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Boletin Oficial del País Vasco

208. zk., 2015eko azaroaren 2a, astelehena

N.º 208, lunes 2 de noviembre de 2015


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

HERRI ADMINISTRAZIO ETA JUSTIZIA SAILA
DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACIÓN PÚBLICA Y JUSTICIA
4610
4610

AGINDUA, 2014ko abenduaren 3koa, Herri Administrazio eta Justiziako sailburuarena, «Fundación Tutelar Ondoan» fundazioaren eraketa Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan inskribatzeko dena.

ORDEN de 3 de diciembre de 2014, del Consejero de Administración Pública y Justicia, por la que se inscribe en el Registro de Fundaciones del País Vasco la constitución de la «Fundación Tutelar Ondoan»

«Fundación Tutelar Ondoan» fundazioaren eraketa Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan inskribatzeko eskatuz aurkeztutako espedientea ikusi eta aztertu da. Hona hemen

Visto el expediente por el que se solicita la inscripción en el Registro de Fundaciones del País Vasco, de la constitución de la «Fundación Tutelar Ondoan», sobre la base de los siguientes:

AURREKARIAK
ANTECEDENTES DE HECHO

Lehenengoa.– 2014ko azaroaren 7an, Herri Administrazio eta Justizia Sailean eskabide bat sartu zen, Ondoan tutoretza-fundazioaren eraketa Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan inskribatzeko (AVIFES–Buruko Gaixotasuna duten Pertsonen eta Senideen Bizkaiko Elkarteak sortu zuen fundazio hori). Eskariari espedienteko agiriak erantsi zitzaizkion.

Primero.– El 7 de noviembre de 2014 tuvo entrada en el Departamento de Administración Pública y Justicia, solicitud de inscripción en el Registro de Fundaciones del País Vasco, de la constitución de la «Fundación Tutelar Ondoan», fundada por la Asociación Vizcaína de Familiares y Personas con Enfermedad mental AVIFES. A la solicitud se adjuntó la documentación obrante en el expediente.

Bigarrena.– Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Babeslaritzaren Aholku Batzordeko Batzorde Teknikoak bilkura egin du, fundazioaren helburuak zilegi eta interes orokorrekoak direla eta fundazioa ekonomikoki bideragarria dela egiaztatzeko, eta 2014ko azaroaren 25ean fundazioa erregistroan inskribatzearen aldeko txostena eman du.

Segundo.– Reunida la Comisión técnica de la Comisión Asesora del Protectorado de Fundaciones del País Vasco, con la finalidad de verificar la licitud e interés general de los fines fundacionales, así como su viabilidad económica, ha emitido el 25 de noviembre de 2014 informe favorable a su inscripción.

Hirugarrena.– Honako hauek dira fundazioaren helburuak, haren estatutuen 5. artikuluan xedatutakoaren arabera:

Tercero.– Los fines de la Fundación, según establece el artículo 5 de sus estatutos, son los siguientes:

Ondoan fundazioaren helburua hau da: Bizkaian buru-gaixotasunak dituzten pertsonen tutoretza-eginkizunak, eta euren gaitasun juridikoa eta eskubideak sustatu eta babesteari loturiko bestelako eginkizunak, baita familiei laguntzea ere, buru-gaixotasun dun familiakoei begirako etorkizuneko aukeretan.

La Fundación Ondoan tiene por objeto de funciones tutelares y otras relativas a la promoción y defensa de la capacidad jurídica y derechos de las personas con enfermedad mental de Bizkaia, y el apoyo a las familias en las opciones de futuro que hagan en relación con sus familias con enfermedad mental.

Horiek horrela, fundazioaren helburutzat hauek hartu dira:

En su virtud, se consideran fines de la Fundación, los siguientes:

a) Agintaritza judizialak agindutako tutoretzako eginkizunetan jardutea, aplikagarriak diren arauen esparruan, eta tutoretza-karguen zabalera eta mugak zehazten dituzten epai judizialekin bat.

a) Ejercer las funciones tutelares que le sean encomendadas por la autoridad judicial de acuerdo con el marco normativo aplicable y conforme a los términos de las correspondientes sentencias judiciales que determinan la extensión y límites de los cargos tutelares.

b) Ezgaitasun judiziala duten pertsonen ondasunak eta pertsona bera babestea, ezgaitze-egoerako prozesuan edo babesgabetasun-egoeran.

b) Proteger a la persona y los bienes de las personas incapacitadas judicialmente, en proceso de incapacitación judicial o en situación de desprotección.

c) Buru-gaixotasuna duten pertsonen babes juridikoa sustatzea, ezgaitasuna aitortu behar bazaie; izan ere, Fiskaltzari jakinak diren gorabehera guztien berri eman zaio, eta tutoretza-kargurik eratu behar bada edo euren eskubideak babesteko behar den beste edozer egin behar bada, Kode Zibilean xedatutakoarekin bat.

c) Promover la protección jurídica de las personas con enfermedad mental que precisen de una declaración de incapacidad, poniendo en conocimiento del Ministerio Fiscal todos aquellos supuestos de los que tenga conocimiento, y la constitución de cargos tutelares, según lo previsto en el Código Civil, o cualquier otra actuación para la protección y defensa de sus derechos.

d) Senideei eta beste eragile batzuei (toki-administrazioei, gizarte-zerbitzuei...) informazioa, orientabidea eta aholkularitza ematea, ezgaitze-prozesuari eta tutoretza-eginkizunen jardunari buruz. Horretarako, familiei buru-gaixotasuna duen senidearen etorkizunak eragindako kezkarako konfiantzazko irtenbidea eskainiko zaie, aholkularitzarekin eta tutoretzako eginkizunetako laguntzarekin batera, tutoretza-karguak errazago onar ditzaten eta familiek jardun horretan amore eman ez dezaten.

d) Informar, orientar y asesorar a las familias y otros agentes (administraciones locales, servicios sociales....) sobre el proceso de incapacitación y el ejercicio de las funciones tutelares, ofreciendo a las familias una solución de confianza a la preocupación sobre el futuro de su familiar con enfermedad mental cuando ellos falten, así como asesoramiento y apoyo en el ejercicio de funciones tutelares, facilitando su aceptación de los cargos tutelares y evitando situaciones de claudicación de las familias en este ejercicio.

e) Buru-gaixotasunen gizarte-estigmaren aurka borrokatzea.

e) Luchar contra el estigma social de la enfermedad mental.

f) Buru-gaixotasuna duten pertsonen eskubideak babestea, erkidegoan sartu eta parte har dezaten, eta eskubide horiek gauzatzeko bideari loturiko aholkularitza eta orientabidea ematea.

f) Defender los derechos de las personas con enfermedad mental, de su inclusión y participación en la comunidad, asesorar y orientar sobre las vías y cauces para su ejercicio.

g) Tutoretzapeko edo kuradoretzapeko pertsona gaitu edo birgaitu dadin eta gizartean sartu eta parte har dezan sustatzea, jagotea eta arduratzea.

g) Velar, custodiar y promover la adquisición o recuperación de la capacidad de la persona tutelada o curatelada y su participación e inclusión en la sociedad.

h) Buru-gaixotasuna duten pertsonen eskubideak ahalik eta ondoen babesten, zeharka zein zuzenean, laguntzen duten orotariko jarduerak, zerbitzuak eta ekimenak egin, hobetu eta gara daitezen sustatzea.

h) Promover la constitución, perfeccionamiento y desarrollo de toda clase de actividades, servicios e iniciativas que, directa o indirectamente, contribuyan a la mejor defensa y protección de los derechos de las personas con enfermedad mental.

i) Buru-gaixotasuna duten pertsonen ondasunak eta pertsonak beraiek babesteari loturiko alderdi eta eremu guztietan aplikatutako ikasketak eta ikerketak egitea, euren autonomia, ongizatea eta bizi-kalitatea sustatuta, edo gizarte-bizitzako eremu guztietan guztiz integratuta eta barneratuta, eta parte hartuta.

i) Realizar estudios e investigación aplicada en todos los ámbitos y aspectos relacionados con la protección de la persona, personas y los bienes de las personas con enfermedad mental, con la promoción de su autonomía, bienestar y calidad de vida, o con su integración, incorporación y participación plena de todos los ámbitos de la vida social.

j) Gizarteak fundazioaren helburuak garatzera bideratzen dituen donazioak eta legatuak jaso eta kudeatzea.

j) Recibir y gestionar donaciones y legados del conjunto de la sociedad dirigidos a desarrollar los fines de la Fundación.

k) Bestelako ekimen batzuk egitea, helburu horien garapenean hiritarren lankidetza eta parte-hartzea izateko.

k) Otras iniciativas para la colaboración y participación ciudadana contribuyendo al desarrollo de sus fines.

Laugarrena.– Estatutuetako 7. artikuluan xedatutakoarekin bat, fundazioaren egoitza honako leku honetan izango da: Santutxu 40, behea, Bilbao (Bizkaia). Bestalde, fundazioak Bizkaiko Lurralde Historikoan gauzatuko ditu bere jarduerak nagusiki.

Cuarto.– Conforme dispone el artículo 7 de los estatutos, el domicilio fundacional queda fijado en la calle Santutxu n.º 40 bajo de Bilbao, desarrollando la Fundación principalmente sus fines en el Territorio Histórico de Bizkaia.

Bosgarrena.– Hasierako dotazioa hogei mila (20.000) eurokoa da. Kopuru horretatik, erakunde eratzaile bakoitzak, hasieran, hamar mila (10.000) euro ordaindu ditu. Gainerako kopurua, hau da, hamar mila (10.000) euro AVIFES–Buruko Gaixotasuna duten Pertsonen eta Senideen Bizkaiko Elkarteak jarri du, bi mila (2.000) euroko urteko ekarpenaren bidez; hala ere, beretzat du beste inoiz egoki iritzitako ekarpen handiagoa egiteko aukera.

Quinto.– La dotación inicial asciende a la cantidad de veinte mil euros (20.000,00) euros. De dicha cantidad, las entidades fundadoras han desembolsado inicialmente la suma de diez mil euros (10.000) euros cada una. La cantidad restante, es decir, la cantidad de diez mil euros (10.000) euros será aportada por la «Asociación Vizcaína de Familiares y Personas con Enfermedad Mental (AVIFES)», mediante aportación anual de dos mil euros con cero céntimos (2.000) euros, si bien se reserva la posibilidad de realizar aportaciones mayores en cualquier momento que lo estime oportuno.

Kopuru hori ordaindu dela agiri bidez jasota geratu da erregistro-inskripzioko espedientean, hala agintzen baitu Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroaren Erregelamenduaren 37.1.c) artikuluak. Erregelamendu hori ekainaren 19ko 101/2007 Dekretuak onartu du.

Se acredita documentalmente la realidad de dicha aportación en el expediente de inscripción registral, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 37.1.c) del Reglamento del Registro de Fundaciones del País Vasco, aprobado por el Decreto 101/2007, de 19 de junio.

Seigarrena.– Patronatuari dagokio fundazioa ordezkatzea, administratzea eta gobernatzea. Patronatuko kideek dohainik beteko dituzte beren egitekoak, hala xedatzen baita fundazioaren estatutuetako 11. eta hurrengo artikuluetan.

Sexto.– La representación, administración y gobierno de la Fundación se confía al Patronato, cuyos miembros desempeñarán sus cargos con carácter gratuito, conforme con el artículo 11 y siguientes de los estatutos fundacionales.

Zazpigarrena.– Hasierako patronatua, fundazioaren eratze-eskrituran xedatutakoaren arabera, estatutuetako 11., 12., 15., 16., 17. eta 18. artikuluetan xedatutakoaren haritik, honako hauek osatzen dute:

Séptimo.– El Patronato inicial, conforme se establece en la escritura de constitución fundacional siguiendo lo establecido en los artículos 11, 12, 15, 16, 17 y 18 de los Estatutos, está integrado por:

Berezko kideak:

Miembros natos:

Lehendakaria: Miguel Ángel Núñez Sánchez de Luna jn.

Presidente: don Miguel Ángel Núñez Sánchez de Luna.

Idazkaria: José Ignacio Martínez Menaya jn.

Secretario: don José Ignacio Martínez Menaya.

Batzordekidea: Miren Zamakona Azkuna and.

Vocal: doña Miren Zamakona Azkuna.

Batzordekidea: Edurne Solupe Fernández and.

Vocal: doña Edurne Solupe Fernández.

Batzordekidea: Juan Ignacio Zabala Alonso jn.

Vocal: don Juan Ignacio Zabala Alonso.

Hautetsitako kideak:

Miembros electos:

Batzordekidea: Miguel Ángel González Torres jauna.

Vocal: don Miguel Ángel González Torres.

Batzordekidea: Carlos Abuin Iglesias jn.

Vocal: don Carlos Abuin Iglesias.

Guztiek onartu dituzte beren karguak, Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioei buruzko ekainaren 17ko 12/1994 Legearen 12.1 artikuluan ezarritako moduetariko bat erabiliz.

Todos y cada uno de ellos han aceptado sus respectivos cargos, mediante alguna de las formas previstas en el artículo 12.1 de la Ley 12/1994, de 17 de junio, de Fundaciones del País Vasco.

ZUZENBIDEKO OINARRIAK
FUNDAMENTOS DE DERECHO

Lehenengoa.– Herri Administrazio eta Justiziako sailburuari dagokio fundazioaren estatutuak aldatzeko espedientea agindu bidez ebaztea. Hala ezarrita dago: Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroaren Erregelamendua onartzen duen ekainaren 19ko 101/2007 Dekretuaren 3.1 artikuluan; Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Babeslaritzaren Erregelamendua onartzen duen ekainaren 19ko 100/2007 Dekretuaren 4.1.a) artikuluan; Herri Administrazio eta Justizia Sailaren egitura organikoa eta funtzionala ezartzen duen apirilaren 9ko 188/2013 Dekretuan; eta Lehendakariaren abenduaren 15eko 20/2012 Dekretuan, Euskal Autonomia Erkidegoaren Administrazioko sailak sortu, ezabatu eta aldatzeko eta horien egitekoak eta jardun-arloak finkatzekoan.

Primero.– Corresponde al Consejero de Administración pública y Justicia dictar, mediante Orden, la resolución del presente expediente de constitución, en virtud de lo previsto en el artículo 3.1 del Decreto 101/2007, de 19 de junio, por el que se aprueba el Reglamento del Registro de Fundaciones del País Vasco, artículo 4.1.a) del Decreto 100/2007, de 19 de junio, que aprueba el Reglamento del Protectorado de Fundaciones del País Vasco, el Decreto 188/2013, de 9 de abril, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Administración Pública y Justicia, y el Decreto 20/2012, de 15 de diciembre, del Lehendakari, de creación, supresión y modificación de los Departamentos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de determinación de funciones y áreas de actuación de los mismos.

Bigarrena.– Hartarako legitimazioa daukan pertsona batek sustatu du espedientea. Espedienteari, bestalde, funtsezkotzat jotzen diren datuak eta agiriak erantsi zaizkio, eta bereziki bete da Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioei buruzko ekainaren 17ko 12/1994 Legearen 6., 7. eta 9. artikuluetan eta Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroaren Erregelamendua onartzen duen ekainaren 19ko 101/2007 Dekretuaren 36., 37., 38. eta 39. artikuluetan ezarritakoa. Aplikatzekoak diren legeetan eta erregelamenduetan ezarritakoarekin bat etorrita eratu da fundazioa.

Segundo.– El presente expediente ha sido promovido por persona legitimada para ello, y al mismo se han aportado cuantos datos y documentos se consideran esenciales, cumpliéndose especialmente los requisitos señalados en los artículos 6, 7 y 9 de la Ley 12/1994, de 17 de junio, de Fundaciones del País Vasco, y 36 a 39 del Decreto 101/2007, de 19 de junio, por el que se aprueba el Reglamento del Registro de Fundaciones del País Vasco, ajustándose la constitución de la Fundación a las previsiones legales y reglamentarias que devienen de aplicación.

Aipatutako arauak eta oro har kasu honetan aplika daitezkeen gainerakoak IKUSIRIK, hau

Vistas las normas mencionadas y demás normas de general y pertinente aplicación.

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– Honako hau Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroan inskribatzeko agintzea –egun honetan eta F-377 erregistro-zenbakiarekin–: F-379, Bilboko «Fundación Tutelar Ondoan» fundazioaren eraketa, eta bai Patronatuaren hasierako osaera ere. Patronatu horretako kideak zazpigarren aurrekarian agertzen dira. Kideok espresuki onartu dituzte euren karguak, 2014ko azaroaren 3an, Bilboko Ignacio Alonso Salazar notarioaren aurrean (1.531 protokolo-zenbakia) egiletsitako eskritura publikoan xedatu bezala.

Primero.– Ordenar la inscripción en el Registro de Fundaciones del País Vasco, con esta fecha y bajo el número de registro: F-379, de la constitución de la «Fundación Tutelar Ondoan», de Bilbao, así como de la composición inicial del Patronato, integrado por los miembros que figuran en el antecedente de hecho séptimo, en los términos previstos en la escritura pública otorgada el 03 de noviembre de 2014, ante el Notario de Bilbao, don Ignacio Alonso Salazar (número 1.531 de su protocolo).

Bigarrena.– Fundazio hori, bere helburuak kontuan hartuta, Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroko 2. sekzioan inskribatzea, Euskal Autonomia Erkidegoko Fundazioen Erregistroaren Erregelamendua onartzen duen ekainaren 19ko 101/2007 Dekretuaren 2.2 artikuluan xedatutakoarekin bat etorriz.

Segundo.– Clasificar a dicha Fundación, en virtud de sus fines, en la sección 2.ª del Registro de Fundaciones del País Vasco, conforme lo dispuesto en el artículo 2.2 del Decreto 101/2007, de 19 de junio, por el que se aprueba el Reglamento del Registro de Fundaciones del País Vasco.

Hirugarrena.– Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea eta interesdunei bidaltzea.

Tercero.– Acordar la publicación de la presente Orden en el Boletín Oficial del País Vasco y remitir la misma a los interesados.

Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, aukerako berraztertze-errekurtsoa aurkez dakioke Herri Administrazio eta Justiziako sailburuari, hilabeteko epean, agindua jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera; bestela, administrazioarekiko auzi-errekurtsoa aurkez daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean, agindua jakinarazi eta hurrengo egunetik.

Contra la presente Orden, que agota la vía administrativa, cabrá interponer recurso potestativo de reposición ante este Consejero de Administración Pública y Justicia, en el plazo de un mes a partir del día siguiente al de su notificación, o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, en el plazo de dos meses a partir del día siguiente al de su notificación.

Vitoria-Gasteiz, 2014ko abenduaren 3a.

En Vitoria-Gasteiz, a 3 de diciembre de 2014.

Herri Administrazio eta Justiziako sailburua,

El Consejero de Administración Pública y Justicia,

JOSU IÑAKI ERCORECA GERVASIO.

JOSU IÑAKI ERCORECA GERVASIO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental