Consulta

Consulta simple

Servicios


Último boletín RSS

Boletin Oficial del País Vasco

20. zk., 2016ko otsailaren 1a, astelehena

N.º 20, lunes 1 de febrero de 2016


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN ETA LURRALDE POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE Y POLÍTICA TERRITORIAL
463
463

EBAZPENA, 2016ko urtarrilaren 15ekoa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinarekin formulatu egiten baita Leioako Hiri Antolamenduko Plan Bereziko 16B eremuaren aldaketa puntualari buruzko Ingurumen Txosten Estrategikoa, Leioako Udalaren eskariz.

RESOLUCIÓN de 15 de enero de 2016, de la Directora de Administración Ambiental, por la que se formula Informe Ambiental Estratégico de la modificación puntual del área 16B del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, promovido por el Ayuntamiento de Leioa.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2015eko uztailaren 22an, Leioako Udalak honako hau izapidetzen hasteko eskatu zuen: Lamiako auzunean, Leioako Hiri Antolamenduko Plan Bereziko 16B eremuaren aldaketari buruzko ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua egiteko prozedura; betiere, bat etorriz Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoarekin.

Con fecha 22 de julio de 2015, el Ayuntamiento de Leioa, solicitó el inicio del procedimiento de evaluación ambiental estratégica simplificada de la modificación del área 16B del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, en el barrio de Lamiako, en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental.

2015eko abuztuaren 25ean, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak Leioako Udalari eskatu zion zuzen zezala aurkeztutako eskabidea. 2015eko irailaren 16an, ingurumen-ebaluazio estrategikoaren prozedura hasitzat jotzen da, zeren Leioako Udalak bidali egin zuen eskatutako dokumentazio osagarria, zeina 21/2013 Legeko 29. artikuluan ezarritakoarekin bat datorren.

El 25 de agosto de 2015 esta Dirección de Administración Ambiental requirió al Ayuntamiento de Leioa que subsanara la solicitud presentada. El 16 de septiembre de 2015 se da por iniciado el procedimiento de evaluación ambiental estratégica al remitir el Ayuntamiento de Leioa la documentación adicional solicitada, y ajustarse ésta a lo establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013.

21/2013 Legearen 30. artikulua betez, 2015eko irailaren 28an, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien ezen egin zitzatela egoki irizten zieten oharrak, zeintzuk oinarri izan zitezen honako honetarako: ingurumen-organo honek ingurumen-txosten estrategikoa egiteko. Zehazki, hauei egin zitzaien kontsulta: Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Kultura Ondarearen Zuzendaritza, Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko Natura Ingurunearen eta Ingurumen Plangintzaren Zuzendaritza, Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko Hirigintza eta Lurralde Politika Zuzendaritza, eta Osasun Sailaren Bizkaiko Lurralde Ordezkaritza, denak ere Eusko Jaurlaritzako erakundeak; Ingurumen Zuzendaritza Nagusia, eta Kultura Zuzendaritza Nagusia, biak Bizkaiko Foru Aldundikoak; URA-Uraren Euskal Agentzia; IHOBE, S.A. - Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa; Ekologistak Martxan-Bizkaia elkartea; eta Getxoko Udala.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha 28 de septiembre de 2015, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó de diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Patrimonio Cultural del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, a la Dirección de Medio Natural y Planificación Ambiental del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, a la Dirección de Política Territorial y Urbanismo del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial y a la Delegación Territorial de Bizkaia del Departamento de Salud, todos ellos organismos del Gobierno Vasco; a la Dirección General de Medio Ambiente y a la Dirección General de Cultura, ambas de la Diputación Foral de Bizkaia; a URA - Agencia Vasca del Agua, a IHOBE - Sociedad Pública de Gestión Ambiental, a la asociación Ekologistak Martxan-Bizkaia y al Ayuntamiento de Getxo.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko webgunean, interesa zuen edonork ingurumen arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerara oportunas.

Txosten hau egin den egunera arte, hainbat erantzun jaso dira, eduki honekin:

A fecha de emisión del presente informe se han recibido las siguientes respuestas con el siguiente contenido:

– Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Sailaren Kultura Ondarearen Zuzendaritza: eremuari dagokion gunean ez dago kokaturik kultura aldetik interesgarri den elementurik. Kultura Ondarearen katalogoak berrikusten ari dira; beraz, baliteke detektatu gabeko elementuak egotea edo etorkizunean beste batzuk agertzea.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura del Gobierno Vasco: en el ámbito del área no se localizan elementos de interés cultural. Los Catálogos de Patrimonio Cultural están en proceso de revisión, por lo que podrían existir elementos no detectados o surgir nuevos elementos a futuro.

– Bizkaiko Foru Aldundiko Kultura Zuzendaritza Nagusia: egiaztatu da ezen ez dagoela sailkatu edo inbentariatutako ondasun arkitektoniko edo arkeologikorik, txostenaren helburu den espazioan.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Bizkaia: se confirma la inexistencia de Bienes Calificados o Inventariados arquitectónicos o arqueológicos en el espacio sujeto a informe.

– IHOBE: kutsagarriak izan litezkeen jarduerak eduki dituzten partzelak badirela egiaztatu da; eta, beraz, arriskugarriak izan daitezke etorkizuneko erabiltzaileentzako eta ingurumenarentzako. Alde horietan garatu nahi den edozein proiekturen aurrean, lurzoruren kalitateari buruzko ikerketa bat egin beharko da, baldin eta agertzen bada honako hauetakoren bat: ekainaren 25eko 4ko 4/2015 Legearen, lurzorua ez kutsatzeko edo kutsatutakoa garbitzekoaren, 23. artikuluan zehaztu zirkunstantziak.

– IHOBE: se ha podido comprobar la existencia de parcelas que han soportado históricamente actividades potencialmente contaminantes y que por lo tanto pueden suponer un riesgo para los futuros usuarios y/o el medio ambiente. Ante cualquier proyecto que se pretenda desarrollar en estas zonas, siempre que se de alguna de las circunstancias contempladas en el artículo 23 de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, se deberá proceder a la realización de una investigación de la calidad del suelo.

Eraginpeko izanik erabakirik eman ez duten administrazioen eskumenak eta planaren ondoriozko efektu aurreikusteko modukoak kontrastatu dira, eta jasotako txostenak aztertu direlarik, ingurumen-organo honek uste du badituela Ingurumen Txosten Estrategikoa egiteko aski juzku-elementu; eta, horrenbestez, ez da beharrezko 21/2013 Legeko 30.2 artikuluan ezarritako txosten-eskakizunari erantzutea.

Una vez contrastadas las competencias de las Administraciones públicas afectadas que no se han pronunciado con los previsibles efectos derivados del plan y analizados los informes recibidos, este órgano ambiental considera que cuenta con elementos de juicio suficientes para elaborar el Informe Ambiental Estratégico y, por tanto, no resulta necesario realizar el requerimiento de informes establecido en el artículo 30.2 de la Ley 21/2013.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legeko 1. artikuluan ezarritakoaren arabera, haren helburua da: ingurumenean ondorio esanguratsuak izan ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautuko duten oinarriak ezartzea; horrela, ingurumenaren babes-maila handia bermatuko baita, garapen jasangarria sustatzearren.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuen ebaluazioek, besteak beste, honako hau bermatu beharko dute egokiro: planifikazio-prozesuaren lehen faseetan, jasotzea: jardueretikako eragin metatzaile eta sinergikoak kontuan izanik ingurumenean sortzen diren eraginei buruzko azterlana, betiere alternatiba egokienak hautatzearren.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

21/2013 Legearen 6. artikuluan xedatutakoa betez, ingurumen-ebaluazio estrategiko arrunta behar dute herri-administrazio batek eratu edo onartutako plan eta programek nahiz horien aldaketek, betiere eraketa edo onarpen hori legezko edo arauzko xedapen batek eskatzen badu edo autonomia-erkidego bateko Gobernu Kontseiluak edo Ministroen Kontseiluak hala erabakitzen badu, artikulu horretan ezarritako betekizunetako bat betetzen dutelarik. Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen arabera, ingurumen-ebaluazioa behar dute arauaren IA Eranskinean jasotako plan eta programek. Horrenbestez, ingurumen-ebaluaziori dagokionez indarrean dagoen legedia aplikatuz, Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorrak ingurumen-ebaluazio arrunta beharko luke.

En aplicación de lo dispuesto en el artículo 6 de la Ley 21/2013 serán objeto de evaluación ambiental estratégica ordinaria los planes y programas, así como sus modificaciones que se elaboren o aprueben por una administración pública y que su elaboración y aprobación venga exigida por una disposición legal o reglamentaria, o por acuerdo del Consejo de Ministros o del Consejo de Gobierno de una comunidad autónoma cuando cumplan alguno de los requisitos establecidos en dicho artículo. Igualmente, de acuerdo con lo dispuesto en la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, serán objeto de evaluación ambiental los planes y programas recogidos en el anexo IA de la norma. Por tanto, en aplicación de la legislación vigente en materia de evaluación ambiental, el Plan General de Ordenación Urbana de Leioa estaría sometido a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

Bestalde, 21/2013 Legearen 5.2.f) artikuluan aldaketa txikiarentzat ezarritako definizioa ikusirik, Lamiako auzunean, Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 16B eremuren egindako aldaketa puntuala 21/2013 Legearen 6.2a) artikuluan jasotzat ematen da. Artikulu horretan ezartzen denez, 6. artikuluko 1. paragrafoan aipaturiko plan eta programetako aldaketa txikiek ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikatua behar dute.

Por otra parte, vista la definición de modificación menor establecida en el artículo 5.2.f) de la Ley 21/2013, se considera que la modificación puntual del área 16B del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, en el barrio de Lamiako, se encuentra recogida en el artículo 6.2.a) de la Ley 21/2013, que establece que las modificaciones menores de los planes y programas mencionados en el apartado 1 del artículo 6 serán objeto de evaluación ambiental estratégica simplificada.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak eta dokumentazio teknikoa aztertuta, eta hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela ikusirik, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, hau da, plan-proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten duena eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen duena, baita sartu beharreko azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak. Zuzendaritza hori eskumeneko organoa da Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen arabera, eta baita Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretuaren arabera ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del plan, y a la vista de que el documento inicial estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, y con el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del Plan y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del plan, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Ikusirik: 3/1998 Legea, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko Lege Orokorra; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 196/2013 Dekretua, apirilaren 9koa, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko dena; eta 30/1992 Legea, azaroaren 26koa, Herri Administrazioaren Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa; bai eta gainerako arau aplikagarriak ere,

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de régimen jurídico de las administraciones públicas y del procedimiento administrativo común y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 16B eremuaren aldaketa puntualerako –Lamiako auzunean egindakorako– Ingurumen Txosten Estrategikoa formulatzea. Txosten hori Leioako Udalak eskatu du, eta eduki honekin ematen da:

Primero.– Formular Informe Ambiental Estratégico para la modificación puntual del área 16B del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, en el barrio de Lamiako, promovido por el Ayuntamiento de Leioa, en los términos que se recogen a continuación.

1.– Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorraren aldaketa puntualak honako helburu hau du: 16B Ibaiondoko Eremuaren antolamendu berria, erabilera tertziarioak –batez ere, merkataritzako eta bulegoetarakoak– sartzeko.

1.– La modificación puntual del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa tiene por objeto una nueva ordenación del Área 16B Ibaiondo, para acoger usos terciarios, fundamentalmente comerciales y de oficinas.

Lursaila, 25.603 m2-ko azalerakoa, Leioa Udalerriko Lamiako auzunean kokaturik dago; batez ere izaera industrialeko hiri-bilbean integraturik dago. Guztiz urbanizatutako eremua da, eraikitako lau lursailarekin, zeintzuk, batez ere, erabilera industrialetarako erabiltzen diren (% 62); eta horien artean dira: ibilgailuak zaindu eta konpontzeko tailerrak; gainontzeko % 38a merkataritza eta bulegoetako erabileretarakoa da.

La parcela, de 25.603 m2 de superficie, se sitúa en el barrio de Lamiako del municipio de Leioa y está integrada en la trama urbana de carácter principalmente industrial. Se trata de un área totalmente urbanizada, con 4 parcelas edificadas que se destinan, en su mayoría, a uso industrial (62%), entre las que se incluyen actividades como taller de reparación y guardería de vehículos; el 38% restante se destina a otros usos comerciales y de oficinas.

Sektorea aldatuz honako hauek egin nahi dira: erabilera industriala merkataritzarako erabilera bihurtzea, eraikigarritasuna handitzea eta lurpeko aparkaleku berriak egitea.

La modificación del sector pretende el cambio de uso de industrial a comercial, un incremento de la edificabilidad y nuevos aparcamientos soterrados.

Antolamendu zehaztuan hiru eraikin planteatzen dira, bat lursaileko. Hiru eraikinetatik bi (1. eta 2. lursailak) S+PB+2 tipologiakoak izango dira, eta hirugarrena (3. lursaila) S+PB+3 tipologiakoa. 4. lursaila, jada kontsolidatua, INBISA erakinari dagokio, zeina S+PB+2 erakoa den.

La ordenación pormenorizada del área plantea tres edificios, uno en cada parcela. Dos de los tres edificios (parcelas 1 y 2), serán de tipología S+PB+2, y el tercero (parcela 3), de S+PB+3. La parcela 4, ya consolidada, corresponde al edificio INBISA que consta de S+PB+2.

ERABILERA. Proiektatutako hiru erakinetan, beheko solairuaren (BS) erabilera bereizgarria merkataritzarakoa da. 1. eta 3. lursailetako erakinetan gainontzeko solairuen erabilera bulegoetarakoa da. Lursail guztietarako sotoko aparkalekuak aurreikusten dira, eta, halaber, 2. lursaileko erakineko sestra-lerroaren gaineko bi solairuetarako.

USO. El uso característico en planta baja (PB) en los tres edificios proyectados es el comercial. El uso de oficina se destina al resto de plantas en los edificios de las parcelas 1 y 3. Los aparcamientos están previstos en el sótano (S) para todas las parcelas y en las dos plantas sobre rasante del edificio de la parcela 2.

BIDEAK. «L» erako bide bat sortzen da, zeina Gabriel Aresti kalean hasten den eta Amaia kalean amaitzen. Bide horren bitartez zonako lur gaineko aparkalekuetara iritsi daiteke, eta bai 1., 2. eta 3. lursailetako lurpeko aparkalekuetara ere. 2. lursaileko lehenengo eta bigaren solairuetan kokaturiko aparkalekurako sarbidea Amaia kaletik egiten dena da

VIALIDAD. Se genera un vial en forma de «L» que se inicia en la calle Gabriel Aresti y finaliza en la calle Amaia. Este vial permite el acceso a los aparcamientos en superficie de la zona y a los aparcamientos subterráneos de las parcelas 1, 2 y 3. El acceso al aparcamiento situado en las plantas primera y segunda de la parcela 2 se realiza desde la calle Amaia.

APARKALEKUA. Gainazaleko aparkalekuetako plaza kopurua 107koa da; euretarik 60 hirugarren lursailean kokatzen dira, Gabriel Aresti kalearen aurrean; 35 bideari datxekiela kokatzen dira, eta 12 Amaia kalean, 1. eta 4. lursailen aurrez aurre.

APARCAMIENTO. El número de plazas de aparcamientos públicos en superficie es de 107, de los cuales 60 se sitúan en la parcela 3, frente a la calle Gabriel Aresti, 35 se disponen adosados al vial y 12 en la calle Amaia, frente a las parcelas 1 y 4.

Gorago zehaztu denez, lursail guztietarako proposatzen da sestra-lerroaren azpiko aparkaleku-erabilera; denak ere, plaza pribatuak. Aparkaleku-plaza pribatuak, kopuruari eta banaketari dagokienez, ondoko taulan zehazten dira:

Tal y como se ha indicado anteriormente, para todas las parcelas se propone un uso de aparcamiento bajo rasante, todas ellas plazas privadas. El número y la distribución de plazas de aparcamiento privadas se detallan en la siguiente tabla:

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Hortaz, eremu honetarako guztira 647 aparkaleku-plaza planteatzen dira; euretarik 107 publikoak dira eta 540 pribatuak.

Por tanto, se plantea para este ámbito un número total de plazas de aparcamiento de 647, de las cuales 107 son públicas y 540 privadas.

Planaren ingurumen-ebaluazioaren helburuak hauexek dira: etorkizunean jarduketa urbanistikoa exekutatzearen ondorioz ingurumenean izango diren eraginak kalkulatzea, eta eragin horiek ekidin, zuzendu edo konpentsatzeko beharrezkoak diren zehaztapenak sartzea.

La evaluación ambiental del Plan se dirige a estimar los efectos sobre el medio ambiente, derivados de la ejecución de la actuación urbanística en el futuro, y a incorporar al Plan las determinaciones necesarias para evitar, corregir y compensar dichos efectos.

2.– Ingurumen-txosten estrategiko honek aztertu egiten du ingurumen-dokumentu estrategikoaren edukia, ebazteko ia plana ingurumen-ebaluazio estrategiko arruntetik pasatu behar den ala ez; guztia ere, 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera.

2.– El presente Informe Ambiental Estratégico analiza el contenido del documento ambiental estratégico de conformidad con los criterios establecidos en el anexo V de la Ley 21/2013, para determinar si el Plan debe o no ser sometido a evaluación ambiental estratégica ordinaria.

2.1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

2.1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) Plana aldatzeak ez dakar honako markoa ezartzea: ingurumen-inpaktuaren ebaluaziotik legez pasa behar diren proiektuak etorkizunean baimentzeko dena. Baina, egoki denean, markoa da: sektorea garatzea ahalbidetuko duten etorkizuneko lizentzientzat.

a) La modificación del plan no establece un marco para la futura autorización de proyectos legalmente sometidos a evaluación de impacto ambiental, pero sí es marco, en su caso, para las futuras licencias que permitan el desarrollo del sector.

b) Plana aldatzeak ez die eragiten beste plan edo programa batzuei. Ingurumen-dokumentu estrategikoak, beste plan eta programa batzuk aintzat hartuz, aztertzen ditu zehaztapenak, eta bateragarria dela ondorioztatzen da. Alabaina, ez du justifikatzen Bilbo Metropolitarraren Area Funtzionalaren LPPrekin bateragarria denik; beraz, Planak haren zehaztapenak errespetatu beharko ditu.

b) La modificación del plan no influye en otros planes o programas. El documento ambiental estratégico analiza las determinaciones con otros planes y programas y concluye que es compatible. No obstante, no justifica su compatibilidad con el PTP del Área Funcional de Bilbao Metropolitano, por lo que el Plan deberá ajustarse a sus determinaciones.

c) Ingurumen-kontsiderazioak integratzeko egokia da planaren aldaketa, nahiz bere ekarpena mugatua den, zeren eremua oso txikiari eragiten baitio.

c) La modificación del plan es pertinente para la integración de consideraciones ambientales, aunque su contribución es limitada al tratarse de un ámbito muy reducido.

Proposatutako aldaketaren bitartez integratu egin daitezke jasangarritasun-helburu estrategikoak, hala nola lurzoru berriak okupatzea edo erabileren bateragarritasuna. Kontsolidatutako hiri-bilbean kokatzen da jarduketa, eta horrek ez dakar lurzoru gehiago artifizializatzea; horrez gain, gauzatu nahi den erabilera tertziarioaren arabera, erabilera egokiagoa eta hobeagoa egingo da eremuaren alboko bizitegi-ingurunearekiko.

La modificación propuesta permite integrar objetivos estratégicos de sostenibilidad como son la no ocupación de nuevos suelos o la compatibilidad de usos. La actuación se localiza en la trama urbana consolidada lo cual no supone un incremento de suelo artificializado, y además, el uso terciario que se pretende se considera un uso más amable y apropiado con el entorno residencial que colinda con el ámbito.

Aitzitik, ingurumen-dokumentu estrategikoak ez du egiten mugikortasun jasangarriari buruzko analisirik. 647 aparkaleku-plazako dotazioa aurreikusten du, eta horrek ez du laguntzen mugikortasunaren eragin eta kostu funtsezkoak txikitzen; kalkulatzen da ezen aparkaleku-dotazio horrek eguneko 4.400 bidaiatik gora sortuko lituzkeela, eta horrek hiri-ingurunean airearen kalitatea okertu egingo luke.

Por el contrario, el documento ambiental estratégico no realiza un análisis de la movilidad sostenible. Prevé una dotación de 647 plazas de aparcamiento, lo cual no contribuye a disminuir los costes y efectos significativos de la movilidad; se estima que esa dotación de aparcamientos generaría más de 4.400 viajes al día, lo cual empeora la calidad de aire del entorno urbano.

Arlo horretan, ingurumen-dokumentu estrategikoak ez du justifikatzen proposatutako aparkaleku-plazen dimentsionamendua; eta, bestalde, ez du aztertzen garraio publikorako edo/eta kotxe pribatuz besteko garraio batzuetako irisgarritasuna. Halaber, adierazi behar da ezen etorkizuneko aparkaleku-plazetarik % 83 pribatuak izango direla.

A este respecto, el documento ambiental estratégico no justifica el dimensionamiento de las plazas de aparcamiento propuestas y tampoco analiza la accesibilidad al transporte público y/o a otros modos de transporte diferentes al coche privado. Indicar, así mismo, que el 83% de las futuras plazas de aparcamiento serán de uso privado.

d) Planarekin lotutako ingurumen-arazo garrantzitsu batzuk.

d) Problemas ambientales significativos relacionados con el plan.

Akuiferoaren zaurgarritasuna.

Vulnerabilidad del acuífero.

Azterlanean sartzen den eremuan bada alde bat, zaurgarritasun handikoen artean sailkatua dagoena, 4. lursailari eragiten diona; lursail horretan ez da aurreikusten jarduketarik burutzea. 1. lursailerako aurreikusten diren jarduketak planifikatu eta exekutatzeko, kontuan izan behar da gorago aipatu kontsiderazioa, zeren bata bestearen oso ondoan baitira lursail hori eta zaurgarritasun handiko aldea.

En el ámbito de estudio se encuentra una zona muy reducida clasificada como vulnerabilidad muy alta, que afecta a la parcela 4, en la que no se prevé actuación. Habrá que considerar este aspecto a la hora de planificar y ejecutar las actuaciones previstas en la parcela 1, debido a la proximidad que existe entre ésta parcela y el área de muy alta vulnerabilidad.

Kutsatuak egon daitezkeen lurzoruak.

Suelos potencialmente contaminados.

Aldaketan sartzen den eremuan, kokatzen dira honako lursail hauek: Lurzorua kutsa dezaketen jarduerak edo instalazioak izan dituzten edo dituzten lurzoruen inbentarioari buruzko irailaren 30eko 165/2008 Dekretuan jasotakoak, eta, halaber, dekretu hori eguneratzeko zirriborroan jasotakoak. Lursailen kodeak hauek dira: 48054-00004, 48054-00073, 48054-00077, 48054-00078, 48054-00079, 48054-00080, 48054-00081, 48054-00082, 48054-00083 eta 48054-00095.

En el ámbito de la modificación se localizan parcelas incluidas en el Decreto 165/2008, de 30 de septiembre, de inventario de suelos que soportan o han soportado actividades o instalaciones potencialmente contaminantes del suelo, o en su Borrador de Actualización. Los códigos de las parcelas son: 48054-00004, 48054-00073, 48054-00077, 48054-00078, 48054-00079, 48054-00080, 48054-00081, 48054-00082, 48054-00083 y 48054-00095.

Lurzoru kutsatua prebenitzeko eta zuzentzeko ekainaren 25eko 4/2015eko Legeko 23.1.d) artikuluarekin bat etorriz, lurzoruaren kalitateari buruzko deklarazioa egin behar da, baldin eta lurzoruaren erabilera aldaketa bat egiten bada, eta, betiere, lurzoru horretan kutsagarria izan daitekeen jarduera edo instalaziorik bada edo izan bada.

De acuerdo con el artículo 23.1.d) de la Ley 4/2015, de 25 de junio, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo, corresponde realizar la declaración la calidad del suelo cuando se trate de un cambio de uso de un suelo que soporte o haya soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante.

Kontuan izanik: HAPOko aldaketan jasotako antolamendu zehaztua, salbuespen gisa eta eremuaren ezaugarriak direla-eta, ez dela garatuko Hirigintzako Jarduketa Programaren edo birpartzelazio- eta -urbanizazio-proiektuen bidez, ezpada lursail bakoitzean modu independentean, noiz eta egun garatzen diren jarduerak gelditzen diren; bada, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak honek kontsideratzen du ezen, 16 B Eremuari dagokionez, ez dagoela eragozpenik Leioako HAPOren aldaketa onar dadin; betiere, honako baldintza hau betez gero: lurzoruaren kalitateari buruzko deklarazio egokia edukitzea; zehazki, aipatu eremua konfiguratzen duten lursailetariko bakoitzean, erabilera berriaren ezarpena gaitzeko obrak burutu baino lehen lortutakoa.

Considerando que la ordenación pormenorizada contemplada en la modificación del PGOU no va a desarrollarse, de forma excepcional y por las características del área, a través de Programas de Actuación Urbanizadora o proyectos de reparcelación y urbanización sino de forma independiente en cada parcela cuando cesen las actividades que se desarrollan actualmente, esta Dirección de Administración Ambiental considera que no hay inconveniente en aprobar la modificación del PGOU de Leioa en lo que se refiere al Área 16 B, siempre y cuando dicha aprobación se supedite a la obtención de la correspondiente declaración de calidad del suelo con anterioridad a la ejecución de las obras que habiliten la implantación del nuevo uso en cada una de las parcelas que configuran dicha área.

Alde horietan garatu nahi den edozein proiekturen aurrean, lurzoruren kalitateari buruzko ikerketa bat egin beharko da, baldin eta agertzen bada honako hauetakoren bat: 4/2015 Legeko 23. artikuluan zehaztu zirkunstantziak.

Ante cualquier proyecto que se pretenda desarrollar en estas zonas, siempre que se de alguna de las circunstancias contempladas en el artículo 23 de la Ley 4/2015, se deberá proceder a la realización de una investigación de la calidad del suelo.

Lurzoruaren kalitateari buruzko ikerketak, eta berreskurapen-neurrien diseinua eta exekuzioa honelako erakunde hauek egin beharko dituzte: urriaren 10eko 199/2006 Dekretuaren arabera akreditatutakoak. Dekretu horrek, batetik, lurzoruaren kalitatea ikertu eta berreskuratzeko erakundeak egiaztatzeko sistema ezartzen du, eta, bestetik, erakunde horiek lurzoruaren kalitatearen gainean egindako ikerketen edukia eta norainokoa zehazten ditu.

Las investigaciones de la calidad del suelo, el diseño y la ejecución de la medidas de remediación deberán ejecutarse por entidades acreditadas según el Decreto 199/2006, de 10 de octubre, por el que se establece el sistema de acreditación de entidades de investigación y recuperación de la calidad del suelo y se determina el contenido y alcance de las investigaciones de la calidad del suelo a realizar por dichas entidades.

Inpaktu akustikoa.

Impacto Acústico.

Dagoen trafikoaren ondorioz eta Bilboko Metroko linearen eragina dela-eta, eremuaren egungo egoera akustikotik ondoriozta daiteke: erabilera tertziariorako kalitate akustikoaren helburuak ez direla betetzen, betiere, eremuaren ekialdeko ertzean kokaturiko 3.2 lursailean, kanpoko espazioan, terrenoaren gainetiko 2 metroko garaieran.

Como consecuencia del tráfico existente y debido la influencia de la línea de Metro Bilbao, la situación acústica actual del ámbito refleja incumplimiento de los objetivos de calidad acústica para uso terciario, a 2 metros de altura sobre el terreno en el espacio exterior, en la parcela 3.2 situada en el extremo Este del área.

Euskal Autonomia Erkidegoko hots-kutsadurari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 3.d) artikuluak ezartzen duen definizioarekin –etorkizuneko garapenari buruzkoarekin– bat etorriz, eta dekretu horretako 36. artikulua aplikatuz, ezin izango dira exekutatu etorkizuneko garapen urbanistikoak, honako eremuetan: kanpoko ingurumarian kalitate akustikoaren helburuak betetzen ez direnetan, hargatik eragotzi gabe 43. eta 45. artikuluetan ezarritakoa.

De acuerdo con la definición de futuro desarrollo que establece el artículo 3.d) del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y en aplicación del artículo 36 del mismo Decreto, no podrán ejecutarse futuros desarrollos urbanísticos en áreas donde se incumplan los objetivos de calidad acústica en el ambiente exterior, sin perjuicio de lo estipulado en los artículos 43 y 45.

Inpaktu Akustikoari buruzko Azterlanean definitzen dira honako neurriak: 2013/2012 Dekretuko 31. artikuluan zehaztu kalitate akustikorako helburuak lortzeko direnak; guztiarekin ere, eremu akustikoetako kanpoko ingurua babestekotan.

El Estudio de Impacto Acústico define las medidas necesarias para alcanzar los objetivos de calidad acústica del artículo 31 del Decreto 2013/2012, con el fin de proteger el ambiente exterior de las áreas acústicas:

– Aparkalekuaren eremua babesteko propietate akustikoak dituen horma bat instalatuz konponduko da 3.2 lursailean deskribatutako afektazioa. Hartarako, 2,2 metroko garaiera eta 77 metro luzera dituen horma akustiko bat diseinatzen da, zeinak partzialki inguratuko baitu aparkalekua.

– La afección descrita en la parcela 3.2 se remediará con la instalación de un muro con propiedades acústicas que proteja esa zona de aparcamiento. Para ello se diseña un muro acústico de 2,2 m de altura y 77 m de longitud, rodeando parcialmente el aparcamiento.

– Garatuko diren jarduera berriek ondoko balioak bete beharko dituzte, ingurunean: 55 LKegunez, LtKarratsaldez eta 45 LKgauez, zeintzuk dagozkien lurraldeko honako sektorei/eremuei: nagusiki bizitegi-erabileratako lurzorua dutenei.

– Las nuevas actividades que se desarrollen deben cumplir los siguientes valores en el entorno, que se corresponderán con ámbitos/sectores del territorio con predominio de suelo de uso residencial es de 55 LKdía, LtKarde y 45 LKnoche.

Jarduera berriek bete behar duten inmisio-muga maximoa (LAmax) –kontuan izanik jardueren hartzaile urrekoa bizitegi-sektorea dela– hauxe da: 85 dBA

El valor límite de inmisión máximo (LAmax) que deben cumplir las nuevas actividades, donde para un sector residencial que es el receptor próximo a las actividades, es de 85 dBA.

– 16B eremua garatzeari lotutako zarata-foku berriei dagokienez, honako neurri hauek ezartzen dira, alboko etxebizitzetan eskatutako balioak bete daitezen:

– Para los nuevos focos de ruido asociados al desarrollo del área 16B se establecen las siguientes medidas, para el cumplimiento de los valores exigidos en las viviendas colindantes:

– Garatuko diren barneko bideetan abiadura-muga hauxe izango da: 30 km/h.

– Los viales internos a desarrollar se limitarán a una velocidad de 30 km/h.

– Galarazi egiten da: Amia kaleko eraikinen aurrez aurreko eraikuntza berrietako fatxadetan instalazio-guneak kokatzea.

– Se prohíbe la ubicación de focos de instalaciones en las fachadas de las nuevas edificaciones enfrentadas a los edificios de la c/ Amaia.

Instalazioei lotutako zarata-foku etorkizunekoen potentziak eta kokapenak baldintzatu egingo dute lizentziak ematearena, eta alderdi hori kontuan izan behar da proiektuak erredaktatzerakoan.

La ubicación y potencia de los futuros focos de ruido asociados a instalaciones condicionará el otorgamiento de licencias, aspecto que deberá considerarse en la redacción de los proyectos.

e) Era berean, plana egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) El plan se considera pertinente para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.2.– Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik eragingo zaion eremuari dagokienez, aldaketaren eremuan ez dago espazio natural adierazgarririk, ezta ingurumenari dagokionez balio handiko elementurik ere.

2.2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada, no existen en el ámbito de la modificación espacios naturales relevantes ni elementos de valor ambiental especialmente significativos.

Sortuko diren ingurumen-eraginak, aurrez ikusteko modukoak, loturik izango dira urbanizazio berriaren exekuzio-faseari, batez ere.

Los efectos ambientales que previsiblemente se generen vendrán asociados, principalmente, a la fase de ejecución de la nueva urbanización.

Ondoren zehazten dira inpaktuak sortzen dituzten jarduketak:

Son actuaciones generadoras de impactos las que se indican a continuación:

– Lehendik diren erakinak eraistea.

– Derribo de edificaciones existentes.

– Lur-indusketak eta lur-mugimenduak.

– Excavación y movimiento de tierras.

– Sotoak eta urbanizazioak egikaritzea, eta erakin berriak altxatzea.

– Ejecución de sótanos y urbanización y construcción nuevas edificaciones.

Jarduera komertziala eta bulegoetarakoa sortzea.

– Generación de actividad comercial-oficinas.

Obren faseko inpaktu adierazgarrienak honako hauek dira: hauts-partikulen emisioa, eta, kutsatuta izan daitezkeen lurzoruen ondorioz kutsatzaileak barreiatzea. Guzti horien eraginak arintzeko, ingurumen-dokumentu estrategikoan neurri zuzentzaileak ezartzen dira, obra zaintzeko planarekin batera proiektuan sartuko direnak.

Los impactos más significativos en fase de obra son el ruido, la emisión de partículas de polvo y la posible dispersión de contaminantes debido a la presencia de suelos potencialmente contaminados. Para su mitigación, el documento ambiental estratégico establece medidas correctoras que se incorporarán al proyecto, junto con el Plan de Vigilancia de la obra.

Egin beharreko lur-mugimenduetarako, ezinbestekoa izango da organo honek aurrez onartzea hondeaketa-plan selektibo bat, lurzoruaren kalitateari buruzko deklarazioa egiteko prozedura egokiaren barruan.

Los movimientos de tierra que deban ejecutarse exigirán la previa aprobación, por parte de este Órgano, de un plan de excavación selectiva en el marco del correspondiente procedimiento de declaración de la calidad del suelo.

Aurrekoaz gain, hondeatutako materialei dagokienez, neurri hauek hartuko dira:

Sin perjuicio de lo anterior, deberán adoptarse las siguientes medidas en relación a los materiales excavados:

– Hondeatu beharreko material guztiak hondakin gisa karakterizatu beharko dira, bi helbururekin: egon daitekeen kutsaduraren ondorioak prebenitzea, eta material horiek behar bezala kudeatzeko bideak zehaztea. Materialen bereizte egokia kontuan hartuko da, kutsadura desberdinei lotutako geruzak nahas ez daitezen.

– Se deberá caracterizar como residuo la totalidad de los materiales a excavar, con el doble objetivo de prevenir los efectos de la posible existencia de contaminación y de determinar la vía de gestión adecuada para dichos materiales. Se tendrá en cuenta la adecuada segregación de los materiales para evitar la mezcla de estratos asociados a contaminación diferenciada.

– Materialak hondakindegietan biltzea badago aurreikusita, karakterizazioa hauxe izango da: Hondakindegietan biltegiratuta eta betelanak eginda hondakinak ezabatzea arautzen duen otsailaren 24ko 49/2009 Dekretuan ezarritakoa. Oro har, lagin baten azterketa egin beharko da. Laginak hondakindegian kudeatu beharreko soberakinen 500 m3 bakoitzeko 10 azpilagin izango ditu gutxienez, baina hori aldatu ahal izango da espero daitekeen kutsaduraren heterogenoetasunaren eta homogeneotasunaren arabera. Hartara, lagin konposatu bakoitzaren erreferentziazko bolumena 500 m3-tik gorakoa izan ahal izango da, afektazio homogeneoa aurreikusten bada, eta 500 m3-tik beherakoa, afektazio heterogeneoa aurreikusiz gero.

– Cuando el destino previsto para los materiales sea su depósito en vertedero, la caracterización será la establecida en el Decreto 49/2009, de 24 de febrero, por el que se regula la eliminación de residuos mediante depósito en vertedero y la ejecución de los rellenos. Con carácter general, se deberá realizar el análisis de una muestra compuesta de al menos 10 submuestras por cada 500 m3 de excedentes a gestionar en vertedero, lo que podrá variar en función de la heterogeneidad y homogeneidad de la contaminación esperable. Así, el volumen de referencia de cada muestra compuesta podrá ser superior a los 500 m3 si se prevé una afección homogénea e inferior a los 500 m3 si se prevé una afección heterogénea.

– Kutsatzaileak detektatu zaizkien materialak ebakuatu baino lehen, materialentzat aurreikusitako norako zehatzari buruzko informazioa bidali behar zaio ingurumen-organo honi, berariaz baimendutako kudeatzaileak emandako tratamendu-kontratu egokiaren kopiarekin batera.

– Con carácter previo a la evacuación de los materiales en los que se haya detectado la presencia de contaminantes, deberá remitirse a este órgano ambiental información respecto al destino concreto previsto para los mismos, incluyendo copia del correspondiente contrato de tratamiento emitido por gestor autorizado al efecto.

Bestalde, jarduera komertzialak eta bulegoetarakoak ezarri eta martxan ipintzeko fasean, inpaktu adierazgarrienak honako hauek izango dira: zonako ibilgailu-trafikoak eta jarduera komertzialak sortutako kutsatzaile-emisioa eta zarata. Aipatutakoak arintzeko, Inpaktu Akustikoari buruzko Azterlanak baldintzak ezartzen ditu etorkizuneko jarduerekiko eta zarata-foku berriekiko.

Por otra parte, en la fase implantación y puesta en marcha de actividades comerciales y de oficinas, los impactos más significativos serán el ruido y la emisión de contaminantes generado por la propia actividad comercial y debido al tráfico de vehículos en la zona. Para su mitigación, el Estudio de Impacto Acústico establece condicionantes a las futuras actividades y a los nuevos focos de ruido.

Prebentzio-neurri egokiak aplikatzearekin ez dira aurreikusten ingurumenaren gaineko eragin kaltegarriak –aldaketa urbanistikoak aurreikusi jarduketen ondoriozkoak–; betiere, afektazio-eremuan egikaritzen diren jarduerak eta jarduketak honela burutzen badira: osasun eta segurtasunari, ingurumenari, kutsadura akustikoari eta beste zer batzuei buruz indarrean den araudiarekin bat etorriz.

Con la aplicación de las medidas preventivas adecuadas, no se prevén efectos adversos significativos sobre el medio ambiente, derivados de las actuaciones previstas en la modificación urbanística, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de seguridad y salud, medio ambiente, contaminación acústica, etc.

Bigarrena.– Adieraztea ezen, Leioako Hiri Antolamenduko Plan Orokorreko 16B eremuaren aldaketa puntualak –goragoko puntuan ezarrita dagoen legez– ez duela eragin adierazgarrik sortzen ingurumenean.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el punto anterior, la modificación puntual del área 16B del Plan General de Ordenación Urbana de Leioa, no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Leioako Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Leioa.

Laugarrena.– Ebazpen hau eman eta bidaltzea, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu dadin.

Cuarto.– Remitir esta Resolución para su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko urtarrilaren 15a.

En Vitoria-Gasteiz, a 15 de enero de 2016.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

La Directora de Administración Ambiental,

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental