eta egoitzaren bortxaezintasunaren aurkako delituak. Zigor Kodea, 197. artikulutik 204ra.

11.– De los delitos contra la intimidad, el derecho a la propia imagen y la inviolabilidad del domicilio. Art. 197 a 204 C.P.

12.– Ohorearen aurkako delituak. Zigor Kodea, 205. artikulutik 216ra.

12.– Delitos contra el honor. Art. 205 a 216 C.P.

PROZESAL PENALA:

PROCESAL PENAL:

13.– Epaileen eta Epaitegien lurralde eskumena. Prozedura Kriminalaren Legea, 15 eta 15 bis artikuluak.

13.– Competencia territorial de los Jueces y Tribunales. Art. 15 y 15 bis L.E.Crim.

14.– Leku itxietan sarrerak eta araketak. Prozedura Kriminalaren Legea, 545. artikulutik 574ra.

14.– Entrada y Registro en lugar cerrado. Art. 545 a 574 L.E.Crim.

15.– Jurisdikzio-organoen eskumen emateak ordena penalean. Botere Judiziala, 6/1985 Lege Organikoa. 57, 65, 73.3, 82.1, 87 ter 1 eta 89 bis.

15.– Atribuciones de los órganos jurisdiccionales en el orden penal. Ley Orgánica 6/1985, del Poder Judicial. Artículos 57, 65, 73.3.º, 82.1, 87 ter.1 y 89 bis.

4/2005 LEGEA, OTSAILAREN 8KOA, EMAKUMEEN ETA GIZONEN BERDINTASUNERAKOA:

LEY 4/2005, DE 18 DE FEBRERO, PARA LA IGUALDAD DE MUJERES Y HOMBRES:

16.– Atariko titulua.

16.– Título Preliminar.

17.– I. titulua: Eskumenak, eginkizunak, antolaketa eta finantzaketa.

17.– Título I: Competencias, funciones, organización y financiación.

18.– II. titulua: Euskal Herri Administrazioen eta aginteen jarduketan genero ikuspegia integratzeko neurriak.

18.– Título II: Medidas para la integración de la perspectiva de género en la actuación de los poderes y las administraciones públicas vascas.

19.– III. titulua: Zenbait esku-hartze arlotan berdintasuna sustatzeko neurriak.

19.– Título III: Medidas para promover la igualdad en diferentes áreas de intervención.

KRIMINALISTIKA:

CRIMINALÍSTICA:

20.– KRIMINALISTIKA:

20.– CRIMINALÍSTICA:

Definizioa Helburuak. Printzipio kriminalistikoak. Landa kriminalistika. Laborategiko kriminalistika. Zantzuak eta arrastoak. Ezaugarriak eta motak. Polizia zientifikoa. Adituen txostena. Aditua.

Definición. Objetivos. Principios criminalísticos. Criminalística de campo. Criminalística de laboratorio. Indicios y evidencias. Características y tipos. Policía científica. Informe pericial. El Perito.

21.– BEGIZKO IKUSKAPENA:

21.– INSPECCIÓN OCULAR:

Begizko ikuskapen tekniko-poliziala. Metodologia. Akta. Ustezko begizko ikuskapen tekniko-polizialak.

Inspección Ocular Técnico-Policial. Metodología. Acta. Supuestos de Inspecciones Oculares Técnico-Policiales.

22.– IDENTIFIKAZIOA:

22.– IDENTIFICACIÓN:

Identifikazio administratiboa. Identifikazio pertsonala. Identifikazio biometrikoa. Irudi forentsea. Fotorrobota.

Identificación administrativa. Identificación personal. Identificación biométrica. Imagen forense. Retrato robot.

23.– DOKUMENTOSKOPIA:

23.– DOCUMENTOSCOPIA:

Definizioa. Lortzeko emaitzak. Identitate eta bidaien dokumentuetan segurtasunezko neurrien oinarrizko egiaztatzea. Dokumentuak Gureneten. Europar Batasunaren dokumentuei buruzko on line kontsulten gomendioak. Euro diru-papera.

Definición. Resultados a obtener. Verificación básica de medidas de seguridad en documentos de identidad y de viaje. Documentos en Gurenet. Recomendación de consulta on line sobre documentos de la unión Europea. Papel moneda Euro.

24.– BALISTIKA:

24.– BALÍSTICA:

Balistika forentsea. Su-armak. Arma zuriak. Armei buruzko arauak.

Balística forense. Armas de fuego. Armas blancas. Reglamento de armas.

25.– OINETAKO ETA PNEUMATIKOEN HATZAK:

25.– HUELLAS DE CALZADO Y NEUMÁTICO:

Oinetakoen hatzak. Pneumatikoen hatzak.

Huellas de calzado. Huellas de neumático.

26.– HAINBAT ARRASTO:

26.– EVIDENCIAS DIVERSAS:

Haustura mekanikoak beiretan. Metalaren gaineko aldaketa. Ibilgailuen identifikazioa eta zenbaki ezabatuen berreskuratzea. Arrastoak osatzea. Korapiloak eta lokarriak. Tresnen markak. Matrikula plaken identifikazioa.

Fracturas mecánicas en cristales. Alteraciones sobre metal. Identificación de vehículos y recuperación de números borrados. Reconstrucción de evidencias. Nudos y ataduras. Marcas de herramientas. Identificación de placas de matrícula.

27.– GENETIKA FORENTSEA:

27.– GENÉTICA FORENSE:

Zelula. DNA. Kriminalistika eta legezkotasuna.

La célula. El ADN. Criminalística y legalidad.

28.– ARRASTO BIOLOGIKOAK:

28.– EVIDENCIAS BIOLÓGICAS:

Prekauzioak. Odola. Ilea. Giza-hazia. Beste zelula hondar batzuk.

Precauciones. Sangre. Pelo. Semen. Otros restos celulares.

29.– ANTROPOLOGIA FORENTSEA:

29.– ANTROPOLOGÍA FORENSE:

Lan sistema desagertutako pertsonen aurrean.

Sistemática de trabajo en personas desaparecidas.

30.– ARRASTO KIMIKOAK:

30.– EVIDENCIAS QUÍMICAS:

Drogen analisia.

Análisis de drogas.

31.– TEKNOLOGIA BERRIEN ANALISIA:

31.– ANÁLISIS DE NUEVAS TECNOLOGÍAS:

Delitu eta teknologia berriak Zigor Kodean. Arrasto digitala.

Delitos y nuevas tecnologías en el Código Penal. Evidencia digital.

ZUZENDARITZARAKO ESKUMENAK

COMPETENCIAS DIRECTIVAS:

32.– Eusko Jaurlaritzaren kudeaketa publiko aurreratuaren eredua.

32.– El Modelo de gestión pública avanzado del Gobierno Vasco.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental