Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

117. zk., 2016ko ekainaren 21a, asteartea

N.º 117, martes 21 de junio de 2016


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HEZKUNTZA, HIZKUNTZA POLITIKA ETA KULTURA SAILA
DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN, POLÍTICA LINGÜÍSTICA Y CULTURA
2675
2675

AGINDUA, 2016ko maiatzaren 31koa, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuarena, zeinaren bidez iragartzen baitira hezkuntza-premia berezietako ikasleak eskolatu eta 2016-2017 ikasturterako Hezkuntza Laguntzako espezialistak kontratatu behar dituzten itunpeko ikastetxe pribatuentzako diru-laguntzak.

ORDEN de 31 de mayo de 2016, de la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura, por la que se convocan ayudas para los centros docentes privados concertados que escolaricen alumnado con necesidades educativas especiales y necesiten contratar Especialistas de Apoyo Educativo para el curso escolar 2016-2017.

Hezkuntza-premia berezietako ikasleei eman beharreko hezkuntza-erantzunaren antolamenduari buruzko ekainaren 23ko 118/1998 Dekretuaren 11. artikuluan xedatzen duenez, Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak – gaur egun Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila–, behar diren administrazio-xedapenak garatuko ditu, itunpeko ikastetxe pribatuetan hezkuntza-premia berezietako ikasleei eman beharreko arretarako baliabide espezifikoak zehazteko.

El Decreto 118/1998, de 23 de junio, de ordenación de la respuesta educativa al alumnado con necesidades educativas especiales, establece en su artículo 11 que el Departamento de Educación, Universidades e Investigación, en la actualidad Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, desarrollará las disposiciones administrativas precisas para determinar la dotación de recursos específicos para la atención al alumnado con necesidades educativas especiales en centros privados concertados.

Horregatik, Euskal Autonomia Erkidegoaren 2016ko ekitaldirako aurrekontu orokorrak onartzen dituen abenduaren 23ko 9/2015 Legeak xedatutakoaren arabera,

Es por lo que, a tenor de lo previsto en la Ley 9/2015, de 23 de diciembre, por la que se aprueban los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para el ejercicio 2016.

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Helburua.

Artículo 1.– Objeto.

1.– Agindu honen helburua da diru-laguntzak ematea Hezkuntza-premia berezietako (HPB aurrerantzean) ikasleak eskolatzen dituzten eta 2016-2017 ikasturterako Hezkuntza Laguntzako espezialistak (HLE aurreratzean) kontratatu behar dituzten itunpeko ikastetxe pribatuei. 11.203.000 euro erabiliko dira agindu honetan araututako diru-laguntzak finantzatzeko, eta horrela banatuko dira: 3.652.178 euro 2016ko ekitaldirako, eta 7.550.822 euro 2017ko ekitaldirako.

1.– La presente Orden tiene por objeto la concesión de ayudas para los centros docentes privados concertados que escolaricen alumnado con necesidades educativas especiales (en adelante NEE) y necesiten contratar Especialistas de Apoyo Educativo (en adelante EAE) para el curso escolar 2016-2017. Se destina a la financiación de las ayudas reguladas en la presente Orden la cantidad de 11.203.000 euros, distribuídos de la siguiente manera: durante el ejercicio 2016, la cantidad de 3.652.178 euros y durante el ejercicio 2017, la cantidad de 7.550.822 euros.

2.– Dena den, artikulu honetan jasota agertzen den zenbatekoa areagotu ahal izango da, deialdia ebatzi aurretik, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko beste programa batzuk gauzatu ondoren aurrekontuek eskaintzen dituzten aukeren arabera eta indarreko legeriak aurreikusten duen kreditu-loturarako edo aurrekontuak aldatzeko erregimenaren arabera. Administrazio eta Zerbitzuen sailburuordearen ebazpenaren bidez emango da zirkunstantzia horren berri.

2.– No obstante, el importe consignado en este artículo podrá ser incrementado, con carácter previo a la resolución de la convocatoria, en función de las disponibilidades presupuestarias no agotadas que resulten de la ejecución de otros programas de Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, conforme al régimen de vinculación crediticia o de modificación presupuestaria previsto en la legislación vigente. De dicha circunstancia se dará publicidad mediante Resolución de la Viceconsejera de Administración y Servicios.

3.– Aurrekontuan sartutako funtsak agortuz gero, eskatutako baldintzak betetzen dituzten eskaera guztien artean banatuko dira funtsok, osorik betetzeko kalkulatutako guztizko zenbatekoari begira eskabide bakoitzarentzat hasieran kalkulatutako zenbatekoen proportzio berean.

3.– En caso de agotamiento de los fondos presupuestados, éstos se distribuirán entre todas las solicitudes que cumplan los requisitos exigidos, en la misma proporción que las cantidades calculadas inicialmente para cada una de ellas tuvieran con respecto al importe total necesario para cubrirlas en su totalidad.

2. artikulua.– Onuradunak.

Artículo 2.– Beneficiarios.

2016-2017 ikasturtean hezkuntza-premia berezietako ikasleak eskolatu eta, ikasle horien autonomiari laguntzeko eta curriculumera errazago sar daitezen, Hezkuntza Laguntzako espezialistak kontratatu behar dituzten Euskal Autonomia Erkidegoko itunpeko ikastetxe pribatuek izango dute agindu hocenetan aipatzen diren diru-laguntzak jasotzeko aukera.

Podrán optar a la concesión de las ayudas a las que se refiere la presente Orden, los centros docentes privados concertados de la Comunidad Autónoma del País Vasco que escolaricen, durante el curso escolar 2016-2017, alumnado con NEE y precisen contratar EAE para favorecer la autonomía y el acceso al currículum de dicho alumnado.

3. artikulua.– Baldintzak.

Artículo 3.– Requisitos.

1.– Ezin izango dira deialdi honen onuradun izan diru-laguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 13. artikuluan aipatzen dituen zirkunstantzietakoren bat gertatzen den ikastetxeak eta helburu berbera duen beste deialdi mota batean laguntza eman zaienak. Halaber, ezin izango dute agindu honetan arautzen diren diru-laguntzen deialdian parte hartu diru-laguntza publikoak jasotzeko aukera zigor- edo administrazio-bidetik galdu duten erakundeek –zigorrak ezartzen duen aldian– eta diru-laguntzak jasotzeko ezgaitzen dituzten legezko debekuak dituztenek, ezta Emakume eta Gizonen Berdintasunaren otsailaren 18ko 4/2005 Legeak xedatutakoaren arabera sexu-diskriminazioak egin izanagatik gertatu direnek ere.

1.– No podrán ser beneficiarios de esta convocatoria aquellos centros en que concurra alguna de las circunstancias señaladas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones o que hubieran sido favorecidos en otro tipo de convocatoria que tenga el mismo objeto. Así mismo, no podrán concurrir a las convocatorias de ayudas reguladas en esta Orden, durante el periodo que establezca la correspondiente sanción, las entidades sancionadas penal o administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtención de subvenciones o ayudas públicas o que estén incursas en prohibición legal que las inhabilite para ello, con inclusión de las que se hayan producido por incurrir en discriminación por razón de sexo, en virtud de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, para la Igualdad de Mujeres y Hombres.

2.– Eskatutako baldintzak betetzen direla egiaztatu ondoren, eta haien balorazioaren arabera, emango dira agindu honetan xedatzen diren diru-laguntzak. Halaber, eskatzen dituzten erakundeek egunean izan beharko dituzte zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak.

2.– Las ayudas contempladas en la presente Orden se concederán tras la acreditación de cumplimiento de las condiciones y requisitos exigidos y a tenor de su valoración. Asimismo, las entidades solicitantes deberán estar al corriente en el cumplimiento de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social.

3.– Agindu honen arabera diruz lagundu daitezkeen hezkuntza-premia bereziek zerikusia dute curriculumera sartzearekin eta puntu hauei lotutako egokitzapen-trebetasunekin:

3.– Las NEE susceptibles de ayuda según la presente Orden se refieren al acceso al currículum y a las habilidades adaptativas relacionadas con:

– Zainketa pertsonala (a).

– Cuidado personal (a).

– Portaera eta komunikazioa (b).

– Conducta y comunicación (b).

– Mugitzeko trebetasunak (c).

– Habilidades motoras (c).

– Autogidatzea (d).

– Autodirección (d).

– Erkidegoaren erabilpena (e).

– Utilización de la comunidad (e).

– Osasuna eta segurtasuna (f).

– Salud y seguridad (f).

4. artikulua.– Hezkuntza Laguntzako espezialistak: titulazioa eta funtzioak.

Artículo 4.– Personal EAE: titulación y funciones.

1.– Hezkuntza-sistemaren esparruan lanbide-heziketaren antolamendu orokorra garatzen duen uztailaren 29ko 1147/2011 Errege Dekretuak xedatutakoaren arabera, titulazio hautetako bat edo baliokideren bat izan beharko dute 2016-2017 ikasturtean lehen aldiz kontratatzen diren Hezkuntza Laguntzako espezialistek:

1.– De conformidad con el Real Decreto 1147/2011, de 29 de julio, por el que se establece la ordenación general de la fomación profesional del sistema educativo, el personal EAE de nueva contratación, durante el curso 2016-2017, estará en posesión de cualquiera de las siguientes titulaciones o equivalentes:

– Gizarte Integrazioko goi-teknikaria.

– Técnica o técnico superior en integración social.

– Haur Hezkuntzako goi-teknikaria.

– Técnica o técnico superior en educación infantil.

2.– Hezkuntza Laguntzako espezialistek ikasleen autonomiari eta haiek curriculumera sartzeari lotutako lanak egingo dituzte, eta, horretarako, hezkuntza-izaera duen gaitasun profesionala erabiliko dute (ez dira irakasleak).

2.– El personal EAE desarrollará tareas, relacionadas con la autonomía y la accesibilidad al currículum del alumnado con NEE, aportando su capacitación profesional con carácter educativo (no docente).

3.– Hauek izango dira Hezkuntza Laguntzako espezialisten funtzioak, eta klase-aldian eta astean 25 orduz gehienez erabiliko dira:

3.– Las funciones del personal EAE, que se desarrollarán en el periodo lectivo hasta un máximo de 25 horas semanales, serán las siguientes:

– Irakasleekin edo tutorearekin parte hartzea hezkuntza-premia berezietako ikasleen autonomiari eta ikasle horiek curriculumera sartzeari lotutako jarduera-planak prestatu, aplikatu eta horien jarraipena egiten.

– Participar con el profesorado o el tutor o tutora en la elaboración, aplicación y seguimiento de los planes de actuación, relacionados con la autonomía y la accesibilidad, para el alumnado con NEE que lo precise.

– Behar duten hezkuntza-premia berezietako ikasleek egokitze-jarrerak garatzeko programak prestatu, aplikatu eta horien jarraipena egiteko prozesuan parte hartzea.

– Participar en la elaboración, aplicación y seguimiento de programas de desarrollo de habilidades adaptativas, para el alumnado con NEE que lo precise.

– Ikastetxeko gainontzeko pertsonalarekin era aktiboan parte hartzea hezkuntza-premia berezietako ikasleei jolasaldi eta atsedenaldietan arreta eman eta zaintzeko orduan. Ikasle horiei gainontzekoekin harremanak errazago izateko aukera eman beharko diete.

– Participar de manera activa con el resto del personal del centro educativo en la atención, vigilancia y cuidado del alumnado con NEE en los periodos de recreo y descansos, facilitando una adecuada relación con el resto del alumnado.

– Laguntza- eta aholkularitza-profesionalekin (fisioterapeuta, irakasle espezializatuak, hezkuntza-premia berezietako aholkularitzak...) parte hartzea hezkuntza-premia berezietako ikasleekin egin beharreko jardueretan, haien presentzia beharrezkoa bada.

– Participar con las y los profesionales de apoyo y asesoramiento (fisioterapeuta, profesorado especializado, asesorías de NEE, etc.) en las actuaciones con el alumnado con NEE que requieran su presencia.

– Laguntza osagarriko profesionalekin (fisioterapeutak, iraskasle espezializatuak, okupaziozko terapeuta...) lankidetzan aritzea hezkuntza-premia berezietako ikasleek curriculumera sartzeko behar dituzten altzariak, materiala eta laguntza teknikoak egokitu eta erabiltzeko orduan.

– Colaborar con las y los profesionales de apoyo complementario (fisioterapeutas, profesorado especializado, terapeuta ocupacional.) en la adecuación y uso del mobiliario, materiales y ayudas técnicas que el alumnado con NEE precise para acceder al currículo.

– Behar duten hezkuntza-premia berezietako ikasleei laguntza ematea, haien eskola-jarduera egin ahal izateko beharrezkoak diren leku-aldatzeetan.

– Acompañar al alumnado con NEE que lo necesite en aquellos traslados necesarios para que pueda desarrollar su actividad escolar.

– Istripuak eta lehen laguntzak prebenitzeko tekniketan laguntzea edo teknika horiek aplikatzea, ezarritako protokoloen eta jarduteko argibideen arabera.

– Colaborar o aplicar técnicas de prevención de accidentes y primeros auxilios, siguiendo los protocolos y pautas de actuación establecidos.

– Haien eskumenekoak diren alderdiei buruzko txosten teknikoak egitea.

– Realizar los informes técnicos sobre aspectos de su competencia.

5. artikulua.– Erakunde eskatzaileak zenbait baldintza betetzen dituela egiaztatzea.

Artículo 5.– Acreditación de determinados requisitos de la entidad solicitante.

1.– Organo kudeatzaileak behar adina aldiz eta automatikoki egiaztatuko du diru-laguntzak eskatzen dituzten erakundeek zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzen dituzten edo ez, eta, egiaztapen horretarako, ez da erakunde horien oniritzirik beharko, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Printzipio Antolatzaileen Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuak xedatutakoaren arabera.

1.– La acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, por parte de las entidades solicitantes de las ayudas se verificará automáticamente, tantas veces como fuera necesario, por el órgano gestor sin necesidad del consentimiento de los mismos, en aplicación del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

2.– Azaroaren 11ko 1/1997 Legegintza Dekretuaren aldaketa aplikatuz, betebehar hauek egiaztatuko dira eskaeran sartuko den erantzukizunpeko adierazpen baten bidez:

2.– En aplicación del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, mediante una declaración responsable, incluida en la solicitud, se acreditarán, las siguientes obligaciones:

– Eskaera jakinaraztea eta, behar izanez gero, helburu bererako beste administrazio edo erakunde publiko edo pribatu batzuetatik datozen diru-laguntzak edo beste baliabide batzuk lortu direla jakinaraztea.

– Comunicar la solicitud y, en su caso, la obtención de subvenciones, ayudas, ingresos u otros recursos para la misma finalidad, procedentes de cualesquiera administraciones o entes tanto públicos como privados.

– Zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak betetzean egunean egotea egiaztatuko du erakunde eskatzaileak, indarreko legeriak xedatutakoaren arabera.

– La entidad solicitante manifestará que se encuentra al corriente en el cumplimiento de obligaciones tributarias y frente a la seguridad social según lo establecido en la normativa vigente.

– Erakunde eskatzaileak zigor- edo administrazio-bidetik diru-laguntza publikoak jasotzeko zigorrik ez izatea, ezta horretarako desgaitzen duen inolako legezko debekurik ere.

– No hallarse la entidad solicitante sancionada administrativa o penalmente con la pérdida de la posibilidad de obtención de ayudas o subvenciones públicas o no estar incursas en alguna prohibición legal que inhabilite para ello.

– Eskaeran eta harekin batera doan dokumentazioan agertzen diren datuak egiazkoak direla adieraziko du erakunde eskatzaileak, baita diru-laguntza horien onuraduna izateko indarreko legeriak ezarritako baldintzak betetzen dituela ere.

– La entidad solicitante manifestará que son ciertos los datos contenidos en la solicitud y documentación que le acompaña y que cumple con los requisitos establecidos en la normativa vigente para ser beneficiario/a de estas ayudas.

– Halaber, erakunde eskatzaileak bere gain hartuko du, diru-laguntza emateko kontuan hartzen diren baldintzetakoren bati eragiten dion edozein zirkunstantzia aldatuz gero, aldaketa hori Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzari jakinarazteko konpromisoa.

– Asimismo, la entidad solicitante, adquirirá el compromiso de comunicar a la Dirección de Innovación Educativa del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura la modificación de cualquier circunstancia que afecte a alguno de los requisitos exigidos y tenidos en cuenta para la concesión de la subvención.

6. artikulua.– Tramitazio elektronikoa.

Artículo 6.– Tramitación electrónica.

1.– Interesa duten erakundeek aukera izango dute prozedura honen tramiteak bitarteko elektronikoak erabiliz egiteko, Administrazio elektronikoari buruzko otsailaren 21eko 21/2012 Dekretuan eta Informatika eta E-Administraziorako Plataforma Teknologikoa –Platea– onartzen duen Telekomunikazio zuzendariaren 2006ko otsailaren 9ko Ebazpenean araututakoaren arabera.

1.– Las entidades interesadas solicitarán, consultarán y realizarán los trámites de este procedimiento utilizando medios electrónicos, de conformidad con lo regulado en el Decreto 21/2012, de 21 de febrero, de Administración Electrónica y la Resolución de 9 de febrero de 2006, de la Directora de Informática y Telecomunicaciones, que aprueba la Plataforma Tecnológica para la E-Administración –Platea–.

2.– Eskaerak, erantzukizunpeko adierazpenak eta gainontzeko ereduak tramitatzeko zehaztapenak (https://www.euskadi.eus/diru_laguntza/2016/eae/y22-izapide/eu) egoitza elektronikoan daude eskura.

2.– Las especificaciones de cómo tramitar las solicitudes, declaraciones responsables, y demás modelos están disponibles en la sede electrónica, https://www.euskadi.net/ayuda_subvencion/2016/eae/y22-izapide/es

3.– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan: http://www.euskadi.eus/nirekudeaketak egin behar izango dira eskaeraren ondorengo tramiteak.

3.– Los trámites posteriores a la solicitud se deberán realizar en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, https://www.euskadi.net/misgestiones

7. artikulua.– Eskaerak: prozedura, formularioak eta epeak.

Artículo 7.– Solicitudes: procedimiento, formularios y plazos.

1.– Erakunde eskatzaileek Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Hezkuntza Premia Berezien Aplikazio Informatikoan (https://www.hezkuntza.net/appcont/control acceso/index c.html) bete beharko dituzte inprimakia, eskatutako moduluekin, eta Hezkuntza Laguntzako Espezialistaren aparteko baliabidea behar duten hezkuntza-premia berezietako ikasleen zerrenda. Halaber, eta jarduera-planaren proposamenaren arabera, baliabide hori behar duten egokitze-trebetasunak zeintzuk diren adieraziko dute.

1.– Las entidades solicitantes, dentro del plazo de solicitud, deberán cumplimentar en la Aplicación Informática de Necesidades Educativas Especiales del Departamento de Educación, Política lingüística y Cultura (https://www.hezkuntza.net/appcont/control_acceso/index_c.html) el formulario con los módulos solicitados y la relación del alumnado con NEE para quien se estime necesario el recurso extraordinario del personal EAE y señalarán, de acuerdo a la propuesta del plan de actuación, para qué habilidades adaptativas se precisa.

2.– Aplikazioa bete ondoren, erakunde eskatzaileek bitarteko elektronikoen bidez eta «datu-orria» dokumentuarekin batera aurkeztu beharko dute eskaera, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoan. (https://www.euskadi.eus/diru_laguntza/2016/eae/y22-izapide/eu).

2.– Una vez cumplimentada la aplicación, las entidades solicitantes deben presentar la solicitud junto al documento «Hoja de datos» por medios electrónicos en la sede electrónica de la Administración Pública de la Comunidad Autónoma de Euskadi, https://www.euskadi.net/ayuda_subvencion/2016/eae/y22-izapide/es

3.– Dokumentazio hau hilabeteko epean aurkeztuko da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara eman eta hurrengo egunetik hasita.

3.– Esta documentación se presentará el plazo de un mes, a partir del día siguiente a la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

4.– Erakunde eskatzaileek eskaera, harekin batera doan dokumentazioarekin batera, euskaraz edo gazteleraz, nahi duten hizkuntzan, aurkeztu ahal izango dute. Halaber, prozeduran zehar erakunde eskatzaileak aukeratutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilpena Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5.2.a) eta 6.1. artikuluetan xedatutakoaren arabera.

4.– Las entidades solicitantes podrán presentar la solicitud, junto con la documentación que se acompañe, en euskera o castellano, a su elección. Asimismo, a lo largo del procedimiento, se utilizará el idioma elegido por la entidad solicitante, tal y como establecen los artículos 5.2.a) y 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

5.– Eskaerak aurkeztu ondoren akatsik edo datu okerrik dagoela ikusiz gero, hamar eguneko epean akats hori zuzendu behar duela edo derrigorrezko agiriak aurkeztu behar dituela, jakinaraziko zaio interesdunari, horrela egin ezean eskaerari uko egiten diola interpretatuko dela adieraztearekin batera. Horretarako, aldez aurretik ebazpen bat emango da, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 42. artikuluan xedatutakoaren arabera.

5.– Si, presentadas las solicitudes, se advirtiera la existencia de algún defecto o inexactitud, se requerirá al interesado o interesada para que en un plazo de diez días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido o desistida de su petición, previa resolución dictada al efecto de conformidad con lo establecido en el artículo 42 de la Ley 30/1992, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

6.– Datu Pertsonalak Babesteari buruzko abenduaren 13ko 15/1999 Lege Organikoak, eta Titularitate Publikoko Datu Pertsonalaren Fitxategiei eta Datuak Babesteko Euskal Agentzia Sortzeari buruzko otsailaren 25eko 2/2004 Legeak xedatutakoaren arabera, Hezkuntza Berezia izeneko fitxategi batean sartuko dira deialdi honen tramitazioan jasotako datu pertsonalak, baldin eta parte-hartzaileek tratatzeko eta argitara emateko baimena ematen badute, eta fitxategi horrek diru-laguntzen deialdi hau kudeatzea izango du helburu, baita deialdian parte hartzen duten pertsonei nola garatzen den jakinaraztea ere. Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritza da fitxategi honen arduraduna. Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzan erabili ahal izango dira sartu, zuzendu, itxi eta aurkatzeko eskubideak eta, horretarako, helbide honetara jo beharko da: Donostia kalea 1, 01010 Vitoria-Gasteiz.

6.– De conformidad con la Ley Orgánica 15/1999, de 13 de diciembre, de Protección de Datos de Carácter Personal y la Ley 2/2004, de 25 de febrero, de Ficheros de Datos de Carácter Personal de Titularidad Pública y de Creación de la Agencia Vasca de Protección de Datos, los datos personales recogidos en la tramitación de esta convocatoria, cuyo tratamiento y publicación es autorizado por los y las participantes en la misma, serán incluidos en un fichero denominado Educación Especial cuyo objeto será gestionar la presente convocatoria de ayudas así como para informar a las personas concurrentes a dicha convocatoria de su desarrollo. La responsable de este fichero es la Dirección de Innovación Educativa. Los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición se podrán ejercer ante la Dirección de Innovación Educativa dirigiéndose para ello a la siguiente dirección: calle Donostia-San Sebastián 1, 01010 Vitoria-Gasteiz.

7.– Halaber, deialdi honetan parte hartzen duten pertsonek baimena ematen diote Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritzari beste organismo publiko batzuetan egiaztatzeko aurkeztutako agiriak egiazkoak diren edo ez.

7.– Asimismo, las personas concurrentes a esta convocatoria autorizan a la Dirección de Innovación Educativa a comprobar en otros organismos públicos la veracidad de los documentos presentados.

8. artikulua.– Eskaerak baloratzea eta diru-laguntzen ebazpena.

Artículo 8.– Valoración de las solicitudes y resolución de las ayudas.

1.– Hezkuntza Berriztatzeko (Hezkuntza Berezia) lurralde mailako teknikariek aztertuko dituzte eskaerak eta, besteak beste, Berritzeguneetako hezkuntza-premia berezietako aholkularitzek emandako txostenak hartuko dituzte kontuan. Txosten horietan hezkuntza-premia bereziak baloratu behar izanez gero Hezkuntza Laguntzako espezialistaren baliabidea proposatuko da, eta, horretaz gain, hezkuntza-premia berezietako ikasleek behar duten laguntzak nolakoa izan behar duen zehaztuko da. Maila hauek bereiziko dira: laguntza mugatua, zabala eta orokortua.

1.– El estudio de solicitudes se llevará a cabo por el personal técnico territorial de Innovación Educativa (Educación Especial), quien tendrá en cuenta, entre otros criterios, los informes emitidos por las asesorías de NEE de los berritzegunes. En estos informes se habrán valorado las NEE y propuesto la necesidad del recurso de EAE, estableciendo el grado de intensidad del apoyo que el alumnado con NEE precise; distinguiendo, de forma ascendente, entre apoyo limitado, extenso y generalizado.

2.– Halaber, Berritzeguneetako hezkuntza-premia berezietako aholkularitzek behar diren orientabideak emango dituzte, Hezkuntza Laguntzako espezialista bakoitzak, jarduera-planaren barruan, bete beharreko funtzio eta lanei buruzkoak.

2.– Las asesorías de NEE de los berritzegunes emitirán también las oportunas orientaciones acerca de las funciones y tareas a desarrollar por cada EAE en el marco del correspondiente plan de actuación.

3.– Gainera, Hezkuntza Berriztatzeko lurralde mailako teknikarien eskariz, ikastetxe bakoitzak aurkeztutako laguntza-eskaerari buruzko txosten bat emango dute Berritzeguneetako hezkuntza-premia berezietako aholkularitzek, Hezkuntza Laguntzako espezialistak eta ikastetxeak dituen gainontzeko baliabideak emateko erabiltzen diren irizpideak kontuan hartuta.

3.– Además, a solicitud del personal técnico territorial de Innovación Educativa las asesorías de NEE de los berritzegunes emitirán un informe en relación a la solicitud de ayuda presentada por cada centro, teniendo en cuenta los criterios para la dotación del personal EAE y el resto de recursos de los que dispone el centro.

4.– Hauek izango dira Hezkuntza Laguntzako espezialistak emateko irizpideak:

4.– Los criterios para la dotación del personal EAE serán los siguientes:

– Gela egonkor baterako dotazio normalizatua Hezkuntza Laguntzako espezialista batena izango da, eta, dotazio gehigarria emateko, aparteko zirkunstantziak daudela egiaztatu beharko da.

– La dotación normalizada para un aula estable será de un o una EAE, la asignación adicional deberá justificarse en razón de circunstancias excepcionales.

– Laguntza orokortua behar izanez gero, egoeraren testuinguruaren araberako analisia kontuan hartuta emango zaie Hezkuntza Laguntzako espezialistaren premia duten bi ikasleri arreta (adibidez, gela berean edo aldameneko geletan laguntza orokortuaren premia duten bi ikasle, edo laguntza orokortua behar duen ikasle bat eta laguntza zabala behar duen beste bat).

– Cuando exista necesidad de apoyo generalizado, un o una EAE atenderá a dos alumnos y alumnas con NEE, dependiendo del análisis contextualizado de la situación (por ejemplo, dos alumnos o alumnas con necesidad de apoyo generalizado en la misma aula o en aulas próximas, o un/a alumno/a con necesidad de apoyo generalizado y otro/a con necesidad de apoyo extenso).

– Laguntza zabalaren kasuan, Hezkuntza Laguntzako espezialista batek behar duten hezkuntza-premia berezietako hiru ikasleri emango die arreta.

– Cuando se trate de apoyo extenso, un o una EAE atenderá a tres alumnos o alumnas con NEE.

– Laguntza mugatuaren kasuan, Hezkuntza Laguntzako espezialistak hezkuntza-premia berezietako lau ikasleri emango die arreta.

– En el caso de apoyo limitado, un o una EAE atenderá a cuatro alumnos o alumnas con NEE.

– Noizbehinkako laguntzetarako (unean-unean, eskola-irteeretarako, barnetegietarako..., bakarrik eskatuko dira) ez da Hezkuntza Laguntzako espezialista era egonkorrean egongo.

– Los apoyos intermitentes (requeridos tan sólo puntualmente para salidas escolares, barnetegis, etc.) no se dotarán con la presencia estable de EAE.

– Ezin da ikastetxe bakoitzaren kasuistika kontuan hartu, eta, horregatik, Baloratze Batzordeak izango du aparteko egoerak aztertu eta neurriak egokitzeko aukera, egoera horiek testuinguruan aztertu ondoren. Edonola ere, Hezkuntza Berriztatzeko zuzendariari aurkeztuko dion esleitzeko behin betiko proposamenean arrazoitu beharko ditu egoera horiek.

– Dada la imposibilidad de contemplar la casuística de cada centro, la Comisión de Valoración podrá analizar situaciones excepcionales y ajustar las medidas tras un análisis contextualizado de dichas situaciones, que en todo caso deberá motivar en la propuesta definitiva de adjudicación que presentará a la Directora de Innovación Educativa.

5.– Hezkuntza Berriztatzeko (Hezkuntza Berezia) lurralde mailako teknikariek beren proposamena, behar bezalako txostenarekin eta lurralde arduradunaren bidez, Balorazio Batzordeari helaraziko diote. Baloratze Batzorde honek Hezkuntza Berriztapeneko zuzendariari aurkeztuko dio esleitzeko behin betiko proposamena, eta honek ebatziko du.

5.– El personal técnico territorial de Innovación Educativa (Educación Especial) elevará su propuesta debidamente informada, a través del o de la responsable territorial, a la Comisión de Valoración, que presentará la propuesta definitiva de adjudicación a la Directora de Innovación Educativa, quien resolverá.

6.– Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Hezkuntza Berriztatzeko Zuzendaritza da diru-laguntzak kudeatzeko eskumena duen organoa.

6.– El órgano competente para gestionar estas ayudas es la Dirección de Innovación Educativa del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura.

7.– Kide hauek osatuko dute Balorazio Batzordea:

7.– La Comisión de Valoración estará integrada por las y los siguientes miembros:

– Hezkuntza Berezia Zerbitzuko arduraduna (batzorderburua).

– La responsable del Servicio de Educación Especial. (Presidente).

– Hezkuntza Berezia Zerbitzuko teknikaria (idazkaria).

– El técnico del Servicio de Educación Especial. (Secretario).

– Hezkuntza Ikuskaritzako ikuskari nagusia.

– El/la inspector/a general de la Inspección Educativa.

– Hezkuntza Berriztatzeko (Hezkuntza Berezia) lurralde teknikariak.

– Las técnicas y los técnicos territoriales de Innovación Educativa (Educación Especial).

8.– Balorazio Batzordeak, lurralde mailako proposamenak eta haien bideragarritasuna aztertuta, onuradun bakoitzari eman beharreko diru-laguntza kalkulatzeko kasu bakoitzean aplikatu beharreko asteko orduen modulua ezarriko du.

8.– La Comisión de Valoración, estudiadas las propuestas territoriales y su viabilidad, establecerá el módulo de horas semanales a aplicar en cada caso para el cálculo de la subvención a cada beneficiario o beneficiaria.

9. artikulua.– Diru-laguntzen zenbatekoa.

Artículo 9.– Cuantía de las ayudas.

1.– Diru-laguntzen zenbatekoak ez du inoiz ere gaindituko soldataren guztizkoa gehi Gizarte Segurantza (eta aparteko ordainsarien eta oporren proportzioa) kontratatutako Hezkuntza Laguntzako espezialista bakoitzeko, eta urteko 30.801,36 euroko kostu gordina hartuko da oinarritzat 2016rako, eta 30.801,36 eurokoa 2017rako, astean 35 lan-orduko. Zifra horietatik abiatuta kalkulatzen da Hezkuntza Laguntzako espezialista baten lan egindako ordu bakoitzeko kostu gordina, Gizarte Segurantza barne, eta urteko egiazko lanaldia hartzen da kontuan, 22,16 eurokoa litzatekeena.

1.– La cuantía de las ayudas en ningún caso superará el total del sueldo más la Seguridad Social (y proporción correspondiente de extras y vacaciones) por EAE contratado o contratada, tomado como base un coste bruto, incluida la Seguridad Social, de 30.801,36 euros/año para 2016 y 30.801,36 euros/año para 2017, por 35 horas semanales de trabajo. A partir de estas cifras se calcula el coste bruto por hora trabajada, incluida la Seguridad Social, de una o un EAE, considerando la jornada efectiva anual, que sería de 22,16 euros.

2.– Diru-laguntzen zenbatekoa 2016-2017 ikasturterako egingo da, hots, 2016ko irailaren 1etik 2017ko abuztuaren 31ra bitartean, onuradunak kontratuaren bidez egiaztatua, eta asteko dedikazioaren modulu hauen arabera:

2.– El cálculo de las cantidades de las ayudas se hará por el periodo correspondiente al curso escolar 2016-2017, desde el 1 de septiembre de 2016 hasta el 31 de agosto de 2017, acreditado contractualmente por el beneficiario o beneficiaria y según los siguientes módulos de dedicación semanal:

– Asteko 25 ordu: 22.000,97 euro.

25 horas/semana: 22.000,97 euros.

– Asteko 20 ordu: 17.600,78 euro.

20 horas/semana: 17.600,78 euros.

– Asteko 15 ordu: 13.200,58 euro.

15 horas/semana: 13.200,58 euros.

– Asteko 10 ordu: 8.800,39 euro.

10 horas/semana: 8.800,39 euros.

3.– Salbuespen gisa, interesdunaren eskariz eta horretarako eranskinaren atalean agertu beharko dela, aurreko puntuan ezarritakoen artean ez dagoen ordu-modulu bat eman ahal izango da, asteko dedikazioaren modulu hauen arabera:

3.– Con carácter excepcional, a solicitud del interesado o interesada, haciéndolo constar en el apartado correspondiente del anexo, se podrá conceder un módulo horario distinto de los establecidos en el punto anterior, según los siguientes módulos de dedicación semanal:

– Asteko 35 ordu: 30.801,36 euro.

35 horas/semana: 30.801,36 euros.

– Asteko 30 ordu: 26.401,17 euro.

30 horas/semana: 26.401,17 euros.

Horretarako, Berritzeguneetako hezkuntza-premia berezietarako aholkularitzek, behar diren txostenen bidez, eskaera abalatu beharko dute. Ondorio horietarako, irizpide hau hartuko da kontuan: mugitzeko elbarritasunari lotutako hezkuntza-premia berezietako ikasleak, elikadurari lotutako eginkizunetarako laguntza behar dutenak, eta portaeraren nahaste larriari lotutako hezkuntza-premia berezietako ikasleak, autolesioak edo zauriak ekiditeko ikuskatze handia eskatzen dutenak.

Para ello, será necesario que lo avalen los oportunos informes de las asesorías de NEE de los berritzegunes. A estos efectos se tendrá en cuenta el siguiente criterio: alumnado con NEE vinculadas a discapacidad motora que requiera ayuda para las tareas relacionadas con la alimentación o alumnado con NEE vinculadas a trastornos graves de comportamiento que requiera supervisión intensa, para evitar autolesiones o agresiones.

10. artikulua.– Diru-laguntzen jarraipena.

Artículo 10.– Seguimiento de las ayudas.

Jarduera-planaren jarraipena egitearen ondorioz, hasierako eskaerari begira izandako aldaketen berri emango diote Berritzeguneetako hezkuntza-premia berezietarako aholkularitzek hezkuntza-administrazioari, behar diren erabakiak hartzeko eta baliabide espezifiko horien funtzionamenduaz Hezkuntza Ikuskaritzak duen kontrolaren kalterik gabe.

Las asesorías de NEE de los berritzegunes, como consecuencia del seguimiento del plan de actuación, informarán a la administración educativa de las modificaciones acaecidas con respecto a la solicitud inicial con la finalidad de tomar las decisiones que correspondan, sin perjuicio del control que sobre el funcionamiento de estos recursos específicos tiene encomendado la Inspección de Educación.

11. artikulua.– Diru-laguntzak ematea.

Artículo 11.– Concesión de las Ayudas.

1.– Hezkuntza Berriztatzeko zuzendariaren ebazpenaren bidez eman edo ukatuko dira agindu honetan araututako diru-laguntzak, banakako jakinarazpena elektronikoa izango da, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariaren bidez emango da argitara, sei hilabeteko gehienezko epean, agindu hau argitara eman eta hurrengo egunetik hasita. Epe hori pasa ondoren, ez bada ebazpenik eman, beren eskaerak ezetsi direla interpretatu beharko dute interesdunek.

1.– La concesión o, en su caso, denegación de las ayudas reguladas en la presente Orden se realizará mediante Resolución de la Directora de Innovación Educativa, la notificación individualizada será electrónica y se dará publicidad a través del Boletín Oficial del País Vasco en un plazo máximo de seis meses a contar a partir del día siguiente al de la publicación de la presente Orden. Si transcurrido este plazo no se ha dictado ni publicado Resolución alguna, los interesados e interesadas podrán entender desestimadas sus solicitudes.

2.– Gorako errekurtsoa jarri ahal izango zaio Hezkuntza sailburuordeari administrazio-bideari amaiera ematen ez dion ebazpen honen kontra, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 114. eta 115. artikuluetan xedatutakoaren arabera, jakinarazpen elektronikokorako hurrengo egunetik aurrera hilabeteko epean.

2.– Contra dicha Resolución, que no agota la vía administrativa, podrá interponerse recurso de alzada ante la Viceconsejera de Educación, conforme a lo previsto en los artículos 114 y 115 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de la notificación electrónica.

3.– Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak eta haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko diru-laguntzen barruan diru-laguntza horiek itzultzeko edo zigortzeko prozedurarik hasi bada eta oraindik tramitazio-fasean badago, prozedura horrek bukatzearen baldintzapean egongo da diru-laguntza eman eta ordaintzeko prozesua.

3.– La concesión y, en su caso, el pago de la ayuda quedará condicionada a la terminación de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma del País Vasco y sus Organismos Autónomos, se halle todavía en tramitación.

12. artikulua.– Onuradunaren eginbeharrak.

Artículo 12.– Obligaciones del beneficiario.

Agindu honen bidez araututako diru-laguntzen onuradunek, diru-laguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. artikuluan ezartzen dituen eginbeharrak ez ezik, ondorengo hauek ere bete beharko dituzte:

Los beneficiarios y beneficiarias de las ayudas reguladas por la presente Orden deberán cumplir, además de las obligaciones establecidas en el artículo 14 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, las siguientes obligaciones:

– Emandako diru-laguntza onartzea. Zentzu horretan, hamabost eguneko epean, ebazpen EHAAn argitara eman eta hurrengo egunetik hasita, erakunde onuradunek espresuki eta idatziz uko egiten ez badiote, onartu dutela interpretatuko da.

– Aceptar la ayuda concedida. En este sentido, si en el plazo de quince días tras la fecha de publicación de la Resolución en el BOPV las entidades beneficiarias no renuncian expresamente y por escrito a la misma, se entenderá que ésta queda aceptada.

– Diru-laguntza eman den helbururako erabiltzea.

– Utilizar la ayuda para el destino que ha sido concedida.

– Kontrol Ekonomikoko Bulegoari eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiari eskatzen dioten informazioa ematea, deialdi honen kontura jasotako diru-laguntzak direla-eta, beren funtzioak betez informazio hori eskatzen dutenean instituzio horiek.

– Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que le sea requerida en el ejercicio de sus funciones respecto de las ayudas recibidas con cargo a esta convocatoria.

13. artikulua.– Diru-laguntza ordaindu eta justifikatzea.

Artículo 13.– Pago y justificación de la ayuda.

1.– Diru-laguntza hiru zatitan ordainduko da: lehenengoa guztizko zenbatekoaren % 32,6 eta gainontzeko % 67,4ren erdia hurrengo biak. 2016-2017 ikasturtean zehar egingo dira lehen bi ordainketak, eta hirugarren atalean exijitutako dokumentazioa egiaztatu ondoren hirugarrena.

1.– El abono de la ayuda se realizará en tres pagos: el primero por un 32,6% del importe total y los dos siguientes por la mitad del 67,4% restante. Los dos primeros pagos se abonarán a lo largo del curso 2016-2017 y el tercer pago una vez comprobada la documentación exigida en el apartado tercero.

2.– Diru-laguntzaren lehen fasea ordaindu aurretik, ikastetxeak dokumentazio hau aurkeztu beharko du, 15 eguneko epean, ebazpena argitara ematen denetik hasita.

2.– Antes de procederse al abono del primer pago de la ayuda, el centro deberá presentar la siguiente documentación, en el plazo de 15 días tras la publicación de la resolución:

– Kontratutako Hezkuntza Laguntzako espezialistei exijitutako titulazioa, agindu honen 4.1.artikuluan xedatutakoaren arabera.

– Titulación exigida del personal EAE contratado, atendiendo a lo indicado en el artículo 4.1 de esta Orden.

– Hezkuntza Laguntzako espezialista bakoitzarekin egindako lan-kontratua.

– Contrato de trabajo realizado con cada EAE.

3.– 2016-2017 ikasturteak bukatuta eta diru-laguntzaren hirugarren eta azken fasea ordaindu aurretik, jasotako diru-laguntza nola erabili den egiaztatzeko dokumentazioa (nominen kopiak eta Gizarte Segurantzari kotizatu izanaren TC1 eta TC2 buletinak) aurkeztu beharko du diru-laguntzaren onuraduna izan den ikastetxeak, 2017ko irailaren 30a baino lehenago, betiere.

3.– Finalizado el curso 2016-2017, antes de proceder al tercer y último pago, el centro beneficiario de la ayuda, aportará antes del 30 de septiembre de 2017 la documentación acreditativa del empleo dado a la ayuda recibida (copias de las nóminas y boletines de cotización a la Seguridad Social, TC1 y TC2).

4.– Justifikazioak bitarteko elektronikoen bidez aurkeztu behar izango dira, helbide honetan: http://www.euskadi.eus/nirekudeaketak.

4.– Las justificaciones deberán presentarse por medios electrónicos en http://www.euskadi.net/misgestiones

5.– Onuradunek deialdi honen ebazpenak, agindu honek, diru-laguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. artikuluan eta gainontzeko arauetan ezarritako baldintzaren bat bete ezean, Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Printzipio Antolatzaileen Legeak xedatutakoa aplikatuko da, eta, abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuak xedatzen duen prozeduraren arabera, jasotako kopuruak gehi aplikatu beharreko interesak itzuli beharko dizkiote Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari.

5.– En el supuesto de que los beneficiarios y las beneficiarias incumplieran cualquiera de las condiciones establecidas en la Resolución por la que se resuelve esta convocatoria, en la presente Orden, o en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, y demás normas concordantes, serán de aplicación las disposiciones contenidas en la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco y de conformidad con el procedimiento previsto en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, en virtud del cual deberán reintegrar a la Tesorería General de País Vasco las cantidades recibidas más los intereses que resultaren de aplicación.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek administrazio-bideari amaiera ematen dio, eta, beraren aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa jarri ahal izango diote interesdunek Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburuari, hilabeteko epean, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara eman eta hurrengo egunetik hasita, edo zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietarako Salan, bi hilabeteko epean, aldizkari ofizial berean argitara eman eta hurrengo egunetik hasita.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrán los interesados e interesadas interponer recurso potestativo de reposición ante la Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su publicación en el mismo diario oficial.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitara eman eta hurrengo egunetik aurrera izango ditu agindu honek ondorioak.

La presente Orden surtirá efecto a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko maiatzaren 31.

En Vitoria-Gasteiz, a 31 de mayo de 2016.

Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kulturako sailburua,

La Consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura,

CRISTINA URIARTE TOLEDO.

CRISTINA URIARTE TOLEDO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental