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Boletin Oficial del País Vasco

245. zk., 2011ko abenduaren 28a, asteazkena

N.º 245, miércoles 28 de diciembre de 2011


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XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

Jaurlaritzaren Lehendakaritza
Presidencia del Gobierno
6267
6267

5/2011 LEGEA, abenduaren 22koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legea aldatzeko dena.

LEY 5/2011, de 22 de diciembre, de modificación de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Euskadiko herritar guztiei jakinarazten zaie Eusko Legebiltzarrak abenduaren 22ko 5/2101 Legea onartu duela, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legea aldatzeko dena.

Se hace saber a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la Ley 5/2011, de 22 de diciembre, de modificación de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco

ZIOEN AZALPENA

EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen irailaren 11ko 1/2007 Legegintzako Dekretuaren bitartez, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legea (maiatzaren 29ko 13/1998 Legea) arautu, argitu eta harmonizatu zen.

Mediante el Decreto Legislativo 1/2007, de 11 de septiembre, de aprobación del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco se regularizó, aclaró y armonizó la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco (Ley 13/1998, de 29 de mayo).

Beste lege batzuek ere, hala nola 10/2006 eta 5/2007 legeek, aldaketak sartu zituzten: nekazaritza ekologikoaren produkzio-araubidea kontrolatzeko zerbitzuen tasari eragiten zion lehenak, eta Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian iragarkiak presaz txertatzeari bigarrenak. Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen edukiari eragin dioten azken aldaketak irailaren 29ko 3/2006 Legeak sartu zituen, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legea eta Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legea aldatzekoak.

Aun cuando con las leyes 10/2006 y 5/2007 se incluyeron modificaciones que afectaron a la tasa por servicios de control del régimen de producción de agricultura ecológica y a la inserción de anuncios con carácter de urgencia en el Boletín Oficial del País Vasco, los últimos cambios del contenido de la Ley de Tasas y Precios Públicos provienen de la Ley 3/2006, de 29 de septiembre, de modificación de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco y de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco.

Orain, lege honen bitartez, beste aldaketa batzuk egiten dira Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoaren konfigurazioaren ondorioz. Halaber, araudia aldatzeko eta eguneratzeko tresnei eta tasen arauketari eragiten dieten beste aldaketa batzuk sartzen dira eta zenbait tasa berri sortzen dira.

Ahora, mediante esta ley, se incorporan nuevos cambios resultado de la configuración del sector público de la Comunidad Autónoma del País Vasco, y otros que afectan a los instrumentos para la modificación y actualización de la normativa, así como a la regulación de diferentes tasas, y se crean nuevas tasas.

Ohartarazi behar da lege honetan datozen aldaketen xedea ez dela presio fiskala gehitzea; aitzitik, tasei eta prezio publikoei buruzko araudia egokitzeko beharraren ondorio dira aldaketak, eta diru-sarrera publikoen kudeaketa hobetzea ekarri behar dute.

Es preciso, también, advertir que las modificaciones contenidas en esta ley no tienen como objetivo aumentar la presión fiscal, sino que son consecuencia de la necesaria adaptación de la normativa de las tasas y precios públicos, que han de redundar en una mejora en la gestión de estos ingresos públicos.

Era berean, gogorarazi behar da tasak eta prezio publikoak, zerbitzu edo jarduera publiko baten kostuaren adierazle diren aldetik, zerbitzu edo jarduera horiek finantzatzeko beste baliabide bat direla, baita eskaria ordainarazpenaren bidez arrazionalizatzeko modua ere.

Asimismo, cabe recordar que las tasas y precios públicos, como expresión del coste de provisión de un servicio o actividad pública, son un recurso más para la financiación de estos, así como para la racionalización de la demanda mediante su exacción.

Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoaren konfigurazioari dagokionez, beharrezkoa da kontuan hartzea Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuaren 7. artikulua, Euskadiko Ondareari buruzko azaroaren 17ko 5/2006 Legeak aldatu zuena, hala Administrazio orokorraren zein instituzionalaren egitura berria egokitu dadin tasen eta prezio publikoen arauketan.

En cuanto a la configuración del sector público de la Comunidad Autónoma del País Vasco, se hace preciso tener en cuenta la redacción del artículo 7 del Decreto Legislativo 1/1997, de 11 de noviembre, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley de Principios Ordenadores de la Hacienda General del País Vasco, modificada por la Ley 5/2006, de 17 de noviembre, del Patrimonio de Euskadi, de forma que la nueva estructura de la Administración general e institucional tenga encaje en la regulación de las tasas y precios públicos.

Horrez gain, beste aldaketa batzuk ere sartzen dira, betiere legezkotasunaren printzipioari kalterik egin gabe, tasen eta prezio publikoen araudia arinago egokitu, eguneratu eta arautzeko.

Por otra parte, se incorporan diferentes modificaciones con la finalidad de permitir mayor agilidad, sin menoscabo del principio de legalidad, en la adaptación, actualización y regulación de la normativa de las tasas y precios públicos.

Hala, ogasunaren arloan eskumena duen sailaren buruari aitortzen zaio tasak edo prezio publikoak ezartzea proposatzeko ahalmena, edo horiek eguneratzekoa; legeak baimentzen duenean, erregelamendu-arau bidez tasa bakoitzerako eska daitezkeen zenbatekoak zehazteko aukera sartzen da, betiere legeak berak ezartzen dituen kuantifikazio-irizpide edo -osagaien arabera egiten bada, eta, gainera, Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorrei buruzko legearen bitartez tasen eta prezio publikoen arauketa aldatzeko aukera ere sartzen da.

Así, se reconoce al consejero o consejera del departamento competente en materia de hacienda la facultad para proponer el establecimiento de tasas o precios públicos, así como su actualización; se incorpora la posibilidad de concretar mediante norma reglamentaria las cuantías exigibles para cada tasa cuando se autorice por ley, con subordinación a los criterios o elementos de cuantificación que determine esta, y se establece que a través de la Ley de Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco se pueda modificar la regulación de las tasas y precios públicos.

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariko tasa ere aldatzen da, ezabatu egiten baita zergapeko egitateetako bat, paperezko aleak eskuratzeari dagokiona, eta gehitu egiten baitzaio beste zergapeko egitate bat, IV. atalean (Justizia Administrazioa) testuak txertatzeari dagokiona. Aldaketa horiek, halaber, beste osagai batzuei ere eragiten diete, hala nola subjektu pasiboen definizioari, tasa ordaintzeko betebeharra sortzen den uneari eta zerga eskagarri den uneari, eta prokuradoreentzat zergapekoaren ordezkoaren figura sartzen da, Justizia Administrazioak eskatutako testu-txertatzeetarako. Era berean, tasaren tarifa egokitu egiten da, eta salbuespen bat ere aurreikusten da organo judizialek beren kabuz emandako testuak txertatu behar diren kasurako edo prozesu judizialean subjektu pasiboari doako laguntza juridikorako eskubidea aitortu zaion kasurako.

También se modifica la tasa referida al Boletín Oficial del País Vasco, que pierde uno de los hechos imponibles, la adquisición de ejemplares en papel, y a la que se añade otro hecho imponible, la inserción de textos en la sección IV (Administración de Justicia). Estos cambios suponen, también, modificaciones en la definición de los sujetos pasivos y el momento del devengo y exigibilidad, y se establece para los procuradores la figura del sustituto del contribuyente para la inserción de textos solicitada por la Administración de Justicia. Al mismo tiempo, se adapta la tarifa de la tasa y se prevé una exención para la inserción de textos dictados de oficio por los órganos judiciales o cuando en el proceso judicial se le haya reconocido al sujeto pasivo el derecho de asistencia jurídica gratuita.

Titulu akademikoak emateagatiko tasari dagokionez, kuotak zehazten dituen tarifa aldatzen da, eta egiaztapenak sartzen dira; era berean, zenbatekoak homogeneizatzen dira. Tarifa titulazioen errealitateari eta baliokidetasunari egokitzen zaie, titulu guztiak sartu ahal izateko tarifa berrian. Euskal Unibertsitate Sistemaren Kalitatea Ebaluatu eta Egiaztatzeko Agentziak irakasleak kredita ditzan egindako ebaluazio-eskabideak izapidetzeagatiko tasa sortzen da, zerbitzu horren eskaria arrazionalizatzeko.

En cuanto a la tasa por expedición de títulos académicos, se modifica la tarifa que señala las cuotas, incluyéndose las certificaciones y homogeneizando los importes. Se acomoda la tarifa a la realidad de las titulaciones y a la equivalencia de estas, de tal forma que cualquier expedición de un título pueda ubicarse en la nueva tarifa. Asimismo, se crea una nueva tasa por la tramitación de las solicitudes de evaluación para la acreditación del profesorado por la Agencia de Evaluación de la Calidad y Acreditación del Sistema Universitario Vasco, a fin de racionalizar la demanda de este servicio.

Aseguru Bitartekari Tituludunaren Diploma emateagatiko tasa kendu egiten da. Titulu hori ez da existitzen dagoeneko, eta tasa ere ez da dagoeneko likidatzen. Hondakin arriskutsuei buruzko material informatikoa eta horien jarraipen eta kontrolerako agiriak entregatzeagatiko tasa ere kentzen da, horien bidez banatzen den informazioa beste administrazio batzuek lantzen dutenez gero eta telematikoki banatzen denez gero. Era berean, merkataritza-gune handiak baimentzeagatiko tasa kentzen da; izan ere, Merkataritza Jardueraren Legea bigarrenez aldatzen duen ekainaren 25eko 7/2008 Legeak baimenaren beharra kendu zuen, eta hori zen, hain zuzen ere, tasaren zergapeko egitatea.

Se suprime la tasa por expedición del Diploma de Mediador de Seguros Titulado. Este título ya no existe y ha dejando de liquidarse la tasa. También se suprime la tasa por entrega de material informático y de documentos de control y seguimiento relativos a residuos peligrosos, dado que la información que se distribuye es elaborada por otras administraciones y se distribuye de forma telemática. Asimismo, se suprime la tasa por autorización de grandes establecimientos comerciales, puesto que en la Ley 7/2008, de 25 de junio, de segunda modificación de la Ley de Actividad Comercial, se eliminó la necesidad de autorización, lo que constituía el hecho imponible de la tasa.

Trafikoaren eta ikuskizunen inguruko jarduera eta zerbitzuengatiko tasaren barruan, tarifaren zenbait kontzeptu aldatzen dira, zerbitzu batzuen kostu operatiboak handiagoak direla kontuan hartuta. Bestalde, jokoa baimentzeko tasaren arauketa aldatu egiten da tarifaren sistematizazio arrazoizkoago bat egiteagatik, zenbateko eta eduki bera duten kontzeptuak multzotan batuz eta beharrezkoak ez diren errepikapenak saihestuz. Era berean, apustuen azpisektore berriarekin zerikusia duten izapideak sartzen dira.

Dentro de la tasa de actividades y servicios relativos al tráfico y a los espectáculos, se modifican distintos conceptos de la tarifa para tener en cuenta los mayores costes operativos de algunos servicios. Por otra parte, se modifica la regulación de la tasa por autorizaciones de juego con la pretensión de realizar una sistematización más racional de la tarifa, agrupando los conceptos que tienen el mismo importe y contenido, evitando repeticiones innecesarias. Al mismo tiempo, se incluyen los trámites relacionados con el nuevo subsector de apuestas.

Bilaketa-, erreskate- edo salbamendu-zerbitzuengatiko tasa berri bat arautzen da. Irizpide objektiboen bitartez mugatzen da haren zergapeko egitatea; esaterako, arrisku nabaria dakarten zenbait jolas- edo kirol-jarduera egitea, zerbitzua arrisku-seinalea jarrita dagoen lekuetan edo sarbidea mugatuta dutenetan ematea, zerbitzua aurkako fenomeno meteorologikoen alerta-abisuei jaramonik ez egiteagatik emana izatea, edo justifikaziorik gabe eskatutako zerbitzuak izatea. Tasa honen helburua eta eraginkortasuna neurtzeko, bilketari baino gehiago begiratu beharko zaio zuhurtziarik gabeko jokaeretatik aldenarazteko asmoari eta jarduera arriskutsuak estaliko dituzten aseguratze-sistemak sustatzeari.

Se regula una nueva tasa por la prestación de servicios de rastreo, rescate o salvamento, en la que se delimita el hecho imponible mediante la utilización de criterios objetivos, como son la práctica de unas determinadas actividades recreativas y deportivas que comportan un evidente riesgo, la prestación del servicio en zonas señaladas como peligrosas o de acceso limitado, así como que esta se origine por desatender los avisos de alerta de fenómenos meteorológicos adversos o se trate de servicios solicitados sin justificación. La finalidad de esta tasa y su eficacia habrá de ser medida no tanto en términos de recaudación, sino en función de su intencionalidad disuasoria, con respecto a actuaciones imprudentes, y de fomento del aseguramiento para la cobertura del ejercicio de actividades peligrosas o de riesgo.

Halaber, osasun-produktuak neurrira egiteko lizentzia eskuratzeagatiko tasaren tarifa aldatzen da. Horrela, funtsezko aldaketak egiten direnean edo baimena berritzen denean, tasaren zenbatekoa % 50ekoa izango da.

También se modifica la tarifa de la tasa por la obtención de la licencia de fabricación de productos sanitarios a medida, estableciéndose, en el caso de tratarse de modificaciones sustanciales o renovación de la autorización, que la cuantía de la tasa será del 50%.

Tasa berri bat arautzen da, europar etiketa ekologikoa emateari eta erabiltzeari dagokiona. Etiketa hori Batzordearen 2000ko azaroaren 10eko 2000/728/EE Erabakiaren bitartez ezarri zen, eta erregelamendu bat ere eman zen horri buruz, 2009ko azaroaren 25eko 66/2010 (EE) Erregelamendua. Tasa berria jada beraren funtsezko osagaiak aurreikusten dituen araudi komunitarioan jasotako moduan arautzen da.

Se regula una nueva tasa por la concesión y la utilización de la etiqueta ecológica europea. Esta etiqueta se instaura a través de la Decisión 2000/728/CE de la Comisión, de 10 de noviembre de 2000, y es objeto del Reglamento (CE) n.º 66/2010, de 25 de noviembre de 2009. Esta nueva tasa se regula en los mismos términos que los previstos en la propia normativa comunitaria, en la que ya se prevén sus elementos esenciales.

Lehenengo artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 1. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo primero.- Se modifica el artículo 1 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«1. artikulua.- Xedea eta aplikazio-eremua.

«Artículo 1.- Objeto y ámbito de aplicación.

1.- Lege honek Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorrak eta instituzionalak eskatzen dituzten tasak eta prezio publikoak arautzea du xede.

1.- Esta ley tiene por objeto la regulación del régimen jurídico de las tasas y los precios públicos que se exijan por la Administración general e institucional de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

2.- Lege honen aplikazio-eremutik kanpo geratzen dira Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko entitateek zuzenbide pribatuko arauei jarraituz egiten dituzten jardueretatik eta ematen dituzten zerbitzuetatik eratorritako diru-sarrerak».

2.- Quedan excluidos de la aplicación de esta ley los ingresos derivados de las actividades que realicen y de los servicios que presten las entidades pertenecientes al sector público de la Comunidad Autónoma del País Vasco cuando actúen según normas de derecho privado».

Bigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 2. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo segundo.- Se modifica el artículo 2 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«2. artikulua.- Aurrekontuei dagozkien neurriak.

«Artículo 2.- Medidas presupuestarias.

1.- Tasetatik eta prezio publikoetatik sortzen diren diru-sarreren aurrekontu-erregimena Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasuna osatzen duten diru-sarrerei aplikatzen zaien bera izango da.

1.- El régimen presupuestario de los ingresos derivados de las tasas y precios públicos será el aplicable a los ingresos que integran la Hacienda General del País Vasco.

2.- Lege honetan arautzen diren diru-sarreren bitartez eskuratutako baliabideak Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorretan agertuko dira, diru-sarreren egoeraren atalean, eta Euskal Autonomia Erkidegoaren Diruzaintza Nagusiaren kutxa eta kontuetan sartuko dira.

2.- Los recursos obtenidos a través de los ingresos regulados en esta ley figurarán en el estado de ingresos de los Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma y se ingresarán en las cajas y cuentas de la Tesorería General del País Vasco.

3.- Baliabide horien errendimendua dagokion diru-sarreren aurrekontuari atxikiko zaio oso-osorik, eta ezingo da kenketarik eta gutxitzerik bat ere egin, 10. artikuluan xedatzen den kasuan izan ezik; behar orokorrei erantzuteko izango da, salbuespenez eta legez baliabide horietakoren batzuk xede jakinetarako atxikitzen direnean izan ezik.

3.- El rendimiento de estos recursos se aplicará íntegramente al presupuesto de ingresos que corresponda, sin que pueda efectuarse detracción ni minoración alguna, salvo lo dispuesto en el artículo 10 siguiente, y será destinado a satisfacer el conjunto de las necesidades generales, a menos que a título excepcional y por ley se establezca la afectación de algunos recursos a finalidades determinadas.

4.- Ogasunaren arloan eskumena duen sailaren buruak Jaurlaritzari edo dagokion arloko sailaren buruari proposatu ahalko dio tasak edo prezio publikoak ezartzea, bai eta eguneratzea ere, hala dagokionean».

4.- El consejero o consejera del departamento competente en materia de hacienda podrá proponer al Gobierno o al consejero o consejera del departamento del ramo que corresponda el establecimiento de tasas o precios públicos, así como su actualización, cuando proceda».

Hirugarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 5. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo tercero.- Se modifica el artículo 5 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«5. artikulua.- Legezkotasun-printzipioa.

«Artículo 5.- Principio de legalidad.

Legebiltzarrak emandako lege baten bidez sortu eta arautu beharko dira tasak. Legeak tasen funtsezko osagaiak ezarri beharko ditu».

Las tasas solo podrán crearse y regularse por Ley del Parlamento, que deberá establecer los elementos esenciales de las mismas».

Laugarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 7. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo cuarto.- Se modifica el artículo 7 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«7. artikulua.- Baliokidetasun-printzipioa.

«Artículo 7.- Principio de equivalencia.

Tasek zergapeko egitate duten zerbitzu edo jardueraren kostua berdintzera jo behar dute».

Las tasas tenderán a cubrir el coste del servicio o de la actividad que constituya su hecho imponible».

Bosgarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legean Testu Bateginaren 8. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo quinto.- Se modifica el artículo 8 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«8. artikulua.- Eguneratzea.

«Artículo 8.- Actualización.

Euskal Autonomia Erkidegoko Aurrekontu Orokorrei buruzko Legearen tasen zenbatekoa eguneratu ahal izango da».

En la Ley de Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma del País Vasco podrá actualizarse el importe de las tasas».

Seigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 12. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo sexto.- Se modifica el artículo 12 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«12. artikulua.- Lurraldetasuna.

«Artículo 12.- Territorialidad.

Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko entitateek emandako edo egindako zerbitzu edo jarduera publikoen tasei ezarriko zaie lege hau, zerbitzu eta jarduera horiek nonahi eman edo egiten direla ere».

Esta ley será aplicable a las tasas por servicios o actividades públicas prestadas o realizadas por las entidades pertenecientes al sector público de la Comunidad Autónoma del País Vasco, independientemente del lugar donde se presten o realicen».

Zazpigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 18. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo séptimo.- Se modifica el artículo 18 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«18. artikulua.- Kudeaketa, ikuskapena eta kontu-hartzea.

«Artículo 18.- Gestión, inspección e intervención.

1.- Tasak kudeatu eta likidatzea honako hauei dagokie: tasa ordaintzeko betebeharra sortzen duen zerbitzua edo jarduera ematen edo egiten duten sailei, organismo autonomoei eta zuzenbide pribatuko erakunde publikoei.

1.- La gestión y liquidación de las tasas corresponde a los departamentos, organismos autónomos y entes públicos de derecho privado que presten el servicio o realicen la actividad que determine el devengo de la tasa.

2.- Ogasunaren arloan eskumena duen sailari dagokio tasen kudeaketa, likidazioa eta bilketa zaindu eta kontrolatzea; hari dagokio, orobat, tasen finantza eta tributu arloko ikuskaritza, premiamendu-bideko bilketa eta kontabilitate arloko ikuskaritza eta kontrola».

2.- Corresponde al departamento competente en materia de hacienda la vigilancia y control de la gestión, liquidación y recaudación de las tasas, así como su inspección financiera y tributaria, la recaudación en vía de apremio y la fiscalización y control contable».

Zortzigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 21. artikuluaren 2. paragrafoaren f) idatzi-zatia. Honela geratzen da idatzita:

Artículo octavo.- Se modifica la letra f) del párrafo 2 del artículo 21 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactada de la forma siguiente:

«f) Ogasunaren arloan eskumena duen sailak baimentzen duen beste edozein».

«f) Cualesquiera otros que se autoricen por el departamento competente en materia de hacienda».

Bederatzigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 21. artikuluaren 4. paragrafoa. Honela geratzen da idatzita:

Artículo noveno.- Se modifica el párrafo 4 del artículo 21 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«4.- Ogasunaren arloan eskumena duen sailak baimena eman dezake aurreko 2. paragrafoko c), d) eta e) idatzi-zatietan aipatzen diren ordainketa-moduetan bide telematikoa erabiltzeko. Horretarako, ordainketa teknika eta baliabide elektronikoak, informatikoak edo telematikoak erabiliz egiteko behar diren eskakizun eta baldintzak arautuko dira».

«4.- El departamento competente en materia de hacienda podrá autorizar la utilización de la vía telemática en los medios de pago a que se refieren las letras c), d) y e) del apartado 2 anterior. A tales efectos se regularán los requisitos y condiciones para que el pago pueda efectuarse utilizando técnicas y medios electrónicos, informáticos o telemáticos».

Hamargarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 31. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo décimo.- Se modifica el artículo 31 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«31. artikulua.- Eskumena.

«Artículo 31.- Competencia.

Dekretu bidez zehaztuko da zein zerbitzu eta jarduera ordaindu ahal izango diren prezio publikoen bidez, ogasunaren arloan eskumena duen sailak eta zerbitzuok eta jarduerok eman edo egiten dituen sailak edo dagokion organoa edo erakundea atxikita duenak elkarrekin proposatuta».

Los servicios y actividades susceptibles de ser retribuidos mediante precios públicos se establecerán por decreto, a propuesta conjunta del departamento competente en materia de hacienda y del departamento que los preste o del que dependa el órgano o ente correspondiente».

Hamaikagarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 33. artikuluaren 3. paragrafoa. Honela geratzen da idatzita:

Artículo undécimo.- Se modifica el párrafo 3 del artículo 33 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«3.- Prezio publikoak ezarri edo aldatzeko proposamenaren onarpenarekin batera, ogasunaren arloan eskumena duen sailaren txosten loteslea beharko da».

«3.- La aprobación de las propuestas de fijación o modificación de precios públicos deberá ser acompañada de informe vinculante del departamento competente en materia de hacienda».

Hamabigarren artikulua.- Ondoko testua duen h) idatzi-zatia gehitzen zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen 44. artikuluari:

Artículo duodécimo.- Se añade una nueva letra h) al artículo 44 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la siguiente redacción:

«h) Ikus-entzunezko komunikazioaren zerbitzua ematen dutenek, berei dagokien erregistroan izena emateko kasuan».

«h) Los prestadores del servicio de comunicación audiovisual, en cuanto a las inscripciones en el registro correspondiente a dichos prestadores».

Hamahirugarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren III. tituluaren V. kapitulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo decimotercero.- Se modifica el capítulo V del título III del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«V. KAPITULUA

«CAPÍTULO V

EUSKAL HERRIKO AGINTARITZAREN ALDIZKARIAREN ZERBITZUENGATIKO TASA

TASA POR LOS SERVICIOS DEL BOLETÍN OFICIAL DEL PAÍS VASCO

56. artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 56.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da testuak txertatzea Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariaren II. atalean (Agintariak eta langileria), IV. atalean (Justizia Administrazioa) eta V. atalean (Iragarkiak).

Constituye el hecho imponible de esta tasa la inserción de textos en la sección II (Autoridades y personal), en la sección IV (Administración de Justicia) y en la sección V (Anuncios) del Boletín Oficial del País Vasco.

57. artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 57.- Sujeto pasivo.

1.- Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian testuak txertatzea eskatzen duten pertsona fisikoak edo juridikoak dira tasa honen subjektu pasiboak.

1.- Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas o jurídicas que soliciten la inserción de textos en el Boletín Oficial del País Vasco.

Aurreko hori gorabehera, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio orokorreko organoek izapidetutako administrazio-kontratazioari dagozkion prozeduretako lehiaketei buruzko xedapenak eta iragarkiak argitaratzen direnean, Administrazio orokorra bera izango da subjektu pasiboa.

No obstante lo anterior, en el supuesto de publicación en el Boletín Oficial del País Vasco de disposiciones y anuncios relativos a la licitación de los procedimientos de contratación administrativa tramitados por los órganos de la Administración general de la Comunidad Autónoma del País Vasco, será sujeto pasivo la propia Administración general.

2.- Testuak txertatzea Justizia Administrazioak eskatzen duenean, argitaratzea prozedura judizialerako beharrezkoa delako, testua noren mesedetan txertatzen den, huraxe izango da subjektu pasiboa, edo testu-txertatzea zuzenean edo zeharka nork sustatzen duen, huraxe.

2.- En las inserciones de textos solicitadas por la Administración de Justicia por ser necesaria la publicación para el desarrollo del procedimiento judicial, será sujeto pasivo la persona en cuyo favor se realice la inserción del texto o la persona que la promueva directa o indirectamente.

Prozedura judizialetan, prokuradorearen esku-hartzearekin argitaratzen diren testuetan, prokuradorea zergapekoaren ordezko izango da.

En los procedimientos judiciales, respecto de los textos que se publiquen mediando su intervención, el procurador o la procuradora será sustituto o sustituta de la persona contribuyente.

58. artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 58.- Devengo.

Zergapeko egitatea gertatzen den unean, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian testuak argitaratzen direnean, sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Hala ere, eskabidea egiten den unean eskatuko da tasaren ordainketa.

La tasa se devengará en el momento de la publicación de los textos en el Boletín Oficial del País Vasco que constituye el hecho imponible. No obstante, el pago de la tasa se exigirá en el momento en que se formule la solicitud.

59. artikulua.- Kuota.

Artículo 59.- Cuota.

Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (eurotan):

La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros):

1.- Agiriak argitaratzea.

1.- Publicación de documentos.

1.1.- Oro har.

1.1.- General.

1.1.1.- Karaktere edo zuriune bakoitzeko (agiriaren titulua eta testua barne): 0,081845.

1.1.1.- Por cada carácter o espacio (incluyendo título y texto del documento): 0,081845.

1.1.2.- Zerrendak, mapak edo baloratzeko zailak diren beste elementu grafiko batzuk (DIN-A4 edo antzekoa): 174,8288.

1.1.2.- Por listados, mapas u otros elementos gráficos de difícil valoración (página DIN-A4 o similar): 174,8288.

1.2.- Euskal Autonomia Erkidego osorako erakundeen administrazio-kontratuei dagozkien lehiaketei buruzko xedapenak eta iragarkiak, urriaren 12ko 1098/2001 Errege Dekretuaren VII. eranskinean ezarritako ereduekin bat etorriz prestatuak. Iragarki bakoitzeko: 434,9447.

1.2.- Disposiciones y anuncios de licitación de contratos administrativos de las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma del País Vasco elaborados de acuerdo con los modelos establecidos en el anexo VII del Real Decreto 1098/2001, de 12 de octubre. Por cada anuncio: 434,9447.

2.- Presazko izaera duten iragarkiak 10 egun balioduneko epean txertatuko dira, txertatzeko agindua berresten denetik kontatzen hasita. Horrela argitaratutako iragarkiengatik ordaindu beharreko tasa ohikoa baino ehuneko ehun handiagoa izango da.

2.- La inserción de anuncios remitidos con el carácter de urgente deberá realizarse en el plazo máximo de 10 días hábiles desde la confirmación de la orden de inserción. En estas inserciones la tasa será un cien por cien superior a las de carácter ordinario.

60. artikulua.- Salbuespenak.

Artículo 60.- Exenciones.

Lege honen 16. artikuluko 1. paragrafoan aurreikusitakoarekin bat etorriz, honako subjektu pasibo hauek baizik ez dira salbuetsiko tasa honetatik:

De acuerdo con la salvedad prevista en el apartado 1 del artículo 16 de esta ley, únicamente gozarán de exención de esta tasa los sujetos pasivos siguientes:

a) Euskal Autonomia Erkidego osorako erakundeak, Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariaren II. atalean (Agintariak eta langileria) eta V. atalean (Iragarkiak) testuak txertatzen dituztenean; ez dira salbuespen honetan sartuko administrazio-kontratazioari dagozkion prozeduretako lehiaketei buruzko xedapenak eta iragarkiak.

a) En la inserción de textos en la sección II (Autoridades y personal) y en la sección V (Anuncios) del Boletín Oficial del País Vasco, las instituciones comunes de la Comunidad Autónoma del País Vasco, salvo para las disposiciones y anuncios relativos a la licitación de los procedimientos de contratación administrativa.

b) Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariko IV. atalean (Justizia Administrazioa) testuak txertatzen dituzten subjektu pasiboak eta ordezkoak, organo judizialek beren kabuz emandako iragarkiak eta ediktuak direnean edo prozesu judizialean subjektu pasiboari doako laguntza juridikorako eskubidea aitortzen zaionean».

b) En la inserción de textos en la sección IV (Administración de Justicia) del Boletín Oficial del País Vasco, los sujetos pasivos y las personas que los sustituyan cuando se trate de anuncios y edictos dictados de oficio por los órganos judiciales o cuando en el proceso judicial se le haya reconocido al sujeto pasivo el derecho de asistencia jurídica gratuita».

Hamalaugarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren III. tituluaren VI. kapitulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo decimocuarto.- Se modifica el capítulo VI del título III del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«VI. KAPITULUA

«CAPÍTULO VI

IKUS-ENTZUNEZKO KOMUNIKAZIORAKO LIZENTZIA BAT XEDE DUTEN NEGOZIO JURIDIKOAK EGITEKO BAIMENENGATIKO TASA

TASA POR AUTORIZACIONES PARA LA CELEBRACIÓN DE NEGOCIOS JURÍDICOS CUYO OBJETO SEA UNA LICENCIA DE COMUNICACIÓN AUDIOVISUAL

61. artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 61.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da ikus-entzunezko komunikaziorako lizentzia bat xede duten negozio juridikoak egiteko baimenei dagozkien zerbitzuak ematea.

Constituye el hecho imponible de esta tasa la prestación de los servicios relativos a las autorizaciones para la celebración de negocios jurídicos cuyo objeto sea una licencia de comunicación audiovisual.

62. artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 62.- Sujeto pasivo.

Ikus-entzunezko komunikaziorako lizentzien titular izanik, aurreko artikuluan aipatutako baimenak eskatzen dituzten pertsona fisikoak eta juridikoak dira tasa honen subjektu pasiboak.

Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas y jurídicas titulares de licencias de comunicación audiovisual que soliciten las autorizaciones citadas en el artículo anterior.

63. artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 63.- Devengo.

Zerbitzua ematen denean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Halere, eskabidea egiten den unean aurretiaz eskatuko da ordainketa.

La tasa se devengará cuando se preste el servicio. No obstante, el pago se exigirá por anticipado en el momento en el que se formule la solicitud.

64. artikulua.- Kuota.

Artículo 64.- Cuota.

Tasa 150 eurokoa izango da».

La cuantía de la tasa será de 150 euros».

65. artikulua (edukirik gabe geratzen da).

Artículo 65 (queda sin contenido).

Hamabosgarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren IV. tituluaren I. kapitulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo decimoquinto. Se modifica el capítulo I del título IV del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«I. KAPITULUA

«CAPÍTULO I

TITULU ETA EGIAZTAGIRI AKADEMIKO ETA PROFESIONALAK EMATEAGATIKO TASA

TASA POR EXPEDICIÓN DE TÍTULOS Y CERTIFICADOS ACADÉMICOS Y PROFESIONALES

66. artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 66.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Sailak titulu eta egiaztagiri akademiko eta profesionalen espedienteak eta inprimakiak egitea eta titulu eta egiaztagiriak eta haien kopiak ematea.

Constituye el hecho imponible de esta tasa la formación de expedientes, impresos y expedición de los títulos y certificados académicos y profesionales y sus duplicados por el Departamento de Educación, Universidades e Investigación.

67. artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 67.- Sujeto pasivo.

Aipatutako titulu eta egiaztagiri akademiko eta profesionalak eta haien kopiak eskatzen dituztenak dira tasa honen subjektu pasiboak.

Son sujetos pasivos de esta tasa las personas solicitantes de los referidos títulos y certificados académicos y profesionales y sus duplicados.

68. artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 68.- Devengo.

Tituluak eta egiaztagiriak ematean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Hala ere, agiria emateko eskabidea egiten den unean eskatu ahal izango da tasaren ordainketa.

La tasa se devengará al expedirse los títulos y certificados. No obstante, su pago será exigible al solicitar la expedición del documento.

Tituluak eta egiaztagiriak Administrazioak bere kabuz ematen baditu, haiek eskatzen diren unean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra, eta une horretantxe eskatuko da tasaren ordainketa.

En los supuestos de expedición de oficio de títulos y certificados, la tasa se devengará en la solicitud de entrega de estos, y se exigirá el pago de la tasa en dicho momento.

69. artikulua.- Kuota.

Artículo 69.- Cuota.

Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (eurotan):

La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros):

(Ikus .PDF)

(Véase el .PDF)

70. artikulua.- Salbuespenak eta hobariak.

Artículo 70.- Exenciones y bonificaciones.

1.- Kuota ordaintzetik guztiz salbuetsita egongo dira kategoria bereziko kide anitzeko familietako kideak direla egiaztatzen duten eskatzaileak.

1.- Gozarán de exención total de la cuota las personas solicitantes que acrediten ser miembros de familias numerosas de categoría especial.

2.- Kuotaren % 50eko hobaria izango dute kategoria orokorreko kide anitzeko familietako kideak direla egiaztatzen duten eskatzaileek.

Gozarán de bonificación del 50% de la cuota las personas solicitantes que acrediten ser miembros de familias numerosas de categoría general.

3.- Kuota ordaintzetik guztiz salbuetsita egongo dira eskatzaileak, baldin eta larritasun bereziko kalte pertsonal fisiko edo psikofisikoak sufritu dituztela egiaztatzen duten terrorismoaren biktimak badira -edo haien ezkontideak edo, afektibitate-harreman antzekoa izanik, haiekin modu iraunkorrean bizi direnak-, eta berdin haien seme-alabak badira».

3.- Gozarán de exención total de la cuota las personas solicitantes víctimas del terrorismo que acrediten haber sufrido daños personales físicos o psicofísicos de singular gravedad, así como sus cónyuges o personas con las que convivan de forma permanente con análoga relación de afectividad, y sus hijos e hijas».

Hamaseigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren IV. tituluaren III. kapitulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo decimosexto.- Se modifica el capítulo III del título IV del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«III. KAPITULUA

«CAPÍTULO III

UNIBERTSITATEAZ KANPOKO IRAKASKUNTZETAKO ATZERRIKO TITULU ETA IKASKETAK HOMOLOGATU ETA BALIOZKOTZEAGATIKO TASA

TASA POR HOMOLOGACIÓN Y CONVALIDACIÓN DE TÍTULOS Y ESTUDIOS EXTRANJEROS EN ENSEÑANZAS NO UNIVERSITARIAS.

75. artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 75.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da goi-mailako hezkuntzako atzerriko tituluak homologatzeko espediente bat hastea, edo unibertsitateaz kanpoko irakaskuntzetako atzerriko titulu edo ikasketak homologatu edo baliozkotzeko espediente bat hastea, interesdunak eskatuta.

Constituye el hecho imponible de esta tasa la iniciación, a solicitud del interesado, de un expediente de homologación de títulos extranjeros de educación superior, o bien de un expediente de homologación o convalidación de títulos o estudios extranjeros en enseñanzas no universitarias.

76. artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 76.- Devengo.

Homologatzeko edo baliozkotzeko eskabidea aurkezten den unean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Tasa ordaindu izana frogatu beharko da espedientea izapidetzeko.

La tasa se devengará en el momento de la presentación de la solicitud de homologación o convalidación. La justificación del abono de la tasa será requisito necesario para la tramitación del expediente.

77. artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 77.- Sujeto pasivo.

Atzerriko titulu edo ikasketak homologatu edo baliozkotzeko eskatzen duten pertsona fisikoak dira tasa honen subjektu pasiboak.

Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas que soliciten la homologación o convalidación de títulos o estudios extranjeros.

78. artikulua.- Kuota.

Artículo 78.- Cuota.

1.- Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (eurotan):

1.- La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros):

a) Musika, Dantza edo Arte Dramatikoko goi-mailako tituluetara homologatzeko eskabidea: 50.

a) Solicitud de homologación al título superior de Música, Danza o Arte Dramático: 50.

b) Batxilergoko, Lanbide Heziketako Goi Mailako Teknikariaren, Arte Plastikoetako eta Diseinuko Goi Mailako Teknikariaren, Goi Mailako Kirol Teknikariaren edo Musika edo Dantzako Profesionalaren Espainiako tituluetara homologatzeko eskabidea: 45,96.

b) Solicitud de homologación al título español de Bachiller, Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas y Diseño, Técnico Deportivo Superior, o título profesional de Música o Danza: 45,96.

c) Lanbide Heziketako Teknikariaren, Arte Plastikoetako eta Diseinuko Teknikariaren edo Kirol Teknikariaren Espainiako tituluetara homologatzeko eskabidea: 45,96.

c) Solicitud de homologación al título español de Técnico de Formación Profesional, Técnico de Artes Plásticas y Diseño o Técnico Deportivo: 45,96.

d) Kultura Ondasunen Zaintza eta Zaharberrikuntzako Espainiako titulura homologatzeko eskabidea: 45,96.

d) Solicitud de homologación al título español de Conservación y Restauración de Bienes Culturales: 45,96.

e) Hizkuntza-eskola ofizialetako Gaitasun Agirira homologatzeko eskabidea: 45,96.

e) Solicitud de homologación al Certificado de Aptitud de las escuelas oficiales de idiomas: 45,96.

f) Unibertsitate-mailakoak ez diren Espainiako ikastaro edo moduluak baliozkotzeko eskabidea: 22,98.

f) Solicitud de convalidación por cursos o módulos de enseñanzas españolas de nivel no universitario: 22,98.

2.- Aurreko idatzi-zatietan berariaz aipatu gabeko titulu edo ikasketen kasuan, beren ondorioengatik edo maila akademikoagatik baliokide diren titulu edo ikasketei dagokien zenbatekoa aplikatuko da.

2.- Cuando se trate de títulos o estudios no mencionados expresamente en los subapartados anteriores, se aplicará la cuantía correspondiente a los títulos o estudios equivalentes por sus efectos o nivel académico.

3.- Ez da tasarik eskatuko Bigarren Hezkuntzako Graduatuaren Espainiako titulura homologatzeko eskabideagatik».

3.- No se exigirá la tasa por la solicitud de homologación al título español de Graduado en Educación Secundaria».

Hamazazpigarren artikulua.- Ondoko testua duen VIII. kapitulua gehitzen zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren IV. tituluari:

Artículo decimoséptimo.- Se añade el capítulo VIII al título IV del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la siguiente redacción:

«VIII. KAPITULUA

«CAPÍTULO VIII

EUSKAL UNIBERTSITATE SISTEMAREN KALITATEA EBALUATU ETA EGIAZTATZEKO AGENTZIAK IRAKASLEAK KREDITA DITZAN EGINDAKO EBALUAZIO ESKABIDEAK IZAPIDETZEAGATIKO TASA

TASA POR LA TRAMITACIÓN DE LAS SOLICITUDES DE EVALUACIÓN PARA LA ACREDITACIÓN DEL PROFESORADO POR LA AGENCIA DE EVALUACIÓN DE LA CALIDAD Y ACREDITACIÓN DEL SISTEMA UNIVERSITARIO VASCO

95. bis artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 95 bis.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da Euskal Unibertsitate Sistemaren Kalitatea Ebaluatu eta Egiaztatzeko Agentziak irakasleak kredita ditzan egindako ebaluazio-eskabide normalizatuak izapidetzeko beharrezko zerbitzuak ematea.

Constituye el hecho imponible de esta tasa la prestación de servicios necesarios para la tramitación de las solicitudes normalizadas de evaluación para la acreditación del profesorado por la Agencia de Evaluación de la Calidad y Acreditación del Sistema Universitario Vasco.

95. ter artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 95 ter.- Sujeto pasivo.

Zergapeko egitatea osatzen duten zerbitzuak eskatzen edo jasotzen dituzten pertsona fisikoak dira tasa honen subjektu pasiboak.

Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas que soliciten o sean receptoras de los servicios que constituyen el hecho imponible.

95. quater artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 95 quáter.- Devengo.

Zerbitzua ematen denean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Hala ere, eskabidea egiten den unean aurretiaz eskatuko da tasaren ordainketa.

La tasa se devengará cuando se preste el servicio. No obstante, el pago se exigirá por anticipado en el momento en que se formule la solicitud.

95. quinquies artikulua.- Kuota.

Artículo 95 quinquies.- Cuota.

Tasa 42,84 eurokoa izango da».

La cuantía de la tasa será de 42,84 euros».

Hemezortzigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren V. tituluaren idazpurua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo decimoctavo.- Se modifica el enunciado del título V del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«V. TITULUA

«TÍTULO V

TRAFIKOARI, JOKOARI, IKUSKIZUNEI, LARRIALDIEI ETA SEGURTASUN PRIBATUARI DAGOZKIEN TASAK»

TASAS EN MATERIA DE TRÁFICO, JUEGO, ESPECTÁCULOS, EMERGENCIAS Y SEGURIDAD PRIVADA»

Hemeretzigarren artikulua.- Aldatu egiten dira Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 99. artikuluko tarifaren 1. eta 2. paragrafoak. Honela geratzen dira idatzita:

Artículo decimonoveno.- Se modifican los apartados 1 y 2 de la tarifa contenida en el artículo 99 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que quedan redactados de la forma siguiente:

«1.- Gidari-eskola pribatuak.

«1.- Escuelas particulares de conducción.

1.1.- Gidari-eskola pribatuak irekitzeko baimena: 412,08.

1.1.- Autorización de apertura de escuelas particulares de conducción: 412,08.

1.2.- Irekitzeko baimena aldatzea gidari-eskola pribatuen elementu pertsonal edo materialak aldatu direlako, ikuskapena eginda edo egin gabe: 24,03.

1.2.- Modificación de la autorización de apertura por alteración de los elementos personales o materiales de las escuelas particulares de conducción, con o sin inspección: 24,03.

1.3.- Gidari-eskola pribatuetako zuzendari eta irakasle izateko gaitasun-agiriak ematea eta Herrizaingo Sailak eman beharreko beste titulu batzuk ematea, bai eta horien kopiak ere: 92,92.

1.3.- Expedición de certificados de aptitud para directores y directoras y profesores y profesoras de escuelas particulares de conducción y otras titulaciones cuya expedición esté atribuida al Departamento de Interior, así como de sus duplicados: 92,92.

1.4.- Bide-prestakuntzako irakaslearen gaitasun-agiria lortzeko prestakuntza-ikastaroetako gastuak eta inskripzio-eskubideak: 41,21.

1.4.- Gastos y derechos de inscripción en cursos de formación para la obtención del certificado de aptitud de profesor o profesora de formación vial: 41,21.

1.5.- Gidari-eskola pribatuetako zuzendariaren gaitasun-agiria lortzeko prestakuntza-ikastaroetako gastuak eta inskripzio-eskubideak: 41,21.

1.5.- Gastos y derechos de inscripción en cursos de formación para la obtención del certificado de aptitud de director o directora de escuelas particulares de conducción: 41,21.

2.- Askotariko zerbitzuak.

2.- Servicios diversos.

2.1.- Espedienteetan edozein eratako oharrak jartzea, xehetasunak ematea, egiaztagiriak egitea, agiriak erkatzea eta agirien edukia xehatzea: 3,30.

2.1.- Anotaciones de cualquier clase en los expedientes, suministro de datos, certificaciones, cotejos y desglose de documentos: 3,30.

2.2.- Erregelamenduko agindu baten ondorioz egindako ikuskatzeak: 61,83.

2.2.- Inspecciones practicadas en virtud de precepto reglamentario: 61,83.

2.3.- Edozein eratako xaflak edo liburuak zigilatzea: 3,30.

2.3.- Sellado de cualquier tipo de placas o libros: 3,30.

2.4.- Galdu, hondatu, berritu edo aldatutako baimenen kopia: 13,34.

2.4.- Duplicado de permisos, autorizaciones, por extravío, deterioro, revisión, o cualquier modificación de aquellos: 13,34.

2.5.- Trafiko Zuzendaritzak emandako beste lizentzia edo baimen batzuk: 6,26.

2.5.- Otras licencias o permisos otorgados por la Dirección de Tráfico: 6,26.

2.6.- Kirol-probak eta bizikleta-ibilaldiak baimentzea: 13,34.

2.6.- Autorización de pruebas deportivas y marchas ciclistas: 13,34.

2.7.- Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren 14. artikuluaren araberako zirkulazio-baimen berezia, iraupenaren edo ibilgailu motaren arabera:

2.7.- Autorización especial de circulación al amparo del artículo 14 del Reglamento General de Vehículos, según vigencia o tipo de vehículo:

- 2 hilabete. 20,40.

- 2 meses: 20,40.

- 4 hilabete. 40,80.

- 4 meses: 40,80.

- 6 hilabete. 61,20.

- 6 meses: 61,20.

- 12 hilabete. 122,40.

- 12 meses: 122,40.

Edozein kasutan, garabiak, makina autopropultsatuak, bestelako ibilgailu bereziak: 122,40.

En todo caso, grúas, máquinas autopropulsadas, otros vehículos especiales: 122,40.

2.8.- Ibilgailuen Erregelamendu Orokorraren 14. artikuluaren araberako zirkulazio-baimen bereziaren aldaketa, iraupenaren edo ibilgailu motaren arabera:

2.8.- Modificación de la autorización especial de circulación al amparo del artículo 14 del Reglamento General de Vehículos, según vigencia o tipo de vehículo:

- 2 hilabete. 10,20.

- 2 meses: 10,20.

- 4 hilabete. 20,40.

- 4 meses: 20,40.

- 6 hilabete. 30,60.

- 6 meses: 30,60.

- 12 hilabete. 61,20.

- 12 meses: 61,20.

Edozein kasutan, garabiak, makina autopropultsatuak, bestelako ibilgailu bereziak: 61,20.

En todo caso, grúas, máquinas autopropulsadas, otros vehículos especiales: 61,20.

2.9.- Garraio berezietarako laguntza.

2.9.- Acompañamiento de transportes especiales.

Patruila bakoitzeko eta egin beharreko kilometro bakoitzeko: 0,29.

Por patrulla y por kilómetro a recorrer: 0,29.

Ateratzen den tasa bikoiztu egingo da garraioei lurralde historiko batean baino gehiagotan laguntzen zaienean eta patruila bat edo bi erabiltzen direnean.

La tasa resultante se multiplicará por dos si el acompañamiento se realiza por varios territorios históricos y se utilizan una o dos patrullas.

2.10.- Trafikoa mugaturik dagoen egunetan zirkulatzeko baimen berezia: 13,34».

2.10.- Autorización especial para circular en fechas restringidas: 13,34».

Hogeigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 100. artikuluaren b) idatzi-zatia. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigésimo.- Se modifica la letra b) del artículo 100 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactada de la forma siguiente:

«b) Jolaserako eta zori-jokoetarako makinen modeloen eta unitate nagusiarekiko joko-sistemen erregistroan inskribatzea».

«b) La inscripción en el registro de modelos de máquinas recreativas y de azar, y de sistemas de juego con unidad central».

Hogeita batgarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 103. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigesimoprimero.- Se modifica el artículo 103 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«103. artikulua.- Kuota.

«Artículo 103.- Cuota.

1.- Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (eurotan):

1.- La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros):

1.- Joko-tresnak homologatzeko proba tekniko bakoitza.

1.- Por cada ensayo técnico a efectos de homologación de material de juego.

1.1.- Bingoetako eta kasinoetako joko-tresnak: 331,79.

1.1.- Material de juego de bingos y casinos: 331,79.

1.2.- Joko-makinak edo joko-makinen programak: 43,14.

1.2.- Máquinas de juego o programas de máquina de juego: 43,14.

1.3.- Bingo-jokorako informatika-sistemak: 331,79.

1.3.- Sistemas informáticos para el juego del bingo: 331,79.

1.4.- Joko-makinak elkarrekin konektatzeko sistemak. Makina bakoitzeko: 99,53.

1.4.- Sistemas de interconexión de máquinas de juego. Por cada máquina: 99,53.

1.5.- Joko-tresnen edo -sistemen bestelako homologazioak: 298,62.

1.5.- Otras homologaciones de materiales o sistemas de juego: 298,62.

2.- Modeloen erregistroan inskribatzea.

2.- Inscripción en el registro de modelos.

2.1.- «AR» motako makinak edo jolas-makinak, jokorako laguntzaileak eta bestelakoak: 66,36.

2.1.- Máquinas tipo «AR» o recreativas, auxiliares de juego y otras: 66,36.

2.2.- «B» motako makinak edo jolaserako saridun makinak: 99,53.

2.2.- Máquinas tipo «B» o recreativas con premio: 99,53.

2.3.- «C» motako makinak edo zori-jokoetarako makinak: 132,70.

2.3.- Máquinas tipo «C» o de azar: 132,70.

2.4.- Unitate nagusiarekiko joko-sistemak: 468,18.

2.4.- Sistemas de juego con unidad central: 468,18.

3.- Joko-enpresen erregistroetan inskribatzea.

3.- Inscripción en los registros de empresas de juego.

3.1.- Enpresa operadoreak, fabrikatzaileak, banatzaileak eta areto-enpresak: 165,90.

3.1.- Empresas operadoras, fabricantes, distribuidoras y de salones: 165,90.

3.2.- Joko-kasinoak dituzten enpresak: 497,69.

3.2.- Empresas de casinos de juego: 497,69.

3.3.- Bingo-jokoko enpresak, txartel-ustiatzaileak, apustu-ustiatzaileak eta joko-enpresak: 331,79.

3.3.- Empresas de juego de bingo, explotadoras de boletos, explotadoras de apuestas y empresas de juego: 331,79.

3.4.- Inskripzioa berritzea, ebazpena sortzen duenean: inskripziorako tarifaren % 50.

3.4.- Renovación de la inscripción cuando genere resolución: 50% de la tarifa de inscripción.

4.- Agiri profesionalak ematea.

4.- Expedición de documentos profesionales.

4.1.- Joko-kasinoetakoak: 26,54.

4.1.- De casinos de juego: 26,54.

4.2.- Bingo-aretoetakoak, apustu-analistentzakoak eta beste jarduera batzuetakoak: 13,28.

4.2.- De salas de bingo, analistas de apuestas y otras actividades: 13,28.

5.- Baimenak, honako hauetarako:

5.- Autorizaciones de:

5.1.- Joko-kasinoak: 1.658,91.

5.1.- Casinos de juego: 1.658,91.

5.2.- Bingo-aretoak: 829,47.

5.2.- Salas de bingo: 829,47.

5.3.- Joko-aretoak, apustu-lokalak eta Jokoen Katalogoan dauden jokoetarako beste lokal espezifiko batzuk: 398,14.

5.3.- Salones de juego, locales de apuestas y otros locales específicos para desarrollo de juegos incluidos en el Catálogo de Juegos: 398,14.

5.4.- Zozketa eta tonbolak: 112,48.

5.4.- Rifas y tómbolas: 112,48.

5.5.- «C» motako makinak edo zori-makinak ustiatzeko baimenak: 52,49.

5.5.- Permisos de explotación de máquinas tipo «C» o de azar: 52,49.

5.6.- Beste joko-makina batzuk ustiatzeko baimenak: 33,18.

5.6.- Permisos de explotación de otras máquinas de juego: 33,18.

5.7.- Bingo, kasino eta beste joko-enpresa batzuetan publizitatea egitea: 66,36.

5.7.- Publicidad en bingos, casinos y otras empresas de juego: 66,36.

5.8.- Bingo metatu interkonektatua: 66,36.

5.8.- Bingo acumulado interconectado: 66,36.

5.9.- Joko-enpresetako akzioak eskuz aldatzea: 66,36.

5.9.- Transmisiones de acciones en empresas de juego: 66,36.

5.10.- Joko-aretoak jartzeko eta jarduteko baimena eskuz aldatzea: 132,70.

5.10.- Transmisiones de autorización de instalación y funcionamiento de locales de juego: 132,70.

5.11.- Joko-aretoen edukiera aldatzea: 66,36.

5.11.- Modificaciones de aforo de locales de juego: 66,36.

5.12.- Kasinoko berezko jokoetako txapelketak: 153.

5.12.- Torneos sobre juegos propios de casinos: 153.

6.- Baimenak berritzea edo aldatzea.

6.- Renovación o modificación de las autorizaciones.

6.1.- Joko-kasinoen baimenak berritzea edo aldatzea: 564,03.

6.1.- Renovación o modificación de las autorizaciones de casinos de juego: 564,03.

6.2.- Bingo-aretoen baimenak aldatzea: 265,41.

6.2.- Modificación de las autorizaciones de salas de bingo: 265,41.

6.3.- Jolas-aretoen eta joko-aretoen baimenak aldatzea: 132,70.

6.3.- Modificaciones de las autorizaciones de salones recreativos y salones de juego: 132,70.

6.4.- Apustu-lokalen baimenak aldatzea: 132,70.

6.4.- Modificación de las autorizaciones de locales de apuestas: 132,70.

7.- Ebazpena eskatzen duten beste baimen batzuk: 66,36.

7.- Otras autorizaciones que implican resolución: 66,36.

8.- Joko-makinei dagozkien beste izapide batzuk.

8.- Otros trámites relativos a máquinas de juego.

8.1.- «AR», «B» eta «C» makinak ustiatzeko baimenak eskuz aldatzea. Makina bakoitzeko: 11,28.

8.1.- Transmisiones de permisos de explotación de máquinas «AR», «B» y «C». Por cada máquina: 11,28.

8.2.- Ustiatzeko baimenen aldi baterako bajei alta ematea. Baimen bakoitzeko: 11,28.

8.2.- Altas de bajas temporales de permisos de explotación. Por cada permiso: 11,28.

8.3.- Establezimendu-aldaketak edo «AR», «B» eta «C» motako makinak eta jokorako laguntzaileak aldatzea. Makina bakoitzeko: 11,28.

8.3.- Cambios de establecimiento o cambios de máquinas «AR», «B» y «C» y auxiliares de juego. Por cada máquina: 11,28.

8.4.- Instalatzeko baimena edo haren kopia: 16,60.

8.4.- Autorización de instalación o duplicado: 16,60.

8.5.- Ustiatzeko baimenaren kopia: 33,18.

8.5.- Duplicado de permiso de explotación: 33,18.

9.- Arauz exijitutako liburuen zuzemenak egitea eta agiriak konpultsatzea.

9.- Diligenciado de libros exigidos reglamentariamente y compulsa de documentos.

9.1.- Liburuen zuzemenak egitea. 100 orri edo zatiki bakoitzeko: 16,60.

9.1.- Diligenciado de libros. Por cada 100 hojas o fracción: 16,60.

9.2.- Agiriak konpultsatzea. Lehenengo 10 orriak: 3,32.

9.2.- Compulsa de documentos. Las 10 primeras hojas: 3,32.

Gainerako orriak, 0,34 euro konpultsatutako orri bakoitzeko.

Resto a razón de 0,34 euros por hoja compulsada.

10.- Instalatzeko baimena.

10.- Autorización de instalación.

10.1.- Instalatzeko baimenaren inprimakia: 0,35.

10.1.- Impreso de autorización de instalación: 0,35.

11.- Joko eta Ikuskizun Zuzendaritzak joko-prozedurei buruz peritu- edo teknikari-txostenak egitea: 43,14.

11.- Elaboración de informes periciales o técnicos realizados por la Dirección de Juego y Espectáculos en procedimientos de juego: 43,14.

2.- Sailak tasaren izapide telematikoa egitea onartzen badu, % 30 murriztuko da tarifa honetarako ezarritako zenbatekoa».

2.- En los supuestos en los que el departamento autorice la tramitación telemática de la tasa, se aplicará una reducción del 30% sobre el importe especificado en la presente tarifa».

Hogeita bigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 107. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigesimosegundo.- Se modifica el artículo 107 del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«107. artikulua.- Kuota.

«Artículo 107.- Cuota.

Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (eurotan):

La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros):

1.- Ikuskizunetarako eta jolas-jardueretarako baimena.

1.- Autorización de espectáculos y actividades recreativas.

1.1.- Ikuskizunetarako eta jolas-jardueretarako baimena: 49,78.

1.1.- Autorización de espectáculos y actividades recreativas: 49,78.

1.2.- Pirotekniazko lehergailuak jaurtikitzea: 132,71.

1.2.- Lanzamiento de artificios pirotécnicos: 132,71.

2.- Zezenketa-ikuskizunetarako baimena.

2.- Autorización de espectáculos taurinos.

2.1.- Zezenketa-ikuskizunak, oro har: 265,41.

2.1.- Espectáculos taurinos generales: 265,41.

2.2.- Usadiozko zezenketa-ikuskizunak: 49,78.

2.2.- Espectáculos taurinos tradicionales: 49,78.

2.3.- Bestelako zezenketa-ikuskizunak: 49,78.

2.3.- Otros espectáculos taurinos: 49,78.

2.4.- Zezen-plaza finkoak berrirekitzeko baimena: 204.

2.4.- Autorización de reapertura de plazas de toros permanentes: 204.

3.- Ordutegiak eta ikuskatzeak.

3.- Horarios e inspecciones.

3.1.- Ordutegia hedatzea.

3.1.- Ampliaciones de horarios.

3.1.1.- Kasu eta egun jakinetarako: 66,56.

3.1.1.- Para supuestos y fechas concretas: 66,56.

3.1.2.- Hiru hilabetetik gorako aldietarako: 165,90.

3.1.2.- Por períodos superiores a tres meses: 165,90.

4.- Sarrera-txartelak birsaltzeko baimena: 66,36.

4.- Autorización de reventa de localidades: 66,36.

5.- Arauz exijitutako liburuen zuzemenak egitea eta agiriak konpultsatzea.

5.- Diligenciado de libros exigidos reglamentariamente y compulsa de documentos.

5.1.- Liburuen zuzemenak egitea. 100 orri edo zatiki bakoitzeko: 16,59.

5.1.- Diligenciado de libros. Por cada 100 hojas o fracción: 16,59.

5.2.- Agiriak konpultsatzea. Lehenengo 10 orriak: 3,32.

5.2.- Compulsa de documentos. Las 10 primeras hojas: 3,32.

Gainerako orriak, 0,325277 euro konpultsatutako orri bakoitzeko.

Resto a razón de 0,325277 euros por hoja compulsada.

6.- Joko eta Ikuskizun Zuzendaritzak ikuskizun-prozedurei buruz peritu- edo teknikari-txostenak egitea: 43,14».

6.- Elaboración de informes periciales o técnicos realizados por la Dirección de Juego y Espectáculos en procedimientos de espectáculos: 43,14».

Hogeita hirugarren artikulua.- Ondoko testua duen V. kapitulua gehitzen zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren V. tituluari:

Artículo vigesimotercero.- Se añade el capítulo V al título V del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la siguiente redacción:

«V. KAPITULUA

«CAPÍTULO V

BILAKETA, SALBAMENDU EDO ERRESKATE ZERBITZUENGATIKO TASA

TASA POR RASTREO, RESCATE O SALVAMENTO

111. bis artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 111 bis.- Hecho imponible.

1.- Tasa honen zergapeko egitatea da Herrizaingo Sailaren berezko eta hitzartutako koordinazio eta esku-hartze taldeek, segurtasun publikoko arrazoiengatik, egoera zailean dauden pertsonak bilatu, salbatu edo erreskatatzeko zerbitzua ematea, ofizioz edo aldeak eskatuta, betiere zerbitzua ematea subjektu pasibotzat jotzen denaren onerako bada eta kasu hauetan gertatzen bada:

1.- Constituye el hecho imponible de esta tasa la prestación, por razones de seguridad pública, de servicios de rastreo, rescate o salvamento de personas en dificultades por los equipos de coordinación e intervención propios y concertados del Departamento de Interior, sea de oficio o a requerimiento de parte, y siempre que la prestación del servicio redunde en beneficio de quien tenga la consideración de sujeto pasivo y se produzca en cualquiera de los siguientes supuestos:

a) Bilaketa- erreskate- edo salbamendu-lanak pertsonentzat arriskutsu diren jolas- edo kirol-jarduerak egitearen ondorio direnean.

a) Cuando el rastreo, rescate o salvamento se realice con ocasión de la práctica de actividades recreativas y deportivas que entrañen riesgo o peligro para las personas.

Tasa hau aplikatzeari dagokionez, honako hauek joko dira pertsonentzat arriskutsu diren jolas- eta kirol-jardueratzat, modalitate eta estilo guztietan: urpekaritza, igeriketa-zeharkaldiak, windsurfinga, flysurfa, uretako eskia, wakeboarda, wakesurfa, skurferra, uretako motoak, bodyboarda, surfa, raftinga, hydrospeeda, piraguismoa, arraunketa, arroilen eta troken jaitsiera, zubi-saltoa, goma-saltoa, kite buggya, quadak, eskalada, kirol-espeleologia edo «espeleismoa», mendiko bizikleta babes-kaskorik gabe, moto-krosa, mendiko motordun ibilgailuak, raid eta trec diziplinetako hipika, zaldizko turismo eta ibilaldiak, eskia, snowboarda, elurretako motoak, paraskia, snowbikea, mushinga, skibikea, aerostazioa, parakaidismoa, base-jauzia, hegaldiak ultrarinetan, hegaldiak motordun eta motorrik gabeko aparatuetan, parapentea, delta hegala eta parasailinga.

A los efectos de la aplicación de esta tasa se considerarán actividades recreativas y deportivas que entrañan riesgo o peligro para las personas las siguientes, así como sus distintas modalidades y estilos: submarinismo, travesía de natación, windsurfing, flysurf, esquí acuático, wakeboard, wakesurf, skurfer, motos de agua, bodyboard, surf, rafting, hydrospeed, piragüismo, remo, descenso de cañones y barrancos, puenting, goming, kite buggy, quads, escalada, espeleología deportiva o «espeleismo», bicicleta en montaña sin casco protector, motocross, vehículos de motor en montaña, raid y trec hípico, marchas y turismo ecuestre, esquí, snowboard, motos de nieve, paraski, snowbike, mushing, skibike, aerostación, paracaidismo, salto base, vuelo de ultraligeros, vuelo en aparatos con motor y sin motor, parapente, ala delta y parasailing.

Erregelamendu bidez, pertsonentzat arriskutsu diren bestelako jolas- eta kirol-jarduera arriskutsuak ere ezarri ahal izango dira.

Reglamentariamente podrán establecerse otras actividades recreativas y deportivas cuya práctica entrañe riesgo o peligro para las personas.

b) Bilaketa-, erreskate- edo salbamendu-lanak arrisku-seinalea jarrita dagoen lekuetan edo sarbidea mugatuta edo debekatuta dutenetan egiten direnean.

b) Cuando el rastreo, rescate o salvamento se realice en zonas señaladas como peligrosas o en aquellas de acceso restringido o prohibido.

c) Bilaketa-, erreskate- edo salbamendu-lanak aurkako fenomeno meteorologikoen ondoriozko alerta laranja edo gorria dagoela egiten direnean, jarduera batzuk arriskutsuago bihur ditzakeen aurkako meteorologia horretaz herritarrak abisatuta daudelarik.

c) Cuando el rastreo, rescate o salvamento tenga lugar en situación de avisos a la población de alerta naranja o roja por fenómenos meteorológicos adversos para la realización de actividades que puedan conllevar un incremento de riesgo derivado de la meteorología adversa.

d) Zerbitzua objektiboki justifikatutako arrazoirik gabe eskatzen denean edo arriskua dagoelako itxurak egiten direnean.

d) Cuando se solicite el servicio sin que existan motivos objetivamente justificados, así como en caso de simulación de existencia de riesgo o peligro.

2.- Ez da pertsonen bilaketa-, erreskate- edo salbamendu-zerbitzuak emateagatiko tasarik ordaindu behar izango katastrofe edo hondamendi publikoko egoeretan, edota zerbitzu horiek interes orokorreko arrazoiengatik, eta ez partikularren edo ondasun jakinen mesedetan, ematen direnean.

2.- No estarán sujetas a la tasa las prestaciones de servicios de rastreo, rescate o salvamento de personas en el caso de situaciones de catástrofe o calamidad pública, así como por razones de interés general y no en beneficio de particulares o de bienes determinados.

Era berean, ez da tasa ordaindu beharrik izango itsasoan pertsonak salbatzeagatik edo itsasontziak erreskatatzeagatik, legedi espezifikoan eta nazioarteko hitzarmenetan aurreikusita dauden kasuetan.

Tampoco estará sujeto a la tasa el salvamento de la vida humana en el mar o el rescate de embarcaciones en los casos ya previstos por la legislación específica y los convenios internacionales.

111. ter artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 111 ter.- Sujeto pasivo.

1.- Zerbitzuaren onuradun diren pertsona fisikoak edo juridikoak eta Zergei buruzko Lege Orokorraren 35.4 artikuluan aipatutako entitateak dira tasa honen subjektu pasiboak.

1.- Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas o jurídicas y las entidades a las que se refiere el artículo 35.4 de la Ley General Tributaria que sean beneficiarias de la prestación del servicio.

2.- Tasa honen subjektu pasiboak dira, halaber, tasa honi lotutako zerbitzuak eman beharra eragin duten jolas- eta kirol-jarduerak antolatu dituztenak.

2.- También son sujetos pasivos de esta tasa quienes organicen las actividades recreativas y deportivas que dieran lugar a la prestación de los servicios sujetos a esta tasa.

Kasu horretan, tasa ordaintzeko erantzukizun subsidiarioa izango dute artikulu honetako 1. paragrafoan adierazitako subjektu pasiboek.

En este caso, serán subsidiariamente responsables del pago de la tasa los sujetos pasivos señalados en el apartado 1 de este artículo.

3.- Subjektu pasiboak aseguru-poliza bat kontratatuta badu tasa honi lotutako kasuak estaltzeko, aseguru-entitate edo -sozietateak izango dira ordezko subjektu pasibo. Tasaren kuotaren zenbatekoaren muga polizan kontzeptu horretarako aseguratutako zenbatekoa izango da, eta, halakorik ez badago, prestazio osorako aseguratutako zenbatekoa.

3.- En el caso de que el sujeto pasivo tenga contratada una póliza de seguro que cubra los supuestos objeto de esta tasa, serán sujetos pasivos sustitutos las entidades o sociedades aseguradoras. El importe de la cuota de la tasa tendrá como límite la suma asegurada en la póliza por este concepto, y, en su defecto, el límite establecido como suma aseguradora para el conjunto de la prestación.

111. quater artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 111 quáter.- Devengo.

Zerbitzua ematen hasten den unean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra, hau da, dagokion dotazioa ateratzen den unean.

La tasa se devengará en el momento en que se inicie la prestación del servicio, que coincidirá con la salida de la correspondiente dotación.

111. quinquies artikulua.- Kuota.

Artículo 111 quinquies.- Cuota.

1.- Kuota zehazteko, bi faktore hartuko dira kontuan: batetik, zerbitzua emateko erabilitako profesionalen eta bitarteko materialen kopurua, eta, bestetik, profesional edo bitarteko material bakoitzak zerbitzua ematen igarotako denbora.

1.- La cuota se determinará atendiendo, por una parte, al número de efectivos personales profesionales y medios materiales que intervengan en la prestación del servicio, y, por otra, al tiempo invertido en la prestación del servicio por cada uno de los efectivos y medios.

2.- Tarifa honen arabera eskatuko da tasa (euroak orduko):

2.- La tasa se exigirá según la siguiente tarifa (euros/hora):

1.- Giza baliabideak (pertsona bakoitzeko): 36.

1.- Medios humanos (por cada persona): 36.

Bitarteko materialak.

Medios materiales.

2.1.- Ibilgailu bakoitza: 38.

2.1.- Por cada vehículo: 38.

2.2.- Helikoptero bakoitza: 2.093.

2.2.- Por cada helicóptero: 2.093.

2.3.- Itsasontzi bakoitza.

2.3.- Por cada embarcación.

- 18 metroko edo gutxiagoko luzera dutenak: 383.

- Con eslora menor o igual a 18 metros: 383.

- 18 metrotik gorako luzera dutenak: 2.017.

- Con eslora superior a 18 metros: 2.017.

Ordu-zatikien kasuan, tarifaren zenbatekoak modu proportzionalean aplikatuko dira. Gehienez ere lau orduko tartea likidatuko da.

En el caso de fracciones de hora, los importes contenidos en la tarifa anterior se aplicarán de forma proporcional. El tiempo máximo a liquidar será de cuatro horas.

3.- Tasa hau likidatzean, 19. artikuluan ezarritakoaz gain, esku hartu duten profesionalak eta bitarteko materialak adieraziko dira, baita unitate-kopurua, erabilitako denbora eta kontzeptu bakoitzari dagokion indarreko tarifaren zenbatekoa ere.

3.- En la liquidación de esta tasa, además de lo establecido en el artículo 19, se deberán especificar los efectivos y medios que han intervenido, así como el número de unidades, el tiempo utilizado y el importe de la tarifa vigente correspondiente a cada concepto.

Zerbitzu berari subjektu pasibo bat baino gehiago badagozkio, denen artean proportzionalki banatuko da kuota.

En el supuesto de concurrencia de sujetos pasivos por una misma prestación del servicio, la cuota se prorrateará entre ellos.

111. sexies artikulua.- Salbuespenak.

Artículo 111 sexies.- Exenciones.

1.- Tasa hau ordaintzetik salbuetsita egongo dira subjektu pasibo hauek:

1.- Gozarán de exención de esta tasa los sujetos pasivos siguientes:

a) Edozein eratako anomalia, urritasun edo asaldura psikikoa dutenak.

a) Quienes sufran de cualquier tipo de anomalía, deficiencia o alteración psíquica.

b) 16 urtez azpikoak.

b) Las personas menores de 16 años de edad.

c) Erreskatean edo aurreko fasean hildakoak, edo ondorengo fase batean hildakoak baldin eta bilaketa, erreskatea edo salbamendua eragin zuten arrazoiengatik hil badira.

c) Quienes hubieran fallecido durante el rescate o en la fase previa, así como en una fase posterior siempre y cuando sea como consecuencia de las causas que originaron el rastreo, rescate o salvamento.

2.- 111. ter artikuluaren 2. eta 3. paragrafoetan aipatzen diren zergapekoei ez zaie inolako salbuespenik aplikatuko».

2.- No se aplicará exención alguna respecto de los obligados tributarios a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 111 ter anterior».

Hogeita laugarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 115. artikuluko tarifaren 2. paragrafoa. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigesimocuarto.- Se modifica el apartado 2 de la tarifa contenida en el artículo 115 del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«2.- Lanbide-egiaztagiriak eta enpresa baimenduaren ziurtagiriak.

«2.- Acreditaciones profesionales y certificados de empresa autorizada.

2.1.- Azterketa-eskubideak: 13,27.

2.1.- Derechos de examen: 13,27.

2.2.- Txartela edo enpresa-ziurtagiria ematea eta berritzea: 16,24».

2.2.- Expedición y renovación de carné o certificación de empresa: 16,24».

Hogeita bosgarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren 178. artikulua. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigesimoquinto.- Se modifica el artículo 178 del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, que queda redactado de la forma siguiente:

«178. artikulua.- Kuota.

«Artículo 178.- Cuota.

Tasa 544,47 eurokoa izango da.

La cuantía de la tasa será de 544,47 euros.

Funtsezko aldaketak egiten direnean edo baimena berritzen denean, tasaren zenbatekoa aurreko paragrafoan ezarritako zenbatekoaren % 50 izango da».

En el caso de tratarse de modificaciones sustanciales o renovación de la autorización, la cuantía de la tasa será del 50% del importe establecido en el párrafo anterior».

Hogeita seigarren artikulua.- Aldatu egiten da Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren IX. tituluaren I. kapitulua, eta kendu egiten da hondakin arriskutsuei buruzko material informatikoa eta haien jarraipen eta kontrolerako agiriak entregatzeagatiko tasa. Honela geratzen da idatzita:

Artículo vigesimosexto.- Se modifica el capítulo I del título IX del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, suprimiéndose la tasa por la entrega de material informático y de documentos de control y seguimiento relativos a residuos peligrosos, que queda redactado de la forma siguiente:

«I. KAPITULUA

«CAPÍTULO I

EB-REN ETIKETA EKOLOGIKOA EMATEAGATIKO TASA

TASA POR LA CONCESIÓN DE LA ETIQUETA ECOLÓGICA DE LA UE

188. artikulua.- Zergapeko egitatea.

Artículo 188.- Hecho imponible.

Tasa honen zergapeko egitatea da EBren etiketa ekologikoa eman, luzatu eta berritzeko eskabidea izapidetzeko behar diren zerbitzuak ematea.

Constituye el hecho imponible de esta tasa la prestación de los servicios necesarios para la tramitación de la solicitud de concesión, ampliación y renovación de la etiqueta ecológica de la UE.

189. artikulua.- Subjektu pasiboa.

Artículo 189.- Sujeto pasivo.

EBren etiketa ekologikoa eskatzen duten pertsona fisikoak edo juridikoak dira tasa honen subjektu pasiboak.

Son sujetos pasivos de esta tasa las personas físicas o jurídicas que soliciten la etiqueta ecológica de la UE.

190. artikulua.- Noiz sortzen den tasa ordaintzeko betebeharra.

Artículo 190.- Devengo.

EBren etiketa ekologikoa eman, luzatu eta berritzeko zerbitzuak ematen diren unean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra. Halere, eskabidea egiten den unean eskatuko da tasaren ordainketa.

La tasa se devengará en el momento en que se realice la prestación de servicios para la concesión, ampliación y renovación de la etiqueta ecológica de la UE. No obstante, el pago se exigirá en el momento en que se formule la solicitud.

191. artikulua.- Kuota.

Artículo 191.- Cuota.

EBren etiketa ekologikoa eman, luzatu eta berritzeko eskabide bakoitzeko, 306 euroko kuota ordaintzeko eskatuko da.

Por cada solicitud de concesión, ampliación y renovación de la etiqueta ecológica de la UE se exigirá el abono de una cuota de 306 euros.

Enpresa txiki eta ertainen eta mikroenpresen kasuan (Batzordearen 2003ko maiatzaren 6ko 2003/361/EE Gomendioaren arabera definituta) eta garapen-bidean dauden herrialdeetako operadoreen kasuan, 200 eurokoa izango da kuota.

En el caso de pequeñas y medianas empresas, así como de microempresas, definidas conforme a la Recomendación de la Comisión n.º 2003/361/CE, de 6 de mayo de 2003, y también en el caso de operadores en los países en desarrollo, la cuota será de 200 euros.

191. bis artikulua.- Hobariak.

Artículo 191 bis.- Bonificaciones.

Kuotaren % 20ko hobaria aplikatuko zaie eskatzaileei baldin eta egiaztatzen badute izena emanda daudela EMAS Europar Batasuneko ingurumen-kudeaketa eta -ikuskaritza sisteman edo badutela ISO 14001 arauarekin bat datorren ziurtagiria.

Se aplicará una bonificación del 20% de la cuota a las personas solicitantes que acrediten estar registradas en el sistema comunitario de gestión y auditoría medioambientales (EMAS) o poseer la certificación conforme a la norma ISO 14001.

Beherapen hori lortzeko, eskatzaileak berariaz hitzeman behar du, bere ingurumen-politikan, bermatuko duela etiketa ekologikoa duten beraren produktuek erabat betetzen dituztela EBren etiketa ekologikoaren irizpideak kontratua baliozkoa den aldian, eta konpromiso hori modu egokian sartzen dela zehaztutako ingurumen-helburuetan.

Esta reducción estará sujeta a la condición de que la persona solicitante se comprometa expresamente, en su política medioambiental, a garantizar que sus productos con etiquetado ecológico cumplan plenamente con los criterios de la etiqueta ecológica de la UE durante el período de validez del contrato y que este compromiso se incorpore de forma adecuada en los objetivos medioambientales detallados.

ISO 14001 arauarekin bat datozen eskatzaileek urtero frogatu beharko dute konpromiso hori betetzen dutela, eta EMASen erregistroan daudenek, berriz, urtean behin bidali beharko dute beren ingurumen-adierazpen egiaztatuaren kopia bat.

Las personas solicitantes que resulten conformes a la norma ISO 14001 deberán demostrar cada año el cumplimiento de este compromiso y quienes figuren en el registro del EMAS deberán remitir una vez por año una copia de su declaración medioambiental verificada.

191 ter artikulua.- Autolikidazioa.

Artículo 191 ter.- Autoliquidación.

EBren etiketa ekologikoa eman, luzatu eta berritzeko eskabideagatiko kuota eskabide hori entregatzeko unean autolikidatuko dute subjektu pasiboek».

La cuota por solicitud de concesión, ampliación y renovación de la etiqueta ecológica de la UE se autoliquidará por los sujetos pasivos en el momento de entregar la solicitud».

Hogeita zazpigarren artikulua.- Kendu egiten da merkataritza-gune handiak baimentzeagatiko tasa, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginaren X. tituluaren III. kapituluan jasotakoa, eta edukirik gabe geratzen dira 202, 203, 204 eta 205. artikuluak.

Artículo vigesimoséptimo.- Se suprime la tasa por autorización de grandes establecimientos comerciales, contenida en el capítulo III del título X del texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, de manera que los artículos 202, 203, 204 y 205 quedan sin contenido.

Hogeita zortzigarren artikulua.- Ondoko xedapen gehigarria gehitzen zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginari:

Artículo vigesimoctavo.- Se incorpora una disposición adicional al texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la siguiente redacción:

«XEDAPEN GEHIGARRIA

«DISPOSICIÓN ADICIONAL

Lege honetako IV. tituluan aurreikusitako ezagutzak egiaztatzeko tasak edo inguruabar pertsonalei buruzko tasak ordaintzeko betebeharretik salbuetsita egongo dira Erregistro Zibilean sexuari buruzko aipamenaren zuzenketa lortu eta arrazoi horrengatik titulu, ziurtagiri edo agiri berriak emateko eskatzen duten pertsona interesatuak».

Estarán exentas del abono de las tasas para la certificación de conocimientos o relativas a circunstancias personales, previstas en el título IV de esta ley, las personas interesadas que, habiendo obtenido la rectificación de la mención del sexo en el Registro Civil, soliciten, por tal motivo, la expedición de nuevos títulos, certificados o documentos».

Hogeita bederatzigarren artikulua.- Ondoko testua duen xedapen iragankorra bis gehitzen zaio Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bateginari:

Artículo vigesimonoveno.- Se incorpora una disposición transitoria bis al texto refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco, con la siguiente redacción:

«XEDAPEN IRAGANKORRA BIS

«DISPOSICIÓN TRANSITORIA BIS

Atzerriko titulu eta ikasketak homologatu eta baliozkotzeko eskabideak lege hau indarrean sartu aurretik aurkeztu badira, eskabide horiek izapidetzeko ez da beharrezkoa izango Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren Tasa eta Prezio Publikoei buruzko Legearen Testu Bategina onartzen duen irailaren 11ko 1/2007 Legegintzako Dekretuaren IV. tituluaren III. kapituluan araututako tasa ordaindu izana egiaztatzea.

Las solicitudes de homologación y convalidación de títulos y estudios extranjeros que se hubieran presentado con anterioridad a la entrada en vigor de la presente Ley se tramitarán sin necesidad de acreditación del pago de la tasa regulada en el capítulo III del título IV del Decreto Legislativo 1/2007, de 11 de septiembre, de aprobación del Texto Refundido de la Ley de Tasas y Precios Públicos de la Administración de la Comunidad Autónoma del País Vasco.

Kasu horietan, espedientea izapidetzen amaitzen den unean sortuko da tasa ordaintzeko betebeharra, eta tasa ordaindu dela egiaztatu beharko da dagokion ebazpena entregatzeko».

En estos supuestos la tasa se devengará en el momento de la finalización de la tramitación del expediente, debiendo acreditarse su pago para la entrega de la correspondiente resolución».

AZKEN XEDAPENA.- Indarrean sartzea.

DISPOSICIÓN FINAL.- Entrada en vigor.

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean sartuko da indarrean lege hau.

La presente Ley entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Beraz, lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Por consiguiente, ordeno a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi, particulares y autoridades, que la guarden y hagan guardarla.

Vitoria-Gasteiz, 2011ko abenduaren 23a.

Vitoria-Gasteiz, a 23 de diciembre de 2011.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.

FRANCISCO JAVIER LÓPEZ ÁLVAREZ.


Azterketa dokumentala


Análisis documental