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Boletin Oficial del País Vasco

199. zk., 2012ko urriaren 11, osteguna

N.º 199, jueves 11 de octubre de 2012


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA
DIPUTACIÓN FORAL DE GIPUZKOA
4496
4496

2/2012 FORU ARAUA, maiatzaren 14koa, Hirilurren balioaren gehikuntzaren gaineko Zergari buruzko 16/1989 Foru Araua, uztailaren 5ekoa, aldatzekoa.

NORMA FORAL 2/2012, de 14 de mayo, de modificación de la Norma Foral 16/1989, de 5 de julio, reguladora del Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

GIPUZKOAKO DIPUTATU NAGUSIAK
EL DIPUTADO GENERAL DE GIPUZKOA

Jakinarazten dut Gipuzkoako Batzar Nagusiek onartu dutela «Maiatzaren 14ko 2/2012 Foru Araua, Hirilurren balioaren gehikuntzaren gaineko Zergari buruzko 16/1989 Foru Araua, uztailaren 5ekoa, aldatzekoa», eta nik aldarrikatu eta argitara dadin agintzen dut, aplikagarria zaien herritar guztiek, partikularrek nahiz agintariek, bete eta betearazi dezaten.

Hago saber que las Juntas Generales de Gipuzkoa han aprobado y yo promulgo y ordeno la publicación de la siguiente «Norma Foral 2/2012, de 14 de mayo, de modificación de la Norma Foral 16/1989, de 5 de julio, reguladora del Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana», a los efectos de que todos los ciudadanos y ciudadanas, particulares y autoridades a quienes sea de aplicación, la guarden y hagan guardarla.

Donostia-San Sebastián, 2012ko maiatzaren 14a.

Donostia-San Sebastián, a 14 de mayo de 2012.

Diputatu nagusia,

El Diputado General,

MARTIN GARITANO LARRAÑAGA.

MARTIN GARITANO LARRAÑAGA.

HITZAURREA
PREáMBULO

Mundu mailan ekonomia- eta finantza-krisia daukagu, eta Gipuzkoako lurraldean ere bai. Ondorioz, erakundeek, eta kasu honetan Gipuzkoako Foru Aldundiak, neurriak hartu behar dituzte ahal dela herritarrei dakarzkien eragin okerrak arintzen laguntzeko.

La situación de crisis económica y financiera a nivel mundial, a la que el Territorio guipuzcoano no es ajeno, trae como consecuencia que las instituciones, y en este caso la Diputación Foral Gipuzkoa, tomen medidas que contribuyan a paliar en la medida de lo posible los efectos no deseados que para los ciudadanos trae consigo.

Beraz, foru-araudia egokitu daiteke, eta egokitu beharra dago kasu hauetan: zergadunak ahultasun-egoeran daudenean aurreko inguruabar sozio-ekonomikoetan ezarri ziren eta gaur egun desegokiak diren araudien ondorioz.

La normativa foral puede y debe adaptarse, consecuentemente, para favorecer en todo caso a las situaciones de debilidad en las que el contribuyente se vea inmerso como consecuencia de una normativa que, dictada en circunstancias socio-económicas de etapas anteriores, es hoy en día poco adecuada.

Higiezinen burbuila deiturikoaren ondorioz –ez dugu ahaztu behar– sorturiko krisiaren ondorioetako bat da gero eta maizago gertatzen direla hipoteka ordaindu ezinaren ondoriozko utzarazpenak. Kasu askotan, gainera, etxebizitza ematea ez da nahikoa zordunak zorra kitatzeko, eta zorraren zati bati aurre egiten jarraitu behar du, eta, gainera, etxea galtzen duen pertsonak hiri-lurren balioaren gehikuntzaren gaineko zerga ordaindu behar du.

Una de las consecuencias de la crisis, sobrevenida, –no debemos olvidarlo– inmediatamente a continuación de la llamada burbuja inmobiliaria, es que cada vez con más frecuencia sean habituales los casos de desahucios por no poder hacer frente al pago de la hipoteca. En muchos casos, además, la entrega de la vivienda resulta insuficiente para liberar del pago a la persona deudora, que debe de esta manera continuar haciendo frente a una parte de la deuda y además la persona que sufre la pérdida de su vivienda debe liquidar el Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

Gizarteko arlo ezberdinek iradoki dute hiri-lurren balioaren gehikuntzaren gaineko zergari buruz indarrean dagoen araudia aldatzea, utzarazpenengatik desjabetzapen-prozesu batean ohiko etxebizitza galdu duten pertsonek ez dezaten gainbalioaren udal-zerga ordaindu.

Desde diversas instancias de la sociedad se ha venido sugiriendo la posibilidad de la modificación de la normativa vigente en relación con el Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana para aquellas personas que pierdan su vivienda habitual por un proceso de expropiación por desahucio que evite el pago del impuesto municipal sobre la plusvalía.

Gipuzkoako Hazienda Lokalen uztailaren 5eko 11/1989 Foru Arauak ezartzen du Gipuzkoako udalek hiri-lurren balioaren gehikuntzaren gaineko zerga ezartzeko eta exijitzeko aukera dutela. Zerga horren arauketa 16/1989 Foru Arauak, uztailaren 5ekoak, jasotzen du, hiri-lurren balioaren gehikuntzaren gaineko zergari buruzkoak. 3. artikuluak dio subjektu pasiboa dela lurrak eskualdatzean edo jabaria mugatzen duten gozamenezko ondasun-eskubideak ordainik gabe eratu edo eskualdatzean, lurraren eskualdatzailea edo dena delako ondasun-eskubidea eratu edo eskualdatzen duen pertsona.

La Norma Foral 11/1989, de 5 de julio, Reguladora de las Haciendas Locales de Gipuzkoa, establece para los municipios guipuzcoanos, la posibilidad de establecer y exigir el Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana. La regulación de dicho impuesto se establece en la Norma Foral 16/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre el Incremento de valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana, que en su artículo 3 determina como sujeto pasivo en las transmisiones de terrenos o en la constitución o transmisión de derechos reales de goce limitativos del dominio a título oneroso, al transmitente del terreno o a la persona que constituya o transmita el derecho real de que se trate.

Aldaketaren helburua da ezartzea lurrak eskuratzen dituena ere zergadunaren ordezko subjektu pasibo izango dela baldin eta zergadunak, Espainian egoitzarik ez duen entitate bat izanik, ordezkaria izendatzeko obligaziorik ez badu edo, obligazio hori edukita, zerga zorraren erantzule solidarioa ez bada. Orobat, gorago aurreratu bezala, ezartzen da lurrak ohiko etxebizitzaren hipoteka betearazteagatik eskualdatzen direnean, haiek eskuratzen dituen pertsona fisiko edo juridikoa edo Zergen Foru Arau Orokorreko 35.3 artikuluan aipatzen den entitatea zergadunaren ordezko subjektu pasibo bihurtzen direla.

La modificación tiene por objeto extender la condición de sustituto del contribuyente al adquirente del terreno en los casos en que el contribuyente sea una entidad no residente en España que no esté obligado a nombrar representante, o estándolo, éste no responda solidariamente de la deuda tributaria. Así mismo, como se ha anticipado líneas más atrás, se extiende la consideración de sujeto pasivo sustituto del contribuyente a la persona física o jurídica, o a la entidad a la que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de la Norma Foral General Tributaria, que adquiera el terreno en las transmisiones de terrenos como consecuencia de la ejecución hipotecaria de la vivienda habitual.

Orobat, arautzen da ondasuna eskuratzen duen entitatea zergadunaren ordezko subjektu pasibotzat hartuko dela, zergadunaren etxebizitza ordainean ematen denean martxoaren 9ko 6/2012 Errege Lege-Dekretuak aurreikusitako eran.

Así mismo, se incluye otro supuesto para que tenga consideración de sujeto pasivo sustituto del contribuyente la entidad que adquiera el inmueble, para extender esta posibilidad a la dación en pago de su vivienda prevista en el Real Decreto Ley 6/2012, de 9 de marzo.

Azkenik, nahiz eta xedea ez den hiri-lurren balio gehikuntzaren gaineko zergaren foru araua aldatzea, aukera aprobetxatzen da baliabiderik gabeko zordun hipotekarioak babesteko neurriei buruzko martxoaren 9ko 6/2012 Errege Lege-Dekretuaren babesean egiten diren hipoteka mailegu eta kredituen kontratu-berritzeak formalizatzeko eskriturak salbuetsita uzteko egintza juridiko dokumentatuen modalitateko notario-agirien kuota gradualetik, neurri horiek baliabiderik gabeko zordun hipotekarioak ere babesteko hartu diren neurrian.

Por último, aunque se trata de modificar una norma distinta a la Norma Foral sobre el Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana, se procede a incluir la exención de la cuota gradual de documentos notariales de la modalidad de actos jurídicos documentados, para las escrituras de formalización de las novaciones contractuales de préstamos y créditos hipotecarios que se realicen al amparo de las medidas de protección de deudores hipotecarios sin recursos, contempladas en el Real Decreto-ley 6/2012, de 9 de marzo, pues con ellas también se pretende proteger a deudores hipotecarios sin recursos.

Artikulu bakarra. Hiri-lurren Balio Gehikuntzaren gaineko Zergari buruzko uztailaren 5eko 16/1989 Foru Araua aldatzea.

Artículo único. Modificación de la Norma Foral 16/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana.

Aldaketak sartzen dira Hiri-lurren Balio Gehikuntzaren gaineko Zergari buruzko uztailaren 5eko 16/1989 Foru Arauaren 3. artikuluan, eta honela geratzen da idatzita:

Se modifica el artículo 3 de la Norma Foral 16/1989, de 5 de julio, del Impuesto sobre el Incremento de Valor de los Terrenos de Naturaleza Urbana, quedando redactado en los siguientes términos:

«3. artikulua.– 1.– Honako hauek dira zergaren subjektu pasiboak, zergadun gisa:

«Artículo 3.– 1.– Es sujeto pasivo del Impuesto a título de contribuyente:

a) Lurren kostu gabeko eskualdaketetan edo jabaria mugatzen duten gozamen-eskubide errealen kostu gabeko eraketan edo eskualdaketan, lurra eskuratzen duen pertsona fisikoa edo juridikoa, edo Zergen Foru Arau Orokorrak 35. artikuluaren 3. apartatuan aipatzen duen entitatea, edo, bestela, dena delako eskubide erreala eratzen edo eskualdatzen zaion pertsona.

a) En las transmisiones de terrenos o en la constitución o transmisión de derechos reales de goce limitativos del dominio a título lucrativo, la persona física o jurídica, o la entidad a que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de la Norma Foral General Tributaria, que adquiera el terreno, o la persona a cuyo favor se constituya o transmita el derecho real de que se trate.

b) Lurren kostu bidezko eskualdaketetan edo jabaria mugatzen duten gozamen-eskubide errealen kostu bidezko eraketan edo eskualdaketan, lurra eskualdatzen duen pertsona fisikoa edo juridikoa, edo Zergen Foru Arau Orokorrak 35. artikuluaren 3. apartatuan aipatzen duen entitatea, edo dena delako eskubide erreala eratu edo eskualdatzen duena.

b) En las transmisiones de terrenos o en la constitución o transmisión de derechos reales de goce limitativos del dominio a título oneroso, la persona física o jurídica, o la entidad a que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de la Norma Foral General Tributaria que transmita el terreno, o que constituya o transmita el derecho real de que se trate.

2.– Aurreko apartatuko b) letran aipatutako kasuetan, lurra eskuratzen duen pertsona fisiko edo juridikoa, edo Zergen Foru Arau Orokorrak 35. artikuluaren 3. apartatuan aipatutako entitatea, nahiz eskubide erreala eratzen edo eskualdatzen zaiona, zergadunaren ordezko subjektu pasibo izango da baldin eta zergaduna Espainian egoitzarik ez duen pertsona fisiko bat edo entitate bat bada, ordezkaria izendatzeko obligaziorik ez badu, edo obligazio hori edukita, ordezkariak solidarioki erantzuten ez badu ordezkatuaren zerga zorra ordaintzeko obligazioari dagokionez.

2.– En los supuestos a que se refiere la letra b) del apartado anterior, tendrá la consideración de sujeto pasivo sustituto del contribuyente, la persona física o jurídica, o la entidad a que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de la Norma Foral General Tributaria, que adquiera el terreno o a cuyo favor se constituya o transmita el derecho real de que se trate, cuando el contribuyente sea una persona física no residente en España o una entidad no residente en España que no esté obligada a nombrar representante, o estándolo, el representante no responda solidariamente de la obligación de ingreso de la deuda tributaria de su representando por este Impuesto.

3.– Lurrak ohiko etxebizitzaren hipoteka betearazteagatik eskualdatzen direnean, haiek eskuratzen dituen pertsona fisiko edo juridikoa, edo Zergen Foru Arau Orokorreko 35.3 artikuluan aipatzen den entitatea hartuko da zergadunaren ordezko subjektu pasibotzat.

3.– En las transmisiones de terrenos como consecuencia de la ejecución hipotecaria de la vivienda habitual, tendrá la consideración de sujeto pasivo sustituto del contribuyente la persona física o jurídica, o la entidad a la que se refiere el apartado 3 del artículo 35 de la Norma Foral General Tributaria, que adquiera el terreno.

Aurreko paragrafoan aurreikusitako kasuetan, ordezkoak ezingo dio zergadunari exijitu ordaindutako obligazio tributarioaren zenbatekoa.

En los supuestos previstos en el párrafo anterior, el sustituto no podrá exigir del contribuyente el importe de la obligación tributaria satisfecha.

Apartatu honetan aurreikusitako ondorioetarako, ohiko etxebizitzatzat hartuko da abenduaren 29ko 10/2006 Foru Arauak, Gipuzkoako Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zergarenak, 90.8 artikuluan halakotzat definitutakoa.

A los efectos previstos en este apartado, se entenderá por vivienda habitual la definida como tal en el apartado 8 del artículo 90 de la Norma Foral 10/2006, de 29 de diciembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas del Territorio Histórico de Gipuzkoa.

4.– Martxoaren 9ko 6/2012 Errege Lege-Dekretuak, baliabiderik gabeko zordun hipotekarioak babesteko presako neurriei buruzkoak, 2. artikuluan ezarritakoan sartzen diren zordunek euren etxebizitza zorren ordainez emateagatik (3. apartatuan aurreikusia) egindako eskualdaketetan, ondasun higiezina eskuratzen duen entitatea izango da zergadunaren ordezko subjektu pasiboa, eta ordezkoak ezin izango dio zergadunari exijitu ordaindutako zerga obligazioen zenbatekoa.»

4.– En las transmisiones realizadas por los deudores comprendidos en el ámbito de aplicación del artículo 2 del Real Decreto-Ley 6/2012, de 9 de marzo, de medidas urgentes de protección de deudores hipotecarios sin recursos, con ocasión de la dación en pago de su vivienda prevista en el apartado 3 del anexo de dicha norma, tendrá la consideración de sujeto pasivo sustituto del contribuyente la entidad que adquiera el inmueble, sin que el sustituto pueda exigir del contribuyente el importe de las obligaciones tributarias satisfechas.»

XEDAPEN GEHIGARRIA
DISPOSICIÓN ADICIONAL

39. zenbakia gehitzen zaio Eskualdaketen eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zergaren abenduaren 30eko 18/1987 Foru Arauaren 41. artikuluko 1. apartatuaren B) letrari. Hona hemen edukia:

Se adiciona un número 39 a la letra B) del apartado 1 del artículo 41 de la Norma Foral 18/1987, de 30 de diciembre, del Impuesto sobre Transmisiones Patrimoniales y Actos Jurídicos Documentados, con el siguiente contenido:

«39. Baliabiderik gabeko zordun hipotekarioak babesteko presako neurriei buruzko martxoaren 9ko 6/2012 Errege Lege-Dekretuaren babesean egiten diren hipoteka mailegu eta kredituen kontratu-berritzeak formalizatzeko eskriturek ez dute ordaindu beharko zerga horren egintza juridiko dokumentatuen modalitateko notario-agirien kuota gradualik.»

«39.– Las escrituras de formalización de las novaciones contractuales de préstamos y créditos hipotecarios que se produzcan al amparo del Real Decreto-ley 6/2012, de 9 de marzo, de medidas urgentes de protección de deudores hipotecarios sin recursos, quedarán exentas de la cuota gradual de documentos notariales de la modalidad de actos jurídicos documentados de este Impuesto».

AMAIERAKO XEDAPENA
DISPOSICIÓN FINAL

Foru Arau hau Gipuzkoako Aldizkari Ofizialean argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.

La presente Norma Foral entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial de Gipuzkoa.


Azterketa dokumentala


Análisis documental