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Boletin Oficial del País Vasco

18. zk., 2016ko urtarrilaren 28a, osteguna

N.º 18, jueves 28 de enero de 2016


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

INGURUMEN ETA LURRALDE POLITIKA SAILA
DEPARTAMENTO DE MEDIO AMBIENTE Y POLÍTICA TERRITORIAL
400
400

EBAZPENA, 2016ko urtarrilaren 11koa, Ingurumen Administrazioaren zuzendariarena, zeinarekin formulatu egiten baita UE-17 «Kabilduoste»ren Hiri Antolamenduko Plan Bereziko Ingurumen Txosten Estrategikoa, Durangoko Udalaren eskariz.

RESOLUCIÓN de 11 de enero de 2016, de la Directora de Administración Ambiental, por la que se formula el informe ambiental estratégico del Plan Especial de Ordenación Urbana de la UE-17, «Kabilduoste», promovido por el Ayuntamiento de Durango.

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

2015eko irailaren 15ean, Durangoko Udalak honako hau izapidetzen hasteko eskatu zuen: UE-17-«Kabilduoste»ren Hiri Antolamenduko Plan Bereziko Ingurumen Ebaluazio Estrategikoaren –aurrerantzean HAPB– prozedura; betiere, bat etorriz Ingurumen-ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legean xedatutakoarekin (aurrerantzean 21/2013 Legea deituko diogu). Eskaerarekin batera, planaren zirriborroa eta ingurumen-dokumentu estrategikoa aurkeztu ziren, 21/2013 Legearen 29. artikuluan ezarritako edukiarekin.

Con fecha de 15 de septiembre de 2015, el Ayuntamiento de Durango, solicitó el inicio de la tramitación del procedimiento de evaluación ambiental estratégica del Plan Especial de Ordenación Urbana, en adelante PEOU, de la UE-17-«Kabilduoste», en virtud de lo dispuesto en la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental (en adelante, Ley 21/2013). La solicitud se acompañaba del borrador del Plan y del documento ambiental estratégico con el contenido establecido en el artículo 29 de la Ley 21/2013.

21/2013 Legearen 30. artikulua betez, 2015eko urriaren 5ean, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak zenbait erakunderi eskatu zien ezen egin zitzatela egoki irizten zieten oharrak, zeintzuk oinarri izan zitezen honako honetarako: ingurumen-organo honek ingurumen-txosten estrategikoa egiteko. Zehazki, hauei egin zitzaien kontsulta: Osasun Saileko Osasun Publikoaren eta Adikzioen Zuzendaritzari, Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Kultura Ondarearen Zuzendaritzari, Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko Natura Ingurunearen eta Ingurumen Plangintzaren Zuzendaritzari, Uraren Euskal Agentziako Plangintza eta Obretako Zuzendaritzari (Eusko Jaurlaritzaren erakundeak dira horiek denak) eta Ekologistak Martxan-Bizkaia elkarteari.

En aplicación del artículo 30 de la Ley 21/2013, con fecha de 5 de octubre de 2015, la Dirección de Administración Ambiental del Gobierno Vasco solicitó de diferentes organismos que realizaran las observaciones que consideraran oportunas y que pudieran servir de base para la formulación, por parte de este órgano ambiental, del correspondiente informe ambiental estratégico. En concreto se consultó a la Dirección de Salud Pública y Adiciones del Departamento de Salud, a la Dirección de Patrimonio Cultural del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura, a la Dirección de Medio Natural y Planificación Ambiental del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, a la Dirección de Planificación y Obras de la Agencia Vasca del Agua-Ura, todos ellos organismos del Gobierno Vasco; y a la asociación Ekologistak Martxan-Bizkaia.

Halaber, espedientean jasotzen den dokumentazioa eskuragarri ipini zen Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko webgunean, interesa zuen edonork ingurumen arloan egokitzat jotzen zituen oharrak egiteko.

Asimismo, la documentación de la que consta el expediente estuvo accesible en la web del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial para que cualquier interesado pudiera realizar las observaciones de carácter ambiental que considerasen oportunas.

Txosten hau egin den egunera arte, hainbat erantzun jaso dira, eduki honekin:

A fecha de emisión del presente informe se han recibido las siguientes respuestas con el siguiente contenido:

– Ingurumen eta Lurralde Politika Saileko Natura Ingurunearen eta Ingurumen Plangintzaren Zuzendaritzak honako balorazio hau egiten du: ezabatu diren arboladien izari txikia eta beste zuhaizti batzuekiko loturarik ez dutela kontuan izanik, landarediaren gaineko eragina onargarria da. Eremuaren ipar-mendebaldetik doan errekastoa bideratzeak dakarren inpaktuari dagokionez, Zuzendaritza honek uste du ezen eragin hori onargarria dela, kontuan izanik HAPBk aurreikusi egiten duela hura integratzea ingurumenean eta pasaian.

– La Dirección de Medio Natural y Planificación Ambiental del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial valora que considerando la reducida entidad de las formaciones arboladas que resultan eliminadas y su desconexión con otros bosquetes la afección a la vegetación es asumible. En cuanto al impacto que supone el encauzamiento del arroyo que discurre por el noroeste del ámbito, esta Dirección entiende que se trata de una afección asumible, máxime cuando el PEOU prevé una integración ambiental y paisajística del mismo.

– Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saileko Kultura Ondarearen Zuzendaritza: HAPBren eragin-eremuan ez dago Kultura Ondarearen egungo katalogoetan jasotako elementurik; baina, katalogo horiek berrikuspen-prozesuan daudenez, etorkizunean ager daitezke.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Departamento de Educación, Política Lingüística y Cultura: en el ámbito de afección del PEOU no se ubican elementos incluidos en los actuales Catálogos de Patrimonio Cultural, aunque, al estar dichos catálogos en proceso de revisión, no se descarta que pudieran aparecer en el futuro.

– Uraren Euskal Agentziako Plangintza eta Obretako Zuzendaritza: eremua antolatzeko proposatutako antolamendua egokia dela uste dute, eta errekastoa agerian dela kontserbatu behar da, trazadura arteza saihestuz eta zeharkako drainatzeen bitartez zeharkatuz bideak, kutxatila barik eta ertzak egokiro naturalizatuz.

– Dirección de Planificación y Obras de la Agencia Vasca del Agua-Ura: consideran acertada la ordenación propuesta para la ordenación del ámbito, debiendo conservarse el pequeño arroyo a cielo abierto, evitando un trazado rectilíneo y cruzando los viales a través de drenes transversales, sin arquetas y naturalizándose las márgenes convenientemente.

Hartarako, araudian jasotzen denez, espedientean diren txostenak kontuan izanik, ingurumen-organoak baditu juzkuak egiteko aski elementu, ingurumen-txosten estrategikoa apailatzeko direnak.

A tal efecto y tal y como se recoge en la normativa, se constata que, a la vista de los informes que obran en el expediente, el órgano ambiental cuenta con los elementos de juicio suficientes para elaborar el informe ambiental estratégico.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

21/2013 Legearen 1. artikuluan xedatutakoaren arabera, lege horren helburua da: ingurumenean ondorio adierazgarriak eragin ditzaketen plan, programa eta proiektuen ingurumen-ebaluazioa arautu behar duten oinarriak ezartzea. Eta, horrenbestez, ingurumenaren babes-maila handia bermatzea, garapen jasangarria sustatzekotan.

De conformidad con lo dispuesto en el artículo 1 de la Ley 21/2013 constituye el objeto de la misma establecer las bases que deben regir la evaluación ambiental de los planes, programas y proyectos que puedan tener efectos significativos sobre el medio ambiente, garantizando un elevado nivel de protección ambiental con el fin de promover un desarrollo sostenible.

Halaber, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 42. artikuluaren arabera, ingurumen-inpaktuen ebaluazioek, besteak beste, honako hau bermatu beharko dute egokiro: planifikazio-prozesuko lehen faseetan, jasotzea: jardueretikako eragin metatzaile eta sinergikoak kontuan izanik ingurumenean sortzen diren eraginei buruzko azterlana, betiere alternatiba egokienak hautatzearren.

Igualmente, de acuerdo con el artículo 42 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, las evaluaciones de impacto ambiental garantizarán de forma adecuada, entre otros objetivos, que se introduzca en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis relativo a las repercusiones sobre el medio ambiente teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Ingurumen Ebaluazioari buruzko abenduaren 9ko 21/2013 Legearen 6.2 artikuluan honako hauek aurreikusten dira: ingurumen-organoak egindako ingurumen-ebaluazio estrategiko sinplifikaturik pasa behar diren plan eta programak, betiere, honako hauek zehaztearren: planak edo programak ez duela eragin nabarmenik ingurumenean, ingurumen-txosten estrategikoaren arabera, edo plan edo programen gaineko ingurumen-ebaluazioa estrategiko arrunta egin beharra, haiek ingurumenerako eragin kaltegarriak ekar litzaketelako.

La Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, en su artículo 6.2, prevé los planes y programas que deben ser sometidos a evaluación ambiental estratégica simplificada por el órgano ambiental a los efectos de determinar que el plan o programa no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en el informe ambiental estratégico, o bien, que el plan o programa debe someterse a una evaluación ambiental estratégica ordinaria porque pueda tener efectos significativos sobre el medio ambiente.

6.2 artikuluan, besteak beste, honako hauek espezifikatzen dira: etorkizunean proiektuak baimentzeko marko ezartzen duten planak eta programak izanik, 6.1 artikuluan aipatutako betekizunak betetzen ez badituzte, ingurumen-ebaluazioa estrategiko sinplifikatu batetik pasa beharko dira, zeinaren prozedura 29.etik 32.erako artikuluetan arautzen baita; guztia ere, V. eranskinean ezarritako irizpideekin bat etorriz.

El citado artículo 6.2 especifica que, entre otros supuestos, los planes o programas que estableciendo un marco para la autorización en el futuro de proyectos, no cumplan los demás requisitos mencionados en el artículo 6.1 serán objeto de una evaluación ambiental estratégica simplificada, cuyo procedimiento se regula en los artículos 29 a 32, y de conformidad con los criterios establecidos en el anexo V.

Dokumentazio teknikoa eta planaren ingurumen-ebaluazioaren espedienteko txostenak aztertuta, eta hasierako dokumentu estrategikoa zuzena dela eta indarreko araudian ezarritako alderdien araberakoa dela ikusirik, Ingurumen Administrazioaren Zuzendaritzak ingurumen-txosten estrategiko hau ematen du, hau da, HAPBren proposamenean ingurumen-arloko alderdiak sartzearen alde egiten duena eta plana aplikatzearen ondorio adierazgarrien aipamena jasotzen duena, baita sartu beharreko azken oharrak ere, soilik ingurumen arlokoak. Zuzendaritza hori eskumeneko organoa da Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Legearen arabera, eta baita Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko den apirilaren 9ko 196/2013 Dekretuaren arabera ere.

Examinada la documentación técnica y los informes que se hallan en el expediente de evaluación ambiental del plan, y a la vista de que el documento inicial estratégico resulta correcto y se ajusta a los aspectos previstos en la normativa en vigor, la Dirección de Administración Ambiental, órgano competente de acuerdo con la Ley 3/1998, de 27 de febrero, general de protección del medio ambiente del País Vasco, y con el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, procede a dictar el presente informe ambiental estratégico, que viene a valorar con carácter favorable la integración de los aspectos ambientales en la propuesta del PEOU y a pronunciarse sobre la previsión de los impactos significativos de la aplicación del mismo, incluyendo las determinaciones finales que deban incorporarse, a los solos efectos ambientales.

Ikusirik: 3/1998 Legea, otsailaren 27koa, Euskal Herriko Ingurugiroa Babesteko Lege Orokorra; 21/2013 Legea, abenduaren 9koa, Ingurumen-ebaluazioari buruzkoa; 196/2013 Dekretua, apirilaren 9koa, Ingurumen eta Lurralde Politika Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzeko dena; eta 30/1992 Legea, azaroaren 26koa, Herri Administrazioaren Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa; bai eta gainerako arau aplikagarriak ere,

Vistos la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, la Ley 21/2013, de 9 de diciembre, de evaluación ambiental, el Decreto 196/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial, la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de régimen jurídico de las administraciones públicas y del procedimiento administrativo común y demás normativa de aplicación,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– UE-17 «Kabilduoste»ren Hiri Antolamenduko Plan Berezirako ingurumen-txosten estrategikoa formulatzea. Txosten hori Durangoko Udalak eskatu du, eta eduki honekin ematen da:

Primero.– Formular informe ambiental estratégico para el Plan Especial de Ordenación Urbana de la UE-17, «Kabilduoste», promovido por el Ayuntamiento de Durango, en los términos que se recogen a continuación:

A) «EU-17 Kabilduoste» izeneko aldea da hiri-lur finkatugabean planeamendu zehatzeko eremu bat, Durangoko ipar-ekialdean, gutxi-gorabehera 42.195 metro koadro azalera du, eta indarrean diren arau subsidiarioetan «bizitegirakoa, dentsitate txikikoa» izendapena du.

A) El área denominada «UE-17 Kabilduoste», es un ámbito de planeamiento pormenorizado en suelo urbano no consolidado en el Suroeste de Durango, con una superficie aproximada de 42.195 m2 y con una calificación en las NNSS vigentes de «residencial de baja densidad».

«UE-17 Kabilduoste» hiri-lurreko eremuaren HAPBk honako helburuak ditu, batetik, unitatearen atolamemendu zehaztua egokitzea indarrean den hirigintza-araudiari, eta, bestetik, alboan den bizitegitarako hiri-bilbean –guztiz kontsolidatuan– sartu nahi du eremua.

El PEOU del área de suelo urbano «UE-17 Kabilduoste» tiene por objeto la modificación de esa ordenación pormenorizada de la unidad para adaptarla a la normativa urbanística vigente; así mismo, pretende incorporar el ámbito a la trama urbana residencial adyacente, totalmente consolidada.

Planifikazioaren helburuak erdiestearren, antolamendu-proposamen bat garatu da, zeinak barruan hartzen duen bizitegitarako eraikigarritasun gehiena, bide-ardatz nagusi baten inguruan; hartarako, espazioa zentral sortzen da, lotura eta pasagunerako dena, eta –Sahaiesbiderako sarbidearen azpitiko pasagunearen bitartez– San Rokeko aldea eremuarekin konektatzeko balio duena. Espazio Libreen eta Berdeguneen estandar derrigorrezkoaren parte da espazio zentrala eta bizitegitarako zazpi eraikien bidez konfiguratzen da; eta euren garaierek eta lerrokadurek, batetik, kualifikatu egiten dute espazio urbanoa, eta, bestetik, ahalbidetu egiten dute alboko eremuekiko lotura. Antolamendua osotzeko, familia bakarrentzako 12 etxebizitza planteatzen dira, horien inguruan kokaturiko eraikinen antzeko bolumetriarekin. Guztira: 148 etxebizitza.

Para la consecución de los objetivos de planificación se ha desarrollado una propuesta de ordenación que concentra la mayor parte de la edificabilidad residencial en torno a un eje viario principal, creando un espacio central de relación y paso que sirve también para conectar el área con la zona de San Roke, a través de un paso bajo el acceso a la Variante. Este espacio central, que forma parte del estándar obligatorio de Espacios Libres y Zonas Verdes, se configura mediante siete edificios residenciales, cuyas alineaciones y alturas cualifican el espacio urbano y permiten la relación con las áreas colindantes. Para completar la ordenación, se plantean 12 viviendas unifamiliares con una volumetría similar a las de los edificios situados en torno a ellas. En total 148 viviendas.

B) Ingurumen-txosten estrategiko honek aztertu egiten du ingurumen-dokumentu estrategikoaren edukia, 21/2013 Legearen V. eranskinean ezarritako irizpideen arabera aztertu ere, eta bat dator haren konklusio nagusiekin, era honetan:

B) El presente informe ambiental estratégico analiza el contenido del documento ambiental estratégico de conformidad con los criterios establecidos en el anexo V de la Ley 21/2013 y se muestra de acuerdo con las principales conclusiones de la siguiente manera:

1.– Planaren ezaugarriak, bereziki honako hauek kontuan hartuta:

1.– Las características del plan, considerando en particular:

a) UE-1 «Kabilduoste» Exekuzio Unitatean, Hiri Antolamenduko Plan Berezia garatzen da, hain justu ere legezko gutxieneko eraikigarritasunari exekuzio unitatea egokitzeko antolamendu-baliabide gisa.

a) Se desarrolla el Plan Especial de Ordenación Urbana en la Unidad de Ejecución UE-17 «Kabilduoste», como instrumento de ordenación valido para la adaptación de la unidad de ejecución a la edificabilidad mínima legal.

b) Planak, beste plan eta programa batzuk aintzat hartuz, aztertzen ditu zehaztapenak, eta bateragarria dela ondorioztatzen da.

b) El plan analiza las determinaciones con otros planes y programas y concluye que es compatible.

c) Planaren xedea da errealitatea udal-mailako eskalan egokitzea, eta, horrenbestez, ingurumen-arloko zehaztapenak txertatzeari begira planaren helburua egokia dela ulertzen da.

c) El plan consiste en una adecuación de la realidad a escala municipal y, por tanto, se considera que su objetivo es pertinente para la integración de las consideraciones ambientales.

d) Ez da HAPBri lotutako arazo adierazgarririk atzeman; betiere; eragin-eremuan burutzen diren jarduerak eta jarduketak –urbanizazio-proiektu egokiaz gauzatutakoak– honelaxe egikaritzen badira: segurtasun eta osasunari, ingurumenari, paisaiari eta kutsadura akustikoari dagokienez indarrean dagoen araudia betez.

d) No se detectan problemas significativos relacionados con el PEOU, siempre y cuando las actuaciones y actividades que se lleven a cabo en el ámbito de afección, mediante el correspondiente proyecto de urbanización, se realicen atendiendo a la normativa vigente en materia de seguridad y salud, medio ambiente, paisaje, contaminación acústica.

Ildo horretan, HAPBko dokumentazioan jasotako zehaztapenak betetzea egokitzat jotzen da; eta haietarik dira:

En este sentido, se valora positivamente el efectivo cumplimiento de una serie de determinaciones que aparecen recogidas en la documentación del PEOU, como:

– HAPBn barne hartzen dira honako jarduketak: antolamendu zehaztuan dagoen errekastoaren bazterren egoera ekologiko ona lortzera bideratuak. Eta erreka-bazterrak lehengoratzeko, alboetako erreken bazterretako landarediko espezieak erabiliko dira; eta zenbait neurri proposatzen dira inbaditzaileak diren espezie aloktonoak zabal ez daitezen.

– El PEOU incluye que se contemplarán actuaciones encaminadas a obtener el buen estado ecológico de las riberas del tramo del arroyo que se mantiene en la ordenación pormenorizada. En particular, para la restauración de las riberas se utilizarán especies características de la vegetación de ribera de los cursos de agua del entorno y propone medidas que evitarán la propagación de especies alóctonas de carácter invasor.

– Bestalde, HAPBk zehaztu egiten du Urbanizazio Proiektuak izan beharko duela pasaia eta ingurumena lehengoratzeko programa bat, zeinetan identifikatu egingo diren alde degradatuak, lehengoratu beharko direnak (lur-erauzketetako ezpondak, lubeta edo betegarrizko ezpondak, pilaketetarako aldeak edo makineria-parkeak, sarbideak, etab.), eta, orobat, horiek integratzeko neurri egokiak planteatuko dira. Halaber, programa horrek jaso egin beharko ditu jarduketaren pasaia-integrazioa burutzeko jarduketak; hartarako, kontuan hartu beharko dira, bai sektorea orografiarekiko integratzea, bai Plan Bereziaren eremuan egun dagoen arboladi autoktonoarekiko eragina minimizatzea.

– Así mismo, el PEOU determina que el Proyecto de Urbanización correspondiente contará con un Programa de restauración ambiental y paisajística que identificará las zonas degradadas que deban ser objeto de recuperación (taludes de desmonte, taludes de relleno o terraplén, zonas de acopio o parques de maquinaria, accesos, etc.), y planteará las medidas que se estimen adecuadas para su integración. Este Programa recogerá, así mismo, las actuaciones que deben realizarse para la integración paisajística de la actuación, con especial atención a la integración del sector en relación con la orografía y a la minimización de la afección al arbolado autóctono actualmente presente en el ámbito del Plan Especial.

e) Era berean, HAPB egokitzat jotzen da ingurumen-arloko erkidego- edo nazio-mailako legedia txertatzeko.

e) Asimismo, el PEOU se considera adecuado para la implantación de la legislación comunitaria o nacional en materia de medio ambiente.

2.– Eraginen ezaugarriei eta ziurrenik eragingo zaion eremuari dagokienez, eraginpeko kokapenaren inguruan ez dago espazio natural adierazgarririk, ezta ingurumenari dagokionez balio handikoa edo zaurgarria den eremurik ere.

2.– En cuanto a las características de los efectos y del área probablemente afectada no existe en el entorno del emplazamiento afectado espacios naturales relevantes, ni ámbitos de valor y vulnerabilidad ambiental especialmente significativos.

Bigarrena.– Goragoko puntuan ezarritakoaren arabera, zehaztea ezen UE-17, «Kabilduoste»ren Hiri Antolamenduko Plan Bereziak ez duela eragin aipagarriak ingurumenean, ebazpen honetan ezarritako zehaztapenak kontuan izanik.

Segundo.– Determinar que, de acuerdo con los términos establecidos en el punto anterior, el Plan Especial de Ordenación Urbana de la UE-17, «Kabilduoste», no tiene efectos significativos sobre el medio ambiente, en los términos establecidos en la presente Resolución.

Hirugarrena.– Ebazpen honen edukia jakinaraztea Durangoko Udalari.

Tercero.– Comunicar el contenido de la presente Resolución al Ayuntamiento de Durango.

Laugarrena.– Ebazpen hau eman eta bidaltzea, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu dadin.

Cuarto.– Remitir esta Resolución para su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2016ko urtarrilaren 11.

En Vitoria-Gasteiz, a 11 de enero de 2016.

Ingurumen Administrazioaren zuzendaria,

La Directora de Administración Ambiental,

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.

ALEJANDRA ITURRIOZ UNZUETA.


Azterketa dokumentala


Análisis documental