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Boletin Oficial del País Vasco

59. zk., 2015eko martxoaren 27a, ostirala

N.º 59, viernes 27 de marzo de 2015


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

BIZKAIKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE BIZKAIA
1436
1436

1143/2015 FORU AGINDUA, 2015eko martxoaren 9koa, 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planari dagokion jendaurreko informazioaren izapidea ebatzi eta behin betiko onartzen duen.

ORDEN FORAL 1143/2015, de 9 de marzo de 2015, por la que se resuelve el trámite de información pública y se aprueba definitivamente el Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019.

Euskal Autonomia Erkidegoko poluzio akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 18., 19. eta 30.1 artikuluetan zehaztutakoa betez, aipatu Foru Aginduaren bitartez ondorengoa xedatzen da:

En cumplimiento de lo establecido en los artículos 18,19 y 30.1 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, mediante la Orden Foral de referencia se ha dispuesto lo siguiente:

Lehenengoa.– Ebaztea 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetako soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren jendaurreko izapidea, Herri Lan eta Garraio Sailaren Ingurumen Iraunkortasuneko Atalak egin duen txosten-proposamenak hitzez hitz dioen bezala. Ildo horri jarraikizz, ebazpen honetan oso-osorik onartzen da, eta eranskin bezala gehituko zaio ebazpenaren testuari. Beraz, arrazoitzeko erabiliko da 30/1992 Legeak, azaroaren 26koak, Herri Administrazioen Araubide Juridiko eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoak, 89.5 artikuluan xedatutakoaren babesean.

Primero.- Resolver el trámite de información pública del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, según el tenor literal del Informe-Propuesta elaborado por la Sección de Sostenibilidad Ambiental del Departamento de Obras Públicas y Transportes, que se asume en su integridad en esta Resolución quedando incorporado al texto de la misma como anexo y sirviendo, por tanto, de motivación en virtud de lo dispuesto en el artículo 89.5 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, del Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

Bigarrena.– Behin betiko onartzea 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetako soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Plana.

Segundo.- Aprobar definitivamente el Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019.

Hirugarrena.– Foru agindu hau «Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian» eta «Bizkaiko Aldizkari Ofizialean» argitaratzea eta berariaz adieraztea 2014-2019 aldirako foru-errepideetako soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren edukia herritarren eskura egongo dela Herri Lan eta Garraio Sailaren Ingurumen Iraunkortasuneko Atalean, Bilboko Ibáñez de Bilbao kaleko 20. zenbakian, baita Sailaren web-orrian ere.

Tercero.- Publicar la presente Orden Foral en el «Boletín Oficial del País Vasco» y en el «Boletín Oficial de Bizkaia», indicándose expresamente que el contenido del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, se encontrará a disposición de los ciudadanos en la Sección de Sostenibilidad Ambiental del Departamento de Obras Públicas y Transportes, calle Ibáñez de Bilbao, 20 de Bilbao, así como en la página web del Departamento señalado.

Laugarrena.– Foru agindu hau, 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideen soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren kopia digitalizatuarekin batera, Eusko Jaurlaritzako Ingurumen eta Lurralde Politikaren Sailari bidaltzea, Euskal Autonomia Erkidegoko poluzio akustikoari buruzko urriaren 16ko 213/2012 Dekretuaren 16.2 artikuluan xedatutakoarekin bat eta, aldi berean, Nekazaritza, Elikadura eta Ingurumen Ministerioari bidaltzeko. Hala, ingurumen zarataren ebaluazio eta kudeaketari buruzko 2002/49/EE Zuzentarauari erantzungo zaio.

Cuarto.- Comunicar la presente Orden Foral, junto con una copia digitalizada del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, al Departamento de Medio Ambiente y Política Territorial del Gobierno Vasco, de conformidad con lo dispuesto en el artículo 16.2 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, así como para su remisión a la Comisión Europea, a través del Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente, dando de esta manera respuesta a la Directiva 2002/49/CE, sobre evaluación y gestión del ruido ambiental.

Bosgarrena.– 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetarako soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planari dagokionez, jendaurreko informazioa ebatzi eta behin betiko onartzen duen Foru Agindua Bizkaiko Lurralde Historikoko Udalei jakinaraztea. Dena den, Ekintza Plana eskura dago Sailaren web-orriko ondorengo loturan:

Quinto.- Notificar la Orden Foral de resolución de la información pública y aprobación definitiva del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, a los Ayuntamientos del Territorio Histórico de Bizkaia, estando disponible el citado Plan de Acción en la página web del Departamento en el siguiente enlace:

http://www.bizkaia.net/home2/Temas/DetalleTema.asp?Tem_Codigo=8986&Idioma=EU&bnetmobile=0&dpto_biz=6&codpath_biz=6|4594|8986

http://www.bizkaia.net/home2/Temas/DetalleTema.asp?Tem_Codigo=8986&Idioma=CA&bnetmobile=0&dpto_biz=6&codpath_biz=6|4594|8986

Seigarrena.– Berariaz jakinaraztea 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideen soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planari alegazioak egin dizkioten Udalei alegazio horiei emandako erantzunak; horien kontra Euskal Herriko Justizia Auzitegi Nagusiaren aurrean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar dezakete, bi (2) hilabeteko epean, jakinarazpena jaso eta hurrengo egunetik aurrera, alde batera utzi gabe, ausaz eta administrazioarekiko auzibideari ekin baino lehen, berraztertzeko errekurtsoa jar dakiokeela ebazpena egin duen organoari, hilabeteko (1) epean, jakinarazpena jaso eta hurrengo egunetik aurrera. Horiez gain, egokitzat jotzen duten beste edozein errekurtso jar dezakete.

Sexto.- Comunicar expresamente a los Ayuntamientos que han presentado alegaciones al Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, la respuesta a las mismas, con indicación expresa de que contra la misma podrá interponerse, en el plazo de dos (2) meses contados a partir del día siguiente al de su notificación, recurso contencioso-administrativo ante el Tribunal Superior de Justicia del País Vasco, sin perjuicio de que pueda interponerse, con carácter potestativo y previo a la vía contencioso-administrativa, recurso de reposición ante el órgano que a dictado la presente Resolución en el plazo de un (1) mes, contado a partir del día siguiente al de la notificación sin perjuicio de que pueda ejercitar, en su caso, cualquier otro recurso que estime procedente.

Hori guztia Bizkaiko Lurralde Historikoko Foru Erakundeen Hautaketa, Antolamendu, Araubide eta Jardunbideari buruzko otsailaren 13ko 3/1987 Foru Arauko 69. artikuluan, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 109. eta 116. artikuluetan eta Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen uztailaren 13ko 29/1998 Legeko 8.2, 25.1 eta 46.1 artikuluetan adierazitakoari jarraituz egin da.

Todo ello de conformidad con lo dispuesto en el artículo 69 de la Norma Foral 3/1987, de 13 de febrero, de Elección, Organización, Régimen y Funcionamiento de las Instituciones Forales del Territorio Histórico de Bizkaia; en los artículos 109 y 116 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, del Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común y en los artículos 8.2, 25.1 y 46.1 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, reguladora de la Jurisdicción Contencioso-Administrativa.

Bilbao, 2015eko martxoaren 9a.

Bilbao, a 9 de marzo de 2015.

Ingurumenaren Iraunkortasunerako atalburua,

El Jefe de Sección de Sostenibilidad Ambiental,

DANIEL RUIZ LARSSON.

DANIEL RUIZ LARSSON.

ERANSKINA
ANEXO

4523/2013 Foru Aginduak, irailaren 18koak, Herri Lan eta Garraio Saileko foru diputatuarenak, behin betiko onartu zuen Bizkaiko foru-errepideen zor akustikoari zegokion eremua eta ebazpena 2013ko irailaren 24ko 183. BAOn argitaratu zen.

Mediante Orden Foral 4523/2013, de 18 de septiembre, de la Diputada Foral del Departamento de Obras Públicas y Transportes se aprueba definitivamente la Zona de Servidumbre Acústica de las carreteras forales de Bizkaia, publicándose la resolución en el BOB n.º 183, de 24 de septiembre de 2013.

Bestetik, Herri Lan eta Garraio Saileko foru-diputatuaren azaroaren 28ko 5799/2013 Foru Aginduaren bitartez Bizkaiko foru-errepideen zaratari buruzko mapak behin betiko onartu ziren eta ebazpena 2013ko abenduaren 11ko 236. BAOn eta 2014ko urtarrilaren 29ko 19. EHAAn argitaratu zen.

Por otro lado, mediante Orden Foral 5799/2013, de 28 de noviembre, de la Diputada Foral del Departamento de Obras Públicas y Transportes se aprueban definitivamente los Mapas de ruido de las carreteras forales de Bizkaia, publicándose la resolución en el BOB, n.º 236, de 11 de diciembre de 2013, y en el BOPV, n.º 19 de 29 de enero de 2014.

Azkeneko onespen honi dagokionez, 213/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, Euskal Autonomia Erkidegoko poluzio akustikoari buruzkoak, 16. artikuluan xedatutakoari jarraikiz, zaratei buruzko mapa egin behar duten subjektuek ekintza-planak urtebeteko epean onartuko dituzte, zarata-mapa onartzen den datatik zenbatzen hasita.

En relación con esta última aprobación, el artículo 16 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, determina que los sujetos obligados a realizar un mapa de ruido, aprobarán los Planes de Acción en el plazo de un año desde la fecha de aprobación de su correspondiente mapa de ruido.

Legezko eginkizun hori betetzeko eta, aldi berean, aipatu Dekretuak 18., 19. eta 30.1. artikuluetan xedatutakoarekin bat, Bizkaiko Foru Aldundiko Herri Lan eta Garraio Sailak 2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Plana gauzatu zuen. Gainera, foku igorleen erakunde titularrei eta pertsonei nahiz gainerako administrazioei kontsultatu zien, txostena egin eta jendaurreko informazioaren izapidea betetzeko.

A fin de dar cumplimiento a la citada obligación legal y de conformidad igualmente con lo dispuesto en los artículos 18, 19 y 30.1 del mencionado Decreto, el Departamento de Obras Públicas y Transportes de la Diputación Foral de Bizkaia, elabora el correspondiente Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, para el periodo 2014-2019, y lo somete al trámite de consulta a las personas o entidades titulares de focos emisores y al resto de administraciones implicadas, para la emisión del correspondiente informe, así como al trámite de información pública.

Legez xedatutako epea amaitutakoan, Abadiño, Arrigorriaga, Bilbao, Iurretako Elizate, Portugalete eta Santurtziko Udalen erantzuna jaso zen eta guztiei honen bitartez erantzuten zaie.

Transcurrido el plazo legalmente establecido, se recibe respuesta de los Ayuntamientos de Abadiño, Arrigorriaga, Bilbao, Anteiglesia de Iurreta, Portugalete y Santurtzi, a los que se responde mediante el presente,

TXOSTEN-PROPOSAMENA
INFORME-PROPUESTA
1. ALEGAZIOA: ABADIÑO
ALEGACIÓN NÚMERO 1: ABADIÑO

2014ko abenduaren 19an 25.995 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 25.995, de 19 de diciembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Abadiñoko Udalak azaldutakoaren arabera, auzo desberdinetako etxebizitzetan N-634, AP-8, BI-3333 eta N-636 errepideek zarata sortzen dute. Ekintza Planak gelaxka berde bezala tipifikatzen ditu eta, ondorioz, zarata arintzeko ez da jarduerarik planteatzen, Gerendiaga-Elorrio autobidearen tartea eraikitzea izan ezik. Horrek Astola, Zelaieta eta Muntsarantzko auzoetan BI-3333 eta N-636 errepideen zarata murriztuko du. Autobidea zerbitzuan sartzen denean, hiri-tarteen titulartasuna lagatzeko aukera aipatzen du ere.

El Ayuntamiento de Abadiño expone que diversas viviendas de diferentes barrios se encuentran afectadas por el ruido producido por las carreteras N-634, AP-8, BI-3333 y N-636. El Plan de Acción las tipifica como celdas de color verde para las que no se plantea actuación alguna mitigadora del ruido, salvo la construcción del tramo de la autovía Gerediaga-Elorrio, que disminuirá el ruido de la BI-3333 y N-636 a su paso por los barrios de Astola, Zelaieta y Muntsaratz. Menciona también la posibilidad de cesión de la titularidad de los tramos urbanos una vez entre en servicio la citada autovía.

Beren ustez kaltetuak diren etxebizitza batzuetan jarduerak planteatu beharko lituzke Ekintza Planak.

Plantea que se debiera incluir en el Plan de Acción, actuaciones en ciertas viviendas que entienden están afectadas.

Horrez gain, etorkizunean Gerendiaga-Elorrio autobidea zerbitzuan sartzen denean, AP-8 eta N-634 errepideetan trafikoa areagotuko du eta inguruko etxeetan eragin akustikoa handiagoa izango da, beraz, pantaila akustikoak instalatzea eskatzen du.

Señala también que la entrada en servicio de la futura autovía Gerediaga-Elorrio incrementará el tráfico en la AP-8 y N-634 aumentando la afección acústica de las viviendas aledañas, por lo que solicita la instalación de pantallas acústicas.

Azkenik, Ekintza Planak arintzeko jarduerarik aurrez ikusten ez duen kasuetan, kalitate akustikoaren helburuak gainditzen badira, Sailak Babes Akustikoko Zona Berezi aitortu beharko lituzke eta Eremuko Plana egin beharko litzateke.

Por último indica que dado que en aquellos casos en los que el Plan de Acción no prevé actuación mitigadora y se superen los objetivos de calidad acústica, el Departamento declare Zona de Protección Acústica Especial y elabore el Plan Zonal.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren 5.1. atalak aipatzen duen bezala, Bizkaiko Lurralde Historiko osoan foru-errepideen eragin akustikoa aztertu du eta, xede horrez, faktore anitzeko analisia aplikatu da, nahasitako biztanleak eta azalera, baita eraikin-kopuru sentibera kontuan hartuta. Emaitza 500 m x 500 m-ko gelaxketan eragin akustikoaren mailaketa da. Ildo horri eutsiz, ondorengo jarduera-lehentasunekin sailkatu dira:

Tal como señala el apartado 5.1 del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, éste ha analizado a nivel de la totalidad del TH de Bizkaia el impacto acústico de las carreteras forales aplicando un análisis multifactorial considerando la población y superficie afectada, así como el número de edificaciones sensibles expuestas. El resultado obtenido es una gradación del impacto acústico en celdas de 500 m x 500 m, que se han clasificado en las siguientes prioridades de actuación:

– Jarduera-lehentasun altua (gorria).

- alta prioridad de actuación (roja);

– Jarduera-lehentasun ertaina (laranja).

- media prioridad de actuación (naranja);

– Jarduera-lehentasun baxua (horia).

- baja prioridad de actuación (amarilla) y;

– Jarduera-lehentasun oso baxua (berdea).

- muy baja prioridad de actuación (verde).

Planak lehentasuna eman dio gorri, laranja eta hori bezala tipifikatutako gelaxketan jarduteari eta 2014-2019 aldirako gelaxka berdeetan ez da jarduerarik sartu.

El plan ha considerado prioritario actuar en zonas incluidas en celdas tipificadas como rojas, naranjas y amarillas, no incluyéndose en este periodo 2014-2019, actuaciones en las celdas tipificadas en color verde.

Abadiñoko udalerrian, irizpide honekin bat egindako analisiak gelaxka berdeak eskaintzen ditu.

En el término municipal de Abadiño, el análisis realizado conforme a este criterio, da como resultado celdas de color verde.

ERANTZUNA
RESPUESTA

Faktore anitzen analisian oinarrituta, Herri Lan eta Garraio Sailaren ustez, Abadiñoko udalerria ez dago lehentasunezko jarduera-eremu batean sartuta eta, ondorioz, 2014-2019 aldi honetan ez da jarduerarik planteatzen Abadiñon.

En base al análisis multifactorial realizado, el municipio de Abadiño no se encuentra incluido en una zona de actuación prioritaria para el Departamento de Obras Públicas y Transportes y, en consecuencia, no plantea en este período 2014-2019 actuación alguna en Abadiño.

Etorkizunean Gerediaga-Elorrio saihesbidea eraikitzeari dagokionez, etorkizuneko bidearen azterlan akustikoa ingurumen-eraginari buruzko nahitaezko azterlanean dago eta bertan neurri zuzentzaile akustiko bereziak hartzearen beharra aztertzen da. Ekintza Plan honi ez dagokio bide berrien edo jada existitzen direnen aldaketaren proiektuak eta obrak aztertu eta, bidezkoa bada, neurri akustikoak hartzea Ildo horri jarraikiz, Ekintza Plana 213/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, EAEko poluzio akustikoari buruzkoak, egun foru titulartasunekoak diren errepideen zarata-mapei buruz I. Tituluko II. Kapituluan zehaztutako aginduetan kokatzen da, beraz, egoera akustiko finkatuak lantzen ditu.

En lo que se refiere a la futura construcción de la Variante de Gerediaga-Elorrio señalar que el estudio acústico de este futuro vial se encuentra recogido en el preceptivo estudio de impacto ambiental, y en él se analiza la necesidad de adopción de medidas correctoras acústicas específicas, no correspondiendo a este Plan de Acción el análisis y en su caso, adopción de medidas acústicas, para los proyectos y obras de nuevos viales, o para la modificación de los ya existentes. En este sentido, el Plan de Acción se enmarca en las prescripciones detalladas en el Capítulo II del Título I del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, relativo a los mapas de ruido de las carreteras actualmente existentes de titularidad foral y refiere por tanto a situaciones acústicas consolidadas.

BI-3333 errepidearen inguruan, azpiegitura Udalari lagata dagoela egiaztatu da, beraz, bide horretako zarata kudeatzea jada ez da foru-aginpidekoa.

En lo que afecta a la BI-3333, se comprueba que dicha infraestructura está cedida al Ayuntamiento, por lo que la gestión del ruido de este vial ha dejado de ser competencia foral.

Azkenik, 213/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, EAEko poluzio akustikoari buruzkoak, egiten duen aginpide-banaketan oinarrituta, udalerriei dagokie babes akustikoko zona bereziak aitortu eta eremuetako planak egitea. Herri Lan eta Garraio Sailak lehentasunezko jarduera-eremuak finkatuko ditu eta, horretarako, lehentasun-jardueren planak egingo dira.

Por último, en base a la distribución competencial que establece el Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, corresponde a los municipios la declaración de Zonas de Protección Acústica Especial y la elaboración de Planes Zonales, siendo competencia del Departamento de Obras Públicas y Transportes la definición de las zonas de Actuación Prioritaria para los que se elaboran los Planes de Actuación Prioritaria.

2. ALEGAZIOA: ARRIGORRIAGA
ALEGACIÓN NÚMERO 2: ARRIGORRIAGA

2014ko abenduaren 15ean 25.573 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 25.573, de 15 de diciembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Arrigorriagako Udala kezkati ageri da Herri Lan eta Garraio Sailaren zenbait obrek bere udalerrian duten eraginarengatik. Aipamen berezia merezi dute «Arrigorriaga AP-68 lotura-Zaratamo lotura, 382+800 kilometro-puntutik 384+200 kilometro-puntua BI-625 errepidea hobetzeko» proiektuari dagozkionak.

El Ayuntamiento de Arrigorriaga manifiesta su preocupación por la afección de diversas obras del Departamento de Obras Públicas y Transportes en su municipio, con especial relevancia a las correspondientes al proyecto de «mejora de la carretera BI-625 del p.K. 382+800 al p.K. 384+200 Enlace AP-68 Arrigorriaga-Enlace Zarátamo».

2014-2019 aldirako Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planak BI-625 errepidearen eragina hirigunean eta, zehatzago esanda, Martiartuko auzoan ez du kontuan hartzen.

El Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia - Periodo 2014-2019, no recoge la afección de la BI-625 sobre el casco urbano y en concreto sobre el barrio de Martiartu.

Ekintza Planean BI-625 errepidearen tartean, zor akustikoaren eremuan, etxebizitzetarako hiri-lurzoruari eragiten dioten horretan, jarduerak definitzea eskatzen du, aukera-irizpideak kontuan hartuta, egun BI-625 errepidea obratan baitago.

Solicita que se definan en el Plan de Acción las actuaciones pertinentes en el tramo de la BI-625 que afecta al suelo residencial urbano, incluido en la Zona de Servidumbre Acústica, teniendo en consideración el criterio de oportunidad dado que actualmente se encuentra en obra la BI-625.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren 5.1. atalak aipatzen duen bezala, Bizkaiko Lurralde Historiko osoan foru-errepideen eragin akustikoa aztertu du eta, xede horrez, faktore anitzeko analisia aplikatu da, nahasitako biztanleak eta azalera, baita eraikin-kopuru sentibera kontuan hartuta. Emaitza 500 m x 500 m-ko gelaxketan eragin akustikoaren mailaketa da. Ildo horri eutsiz, ondorengo jarduera-lehentasunekin sailkatu dira:

Tal como señala el apartado 5.1 del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, éste ha analizado a nivel de la totalidad del TH de Bizkaia el impacto acústico de las carreteras forales aplicando un análisis multifactorial considerando la población y superficie afectada, así como el número de edificaciones sensibles expuestas. El resultado obtenido es una gradación del impacto acústico en celdas de 500 m x 500 m, que se han clasificado en las siguientes prioridades de actuación:

– Jarduera-lehentasun altua (gorria).

- alta prioridad de actuación (roja);

– Jarduera-lehentasun ertaina (laranja).

- media prioridad de actuación (naranja);

– Jarduera-lehentasun baxua (horia).

- baja prioridad de actuación (amarilla) y;

– Jarduera-lehentasun oso baxua (berdea).

- muy baja prioridad de actuación (verde).

Planak lehentasuna eman dio gorri, laranja eta hori bezala tipifikatutako gelaxketan jarduteari eta 2014-2019 aldirako gelaxka berdeetan ez da jarduerarik sartu.

El plan ha considerado prioritario actuar en zonas incluidas en celdas tipificadas como rojas, naranjas y amarillas, no incluyéndose en este periodo 2014-2019, actuaciones en las celdas tipificadas en color verde.

Arrigorriagako udalerrian, irizpide honekin bat egindako analisiak gelaxka berdeak eskaintzen ditu.

En el término municipal de Arrigorriaga, el análisis realizado conforme a este criterio, da como resultado celdas de color verde.

ERANTZUNA
RESPUESTA

Faktore anitzen analisian oinarrituta, Herri Lan eta Garraio Sailaren ustez, Arrigorriagako udalerria ez dago lehentasunezko jarduera-eremu batean sartuta eta, ondorioz, aldi honetan ez da jarduerarik planteatzen Arrigorriagan.

En base al análisis multifactorial realizado el municipio de Arrigorriaga no se encuentra incluido en una zona de actuación prioritaria para el Departamento de Obras Públicas y Transportes y, en consecuencia, no plantea en este período actuación alguna en Arrigorriaga.

3. ALEGAZIOA: BILBAO
ALEGACIÓN NÚMERO 3. BILBAO

2014ko abenduaren 3an 24.844 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 24.844, de 3 de diciembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Bilboko Udalak hurrengo iradokizunak egiten ditu:

El Ayuntamiento de Bilbao realiza las siguientes sugerencias:

a) Kanpoko giroan kalitate akustikoaren helburuak gainditzen dituzten biztanleen datuak eta definizio handiagoa. Ekintza Planaren memorian dagoen irudia oso eskala txikian egina dago eta ezin daiteke interpreta.

a) Mayor definición y datos de población que superan los Objetivos de Calidad Acústica en el ambiente exterior, encontrándose en la memoria del Plan de Acción una imagen a una escala tan pequeña que impide su interpretación.

b) Bilbon aurrez ikusten diren jarduerak gehiago definitu eta argitzea.

b) Mayor definición y aclaración de las actuaciones que se prevén en Bilbao.

c) Ekintza Planean Bilborako sarbide berriak eranstea eta obran onartu diren konponbideak eskatzea, bereziki, Estrada de Ventas kalean kokatutako etxebizitzekiko tunelaren ahoko hormen tratamendu akustikoa.

c) Se incluyan en el Plan de Acción los nuevos accesos a Bilbao, solicitando las soluciones adoptadas en dicha obra, en particular el tratamiento acústico de las paredes de la boca del túnel referente a las viviendas situadas en la c/ Estrada de Ventas.

d) Zarataren mapa eguneratzea, Basurtuko eremuan nahasitako biztanleak eta zor akustikoaren zona sartuta.

d) Actualización del mapa de ruido incluyendo la población afectada y zona de servidumbre acústica en el ámbito de Basurto.

e) Batera lan egiteko aukera, erakundeen arteko koordinazioa handiagoa izateko.

e) Posibilidad de trabajar conjuntamente en aras a una mayor coordinación institucional.

f) Eraikuntza sentibera akustikoki babesteko A-8 errepidean pantaila jartzeari buruz argitzea eta Otxarkoagaren ingurunean BI-631 errepidean aurrez ikusitako jarduera gehiago definitzea.

f) Aclaración sobre la colocación de la pantalla en la A-8 para proteger acústicamente la edificación sensible y mayor definición de la actuación prevista en la carretera BI-631 en el entorno de Otxarkoaga.

g) Sabino Aranan 2+260 kilometro-puntuaren eta 3+160 kilometro-puntuaren artean AP-8 errepidean pantaila akustikoak instalatzeko proiektuari buruzko informazioa.

g) Información sobre el proyecto de instalación de pantallas acústicas en la AP-8 entre los p.K. 2+260 y 3+160 en Sabino Arana.

h) Udalerrian egin behar diren jarduerak integratzea eta epe laburrean Zorrotzan eta Fangoko polikiroldegiaren inguruan aurrez ikusten direnak aipatzea.

h) Integración de las actuaciones a realizar en el municipio señalando las que a corto plazo se prevén en Zorroza y entorno del Polideportivo del Fango.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

Eskatutako informazioaren zati bat eraikuntza-proiektuekin bat dator. Horiek gaur egun idazten ari dira edo amaituak daude eta, beraz, ekintza-plan honen eremutik kanpo gelditzen dira. Dena den, informazioa emateko, dagozkien zerbitzuei jakinaraziko zaie.

Parte de la información solicitada se corresponde con proyectos constructivos que actualmente se encuentran redactándose o que han finalizado, y que por tanto, quedan fuera del ámbito del este plan de acción, si bien se dará traslado a los servicios correspondientes para que suministren la citada información.

Zorrotza eta El Fango polikiroldegiaren zona Ekintza Planean sartzeko eskaerari dagokionez, Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren 5.1. atalak aipatzen duen bezala, Bizkaiko Lurralde Historiko osoan foru-errepideen eragin akustikoa aztertu du eta, xede horrez, faktore anitzeko analisia aplikatu da, nahasitako biztanleak eta azalera, baita eraikin-kopuru sentibera kontuan hartuta. Emaitza 500 m x 500 m-ko gelaxketan eragin akustikoaren mailaketa da. Ildo horri eutsiz, ondorengo jarduera-lehentasunekin sailkatu dira:

En relación con la solicitud que se incluya Zorroza y la zona del polideportivo El Fango dentro del Plan de Acción, tal como señala el apartado 5.1 del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, éste ha analizado a nivel de la totalidad del TH de Bizkaia el impacto acústico de las carreteras forales aplicando un análisis multifactorial considerando la población y superficie afectada, así como el número de edificaciones sensibles expuestas. El resultado obtenido es una gradación del impacto acústico en celdas de 500 m x 500 m, que se han clasificado en las siguientes prioridades de actuación:

– Jarduera-lehentasun altua (gorria).

- alta prioridad de actuación (roja);

– Jarduera-lehentasun ertaina (laranja).

- media prioridad de actuación (naranja);

– Jarduera-lehentasun baxua (horia).

- baja prioridad de actuación (amarilla) y;

– Jarduera-lehentasun oso baxua (berdea).

- muy baja prioridad de actuación (verde).

Planak lehentasuna eman dio gorri, laranja eta hori bezala tipifikatutako gelaxketan jarduteari eta 2014-2019 aldirako gelaxka berdeetan ez da jarduerarik sartu.

El plan ha considerado prioritario actuar en zonas incluidas en celdas tipificadas como rojas, naranjas y amarillas, no incluyéndose en este periodo 2014-2019, actuaciones en las celdas tipificadas en color verde.

Eskaeran adierazitako zonetan, irizpide honekin bat egindako analisiak emaitza bezala gelaxka berdeak ematen ditu.

En las zonas indicadas en la solicitud, el análisis realizado conforme a este criterio, da como resultado celdas de color verde.

ERANTZUNA
RESPUESTA

«a» eta «b» epigrafean eskatutako informazioari dagokionez, eskatutako dokumentazioa bidaltzeko zerbitzu eskudunei jakinarazi zaie.

En cuanto a la información solicitada en el epígrafe «a» y «b» se da traslado al Servicio competente para que les remita la documentación solicitada.

«c», «f» eta «g» epigrafeetan bildutako eskaerari buruz, eraikuntza-proiektuen informazioa da eta gaur egun idazten ari dira edo idaztez amaitu dira, beraz, ekintza-planaren eremutik kanpo gelditzen dira. Hala eta guztiz ere, eskaeraren berri dagokion zerbitzuari emango zaio, eskatutako informazioa bidal dezan.

En relación con la solicitud recogida en los epígrafes «c», «f» y «g» se trata de información relativa a proyectos constructivos que actualmente se encuentran redactándose o que han finalizado, y que por tanto, quedan fuera del ámbito de este plan de acción. No obstante se dará traslado de la solicitud al Servicio correspondiente para que envíe la información solicitada.

Bilbon zaratak eragiten duen zonei dagokienez, Herri Lan eta Garraio Sailak 2013ko azaroaren 28ko Foru Aginduz onartutako zarataren mapak kontsulta daitezke. Bilboko Udalari 2013ko abenduaren 11n bidali zitzaizkion. Halaber, Sail honen web orriko hurrengo loturan eskura daude:

En cuanto a las zonas de afección por ruido en Bilbao pueden consultarse los mapas de ruido aprobados por el Departamento de Obras Públicas y Transportes mediante Orden Foral de 28 de noviembre de 2013 y remitido al Ayuntamiento de Bilbao el 11 de diciembre de 2013, y que se encuentran también disponibles en la página web de este Departamento en el siguiente enlace:

http://www.bizkaia.net/Herri_Lanak/MER/consultaxperi_1.asp?Tem_Codigo=8119&Idioma=EU&dpto_biz=6&codpath_biz=6|4110|8119

http://www.bizkaia.net/Herri_Lanak/MER/consultaxperi_1.asp?Tem_Codigo=8119&Idioma=CA&dpto_biz=6&codpath_biz=6|4110|8119

«d» epigrafeari erantzunez, zarataren mapak 213/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, Euskal Autonomia Erkidegoko poluzio akustikoari buruzkoak, 15. artikuluan xedatutako moduan eguneratzen dira, egiteko administrazio aginpidedunak egokitzat jotzen duen aldizkakotasunarekin, baina inolaz ere ez da 5 urteko epea gaindituko.

En contestación al epígrafe «d» señalar que la actualización de los mapas de ruido se realizará tal como establece el artículo 15 del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la periodicidad que la Administración competente para su elaboración estime oportuna, pero en ningún caso se superará el plazo de 5 años.

Zor akustikoaren eremuari dagokionez, sarbide berrien eta Sabino Arana eraistearen ondorioz, aldaketa nabarmena izan da, beraz, 213/2012 Dekretuak 29.3. artikuluan xedatutakoarekin bat, aurten eguneratzea aurrez ikusia dago eta Juan de Garayko loturaren zona sartuko da. Nolanahi ere, zor akustikoaren eremuari buruzko modeloa egin zenean, moztuta zegoen eta gaur egun trafikoari ireki zaio.

Respecto a la zona de servidumbre acústica, se entiende que ha habido una modificación sustancial derivada de los nuevos accesos y demolición de Sabino Arana por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 29.3 del Decreto 213/2012, se contempla su actualización para este mismo año, incluyendo la zona del enlace de Juan de Garay cuya entrada se encontraba cortada cuando se modelizó la zona de servidumbre acústica y que hoy está abierta al tráfico.

Azkenik, «h» epigrafeari buruz, Bizkaiko Lurralde Historiko guztian jarduera-zonak sailkatzeko faktore anitzen analisia egin ondoren, Zorrotzako zona eta Fangoko polikiroldegiaren ingurunea oso lehentasun baxuko zona bezala sailkatu dira, beraz, ez da jarduerarik aurrez ikusten.

Por último, en lo que se refiere al epígrafe «h», informarles que del análisis multifactorial realizado en orden a clasificar las zonas de actuación en todo el TH de Bizkaia, la zona de Zorroza y el entorno del Polideportivo del Fango se han clasificado como zonas de prioridad muy baja por lo que no se tiene prevista actuación alguna.

4. ALEGAZIOA: IURRETA
ALEGACIÓN NÚMERO 4: IURRETA

2014ko azaroaren 24an 24.154 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 24.154, de 24 de noviembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Iurretako Elizateko Udalak azaldutakoaren arabera, etorkizunean Lebario-Elorrio errepidea eraikitzearekin egun N-634 errepidetik zirkulatzen duen trafiko astunaren zati bat bertara eraman beharko litzateke. Hala eragin akustikoa murriztuko litzateke eta herri-saihesbide moduan jardungo luke. Goiuriako bidegurutzearen eta autopistarekin loturaren artean abiadura murritz daiteke, baita Iurretatik N-634 errepidea igarotzen den tartean bulebarra egin ere. Hala, eraikinen fatxadetan eta leihoetan jardun beharko litzateke.

El Ayuntamiento de la Anteiglesia de Iurreta indica que con la construcción de la futura carretera Lebario-Elorrio, se debería trasladar parte del tráfico pesado que actualmente circula por la N-634 reduciendo la afección acústica actuando a modo de variante poblacional. Señala que se puede reducir la velocidad entre el cruce de Goiuria y enlace con la autopista, así como la realización de un boulevard en el tramo de la N-634 a su paso por Iurreta, actuándose en las fachadas de los edificios y ventanas de los mismos.

Aurreko paragrafoan deskribatutako jarduera guztiak Ekintza Planean sartzea eskatzen dute.

Solicitan que todas estas actuaciones descritas en el párrafo anterior se incorporen en el Plan de Acción.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren 5.1. atalak aipatzen duen bezala, Bizkaiko Lurralde Historiko osoan foru-errepideen eragin akustikoa aztertu du eta, xede horrez, faktore anitzeko analisia aplikatu da, nahasitako biztanleak eta azalera, baita eraikin-kopuru sentibera kontuan hartuta. Emaitza 500 m x 500 m-ko gelaxketan eragin akustikoaren mailaketa da. Ildo horri eutsiz, ondorengo jarduera-lehentasunekin sailkatu dira:

Tal como señala el apartado 5.1 del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, éste ha analizado a nivel de la totalidad del TH de Bizkaia el impacto acústico de las carreteras forales aplicando un análisis multifactorial considerando la población y superficie afectada, así como el número de edificaciones sensibles expuestas. El resultado obtenido es una gradación del impacto acústico en celdas de 500 m x 500 m, que se han clasificado en las siguientes prioridades de actuación:

– Jarduera-lehentasun altua (gorria).

- alta prioridad de actuación (roja);

– Jarduera-lehentasun ertaina (laranja).

- media prioridad de actuación (naranja);

– Jarduera-lehentasun baxua (horia).

- baja prioridad de actuación (amarilla) y;

– Jarduera-lehentasun oso baxua (berdea).

- muy baja prioridad de actuación (verde).

Planak lehentasuna eman dio gorri, laranja eta hori bezala tipifikatutako gelaxketan jarduteari eta 2014-2019 aldirako gelaxka berdeetan ez da jarduerarik sartu.

El plan ha considerado prioritario actuar en zonas incluidas en celdas tipificadas como rojas, naranjas y amarillas, no incluyéndose en este periodo 2014-2019, actuaciones en las celdas tipificadas en color verde.

Iurretako Elizateko udalerrian, irizpide honekin bat egindako analisiak gelaxka berdeak eskaintzen ditu.

En el término municipal de la Anteiglesia de Iurreta, el análisis realizado conforme a este criterio, da como resultado celdas de color verde.

ERANTZUNA
RESPUESTA

Faktore anitzen analisian oinarrituta, Herri Lan eta Garraio Sailaren ustez, Iurretako udalerria ez dago lehentasunezko jarduera-eremu batean sartuta eta, ondorioz, aldi honetan ez da jarduerarik planteatzen.

En base al análisis multifactorial realizado el municipio de Iurreta no se encuentra incluido en una zona de actuación prioritaria para el Departamento de Obras Públicas y Transportes y, en consecuencia, no plantea en este período actuación alguna.

Etorkizunean Lebario-Elorrio azpiegitura eraikitzeari dagokionez, etorkizuneko bidearen azterlan akustikoa ingurumen-eraginari buruzko nahitaezko azterlanean dago eta bertan neurri zuzentzaile akustiko bereziak hartzearen beharra aztertzen da. Ekintza Plan honi ez dagokio bide berrien edo jada existitzen direnen aldaketaren proiektuak eta obrak aztertu eta, bidezkoa bada, neurri akustikoak hartzea Ildo horri jarraikiz, Ekintza Plana 213/2012 Dekretuak, urriaren 16koak, EAEko poluzio akustikoari buruzkoak, egun foru titulartasunekoak diren errepideen zarata-mapei buruz I. Tituluko II. Kapituluan zehaztutako aginduetan kokatzen da, beraz, egoera akustiko finkatuak lantzen ditu.

En lo que se refiere a la futura construcción de la infraestructura Lebario-Elorrio señalar que el estudio acústico de este futuro vial se encuentra recogido en el preceptivo estudio de impacto ambiental, y en él se analiza la necesidad de adopción de medidas correctoras acústicas específicas, no correspondiendo a este Plan de Acción el análisis y en su caso, adopción de medidas acústicas, para los proyectos y obras de nuevos viales, o para la modificación de los ya existentes. En este sentido, el Plan de Acción se enmarca en las prescripciones detalladas en el Capítulo II del Título I del Decreto 213/2012, de 16 de octubre, de contaminación acústica de la CAPV, relativo a los mapas de ruido de las carreteras actualmente existentes de titularidad foral y refiere por tanto a situaciones acústicas consolidadas.

5. ALEGAZIOA: PORTUGALETE
ALEGACIÓN NÚMERO 5: PORTUGALETE

2014ko azaroaren 17an 23.654 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 23.654, de 17 de noviembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Portugaleteko Udalak azaldutakoaren arabera, udalerrian foru-errepide bakarra BI-3791 da. Zeharbidea da eta zarataren foku igorlea zirkulatzen duen trafikoak osatzen du. Beste errepide batzuetatik desbideratuz ez dago trafikoa murrizteko aukerarik eta Bizkaiko Foru Aldundiak soinu-eragina murrizteko jarduerak egin ditzan ez dago eragozpenik.

El Ayuntamiento de Portugalete indica que la única carretera foral existente en el municipio es la BI-3791, siendo una travesía y que el foco emisor de ruido lo constituye el tráfico que por ella circula. Añade, que no existe posibilidad de reducir el tráfico mediante su desvío por otras carreteras y que no hay impedimento para que la Diputación Foral de Bizkaia realice las actuaciones necesarias para reducir el impacto sonoro.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

BI-3791 errepidea Bizkaiko Lurralde Historikoaren Foru-errepideei buruzko Sarean hiri-zeharbide bezala jasota dago. Nolanahi ere, hori 65/2014 Foru Dekretuak, maiatzaren 20koak, Bizkaiko Lurralde Historikoko foru-errepideen zeharbideei buruzko inbentarioa onartzen duenak, xedatutakoaren barruan ageri da.

La carretera BI-3791 se encuentra recogida en el listado de travesías urbanas existente en la Red de Carreteras Forales del Territorio Histórico de Bizkaia, tal como se recoge en el inventario aprobado mediante Decreto Foral 65/2014, de 20 de mayo, por el que se aprueba el Inventario de travesías de las carreteras forales del Territorio Histórico de Bizkaia.

Hiri-errepide horrek badu berezitasun bat: ibilbidearen parte batean, Santurtzi eta Portugalete udalerrien arteko mugan dago, eta erreietako bat Santurtziko Udalari lagata dago. Aldundiaren titulartasunaren peko zarata-eragilea, beraz, Portuleten dagoen erreiean dago.

Esta travesía presenta la particularidad de que, en parte de su recorrido limita entre los municipios de Santurtzi y Portugalete, encontrándose uno de los carriles cedidos al Ayuntamiento de Santurtzi. El foco generador de ruido de titularidad foral lo constituye, por tanto el carril localizado en Portugalete.

ERANTZUNA
RESPUESTA

Kontuan harturik hiri-errepide horrek ezaugarri bereziak dituela zarata eragiten duen fokoaren titulartasunen banaketari dagokionez, Herri Lan eta Garraio Sailak xehetasun-azterketa akustiko bat eskatu du, benetako egoera sakon ezagutzeko eta inguruan zer eragin akustiko duen jakiteko. Behin azterketa bukatuta, Portugaleteko Udalari igorriko zaizkio azterketa bera eta ondorioak, ekintza-planean kontuan har dezan, emaitzen arabera.

Dadas las especiales características de esta travesía en cuanto al reparto de titularidades del foco emisor de ruido, el Departamento de Obras Públicas y Transportes ha encargado un estudio acústico de detalle que permita conocer en profundidad la situación real y su influencia acústica en el entorno. Una vez finalizado, se le remitirá al Ayuntamiento de Portugalete con las conclusiones del mismo, y en función de los resultados, su consideración en el plan de acción.

6. ALEGAZIOA: SANTURTZI
ALEGACIÓN NÚMERO 6: SANTURTZI

2014ko abenduaren 1ean 24.687 sarrera-erregistroa.

Registro de entrada n.º 24.687, de 1 de diciembre de 2014.

ALEGAZIOAREN LABURPENA
RESUMEN DE LA ALEGACIÓN

Santurtziko Udalak antolamendu xehatua duten eremu desberdinak (San Juan AOR-403, CLH AOR-402...) aipatzen ditu, Ekintza Planean kontuan hartu behar baitira.

El Ayuntamiento de Santurtzi cita diferentes ámbitos con ordenación pormenorizada (San Juan AOR-403, CLH AOR-402, ...) que deben ser considerados en el Plan de Acción.

Halaber, Santurtziko udalerriko zaratei buruzko mapa kontuan hartu beharko litzateke, kaltetutako zona bezala definitzen baitzituen La Magdalena urbanizazioa, San Juan, Iparragirre... Hala, ekintza-planean jarduera-zona bezala sartzea eskatzen dute.

Debería tenerse en cuenta el mapa de ruidos del término municipal de Santurtzi, que definía como zonas afectadas la Urbanización La Magdalena, San Juan, Iparraguirre, ... y solicitan se incorporen en el Plan de Acción como zonas de actuación.

Azkenik, HAPOa eta Santurtziko zaratei buruzko mapa berraztertzen ari dira, hortaz, izapidetzen ari diren bitartean Herri Lan eta Garraio Sailari bidaliko zaizkio.

Por último señala que se encuentran revisando el P.G.O.U. y el mapa de ruidos de Santurtzi que serán remitidos al Departamento de Obras Públicas y Transportes durante su tramitación.

ERANTZUNAREN MOTIBAZIOA
MOTIVACIÓN DE LA RESPUESTA

Lehenik eta behin Santurtziko Udalak aipatu ondoren, onartutako antolamendu xehatuaren eremuei dagokienez, 213/2012 Dekretua eta 37/2003 Legea, azaroaren 17koa, zaratari buruzkoa, eta bere garapen-araudia irakurri ostean, antolamenduaren onartze-datari erreparatu behar zaiola ondorioztatzen da, beharrezkoak izanez gero, nork aplikatu behar dituen babes akustikoaren neurriak definitzeko.

En relación con los ámbitos de ordenación pormenorizada aprobada que cita en primer lugar el Ayuntamiento de Santurtzi, de la lectura del Decreto 213/2012 y de la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del ruido, y su normativa de desarrollo, se desprende que es necesario atender a la fecha de aprobación de dicha ordenación, en orden a definir quién es el competente para adoptar las medidas de protección acústica que en su caso sean necesarias.

Era berean, gogorarazi behar da 1367/2007 Errege Dekretuak, urriaren 19koak, zaratari buruzko legea garatzen duenak, 10.1. artikuluan xedatutakoarekin bat, ekintza-planak eta dagozkion neurri zuzentzaileak dauden area urbanizatuei aplikatzen zaizkie. Nolanahi ere, horiek Errege Dekretuak 2.b) artikuluan definitzen ditu. Hirigintza-garapen berrietarako ekintza-planak ez dira aplikagarriak.

Hay que recordar igualmente que, conforme a lo dispuesto en el artículo 10.1 del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre por el que se desarrolla la Ley del ruido, los planes de acción y sus correspondientes medidas correctoras, se aplican a las áreas urbanizadas existentes, quedando definidas éstas en el artículo 2.b) del citado Real Decreto. Para los nuevos desarrollos urbanísticos no son de aplicación los planes de acción.

San Juan eta Iparragirreko hirigintza-garapenari, Santurtziren idazkian aipatutakoari, buruz, jada Herri Lan eta Garraio Sailak 2010eko abenduaren 7an txostena egin zuen eta hainbat jarduera gomendatzen zituen, hala nola pantaila akustikoak jartzea. Dena den, sustatzaileari zegokion hori egitea eta bertan fatxaden isolamendu akustikoa sartzen zen. Data horietan 1367/2007 Dekretua, urriaren 19koa, zaratari buruzko azaroaren 17ko 37/2003 Legea garatzen zuena, aplikagarria zen, zonifikazio akustikoari, kalitate-helburuei eta igorpen akustikoei zegokienean.

El desarrollo urbanístico que menciona el escrito de Santurtzi correspondientes a San Juan e Iparraguirre ya fue informado por el Departamento de Obras Públicas y Transportes mediante escrito de 7 de diciembre de 2010 recomendando una serie de actuaciones como disposición de pantallas acústicas, correspondiendo al promotor la ejecución de las mismas y que incluía el aislamiento acústico de las fachadas. En esas fechas resultaba de aplicación el Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre, por el que se desarrolla la Ley 37/2003, de 17 de noviembre, del Ruido, en lo referente a zonificación acústica, objetivos de calidad y emisiones acústicas.

La Magdalena urbanizazioari buruz, foru-errepideen zaratari lotuta, kalitate akustikoaren helburuak ez dira gainditzen.

En lo que se refiere a la urbanización La Magdalena, no se superan los objetivos de calidad acústica asociados al ruido de las carreteras forales.

Bestetik, Bizkaiko foru-errepideetan soinuaren kalitatea hobetzeko Ekintza Planaren 5.1. atalak aipatzen duen bezala, Bizkaiko Lurralde Historiko osoan foru-errepideen eragin akustikoa aztertu du eta, xede horrez, faktore anitzeko analisia aplikatu da, nahasitako biztanleak eta azalera, baita eraikin-kopuru sentibera kontuan hartuta. Emaitza 500 m x 500 m-ko gelaxketan eragin akustikoaren mailaketa da. Ildo horri eutsiz, ondorengo jarduera-lehentasunekin sailkatu dira:

Por otro lado y tal como señala el apartado 5.1 del Plan de Acción para la mejora de la calidad sonora de las carreteras forales de Bizkaia, éste ha analizado a nivel de la totalidad del TH de Bizkaia el impacto acústico de las carreteras forales aplicando un análisis multifactorial considerando la población y superficie afectada, así como el número de edificaciones sensibles expuestas. El resultado obtenido es una gradación del impacto acústico en celdas de 500 m x 500 m, que se han clasificado en las siguientes prioridades de actuación:

– Jarduera-lehentasun altua (gorria).

- alta prioridad de actuación (roja);

– Jarduera-lehentasun ertaina (laranja).

- media prioridad de actuación (naranja);

– Jarduera-lehentasun baxua (horia).

- baja prioridad de actuación (amarilla) y;

– Jarduera-lehentasun oso baxua (berdea).

- muy baja prioridad de actuación (verde).

Planak lehentasuna eman dio gorri, laranja eta hori bezala tipifikatutako gelaxketan jarduteari eta 2014-2019 aldirako gelaxka berdeetan ez da jarduerarik sartu.

El plan ha considerado prioritario actuar en zonas incluidas en celdas tipificadas como rojas, naranjas y amarillas, no incluyéndose en este periodo 2014-2019, actuaciones en las celdas tipificadas en color verde.

Santurtziko udalerrian, irizpide honekin bat egindako analisiak gelaxka berdeak eskaintzen ditu.

En el término municipal de la Santurtzi, el análisis realizado conforme a este criterio, da como resultado celdas de color verde.

ERANTZUNA
RESPUESTA

Lehenik eta behin Santurtziko Udalak aipatu ondoren, onartutako antolamendu xehatuaren eremuei dagokienez, aurreko atalean adierazi den bezala, antolamenduaren onartze-datari erreparatu behar zaio, beharrezkoak izanez gero, nork aplikatu behar dituen babes akustikoaren neurriak definitzeko. Xede horietarako, N-644 foru-errepidea 2004ko ekainaren 25ean zerbitzuan sartu zela kontuan hartu behar da eta 1367/2007 Errege Dekretuak, urriaren 19koak, zaratari buruzko legea garatzen duenak, 2.b) artikuluan xedatutakoaren arabera, dauden area urbanizatutzat joko dira Errege Dekretua indarrean sartu den datan hirigintza-araudiarekin bat area urbanizatuaren baldintza dutenak. Udalak eremuak dauden area urbanizatu bezala kontuan hartzeari buruz ez du informaziorik aurkeztu.

En relación con los ámbitos de ordenación pormenorizada aprobada que cita en primer lugar el Ayuntamiento de Santurtzi y tal como se ha indicado en el apartado anterior, es necesario atender a la fecha de aprobación de dicha ordenación, en orden a definir quién es el competente para adoptar las medidas de protección acústica que en su caso sean necesarias. A los citados efectos hay que tener en cuenta que la carretera foral N-644, entró en servicio el 25 de junio de 2004, y que conforme con lo dispuesto en el artículo 2.b) del Real Decreto 1367/2007, de 19 de octubre por el que se desarrolla la Ley del ruido, se consideran áreas urbanizadas existentes, las que tuvieran la condición de área urbanizada (conforme a la normativa urbanística) a la entrada en vigor del citado Real Decreto. El Ayuntamiento no aporta información que permita determinar si los ámbitos deben considerarse a los efectos citados áreas urbanizadas existentes.

Santurtziko Udalak Ekintza Planean sartzeko aipatzen dituen garapen xehatuei dagokienez, San Juan eta Iparragirreri buruz jada Herri Lan eta Garraio Sailak 2010ean txostena egin zuen eta une hartan indarrean zegoen legerian oinarrituta, eraikinen sustatzaileari eta, azken buruan, eraikuntza-lizentziak ematen dituen tokiko administrazioari dagokio etxebizitzen kanpoaldean eta barrualdean kalitate akustikoaren helburuak betetzea.

En relación con los desarrollos pormenorizados que señala el Ayuntamiento de Santurtzi que se incorporen en el Plan de Acción, indicar que el relativo a San Juan e Iparraguirre ya fue informado por el Departamento de Obras Públicas y Transportes en 2010, y en base a la legislación vigente en aquel entonces corresponde al promotor de las edificaciones, y en última instancia, a la administración local que concede las licencias de edificación, el cumplimiento de los objetivos de calidad acústica tanto en el exterior como en el interior de las viviendas.

La Magdalena urbanizazioari buruz, foru-errepideen zaratari lotuta, kalitate akustikoaren helburuak ez dira gainditzen eta, beraz, ekintza-plan honen barruan ez da sartzen.

En lo que se refiere a la urbanización La Magdalena, no se superan los objetivos de calidad acústica asociados al ruido de las carreteras forales y por lo tanto no se considera dentro del presente plan de acción.

Nolanahi ere, aurreko atalean azaldu den faktore anitzen analisia aplikatuta, idazkian aipatzen diren zonak lehentasunezko jarduera-zona bezala ez dira jasotzen eta, laburbilduz, Ekintza Planak ez du jarduerarik aurrez ikusten.

En cualquier caso, aplicando el análisis multifactorial explicado en el anterior apartado, las zonas que se mencionan en el escrito no se encuentran recogidas como zonas de actuación prioritaria y, en definitiva, el Plan de Acción no tiene previsto ninguna actuación en ellas.


Azterketa dokumentala


Análisis documental