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Boletin Oficial del País Vasco

248. zk., 2007ko abenduaren 27a, osteguna

N.º 248, jueves 27 de diciembre de 2007


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Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Saila
Medio Ambiente y Ordenación del Territorio
7325
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EBAZPENA, 2007ko urriaren 16koa, Ingurumen Sailburuordetzarena, Eusko Jaurlaritzaren Lurralde Antolamendurako Zuzendaritzak eta Gipuzkoako Foru Aldundiaren Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak elkarrekin sustatutako "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko planak ingurumenaren gainean izango duen eraginari buruzko erreferentzia-dokumentua egiten duena.

RESOLUCIÓN de 16 de octubre de 2007, de la Viceconsejería de Medio Ambiente, por la que se formula el documento de referencia para la Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental de la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue" promovida conjuntamente por la Dirección de Ordenación del Territorio del Gobierno Vasco y el Departamento de Movilidad y Ordenación del Territorio de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

Euskal Herriko Ingurumena Babesteko otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 41. artikuluaren arabera, I eranskinaren A) paragrafoan azaltzen diren planek ingurumenean duten eraginari buruzko Ebaluazio Bateratua beharko dute, plangintzako lehen faseetan alternatiba egokienak aukeratzeko eta ingurumenean izango duten eraginaren analisia eta balorazioa egiteko, jarduera desberdinen ondorio metagarri eta sinergikoak kontuan hartuz.

De conformidad con el artículo 41 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección de Medio Ambiente del País Vasco, los planes contemplados en el apartado A) del anexo I, quedan sometidos al procedimiento de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental con el objetivo, entre otros, de introducir en las primeras fases del proceso de planificación, y en orden a la elección de las alternativas más adecuadas, el análisis y valoración relativo a las repercusiones que sobre el medio ambiente se deriven de la aplicación del plan, teniendo en cuenta los efectos acumulativos y sinérgicos derivados de las diversas actividades.

Ingurumenaren gaineko eraginari buruzko Ebaluazio Bateratua arautzen duen uztailaren 22ko 183/2003 Dekretuaren 3. artikuluaren arabera bere aplikazio-eremua ere arautzen da eta horren barnean dago "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko plana.

El Decreto 183/2003, de 22 de julio, por el que se regula el procedimiento de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental, establece en su artículo 3 el ámbito de aplicación del mismo, en el que se encuadra la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue".

Era berean, zenbait plan eta programak ingurumenean dituzten ondorioak ebaluatzeko apirilaren 28ko 9/2006 Legearen aplikazio eremuan dago "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko plana. Aipatutako arauaren 9. artikuluan ezarri zenez, ingurumen iraunkortasunari buruzko txostenaren xehetasun maila eta zehaztasun gradua ingurumeneko organoak ezarriko ditu, ukitutako administrazio publikoak eta publiko interesduna identifikatu eta haiei galdetu eta gero, erreferentziako agiri bat emanez. Agiri horretan, gainera, kasu bakoitzean aplikatu beharreko ingurumen irizpide estrategikoak, ingurumen helburuen adierazleak eta iraunkortasun printzipioak adieraziko dira.

Igualmente, la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue" se encuentra en el ámbito de aplicación de la Ley 9/2006, de 28 de abril, sobre evaluación de los efectos de determinados planes y programas en el medio ambiente, estableciéndose en el artículo 9 de la citada norma que el alcance, nivel de detalle y el grado de especificidad del informe de sostenibilidad ambiental se determinará por el órgano ambiental, tras identificar y consultar a las Administraciones públicas afectadas y al público interesado, mediante la emisión de un documento de referencia que incluirá además los criterios ambientales estratégicos e indicadores de los objetivos ambientales y principios de sostenibilidad aplicables en cada caso.

Eusko Jaurlaritzak du "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko plana onesteko funtsezko eskumena eta beraz, otsailaren 27ko 3/1998 Legearen 44. artikuluaren arabera, Euskal Autonomia Erkidegoaren ingurumen-organoari dagokio, ingurumen ondorioetarako soilik, ingurumenaren gaineko eraginari buruzko txostena egitea. Bertan, proiektuak izan dezakeen eraginari buruzko iritzia eta, eragin horri aurre hartu, zuzendu eta konpentsatzeko beharko liratekeen neurriak jasoko dira.

La competencia sustantiva para la aprobación de la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue" reside en el Gobierno Vasco, por lo que, en aplicación de lo dispuesto en el artículo 44 de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, corresponde al órgano ambiental de la Comunidad Autónoma la emisión del informe de impacto ambiental que exprese, a los solos efectos ambientales, su parecer sobre aquel, así como sobre las medidas de carácter preventivo, corrector o compensatorio que, en su opinión, debieran acompañar a la ejecución del mismo.

Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Sailean 2007ko ekainaren 25ean jasotako idatziaren bidez, "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko planaren erreferentzia-dokumentua ematea eskatu du Eusko Jaurlaritzaren Lurralde Antolamendurako Zuzendaritzak.

La Dirección de Ordenación del Territorio del Gobierno Vasco, mediante escrito con registro de entrada en el Departamento de Medio Ambiente y Ordenación del Territorio del día 25 de junio de 2007, ha solicitado la emisión del documento de referencia en relación con la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue".

Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Sailaren egitura organikoa ezartzen duen urriaren 25eko 340/2005 Dekretuaren arabera, Ingurumen Sailburuordetzari dagokio Plan eta Programek ingurumenean izango duten eraginari buruzko txostenak egiteko eskumena.

De conformidad con el Decreto 340/2005, de 25 de octubre, por el que se establece la estructura orgánica del Departamento de Medio Ambiente y Ordenación del Territorio, corresponde a la Viceconsejería de Medio Ambiente la competencia para la emisión de los informes de Impacto Ambiental en relación con los Planes y Programas.

Espedienteko agiriak aztertu ondoren eta apirilaren 28ko 9/2006 (1) Legearen 9. artikuluan aurreikusitako izapideak betez, Ingurumen sailburuordeak honakoa

Una vez examinada la documentación del expediente, y en cumplimiento del trámite previsto en el artículo 9 de la Ley 9/2006 (1), de 28 de abril, la Viceconsejería de Medio Ambiente,

EBATZI DU:
RESUELVE:

1.– Ingurumen ondorioetarako soilik, Eusko Jaurlaritzaren Lurralde Antolamendurako Zuzendaritzak eta Gipuzkoako Foru Aldundiaren Mugikortasuneko eta Lurralde Antolaketako Departamentuak elkarrekin sustatutako "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko planaren erreferentzia-dokumentua egitea.

1.– Formular, únicamente a efectos ambientales, el documento de referencia de la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue" promovida conjuntamente por la Dirección de Ordenación del Territorio del Gobierno Vasco y el Departamento de Movilidad y Ordenación del Territorio de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

2.– Txostena honakoa da:

2.– Establecer dicho Informe en los siguientes términos:

2.1.– Aurrekariak.

2.1.– Antecedentes.

Administrazio Publikoak planteatzen du Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren (2) aldaketa, Azpeitiko Udalerrian (Iraurgiko lurralde-eremua) kokatuta dauden Trukutxori eta Amueri dagokienez.

Por iniciativa de la Administración Pública se plantea abordar la modificación del vigente Plan Territorial Parcial (PTP) del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) (2), en relación con los ámbitos de Trukutxo y Amue, situados en el Término Municipal de Azpeitia (Ámbito Territorial de Iraurgi).

Proposatutako aldaketaren helburua da Trukutxo izeneko esparruan dagoen Badiolegi meandroan industria-garapenerako gune berri bat mugatzea. Horrela, Azpeitiko hirigunean, Amuen hain zuzen ere, kokatuta dauden industri jarduerak hara eraman litezke. Gainera, Amuek bere kokapenarekin, Azpeitiko hiri-erdian, egokiagoa den bizitoki-garapena (trinkoa eta mistoa) izan lezake.

La modificación propuesta tiene por objeto definir una nueva zona apta para el desarrollo industrial en el meandro de Badiolegi, en la zona denominada Trukutxo, posibilitando la relocalización de actividades de carácter industrial actualmente ubicadas en Amue, zona central del núcleo de Azpeitia. Permitiendo así que la zona de Amue acoja un desarrollo residencial (denso y mixto), más acorde con su localización, en el entramado urbano de Azpeitia.

2.2.– Eginiko kontsultak.

2.2.– Consultas realizadas.

Ingurumen Sailburuordetza honek kontsultak egin ditu erakunde hauekin:

Esta Viceconsejería de Medio Ambiente realizó consultas a los siguientes organismos:

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritza.

– Dirección de Desarrollo Rural y Litoral del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Osasun Saila.

– Dirección de Salud Pública del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Biodibertsitaterako eta Ingurumen Partaidetzarako Zuzendaritza.

– Dirección de Biodiversidad y Participación Ambiental del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Uren Zuzendaritza.

– Dirección de Aguas del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Ingurumenaren Kalitatearen Zuzendaritza.

– Dirección de Calidad Ambiental del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Larrialdiei Aurre Egiteko Zuzendaritza.

– Dirección de Atención de Emergencias del Gobierno Vasco.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Kulturako Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Medio Ambiente de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Azpeitiko Udala.

– Ayuntamiento de Azpeitia.

– Ingurumena Kudeatzeko Sozietate Publikoa IHOBE.

– Sociedad Pública de Gestión Ambiental IHOBE.

– EHNE nekazaritza sindikatua.

– Sindicato Agrario EHNE.

– Ekologistak Martxan elkartea.

– Asociación Ekologistak Martxan.

Halaber, 2007ko uztailaren 8an, zabalera handiko bi egunkaritan iragarkia argitaratu zen, publiko interesduna identifikatzeko eta kontsultatzeko.

Asimismo, con fecha 8 de julio de 2007, se publicó anuncio en dos periódicos de amplia difusión para identificación y consulta al público interesado.

Ebazpenaren egunera arteko epean, honako hauek eman dute erantzuna: Eusko Jaurlaritzaren Osasun Publikoko Zuzendaritzak, Ingurumenaren Kalitatearen Zuzendaritzak, Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritzak, Kultura Ondarearen Zuzendaritzak eta Biodibertsitaterako eta Ingurumen Partaidetzarako Zuzendaritzak.

Hasta la fecha de la resolución se ha recibido respuesta de la Dirección de Salud Pública, la Dirección de Calidad Ambiental, la Dirección de Desarrollo Rural y Litoral, la Dirección de Patrimonio Cultural y la Dirección de Biodiversidad y Participación Ambiental del Gobierno Vasco.

2.3.– Ingurumen-irizpide estrategikoak.

2.3.– Criterios ambientales estratégicos.

Lurralde Plan Partzialaren (LPP) Aldaketa egiteko oinarritzat hartuko dira Garapen Jasangarriaren Euskal Ingurumen Estrategian (2002-2020) eta Euskal Autonomia Erkidegoko Ingurumen Esparruko Programan (IEP) (2007-2010) jasota dauden ingurumen-irizpide eta helburu estrategikoak, batez ere, honako hauek:

Se tomarán como base fundamental para la elaboración de la Modificación del Plan Territorial Parcial (PTP) los criterios estratégicos y objetivos ambientales contenidos en la Estrategia Ambiental Vasca de Desarrollo Sostenible 2002-2020 y en el Programa Marco Ambiental de la Comunidad Autónoma del País Vasco 2007-2010, especialmente los siguientes:

a) Lurraren artifizializazioa murriztea. Ahal dela, gaur egun garatu gabe dauden eta 100 urtean behingo birgertatze aldiko uhaldietan urak hartzeko arriskua duten zonaldeak artifizialtzea saihestuko da (3).

a) Reducir la artificialización del suelo, evitando, en lo posible, la artificialización en zonas donde haya riesgo frente a avenidas de 100 años de periodo de retorno y que actualmente no presenten desarrollos (3).

b) Hirietan bereizketa eta sakabanatzea saihestea, nahitaezko mugikortasuna murrizteko. Gaur egun dauden beharrei eredu trinko, konplexu eta funtzio anitzetan oinarritutako konponbideak bilatu behar zaizkie, beti ere, lurraldean gero eta gehiago hedatzen ari den eredu zehaztugabea eta sakabanatua geldiarazteko helburuz, baita haiek hiriko bizigarritasunean eta iraunkortasun globalean eragiten dituzten ondorio kaltegarriak ere.

b) Evitar la segregación y dispersión urbana para reducir la generación de movilidad forzada. Se buscará la solución a las necesidades existentes con modelos compactos, complejos y plurifuncionales, a fin de frenar la dinámica creciente hacia el modelo difuso y disperso en el territorio y sus efectos negativos en la habitabilidad urbana y en la sostenibilidad global.

c) Bidaiariak motorerik gabeko garraiobide kolektiboetara bideratzea eta salgaiak trenez edo itsasoz garraiatzea sustatzea, errepidez egindako garraioa murrizteko.

c) Reconducir el reparto modal de viajeros hacia el transporte no motorizado y colectivo, y el transporte de mercancías hacia el transporte por ferrocarril y marítimo, disminuyendo el transporte por carretera.

d) Energia aurreztea, energia-eraginkortasuna eta energia berriztagarrien erabilera sustatzea.

d) Fomentar el ahorro de energía, la eficiencia y el uso de energías renovables.

e) Hiriguneen ingurumenaren kalitatea hobetzea, berdeguneak bultzatuz eta hauen kopurua handituz.

e) Mejorar la calidad ambiental de los núcleos urbanos, promocionando y aumentando las zonas verdes.

f) Dibertsitate biologikoaren galera gelditzea habitat eta ekosistemen funtzionamendu jasangarria berrituz eta babestuz; horretarako, Babespeko Naturguneetatik kanpo dauden eremuen nahikotasun, koherentzia eta konektibitateari arreta jarri behar zaie.

f) Detener la pérdida de diversidad biológica mediante la protección y la restauración del funcionamiento sostenible de los hábitats y ecosistemas, centrándose en la suficiencia, coherencia y conectividad de la protección de áreas fuera de Espacios Naturales Protegidos.

Aurrekoa eragotzi gabe, ondoren aipatuko diren programa eta testu arau-emaileetan jasotzen diren ingurumen-irizpide estrategikoak eta ingurumen-helburuak hartuko dira kontuan:

Sin perjuicio de lo anterior, se tendrán en consideración los criterios ambientales estratégicos y objetivos ambientales contenidos en los documentos, programas y textos normativos que se citan a continuación:

– Lurzoruari eta Hirigintzari buruzko ekainaren 30eko 2/2006 Legea.

– Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo.

– Batzarrak Kontseiluari eta Europako Parlamentuari egiten dion jakinarazpena, 1998ko ekainaren 3an, "Klima-aldaketa - Kioto ondorengo estrategia lortzerantz" [COM (98) 353].

– Comunicación de la Comisión al Consejo y al Parlamento Europeo, de 3 de junio de 1998, "El cambio climático - Hacia una estrategia post-Kioto" [COM (98) 353].

– 2006ko urtarrilaren 11n Batzarrak egindako jakinarazpena hiriko ingurumenerako gaikako estrategiaren inguruan [COM (2005) 718].

– Comunicación de la Comisión, de 11 de enero de 2006, sobre una Estrategia temática para el medio ambiente urbano [COM (2005) 718].

– 2000/60/EE Zuzentaraua, Europako Parlamentuarena eta 2000ko urriaren 23ko Kontseiluarena; horren bidez uren politikaren esparruan jarduteko Europako Erkidegoaren eremua ezarri da.

– Directiva 2000/60/CE del Parlamento Europeo y del Consejo, de 23 de octubre de 2000, por la que se establece un marco comunitario de actuación en el ámbito de la política de aguas.

– 10/1998 Legea, apirilaren 21ekoa, hondakinei buruzkoa.

– Ley 10/1998, de 21 de abril, de residuos.

– 16/2002 Legea, uztailaren 1ekoa, Kutsaduraren Prebentzio eta Kontrol Integratuari buruzkoa.

– Ley 16/2002, de 1 de julio, de prevención y control integrados de la contaminación.

– 16/1994 Legea, ekainaren 30ekoa, Euskal Autonomia Erkidegoko Natura Babesten duena.

– Ley 16/1994, de 30 de junio, de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

– 3/1998 Legea, otsailaren 27koa, Euskal Autonomia Erkidegoko ingurugiroa babesten duena. II. eta III. Tituluak, II. (Ingurumen Eraginaren Ebaluazioa) eta IV. Kapituluak (Hondakinak).

– Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco. Título II y Título III, Capítulos II (Evaluación de Impacto Ambiental) y IV (Residuos).

– Urei buruzko 1/2006 Legea, ekainaren 23koa.

– Ley 1/2006, de 23 de junio, de aguas del País Vasco.

Erreferentziazko irizpide hauetaz aparte, badaude kontuan hartu beharreko bestelako orientabideak edo printzipio orientatzaileak ere, honako bi agiri hauetan:

Además de estos criterios de referencia, también existen orientaciones o principios orientadores, que deben ser considerados, en estos dos documentos:

a) "Hirigintza-planeamenduak iraunkortasun-irizpidez idazteko eskuliburua".

a) "Manual para la redacción de planeamiento urbanístico con criterios de sostenibilidad".

b) EAEko etxebizitzetarako eraikuntza iraunkorrerako gidaliburua (EEE, IHOBE, Orubide, Visesa, 2006).

b) Guía de edificación sostenible para la vivienda en la CAPV (EVE, IHOBE, Orubide, Visesa, 2006).

2.4.– Ingurumen-helburuen adierazleak eta iraunkortasun-irizpideak.

2.4.– Indicadores de los objetivos ambientales y principios de sostenibilidad.

Ingurumen-helburu horien adierazleak, ingurumen Planaren eragin nabarmenak sor ditzaketenak, gutxienez, IEPko (2007-2010) Aginte Taula Integralean (ATI) adierazitakoak izango dira.

Los indicadores de estos objetivos ambientales, en tanto que generadores de probables efectos significativos del Plan en el medio ambiente, serán, al menos, los señalados en el Cuadro de Mando Integral (CMI) del PMA 2007-2010.

Bikoizketak saiheste aldera, adierazle horien gainbegiratze-lanak (ingurumenari buruzko informazio-bilketa, prozesatzea eta ebaluazioa) egiteko ardura IEPko (2007-2010) ATIn agertzen dena izango da. Arduradunak gainbegiratze hori Ingurumen Esparruko Programaren (2007-2010) konpromisoen jarraipena egiteko txostenean txertatuko du; hain zuzen, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Sailak urtero herritarrei aurkezten dien txostenean.

Con objeto de evitar duplicidades, la autoridad responsable de las tareas de supervisión (recopilación, procesamiento y evaluación de la información medioambiental) de estos indicadores será la que se señala en el CMI del PMA 2007-2010. La autoridad responsable integrará esta supervisión en el informe de seguimiento de los compromisos del Programa Marco Ambiental 2007-2010, que anualmente el Departamento de Medio Ambiente y Ordenación del Territorio del Gobierno Vasco presenta a la sociedad.

2.5.– Ingurumen aldetik interes berezia duten baliabide eta espazioak eta horiek babesteko helburuak.

2.5.– Recursos y Espacios de Especial Interés Ambiental y objetivos de protección.

Aldaketari dagokion eremuan, hurrengo baliabide eta ingurumen aldetik interesgarriak diren zonak daude:

En el ámbito afectado por la Modificación, se encuentran los siguientes recursos y zonas de interés ambiental:

2.5.1.– Natura 2000 Sarea.

2.5.1.– Red Natura 2000.

Trukutxo alorra, Izarraitz (ES2120003) Garrantzi Komunitarioko Lekutik (GKL) 1000 metro eskasera dago. Gaur gaurkoz, espazio horiek zaintzeko helburuak oraindik definitu gabe dauden arren, hainbat helburu ezar daitezke Europako Batzordeari bidalitako EUR-15 datu normalizatuen inprimakietan oinarrituta (inprimaki horiek Ingurumen eta Lurralde Antolamendu Saileko web orrian kontsulta daitezke).

El sector Trukutxo recae a escasos 1000 metros del Lugar de Importancia Comunitaria (LIC) Izarraitz (ES2120003). Actualmente no se encuentran definidos los objetivos de conservación de dicho espacio; no obstante, éstos pueden inferirse del formulario de datos normalizado EUR-15 remitido a la Comisión Europea (dicho formulario puede consultarse en la página web del Departamento de Medio Ambiente y Ordenación del Territorio).

2.5.2.– Faunaren aldetik interesa duten guneak eta habitatak.

2.5.2.– Áreas de Interés Faunístico y Hábitats.

Trukutxo eremua Belatz handiarentzat (Falco peregrinus) Sentibera den Gune (4) batetik gertu dago. Eguneko harrapari hori hegaztiei buruzko 79/409/CEE Zuzentarauaren I. eranskinean (5) sartuta dago, EAEn Bakantzat hartzen da (6) eta habiak egiten ditu Izarraitzeko ebaki harritsuetan. Espezie horiengan eragin daitezkeen kalteak zerikusia dute umaldiko (otsailaren 15etik ekainaren 15era bitartean) gorabeherekin, ibiltzeko dituzten eremuak murriztearekin eta azpiegiturekin talka egiteko duten arriskuarekin (haize-errotekin, linea elektrikoekin eta abar). Sentibera den gune hori non dagoen ikusita, Trukutxo zonaldea belatzen eremu bihurtzen da.

El área de Trukutxo se encuentra en las cercanías de un Punto Sensible (4) para el halcón peregrino (Falco peregrinus), rapaz diurna que nidifica en los cortados rocosos de Izarraitz, incluida en el anexo I (5) de la Directiva 79/409/CEE de Aves y catalogada como Rara en la CAPV (6). Las principales afecciones sobre esta especie se relacionan con alteraciones durante el periodo de cría (15 de febrero a 15 de junio), reducción de zonas de campeo y daños por colisión con infraestructuras (aerogeneradores, tendidos, etc.). La distancia a la que se encuentra este enclave convierte a la zona de Trukutxo en parte de la zona de campeo del halcón.

Bestalde, aipatu behar da, Trukutxo aldeko basoak gaur egun radiata pinuz eta atlantikoko belardiz osatuta badaude ere, badirela tokiko bertako zuhaizti txiki baina oso interesgarriak (haltzadi kantauriarrak eta harizti azidofiloak).

Por otro lado, cabe señalar que si bien la mayor parte de la zona de Trukutxo está actualmente ocupada por una repoblación forestal de Pino radiata y prados atlánticos, aún se conservan pequeñas, pero interesantes, masas arboladas autóctonas (aliseda cantábrica y robledal acidófilo).

2.5.3.– EAEko Korridore Sarea.

2.5.3.– Red de Corredores Ecológicos de la CAPV.

Trukutxoko eremuaren zati bat Izarraizko moteltze-gunean, eta gune hori hego-ekialderago katalogatutako beste enklabe batzuekin lotzen duen barnebidean dago.

El ámbito de Trukutxo recae parcialmente en el área de amortiguación del espacio-núcleo Izarraitz y del corredor que conecta este con otros enclaves catalogados hacia el sureste.

Alde horrek lotune izaten jarraitzeko, gaur egungo erabilerak bere horretan utzi behar dira; izatekotan ere, alde hori ingurumen aldetik berreskuratu beharko da. Eremu horretan Urola ibaiaren bi ertzak artifizialduz gero, ibaiertzaren ondoko tarteetan eragin sinergikoa izango luke; dagoeneko nahikoa artifizialduta dauden aldeak izanik, fauna ibai-ibilbide horretan zehar igarotzea galaraziko luke.

El mantenimiento de una funcionalidad conectora en esta zona pasa por un mantenimiento de sus usos actuales y, en todo caso, potenciación de la recuperación ambiental del área. La artificialización de ambos márgenes del río Urola en esta zona tendría un efecto sinérgico con los tramos adyacentes, ya en buena parte artificializados, con lo que se limitaría en gran medida el flujo de fauna a lo largo de este curso fluvial.

2.5.4.– Nekazaritzako lurzorua.

2.5.4.– Suelo agrario.

Oro har, ibaian zehar sedimentuak pilatu izanak ibai inguruetan nekazaritzako balio handiko lurzorua sortu du. Hori gertatu da esaterako, Badiolegiko meandroan; hala bada, Nekazaritza eta Basogintzako Lurraldearen Arloko Planean nekazaritzako eta abeltzaintzarako balio estrategiko handiko eremu bezala ageri da. Era berean, indarrean dagoen Urola Kostako Eremu Funtzionaleko LZPk Trukutxoko zati bat Nekazaritza-intereseko Eremu bezala mugatu zuen.

En general el depósito de sedimentos a lo largo de los ríos ha favorecido la presencia en torno a estos de suelo de alto valor agrológico, como es el caso del meandro de Badiolegi, calificado por el PTS Agroforestal como zona agroganadera de Alto Valor Estratégico. Adicionalmente, el PTP del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) vigente delimita parte del área de Trukutxo como "Área de Interés Agrario".

Edonola ere, interes handiko guneak identifikatu beharko dira, eskalan egindako azterlan batekin, eta behar izanez gero, baliabideak egoki kudeatzeko eta eragina gutxitzeko neurriak proposatuko dira.

En cualquier caso, deberán identificarse las áreas de mayor interés, con un estudio a escala, proponiendo, si es el caso, medidas para gestionar adecuadamente estos recursos, minimizando impactos sobre los mismos.

2.5.5.– Kultura Ondarearen Ondasunak.

2.5.5.– Bienes del Patrimonio Cultural.

Aurreikusitako aldaketaren esparruan izendatutako balizko arkeologia guneak daude:

En el ámbito de la modificación prevista se encuentran zonas declaradas de presunción arqueológica. En concreto:

a) Emparan errota.

a) Molino Emparan.

b) San Francisco komentua.

b) Convento de San Francisco.

c) Badiolegi baserria.

c) Caserío Badiolegi.

Edonola ere, eraginda gerta daitezkeen Kultura Ondoreko Ondasunak zehaztu egin beharko dira, eta berariazko arautegian ezarritakoa aplikatu beharko da.

En cualquier caso, se deberán determinar los Bienes del Patrimonio Cultural que se pudieran ver afectados, siendo de aplicación lo establecido en la normativa específica.

2.6.– Iraunkortasun-txostenaren zabalera, xehetasun eta zehaztasun-maila.

2.6.– Amplitud, nivel de detalle y grado de especificación del informe de sostenibilidad.

Apirilaren 28ko 9/2006 Legean, zenbait plan eta programak ingurumenean duten eraginaren ebaluazioari buruzkoan, aipatzen den ingurumen-iraunkortasunari buruzko txostena, uztailaren 22ko 183/2003 Dekretuan, ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio bateratuari (IEEB) buruzkoan, adierazitako ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio bateraturako azterlanean sartuta dagoela ulertu behar da.

El informe de sostenibilidad ambiental al que se refiere la Ley 9/2006, de 28 de abril, sobre evaluación de los efectos de determinados planes y programas en el medio ambiente debe entenderse comprendido en el estudio de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental (ECIA) al que se refiere el Decreto 183/2003, de 22 de julio, por el que se regula el procedimiento de evaluación conjunta de impacto ambiental.

Beraz, "Trukutxo eta Amueri dagokienez Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planaren aldaketa" izeneko planak ingurumenean duen eraginaren ebaluazio bateratuaren azterlana izango du eta ondorengo araudian ezarritako gutxieneko edukiak eta egiturak jasoko ditu: uztailaren 22ko 183/2003 Dekretuaren, ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazio bateratuaren prozedura arautzen duenaren eranskinean, eta apirilaren 28ko 9/2006 Legearen, zenbait plan eta programak ingurumenean duten eragina ebaluatzeari buruzkoaren I. eranskinean.

Por tanto, la "Modificación del Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa) referida a Trukutxo y Amue" integrará un estudio de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental que deberá ajustarse en cuanto a sus contenidos mínimos y estructura a lo dispuesto en el anexo al Decreto 183/2003, de 22 de julio, por el que se regula el procedimiento de evaluación conjunta de impacto ambiental y a lo establecido en el anexo I de la Ley 9/2006, de 28 de abril, sobre evaluación de los efectos de determinados planes y programas en el medio ambiente.

Aurrekoarekin bat etorriz, garatzen diren atalek ondoko metodologi eskema hau izan behar dute:

De acuerdo con lo anterior, los apartados a desarrollar deberán responder al esquema metodológico que se indica a continuación:

1) Planaren helburu estrategikoak eta helburu horiek lortzeko beharrezkotzat jotzen diren bideak deskribatzea.

1) Descripción de los objetivos estratégicos del programa y de las alternativas consideradas para alcanzar dichos objetivos.

2) Beste plan eta programa batzuekiko elkarreraginen analisia.

2) Análisis de las interacciones con otros planes y programas.

3) Planak eragina izango duen eremuko ingurumena aztertu, diagnostikatu eta baloratzea.

3) Análisis, diagnóstico y valoración ambiental del ámbito afectado por el plan.

4) Teknikoki arrazoizkoak diren alternatiben ingurumen-azterlana. Aukeratu den konponbidearen justifikazioa.

4) Examen ambiental de las alternativas técnicamente razonables. Justificación de la solución adoptada.

5) Planak izan ditzakeen eraginak identifikatzea eta baloratzea.

5) Identificación y valoración de impactos de las diferentes actuaciones del plan.

6) Neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsaziozkoen proposamena.

6) Propuesta de medidas protectoras, correctoras y compensatorias, incluyendo la propuesta de indicadores ambientales.

7) Planaren eraginak gainbegiratzeko programa.

7) Programa de supervisión de los efectos del plan.

8) Laburpen-agiria.

8) Documento de Síntesis.

9) Dokumentazio grafikoa.

9) Documentación gráfica.

2.6.1.– Planaren helburu estrategikoak eta helburu horiek lortzeko beharrezkotzat jotzen diren bideak deskribatzea.

2.6.1.– Descripción de los objetivos estratégicos del programa y de las alternativas consideradas para alcanzar dichos objetivos.

Atal honek honako alderdi hauen inguruko informazioa jasoko du:

El presente apartado contendrá información referida a los siguientes aspectos:

a) LPPren aldaketak zein jarduera-eremu hartuko duen eta noiz arte egongo den indarrean zehaztea.

a) Descripción del ámbito de actuación y alcance temporal de la modificación del PTP.

b) LPPren aldaketaren helburuak eta bereziki ingurumen-arloko helburuak.

b) Objetivos de la modificación del PTP y expresamente objetivos de índole ambiental.

c) LPP aldaketa egiterakoan kontuan hartutako alternatiben deskripzioa: planaren jarduera bakoitzaren azalpena jasoko du. Atal honetan hartutako azken irtenbidea arrazoitu behar da, erkidegoko jarraibide estrategikoak eta Planaren ingurumen-helburu estrategikoak kontuan izanda.

c) Descripción de las alternativas consideradas durante la realización de la modificación del PTP: incluirá una descripción de cada una de las actuaciones del Plan. Este apartado incluirá asimismo la justificación de la solución final adoptada en relación con las directrices estratégicas comunitarias y los objetivos estratégicos ambientales de la modificación.

d) Plana eta berau garatzen duten beste plan edo programa batzuk burutzeko faseak.

d) Descripción de las fases de ejecución en las que se estructura el Plan y otros planes que lo desarrollen.

e) Antzeman diren informazio-hutsuneak.

e) Lagunas de información que se hayan detectado.

2.6.2.– Beste plan eta programa batzuekiko elkarreraginen analisia.

2.6.2.– Análisis de las interacciones con otros planes y programas.

Aplikazioko geografia-eremuari dagokionez aztertutako LPPri gainjartzen zaizkion beste plan batzuk egonez gero, IEEBren azterketan adierazi egin beharko dira plan horiek. Horrela, bidalitako dokumentazioa aztertuta, IEEBren azterlanak ondoren aipatzen diren planen izatea kontutan hartu beharko du:

El estudio de ECIA deberá especificar si existen planes cuyo ámbito geográfico de aplicación se superpone con el del PTP analizado, identificando su compatibilidad con los mismos. De esta manera, una vez analizada la documentación presentada, el estudio de ECIA deberá tener en cuenta la existencia de los siguientes planes:

– EAEko Lurralde Antolamenduaren Gidalerroak.

– Directrices de Ordenación Territorial de la CAPV.

– EAEko Ibaien eta Erreken ertzak antolatzeko Lurraldearen Arloko Plana.

– Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de los ríos y arroyos de la CAPV.

– EAEko Nekazaritza eta Basogintzaren Lurraldeko Arlo Plana.

– Plan Territorial Sectorial Agroforestal del País Vasco.

– Kultura Ondarearen Lurraldearen Arloko Plana.

– Plan Territorial Sectorial del Patrimonio Cultural.

– Ekonomia Jarduera eta Merkataritza Horniduretarako Lurzoruaren Sorkuntza Publikoaren Lurraldearen Arloko Plana.

– Plan Territorial Sectorial de Creación Pública de Suelo para Actividades Económicas y de Equipamientos comerciales.

– Etxebizitzen Sustapen Publikorako Lurzorua Antolatzeko Lurraldearen Arloko Plana.

– Plan Territorial Sectorial de Suelo para la Promoción Pública de Viviendas.

– Uholdeak saihesteko EAEko osoko Plana.

– Plan Integral de Prevención de las Inundaciones de la CAPV.

– EAEko Landa-garapen Iraunkorrerako Plana (2000-2006).

– Plan de Desarrollo Rural Sostenible 2000-2006 de la CAPV.

– Euskal Baso Plana (1994-2030).

– Plan Forestal Vasco 1994-2030.

– Hondakin Arriskutsuen Kudeatzeko Plana 2003-2006.

– Plan de Gestión de Residuos Peligrosos de la CAPV 2003-2006.

– 2007-2012 Lurzoru kutsatuei buruzko Plana.

– Plan de suelos contaminados del País Vasco 2007-2012.

– Errepideen Lurraldearen Arloko Plana 1999-2016.

– Plan Territorial Sectorial de Carreteras 1999-2016.

Aipatutako agirietatik, aipatzekoa da IEEBrako azterlanean LZPren Aldaketa ondorengo plan bereziekiko bateragarria den erabakitzeko egin beharreko azterketa:

De los documentos citados, cabe destacar el análisis que debe realizar el Estudio de ECIA de la interacción de la modificación del PTP con:

2.6.2.1.– EAEko ibaien eta erreken ertzak antolatzeko Lurraldearen Arloko Plana.

2.6.2.1.– Plan Territorial Sectorial de Ordenación de Márgenes de los ríos y arroyos de la CAPV.

IEEBrako azterlanak ziurtatu egin beharko du LZPean ezarritakoaren arabera, urbanizazioek eta eraikuntzek ibaiarekiko utzi beharreko tarteak errespetatzen direla.

El Estudio de ECIA deberá asegurar el respeto a los retiros a la urbanización y edificación marcados por el PTS.

2.6.2.2.– EAEn Uholdeei Aurre egiteko Osoko Plana.

2.6.2.2.– Plan Integral de Prevención de las Inundaciones de la CAPV (PIPI)

LZPren aldaketa Uholdeei Aurre egiteko Osoko Planarekin bat datorren eta bien artean bateraezintasunik dagoen aztertuko da.

Se realizará un análisis de compatibilidades de la modificación del PTP con el PIPI, asegurando la inexistencia de incompatibilidades entre ambos.

Horrez gain, LZPren aldaketak kontuan izan beharko ditu Uraren arloko eskumenak dituen organoak (Uren Zuzendaritzak) Lurzorua uholde-arrisku mailaren arabera erabiltzeko emandako irizpideak uholde-arrisku garaian izan ditzakeen ahuleziak eta sor ditzakeen kalteak gutxitzeko.

Adicionalmente, la Modificación del PTP deberá tener en cuenta los Criterios de Uso del Suelo en función del grado de inundabilidad fijados por el órgano responsable en materia de aguas (Dirección de Aguas del Gobierno Vasco), encaminadas a reducir la vulnerabilidad al riesgo y los daños causados por avenidas.

Betiere, plan edota programa hauekin bateraezintasunak badaude, ekintzak baliogabetu edo ordezkatu egingo dira.

En todo caso, la existencia de incompatibilidades con estos planes y programas exigirá la anulación o sustitución de las actuaciones correspondientes.

2.6.3.– Planak eragina izango duen eremuko ingurumena aztertu, diagnostikatu eta baloratzea.

2.6.3.– Análisis, diagnóstico y valoración ambiental del ámbito afectado por el programa.

IEEBren azterlanak gaur egungo ingurumen-egoeraren alderdi garrantzitsuenak aipatu beharko ditu eta, plana aplikatu ezean, ingurumenak izango duen bilakaera.

El Estudio de ECIA deberá señalar los aspectos relevantes de la situación ambiental actual y su probable evolución de no aplicarse el Plan.

Ahalik eta zehatzen identifikatuko dira honako alderdiok:

Se identificarán, con el grado de detalle suficiente:

a) Eragin handia jasan dezaketen (7) guneetako ingurumen-ezaugarriak.

a) Las características medioambientales de las zonas probablemente (7) afectadas significativamente.

b) LPP aldatzeko garrantzitsuak izan daitezkeen ingurumen-arazoak (urak har ditzakeen aldeak, kutsatutako lurzoruak, eta abar).

b) Los problemas medioambientales existentes que sean importantes para la modificación del PTP (áreas inundables, suelos contaminados, etc.).

c) Ingurumen mailan garrantzi berezia duten aldeak, adibidez, gune kalteberak (8).

c) Las zonas de especial importancia medioambiental, como las zonas ambientalmente sensibles (8).

Gutxienez ondokoak izango dira kontuan:

Se tendrán en cuenta, al menos, los siguientes:

– Europako Natura 2000 Sarea EAEn. Garrantzi komunitarioko lekuek eta hegaztientzako babes bereziko guneek osatzen dute.

– Red Natura 2000 Europea en la CAPV, constituida por los Lugares de Importancia Comunitaria (LIC) y las Zonas de Especial Protección para las Aves (ZEPA).

– EAEko gune naturalen sarea. Parke naturalek eta babestutako biotopoek osatzen dute (deklaratuak edo deklaratuak izateko fasean), Natura 2000 Sarean sartutako espazioetako batzuekin osorik edo zati batez batdatozenak.

– Red de Espacios Naturales de la CAPV. Constituida por los Parques Naturales y Biotopos Protegidos declarados o en fase de declaración, y que coinciden total o parcialmente con algunos de los espacios incluidos en la Red Natura 2000.

– EAEko Lurralde Antolaketako Jarraibideetan zehaztutako natur intereseko aldeak.

– Áreas de Interés Naturalístico definidas en la Directrices de Ordenación del Territorio del País Vasco.

– EAEko Natur Intereseko Guneen katalogo irekia.

– Catálogo abierto de Espacios de Interés Naturalístico de la CAPV.

– EAEko Hezeguneetako Lurraldearen Arlo Planean dauden espazioak.

– Espacios incluidos en el Plan Territorial Sectorial de Zonas Húmedas del País Vasco.

– EAEn Arriskuan dauden Espezieen Katalogoko fauna eta flora espezieen populazioen banaketa-eremuak, batez ere arriskuan dauden espezieak kudeatzeko onetsitako planetan zehaztu diren interes bereziko aldeak.

– Áreas de distribución de las poblaciones de las especies de fauna y flora incluidas en el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas del País Vasco, en particular las áreas de interés especial definidas en los Planes de Gestión de Especies Amenazadas aprobados.

– EAEko korridore ekologikoak.

– Red de Corredores Ecológicos de la CAPV.

– EAEko Paisaia Berezi eta Nabarmenen Katalogoa.

– Catálogo de Paisajes Singulares y Sobresalientes de la CAPV.

– Interes komunitarioko espezieak (92/43/EE Zuzentaraua Natura 2000 Sarea): taxonetarako, gainera, haiekin harreman estua duten espezieak aintzat hartuko dira, eta horiek hazteko, elikatzeko, ugaltzeko e.a. babesleku diren habitatak ere bai.

– Especies de interés comunitario (Directiva 92/43/CE – Red Natura 2000): para los taxones se considerarán además las especies que se relacionan íntimamente con ellos y los hábitats que les dan soporte para cría, alimentación, reproducción, etc.

– EAEn arriskuan dauden espezieen katalogoan dauden flora eta faunako populazioen edo indibiduoen banaketa-eremua, 1:5.000 eskalan.

– Área de distribución de las poblaciones o individuos de las especies de flora y fauna incluidas en el Catálogo de Especies Amenazadas de la CAPV a escala 1:5.000.

– Arriskuan dauden espezieak kudeatzeko planak, administrazio eskudunek onetsiak eta adostuak.

– Planes de Gestión de Especies Amenazadas aprobados y consensuados entre las administraciones competentes.

– Kultur ondareko elementuak eta ustezko arkeologi guneak.

– Elementos calificados del patrimonio cultural y zonas de presunción arqueológica.

– Balio agrologiko handia duten lurzoruak.

– Suelos de alto valor agrario.

Beharrezko informazioa biltzerakoan izan diren zailtasun teknikoak, ezagutzazkoak edota esperientzia mailakoak identifikatuko dira, eta zailtasun horiek nola gainditu diren azalduko da.

Se identificarán las dificultades técnicas, de conocimiento y/o experiencia para recabar la información requerida y como se han superado.

2.6.4.– Teknikoki arrazoizkoak diren alternatiben ingurumen-azterlana. Aukeratu den konponbidearen justifikazioa.

2.6.4.– Examen ambiental de las alternativas técnicamente razonables. Justificación de la solución adoptada.

Kalte garrantzitsuak eragiten dituzten jardueretan (larriak) eskatuko da nazioartean, batasunean, estatuan eta erkidegoan ezarritako ingurumena babesteko helburuak eta plan aplikatuko den gunearen eremu geografikoa kontuan izango dituzten arrazoizko beste aukera batzuk (teknikoki eta ingurumen ikuspuntutik bideragarriak) aurkezteko. Beste proposamen horiek eskatuko dira erreferentziako ingurumen irizpideak (9) kontuan hartzen ez dituzten plan edo jarduerak direnean eta eragin kritikoak sor ditzaketenean.

En los casos en los que existan actuaciones con impactos negativos significativos (severos) se recomienda la presentación de propuestas alternativas razonables (técnica y ambientalmente viables) que tengan en cuenta los objetivos de protección medioambiental fijados a nivel internacional, comunitario, estatal y autonómico, así como el ámbito geográfico de aplicación del plan. Dichas propuestas alternativas serán exigibles cuando existan actuaciones con impactos críticos o propuestas de planes o actuaciones que no recojan criterios ambientales de referencia (9).

Aukera desberdinen ingurumen-azterketa beti alderatu beharko da 0 aukerarekin, hau da, planik ezarekin.

El examen ambiental de alternativas exigirá, cuando menos, un contraste con la alternativa 0 o no plan.

2.6.5.– Planak izan ditzakeen eraginak identifikatzea eta baloratzea.

2.6.5.– Identificación y valoración de impactos de las diferentes actuaciones del programa.

Ingurumenean eragin ditzaketen (10) kalterik garrantzitsuenak (11) eta haien arteko erlazioa identifikatzen saiatu beharko da.

El esfuerzo irá dirigido a identificar los probables (10) efectos significativos (11) en el medio ambiente y su interrelación.

IEEBren azterlanak eragin kritikoak (12) identifikatu beharko ditu, hau da, oro har onartutako arau eta azterlan teknikoetan ezarrita dauden muga-balio edo gidak gainditu ditzaketen aldaketaren jarduerak, horiek leuntzeko inolako aukerarik gabe.

El estudio de ECIA deberá identificar los impactos críticos (12), esto es, las actuaciones de la modificación que superen, sin posibilidad de atenuación, los valores límite o guía fijados en normas o estudios técnicos de general aceptación.

Ebaluatzeko erabiliko den metodologia adierazi beharko da eta horretarako, hala badagokio, kalteak balioesteko izandako zailtasun teknikoak, ezagutzazkoak edota esperientziazkoak zehaztuko dira eta zailtasun horiek nola gainditu diren.

La metodología utilizada para la evaluación deberá hacerse explicita, señalando, en su caso, las dificultades técnicas, de conocimiento y/o experiencia encontradas para valorar los impactos y como estas incertidumbres se han superado.

2.6.5.1.– Natura 2000 sarea.

2.6.5.1.– Red Natura 2000.

Trukutxo eremutik Izarraitzeko GKLra dagoen distantzia kontuan hartuta, lekua babesteko helburuetan eragin nabarmenak gertatzeko aukera gutxi dago. Dena den, puntu hori IEEBren azterlanak berak egiaztatu beharko du.

La distancia a la que se encuentra el ámbito de Trukutxo del LIC Izarraitz hace poco probable que se generen afecciones apreciables sobre sus objetivos de conservación. En cualquier caso, este extremo deberá ser constatado por el propio estudio de ECIA.

2.6.5.2.– Landaredia eta fauna.

2.6.5.2.– Vegetación y fauna.

Lehen aipatu den moduan, Trukutxo aldeko basoak gaur egun radiata pinuz eta atlantikoko belardiz osatuta badaude ere, badirela tokiko bertako zuhaizti txiki baina oso interesgarriak (haltzadi kantauriarrak eta harizti azidofiloak). Hala eta guztiz ere, gaur egun Trukutxon dagoen intereseko landaredian ez du kalte larririk sortuko. Larriena da, eremu hori artifizialduta ibaiertzak ingurumen aldetik berreskuratzeko izango den zailtasuna.

Tal y como ya se ha mencionado, si bien la mayor parte de la zona de Trukutxo está actualmente ocupada por una repoblación forestal de Pino radiata y prados atlánticos, aún se conservan pequeñas, pero interesantes, masas arboladas autóctonas (aliseda cantábrica y robledal acidófilo). De todos modos, no es tan preocupante la afección sobre elementos vegetales de interés actualmente presentes en Trukutxo como el impedimento que la artificialización de esta zona supone para su recuperación ambiental, especialmente en las mismas márgenes del río.

Bestalde, IEEBrako azterlanak zehaztu egin beharko du Trukutxon garatuko den industriak kalte larririk eragingo ote duen belatz handiaren (Falco peregrinus) bizimoduan.

Por otra parte, el estudio de ECIA deberá determinar si el desarrollo industrial de Trukutxo va a originar afecciones significativas sobre los hábitos del halcón peregrino (Falco peregrinus).

2.6.5.3.– Barnebide ekologikoak.

2.6.5.3.– Corredores Ecológicos.

Adierazi den bezala, Trukutxo aldea garatzearekin, eremu funtzional osoan zehar lotune ekologiko garrantzitsua den Urola ibaiaren tarte bat artifizialduko da. Gainera, ibaiaren ondoko beste tarte batzuk ere nahikoa artifizialduta daude dagoeneko; beraz, IEEBrako azterlanak ongi aztertu beharko du alor horren garapenak nola eragingo duen ibaiak barnebide ekologiko bezala betetzen duen funtzioan.

Tal y como ya se ha mencionado, el desarrollo del área Trukutxo implicaría la artificialización de un tramo del río Urola, que cumple un importante papel como conector ecológico a lo largo de todo el Área Funcional. Considerando además el grado de artifialización que ya sufre el río en tramos adyacentes, el Estudio de ECIA deberá analizar el impacto del desarrollo de este sector sobre la funcionalidad del río como corredor ecológico.

2.6.5.4.– Nekazaritzako lurzorua.

2.6.5.4.– Suelo agrario.

IEEBren azterlanak egun Trukutxo eremuan garatzen den nekazaritzaren aktibitatearen gaineko eragina zehaztu beharko du. Oinarritzat jotzen da planaren proposamenek nekazaritza-ustiategietan eragiten dituen ukipenak EAEko Nekazaritza eta Basozaintzaren Lurraldeko Arlo Planean dagokion atalean definituta dauden nekazaritzako aldagaietan oinarrituta ebaluatu beharko dira. Atal hori nekazaritzaren sektorean izango duen eraginaren ebaluazioari buruzkoa da eta egun hasierako onespena du. Ebaluatzeko orduan kontu hartu beharreko nekazaritzako aldagaiak honako hauek dira:

El Estudio de ECIA deberá valorar la afección a la actividad agraria que actualmente pueda desarrollarse en el área de Trukutxo. Se considera esencial que se evalúe la incidencia de las propuestas del plan sobre las explotaciones agrarias adscritas a dicha área, a partir de las variables agrarias definidas en el apartado correspondiente del PTS Agroforestal de la CAPV (actualmente aprobado inicialmente) relativo a la evaluación de la afección sectorial agraria. Las variables agrarias a considerar para la evaluación son:

a) Antolamendu-kategoria bakoitzean eragindako azalera.

a) Superficie afectada de cada categoría de ordenación.

b) Eragindako nekazaritzako ustiategien kopurua eta horien orientazio tekniko eta ekonomikoa.

b) Número de explotaciones agrarias afectadas y orientación técnico económica de las mismas.

c) Ustiategi bakoitzean izango duen eragina: partzelen zatiketa, azalera osoaren neurriak, forma, irisgarritasuna eta balio agrologikoa.

c) Afección a cada explotación: fragmentación de parcelas, dimensión, forma, accesibilidad, valor agrológico de toda su superficie.

d) Etorkizunean nekazaritzako unitate iraunkor gisa hartuta, zona horrek izango duen eragin orokorra.

d) Afección general a la zona como unidad agraria sostenible a futuro.

e) Kutsatzaileek igor ditzakeen emisioek eragindako azalerak.

e) Superficies afectadas por la posible emisión de contaminantes.

2.6.5.5.– Lurzoruaren kutsadura prebenitzea eta zuzentzea.

2.6.5.5.– Prevención y corrección de la contaminación del suelo.

Aldaketaren eraginpeko aldean lurzoruaren kalitatea bermatuko da, otsailaren 4ko 1/2005 Legeari, lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzekoari jarraituz. Bereziki, otsailaren 4ko 1/2005 Legearen, lurzorua ez kutsatzeko eta kutsatutakoa garbitzekoaren 17.1.d) artikuluari jarraituz, garai batean lurzorua kutsa zezakeen jardueraren bat egon den kokaguneari kalifikazioa aldatuko balitzaio, lurzoru horren kalitatearen adierazpena egin beharko da.

Deberá ser garantizada la calidad de los suelos afectados por la modificación, a los efectos de la Ley 1/2005, de 4 de febrero, para la prevención y corrección de la contaminación del suelo. En particular, y según establece el artículo 17.1.d) de dicha ley, deberá procederse al inicio de declaración de calidad del suelo en el supuesto de un cambio de calificación de un suelo que soporte o haya soportado una actividad o instalación potencialmente contaminante.

Lur-mugimenduak eta indusketa-lanak egiterakoan lurzoruan kutsadura atzemanez gero, jardueraren arduradun zuzenak horren berri eman beharko dio Udalari eta Euskal Autonomia Erkidegoan eskuduna den Ingurumen Organoari. Geratzen den lurzoruaren kalitatea kokaleku horretan jarriko den jarduerarako egokia dela bermatu beharko da.

La detección de indicios de contaminación de un suelo cuando se lleven a cabo operaciones de excavación o movimientos de tierras, obligará al responsable directo de tales actuaciones a informar de tal extremo al ayuntamiento correspondiente y al Órgano Ambiental competente de la Comunidad Autónoma. Deberá garantizarse, en todo caso, que la calidad del suelo remanente sea compatible con los usos previstos para el citado emplazamiento.

2.6.6.– Neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsaziozkoen proposamena.

2.6.6.– Propuesta de medidas protectoras, correctoras y compensatorias.

LPP egiterakoan ingurumen-irizpide estrategikoak sartzeak konpentsazio-neurri edota neurri zuzentzaileak ezartzeko beharra mugatu beharko luke. Edozein kasutan, planaren eragin negatibo posible eta esanguratsuenak, lehenago identifikatu direnak, prebenitzeko, zuzentzeko eta konpentsatzeko aurreikusitako neurriak zehaztuko dira.

La integración de los criterios ambientales estratégicos en la elaboración de la Modificación debería limitar la necesidad de establecer medidas correctoras y/o compensatorias. En cualquier caso, se especificarán las medidas previstas para prevenir, corregir y compensar los probables impactos negativos más significativos del plan, previamente identificados.

Azkenean egingo diren jarduerak eta kapital naturala galtzea eragiten dutenak konpentsatu egin beharko dira kapital hori handitzearen edota hobetzearen bitartez (Ingurumen Esparruko bigarren Programa (2007-2010). Bigarren Lehentasuna). Lehentasun honekin bat etorriz, Trukutxo eremuaren zabalera Amue eremuko ekonomia-jarduerak lekuz aldatzeak sortuko dituen beharretara egokitu beharko litzateke, neurriak gainditzea saihesteko. Era berean, aurreikusitako kapital naturala galtzea konpentsatu beharko litzateke Urola Kostako Eremu Funtzionaleko Lurraldearen Zatiko Planean planteatutako gainerako garapenen artean antzeko lurzoru kopurua libre utziz. Azkenik, Amue eremuan aurreikusitako bizitegi-garapenak Eremu funtzionaleko beste tokitan lurzorua libre uzteko aukera eman beharko luke.

Aquellas actuaciones que finalmente vayan a ser realizadas e impliquen una pérdida de capital natural habrán de ser compensadas mediante el incremento y/o mejora de dicho capital natural (II Programa Marco Ambiental 2007-2010. Segunda prioridad). En consonancia con esta prioridad, la dimensión del área de Trukutxo debería ajustarse a las necesidades reales derivadas de la relocalización de las actividades económicas del ámbito Amue, evitando sobredimensionamientos. A su vez, la perdida de capital natural prevista debería compensarse con la liberación equivalente de suelo entre el resto de desarrollos planteados en el Plan Territorial Parcial del Área Funcional de Zarautz-Azpeitia (Urola Costa). Finalmente, el desarrollo residencial previsto en la zona de Amue debería permitir liberar suelo en otras zonas del Área Funcional.

Plana edo programa garatzeko agirietarako ingurumen-jardunbideak ezarriko dira. Jardunbide horien helburua ondoren aipatuko diren ingurumen-arloko berariazko helburuak garatzea izango da, planaren fase honen garapenerako planen edo jardueren eragin kaltegarriak (larriak, gogorrak...) mugatzeko asmoz eta, ondorioz, gerora neurri zuzentzaile edota konpentsazio-neurriak ezartzeko beharra murrizteko asmoz. Beraz, hurrengo baterako edo bakarkako ebaluazioetan eta proposamenak aurkitzea eta zehaztea helburu duten planetan jaso beharreko irizpideak ezarri behar dira.

Se establecerán directrices ambientales para los documentos de desarrollo del plan o programa. El objetivo de estas directrices debe ser desarrollar los objetivos ambientales específicos, que seguidamente se señalan, con objeto de limitar los impactos negativos (críticos, severos…) de los planes o actuaciones de desarrollo de esta fase del plan y, en consecuencia, disminuir la necesidad de establecer medidas correctoras y/o compensatorias, a posteriori. Así pues, deberán fijarse los criterios a introducir en las evaluaciones conjuntas o individualizadas posteriores y en los planes cuyo objetivo sea localizar o concretar propuestas.

Ahal den neurrian, aurretiaz identifikatu behar da, planean aurreikusi diren jardueren artean, zeini egin ahal izango zaien ingurumen-ebaluazioa eta zeini ez, planak, neurri handiagoan edo txikiagoan, ondoren datozen helburuak gara ditzan:

En la medida de lo posible, deben identificarse, previamente, qué actuaciones -de las previstas en el plan- podrían estar sometidas a evaluación ambiental y cuáles no, con objeto de que el plan desarrolle los siguientes objetivos, en mayor o menor medida:

1) Energia berriztagarrien erabilera eta aprobetxamendua sustatzea.

1) Fomento de la utilización y aprovechamiento de energías renovables.

2) Energia-eraginkortasuna sustatzea.

2) Fomento de la eficiencia energética.

3) Hondakinen sorrera murriztea.

3) Minimización de producción de residuos.

4) Hiriko sistemetan natura-baliabideak aurreztea.

4) Ahorro de recursos naturales en los sistemas urbanos.

5) Mugikortasun iraunkorra sustatzea (13).

5) Fomento de la movilidad sostenible (13).

6) 2010. urterako berotegi-efektua eragiten duten gasen emisio guztiak, Kyotoko Protokoloan araututakoak, mugatzea.

6) Limitar para el año 2010 las emisiones totales de gases de efecto invernadero regulados en el Protocolo de Kyoto.

7) Dibertsitate biologikoa mantentzea.

7) Mantenimiento de la diversidad biológica.

Proposatuko diren neurri babesle, zuzentzaile eta konpentsaziozkoek kontuan izango dute:

La propuesta de medidas protectoras, correctoras y compensatorias tendrá en cuenta lo siguiente:

2.6.6.1.– Landaredia.

2.6.6.1.– Vegetación.

IEEBrako azterlanean landaredia babesteko, zuzentzeko eta konpentsatzeko neurriak proposatuko dira (Habitatei buruzko Zuzentarauan eta 16/1994 Legearen 39. artikuluan ezarritakoa betez (14)). Neurri horiek LZPan jaso beharko lirateke gero, industria alorra garatzeko jarraibide lotesle moduan, eta honakoa jasoko dute gutxienez:

El estudio de ECIA deberá proponer medidas protectoras, correctoras e incluso compensatorias en relación con la vegetación [de acuerdo con lo establecido por la Directiva Hábitats y con la Ley 16/1994 (14) (artículo 39)], que deberían ser recogidas por el PTP como pautas vinculantes para el desarrollo del sector industrial, y que incluirán al menos las siguientes:

a) Neurriak hartuko dira Urola ibaiaren ertzak ingurumen aldetik leheneratzeko. Ibaiertzetan landaredi trinkoa jarriko da ibaiertzetara ez iristeko, paisaiaren hesi bihurtu eta higadura egonkortzeko elementu gisa aritu dadin. Landaredi hori ohiko bertako zuhaitz eta zuhaixkaz osatuko da eta ibaien LAPan alde horretako eraikintzat ibaiertzarekiko utzi beharreko tartea adinako zabalera izango du.

a) Se adoptarán medidas para la recuperación ambiental de las márgenes del río Urola, estableciendo una franja de vegetación densa en torno a las orillas que impidan el acceso a ellas, y que actúe como barrera paisajística y elemento estabilizador de la erosión. La anchura de dicha franja, en la que se desarrollarán intervenciones de revegetación en base a especies arboladas y arbustivas autóctonas, será como mínimo la que establece el PTS de ríos como retiro a la edificación en esta zona.

b) Zuhaitzak eta zuhaixkak taldetan eta lerroetan kokatuko dira, inguruko landaredi naturalarekin bat egiteko.

b) Se procurará el establecimiento de agrupaciones y formaciones lineales de árboles y arbustos autóctonos, tratando de conectarlos con la vegetación natural presente en las inmediaciones.

c) Landareztatze bidez habitat naturalen antzekoak sortu nahi dira.

c) Las actuaciones de revegetación deberán ir encaminadas a recrear hábitats naturalizados.

d) Neurri zorrotzak hartuko dira prozesu inbaditzaileak eragin ditzaketen espezieak kontrolatzeko (Fallopia japonica, Cortaderia selloana, banbua, eta abar) lur-mugimenduetan edo landareztatze-garaian.

d) Se adoptarán estrictas medidas de control de la propagación de especies introducidas susceptibles de generar procesos invasivos (Fallopia japonica, Cortaderia selloana, bambú, etc.) a través de los movimientos de tierras o durante las tareas de revegetación.

e) Landareztatzeak edo landarediak berreskuratzeko lanek ez dute kalterik sortuko beste landare espezie batzuetan; arreta berezia jarriko da Trukutxoko meandroan, Urola ibaiaren ezkerreko ertzean dagoen haltzadi kantauriar lerroa zaintzeko.

e) Las actuaciones de revegetación o de recuperación de formaciones vegetales no deben implicar daños relevantes a otras formaciones o comunidades vegetales, con especial cuidado de mantener la franja de aliseda cantábrica presente en la margen izquierda del río Urola, en el meandro de Trukutxo.

f) Eremu horretako ingurumena berreskuratzeko jarritako mugek sor ditzaketen kalteak aztertu ondoren, IEEBrako Azterlanak eremu funtzionalaren beste alde batzuetan tokiko bertako landaredia berreskuratzeko konpentsaziozko neurriak proposatuko ditu, Trukutxoko aldaketan eragindako azalera berdinean edo handiagoan.

f) En base a los resultados del análisis de impactos derivados de limitar la recuperación ambiental del área, el estudio de ECIA propondrá medidas compensatorias de recuperación activa de vegetación autóctona en otras zonas del Área Funcional, en una superficie igual o superior a la afectada por la modificación en Trukutxo.

2.6.6.2.– Barnebide ekologikoak.

2.6.6.2.– Corredores Ecológicos.

IEEBrako Azterlanak neurriak proposatuko ditu Urola ibaia barnebide ekologikoa izaten jarraitu dezan, esaterako aurreko atalean proposatutakoa.

El estudio de ECIA debe proponer medidas que contribuyan a la funcionalidad como corredor ecológico del río Urola, tales como las citadas en el apartado anterior.

2.6.6.3.– Nekazaritzako lurzorua.

2.6.6.3.– Suelo agrario.

EAEko Nekazaritza eta Basozaintzaren Lurraldeko Arlo Planean dagokion atalean definituta dauden nekazaritzako aldagaietan oinarritutako ebaluazioa egin eta gero, neurri zuzentzaileak behar dituzten nekazari-ustiategien gaineko eraginak aurkitzen badira, IEEBren azterlanak honako neurriak kontuan izan beharko lituzke, nekazaritza-sektorearen egiturazko baldintzak hobetzeko:

Si tras la evaluación a partir de las variables agrarias definidas en el apartado correspondiente del PTS Agroforestal de la CAPV, se detectaran impactos sobre explotaciones agrarias que requirieran medidas correctoras, el estudio de ECIA debería tener en consideración las siguientes medidas orientadas a mejorar las condiciones estructurales del sector agrario:

a) Ustiategien neurriak berrezartzea.

a) Redimensionamiento de explotaciones.

b) Lekuz aldatutako ustiategiak lur alternatiboetan berriz jartzea.

b) Reimplantación en tierras alternativas de las explotaciones desplazadas.

c) Agroaldeak sortzea.

c) Creación de agroaldeas.

d) Eragindako ustiategien errentagarritasuna handitzea (ureztatzeko azpiegiturak, sarbideak, modernizazioa, etab.).

d) Aumento de la rentabilidad de las explotaciones afectadas (infraestructuras de riego, accesos, modernización, etc.).

e) Proiektua betearaztean lurra mugituko dela aprobetxatuz, lurzoruak hobetzea.

e) Mejora de suelos aprovechando movimientos de tierra en la construcción del proyecto.

f) Nekazaritza-eremuetako gizarte-zerbitzuak hobetzea.

f) Mejora de servicios sociales rurales.

g) Nekazaritza-eremuak infokomunikazio-azpiegiturez hornitzea.

g) Dotación de infraestructuras de infocomunicaciones al medio rural.

h) Nekazaritza-paisaia eta baliabide naturalak babesteko bideratutako neurriak.

h) Medidas encaminadas a la preservación del paisaje rural y de protección de los recursos naturales.

2.6.7.– Planaren eraginak gainbegiratzeko programa.

2.6.7.– Programa de supervisión de los efectos del plan.

Planak eta bere baitako jarduerek sor ditzaketen eragin garrantzitsuenak (15), positiboak nahiz neurri babesle eta zuzentzaileak behar dituztenak, eta bakoitzarentzako adierazleak identifikatu ondoren, horiek guztiak gainbegiratzeko arduraduna nor izango den adierazi behar da eta gainbegiraketa zein fasetan txertatuko duen plangintzaren sisteman, edo bestela, neurri horien iraupena eta maiztasuna zein izango den.

Identificados todos los probables efectos más (15) significativos del plan y sus actuaciones en el medio ambiente, tanto los positivos como los que requieren medidas protectoras y/o correctoras, y sus correspondientes indicadores, deberá señalarse la autoridad responsable de su supervisión y la fase en la que ésta la integrará en el sistema de planificación, o, en su defecto, su duración y frecuencia.

Adierazleak ezarriko dira, gutxienez, planak eta bere baitako jarduerek ingurumenean izan ditzaketen eragin esanguratsuenak (16) neurtzeko. Ingurumenaren gaineko eragin esanguratsuak badaude, jarraipen bat egin beharko da; horretarako adierazle batzuk ezarriko dira lehenik. Horixe egingo da plan honetan esanguratsuak izango diren ingurumen-helburu eta iraunkortasun-printzipioetan. Adierazleak ezartzeko, gutxienez, honako hauek aztertuko dira:

Se fijarán indicadores, al menos, para los probables efectos más (16) significativos del plan y sus actuaciones, en el medio ambiente. La existencia de efectos significativos en el medio ambiente requerirá de un seguimiento, para lo que será necesario fijar los indicadores correspondientes. Este será el caso de los objetivos ambientales y principios de sostenibilidad que resulten significativos en este plan. Para el establecimiento de estos indicadores, se revisarán, al menos, los siguientes:

a) Oinarrizko adierazleak (17) [eredu kausalean oinarrituta (18)].

a) Indicadores básicos (17) [sobre la base del modelo causal (18)].

b) Goiburuko ingurumen-adierazleak (19).

b) Indicadores ambientales de cabecera (19).

c) EAEko iraunkortasunaren adierazleak (20).

c) Indicadores de sostenibilidad en la CAE (20).

d) Europako egiturako adierazleak.

d) Indicadores estructurales europeos.

2.7.– Informazio eta kontsultarako moduak.

2.7.– Modalidades de información y consulta.

Hainbat planek eta programak ingurumenean duten eragina ebaluatzeari buruzko apirilaren 28ko 9/2006 Legearen 9 eta 10. artikuluetan ezarritakoa betetzeko, atal honetan informazioa eskatu eta kontsultak egiteko modua definitzen da, eta eragindako administrazio publikoak nahiz herritar interesatua identifikatzen dira.

En cumplimiento de lo establecido en los artículos 9 y 10 de la Ley 9/2006, de 28 de abril, sobre evaluación de los efectos de determinados planes y programas sobre el medio ambiente, en el presente apartado se define la modalidad de información y consulta, y se identifican las Administraciones públicas afectadas y el público interesado.

Informazio eta kontsultarako moduari dagokionez, erakunde sustatzaileak honako jarduerak burutuko ditu:

Por lo que respecta a la modalidad de información y consulta, el ente promotor realizará las siguientes actuaciones:

a) Eragindako administrazio publikoei eta herritar interesatuei (begiratu beheraxeago dagoen zerrendan) kontsulta egiteko planaren lehen agiria eta Ingurumenaren gaineko Eraginaren Ebaluazio Bateratuaren azterlana bidaliko zaizkie.

a) Consulta a las administraciones públicas afectadas y al público interesado (véase la lista más adelante) mediante remisión del primer documento del Plan y de su Estudio de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental.

b) Planaren lehen agiria eta Ingurumenaren gaineko Eraginaren Ebaluazio Bateratuaren azterlana jendaurrean jarriko dira Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariak argitaratuko den iragarki bidez, eta gutxienez 45 eguneko epea egongo da agiri horiek aztertu eta oharrak egiteko.

b) Información pública del primer documento del Plan y de su Estudio de Evaluación Conjunta de Impacto Ambiental mediante inserción de anuncio en el Boletín Oficial del País Vasco, disponiendo al menos 45 días para su examen y formulación de observaciones.

2.8.– Eragindako Administrazio Publikoak eta herritar interesatuak identifikatzea.

2.8.– Identificación de las Administraciones públicas afectadas y del público interesado.

Ondorengo Administrazio Publikoei eta herritar interesatuei egingo zaie kontsulta, gutxienez:

Las Administraciones públicas afectadas y público interesado objeto de consulta serán, cuando menos, las siguientes:

– Eusko Jaurlaritzako Kultura Ondarearen Zuzendaritza.

– Dirección de Patrimonio Cultural del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Landaren eta Itsasertzaren Garapeneko Zuzendaritza.

– Dirección de Desarrollo Rural y Litoral del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Osasun Saila.

– Dirección de Salud Pública del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Biodibertsitaterako eta Ingurumen Partaidetzarako Zuzendaritza.

– Dirección de Biodiversidad y Participación Ambiental del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Uren Zuzendaritza.

– Dirección de Aguas del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Ingurumenaren Kalitatearen Zuzendaritza.

– Dirección de Calidad Ambiental del Gobierno Vasco.

– Eusko Jaurlaritzako Larrialdiei Aurre Egiteko Zuzendaritza.

– Dirección de Atención de Emergencias del Gobierno Vasco.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Ingurumeneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Cultura de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Kulturako Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Medio Ambiente de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Gipuzkoako Foru Aldundiaren Mendietako eta Natura Inguruneko Zuzendaritza Nagusia.

– Dirección General de Montes y Medio Natural de la Diputación Foral de Gipuzkoa.

– Azpeitiko Udala.

– Ayuntamiento de Azpeitia.

– Ingurumena Kudeatzeko Sozietate Publikoa IHOBE.

– Sociedad Pública de Gestión Ambiental IHOBE.

– EHNE nekazaritza sindikatua.

– Sindicato Agrario EHNE.

– Ekologistak Martxan elkartea.

– Asociaciones ecologistas.

3.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian aipatutako erreferentzia-dokumentua argitaratzea.

3.– Ordenar la publicación del presente documento de referencia en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2007ko urriaren 16a.

En Vitoria-Gasteiz, a 16 de octubre de 2007.

Ingurumen sailburuordea,

El Viceconsejero de Medio Ambiente,

IBON GALARRAGA GALLASTEGUI.

IBON GALARRAGA GALLASTEGUI.

OHARRAK
NOTAS

(1) Apirilaren 28ko 9/2006 Legea, zenbait plan eta programak ingurumenaren gainean duten eraginaren ebaluazioari buruzkoa.

(1) Ley 9/2006, de 28 de abril, sobre evaluación de los efectos de determinados planes y programas en el medio ambiente.

(2) Otsailaren 21eko 32/2006 Dekretuaren bidez behin betiko onartuta eta 2006ko martxoaren 24ko EHAAko 59. zenbakian argitaratuta.

(2) Aprobado definitivamente por Decreto 32/2006, de 21 de febrero, y publicado en el BOPV n.º 59, de 24 de marzo de 2006.

(3) 2/2006 Legea, ekainaren 30ekoa, lurzoruari eta hirigintzari buruzkoa.

(3) Ley 2/2006, de 30 de junio, de Suelo y Urbanismo.

(4) Gune txiki samar eta ondo mugatuak batzen dituzte; gune horiek espeziearen iraunkortasunerako interesa duten elementuak izateagatik sentiberatasun handiko lekutzat hartzen dira. Habiak, umealdi-koloniak, lurraldeen toki nuklearrak, ugalketa-urmaelak edo babeslekuak dira eta toki horiek galtzeak edo hondatzeak ondorio kaltegarriak eta larriak ekarriko lizkioke poblazioari. Lekuen kokapena Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Foru Aldundiek edo Eusko Jaurlaritzak eskatutako eta argitaragabeko txostenetik edo ornitologia-elkarteek beren kabuz egindako txostenetik hartu dira.

(4) Agrupan a puntos o enclaves de mínima extensión y localización precisa, que representan lugares de sensibilidad extrema por contener elementos de interés para la persistencia de la especie. Se trata de nidos, colonias de cría, áreas nucleares de territorios, charcas de reproducción o refugios, cuya pérdida o deterioro supondría un hecho negativo y grave para la población. La ubicación de estos puntos se ha tomado de diversos informes inéditos encargados por la Diputación Foral de Álava, la Diputación Foral de Bizkaia, la Diputación Foral de Gipuzkoa o el Gobierno Vasco, o bien elaborados motu propio por asociaciones ornitológicas.

(5) Garrantzi komunitarioko espeziea. 4. artikulua: I. eranskinean aipatzen diren espezieen habitaterako bereziki zaintzeko neurriak hartuko dira, espezieak bere eremu propioan bizi eta ugaltzen direla ziurtatzeko.

(5) Especie de interés comunitario.– Artículo 4: las especies mencionadas en el anexo I serán objeto de medidas de conservación especiales en cuanto a su hábitat, con el fin de asegurar su supervivencia y su reproducción en su área de distribución.

(6) 167/1996 Dekretua, uztailaren 9koa, Itsas Fauna eta Landaredian Arriskuan dauden Espezieen Euskadiko Katalogoa arautzen duena (1996ko uztailaren 22ko EHAAko 140. zenbakia)(eta horren hedapenak).

(6) Decreto 167/1996, de 9 de julio, por el que se regula el Catálogo Vasco de Especies Amenazadas de la Fauna y Flora, Silvestre y Marina (BOPV n.º 140, de 22 de julio de 1996) (Y sus ampliaciones).

(7) Kontuan izan beharreko ingurumen mailako eraginak, arrazoizko probabilitate-maila aurreikus dakiekeenak izan daitezke. Arretaren printzipioa aplikatzea: ez da ziurtasun-kontua, kalte handiak eragin daitezkeelako probabilitatea baizik.

(7) Sugiere que los efectos medioambientales que se deben tener en cuenta son aquellos que se pueden prever con un grado de probabilidad razonable. Aplicar el principio de precaución: no es cuestión de certeza sino de probabilidad de que se den efectos significativos.

(8) Euskal Autonomia Erkidegoko ingurugiroa babesten duen otsailaren 27ko 3/1998 Lege Orokorraren 51. artikulua eta hirugarren xedapen iragankorra.

(8) Artículo 51 y disposición transitoria tercera de la Ley 3/1998, de 27 de febrero, General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco.

(9) Orokorrean balio duten arau eta azterlan teknikoetan ezarritako balio-gidak. EAEko Ingurumeneko Esparru Programa; Hirietako ingurumenari buruzko gai-estrategiaren gainean Batzordean egindako komunikazioa; Tokiko Agenda 21; Aalborg-eko gutuna (sinatuta baldin badago); 16/1994 Legea, Natura Zaintzeari buruzkoa; Kontseiluaren 1992ko maiatzaren 21eko 92/43/EE Zuzentaraua, habitat naturalak eta basa-landaredia eta fauna zaintzeari buruzkoa; Lurzorua eta Hirigintzako 2/2006 Legea, LAG, LAP…

(9) Valores guía fijados en normas o estudios técnicos de general aceptación: Programa Marco Ambiental de la CAPV; Comunicación de la Comisión sobre la Estrategia Temática para el Medio Ambiente Urbano; Agenda Local 21; Carta de Aalborg (si está suscrita); Ley 16/1994, de conservación de la naturaleza; Directiva 92/43/CEE, de conservación de hábitats naturales y de la fauna y flora silvestre; Ley 2/2006 de suelo y urbanismo; DOT, PTPs…

(10) Kontuan izan beharreko ingurumen mailako eraginak, arrazoizko probabilitate-maila aurreikus dakiekeenak izan daitezke. Arretaren printzipioa aplikatzea. Ez da ziurtasun-kontua, kalte handiak eragin daitezkeelako probabilitatea baizik.

(10) Sugiere que los efectos medioambientales que se deben tener en cuenta son aquellos que se pueden prever con un grado de probabilidad razonable. Aplicar el principio de precaución: no es cuestión de certeza sino de probabilidad de que se den efectos significativos.

(11) 2001eko ekainaren 27ko 2001/42 Zuzentaraua, II. eranskina, planek eta programek ingurumenean duten eragina ebaluatzeari buruzkoa. 2001/42 Zuzentaraua aplikatzea, 3.48-.61 bitarteko idatz-zatiak.

(11) Anexo II. Directiva 2001/42, de 27 de junio de 2001, relativa a la evaluación de los efectos de determinados planes y programas en el medio ambiente; -aptdo. 3.48 a 3.61- de la Aplicación de la Directiva 2001/42.

(12) 1. eranskina. Irailaren 30eko 1131/1988 EDko kontzeptu teknikoak. Errege Dekretu horren bidez onartu zen ekainaren 28ko 1302/1986 Legegintzako Errege Dekretua burutzeko araudia.

(12) Anexo 1. Conceptos técnicos del RD 1131/1988, de 30 de septiembre, por el que se aprueba el reglamento para la ejecución del RDL 1302/1986, de 28 de junio, de evaluación de impacto ambiental.

(13) Tokiko Agenda 21. Mugikortasun iraunkorrerako Udalerri Planak lantzeko gida praktikoa.

(13) Agenda Local 21. Guía práctica para la elaboración de Planes Municipales de movilidad sostenible.

(14) Ekainaren 30eko 16/1994 Legea, Euskal Herriko Natura zaintzeari buruzkoa.

(14) Ley 16/1994, de 30 de junio, de Conservación de la Naturaleza del País Vasco.

(15) Atzeman diren eta izan daitezkeen eraginetatik garrantzitsuenetan sakontzea komeni da plan-motaren arabera eta, batez ere, plana aplikatzeko fasearen arabera (I. eranskina 2001/42/EE Zuzentaraua aplikatzea-Gainbegiraketaren norabide praktikoa).

(15) De los probables efectos significativos identificados, puede resultar conveniente centrarse en los más pertinentes, en función del tipo de plan y, en concreto, de la fase de su aplicación (Anexo I - Orientación práctica de la supervisión -, de la Aplicación de la Directiva 2001/42/CE).

(16) Atzeman diren eta izan daitezkeen eraginetatik garrantzitsuenetan sakontzea komeni da plan-motaren arabera eta, batez ere, plana aplikatzeko fasearen arabera (I. eranskina 2001/42/EE Zuzentaraua aplikatzea–Gainbegiraketaren norabide praktikoa).

(16) De los probables efectos significativos identificados, puede resultar conveniente centrarse en los más pertinentes, en función del tipo de plan y, en concreto, de la fase de su aplicación (Anexo I - Orientación práctica de la supervisión -, de la Aplicación de la Directiva 2001/42/CE).

(17) EAEko ingurumenaren egoera lantzeko oinarri dira, eta Euskal Herriko Ingurumena babesteko Lege Orokorrean ezarrita dagoen bezala, hiru urtean behin landu beharko da.

(17) Sirven de base para la elaboración del Estado del Medio Ambiente en la CAPV que, tal y como señala la Ley General de Protección del Medio Ambiente del País Vasco, se debe realizar cada 3 años.

(18) Kate kausalaren eredu bat gaur egun DPSIR da (Driving forces, Pressures, State, Impacts, Responses/Mugimen-indarra, Presioa, Egoera, Inpaktua eta Erantzuna) / Un modelo actual para la cadena causal es el DPSIR.

(18) Un modelo actual para la cadena causal es el DPSIR / PFEIR (Driving forces, Pressures, State, Impacts, Responses/Fuerzas motrices, Presión, Estado, Impacto, Respuestas de los diversos agentes).

(19) Oinarrizko adierazleetatik adierazle gutxi batzuk aukeratzen dira eta horiek emango dituzte ezarri diren ingurumen-helburu nagusien joera orokorrak. Adierazle horiek, gainera, hazkunde ekonomikoaren eta ingurumenaren arteko hartu-emanak lotzen dituzte. Horiekin urteko txosten bat prestatzen da, Euskal Herriko ingurumenaren bilakaera modu erraz eta azkarrean adierazten duena.

(19) A partir de los indicadores básicos se selecciona un número reducido de indicadores que proporciona las tendencias globales de los objetivos ambientales prioritarios establecidos. Además, estos indicadores relacionan de forma agregada las interrelaciones existentes entre el crecimiento económico y el medio ambiente. Con ellos se elabora un informe anual que señala de forma sencilla y rápida la evolución ambiental del País Vasco.

(20) Euskal gizartearen bilakaera islatzen du bere osotasunean, hau da, ekonomia, gizarte eta ingurumen dimentsioetan. Europako egiturako adierazleetatik abiatuta ezartzen dira.

(20) Reflejan cómo avanza la sociedad vasca de manera integral, es decir, desde las dimensiones económica, social y ambiental. Se establecen a partir de los indicadores estructurales europeos.


Azterketa dokumentala


Análisis documental