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Boletin Oficial del País Vasco

180. zk., 2016ko irailaren 21a, asteazkena

N.º 180, miércoles 21 de septiembre de 2016


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN ETA LURRALDE POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE Y POLÍTICA TERRITORIAL
4024
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EBAZPENA, 2016ko abuztuaren 29koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinaren bidez honen ingurumen-txosten estrategikoa egiten baita, Sestaoko Udalak eskatuta: Villar y Villate, Manuel Andrés, Galindo bidea eta Las Llanas etxe-uhartearen hiri-antolamenduko plan berezia.

RESOLUCIÓN de 29 de agosto de 2016, de la Directora de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la manzana Villar y Villate, Manuel Andrés, Vía Galindo y Las Llanas, promovido por el Ayuntamiento de Sestao.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2016ko maiatzaren 30ean, Sestaoko Udalak eskatu zuen Villar y Villate, Manuel Andrés, Galindo bidea eta Las Llanas etxe-uhartearen hiri-antolamenduko plan bereziaren (aurrerantzean, Plana) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatuaren prozedura izapidetzen hasteko, Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoaren arabera (aurrerantzean, 21/2013 Legea). Eskaerarekin batera, planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategiko bat aurkeztu ziren, 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukia zutela.

Con fecha de 30 de mayo de 2016, el Ayuntamiento de Sestao, solicitó el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada del Plan Especial de Ordenación Urbana de la manzana Villar y Villate, Manuel Andrés, Via Galindo y las Llanas, en adelante Plan, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, en adelante, Ley 21/2013. La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y de un documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013.

21/2013 Legearen 30. artikulua betez, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak oharrak egiteko eskatu zien hainbat erakunderi 2016ko ekainaren 9an, ohar horiek oinarritzat hartuz zegokion ingurumen-txosten estrategikoa egin zezan ingurumen-organo horrek. Zehazki, kontsulta egin zitzaien Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzari eta Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha de 9 de junio de 2016, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó a diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural y a la Dirección de Salud Pública y Adicciones del Gobierno Vasco.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko webgunean, interesa zuen edonork ingurumen arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

21/2013 Legearen 30. artikuluan ezarritako epea amaituta, Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritzaren txostena jaso da (espedientean dago horren emaitza). Hartarako, araudian jasotzen denez, aipatutako txostenak kontuan izanik, ingurumen-organoak baditu aski judizio-elementu ingurumen-txosten estrategikoa egiteko.

Finalizado el plazo establecido en el artículo 30 de la Ley 21/2013, se ha recibido informe de la Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco, con el resultado que obra en el expediente. A tal efecto y tal y como se recoge en la normativa, se constata que, a la vista de los citados informes, el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua hau da: ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea, eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarria sustatzeko.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuen ebaluazioek, besteak beste, egoki bermatu beharko dute ingurumenaren gaineko eraginei buruzko azterketa planifikazio-prozesuaren lehen faseetan egingo dela, aukera egokienak hautatu ahal izateko, betiere jardueren ondoriozko eragin metatzaile eta sinergikoak kontuan izanik.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

21/2013 Legearen 6.2 artikuluan aurreikusten dira ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatutik pasa behar diren plan eta programak, betiere, honako hauek zehazteko: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin nabarmenak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

Aipatutako 6.2 artikuluak zehazten duenez, besteak beste, udal-mailan azalera txikiko eremuen erabilera ezartzen duten plan eta programei (6.1 artikuluan aipatuak) ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egin beharko zaie. Horren prozedura 29. artikulutik 32. artikulura bitartean arautzen da. Guztiarekin ere, V. eranskinean ezarritako irizpideak bete beharko dira.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes y programas mencionados en el artículo 6.1 que establezcan el uso, a nivel municipal, de zonas de reducida extensión, serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el Anexo V.

Dokumentazio teknikoa eta planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta ingurumen-dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela ikusirik, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, hau da, Planaren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten duena eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen duena, baita sartu beharreko azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak. Zuzendaritza hori eskumeneko organoa da Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen arabera, eta baita Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretuaren arabera ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del Plan, y a la vista de que el documento ambiental estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, y con el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Hauek ikusirik: Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorra; Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legea; Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretua; Herri Administrazioaren Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legea, eta gainerako arau aplikagarriak.

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de régimen jurídico de las administraciones públicas y del procedimiento administrativo común y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Villar y Villate, Manuel Andrés, Galindo bidea eta Las Llanas etxe-uhartearen hiri-antolamenduko plan bereziaren ingurumen-txosten estrategikoa egitea. Txosten hori Sestaoko Udalak eskatu du, eta eduki honekin ematen da:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la manzana Villar y Villate, Manuel Andrés, Vía Galindo y las Llanas, promovido por el Ayuntamiento de Sestao, en los términos que se recogen a continuación:

A) Planaren deskribapena: Helburuak eta jarduerak.

A) Descripción del Plan: Objetivos y actuaciones.

Plan honek bi helburu ditu: batetik, funts eraikigarrien forma doitzea, eraikitakoekiko koherentzia mantenduz; eta, bestetik, etxe-uhartearen gehiegizko eraikigarritasuna birbanatzea. Horrela, gehiegizko eraikigarritasun hori esleituko zaio sestra gaineko aprobetxamendurik esleituta ez zeukan lurzati bati. Planak lurzati pribatu bakarra definitzen du, zeina bi lurzatitan zatitu ahal izango baita partzelazio-proiektuaren bidez. Lehen aipatutako lurzatia izango da, eta etorkizuneko eraikigarritasunaren banaketa eta forma hartuko ditu. Horretan, erabilera nagusia mantendu beharko da, hau da, hirugarren sektoreko erabilera (bulego eta lokal komertzialak; kanpoan utziko dira saltegi handiak eta hipermerkatuak, eta ostalaritza-erabilera erabilera toleratutzat ezarriko da).

El objetivo de este Plan es doble: por un lado, ajustar la forma de los fondos edificables, en coherencia con los edificados, y por el otro, redistribuir el exceso de edificabilidad de la manzana, asignando ese exceso a una de las parcelas que no tenía asignado ningún aprovechamiento sobre rasante. El Plan define una sola parcela privada, que podrá ser subdividida en dos mediante el proyecto de parcelación, la parcela anteriormente indicada para acoger la futura forma y distribución de la edificabilidad, en la que se deberá mantener la unidad de uso principal; esto es, un uso terciario (oficinas y locales comerciales, excluyéndose, grandes almacenes e hipermercados y estableciendo como tolerado el uso hostelero).

B) Planaren ezaugarriak aztertu ondoren, eta 21/2013 Legearen 31. artikuluaren arabera, lege horren V. eranskinean ezarritako irizpideak aplikatuko dira, plan edo programa bati ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta egin behar zaion zehazteko.

B) Una vez analizadas las características del Plan y de conformidad con el artículo 31 de la Ley 21/2013, se procede a aplicar los criterios que están establecidos en el Anexo V de la citada Ley para determinar si un plan o programa debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

1) Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1) Características del Plan, considerando en particular:

a) Planaren helburu bakarra da lurzatia urbanizatzea eta eraikitzea ahalbidetzea, gehiegizko eraikigarritasuna birbanatzeko.

a) El Plan tiene como único objetivo posibilitar la urbanización y edificación de la parcela con el objeto de redistribuir el exceso de edificabilidad.

b) Oso eragin txikiko jarduketa denez, esan daiteke ez duela eraginik izango beste plan edo programa batzuetan; izan ere, hirigintza-helburu argiak ditu, eta ingurumen-garrantzia duten eremuetatik kanpo dago kokatuta.

b) Al tratase de una actuación de muy escaso calado, con unos objetivos, claramente, urbanísticos y situada en un emplazamiento al margen de espacios de relevancia ambiental, se puede afirmar que no se causará efecto alguno sobre otros Planes o Programas.

c) Planaren xedea da errealitatea udal-mailako eskalan egokitzea, eta, horrenbestez, ingurumen-arloko zehaztapenak txertatzeari begira planaren helburua egokia dela ulertzen da.

c) El plan consiste en una adecuación de la realidad a escala municipal y, por tanto, se considera que su objetivo es pertinente para la integración de las consideraciones ambientales.

d) Ez da aurkitu planarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsurik. Eraginpeko esparruan egingo diren esku-hartze eta jarduketak segurtasun eta osasunari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez egingo dira.

d) No se detectan problemas ambientales significativos relacionados con el Plan. Las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realizarán atendiendo a la normativa vigente en materia de seguridad y salud y contaminación acústica.

e) Era berean, Plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el Plan se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2) Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik eragingo zaion eremuari dagokienez, hiri-esparrua denez, eraginpeko kokapenaren inguruan ez dago espazio natural adierazgarririk, ezta ingurumenari dagokionez balio handikoa edo zaurgarria den eremurik ere.

2) En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, al tratarse de un ámbito estrictamente urbano, no existe en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de valor y vulnerabilidad ambiental.

Bigarrena.– Ingurumen-dokumentu estrategikoan eta ingurumen-txosten estrategiko honetan ezarritakoa oinarri hartuta, hau zehaztea: aurrez ikusitakoaren arabera, Villar y Villate, Manuel Andrés, Galindo bidea eta Las Llanas etxe-uhartearen hiri-antolamenduko plan bereziak ez du eragin garrantzitsurik izango ingurumenean, eta, beraz, ez da ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntik egin behar.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el documento ambiental estratégico y en este informe ambiental estratégico, no se prevé que Plan Especial de Ordenación Urbana de la manzana Villar y Villate, Manuel Andrés, Vía Galindo y las Llanas vaya a producir efectos significativos sobre el medio ambiente, y por tanto, no debe someterse a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Sestaoko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Sestao.

Laugarrena.– Ebazpen hau eman eta bidaltzea, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara dadin.

Cuarto.– Remitir esta Resolución para su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko abuztuaren 29a.

En Vitoria-Gasteiz, a 29 de agosto de 2016.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

La Directora de Administración Ambiental,

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental