Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

85. zk., 2016ko maiatzaren 6a, ostirala

N.º 85, viernes 6 de mayo de 2016


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

OSASUN SAILA
DEPARTAMENTO DE SALUD
1920
1920

AGINDUA, 2016ko apirilaren 19koa, Osasuneko sailburuarena, 2016. urtean hastekoak diren osasun-arloko ikerketa-proiektuei laguntzak emateko deialdia egiteko dena.

ORDEN de 19 de abril de 2016, del Consejero de Salud, por la que se convocan ayudas a proyectos de investigación en salud a iniciar en el año 2016.

Osasun Sailaren eskumenetako bat da osasun-zientzien alorrean ikerketa-jarduerak sustatzea eta planifikatzea, Euskadiko osasun-sistema etengabe garatu eta hobetzeko funtsezko elementua baita hori.

El Departamento de Salud tiene entre sus competencias el fomento y la planificación de la actividad investigadora dentro del campo de las ciencias de la salud, como un elemento fundamental en el desarrollo y mejora continua del sistema sanitario de Euskadi.

Osasunari buruzko apirilaren 25eko 14/1986 Legeak, Euskadiko Antolamendu Sanitarioari buruzko ekainaren 26ko 8/1997 Legeak, Ikerketa Biomedikoari buruzko uztailaren 3ko 14/2007 Legeak eta Zientziari, Teknologiari eta Berrikuntzari buruzko ekainaren 1eko 14/2011 Legeak ikerketa sanitarioa sustatzeko erreferentzia-esparru bateratu bat eskaintzen dute, eta era eraginkorragoan funtzionatzeko baldintzak ezartzen dituzte.

La Ley 14/1986, de 25 de abril, General de Sanidad, la Ley 8/1997, de 26 de junio, de Ordenación Sanitaria de Euskadi, la Ley 14/2007, de 3 de julio, de investigación biomédica y la Ley 14/2011, de 1 de junio, de la Ciencia, la Tecnología y la Innovación, proporcionan un marco común de referencia para el fomento de la investigación sanitaria, estableciendo las condiciones para un funcionamiento más eficaz.

Osasun Sailak, Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzaren bidez, ikerketa sustatzea eta ikerketa sanitarioaren esparruan sartzen diren nodo profesional berriak bilatzea du helburu; horretarako, ikerketa-proiektuak finantzatzen ditu, eta Osasun Saileko langile ikertzaileek Europako eta estatuko diru-laguntza publikoek lagundutako ikerketa-proiektuetan parte hartzen dute.

El Departamento de Salud, a través de la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria, se propone el fomento de la investigación y la búsqueda de nuevos nodos de profesionales que se incorporan al campo de la investigación sanitaria, financiando proyectos de investigación, y participando a través de su propio personal investigador en proyectos de investigación objeto de subvenciones públicas europeas y estatales.

Agindu honetan araututako jardueren xedea da herritarren osasuna eta ongizatea sustatzea, eta, horretarako, gaixotasunen prebentzioa, diagnosia edo tratamendua hobetzera bideratutako jakintza sortzen, zabaltzen edo aplikatzen laguntzen du, bai eta osasun publikoa sustatzen eta osasun-zerbitzuak hobetzen ere.

Las actuaciones reguladas en esta Orden tienen como objetivo contribuir a fomentar la salud y el bienestar de la ciudadanía a través del apoyo a la generación, transferencia y/o aplicación del conocimiento enfocado a la mejora en la prevención, diagnóstico y/o tratamiento de las enfermedades, así como a la promoción de la salud pública y a la mejora de los servicios de salud.

Deialdi hau plan estrategiko honen esparruaren barruan dago: «Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Plana (ZTBP). Espezializazio adimentsuko estrategia. Research & Innovation Smart Specialisation Strategy - RIS3». Bertan dago jasota osasun-arloko ikerketa-proiektuetarako laguntzak izango direla plan horren helburua lortzera bideratutako baliabideak, agindu honetan araututa.

La presente convocatoria se enmarca en el Plan Estratégico «PCTI 2020. Una estrategia de especialización inteligente. Research & Innovation Smart Specialisation Strategy – RIS3», que recoge como instrumento al servicio de los objetivos del Plan, las Ayudas a proyectos de investigación en salud, que regula esta Orden.

Deialdi honen lehentasunezko arloak Osasun Sailak legealdi honetarako ezarritako estrategiaren, Osakidetzaren ildo estrategikoen eta 2013-2020rako Euskadiko Osasun Planaren esparruan sartzen dira –azken hori EAEko osasun-arloko jarduera publikoak bateratzen dituen tresna da–. Horiek guztiek sustatzen dituzte ikerketa eta berrikuntza, osasuna hobetzeko eta osasun-sistemaren kalitatea eta eraginkortasuna areagotzeko bide den jakintza sortzen duten heinean. Honako hauei buruzko ikerketa sustatzen da: prozesu patologikoen arrazoiei eta horien prebentzioari, detekzioari eta tratamenduari buruzkoa, medikuntza pertsonalizatua edo zehatzaren moduko paradigmak barne, bai eta teknologia berriak garatzeari eta aplikatzeari buruzkoa ere, ikuspegi traslazional batetik, ikerketako emaitzak gaixoengan bizkor aplikatu ahal izateko. Osasuna hobetzeko helburuaren barruan sartzen da zerbitzu sanitarioetako ikerketa eta osasun-alorrean egiten diren esku-hartzeen eraginkortasunaren ebaluazioa, eta kontuan hartzen ditu interes sozial eta sanitario handia duten gaixotasunak, bai eta erikortasun anitzak eta prozesu kronikoek sorrarazitako gaixotasun-karga ere.

Las áreas prioritarias de la presente convocatoria se enmarcan más concretamente en la estrategia del Departamento de Salud para esta Legislatura, en las líneas estratégicas de Osakidetza, y en el Plan de Salud de Euskadi 2013-2020, instrumento que enmarca las actuaciones públicas en materia de salud en Euskadi. Todos ellos impulsan la investigación y la innovación como generadoras de conocimiento al servicio de la mejora de la salud y de la calidad, eficacia y eficiencia del sistema de salud. Se fomenta la investigación en torno a las causas de los procesos patológicos y su prevención, detección y tratamiento, incluyendo la incorporación de paradigmas como la medicina personalizada o de precisión, así como el desarrollo y aplicación de nuevas tecnologías, desde un enfoque traslacional que permita la rápida implementación de los resultados de investigación a la aplicación en pacientes. El objetivo de mejora de la salud incluye la investigación en servicios sanitarios y la evaluación de la efectividad de las intervenciones en salud, y tiene en cuenta las enfermedades de interés social y sanitario relevante así como la carga de enfermedad producida por la multimorbilidad y los procesos crónicos.

Osasun Sailak 2016ko diru-laguntzetarako duen plan estrategikoaren barruan dago deialdi hau, eta ikerketa- eta berrikuntza-jarduerak hartzen ditu diruz laguntzeko arlo handitzat.

La presente convocatoria se encuentra incluida en el Plan Estratégico de Subvenciones 2016 del Departamento de Salud, que recoge la investigación y la innovación como una de las grandes áreas de actividad subvencional.

Horregatik guztiagatik, eta kontuan hartuta Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren kargurako diru-laguntzen bermeen eta itzulketaren sistema orokorra arautzen duen abenduaren 17ko 698/1991 Dekretua, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretua (1998ko urtarrilaren 19ko EHAA) eta Diru-laguntza Orokorrei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legea, honako hau

Por todo ello y teniendo en cuenta el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen general de garantías y reintegro de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco, el Decreto legislativo 1/1997, de 11 de noviembre (Boletín Oficial del País Vasco de 19 de enero de 1998), por el que se aprueba el Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco y la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

1. artikulua.– Xedea.

Artículo 1.– Objeto.

Agindu honen helburua da 2016. urtean garatzen hasten diren osasun-arloko ikerketa-proiektuetarako laguntza ekonomikoen deialdia arautzea eta laguntza horiek ematea, betiere objektibotasun-, norgehiagoka- eta publikotasun-printzipioei jarraikiz.

Es objeto de la presente Orden la regulación de la convocatoria y concesión de ayudas económicas a proyectos de investigación en salud cuyo desarrollo se inicie durante el año 2016 de acuerdo con los principios de objetividad, concurrencia competitiva y publicidad.

2. artikulua.– Diruz lagundu daitezkeen proiektuak.

Artículo 2.– Proyectos subvencionables.

1.– Ikerketa-proiektuak ikerketa biomedikoaren edo osasun-alorreko eta osasun-zerbitzuetako teknologiaren ingurukoak izan daitezke, esku-hartzeen eraginkortasunaren ebaluazioa barne.

1.– Los proyectos de investigación podrán ser de Investigación Biomédica o de Investigación en Tecnologías para la salud y Servicios Sanitarios, incluyendo la evaluación de la efectividad de intervenciones.

Deialdi honen ondorioetarako, ikerketa biomedikotzat jotzen da osasun publikoko oinarrizko ikerketa, ikerketa klinikoa eta epidemiologikoa, eta, oro har, giza osasunari buruzko ikerketa traslazionala, bai eta behar den garapen teknologikoa ere, osasuna hobeki sustatzeko eta gaixotasunen prebentzioa, diagnostikoa, jarraipena, monitorizazioa eta tratamendua hobetzeko.

A efectos de esta convocatoria se entiende como investigación biomédica la investigación básica, clínica, epidemiológica, en salud pública y en general la investigación traslacional en salud humana, así como el desarrollo tecnológico necesario, para la mejor promoción de la salud, prevención, diagnóstico, seguimiento, monitorización y tratamiento de las enfermedades.

Osasunerako eta osasun-zerbitzuetarako teknologien gaineko ikerketaren xedea da jarduera klinikoa, kalitatea eta pazientearen segurtasuna hobetzea, bai eta esku-hartzeen eraginkortasuna ere, bereziki ebaluazioaren alorreko ikerketaren bidez. Osasun-teknologiatzat eta osasun-zerbitzutzat jotzen dira norbanakoen edo kolektiboen osasun-beharrak asetzeko erabiltzen diren baliabidea guztiak, hala nola, medikamentuak, mediku-ekipamenduak, -gailuak eta -prozedurak, antolaketa-ereduak eta laguntza-sistemak.

La investigación en tecnologías para la salud y servicios sanitarios se enfoca a la mejora de la práctica clínica, de la calidad y la seguridad del paciente, y de la efectividad de las intervenciones, en particular a través de la investigación en evaluación. Se entiende por tecnología sanitaria y servicios sanitarios todos los recursos que se utilizan con el fin de satisfacer las necesidades sanitarias individuales o colectivas tales como los medicamentos, los equipos, dispositivos y procedimientos médicos, los modelos organizativos y los sistemas de apoyo empleados.

2.– Laguntzak eskatzen dituzten proiektuek ikertzaile nagusi bakarra izango dute, eta berak izango du proiektuaren gauzatze zientifiko-teknikoaren gaineko ardura.

2.– Los proyectos para los que se soliciten las ayudas deberán contar con un único investigador o investigadora principal, que será responsable de la ejecución científico-técnica del proyecto.

3.– Aurkeztutako ikerketa-proiektuek Helsinkiko Adierazpenean ezarritako oinarrizko printzipioak eta ikerketa medikoaren arloan indarrean dagoen legediak ezarritako baldintzak errespetatu beharko dituzte.

3.– Los proyectos de investigación presentados deberán respetar los principios fundamentales establecidos en la Declaración de Helsinki, así como cumplir los requisitos establecidos por la legislación vigente en el ámbito de la investigación médica.

3. artikulua.– Onuradunak.

Artículo 3.– Beneficiarios.

1.– Deialdi honetan jasotako laguntzen onuradun izan ahalko dute Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako I+G-ko zentro publiko eta pribatu guztiek. Ondorio horietarako, onuraduntzat hartzen dira: erakunde sanitario publikoak, unibertsitate publikoak, aitortutako ikerketa-erakunde publikoak, administrazio publikoaren menpeko I+G-ko zentroak, ikerketa sanitarioko institutuak, erakunde sanitario pribatuak, unibertsitate pribatuak eta beste erakunde pribatu batzuk, nortasun juridiko propioa dutenak, I+G-ko ekintzetan frogatutako gaitasuna edo jarduerak dituztenak, eta sistema sanitarioko zentroetako ikerketa-jarduerak kudeatzen dituzten zuzenbide publiko edo pribatuko beste erakunde batzuk.

1.– Podrán ser beneficiarios de las ayudas contempladas en la presente Convocatoria, los centros públicos y privados de I+D sitos en la Comunidad Autónoma del País Vasco. A estos efectos se entiende por beneficiarios: entidades e instituciones sanitarias públicas, universidades públicas, los organismos públicos de investigación reconocidos, centros de I+D dependientes de la administración pública, Institutos de Investigación Sanitaria, entidades e Instituciones sanitarias privadas, universidades y otras entidades privadas, con personalidad jurídica propia, con capacidad o actividad demostradas en acciones de I+D, y otras entidades de derecho público o privado que gestionen las actividades de investigación de centros del sistema sanitario.

2.– Zehapen administratibo edo penala izateagatik diru-laguntzak eta laguntza publikoak jasotzeko aukera galdu duten zentroek ezin izango dituzte deialdi honetako laguntzak jaso, dagokion zehapenak ezarritako aldian. Era berean, ez dute parte hartzerik izango horretarako ezgaitzen dituen debeku legalen bat dutenek.

2.– No podrán acceder a las ayudas objeto de convocatoria, durante el período que establezca la correspondiente sanción, los centros sancionados penal o administrativamente con la pérdida de la posibilidad de obtener subvenciones o ayudas públicas, ni los que se hallen incursos en prohibición legal alguna que les inhabilite para ello.

3.– Diru-laguntzaren indarraldian zehar, zentro eskatzaileek egunean izan behar dituzte zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak, edo haietatik salbuetsita egon izan ere, ofizioz egiaztatuko du Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak horrela dela, Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bategineko 50.3 artikuluan xedatutakoarekin bat (azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren bidez onartu zen testu bategin hori). Diru-laguntzen Erregelamendu Orokorraren 22.4 artikuluari jarraikiz, onuradunak berariaz egiten badio uko baimena emateari organo eskudunak egiaztagiriak zuzenean eskura ditzan, berak eman beharko ditu zuzenean betebehar horiek betetzen dituela egiaztatzen duten agiriak.

3.– Los centros solicitantes deberán estar durante la vigencia de la subvención al corriente o exentos de sus obligaciones tributarias, así como con la Seguridad Social La verificación de tal extremo se efectuará de oficio por la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria de conformidad con lo dispuesto en el artículo 50.3 del Texto Refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco 1/1997, aprobado por Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre. En el caso de que, de acuerdo con el artículo 22.4 del Reglamento General de Subvenciones (RGS), el beneficiario deniegue expresamente su consentimiento para que el órgano competente obtenga directamente las acreditaciones, deberá aportar directamente los certificados que acrediten el cumplimiento de los mismos.

4.– Erakunde onuradunek ezaugarri bereko beste laguntza edo diru-laguntza batzuk jaso badituzte Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren edo haren erakunde autonomoen eskutik, eta laguntza horien inguruko itzulera- edo zigor-prozesuren bat izapidetzen ari bada, prozesu horrek amaituta egon behar du erakunde horiei diru-laguntza hau esleitzeko edo esleituta dutenei dagokiena ordaintzeko. Zentro eskatzaileei 3.2 artikuluan exijitutako baldintza erakunde onuradunei exijituko zaie diru-laguntza indarrean dagoen bitartean.

4.– La concesión y, en su caso, el pago de las ayudas a las entidades beneficiarias quedarán condicionados a la finalización de cualquier procedimiento de reintegro o sancionador que, habiéndose iniciado en el marco de ayudas o subvenciones de la misma naturaleza concedidas por la Administración General de la Comunidad Autónoma de Euskadi y sus organismos autónomos, se halle todavía en tramitación. La condición exigida a los centros solicitantes en el artículo 3.2 se exigirá a las entidades beneficiarias durante la vigencia de la subvención.

5.– Oro har, deialdi honetan onuradunak izateko zerbait xedatu gabe geratu bada, baliatu beharko da Diru-laguntzeen Lege Orokorra, baldin eta bertan xedatuta badago, bera baita oinarrizkoa.

5.– En general, para lo no establecido en la presente convocatoria sobre la condición de beneficiarios, será de aplicación el artículo 13 de la Ley General de Subvenciones (LGS) en todo lo previsto por aquélla, dado su carácter básico.

4. artikulua.– Diru-laguntzak emateko prozedura.

Artículo 4.– Procedimiento de concesión.

Adierazitako laguntzak lehiaketa bidez emango dira. Laguntzak emateko, eskabideak alderatu egingo dira, euren artean lehentasuna ezartzeko. Lehentasuna 12. artikuluan ezarritako balioespen-irizpideei jarraituz ezarriko da, eta laguntzak emango dira harik eta deialdian esleitutako kredituak agortu arte.

La concesión de las ayudas contempladas se efectuará por el procedimiento de concurso. A estos efectos la concesión se realizará mediante la comparación de las solicitudes presentadas a fin de establecer una prelación entre las mismas atendiendo a los criterios de valoración que se fijan en el artículo 12 y adjudicando las ayudas hasta el agotamiento, en su caso, de los créditos asignados a la convocatoria.

5. artikulua.– Baliabide ekonomikoak.

Artículo 5.– Recursos económicos.

1.– Deialdi hau finantzatzera bideratutako baliabide ekonomikoen zenbateko osoa 1.200.000 eurokoa da. Baliabide ekonomiko horiek Euskadiko Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan horrexetarako ezarri diren aurrekontu-kredituetatik datoz.

1.– El importe de los recursos económicos destinados a financiar esta Convocatoria, procedentes de los correspondientes créditos presupuestarios establecidos al efecto en los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco, asciende a la cantidad de 1.200.000 euros.

2.– Artikulu honetan adierazitako zenbatekoa handiagotu egin ahal izango da, eskatutako laguntzen zenbateko osoa kontuan hartuta, Osasun Sailaren programak gauzatu ostean agortu gabe geratu diren aurrekontu-zuzkiduren arabera, indarrean dagoen legediak kreditu-loturarako edo aurrekontuak aldatzeko ezarritako araubideari jarraikiz, eta laguntzak emateko hasiko den prozeduraren ebazpena eman baino lehen. Egoera hori gertatuz gero, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian jakinaraziko da Osasuneko sailburuordearen ebazpen baten bidez.

2.– El importe expresado en este artículo podrá ser incrementado, teniendo en cuenta la cuantía total de las ayudas solicitadas, en función de las disponibilidades presupuestarias no agotadas que resulten de la ejecución de los programas del Departamento de Salud, conforme al régimen de vinculación crediticia o de modificación presupuestaria previsto en la legislación vigente y con carácter previo a la resolución del procedimiento de concesión de ayudas que se inicia. De producirse dicha circunstancia, se dará publicidad de ello en el Boletín Oficial del País Vasco mediante resolución del Viceconsejero de Salud.

3.– Bereziki aintzat hartuko dira ikerketa-talde hasiberriek garatutako proiektuak, betiere 12. artikuluan eskatzen den gutxieneko puntuazioa lortuta. Talde bat hasiberritzat joko da baldin eta proiektu batean halako ardura-mailarekin inoiz aritu ez den ikertzaile nagusi bat badu eta ikertzaileen taldean esperientzia egiaztatua dutenak % 20 baino gutxiago badira. Halako proiektuak finantzatzeko, deialdi honetako baliabide ekonomiko guztien % 10 erabiliko da, gutxienez.

3.– Tendrán una especial consideración los proyectos que, superando las puntuaciones mínimas exigidas en el artículo 12, sean desarrollados por equipos de investigación noveles, entendiendo como equipo novel aquél cuyo investigador o investigadora principal nunca haya participado en un proyecto como tal, y el porcentaje de coinvestigadores con experiencia contrastada sea inferior al 20% del total. A la financiación de este tipo de proyectos se destinará un mínimo del 10% del total de los recursos económicos de esta Convocatoria.

6. artikulua.– Diru-laguntzak jaso ditzaketen proiektuek bete beharrekoak.

Artículo 6.– Requisitos de los proyectos subvencionables.

1.– Ikerketa-proiektuek zentro anitzekoak behar dute izan. Zentro anitzekoak izango dira agindu honetako 3. artikuluko deskribapenaren arabera bi erakunde edo gehiagok parte hartzen badute, eta horietako bi behintzat euskal osasun sistemakoak badira. Biocruces eta Biodonostia osasun ikerketa institutuak euskal osasun sistemako zentrotzat hartzen dira.

1.– Los proyectos de investigación deberán tener carácter multicéntrico, lo que se dará cuando en el proyecto participen dos o más organizaciones según descripción del artículo 3 de la presente Orden, de las cuales al menos dos sean centros del sistema sanitario vasco. Los Institutos de Investigación Sanitaria Biocruces y Biodonostia se entienden como centros del sistema sanitario vasco.

Salbuespen gisa, eta ikertu beharreko eremuaren espezifikotasuna dela-eta euskal osasun sisteman osasun-zentro ikertzaile nahikorik ez badago zentro-aniztasunaren baldintza betetzeko, baldintza hori betetzetik salbuetsiko dira proiektuak, baldin eta proposamenean gorabehera hori behar bezala arrazoitzen bada.

Excepcionalmente, y si por la especificidad del área objeto de investigación, no existiesen suficientes centros del sistema sanitario vasco con actividad investigadora para cumplir el requisito de multicentricidad, los proyectos podrán ser eximidos de la observancia de esta condición, si fundamentan motivadamente esta circunstancia en la propuesta.

2.– Urte bat eta hiru urte arteko denbora-tartean gauzatu ahal izango dira ikerketa-proiektuak.

2.– Los proyectos de investigación podrán desarrollarse durante un periodo de entre uno y tres años.

3.– Proiektua gauzatzeko epea, bestalde, laguntzak emateko ebazpena EHAAn argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da zenbatzen.

3.– El plazo de ejecución del proyecto comenzará a computarse el día siguiente de la publicación en el BOPV de la Resolución por la que se conceden las ayudas.

7. artikulua.– Ikerketa-taldearen eskakizunak.

Artículo 7.– Requisitos del equipo investigador.

1.– Ikertzaile nagusiak honako baldintza hauek bete beharko ditu:

1.– El investigador o investigadora principal cumplirá los siguientes requisitos:

a) Proiektua egiteko eskaera egin duen zentroarekin funtzionario-, estatutu- edo kontratu-lotura gauzatua izatea, gutxienez eskabidea aurkeztu den unetik emakida-ebazpena eman arteko aldian. Ikerketa sanitarioko institutuei dagokienez, eta zuzenbide pribatuko fundazio bidez ikerketa-jarduerak kudeatzen dituzten Euskal Osasun Sistemako zentroei dagokienez, edo zuzenbide publiko edo pribatuko beste erakunde batzuei dagokienez, zentro eskatzailearekin, zuzenbide pribatuko fundazioarekin, zuzenbide publiko edo pribatuko kudeaketako erakundearekin edo, hala badagokio, ikertzailearen lotura babesten duen hitzarmen bat indarrean daukaten erakundeekin izango dute lotura ikertzaile nagusiek.

a) Tener formalizada su vinculación funcionarial, estatutaria o contractual con el centro solicitante o de realización del proyecto, como mínimo en el periodo comprendido entre el momento de la solicitud de ayuda y el de resolución de concesión. En el caso de los Institutos de Investigación Sanitaria acreditados, y de centros del ámbito del Sistema Vasco de Salud que gestionan sus actividades de investigación mediante fundación de derecho privado, u otras entidades de derecho público o privado, la vinculación de los investigadores principales lo será con el centro solicitante, con la fundación de derecho privado, con la entidad de derecho público o privado de gestión, o en su caso, con aquellas entidades con las que mantengan convenio en vigor que ampare la vinculación del investigador o investigadora.

b) Osasun-prestakuntza espezializatuko programarik egiten ez aritzea.

b) No estar realizando un programa de formación sanitaria especializada.

c) Deialdi honetako proiektu baten ikertzaile nagusi gisa parte hartu ahal izango dute, baldin eta martxan diren proiektuetan (2014an eta 2015ean hasteko ziren Osasun Saileko ikerketa-proiektuen deialdietako proiektuetan) ikertzaile nagusi gisa ageri ez badira. Osasun Saileko osasun-arloko ikerketa-proiektuen deialdietako (2014an, 2015ean eta 2016an hastekoak) ikerketa-proiektu bakarrean parte hartu ahal izango dute laguntzaile gisa.

c) Podrá participar como investigador o investigadora principal en un proyecto de la presente convocatoria, siempre que no figuren como investigador principal en proyectos en ejecución de las convocatorias del Departamento de Salud de proyectos de investigación en salud a iniciar en el año 2014 y 2015. Podrán participar como colaboradores en un único proyecto de investigación de las convocatorias del Departamento de Salud de proyectos de investigación en salud, a iniciar en el año 2014, 2015 y 2016.

d) Proiektu koordinatuetan, azpiproiektuetako ikertzaile nagusietako batek jardungo du koordinatzaile-lanetan. Azpiproiektu bakoitzaren ikertzaile nagusia horren erantzule izango da ondorio guztietarako, proiektuaren koordinazio zientifikoari eta jarraipenari dagokionean izan ezik, koordinatzailea arduratuko baita alderdi horiez.

d) En los proyectos coordinados figurará como coordinador o coordinadora uno de los investigadores o investigadoras principales de los subproyectos. El investigador o investigadora principal de cada subproyecto será responsable del mismo a todos los efectos, excepto en lo que se refiere a la coordinación científica y seguimiento del proyecto, aspectos de los que será responsable el coordinador o coordinadora.

2.– Ikertzaile-taldeko gainerako kideek:

2.– El resto de los miembros del equipo investigador:

a) Osasun Saileko osasun-arloko ikerketa-proiektuen deialdietako (2014an, 2015ean eta 2016an hastekoak) bi ikerketa-proiektutan parte hartu ahal izango dute gehienez ere.

a) Podrán participar como máximo en dos proyectos de las convocatorias del Departamento de Salud de proyectos de investigación en salud, a iniciar en el año 2014, 2015 y 2016.

b) Ondorio horietarako, ez dira ikertzaile-taldeko kidetzat hartuko ikerketan laguntzeko unitate batekoak izanda aholkularitzako zereginak bakarrik egiten dituztenak.

b) A estos efectos no se considerarán miembros del equipo investigador a aquellos integrantes que, perteneciendo a una Unidad de Apoyo a la Investigación, realicen tareas exclusivamente de asesoramiento.

Artikulu honetan ezarritako betekizunetako bat ez bada betetzen, eskatutako laguntza ukatuko da.

El incumplimiento de alguno de los requisitos contemplados en este artículo comportará la denegación de la ayuda solicitada.

8. artikulua.– Diruz lagundu daitezkeen gastuak.

Artículo 8.– Gastos financiables.

1.– Egoera bakoitzean ematen den laguntzaren bidez, ondoren adierazten diren gastuak ordainduko dira. Gastu horiek guztiek zuzeneko lotura izan behar dute proiektua gauzatzearekin, eta aldez aurretik zehaztuta egon behar dute eskabidearen memorian.

1.– La ayuda que en cada caso se conceda se destinará a cubrir los gastos que se indican a continuación, siempre que estén directamente relacionados con la realización del proyecto y estén previamente incluidos en la Memoria de la solicitud.

Adierazten diren zenbatekoak deialdiaren bidez finantzatutako gehienezko zenbatekoak dira, eta bateragarriak dira xede bererako lor daitezkeen beste diru-laguntza batzuekin.

Las cantidades que se indican se refieren a las cantidades máximas que la convocatoria financiará, no siendo incompatible con la obtención de otras subvenciones para el mismo fin.

2.– Langile-gastuak. Teknikariak kontratatzea. Proiektua gauzatzeko behar diren langileak. Kontratazioaren unean, ezin izango dute eduki funtzionario-, estatutu- edo lan-loturarik zentro onuradunekin edo proiektua gauzatuko duten zentroekin.

2.– Gastos de personal. Contratación de personal técnico. Personas necesarias para la realización del proyecto. No deberán tener relación funcionarial, estatutaria o laboral con los centros beneficiarios o de realización del proyecto en el momento de su contratación.

Zentro kontratatzaileari aplikatzekoa zaion araudiaren arabera hautatuko dira, publikotasun-, norgehiagoka- eta lehiaketa-printzipioak beteko dira.

Su selección se hará conforme a la normativa de contratación aplicable al centro contratante, cumpliendo los principios de publicidad, concurrencia y competitividad.

Kontrataziorako gehieneko zenbatekoak honako hauek izango dira: urtean 40.000 euro, kontratatua doktorea bada; urtean 33.000 euro, goi-mailako tituluduna bada; 26.000 euro, erdi-mailako tituluduna bada; eta 21.000 euro, Lanbide Heziketako teknikaria bada.

Los importes máximos para la contratación serán de 40.000 euros anuales si la persona contratada es doctor, 33.000 euros anuales si es titulada superior, 26.000 euros si es titulada media y 21.000 si es técnico de Formación Profesional.

Proiektuan aritzeko lanaldia zentro kontratatzaileko urteko lanaldia baino laburragoa izanez gero, ordaindu beharreko kopurua lanaldi horren arabera kalkulatuko da, proportzioan.

En el supuesto de que la dedicación al proyecto fuese inferior a la jornada anual del centro contratante, el importe a abonar sería proporcional al tiempo de dedicación al mismo.

Atal honetan, halaber, ikertzaileak ordezteko aukera sartzen da; izan ere, proiektu bakoitzean, ikertzaile baten lanaldiaren % 20 ordeztea onartuko da, gehienez. Proiektu batean deialdiak finantzatutako lanaldia baino dedikazio handiagoa egin behar badute ikertzaileek, zentro onuradunaren edo proiektua egiten duen zentroaren kontura izango da.

Asimismo queda incluida en este apartado la posible sustitución del personal investigador, hasta un máximo de un 20% de la jornada laboral de un investigador por proyecto. En el caso de que el proyecto necesite una dedicación del personal investigador mayor que la financiada por la Convocatoria, aquella será asumida por el centro beneficiario o de realización del proyecto.

3.– Ondasunak eskuratzeko eta zerbitzuak kontratatzeko gastuak. Proiektua egiteko erabili den material inbentariagarria sartzen da, eta espresuki kanpoan uzten dira altzariak eta instalazioak, baita kudeaketara ekipamendu informatikoak ere.

3.– Gastos de adquisición de bienes y contratación de servicios. Se incluye el material inventariable utilizado para la realización del proyecto, y se excluyen explícitamente el mobiliario y las instalaciones, así como la adquisición de equipos informáticos de gestión.

Material suntsigarria eta gastu osagarriak ere sartzen dira, material bibliografikoa eta proiektuen emaitzak hedatu eta transferitzeak dakartzan gastuak (argitalpenak, etab.). Proiektua gauzatzeko beharrezkoa den heinean eta behar bezala justifikatzen bada, ez da mugarik egongo partida honetan.

Se incluye también el material fungible y gastos complementarios, material bibliográfico y gastos relacionados con la difusión y transferencia de los resultados de los proyectos (publicaciones, etc.). Siempre que sea debidamente justificado y necesario para el desarrollo del proyecto, no habrá limitaciones en esta partida.

Bulegoko material orokorra ez da diruz lagunduko (fotokopiak, tonerra, telefono-gastuak, eta abar).

Se excluye la financiación de material general de oficina tales como fotocopias, tóner, gasto de teléfono, etc.

Proiektua garatzeko kanpoko zerbitzuak kontratatzea aurreikusita egonez gero, eskaeraren memorian aipatu beharko da, honako hauek zehaztuta: zerbitzuaren nolakotasuna eta kontratuaren kostua.

La contratación de servicios externos prevista para el desarrollo del proyecto deberá estar reflejada en la memoria de solicitud, indicando la naturaleza del servicio y coste del contrato.

4.– Bidaia eta joan-etorrietako gastuak. Kanpo-lanak, koordinazio-bilerek eta kongresuek, hitzaldiek eta halakoek eragindakoak, baldin eta proiektuarekin zuzenean lotuta badaude.

4.– Gastos de viajes y desplazamientos. Generados por el trabajo de campo, reuniones de coordinación y asistencia a congresos, conferencias, etc., siempre que estén directamente relacionados con el proyecto.

5.– Agindu honen babespean ematen diren laguntzak bateragarriak izango dira helburu bererako erdietsi litekeen beste edozein motako laguntza edo diru-laguntzarekin, baldin eta gainfinantzaketarik gertatzen ez bada. Halakorik gertatuz gero, emandako diru-laguntza dagokion gehieneko mugaraino murriztuko da.

5.– Las ayudas que se concedan al amparo de la presente Orden serán compatibles con la obtención de cualquier otro tipo de ayuda o subvención que se pudiera obtener para el mismo fin, siempre que de ello no se derive sobrefinanciación. Caso de producirse ésta se reducirá el importe de la subvención concedida hasta el límite máximo que corresponda.

6.– Ikertzaile-taldeko kideek –prestakuntza sanitario espezializatuan dauden lizentziatuek barne– ez dute inolako ordainsaririk jasoko proiektuaren kontura.

6.– Los miembros del equipo investigador, incluidos los licenciados y licenciadas en periodo de formación sanitaria especializada, no podrán recibir retribución alguna con cargo al proyecto.

7.– Edonola ere, aplikagarriak izango dira Diru-laguntzen Lege Orokorraren 29. eta 31. artikuluak eta Diru-laguntzen Erregelamendu Orokorraren 68. eta 83. artikuluak, oinarrizkoak baitira.

7.– En cualquier caso, a estos efectos serán de aplicación los artículos 29 y 31 de la LGS y los artículos 68 y 83 del RGS, dado su carácter básico.

9. artikulua.– Eskabideak aurkezteko epea eta lekua.

Artículo 9.– Lugar y plazo de presentación de las solicitudes.

1.– Eskabideak egiteko, Osasun Sailaren aplikazio informatikoa erabili ahal izango da, edo paper-formatuan aurkeztu.

1.– Las solicitudes podrán realizarse utilizando la aplicación informática del Departamento de Salud o en soporte papel.

2.– Eskabidea bide elektronikoz izapidetzeko, honako egoitza elektroniko hauetara jo behar da:

2.– Para tramitar la solicitud electrónicamente, debe accederse a las sedes electrónicas siguientes:

Gaztelaniaz:

En castellano:

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/es/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/es_def/index.shtml

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/es/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/es_def/index.shtml

Euskaraz:

En euskera:

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/eu/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/eu_def/index.shtml

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/eu/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/eu_def/index.shtml

3.– Paper-formatuko eskabideak agindu honen II. eranskinean ageri den inprimaki normalizatuaren bidez gauzatuko dira, eta proiektuaren ikertzaile nagusiak eta zentro eskatzailearen legezko ordezkariak sinatuko dituzte. Era berean, probaldian dauden ikertzaile-taldeko gainerako kideek ere sinatu beharko dituzte, parte hartzea onartzen dutela adierazteko.

3.– Las solicitudes en soporte papel se formularán en el correspondiente impreso normalizado que figura como Anexo II a esta Orden y firmado por el investigador o investigadora principal del Proyecto y el o la representante legal del centro solicitante. Asimismo deberá estar firmado por el resto de los miembros del equipo investigador en prueba de conformidad con su participación.

4.– Eskabideak Osasun Saileko Ikerketa eta Berrikuntza zuzendariari bidali behar zaizkio (Donostia kalea, 1, 01010 Gasteiz); era berean, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 38.4. artikuluan ezarritako gainerako moduetan ere aurkez daitezke.

4.– Las solicitudes, se dirigirán y enviarán a la Directora de Investigación e Innovación Sanitaria del Departamento de Salud, C/Donostia-San Sebastián, n.º 1, 01010 Vitoria-Gasteiz, pudiendo asimismo presentarlas en las demás formas indicadas por el artículo 38.4. de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y de Procedimiento Administrativo Común.

5.– Laguntzak eskatzeko epea bi hilekoa izango da, agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

5.– El plazo para solicitar las ayudas será de 1 mes a partir del día siguiente al de la publicación de esta Orden en el Boletín Oficial del País Vasco.

6.– Zentroek eurek hautatzen duten hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango dute eskabidea nahiz harekin batera aurkeztu beharreko dokumentazioa. Halaber, eskabidearen ondoriozko jarduera guztietan, eta prozedura osoan zehar, zentro eskatzaileak hautatu duen hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera arautzen duen azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 5.2.a) eta 6.1 artikuluetan ezarritakoa betetzeko.

6.– Los centros podrán presentar la solicitud, junto con el resto de la documentación exigida, en el idioma oficial de su elección. Así mismo, en las actuaciones derivadas de la solicitud, y durante todo el procedimiento, se utilizará el idioma elegido por el centro solicitante, tal y como establecen los artículos 5.2.a) y 6.1 de la Ley 10/1982, de 24 de noviembre, básica de normalización del uso del Euskera.

10. artikulua.– Eskabideak: Eskabidearekin batera aurkeztu beharreko agiriak.

Artículo 10.– Solicitudes: documentación a aportar junto al impreso de solicitud.

1.– Eskabidearekin batera, honako hauek ere aurkeztu behar dira:

1.– A la solicitud se acompañará:

a) Ikerketa-proiektuaren memoria, araututako ereduari jarraituz (III. eranskina). Memoria horretan material inbentariagarrirako eskatutako zenbatekoak dokumentatzeko, gutxienez, bi aurrekontu erabiliko dira, eta bi aurrekontuak ezingo dira izan hornitzaile berberak egindakoak. Material horren aleko prezioak 6.000 eurotik gorakoa izan behar du. Baldintza hori ez bada betetzen, c) letran –balorazio zientifiko-teknikoan– lortutako puntuazioari % 50 kenduko zaio.

a) Memoria del proyecto de investigación en modelo normalizado (Anexo III). Las cantidades solicitadas en dicha memoria para aquel material inventariable cuyo precio unitario sea superior a 6.000 euros, deberán documentarse con, al menos, dos presupuestos de proveedores diferentes. El incumplimiento de este requisito hará que la puntuación obtenida en el apartado c) de la valoración científico-técnica, se minore en un 50%.

b) Ikerketa-taldeko kide bakoitzaren curriculuma, araututako ereduari jarraituz (IV. eranskina).

b) Currículo de cada uno de los integrantes del equipo de investigación, en modelo normalizado (Anexo IV).

c) Proiektua zentro eskatzailea ez den beste zentro batean gauzatzekoa bada, proiektua non gauzatuko den, zentro horrexen legezko ordezkaritzaren idazkia aurkeztuko du zentro eskatzaileak. Idazki horren bidez, proiektua gauzatzeko baimena emango da (V. eranskina).

c) En el supuesto de que el centro solicitante sea diferente a aquel en que se va a ejecutar el proyecto, el centro solicitante acompañará escrito de la representación legal del centro donde se vaya a ejecutar el proyecto, autorizando su realización (Anexo V).

d) Jarduteko eskakizun gisa, eta jarduera nolakoa den kontuan hartuta, proiektuek behar diren baimenak edo txostenak izan beharko dituzte.

d) Como requisitos de actividad y atendiendo a su naturaleza, los proyectos deberán contar con las autorizaciones y/o informes legalmente establecidos:

i) Etika-batzorde eskudunak emandako baimena, hala badagokio, eta ikerketa-arloko arauak eta hitzarmenak betetzen direla zaintzen duten kide anitzeko beste organo batzuek emandakoa. Edonola ere, dagokion kide anitzeko organoko lehendakaritzak edo idazkaritzak emango du baimen hori, eta, bertan, akordioa adostu zen bileraren aktaren erreferentzia jasoko da.

i) Autorización, en su caso, del Comité de Ética competente y otros órganos colegiados responsables de velar por el cumplimiento de los convenios y normas existentes en materia de investigación. En todos los casos, la autorización será expedida por la Presidencia o la Secretaría del órgano colegiado correspondiente y en ella se hará constar la referencia al acta de la sesión en la que se tomó el acuerdo.

Ii) Proiektuak giza jatorriko lagin biologikoak behar baditu, Euskal Biobankuaren ziurtagiria eskatu beharko da, eta horrela jasoko da.

Ii) En el caso de que el proyecto requiera de muestras biológicas de origen humano, será necesario solicitar el Certificado del Biobanco vasco y así hacerlo constar.

Iii) Proiektua gauzatuko duen zentroko ikerketa-batzordearen edo pareko figuraren txostena; bertan, ikerketa-proiektua bere osotasunean bideragarria dela adierazi beharko da.

Iii) Informe de la Comisión de Investigación, o figura equivalente, del centro ejecutor, en el que se haga constar la viabilidad del proyecto de investigación en todos sus términos.

Puntu honetan adierazitako agiriak onuradunek beraiek gordeko dituzte, baina organo emaileak eta organo eskudunek egiaztapenetarako egoki irizten dituzten jarduera guztiak egin ditzakete, eta onuradunek eskatzen dieten informazioa eman beharko dute egiaztatze-jarduera horietan guztietan.

Los documentos a los que hace referencia este punto quedarán en poder de los beneficiarios, sin perjuicio del sometimiento a las actuaciones de comprobación que pueda efectuar el órgano concedente, así como cualesquiera otras de comprobación y control que puedan realizar los órganos de control competentes, aportando cuanta información les sea requerida en el ejercicio de las actuaciones anteriores.

e) I+G-ko zentro pribatuek erakundearen estatutuak aurkeztu beharko dituzte (baldin eta aurreko deialdiren batean bidali ez badituzte), eta horietan adieraziko dute zer helburu duten, I+G ekintzetan nolako gaitasuna edo jarduerak egiaztatu dituzten, nolako lotura dagoen erakundearen eta ikertzaile nagusiaren artean, eta lotura hori noiz hasi eta noiz bukatuko den.

e) En el caso de los centros privados de I+D, deberán aportar Estatutos de la entidad, (siempre que no hayan sido enviados en alguna convocatoria anterior) donde consten sus fines y objeto en relación con su capacidad o actividad demostrada en acciones de I+D, acreditación del tipo de vinculación existente entre la misma y el investigador o investigadora principal, así como su duración.

f) Proiektuen ebaluazioari begira, eta ikerketa-proiektuaren emaitzak sektore produktiboan txertatzeko aukera balioeste aldera, hala badagokio, emaitza horietan interesa erakutsi duten enpresek izenpetutako idazkia aurkeztu dezake ikerketa-taldeak. Taldearen eta enpresaren artean lankidetza-akordiorik egonez gero, horren kopia ere aurkez daiteke.

f) De cara a la evaluación de los proyectos, y a la valoración del potencial de transferencia de los resultados del proyecto de investigación al sector productivo, en su caso, el equipo investigador podrá aportar escrito suscrito por empresas en el que manifiesten su interés por dichos resultados. En el caso de que exista acuerdo de colaboración entre ambos, se podrá aportar copia del mismo.

a), b) eta c) agirien txantiloi normalizatuak honako helbide elektroniko honetan eskura daitezke:

Las plantillas normalizadas de los documentos a), b) y c) se encuentran en las siguientes direcciones electrónicas

Gaztelaniaz:

En castellano:

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/es/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/es_def/index.shtml

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/es/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/es_def/index.shtml

Euskaraz:

En euskera:

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/eu/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/eu_def/index.shtml

http://www.osakidetza.euskadi.eus/r85-pkproc01/eu/contenidos/ayuda_subvencion/proyectos_investigacion_2016/eu_def/index.shtml

Ahal dela, c), e) eta f) letretan eskatutako agiriak posta elektronikoz bidaliko dira, helbide honetara: investigacion-san@euskadi.eus, edo paperean Osasun Saileko Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzara (Donostia kalea 1, 01010 Vitoria-Gasteiz.

La documentación exigida en los apartados c), e) y f) podrá enviarse preferiblemente a través del correo electrónico a la siguiente dirección: investigacion-san@euskadi.eus o en soporte papel a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria del Departamento de Salud, calle Donostia-San Sebastian n.º 1, 01010 Vitoria-Gasteiz.

2.– Proiektu koordinatuak direnean, eskabide oso bat egingo da azpiproiektu bakoitzerako. Proiektuaren koordinatzaile gisa jarduten duen ikertzaile nagusiak gainerako agiriei egoera honen eta koordinatzen dituen taldeen berri ematen duen idazki bat erantsi beharko die, talde bakoitzaren arduradunek sinatua, adostasun adierazle gisa.

2.– En el caso de proyectos coordinados se realizará una solicitud completa para cada uno de los subproyectos. El investigador o investigadora principal que actúe como coordinador o coordinadora del proyecto, deberá adjuntar al resto de la documentación, escrito informando de esta circunstancia y de qué grupos coordina, con la firma, en prueba de conformidad, de los responsables de los diferentes grupos.

11. artikulua.– Eskabideko akatsak zuzentzea.

Artículo 11.– Subsanación de los defectos de la solicitud.

Diru-laguntzen eskabideetan daturen bat bete gabe utzi bada, edo ez badira aurkeztu eskatutako agiri guztiak, interesdunari hamar eguneko epea emango zaio falta dena osatzeko edo eskatzen diren agiriak eransteko, eta, halaber, jakinaraziko zaio horrela egiten ez badu eskabidean atzera egin duela ulertuko dela; dena den, Administrazioak eskabide horri buruzko berariazko ebazpena eman eta jakinarazi beharko du, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 71.1. eta 42.1. artikuluetan xedatzen denaren arabera.

Si las solicitudes de subvención no vinieran cumplimentadas en todos sus términos, o no fueran acompañadas de la documentación exigida, se requerirá al centro solicitante para que en un plazo de diez días subsane la falta o acompañe los documentos preceptivos, con indicación de que, si así no lo hiciera, se le tendrá por desistido en su petición, estando obligada la Administración a dictar resolución expresa sobre esta solicitud, así como a notificarla, de conformidad con lo dispuesto en los artículos 71.1 y 42.1 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

12. artikulua.– Eskabideak ebaluatzea.

Artículo 12.– Evaluación de las solicitudes.

Balioespen-batzordeak ebaluatu eta hautatuko ditu behar bezala aurkeztutako edo, aurreko artikuluan ezarritakoarekin bat, dagokion epean zuzendutako eskabideak. Batzorde hori artikulu honen lehenengo paragrafoan zehazten da.

La evaluación y selección de las solicitudes debidamente presentadas o subsanadas en plazo, de acuerdo con lo establecido en el artículo anterior, las realizará la Comisión de Valoración que se define en el apartado 1 de este artículo.

1.– Honako hauek osatuko dute balioespen-batzordea: Osasun Saileko Ikerketa eta Berrikuntzako zuzendariak, zeina presidente izango baita, eta, kide gisa, Osasun Publikoko zuzendariak edo horrek eskuordetutakoak, Aseguramendu eta Kontratazio Sanitarioko zuzendariak edo horrek eskuordetutakoak, Osakidetza-Euskal Osasun Zerbitzua erakunde publikoko Laguntza Sanitarioko zuzendariak edo horrek eskuordetutakoak eta Osasun Saileko I+G laguntzen teknikari arduradunak, zeina idazkari izango baita.

1.– La Comisión de Valoración estará integrada por la Directora de Investigación e Innovación del Departamento de Salud, que actuará como presidente, y como vocales, por la Directora de Salud Pública o persona en quien delegue, el Director de Aseguramiento y Contratación Sanitaria o persona en quien delegue, por el Director de Asistencia Sanitaria del Ente Público Osakidetza-Servicio vasco de salud o persona en quien delegue, y un técnico responsable de Ayudas I+D del Departamento de Salud, que actuará como secretario.

2.– Balioespen-batzordeak honako irizpide hauen arabera balioetsiko ditu proiektuak:

2.– La Comisión de Valoración evaluará los proyectos aplicando los criterios de valoración siguientes:

a) Proiektuen egokitzapena, deialdiko modalitate honetarako zehaztutako lehentasunezko eremu eta lerroekiko (I. eranskina): 25 puntu gehienez.

a) Adecuación de los proyectos a las áreas y líneas prioritarias definidas para esta modalidad en la convocatoria (Anexo I): hasta un máximo de 25 puntos.

b) Proposamenaren interesa Euskal Osasun Sistemari begira, barnean hartuta proiektuen diziplina-aniztasuna eta lankidetzarako izaera. 35 puntu gehienez.

b) Interés de la propuesta para el Sistema Sanitario de Euskadi, incluyendo el carácter multidisciplinar y colaborativo de los proyectos: hasta un máximo de 35 puntos.

c) Garrantzi zientifikoa eta sozio-sanitarioa, proiektutik espero diren ekarpenak eta helburuen berritasuna eta garrantzia barne hartuta: 25 puntu gehienez.

c) Relevancia científica o socio-sanitaria, incluyendo las contribuciones esperadas del proyecto y la novedad y relevancia de los objetivos: hasta un máximo de 25 puntos.

d) Proiektuaren emaitzak zabaltzeko eta dibulgatzeko plana: 15 puntu gehienez.

d) Plan de difusión y divulgación de los resultados del proyecto: hasta un máximo de 15 puntos.

60 puntuko gutxieneko puntuaziorik eskuratzen ez duten proiektuak ez dira proiektu finantzagarritzat joko.

Aquellos proyectos que no alcancen una puntuación mínima de 60 puntos no serán considerados como financiables.

3.– Proiektuak ebaluatu aurretik, balioespen-batzordeak kanpo ebaluatzaileen parte-hartzea eskatuko du; ebaluatzaile horiek proiektuen kalitate zientifiko-teknikoari buruzko txostenak egingo dituzte, eta honako alderdi hauek balioetsi eta aztertuko:

3.– Con carácter previo a realizar la evaluación de los proyectos, la Comisión de Valoración solicitará la colaboración de evaluadores externos que aportarán los informes pertinentes sobre la calidad científico-técnica de los proyectos, evaluando y ponderando los siguientes aspectos:

a) Ikertzaile nagusiak proiektuan programatutako jarduerak gauzatzeko duen gaitasuna edo dedikazioa, bai eta gainontzeko ikerketa-taldearen tamaina, osaera eta dedikazioa ere: 20 puntu gehienez.

a) Capacidad y dedicación del investigador o investigadora principal así como magnitud, composición y dedicación del resto del equipo de investigación para la realización de las actividades programadas en el proyecto: hasta un máximo de 20 puntos.

b) Metodologiaren kalitatea: 40 puntu gehienez.

b) Calidad metodológica: hasta un máximo de 40 puntos.

c) Proiekturako eskatutako finantza-baliabideen eta proposatutako helburuen arteko egokitzapena, eta proiektua beste erakunde publiko eta pribatu batzuekin batera finantzatu izana egiaztatzea: 15 puntu gehienez.

c) Adecuación de los recursos financieros solicitados a los objetivos que se proponen y existencia acreditada de cofinanciación de otras entidades públicas y privadas: hasta un máximo de 15 puntos.

d) Osasun-sistemarako duen aplikagarritasuna, erabilgarritasuna eta, hala badagokio, ezartzeko estrategia: 25 puntu gehienez.

d) Aplicabilidad, utilidad y, en su caso, estrategia de implementación para el sistema sanitario: hasta un máximo de 25 puntos.

Txosten zientifiko-teknikoan proiektuek 50 puntuko gutxieneko puntuazioa eskuratzen ez badute, balioespen-batzordeak ez ditu finantzatzeko moduko proiektutzat joko.

Aquellos proyectos que en el informe científico-técnico no alcancen una puntuación superior a 50 puntos serán considerados como no financiables por la Comisión de Valoración.

4.– Haren eginkizuna betetzeko, proiektua erabat ulertzeko beharrezkoak diren agiri osagarriak eskatu ahal izango dizkie batzordeak zentro eskatzaileei, bai eta zentro eskatzaileei proiektuetan zenbait aldaketa egitea iradoki ere, programa honen helburuetara hobeto egokitu daitezen.

4.– Para el cumplimiento de su cometido, la Comisión podrá requerir a los centros solicitantes la aportación de la documentación complementaria necesaria para la cabal comprensión del proyecto; asimismo podrá sugerir a los centros solicitantes la introducción de modificaciones en los proyectos para conseguir una mejor adaptación de los mismos a los objetivos de este programa.

13. artikulua.– Kuantifikazio-irizpideak.

Artículo 13.– Criterios de cuantificación.

1.– Laguntzen zenbatekoa kalkulatzeko, balioespen-batzordeak honako hauek hartuko ditu aintzat: aurkeztutako aurrekontua, deialdia finantzatzeko dauden baliabide ekonomikoak, eta aurkeztutako aurrekontua zer neurritan egokitzen den proposatutako helburuetara. Halaber, batzordeak kontuan hartuko du kanpo ebaluatzaileek txostenean emandako iritzia, eta 8. artikuluan ezarritakoa aplikatuko du.

1.– La Comisión de Valoración calculará la cuantía de las ayudas evaluando el presupuesto presentado, los recursos económicos existentes para la financiación de la convocatoria, la adecuación del presupuesto presentado a la consecución de los objetivos pretendidos, tomando en consideración las observaciones que se hayan realizado en el informe emitido por los evaluadores externos y aplicando lo determinado en el artículo 8.

Emandako laguntzek eskatutako zenbatekoa osorik edo zati batean estali ahal izango dute, baina, edozein modutan, baterako finantzaketa kontuan hartuz, ezin izango da inolaz ere gainditu diruz lagundutako jardueraren kostu erreala.

Las cantidades concedidas podrán cubrir total o parcialmente la cantidad que se solicita, sin que, en ningún caso, contabilizando la posible cofinanciación, superen el coste real de la actividad objeto de subvención.

2.– Koordinatutako proiektuak direnean, azpiproiektu bakoitza independentetzat hartuko da artikulu honen ondorioetarako.

2.– En el supuesto de proyectos coordinados cada subproyecto se considerará, a los efectos del presente artículo, como un proyecto independiente.

14. artikulua.– Ebazpena, errekurtsoak, ebazteko eta jakinarazteko epea, jakinarazteko modua, publizitate-prozedura eta laguntza onartzea.

Artículo 14.– Resolución, recursos, plazos para resolver y notificar, modo de notificación, procedimiento de publicidad y de aceptación de la ayuda.

1.– Aurkeztutako eskabideak prozedura bakar batean izapidetuko dira, eta Osasuneko sailburuari dagokio, balioespen-batzordearen proposamena kontuan hartuta, prozedura hori ebaztea, zentro eskatzaileek proposatutako gai guztiekin batera.

1.– Las solicitudes presentadas se tramitarán a través de un único procedimiento cuya resolución, decidiendo todas las cuestiones planteadas por los centros solicitantes, corresponde, a propuesta de la Comisión de valoración, al Viceconsejero de Salud.

2.– Ebazpenean erabakiko da agindu honetako diru-laguntzak ematen diren edo ukatzen diren. Ematen badira, honako hauek zehaztuko dira: zentro onuraduna, diruz lagundutako proiektua eta emandako diru-zenbatekoa. Laguntzak ukatzen badira, berriz, zergatik ukatu diren adierazi beharko da.

2.– La resolución que se adopte determinará la concesión y, en su caso, la denegación de las subvenciones solicitadas, expresando en el caso de las primeras, el centro beneficiario, el proyecto subvencionado y el importe de la subvención concedida. En el caso de las denegadas recogerá los motivos que fundamenten la denegación.

3.– Aurreko paragrafoan aipatzen den ebazpenak ez dio amaiera ematen administrazio-bideari, eta, horren aurka, zentro interesdunek gora jotzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Osasuneko sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera.

3.– La Resolución a la que se refiere el párrafo anterior no pone fin a la vía administrativa y contra la misma podrán los centros interesados interponer recurso de alzada ante el Consejero de Salud, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de la notificación.

4.– Ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratuta jakinaraziko da; horretarako epea, gehienez ere, sei hilekoa izango da, agindu hau argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera. Epe hori igaro ondoren ebazpenik argitaratu ez bada, zentro eskatzaileek euren eskabidea ezetsitzat jo dezakete, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearen 44. artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako.

4.– La Resolución que se adopte será notificada mediante su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco en el plazo máximo de seis meses a contar a partir del día siguiente a la publicación de la presente Orden. Transcurrido dicho plazo sin haberse publicado la Resolución, los centros solicitantes podrán entender desestimada su solicitud a los efectos de lo establecido en el artículo 44 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

5.– Finantzazioa jasoko duten zentroek diru-laguntza emango zaiela dioen idazkia jasoko dute, bai eta onarpen-agiriaren eta laguntzaren datuei buruzko agiriaren bi kopia ere. Onarpen-agiriaren eta laguntzari buruzko datuen agiriaren kopia bana Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko zuzendariari itzuli beharko zaizkio, jaso eta hamabost eguneko epean, beteta eta zentroaren legezko ordezkariak eta ikertzaile nagusiak izenpetuta.

5.– A los centros que obtengan financiación se les enviará escrito comunicando la concesión y por duplicado, el Documento de aceptación y el Documento de Datos de la Ayuda. Un ejemplar del Documento de aceptación y del de Datos de la Ayuda, deberán devolverse una vez cumplimentados con las firmas del representante legal del centro y la del investigador o investigadora principal, a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria en el plazo de quince días desde su recepción.

15. artikulua.– Zentro onuradunen betebeharrak.

Artículo 15.– Obligaciones de los centros beneficiarios.

Diru-laguntzak jasotzen dituzten zentro onuradunek honako betebehar hauek izango dituzte:

El centro beneficiario de la subvención deberá cumplir en todo caso las siguientes obligaciones:

1.– Emandako diru-laguntza onartzea. Alde horretatik, ez baditu aurreko artikuluan zehaztutako agiriak Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzara bidaltzen emakidaren jakinarazpena jaso eta hamabost eguneko epean, onuradunak laguntzari uko egiten diola ulertuko da.

1.– Aceptar la subvención concedida. En este sentido, si en el plazo de quince días, a contar desde la recepción de la comunicación de concesión, no remitiera a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria los documentos a los que se hace referencia en el artículo anterior, se entenderá que renuncia a la misma.

2.– Diru-laguntza eman den xede eta kontzeptuetarako erabiltzea.

2.– Utilizar la subvención para el destino concreto y para los conceptos para los que ha sido concedida.

3.– Kontrol Ekonomikoko Bulegoak eta Herri Kontuen Euskal Epaitegiak beren egitekoak betetzeko deialdi honetako diru-laguntzen inguruan eskatzen dituzten argibideak ematea.

3.– Facilitar a la Oficina de Control Económico y al Tribunal Vasco de Cuentas Públicas la información que les sea requerida, en el ejercicio de sus funciones, respecto de la subvención recibida a través de esta convocatoria.

4.– Eskabidea egiteko orduan kontuan hartutako datu edo inguruabarretan edozein aldaketa gertatuz gero, ahal bezain laster jakinaraztea Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari.

4.– Comunicar a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria, a la mayor brevedad, cualquier variación sobrevenida de los datos o circunstancias que se reflejaron en la solicitud.

5.– Ikertzaile nagusiak eskabidean adierazitakoaren gainean aldaketaren bat egin nahi badu, aurrez baimena eskatu beharko dio Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari, eta horretarako arrazoiak eman. Deialdi honen ondorioetarako, laguntza-eskabidean aurreikusitako kontzeptuekiko % 20ko gastu-desbideratzea ez da aldaketatzat jotzen.

5.– Toda alteración o modificación que el investigador o investigadora principal pretenda realizar de lo reflejado en la solicitud de ayuda, deberá solicitarla previa y motivadamente a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria. A los efectos de esta convocatoria, se entiende que las desviaciones de gasto por concepto que no superen el 20% de lo previsto en la solicitud de la ayuda, no suponen alteración o modificación.

6. Halaber, onuradunek proiektuen finantzazioa publikoa dela iragartzeko neurriak hartu beharko dituzte, agindu honen 17.5 puntuarekin bat; bai eta kontabilitate-liburuak, diligentzia-erregistroak eta behar bezalako auditoria izan duten gainerako agiriak ere, aplika daitezkeen merkataritza- eta sektore-legeek ezarritakoaren arabera, hala badagokio. Eta horretaz gain, Diru-laguntzen Lege Orokorraren 14. artikuluan xedatutako eskakizunak ere bete behar dira, oinarrizkoak baitira.

6.– Asimismo, los beneficiarios deberán adoptar las medidas de difusión del carácter público de la financiación de los proyectos, de conformidad con el punto 17.5 de esta Orden, así como lo relativo a la llevanza de libros contables, registros diligenciados y demás documentos debidamente auditados en los términos exigidos por la legislación mercantil y sectorial aplicable, cuando proceda, junto con los demás requisitos establecidos en el artículo 14 de la LGS, dado su carácter básico.

16. artikulua.– Laguntzak ordaintzea eta kudeatzea.

Artículo 16.– Abono y Gestión de las ayudas.

1.– Urtebeteko iraupena duten proiektuetan.

1.– En los proyectos de un año de duración.

Esleitutako laguntzaren % 80 berehala transferituko zaie onuradunei, 14.5 artikuluan aipatzen diren agiriak jaso ondoren. Gainerako % 20 sei hilean behingo memoria zientifikoa (VI. eranskina), 17. artikuluaren 1a)1 puntuan aipatzen dena, entregatzen denean.

El 80% del importe de la ayuda concedida se transferirá a los beneficiarios, con carácter inmediato, una vez recibidos los Documentos a los que se refiere el artículo 14.5. El 20% restante a la entrega de la memoria científica semestral (anexo VI) al que se hace referencia en el punto 1.a).1 del artículo 17.

2.– Urtebete baino gehiagoko iraupena duten proiektuetan.

2.– En los proyectos de más de un año de duración.

1) Lehenbiziko urteari dagokion laguntzaren zenbatekoa 14.5 artikuluan aipatzen diren agiriak behar bezala beteta jaso bezain laster ordainduko zaie onuradunei.

1) El importe de la ayuda concedida correspondiente a la primera anualidad se librará con carácter inmediato a los beneficiarios, una vez recibidos los Documentos a que se refiere el artículo 14.5 debidamente cumplimentados.

2) Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak memoria zientifikoa onartu ondoren eta proiektuak eragindako gastuak agiri bidez (VI. eranskina) justifikatu ondoren ordainduko dira ondorengo urteei dagozkien zenbatekoak; bai memoria, bai agiri bidezko justifikazioa, urtero bidaliko dizkio zentro onuradunak zuzendaritza horri.

2) El abono de cada una de las restantes anualidades se hará tras la aprobación por la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria de la memoria científica junto a la justificación documental (anexo VI) de los gastos generados por el proyecto, que el centro beneficiario remitirá anualmente, a dicha Dirección.

3.– Zentro onuradunak ikusiko balu, justifikatutako arrazoiengatik, ezin duela finantzaturiko ikerketa-proiektua burutu, ahalik azkarren jakinarazi beharko dio Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari, eta proiektuaren garapen zientifikoaren egoerari buruzko txostena eta balantze ekonomikoa ere aurkeztu beharko dizkio.

3.– Si el centro beneficiario constatase que, por causas justificadas, no pudiere culminar el proyecto de investigación financiado, deberá ponerlo inmediatamente en conocimiento de la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria, acompañando informe sobre el estado de desarrollo científico del proyecto y balance económico.

Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak, espedientea aztertu ondoren, Osasuneko sailburuordeari proposatuko dio dagokion laguntzaren kitapena egiteko erabakia har dezala, eta zehatz dezala zer kopuru itzuli behar den, hala egin behar bada.

La Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria estudiará el expediente y propondrá al Viceconsejero de Salud la adopción de la resolución de liquidación de la ayuda que corresponda, concretando las cantidades que, en su caso, proceda devolver.

4.– Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak, komenigarria dela uste badu, proiektuari jarraipen hobea egiten lagunduko duen informazio osagarria aurkez dezatela eska dezake.

4.– En aquellos casos en que estime conveniente, la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria podrá recabar la presentación de la información complementaria que considere oportuna para un mejor seguimiento de la marcha del Proyecto.

17. artikulua.– Laguntzen justifikazioa.

Artículo 17.– Justificación de las ayudas.

1.– Laguntzak jaso dituen zentro onuradunak jasotako diru-laguntza zertan gastatu duen justifikatu beharko du, eta, horretarako, honako agiri hauek helarazi beharko dizkio Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari:

1.– El centro beneficiario de la ayuda queda obligado a justificar el destino dado a la ayuda mediante la aportación a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria, de la siguiente documentación:

a) Urtebeteko iraupena duten proiektuak.

a) Proyectos de un año de duración.

1.– Proiektua egiten hasi eta sei hilabetera, zentro onuradunak memoria zientifiko bat egin beharko du, VI. eranskinean azaltzen den eskemari jarraituz, eta Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari bidali beharko dio. Memoria zientifiko horretan, proiektuaren garapen-egoerari eta lortutako helburu partzialei buruzko deskribapen bat egin beharko da, eta ikertzaile nagusiak izenpetuta aurkeztuko da.

1.– A los seis meses de iniciada la ejecución del proyecto, el centro beneficiario deberá enviar a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria una memoria científica elaborada según el esquema que aparece en el Anexo VI. La memoria científica hará una descripción del estado de desarrollo del proyecto y de los objetivos parciales alcanzados y será firmada por el investigador o investigadora principal.

2.– Proiektua egiteko epea amaitu ondorengo hiru hilabeteetan, amaierako memoria zientifiko bat bidaliko du zentro onuradunak –VI. eranskineko eredu normalizatuaren arabera egindakoa–, eta, horrekin batera, memoria ekonomiko bat –laguntza kudeatzen duen erakundearen legezko ordezkariak eta ikertzaile nagusiak izenpetuta– (memoria horien bi kopia bidaliko ditu); halaber, VI. eranskina ere bidaliko du, eta, hor, proiektuaren garapenari buruzko laburpen bat jasoko du, Osasun Sailaren web-orrian argitaratuko dena. Memoria ekonomikoarekin batera, proiektuaren garapen-aldian egindako gastuak egiaztatzen dituzten fakturen kopiak aurkeztuko dira. Jatorrizko fakturak erakunde onuradunean artxibatu beharko dira, gehienez ere bost urtean, goian adierazitako justifikazio-epetik kontatzen hasita, eta eskuragarri egongo dira Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak egiten duen edozein egiaztapenerako.

2.– Dentro de los tres meses siguientes a la finalización del plazo de ejecución del proyecto, el centro beneficiario enviará, por duplicado y en el impreso normalizado del anexo VI, una memoria científica final junto a una memoria económica firmada por el representante legal de la entidad gestora de la ayuda y el investigador o investigadora principal así como el Anexo VI con un breve resumen del desarrollo del proyecto para su publicación en la página web del Departamento de Salud. A la memoria económica se acompañarán copias de las facturas, que documenten los gastos realizados durante el desarrollo del proyecto. Las facturas originales deberán archivarse en la entidad beneficiaria durante un periodo máximo de cinco años a partir del plazo de justificación señalado anteriormente y estarán disponibles para cualquier comprobación que realice la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria.

b) Urtebetetik gorako iraupena duten proiektuak.

b) Proyectos de más de un año de duración.

1.– Urteko memoria zientifiko eta ekonomikoa, laguntza onartzeko ebazpenean adierazitako epean, eta VI. eranskinean azaltzen den eskemaren arabera egina. Memoria zientifiko horretan, proiektuaren garapen-egoerari eta lortutako helburu partzialei buruzko deskribapen bat egin beharko da, eta ikertzaile nagusiak izenpetuta aurkeztuko da. Memoria ekonomikoa ikertzaile nagusiak eta laguntza kudeatzen duen zentroaren legezko ordezkaritzak izenpetuko dute, eta, hartan, memoriak hartzen duen aldiari dagokion balantze ekonomikoa egingo da.

1.– Una memoria científica y económica anual, en el plazo indicado en la correspondiente Resolución de concesión, elaborada según el esquema que aparece en el Anexo VI. La memoria científica hará una descripción del estado de desarrollo del proyecto y de los objetivos parciales alcanzados y será firmada por el investigador o investigadora principal. La memoria económica estará suscrita por el investigador o investigadora principal y la representación legal del centro gestor de la ayuda, y en ella se reflejará el balance económico correspondiente al período que abarque la memoria.

2.– Proiektua egiteko epea amaitu ondorengo hiru hilabeteetan, amaierako memoria zientifikoa bidaliko du zentro onuradunak –VI. eranskineko eredu normalizatuaren arabera eginda eta ikertzaile nagusiak izenpetuta–, eta, horrekin batera, memoria ekonomikoa –laguntza kudeatzen duen erakundearen legezko ordezkariak eta ikertzaile nagusiak izenpetuta– (memoria horien bi kopia igorriko ditu); halaber, VI. eranskina ere bidaliko du, eta, hor, proiektuaren garapenari buruzko laburpen bat jasoko du, Osasun Sailaren web-orrian argitaratuko dena.

2.– Dentro de los tres meses siguientes a la finalización del plazo de ejecución del proyecto, enviará, por duplicado y en el impreso normalizado del Anexo VI, la memoria científica final, firmada por el investigador o investigadora principal, la memoria económica firmada por el representante legal de la entidad gestora de la ayuda y el investigador o investigadora principal así como así como el Anexo VI con un breve resumen del desarrollo del proyecto para su publicación en la página web del Departamento de Salud.

3.– Zentro onuradunek honako hauek erantsiko dizkiete urteko memoriei eta amaierako memoriari: memoriak hartzen duen aldian egindako gastuak egiaztatzen dituzten egiaztagirien kopiak, aurreko memoriekin aurkeztu ez direnak. Jatorrizko fakturak erakunde onuradunean artxibatu beharko dira, gehienez ere bost urtean, goian adierazitako justifikazio-epetik kontatzen hasita, eta eskuragarri egongo dira Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak egiten duen edozein egiaztapenerako.

3.– Los centros beneficiarios acompañarán a las memorias anuales así como a la memoria final, copias de los justificantes que documenten los gastos realizados durante el periodo que abarca la memoria y no hubieran sido presentados con memorias anteriores. Las facturas originales deberán archivarse en la entidad beneficiaria durante un periodo máximo de cinco años a partir del plazo de justificación señalado anteriormente y estarán disponibles para cualquier comprobación que realice la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria.

4.– Jarraipen-memorien aldeko balioespena egiteak eta hurrengo urterako laguntza ordaintzeak ez du esan nahi egindako gastuak onartzen direnik, ez eta gastuok aurrekontuei egozten zaizkienik ere; izan ere, amaierako memoria ekonomikoarekin batera balioetsiko da hori.

4.– La evaluación favorable de las Memorias de seguimiento y el posterior libramiento de la ayuda para la siguiente anualidad, no supondrá la conformidad con los gastos efectuados y su imputación presupuestaria que se valorará de forma global con la memoria económica final.

5.– Amaierako memoriarekin batera, behar bada, ikerkuntzaren ondorioz sortu diren argitalpen, tesi, karrera amaierako proiektu eta kongresuetara eginiko komunikazio guztien kopia bana aurkeztuko da. Horietan guztietan, eta geroago sor litezkeenetan, berariaz aipatu behar da Osasun Sailak emandako laguntza. Ikerketaren emaitzak ahalik eta erabiltzaile gehienek ezagut ditzaten, Osasun Sailak finantzatutako proiektuei buruzko artikuluak argitara emango dira, eta horretarako, lehentasuna izango dute sarrera libreko aldizkariek, bai eta argitaratu eta urtebetera eskuratzeko moduan egongo direla bermatzen dutenek ere.

5.– A la memoria final se acompañará, en su caso, una copia de todas las publicaciones, tesis, proyectos de fin de carrera y comunicaciones a congresos que surjan como resultado de la investigación. En todas ellas, y en las que con posterioridad pudieran originarse, deberá mencionarse expresamente la ayuda concedida por el Departamento de Salud. Con el fin de difundir los resultados de investigación al máximo número de usuarios, la publicación en forma de artículos de proyectos financiados con fondos del Departamento de Salud, se realizará preferentemente en revistas de acceso abierto o en aquellas que garanticen el acceso en 1 año a partir de su publicación.

6.– Aurreko puntuetan xedatu gabe geratu diren kontuetarako, Diru-laguntzen Lege Orokorraren 30. artikuluan xedatutakoa aplikatuko da, oinarrizkoa baita.

6.– En lo no previsto en los puntos anteriores se deberá cumplir con lo establecido en el artículo 30 de la LGS, a la vista de su carácter básico.

18. artikulua.– Diru-laguntzaren baldintzak aldatzea.

Artículo 18.– Alteración de las condiciones de la subvención.

1.– Diru-laguntza ematerakoan kontuan hartutako edozein baldintza aldatzen bada –betiere, laguntzaren xedea betetzen dela ulertzen bada–, eta beste edozein erakunde publiko zein pribatutatik beste diru-laguntzaren bat jasotzen bada aldi berean, laguntzaren zenbatekoa aldatu ahal izango da. Ondorio horietarako, Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzak izango du zenbatekoa murrizteko espedientea hasteko eta izapidetzeko eskumena, eta Osasuneko sailburuordeak horren gaineko ebazpena ematekoa.

1.– Cualquier cambio en las condiciones tenidas en cuenta para la concesión de la ayuda, siempre que se entienda cumplido el objeto de ésta, y en su caso, la obtención concurrente de otras subvenciones y ayudas concedidas por cualquier otra entidad pública o privada, podrá dar lugar a la modificación de la cuantía de la ayuda. A estos efectos, será competente para el inicio y tramitación del expediente de minoración la Dirección de Investigación e Innovación sanitaria, y para su resolución el Viceconsejero de Salud.

2.– Proiektuaren garapen-prozesuan gastu-motetara bideraturiko zenbateko partzialetan aldaketak egitea beharrezkoa dela irizten bada –betiere, laguntzaren guztirako zenbatekoa gainditu gabe–, aldez aurretik, proiektuko ikertzaile nagusiak idatziz egin beharko du eskabidea, horretarako arrazoiak emanez, eta zentro onuradunaren legezko arduradunaren oniritziarekin.

2.– Si en el transcurso del desarrollo del proyecto se considerara necesario, sin rebasar la cuantía del importe global de la ayuda, introducir variaciones en los importes parciales destinados a los distintos tipos de gastos, deberá solicitarse, por escrito, con carácter previo y de forma motivada, por el investigador o investigadora principal del proyecto, con el visto bueno del representante legal del centro beneficiario.

Deialdi honen ondorioetarako, 15. artikuluaren 5. paragrafoan xedatutakoaren arabera, laguntza-eskabidean aurreikusitako kontzeptuekiko % 20ko gastu-desbideratzea ez da aldaketatzat jotzen.

A los efectos de esta convocatoria según lo estipulado en el apartado 5 del artículo 15 se entiende que las desviaciones de gasto por concepto que no superen el 20% de lo previsto en la solicitud de la ayuda, no suponen alteración o modificación.

Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko Zuzendaritzari zuzenduko zaio eskabidea.

La solicitud se efectuará a la Dirección de Investigación e Innovación Sanitaria.

3.– Proiektuaren amaiera atzeratzen bada –zentro onuradunaren borondatearekin zerikusirik ez duten eta behar bezala justifikatzen diren arrazoiengatik–, eta hasiera batean proiektua garatzeko ezarritako epea bukatu baino lehen idatziz eskatzen bada –zenbateko luzapena eskatzen den zehaztuta–, Osasun Sailak proiektua amaitzeko epea luzatu ahal izango du.

3.– En caso de que la finalización del proyecto se retrasara por causas debidamente justificadas ajenas a la voluntad del centro beneficiario, y siempre que se solicite por escrito, con anterioridad al transcurso del plazo inicialmente señalado para el final del desarrollo del proyecto, concretando el período solicitado, el Viceconsejero de Salud podrá conceder una ampliación del plazo para la finalización del proyecto.

19. artikulua.– Ez-betetzeak.

Artículo 19.– Incumplimientos.

1.– Abenduaren 17ko 698/1991 Dekretuan ezarritakoaren arabera (698/1991 Dekretua, Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorren kargura ematen diren diru-laguntzen bermeen eta itzulketaren sistema arautzen duena), onuradunak ez baditu ezarritako baldintzak eta epeak betetzen, edota laguntza beste helburu baterako erabiltzen badu, laguntza eskuratzeko eskubidea galdu eta, hala badagokio, jasotako diru-zenbatekoak eta legezko interesak Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli behar dizkiola aitortuko da, prozedurazko izapideak egin ondoren, egoki izan daitezkeen gainerako ekintzak eragotzi gabe. Aipatutako zenbatekoak diru-sarrera publikotzat joko dira ondorio guztietarako.

1.– De acuerdo con lo establecido en el Decreto 698/1991, de 17 de diciembre, por el que se regula el régimen de garantías y reintegros de las subvenciones con cargo a los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en el supuesto de que el beneficiario incumpliere los requisitos y plazos establecidos o el destino de la ayuda, se declarará, previa la sustanciación de los trámites procedimentales oportunos, la pérdida del derecho a la percepción de la ayuda y, en su caso, la obligación de reintegrar a la Tesorería General del País Vasco las cantidades ya percibidas con sus intereses legales, sin perjuicio de las demás acciones que procedan. Las referidas cantidades tendrán la consideración de ingresos públicos a todos los efectos.

Ikerketa eta Berrikuntza Sanitarioko zuzendariak izango du ez-betetzeagatiko espedientea hasteko eta izapidetzeko eskumena, eta Osasuneko sailburuordeak hori ebaztekoa.

Será competente para el inicio y tramitación del expediente por incumplimiento la Directora de Investigación e Innovación Sanitaria y el Viceconsejero de Salud para su resolución.

2.– Ez-betetzea dela eta laguntza itzuli behar izanez gero, laguntza jaso duen zentro onuraduna izango da erantzule Osasun Sailaren aurrean.

2.– En caso de un eventual reintegro por incumplimiento de la ayuda, el responsable frente al Departamento de Salud será el centro beneficiario al que se le ha concedido la ayuda.

3.– Aurreko puntuetan xedatu gabe geratu diren kontuetarako, Diru-laguntzen Lege Orokorraren 37. artikuluan xedatutakoa aplikatuko da, oinarrizkoa baita.

3.– En lo no previsto en los puntos anteriores se deberá cumplir con lo establecido en el artículo 37 de la LGS, a la vista de su carácter básico.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari; haren aurka, interesdunek aukerako berraztertzeko errekurtsoa aurkez diezaiokete Osasuneko sailburuari, hilabeteko epean, ebazpena Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera; edo bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete, Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, bi hileko epean, aldizkari ofizialean argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, podrán los interesados interponer recurso potestativo de reposición ante el Consejero de Salud, en el plazo de un mes a partir del día siguiente a su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco, o directamente recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-administrativo del Tribunal Superior de Justicia de la Comunidad Autónoma de Euskadi en el plazo de dos meses a partir del día siguiente a su publicación en el mismo diario oficial.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA

Ebazpen honetan aurrez zehaztu ez den guztirako, aintzat hartuko da hauetan xedatutakoa: Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legea, urtarrilaren 13ko 4/1999 Legeak emandako idazketa aintzat hartuta betiere, eta Diru-laguntza Orokorrei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Legea, eta bera garatzen duen erregelamendua.

En todo lo no previsto en la presenta Orden será de aplicación lo establecido en la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, en la redacción dada por la Ley 4/1999 de 13 de enero y lo establecido en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, así como su reglamento de desarrollo.

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA

Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera izango du eragina.

La presente Orden surtirá efectos a partir del día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko apirilaren 19a.

En Vitoria-Gasteiz, a 19 de abril de 2016.

Osasuneko sailburua,

El Consejero de Salud,

JON DARPON SIERRA.

JON DARPÓN SIERRA.

I. ERANSKINA
ANEXO I
LEHENTASUNEZKO IKERKETA-EREMUAK ETA -ILDOAK
ÁREAS Y LÍNEAS PRIORITARIAS DE INVESTIGACIÓN

Ikerketa biomedikoa (giza osasunari buruzko oinarrizko ikerketa, klinikoa, epidemiologikoa, eta traslazionala), honako hauetan:

Investigación biomédica (Investigación básica, clínica, epidemiológica, y traslacional sobre la salud humana) en:

a) Nerbio-sistema, gaixotasun neurologiko eta mentalak.

a) Sistema nervioso, enfermedades neurológicas y mentales.

b) Giza garapena eta zahartzea.

b) Desarrollo humano y envejecimiento.

c) Infekzio-gaixotasunak.

c) Enfermedades infecciosas.

d) Minbizia.

d) Cáncer.

e) Gaixotasun kardiobaskularrak.

e) Enfermedades cardiovasculares.

f) Diabetesa, obesitatea eta gaixotasun endokrinoak.

f) Diabetes, obesidad y enfermedades endocrinas.

g) Gaixotasun arraroak.

g) Enfermedades raras.

h) Arnasbideetako gaixotasunak.

h) Enfermedades respiratorias.

i) Ibiltze-aparatuko eta ehun konektiboko gaixotasunak.

i) Enfermedades del aparato locomotor y tejido conectivo.

j) Gaixotasun hepatikoak eta digestiboak.

j) Enfermedades hepáticas y digestivas.

k) Gaixotasun kronikoak eta inflamatorioak.

k) Enfermedades crónicas e inflamatorias.

l) Giltzurruneko gaixotasunak.

l) Enfermedades del aparato renal.

m) Ugalketa-osasuna, pediatria eta jaiotza inguruko medikuntza.

m) Salud reproductiva, pediatría y medicina perinatal.

n) Epidemiologia, osasun publikoa eta osasun okupazionala.

n) Epidemiología, salud pública y salud ocupacional.

Osasunerako eta osasun-zerbitzuetarako teknologien ikerketa:

Investigación en Tecnologías para la salud y Servicios Sanitarios:

a) Osasun-zerbitzuen ebaluazioa.

a) Evaluación de servicios sanitarios.

b) Esku-hartzeen eraginkortasuna.

b) Efectividad de intervenciones.

c) Telemedikuntza, e-health eta informazio-sistemak.

c) Telemedicina, e-health y sistemas de información.

d) Kalitatea.

d) Calidad.

e) Pazientearen segurtasuna.

e) Seguridad del paciente.

II. ERANSKINA
ANEXO II
IKERKETA-PROIEKTUETARAKO LAGUNTZEN ESKABIDE-ORRIA
IMPRESO DE SOLICITUD DE AYUDAS A PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
III. ERANSKINA
ANEXO III
IKERKETA-PROIEKTUAREN ESKABIDEAREN MEMORIA
MEMORIA DE SOLICITUD DEL PROYECTO DE INVESTIGACIÓN
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
IV. ERANSKINA
ANEXO IV
IKERKETA-PROIEKTUETARAKO CURRICULUM VITAE ARAUTUA
CURRICULUM VITAE NORMALIZADO PARA PROYECTOS DE INVESTIGACIÓN
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
V. ERANSKINA
ANEXO V
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)
VI. ERANSKINA
ANEXO VI
IKERKETA-PROIEKTUAREN MEMORIA ZIENTIFIKOA ETA EKONOMIKOA
MEMORIA CIENTÍFICA Y ECONÓMICA DEL PROYECTO DE INVESTIGACIÓN
(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental