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Boletin Oficial del País Vasco

135. zk., 2016ko uztailaren 15a, ostirala

N.º 135, viernes 15 de julio de 2016


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA, HIZKUNTZA POLITIKA ETA KULTURA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN, POLÍTICA LINGÜÍSTICA Y CULTURA
3171
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AGINDUA, 2016ko uztailaren 12koa, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuarena, zeinaren bidez dei egiten baitzaie itunpeko ikastetxe pribatuei ituntzeko unitateak zehaztu ditzaten Lehen Hezkuntza eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza berezi irekian, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuetan eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programetan, 2016-2017 ikasturterako.

ORDEN de 12 de julio de 2016, de la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura, por la que se convoca a los centros docentes privados concertados para la determinación de las unidades a concertar en la educación especial abierta de la Educación Primaria y de la Educación Secundaria Obligatoria, en proyectos de refuerzo educativo específico y en programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular, para el curso escolar 2016-2017.

Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuaren agindu bidez iragarri zen hezkuntza-itunak berritzeko eta 2016-2017 eta 2012-2022 ikasturteen arteko ikasturteetarako itun berriak sinatzeko deialdia, baita 2016-2017 ikasturtean itundu beharreko unitateak zehaztekoa ere; baina agindu horren xedean ez dira jasotzen Lehen Hezkuntza eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza berezi irekia, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuak eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak.

La Orden de la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura por la que se convoca la renovación de los conciertos educativos y la suscripción de nuevos conciertos para los cursos escolares comprendidos entre los cursos 2016-2017 y 2021-2022, así como la determinación de las unidades a concertar para el curso escolar 2016-2017 no contempla en su objeto la educación especial abierta de la Educación Primaria y de la Educación Secundaria Obligatoria, los proyectos de refuerzo educativo específico y los programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular.

Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duen abenduaren 22ko 236/2015 Dekretuaren VI. kapituluan ezartzen ditu hezkuntza-laguntzako premia bereziak dituzten ikasleentzako aniztasun-neurriak. Zehazki, hauek aipatzen dira: 37. artikuluan, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleak, zeinek pedagogia terapeutikoan espezializatutako irakasleak behar baitituzte Oinarrizko Hezkuntzan; 39. artikuluan, berariazko hezkuntza-errefortzuko programak, eta 40. artikuluan, curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak.

El Decreto 236/2015, de 22 de diciembre, por el que se establece el currículo de Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco, en su Capítulo VI, establece las medidas de atención a la diversidad para el alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo. En concreto, en el artículo 37 se refiere al alumnado con necesidades educativas especiales que requiere de profesorado especializado en pedagogía terapéutica en la Educación Básica, en el 39 a los programas de refuerzo educativo específico y en el 40 a los programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular.

Bestalde, Euskal Autonomia Erkidegoko 2016. urteko Aurrekontu Orokorrak onartzen dituen abenduaren 23ko 9/2015 Legean aurreikusten da itunpeko ikastetxeak mantentzeko ekonomia-moduluen arabera finantzatzea Lehen Hezkuntza eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza berezi irekia, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuak eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak.

Por otra parte, la Ley 9/2015, de 23 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2016 prevé la financiación de la educación especial abierta de la Educación Primaria y de la Educación Secundaria Obligatoria, los proyectos de refuerzo educativo específico y los programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular según los módulos económicos de sostenimiento de los centros concertados.

Agindu honen bidez dei egiten zaie indarreko hezkuntza-ituna duten ikastetxe pribatuei ituntzeko unitateak zehaztu ditzatela Lehen Hezkuntza eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza berezi irekian, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuetan eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programetan, 2016-2017 ikasturterako.

Mediante la presente Orden se procede a convocar a los centros privados con concierto educativo vigente para la determinación de las unidades a concertar en la educación especial abierta de la Educación Primaria y de la Educación Secundaria Obligatoria, en proyectos de refuerzo educativo específico y en programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular, para el curso escolar 2016-2017.

Horregatik, honako hau

Por ello,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Xedea eta hartzaileak.

Artículo 1.– Objeto y destinatarios.

1.– Euskal Autonomia Erkidegoko itunpeko ikastetxe pribatuei dei egiten zaie eska ditzatela ituntzeko unitateak lehen hezkuntza eta derrigorrezko bigarren hezkuntza berezi irekian, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuetan eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programetan, 2016-2017 ikasturterako.

1.– Se convoca a los centros docentes privados concertados de la Comunidad Autónoma de Euskadi a solicitar las unidades a concertar en la educación especial abierta de la Educación Primaria y de la Educación Secundaria Obligatoria, en proyectos de refuerzo educativo específico y en programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular, para el curso escolar 2016-2017.

2.– Irakaskuntza hauek emateko baimena duten Euskal Autonomia Erkidegoko ikastetxe pribatuek eskatu ahal izango dituzte ituntzeko unitateak:

2.– Podrán solicitar unidades a concertar los centros docentes privados de la Comunidad Autónoma de Euskadi autorizados para impartir las siguientes enseñanzas:

a) Lehen Hezkuntza, lehen hezkuntza berezi irekiko unitateak eskatzeko.

a) Educación Primaria, para solicitar unidades en educación especial abierta primaria.

b) Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza, bigarren hezkuntza berezi irekiko unitateak, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuak eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak eskatzeko.

b) Educación Secundaria Obligatoria, para solicitar unidades en: educación especial abierta secundaria, proyectos de refuerzo educativo específico y programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular.

3.– Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren Legeak ezarriko du gehienez zenbat funts publiko bideratuko den unitate hauetara.

3.– La cuantía máxima de los fondos públicos destinados a estas unidades será la que se establezca en la Ley de Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2. artikulua.– Betekizunak.

Artículo 2.– Requisitos.

1.– Hezkuntza-itunei buruzko araudia onartzen duen irailaren 8ko 293/1987 Dekretuan ezarritako itun-araubideko berariazko eskakizunak bete beharko dituzte ikastetxeek.

1.– Los centros deberán reunir los requisitos propios del régimen de conciertos establecidos en el Decreto 293/1987, de 8 de septiembre, por el que se aprueba el reglamento de conciertos educativos.

2.– II. eranskinean ezarritako irizpideen araberakoa izango da ituntzeko unitate-kopurua.

2.– El número de unidades a concertar atenderá a los criterios establecidos en el Anexo II.

3.– Aurretik, indarreko legeriaren arabera, baimendu beharko dira Lehen Hezkuntza berezi irekian eta Bigarren Hezkuntza berezi irekian, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuetan eta curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programetan ituntzeko unitateak.

3.– Las unidades a concertar en: educación especial abierta primaria, educación especial abierta secundaria, proyectos de refuerzo educativo específico y programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular, deberán estar previamente autorizadas de acuerdo con la legislación vigente.

4.– Berariazko hezkuntza-errefortzua ituntzeko, baldintza hauek bete beharko ditu aldi berean ikastetxeak:

4.– Para la concertación de refuerzo educativo específico el centro deberá cumplir simultáneamente las siguientes condiciones:

a) Egiaztatzea, ituna zer mailatarako eskatzen den, ikasleen % 35 bekaduna izatea Lehen Hezkuntza berezi irekiaren kasuan eta % 35ekoa Bigarren Hezkuntza berezi irekiaren kasuan.

a) Acreditar, según el nivel para el que solicita el concierto, un mínimo 35% de alumnado becario en el caso de 1.º de educación secundaria obligatoria y de 35% en 2.º educación secundaria obligatoria.

b) Proiektuaren erantzukizuna hartzen duen irakasleria egonkorra izatea.

b) Disponer de profesorado estable que se responsabilice del proyecto.

c) Ituna ratioak jaisteko edo baliabidea sorrarazi duen ikasleentzako talde eta saio espezifikoak sortzeko ez erabiltzera engaiatzea.

c) Comprometerse a no utilizar el concierto para bajar ratios o crear grupos y sesiones específicas para el alumnado que ha generado el recurso.

5.– Curriculum-aniztasuna ituntzeko, ikastetxeak kreditatu beharko du curriculum-aniztasunerako proposatzen den ikasle-kopurua ez dela Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 3. eta 4. mailetan eskolatutako ikasle guztien % 15 baino handigoa, eta, halaber, bermatu beharko du egoera hauetakoren batean daudenek soilik parte hartzen dutela talde berean:

5.– Para la concertación de la diversificación curricular el centro deberá acreditar que el número de alumnos y alumnas que se proponen para diversificación curricular no supera el 15% del total del alumnado escolarizado en 3.º y 4.º de educación secundaria obligatoria y, también, deberá garantizar que en un mismo grupo sólo participen alumnos y alumnas que se encuentren en alguna de estas situaciones:

a) Ikasturte bateko programa bat ikasten daudenek.

a) Cursando un programa de un curso.

b) Bi ikasturteko programa bateko lehen maila ikasten daudenek.

b) Cursando el primer curso de un programa de dos cursos.

c) Bi ikasturteko programa bateko bigarren maila ikasten daudenek, zeinetan sar baitaiteke ikasturte bateko programa bat ikasten diharduen ikaslea edo errepikatzailea.

c) Cursando el segundo curso de un programa de dos cursos, al que se puede incorporar alumnado que curse un programa de un curso o sea repetidor o repetidora.

6.– Curriculum-aniztasuneko bi talde edo gehiago ituntzeko, 300 ikasle baino gehiago egon beharko dira matrikulatuta ikastetxean Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 3. eta 4. mailetan.

6.– Para la concertación de más de dos grupos de diversificación curricular el centro deberá tener matriculados más de 300 alumnos y alumnas en 3.º y 4.º de Educación Secundaria Obligatoria.

7.– Ikastetxeek egunean izan beharko dituzte zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

7.– Los centros deberán estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones con la Seguridad Social y con sus obligaciones tributarias.

Organo kudeatzaileak automatikoki eta behar adina aldiz egiaztatuko du itunak eskatu dituzten ikastetxeek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean dituztela, eta, horretarako, ez du haien oniritzirik beharko.

La acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, por parte de los centros solicitantes de los conciertos, se verificará automáticamente tantas veces como fuera necesario por el Órgano gestor sin necesidad del consentimiento de los mismos.

8.– Ikastetxeek bermatuko dute betetzen dela Adingabearen Babes Juridikoari buruzko urtarrilaren 15eko 1/1996 Lege Organikoaren 13. artikuluaren 5. zenbakian xedatua, haurrak eta nerabeak babesteko sistema aldatzeko uztailaren 28ko 26/2015 Legearen bidez ezarria.

8.– Los centros garantizarán el cumplimiento de lo establecido en el apartado 5 del artículo 13 de la Ley Orgánica 1/ 1996, de 15 de enero, de Protección Jurídica del Menor establecido mediante la Ley 26/ 2015, de 28 de julio, de modificación del sistema de protección a la infancia y a la adolescencia.

3. artikulua.– Eskabideak aurkezteko epea.

Artículo 3.– Plazo de presentación de solicitudes.

Hamabost egunekoa izango da 2016-2017 ikasturterako ituntzeko unitateen eskabideak aurkezteko epea, agindu hau argitaratu eta biharamunetik hasita.

El plazo de presentación de solicitudes de unidades a concertar para el curso escolar 2016-2017 será de quince días, a contar desde el día siguiente a la publicación de la presente Orden.

4. artikulua.– Eskabideak eta aurkeztu beharreko agiriak.

Artículo 4.– Solicitudes y documentación a presentar.

1.– Eskabideak Zuzenean-Herritarrentzako Zerbitzuaren bulegoetara bertaratuz aurkeztuko dira (Ramiro de Maeztu 10, Vitoria-Gasteiz; Kale Nagusia 85, Bilbao; Andia kalea 13, Donostia), edo Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen uztailaren 26ko 30/1992 Legearen 38.4 artikuluan xedatutako eraren batean. Eskabideok posta-bulegoetan aurkezten badira, gutun-azal irekian beharko dute, ziurtatu baino lehen, posta-langileek data jarri eta zigila ditzaten. Horrela egin ezean, aurkeztu den bulego publikoko sarrera-eguna hartuko da sarrera-eguntzat.

1.– Las solicitudes se presentarán de forma presencial en las Oficinas de Atención Ciudadana, Servicio de Zuzenean, en las siguientes direcciones: c/ Ramiro de Maeztu, 10 de Vitoria-Gasteiz; c/ Gran Vía, 85 de Bilbao; c/ Andía, 13 de San Sebastián, o en cualquiera de las formas previstas en el artículo 38.4 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común. En el caso que se presenten en las oficinas de correos deberán ir en sobre abierto para ser fechadas y selladas por el personal de correos antes de su certificación. De no ser así, se considerará presentada en la fecha de entrada en la correspondiente oficina pública.

I. eranskinaren arabera bete beharko dira eskabideak: ituntzeko unitateen eskabide-eredua. Aipatu eranskinak euskadi.net-en helbide elektroniko honetan daude eskuragarri: https://www.euskadi.eus/diru_laguntza/2016/hezkuntza-inklusiboa/y22-izapide/eu

Las solicitudes deberán cumplimentarse conforme al anexo I: impreso de solicitud de unidades a concertar. El referido anexo estará disponible en la siguiente sede electrónica de Euskadi.net: https://www.euskadi.eus/ayuda_subvencion/2016/hezkuntza-inklusiboa/y22-izapide/es

2.– Eskabidearekin batera, ikastetxe eskatzailearen titular diharduen pertsonaren egiaztatzea erantsi beharko dute ikastetxeek, hala dagokienean.

2.– Los centros docentes deberán acompañar a su solicitud la acreditación, en su caso, de la persona que actúe en representación del o de la titular del centro solicitante.

5. artikulua.– Eskabideak ebaluatzea.

Artículo 5.– Evaluación de las solicitudes.

II. eranskinean ezarritako irizpideen arabera ebaluatuko dira ituntzeko eskabideak, eta unitate edo zerbitzu engaiatuen txostenak helarazi beharko dira.

La evaluación de las solicitudes de concertación se realizará atendiendo a los criterios establecidos en el Anexo II y requerirá la emisión de los correspondientes informes de las unidades o servicios comprometidos.

Hezkuntza Berrikuntzarako Zuzendaritzak, aurreko ataleko txostenetan oinarrituz eta agindu honen 2. artikuluari jarraikiz, behin-behineko proposamen bat egingo du, eta Kudeaketa Ekonomikoko Zuzendaritzari jakinaraziko dio.

La Dirección de Innovación Educativa en base a los informes del apartado anterior y atendiendo al artículo 2 de la presente Orden realizará la propuesta provisional y la comunicará a la Dirección de Gestión Económica.

Kudeaketa Ekonomikoko Zuzendaritzak proposamen horren berri emango du, agindu honen 8. artikuluari dagokionez.

La Dirección de Gestión Económica procederá a informar dicha propuesta con relación al artículo 8 de la presente Orden.

Ituntzeko behin-behineko proposamena Hezkuntzako Lurralde Ordezkaritzetatik jakinaraziko zaie ikastetxeei. Proposamen horren aurka, ikastetxeek egokiak iruditzen zaizkien alegazioak aurkez ditzakete, proposamena jakinarazten den egunetik hasi eta hamar egun naturaleko epean.

La propuesta provisional de concertación se notificará a los centros desde las Delegaciones Territoriales de Educación. Contra dicha propuesta los centros docentes podrán presentar, en un plazo de diez días naturales a partir de su notificación, las alegaciones que consideren oportunas.

6. artikulua.– Ebazpen-proposamena.

Artículo 6.– Propuesta de resolución.

Alegazioak aztertzeko, batzorde bat eratuko da, zeina kide hauek osatuko baitute:

Para el estudio de las alegaciones se constituirá una Comisión compuesta por los siguientes miembros:

● Lehendakaria: Hezkuntzako sailburuordea edo hark ordezkari izendatzen duena.

● Presidente o Presidenta: la Viceconsejera de Educación o persona en quien delegue.

● Hezkuntza Berriztatzeko zuzendaria edo hark ordezkari izendatzen duena.

● La Directora de Innovación Educativa o persona en quien delegue.

● Ikuskari nagusia edo hark ordezkari izendatzen duena.

● El Inspector General o persona en quien delegue.

● Idazkaria: Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzako teknikari bat.

● Secretario o secretaria: un técnico o técnica de la Dirección de Innovación Educativa.

Ikastetxeek aurkeztutako alegazioak aztertuta, batzordeak Administrazio eta Zerbitzuen Sailburuordetzari jakinaraziko dio ebazpen-proposamena.

Una vez estudiadas las alegaciones presentadas por los centros, la comisión comunicará a la Viceconsejería de Administración y Servicios la propuesta de resolución.

Eta, era berean, Administrazio eta Zerbitzuen Sailburuordetzak Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuordeari helaraziko dio ebazpen-proposamena.

La Viceconsejería de Administración y Servicios elevará la propuesta de resolución ante la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura.

7. artikulua.– Ebazpena.

Artículo 7.– Resolución.

1.– Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuordeak ebatziko du deialdia agindu baten bidez, non zehaztuko baitu ikastetxe bakoitzerako Lehen eta Bigarren Hezkuntza berezi irekiko unitate-kopurua, berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuak eta curriculum-aniztasuna, 2016-2017 ikasturterako, aplikatzeko modulua eta zenbatekoa.

1.– La convocatoria será resuelta por la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura, quien dictará Orden en la que se especificará el número de unidades en educación especial abierta primaria y secundaria, proyectos de refuerzo educativo específico y diversificación curricular a concertar, para el curso escolar 2016-2017, por centro docente, módulo a aplicar e importe.

2.– Deialdi hau sei hilabeteko epean ebatziko da, agindu honetako 3. artikuluan aipatzen diren eskaerak aurkezteko epea bukatzen denetik hasita, eta ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuz jakinaraziko da.

2.– La resolución de la presente convocatoria se realizará en el plazo de seis meses a contar desde la fecha de finalización de presentación de solicitudes a que hace referencia el artículo 3 de la presente Orden y su notificación será mediante su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

3.– Agindu honen bidez itunduko diren unitateek, matrikulazio-epea amaitutakoan, II. eranskinean jasotako ikasle-ratioak bete beharko dituzte, eta ofiziozko aldaketa baten mende egongo dira.

3.– Las unidades que se concierten a través de esta Orden estarán condicionadas al cumplimiento de los ratios de alumnado recogidos en los anexo II, una vez finalizado el plazo de matriculación y sujeta a una modificación de oficio.

8. artikulua.– Aurrekontu-kreditua.

Artículo 8.– Crédito presupuestario.

1.– Aurrekontuetako bi ekitaldiren kargura finantzatuko da ikasturtea, eta hezkuntza-kontzertuak finantzatzera bideratutako aurrekontu partidetan dauden kredituen arabera baimenduko da gastua.

1.– El curso escolar se financiará con cargo a dos ejercicios presupuestarios y la autorización del gasto se realizará en función de los créditos disponibles en las partidas presupuestarias destinadas a la financiación de los conciertos educativos.

2.– Itundu beharreko gela-kopurua zehazteko izapideak hasi baino lehen, iraila-abendua aldiari dagokion gastua baimendu beharko da, zeina Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan horretarako ezarritako aurrekontu partiden kargura finantzatuko baita, eta lege horretan jasotako itunpeko ikastetxeak mantentzeko ekonomia-moduluetan oinarrituta kalkulatuko da.

2.– Previamente al inicio del trámite para la determinación del número de aulas a concertar, se deberá autorizar el gasto correspondiente al periodo septiembre-diciembre, que será financiado con cargo a las partidas presupuestarias establecidas al efecto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi y se calculará en base a los módulos económicos para el sostenimiento de los centros concertados recogidos en dicha Ley.

3.– Halaber, urtarril-abuztua aldiari dagokion gastua aurretik izapidetuko da Euskal Autonomia Erkidegoko hurrengo urteko aurrekontu orokorren kargura, gastu-espedienteen aurretiazko izapidetzea arautzeko Ogasun eta Herri Administrazioko sailburuaren 2007ko apirilaren 26ko Aginduan aurreikusitakoarekin bat. Zenbatekoa onartzen den unean, aurrekontuen legeak hurrengo urteko ekitaldirako adierazten dituen ekonomia-moduluei doituko zaie zenbateko hori.

3.– Asimismo, el gasto correspondiente al periodo enero-agosto se tramitará anticipadamente con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi del próximo año, de conformidad con lo previsto en la Orden de 26 de abril de 2007, de la Consejera de Hacienda y Administración Pública, por la que se regula la tramitación anticipada de expedientes de gasto. Dicho importe se ajustará a los módulos económicos que señale, en el momento de su aprobación, la Ley de Presupuestos para el ejercicio del próximo año.

9. artikulua.– Hezkuntza-itunak ordaintzea.

Artículo 9.– Pago de los conciertos educativos.

1.– Agindu honen bidez arautzen diren diru-laguntzen ordainketa aurretiaz egingo da, lau hilerik behin, ordainketa eskuordetua arautzen duen urriaren 15eko 289/1993 Dekretuaren arabera, ordainketa-mota horrek eragina duen etapetan.

1.– El pago de las unidades reguladas por la presente Orden se realizará por anticipado cuatrimestralmente y de acuerdo con lo establecido en el Decreto 289/ 1993, de 15 de octubre, que regula el Pago Delegado, en las etapas afectadas por el mismo.

2.– Hezkuntza-itunak ordaintzeko, ikastetxeek egunean izan beharko dituzte zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

2.– Para el pago de los conciertos educativos los centros deberán estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones con la Seguridad Social y con sus obligaciones tributarias.

3.– Laguntzen ikastetxe onuradunek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak egunean dituztela automatikoki eta behar adina aldiz egiaztatuko du organo kudeatzaileak, eta, horretarako, ez du haien oniritzirik beharko, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretua aplikatuz.

3.– La acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, por parte de los centros beneficiarios de las ayudas se verificará automáticamente tantas veces como fuera necesario por el Órgano gestor sin necesidad de consentimiento de los mismos, en aplicación del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

10. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 10.– Incumplimientos.

Baldin eta agindu honetan ezarritako baldintzak betetzen ez baditu onuradunak, jasotako zenbatekoak eta zenbateko horri dagozkion legezko interesak itzuli beharko ditu, Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusian sartuz.

Si el beneficiario incumpliera las condiciones establecidas en la presente Orden, deberá proceder a la devolución de las cantidades percibidas, más los intereses legales correspondientes, mediante ingreso en la Tesorería General de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Errekurtsoak
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Recursos.

Agindu honek administrazio-bideari amaiera ematen dio, eta, beraren aurka, interesdunek aukerako berraztertze-errekurtsoa jarri ahal izango diote Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuari, hilabeteko epean, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango dute Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, bi hilabeteko epean, agindua aldizkari horretan argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Contra la presente Orden que agota la vía administrativa podrán las personas interesadas interponer recurso potestativo de reposición ante el/ la Consejero/a de Educación, Política Lingüística y Cultura en el plazo de un mes a partir del día siguiente a su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco o recurso contencioso- administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el mismo diario oficial.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA.– Ondorioak
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Efectos

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu ondorioak.

La presente Orden surtirá efectos el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko uztailaren 12a.

En Vitoria-Gasteiz, a 12 de julio de 2016.

Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburua,

La Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura,

CRISTINA URIARTE TOLEDO.

CRISTINA URIARTE TOLEDO.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
II. ERANSKINA
ANEXO II
ITUNTZEKO IRIZPIDEAK ETA RATIOAK
CRITERIOS Y RATIOS DE CONCERTACIÓN

Lehen Hezkuntza berezi irekia

Educación especial abierta primaria.

Lehen Hezkuntza berezi irekia ituntzeak eskatuko du hauek eskolatzea Lehen Hezkuntzako gela arruntetan:

La concertación de una unidad de educación especial abierta primaria requerirá la escolarización en aulas ordinarias de Educación Primaria de:

● 4-6 ikasle, desgaitasunei edo jokabidearen nahasmendu larriei lotutako hezkuntza-premia bereziak (h.b.b.) dituztenak, zeinek, h.b.b.–ko aholkularitzaren iritziz, eskatzen baitute: a) banakako jarduketa-plan bat, zeinak barne hartzen baitu lehen-hezkuntzako hainbat arlotako curriculuma era esanguratsuan egokitzea, eta b) pedagogia terapeutikoko irakasle espezializatuen laguntza, intentsitate mugatuarekin (1-6 ordu astean), zabalarekin (7-15 ordu astean) edo orokortuarekin (16-25 ordu astean); laguntza handia hartzen da batez beste.

● 4 a 6 alumnos o alumnas con necesidades educativas especiales (n.e.e.), asociadas a discapacidad o trastornos grave de conducta, que a criterio de la asesoría de n.e.e. requieren: a) un plan de actuación individual que incluye una adaptación significativa del currículo referido a varias áreas de educación primaria y b) el apoyo de profesorado especializado en pedagogía terapéutica con una intensidad limitada (entre 1 y 6 horas semanales), extensa (entre 7 y 15 horas semanales) o generalizada (entre 16 y 25 horas semanales), adoptándose como media el apoyo intenso.

● 8-12 ikasle, hauei lotutako hezkuntza-laguntzako premia bereziak dituztenak: heltze-atzerapena, mugako gaitasun intelektuala, nahasmendua arreta defizitarekin (hiperaktibitatearekin ala gabe), irakurketa-nahasmendua edo dislexia, edo hizkuntzako nahasmendu espezifikoa, zeinek, h.b.b.–ko aholkularitzaren iritziz, eskatzen baitute: a) banakako jarduketa-plan bat, barne hartzen duena Lehen Hezkuntzako hainbat arlotako curriculuma era esanguratsuan egokitzea, eta b) pedagogia terapeutikoko irakasle espezializatuen laguntza, intentsitate mugatuarekin (1-6 ordu astean).

● 8 a 12 alumnos o alumnas con necesidades específicas de apoyo educativo (n.e.a.e.) vinculadas a un retraso madurativo, una capacidad intelectual límite, un trastorno con déficit de atención con o sin hiperactividad, un trastorno de lectura o dislexia, o un trastorno específico del lenguaje que, a criterio de la asesoría de n.e.e. requieren: a) un plan de actuación individual que incluye una adaptación significativa del currículo referido a alguna área de educación primaria y b) el apoyo de profesorado especializado en pedagogía terapéutica con una intensidad limitada (entre 1 y 6 horas semanales).

Bigarren Hezkuntza berezi irekia

Educación especial abierta secundaria.

Bigarren Hezkuntza berezi irekia ituntzeak eskatuko du hauek eskolatzea Lehen Hezkuntzako gela arruntetan:

La concertación de una unidad de educación especial abierta secundaria requerirá la escolarización en aulas ordinarias de Educación Secundaria Obligatoria de:

● 4-5 ikasle, desgaitasunei edo jokabidearen nahasmendu larriei lotutako hezkuntza-premia bereziak (h.b.b.) dituztenak, zeinek, h.b.b.–ko aholkularitzaren iritziz, eskatzen baitute: a) banakako jarduketa-plan bat, barne hartzen duena lehen-hezkuntzako hainbat arlotako curriculuma era esanguratsuan egokitzea, eta b) pedagogia terapeutikoko irakasle espezializatuen laguntza, intentsitate mugatuarekin (1-6 ordu astean), zabalarekin (7-15 ordu astean) edo orokortuarekin (16-25 ordu astean); laguntza handia hartzen da batez beste.

● 4 a 5 alumnos o alumnas con necesidades educativas especiales (n.e.e.), asociadas a discapacidad o trastornos grave de conducta, que a criterio de la asesoría de n.e.e. requiere: a) un plan de actuación individual que incluye una adaptación significativa del currículo referido a varias materias de educación secundaria obligatoria y b) el apoyo de profesorado especializado en pedagogía terapéutica con una intensidad limitada (entre 1 y 6 horas semanales), extensa (entre 7 y 15 horas semanales) o generalizada (entre 16 y 25 horas semanales), adoptándose como media el apoyo intenso.

● 8-10 ikasle, hauei lotutako hezkuntza-laguntzako premia bereziak dituztenak: mugako gaitasun intelektuala, nahasmendua arreta defizitarekin (hiperaktibitatearekin ala gabe), irakurketa-nahasmendua edo dislexia, edo hizkuntzako nahasmendu espezifikoa, zeinek, h.b.b.–ko aholkularitzaren iritziz, eskatzen baitute: a) banakako jarduketa-plan bat, barne hartzen duen Lehen Hezkuntzako hainbat arlotako curriculuma era esanguratsuan egokitzea, eta b) pedagogia terapeutikoko irakasle espezializatuen laguntza, intentsitate mugatuarekin (1-6 ordu astean).

● 8 a 10 alumnos o alumnas con necesidades específicas de apoyo educativo (n.e.a.e.), vinculadas a una capacidad intelectual límite, un trastorno con déficit de atención con o sin hiperactividad, un trastorno de lectura o dislexia, o un trastorno específico del lenguaje, que a criterio de la asesoría de n.e.e. requiere: a) un plan de actuación individual que incluye una adaptación significativa del currículo referido a alguna área de educación y b) el apoyo de profesorado especializado en pedagogía terapéutica con una intensidad limitada (entre 1 y 6 horas semanales).

Berariazko hezkuntza-errefortzua

Refuerzo educativo específico.

Berariazko hezkuntza-errefortzuko proiektuak ituntzeak eskatuko du hauek eskolatzea:

La concertación de proyectos de refuerzo educativo específico requerirá la escolarización de:

● 8-15 ikasle: a) 13 edo 14 urtekoak, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 1. mailan matrikulatuak, edo b) 14 urtekoak, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan matrikulatuak (bi kasuetan 2016ko abenduaren 31 baino lehen bete beharko dituzte urteak), zeinek, gizarte-egoera ahuleko egoeren eraginez, eskola-atzerapen larria baitute, arlo instrumentaletan nagusiki, eta eskola-ingurunean egokitu ezina baitute, sarri ikaskuntza-atzerapenarekin.

● 8 a 15 alumnos o alumnas: a) con 13 o 14 años, matriculados en 1.º curso de educación secundaria obligatoria, o b) con 14 años, matriculados en 2.º curso de educación secundaria obligatoria, cumplidos en ambos casos antes del 31 de diciembre de 2016, que se encuentren en situación de grave retraso escolar, principalmente en áreas instrumentales, asociado a situaciones sociales desfavorecidas y presenten una inadaptación al medio escolar frecuentemente acompañada de retraso en el aprendizaje.

● 8-15 ikasle: a) 13 urtekoak, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2. mailan matrikulatuak, zeinek, guztiz justifikatutako arrazoiengatik (beste sistema batean eskolatuak, egokitze-arazoengatiko sustapena...), ez baitute errepikatu eta arlo instrumentaletan hutsune handiak baitituzte, edo, b) salbuespenez, 15 urterekin, atal honetan adierazitako eskakizun berekin, betiere irakasleek uste badute ez daudela Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 3. mailara igarotzeko ez prestakuntza-ibilbide batzuei ekiteko baldintzetan.

● 8 a 15 alumnos y alumnas: a) con 13 años, matriculados en 2.º de educación secundaria obligatoria, que por motivos muy justificados (escolarización en otro sistema, promoción por problemas de adaptación...) no hayan repetido y tengan lagunas importantes en las áreas instrumentales o, b) excepcionalmente, con 15 años, con los mismos requisitos señalados en este apartado, siempre que el equipo docente estime que no estén en condiciones de promocionar a 3.º de educación secundaria obligatoria, ni de iniciar otros itinerarios formativos.

Curriculum aniztasuna

Diversificación curricular.

Bi ikasturtetako curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak ituntzeak eskatuko du hauek eskolatzea:

La concertación de programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular de dos cursos requerirá la escolarización de:

● 8-15 ikasle, 15 edo 16 urtekoak (2016ko abenduaren 31rako beteak): a) oinarrizko hezkuntza errepikatu dutenak, b) ez dituztenak betetzen Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 3. mailara igarotzeko baldintzak, eta c) ez dituztenak gainditu Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 1. eta 2. mailako 4 arlo, gehienez, 2015-2016 ikasturteko ezohiko deialdiaren ondoren.

● 8 a 15 alumnos o alumnas con 15 o 16 años cumplidos, a 31 de diciembre de 2016, que: a) hayan repetido en la educación básica, b) no reúnan los requisitos para promocionar a 3.º de educación secundaria obligatoria y c) no hayan superado 4 materias, como máximo, de 1.º y 2.º curso de la educación secundaria obligatoria, tras la convocatoria extraordinaria del curso 2015/2016.

Ikasturte bateko curriculum-aniztasunaren bidez ikaskuntza eta errendimendua hobetzeko programak ituntzeak eskatuko du hauek eskolatzea:

La concertación de programas de mejora del aprendizaje y del rendimiento mediante la diversificación curricular de un curso requerirá la escolarización de:

● 8-15 ikasle, 16 edo 17 urtekoak (2016ko abenduaren 31rako beteak): a) oinarrizko hezkuntza errepikatu dutenak, b) ez dituztenak betetzen DBHko 4. mailara igarotzeko baldintzak, eta c) 2015-2016 ikasturteko ezohiko deialdia igarota, ez dituztenak gainditu Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 1., 2. eta 3. mailako 4 arlo, gehienez, edo ikasturte bateko edo biko curriculum-aniztasuneko programa bat ikasi dutenak eta ez direnak Oinarrizko Hezkuntzako Graduatu titulurako proposatuak izan.

● 8 a 15 alumnos y alumnas con 16 o 17 años cumplidos, a 31 de diciembre de 2016, que: a) hayan repetido en la educación básica, b) no reúnan los requisitos para promocionar a 4.º de ESO y c) no hayan superado 4 materias, como máximo, de 1.º, 2.º y 3.º curso de la eso, tras la convocatoria extraordinaria del curso 2015/2016 o que hayan cursado un programa de diversificación curricular de 1 o 2 cursos y no hayan sido propuestos para el título de Graduado en Educación Básica.


Azterketa dokumentala


Análisis documental