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Boletin Oficial del País Vasco

222. zk., 2007ko azaroaren 19a, astelehena

N.º 222, lunes 19 de noviembre de 2007


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Euskal Herriko Unibertsitatea
Universidad del País Vasco
6290
6290

EBAZPENA, 2007ko urriaren 17koa, Euskal Herriko Unibertsitateko idazkari nagusiarena. Honen bidez agindua ematen da Ekonomia Aplikatua IV Sailaren Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren aldizkarian argitaratzeko.

RESOLUCIÓN de 17 de octubre de 2007, del Secretario General de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se ordena publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el Reglamento del Departamento de Economía Aplicada IV.

Unibertsitateak bere araubide propioa dauka erakundea antolatzeko, bere interesen defentsan aritzeko balio diona, Konstituzioak 27.10. artikuluan onartzen duen unibertsitateen autonomiatik eratorria. Araubide horri atxikita dago bere arauak egiteko erakundeak daukan ahalmena. Ahalmen horrez baliatuta, Unibertsitateak bere Estatutuak dauzka, erakundearen antolaketaren ezaugarri berezi diren arlo eta organoak erregulatzen dituzten oinarrizko arauak.

La Universidad cuenta con un régimen propio de autoorganización, poder ejercitable para la defensa de sus intereses propios, derivado del reconocimiento que la Constitución en su artículo 27.10 hace de la autonomía de las Universidades. Elemento sustancial de este régimen es la capacidad de autonormación. En ejercicio de esta capacidad la Universidad se dota de sus Estatutos, normas básicas que regulan por sí mismos aquellas materias y órganos que estructuran los rasgos esenciales de la organización universitaria.

Euskal Herriko Unibertsitatearen Estatutuetako 199. artikuluak dioenez, sailek arautegi bat izango dute euren gobernurako. Arautegia Saileko Kontseiluak egingo du, Gobernu Kontseiluak emandako oinarrizko arautegiari jarriki. Bestalde, Sailen Oinarrizko Arautegiko 4.2. artikuluak idazkari nagusiari eskuordetzen dio arautegiak onesteko eskumena, baldin eta txosten guztiak aldekoak izanik berariazko eskaririk egin ez bada Gobernu Kontseiluan aurkezteko.

El artículo 199 de los Estatutos de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea dispone que los Departamentos se regirán por un Reglamento elaborado por el Consejo de Departamento, siguiendo las directrices del Reglamento Marco de Departamentos, y aprobado por el Consejo de Gobierno. A su vez, el artículo 4.2 del Reglamento Marco de Departamentos delega en la Secretaría General la aprobación de los Reglamentos que cuenten con todos los informes favorables y respecto de los cuales no haya solicitud expresa de su elevación al Consejo de Gobierno.

Gobernu Kontseiluak irailaren 26an egin zuen bileran jakinarazi zen Ekonomia Aplikatua IV Sailaren arautegiari buruzko txosten guztiak aldekoak zirela eta, beraz, interesatuek zazpi eguneko epea zutela arautegia Gobernu Kontseilura bidaltzea eskatu nahi bazuten. Aipatutako epea igaro denez eskaerarik aurkezteke, arautegia onartutzat eman behar da, idazkari nagusiaren erabakiaren bidez (Sailen Oinarrizko Arautegiko 4.2. artikuluak eskuordetutako eskumena).

Con fecha 26 de septiembre se informó al Consejo de Gobierno que el Reglamento del Departamento de Economía Aplicada IV contaba con todos los informes favorables y se confirió un plazo de 7 días para que las personas interesadas solicitaran su elevación al Consejo de Gobierno. Transcurrido dicho plazo no se ha presentado ninguna solicitud, por lo que procede su aprobación mediante Resolución del Secretario General en virtud de la delegación prevista en el artículo 4.2 del Reglamento Marco de Departamentos.

2004ko martxoaren 12an Euskal Unibertsitate Sistemaren 2004ko otsailaren 25eko 3/2004 Legea argitaratu zen. Lege horrek 10.2. artikuluan dioenez, unibertsitateko gobernu organoek ematen dituzten aplikazio orokorreko xedapenak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu beharko ditu unibertsitateak, eta ez dira jarriko indarrean beren testu osoak argitaratu arte.

Con fecha 12 de marzo de 2004 se publicó en el BOPV la Ley 3/2004, de 25 de febrero de 2004, del Sistema Universitario Vasco. Esta Ley establece en su artículo 10.2 que las disposiciones de general aplicación que dicten los órganos de gobierno de la Universidad, serán publicadas en el Boletín Oficial del País Vasco y no entrarán en vigor hasta la íntegra publicación de sus textos.

Aipatutako guztia kontuan hartuta, honako hau

Por todo lo anterior,

EBATZI DUT:
RESUELVO:

Lehenengoa.– UPV/EHUko Ekonomia Aplikatua IV Sailaren Arautegia Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea agintzea.

Primero.– Ordenar la publicación en el Boletín Oficial del País Vasco del Reglamento del Departamento de Economía Aplicada IV de la UPV/EHU.

Bigarrena.– Arautegia indarrean sartuko da argitaratzen den egunean.

Segundo.– Este Reglamento entrará en vigor el mismo día de su publicación.

Hirugarrena.– Ebazpen honek administrazio bidea agortzen du, eta honen kontra, gura izanez gero, berraztertzeko errekurtsoa aurkez dakioke idazkari nagusiari hilabeteko epean, ebazpena argitaratzen denetik hasita. Bestela, administrazioarekiko auzi errekurtsoa jar daiteke Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzietako Salan, hilabete biko epean.

Tercero.– Contra esta Resolución que pone fin a la vía administrativa podrá interponerse recurso potestativo de reposición en el plazo de un mes a partir de su publicación, ante el Secretario General o recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco en el plazo de dos meses.

Leioa, 2007ko urriaren 17a.

Leioa, a 17 de octubre de 2007.

(Eskuordetzaz, 2005eko urriaren 26ko EHAA)

(Por delegación BOPV de 26 de octubre de 2005)

UPV/EHUko idazkari nagusia,

El Secretario General,

IÑAKI ESPARZA LEIBAR.

IÑAKI ESPARZA LEIBAR.

EKONOMIA APLIKATUA IV SAILAREN
REGLAMENTO DEL DEPARTAMENTO DE ECONOMÍA APLICADA IV
ARAUTEGIA
TÍTULO I
I. TITULUA
CONCEPTO, FINES, FUNCIONES
KONTZEPTUA, HELBURUAK, EGINKIZUNAK ETA EGOITZA
Y SEDE

1. artikulua.– Ekonomia Aplikatua IV Saila Euskal Herriko Unibertsitatearen saila da, ikerketa eta berezko duen jakintza-arloko irakaskuntza antolatu eta garatzeaz arduratzen den oinarrizko organoa. Bere funtzionamenduak eta erabakiek UPV/EHUko Estatutuetako, Sailen Oinarrizko Arautegiko eta aplikatu beharreko gainerako arautegiak bete beharko ditu.

Artículo 1.– El Departamento de Economía Aplicada IV es un departamento propio. Es el órgano básico encargado de organizar y desarrollar la investigación y el encargado de coordinar e impartir la docencia propia de su respectiva área de conocimiento. Su funcionamiento y acuerdos deberán respetar lo previsto en los Estatutos de la UPV/EHU, en el Reglamento Marco y en la demás normativa que le sea de aplicación.

2. artikulua.– Ekonomia Aplikatua IV Sailaren funtzioak hauexek dira:

Artículo 2.– Son funciones del Departamento de Economía Aplicada IV:

a) Bere eskumeneko jakintza-arloko irakaskuntza koordinatu eta ematea, eta hirugarren zikloko, doktoregoko eta berezko tituluak edo titulu espezializatuak lortzeko ikasketak antolatu eta garatzea.

a) Coordinar e impartir las actividades docentes del área de conocimiento de su competencia, así como organizar y desarrollar los estudios de tercer ciclo y de doctorado y otros conducentes a la obtención de títulos propios o de carácter especializado.

b) Bere eskumeneko jakintza-arloko ikerketa bultzatu eta laguntzea.

b) Impulsar y apoyar la investigación relativa al área de conocimiento de su competencia.

c) Lankidetzan jardutea UPV/EHUko eta beste erakunde publiko edo pribatu batzuetako sailekin, ikastegiekin eta unibertsitateko ikerketa-institutuekin, bai irakaskuntzaren arloan bai ikerketan.

c) Cooperar con otros Departamentos, Centros o Institutos Universitarios de Investigación, tanto de la UPV/EHU como de otras entidades públicas o privadas, en la realización de actividades docentes e investigadoras.

d) Zientziaren, teknikaren, giza zientziaren edo artearen alorreko eginkizunak sustatzea, bai eta espezializazioko edo unibertsitate hedakuntzako ikastaroak ere, eta horretarako behar diren lanak kontratatu eta burutzea, indarrean dagoen legeriaren esparruan betiere.

d) Promover la realización de actividades de carácter científico, técnico, humanístico o artístico, así como el desarrollo de cursos de especialización y de extensión universitaria, y contratar y ejecutar los trabajos correspondientes en el marco de la legislación vigente.

e) Kideen eguneratze zientifikoa eta pedagogikoa sustatzea zuzenean edo beste sail eta ikastegi batzuekin batera.

e) Fomentar la renovación científica y pedagógica de sus miembros, directamente o en coordinación con otros Departamentos o Centros docentes.

f) Aurrekontua gestionatzea, baliabideak administratzea eta saileko langileak gidatzea.

f) Gestionar su dotación presupuestaria, administrar los medios materiales y dirigir el personal adscrito o incorporado al mismo.

g) Sailaren urteko plana garatu eta betetzea.

g) Desarrollar y ejecutar la planificación anual del Departamento.

h) Urteko memoria egitea.

h) Elaborar su memoria anual.

i) UPV/EHUko gainerako organoei eginkizunak betetzen laguntzea.

i) Colaborar con los demás órganos de la UPV/EHU en la realización de sus funciones.

j) Saileko jakintza arloen ikasketa planak egiten parte hartzea, baita saileko jakintza arloekin zerikusia duten gainerako eginkizun guztietan ere, beren eskumenen esparruan betiere.

j) Participar en la elaboración de los planes de estudio y en todas aquellas actividades que afecten a todas las áreas de conocimiento integradas en el Departamento, dentro de sus competencias.

3. artikulua.– 1.– Ekonomia Aplikatua IV Sailaren administrazio egoitza Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean (Sarriko) dago. Agirre lehendakaria, 83. 48015 Bilbao.

Artículo 3.– 1.– La sede administrativa del Departamento de Economía Aplicada IV se ubica en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales (Sarriko). Avenida Lehendakari Agirre 83, 48015 Bilbao.

2.– Gobernu Kontseiluaren baimena behar da egoitza aldatzeko, eta aldaketa Saileko Kontseiluak proposatu behar du, arautegi honi jarraiki.

2.– El cambio de sede requerirá la autorización del Consejo de Gobierno, a propuesta del Consejo del Departamento adoptada conforme a este Reglamento.

II. TITULUA
TÍTULO II
ARAUBIDE JURIDIKOA
RÉGIMEN JURÍDICO

4. artikulua.– Sailaren araubide juridikoa.

Artículo 4.– Régimen Jurídico del Departamento.

1.– Saileko Kontseiluak oinarrizko arautegiari jarraituz osatutako arautegiaren babesean arautuko da saila.

1.– El Departamento se regirá por el Reglamento elaborado por su Consejo, respetando lo dispuesto por el Reglamento Marco.

2.– Ekonomia Aplikatua IV Sailak honako printzipio hauetara egokitu behar ditu egitura eta funtzionamendua:

2.– El Departamento de Economía Aplicada IV adecuará su estructura y funcionamiento a los principios de:

a) Unibertsitateko kide anitzeko eta kide bakarreko organo orokorren azpiko mendekotasunera.

a) Sometimiento a los órganos colegiados y unipersonales de carácter general de la Universidad.

b) Sail bakoitzaren barruan, kide anitzeko organoek kide bakarrekoen aldean duten nagusitasunera.

b) Predominio dentro del mismo Departamento de los órganos colegiados sobre los unipersonales.

III. TITULUA
TÍTULO III
EGITURA
ESTRUCTURA

5. artikulua.– Arloak.

Artículo 5.– Áreas.

Ekonomia Aplikatua IV Saila Ekonomia Aplikatua jakintza arlokoa da.

El Departamento de Economía Aplicada IV se inscribe en el área de conocimiento de Economía Aplicada.

6. artikulua.– Honako hauek dira saileko kideak: sailera atxikitako irakasleak, ikertzaileak eta administrazio eta zerbitzuetako langileak edo sailak bere baliabideen kontura kontratatutakoak, baita bekadunak, hirugarren zikloko ikasleak eta lehen eta bigarren zikloetako ikasleen ordezkariak ere.

Artículo 6.– Son miembros del Departamento el personal docente e investigador y el personal de administración y servicios adscrito al mismo o contratado con cargo a sus recursos propios, así como los becarios y las becarias, las y los estudiantes de tercer ciclo, y las y los representantes de los estudiantes de primer y segundo ciclo.

Artikulu honi dagokionez, bekadunei buruzko aipamenak ez ditu barne hartzen UPV/EHUko Estatutuetako 115.3 artikuluan aipatutako bekadun lankideak.

A los efectos del presente artículo la referencia a los becarios y las becarias no incluye a los becarios y las becarias de colaboración del artículo 115.3 de los Estatutos de la UPV/EHU.

IV. TITULUA
TÍTULO IV
GOBERNU, ORDEZKARITZA ETA ADMINISTRAZIO ORGANOAK
DE LOS ÓRGANOS DE GOBIERNO, REPRESENTACIÓN Y ADMINISTRACIÓN
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
DEFINIZIOA
DEFINICIÓN

7. artikulua.– Gobernu-, ordezkaritza- eta administrazio-organoak.

Artículo 7.– Órganos de gobierno, representación y administración.

1.– Sailaren gobernua kontseiluari eta zuzendariari dagokie.

1.– El gobierno del Departamento corresponde a su Consejo y al Director o Directora.

2.– Saileko kontseilua da sailetako kide anitzeko gobernu-, ordezkaritza- eta administrazio-organoa.

2.– El órgano colegiado de gobierno, representación y administración de este Departamento es su Consejo.

3.– Zuzendaria eta idazkari akademikoa dira kide bakarreko saileko gobernu, ordezkaritza eta administrazio organoak.

3.– Son órganos unipersonales de gobierno, representación y administración de un Departamento la Directora o el Director y el Secretario o la Secretaria Académica.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
KIDE ANITZEKO ORGANOAK
ÓRGANOS COLEGIADOS
I. ATALA
SECCIÓN I
SAILEKO KONTSEILUA
DEL CONSEJO DEL DEPARTAMENTO

8. artikulua.– Saileko kontseiluaren osaera.

Artículo 8.– Composición del Consejo de Departamento.

Honako hauek dira saileko kontseiluko kideak: zuzendaria, idazkaria, saileko irakasle funtzionario eta lan-kontratuko irakasle iraunkor guztiak, irakasle doktore ez iraunkor guztiak, sailera atxikitako doktore guztiak, sailera atxikitako gainerako irakasleen lau ordezkari, hirugarren zikloko ikasleen ordezkari bat, bigarren zikloko ikasleen ordezkari bat, lehenengo zikloko ikasleen ordezkari bat eta administrazio eta zerbitzuetako langileen ordezkari bat; betiere, talde horietako kiderik badago sailean.

El Consejo de Departamento estará formado por la Directora o el Director, el Secretario o la Secretaria, todas las profesoras y profesores funcionarios y contratados laborables permanentes del mismo, todos los profesores y profesoras doctores no permanentes, todos los doctores y doctoras adscritos al Departamento, y cuatro representantes del resto del profesorado adscrito al Departamento, una o un representante del alumnado del tercer ciclo, una o un representante del alumnado del segundo ciclo, un o una representante del alumnado del primer ciclo y otro u otra representante del Personal de Administración y Servicios siempre que existan miembros de los distintos colectivos que lo integran.

9. artikulua.– 1.– Lehenengo eta bigarren zikloko ikasleen ordezkarien agintaldia urtebetekoa da, eta saileko irakasleek eskolak ematen dituzten ikastegietako ikasle kontseiluen bitartez aukeratu behar dira.

Artículo 9.– 1.– Las y los representantes de alumnos de primer y segundo ciclo serán elegidos por un período anual a través de los Consejos de Estudiantes de los centros donde tenga docencia el Departamento.

2.– Hirugarren zikloko ikasleen ordezkaria saileko zuzendaritzak deituta urtero, abenduan, egingo den bileran aukeratu behar da. Bilerara honakoak deituko dira: saileko graduondoko berezko tituluetan eta doktorego programetan eta tesietan matrikulatutako ikasle guztiak (saileko irakasleak izan ezik) eta sailera atxikitako ikerketako bekadunak.

2.– El o la representante de los estudiantes de tercer ciclo será elegido en la reunión de todos los estudiantes matriculados en Programas y tesis doctorales y títulos propios de postgrado del Departamento (excluido el personal docente del Departamento) y becarios o becarias de investigación adscritos al mismo que, a tal efecto, se convocará anualmente por parte de la Dirección del Departamento.

10. artikulua.– Ordezkari izateari uztea.

Artículo 10.– Pérdida de la condición de representante.

Ordezkari-eginkizunak pertsonalak eta besterenganaezinak dira. Ordezkari izateari utziko zaio:

La condición de representante es personal e intransferible, perdiéndose por:

a) hilez gero edo ezintasuna izanez gero;

a) Fallecimiento o incapacidad.

b) hauteskundeak baliogabetuz gero;

b) Anulación del proceso electoral.

c) agintaldia amaituz gero;

c) Extinción del período de mandato.

d) dimisioa aurkeztuz gero;

d) Dimisión.

e) Ordezkaria aukeratu zuen sailekoa edo taldekoa izateari utziz gero;

e) Dejar de pertenecer al Departamento o al colectivo por el que se fue elegido o elegida.

f) Organoen elkarren segidako hiru bileratara edo txandakako bost bileratara justifikatu gabe huts eginez gero.

f) Por inasistencia injustificada a tres sesiones consecutivas del órgano o a cinco alternas.

11. artikulua.– Saileko kontseiluaren eginkizunak.

Artículo 11.– Funciones del Consejo del Departamento.

1.– Hauek dira Saileko Kontseiluaren eginkizunak:

1.– Son funciones del Consejo de Departamento:

a) Saileko zuzendaria hautatzea arautegiak xedatutakoari jarraiki.

a) Elegir al Director o Directora del Departamento conforme a lo establecido en el presente Reglamento.

b) Urteko txosten ekonomikoa, saileko irakaskuntzaren eta ikerketaren memoria, eta eginkizunen plana onartzea.

b) Aprobar el informe económico anual, la memoria docente e investigadora del Departamento y su Plan de actividades.

c) Urteko irakats-eskaintza programatu eta ebaluatzeko irizpideak onartzea.

c) Aprobar los criterios de programación y evaluación para la oferta docente anual.

d) Saileko langileei irakaslanak eta balizko aldaketak esleitu, arautegi honetako 28. artikuluari eta hurrengoei jarraiki.

d) Asignar el encargo docente de su personal y sus eventuales modificaciones, conforme a los artículos 28 y siguientes de este Reglamento.

e) Irakasgaien oinarrizko programak ezartzea, kasuan kasuko ikasketa-planaren barruan.

e) Establecer los programas básicos de las asignaturas en el marco del plan de estudios correspondientes.

f) Hirugarren zikloko, doktoregoko eta gainerako ikasketetako eskaintzak proposatzea (unibertsitateko berezko tituluetara bideratutako ikasketak izan edo ez), kasuan kasuko proposamenak eginez eta euren gain dituzten programen ezarpen eta koordinazio akademikoaz arduratuz. Edonola ere, doktorego programetako irakats-zama kasuan kasuko sailak entzun ondoren esleitu behar da.

f) Proponer las ofertas de estudios de tercer ciclo, doctorado y demás enseñanzas conducentes o no a títulos propios universitarios, elaborando las correspondientes propuestas y encargándose de la implantación y coordinación académica de los programas cuya responsabilidad tenga asignada. En cualquier caso, la atribución de la carga docente de los programas de doctorado deberá autorizarse oído el Consejo del Departamento afectado.

g) Legediak baimentzen dituen baldintzetan, doktorego-tesiak ebaluatu behar dituzten pertsonak izendatzeko proposamenak onartzea, baita bestelako epaimahaietako kideak ere.

g) Aprobar las propuestas de nombramiento de quienes hayan de evaluar las Tesis Doctorales, en los términos en que lo autorice la Ley, así como las y los miembros de los demás tribunales.

h) Irakasleei eta ikertzaileei ikerketa eginkizunetan eta ekimenetan laguntzea.

h) Apoyar las actividades e iniciativas investigadoras de su personal docente e investigador.

i) Plaza berriak eskatu eta saileko langileen lanpostuen zerrendan egin beharreko aldaketak proposatzea.

i) Solicitar la dotación de nuevas plazas y proponer las modificaciones oportunas de las relaciones de puestos de trabajo de su personal.

j) Irakasleen lanari buruzko txosten arrazoituak egitea, irakaskuntza-merezimenduak eskuratu eta kontratuak berritze aldera.

j) Informar motivadamente sobre la actividad docente del profesorado a efectos de la asignación de méritos docentes y de renovación de contratos.

k) Zientziaren, teknikaren eta artearen alorreko lanak egiteko Estatutuetako 141. artikuluan xedatutako kontratuak egiteko baimenak ematea, betiere, sailaren eskumenen esparruan eta Gobernu Kontseiluak onartutako araudiari jarraiki.

k) Autorizar la celebración de los contratos previstos por el artículo 141 de los Estatutos para la realización de trabajos científicos, técnicos o artísticos, en el marco de su competencia y con arreglo a la normativa aprobada por el Consejo de Gobierno.

l) Venia docendi eman behar denean, aurrez iritzia ematea.

l) Informar en su caso, con carácter previo, sobre la concesión de venia docendi.

m) Beharrezko bitartekoak sortu eta ekimenak egitea, saileko jardunaren kalitatea sustatu eta hobetzeko, baita gestio eraginkorra bermatzeko ere Europako, Estatuko eta Euskal Autonomia Erkidegoko programen baitan. Horretarako, unibertsitatean ezarritako ebaluazio-prozesuak sustatu eta horietan parte hartu behar du.

m) Crear los instrumentos necesarios y adoptar toda clase de iniciativas que contribuyan a la promoción y mejora de la calidad de la actividad universitaria del Departamento, así como para asegurar su gestión eficaz en el marco de los programas europeos, estatales y de la Comunidad Autónoma del País Vasco, impulsando y participando en los correspondientes procesos de evaluación establecidos institucionalmente.

2.– Orobat, honako eginkizun hauek ditu Saileko Kontseiluak:

2.– Igualmente, corresponde al Consejo de Departamento:

a) Gobernu Kontseiluari arautegien proiektuak eta, dagokionean, arautegien erreforma proiektuak aurkeztea.

a) Elevar al Consejo de Gobierno, para su aprobación, el Proyecto de Reglamento y, en su caso, el proyecto de su reforma.

b) Irakaskuntzaren ezaugarriak kontuan hartuta egoki denean, irakaskuntzaren zati bat beste erakunde batzuetan emateko proposamena egitea Gobernu Kontseiluari, Gobernu Kontseiluak berak baimendutako hitzarmeneko baldintzei jarraituz.

b) Proponer, en su caso, al Consejo de Gobierno que por razones de la naturaleza de la docencia, la enseñanza sea impartida parcialmente en otras instituciones en los términos del convenio que autorice el Consejo de Gobierno.

c) Jarduerak ikastegiekin koordinatzeko programak onartzea.

c) Aprobar programas de coordinación de sus actividades con los centros docentes.

d) Dagokionean, sailaren gune fisikoak esleitzeko irizpideak onartzea.

d) Aprobar, en su caso, los criterios para la asignación de los espacios físicos atribuidos al Departamento.

e) Arautegi honetan jasotako eskumenen esparruan, ordezkariak hautatzeko arauak ematea. Saileko zuzendariak deitu behar du hauteskundeetara, Hauteskunde Araubide Orokorrean xedatutakoari jarraiki.

e) Dictar, en el ámbito de las competencias recogidas en este Reglamento, las normas de desarrollo correspondientes a las elecciones de representantes, que serán convocadas por la Dirección del Departamento, respetando lo dispuesto por el Reglamento de Régimen Electoral General.

f) Indarrean dagoen legediak, UPV/EHUko Estatutuek eta horiek garatuko dituzten arauek zehaztutako gainerako guztiak, baita eskuordetzen zaizkionak ere.

f) Cuantas otras le otorguen la legislación vigente, los Estatutos de la UPV/EHU y sus normas de desarrollo, así como cuantas otras le sean delegadas.

II. ATALA
SECCIÓN II
KIDE ANITZEKO ORGANOEN
RÉGIMEN DE FUNCIONAMIENTO DE LOS ÓRGANOS COLEGIADOS

12. artikulua.– Bilera-motak eta bileren aldizkakotasuna.

Artículo 12.– Clases y periodicidad de las sesiones.

1.– Bileretarako deiak ohikoak eta ezohikoak izango dira.

1.– Las sesiones podrán ser ordinarias y extraordinarias.

2.– Bilerak, oro har, ohikoak izango dira. Kontseiluak, gutxien dela, ohiko bi bilera egingo ditu seihileko bakoitzean.

2.– Las convocatorias deberán ser, generalmente, para sesiones ordinarias. El Consejo celebrará, cuando menos, con carácter ordinario, dos sesiones por semestre.

3.– Ez ohiko bilerarako deia egingo dute aztertu beharreko gaiak direla-eta beharrezkoa denean edo aplikatu beharreko araudiak xedatutako kasuetan. Ezohiko bileretako gai-zerrendan ezin dira honako gai hauek agertu: aurreko akten onespena eta galde-eskeak.

3.– Las convocatorias serán para sesiones extraordinarias cuando la naturaleza del asunto lo requiera o así lo disponga la normativa aplicable. En el orden del día de las sesiones extraordinarias no se incluirá ni la aprobación de actas anteriores ni ruegos y preguntas.

4.– Presazko bilerak ezohikoak izango dira eta deia gutxienez 24 ordu lehenago egin behar da. Halakoetan, bileraren hasieran berretsi egin behar da bilera egiteko arrazoia benetan premiazkoa dela. Berresten ez bada, bilera bertan behera geratuko da besterik gabe.

4.– Las reuniones urgentes tendrán carácter extraordinario y podrán convocarse con una antelación de 24 horas como mínimo. En estos supuestos, al comienzo de la reunión deberá ser ratificada la urgencia de la convocatoria; la no ratificación supondrá la finalización automática de la sesión.

13. artikulua.– Bilerarako deia egitea.

Artículo 13.– Realización de la convocatoria.

1.– Saileko Kontseiluaren bileretarako deia zuzendariak egingo du. Gainera, saileko kideen heren batek edo irakasle doktoreen heren batek eskatzen badute, kontseiluaren bilerarako deia egin behar da. Bilera horiek ezohikoak dira eta eskaera egin eta zazpi egun balioduneko epean egin behar dira gehienez.

1.– Corresponde a la Dirección del Departamento realizar la convocatoria de las sesiones del Consejo del Departamento. Deberá, además, convocarse al Consejo a petición de un tercio de sus miembros o de un tercio de los profesores o profesoras doctores del Departamento, debiendo celebrarse la sesión con carácter extraordinario en el plazo máximo de siete días hábiles desde la solicitud.

2.– Bilerarako deia saileko idazkariak bideratuko du, denbora nahikoarekin eta, edonola ere, bileraren data baino hiru egun lehenago. Deialdian adieraziko da bilera non egingo den, zer ordutan, eta zeintzuk gai aztertuko diren bertan. Aztertu beharreko gaiei buruzko dokumentuak aurrerapen nahikoaz eskuratzeko aukera izan behar dute organoko kideek, eta, edonola ere, bilera baino 24 ordu lehenago.

2.– La convocatoria se formalizará por la Secretaría del Consejo con la suficiente antelación y como mínimo tres días antes de la celebración de la sesión; en ella se expresarán el lugar, la hora y el orden del día de la reunión. La documentación relativa al orden del día habrá de estar a disposición de los miembros del órgano con la suficiente antelación y, en todo caso, 24 horas antes de la reunión.

3.– Aztergaien zerrenda osatzen duten puntuak zehatz-mehatz jaso behar dira deialdian. Puntu horien artean, organoko kideen % 10ek, gutxienez, bilera baino gutxienez 48 ordu lehenago eskatutakoak agertu behar dira. Ezin da hartu gai-zerrendan agertzen ez diren puntuei buruzko erabakirik; hala ere, organoko kideen bi heren baino gehiago badaude bileran, eta bozkatu eta gehiengo osoak gaia premiazkoa dela uste badu, erabakia har daiteke.

3.– En todo caso han de especificarse con la debida precisión en la convocatoria los puntos que integran el orden del día, que deberán incluir los solicitados por al menos un 10% de los miembros del órgano, con al menos 48 horas de antelación sobre la fecha de la convocatoria. No podrá adoptarse decisión sobre ningún asunto que no figure incluido en el orden del día, a menos que estén presentes más de dos tercios de sus miembros y se declare la urgencia del asunto con el voto favorable de la mayoría absoluta de los presentes.

4.– Guztiak jakitun egon daitezen, deialdiak argitara eman behar dira kontseiluari dagokion egoitzan eta gainerako gune guztietan, eman ere organoetako kideei bileretarako deia egiten zaien egun berean.

4.– La convocatoria deberá hacerse pública en todas las sedes y demás espacios físicos donde el consejo tenga actividad para general conocimiento, el mismo día en que se comunique a sus miembros.

14. artikulua.– Kide izatea eta leku hutsak betetzea.

Artículo 14.– Condición de miembro y cobertura de vacante.

1.– Saileko kontseiluko ordezkari-eginkizunak pertsonalak eta besterenezinak dira.

1.– La condición de miembro del Consejo del Departamento es personal e intransferible.

2.– Kontseilua eratu ostean, hutsik geratzen diren lekuak kasuan kasuko zerrendetako ordezkoek bete behar dituzte. Aipatutako irizpideari jarraitu ondoren bete gabe geratzen den plaza-kopurua talde bateko kideen % 50 baino handiagoa edo organoko kideen % 30 baino handiagoa bada, hauteskunde partzialak egingo dira. Modu horretara hautatutakoek ordezkatu beharreko kideen agintaldia amaitu arte behar dituzte ordezkari eginkizunak.

2.– Constituido el Consejo, las bajas que se produzcan serán cubiertas con los o las suplentes de las respectivas listas. Caso de que el número de bajas no susceptibles de cobertura por la vía anterior afecte al 50% de miembros del estamento respectivo o al 30% de los miembros del órgano, se realizarán elecciones parciales para cubrir las bajas que se hubiesen producido. Quienes así resulten elegidos o elegidas conservarán su condición hasta la expiración del mandato a sustituir.

15. artikulua.– Saileko Kontseiluko kideen eskubideak eta betebeharrak.

Artículo 15.– Derechos y deberes de los miembros del Consejo del Departamento.

1.– Saileko Kontseiluko kideek kontseiluaren bileretara joateko eskubidea eta betebeharra dute, eta oinarrizko arautegiak ezartzen dizkien eginkizunak bete behar dituzte. Bileretara joanez gero, saileko kideek ez dituzte unibertsitateko gainerako eginkizunak bete behar, baina sailak beharrezko neurriak hartu behar ditu betebehar horiek bete egiten direla eta zerbitzua eman egiten dela bermatzeko.

1.– Los miembros del Consejo del Departamento tienen el derecho y el deber de asistir a sus reuniones debiendo desempeñar las funciones a las que estén obligados por el Reglamento marco. La asistencia a las sesiones eximirá de otros deberes universitarios, debiendo el Consejo del Departamento arbitrar las medidas oportunas para permitir el cumplimiento de este deber y el mantenimiento del servicio.

2.– Saileko kontseiluko kideek beren eginkizunak betetzeko beharrezko dokumentazioa eta informazioa eskatzeko eta eskuratzeko eskubidea daukate. Eskaria idatziz egin behar da eta eskari-egileak 48 orduko epean eskuratu behar du eskatutakoa.

2.– Cualquier miembro del Consejo podrá solicitar a la Dirección del Departamento el acceso a toda la documentación e información necesaria para el ejercicio de sus funciones. La documentación se solicitará por escrito y deberá estar a disposición de quien lo solicite en un plazo máximo de 48 horas.

16. artikulua.– Saileko Kontseiluaren osaera.

Artículo 16.– Constitución del Consejo del Departamento.

1.– Saileko kontseilua balioz eratzeko, beharrezkoa da kideen gehiengo osoa egotea lehen deialdian, edo kideen gutxienez heren bat egotea bigarren deialdian. Lehenengo eta bigarren deialdiaren artean, gutxienez, 30 minutuko tartea utzi beharko da. Edonola ere, zuzendariak eta idazkariak beti egon behar dute edo, bestela, euren ordezkoek.

1.– El Consejo del Departamento quedará válidamente constituido en primera convocatoria, con la presencia de la mayoría absoluta de sus miembros y, en segunda convocatoria, con la presencia de al menos la tercera parte de sus miembros. Entre la primera y la segunda convocatoria deberán transcurrir treinta minutos. En todo caso, será necesaria la asistencia del Director o la Directora del Consejo y de la persona que ocupe la Secretaría o, en su caso, de las personas que les sustituyan.

2.– Organoa eratzeko quorumari dagokionez, ez dira kontuan hartuko 18. artikuluari jarraituz eskuordetutako botoak.

2.– A los efectos de alcanzar el quórum constitutivo, no se computarán las delegaciones de voto reguladas en el artículo 18 de este Reglamento.

3.– Organoak bigarren deialdian eratzeko beharrezko quoruma bozketa guztietan da beharrezkoa.

3.– El quórum necesario para la constitución en segunda convocatoria habrá de mantenerse en toda votación.

17. artikulua.– Bileren nondik norakoak.

Artículo 17.– Desarrollo de la sesión.

1.– Kontseiluaren buruak bilera behar bezala gara dadila bermatuko du eta, horretarako arrazoirik egonez gero, bertan behera utzi ahal izango du.

1.– Corresponde a la Presidencia del Consejo asegurar un desarrollo ordenado de la sesión, que podrá suspender en cualquier momento por causa justificada.

2.– Eztabaidak aztergaiei jarraituz egingo dira. Dena dela, beharrezkoa izanez gero, kontseiluak bileraren ordena aldatzea erabaki dezake bilerako buruak egindako proposamenari jarraituz.

2.– Los debates se ajustarán al orden del día. No obstante, podrá ser alterada la secuencia por acuerdo del Consejo cuando así lo aconsejen las circunstancias y a propuesta de quien presida la sesión.

3.– Kontseiluko presidenteak, beharrezko ikusten badu, eztabaidaren denbora mugatu ahal izango du, bai eta gaiaren botazioa egin aurretik egon daitezkeen parte-hartzeen kopurua ere.

3.– La Presidencia del Consejo podrá limitar, si las circunstancias así lo aconsejan, el tiempo total del debate o el número de intervenciones sobre un tema antes de pasar a la correspondiente votación.

4.– Kontseiluaren buruaren iritziz egokia bada, kide ez diren pertsonak gonbida ditzake bilerara, gai zerrendako punturen batekin zerikusia duen iritzia edo informazioa eman dezaten. Aktan jaso egingo da bileran gonbidatuak izan direla, botoa emateko eskubidea izan ez arren.

4.– La Presidencia del Consejo podrá invitar a sus reuniones a personas que no pertenezcan al mismo cuando lo estime oportuno, con el objeto de que aporten opiniones o informaciones de interés para el Consejo en asuntos relacionados con algún punto del orden del día. Se hará constar en el acta de la reunión la asistencia de invitados, quienes en ningún caso tendrán derecho a voto.

18. artikulua.– Botazioa.

Artículo 18.– Votación.

1.– Erabakiak hartu ahal izateko, emandako boto baliodunen artetik gehiengo soila behar izango da, Estatutuek, ikastegiaren arautegiak edo gainerako lege-xedapenek beste gehiengoren bat eskatzen ez duten kasuetan izan ezik. Horrenbestez, proposamen bakarra izanez gero, onartu egingo da aldeko botoak kontrakoak baino gehiago badira. Bi proposamen daudenean, aldeko boto gehien lortzen duena onartuko da. Bi proposamen baino gehiago daudenean, emandako botoen gehiengoa lortzen duena onartuko da edo, lehenengo botazioan boto gehien lortu duten bi proposamenen artean, bigarren botazioan boto gehien lortzen dituena.

1.– Los acuerdos habrán de adoptarse por mayoría simple de votos válidamente emitidos, excepto en los supuestos en los que los Estatutos, el propio Reglamento del Departamento u otras disposiciones legales o reglamentarias exijan una mayoría diferente. En consecuencia, en caso de que existiera una única propuesta, ésta quedará aprobada si cuenta con más votos afirmativos que negativos. Si hubiera dos propuestas, se aprobará la que más votos obtenga. Habiendo más de dos propuestas, quedará aprobada aquella que obtenga la mayoría de los votos emitidos, o, en segunda votación, la que obtenga más votos de entre las dos más votadas en la primera votación.

Berdinketa izanez gero, berriro egin behar da botazioa; orduan ere berdinketa izanez gero, kontseiluko presidenteak kalitatezko botoa izango du.

En caso de votaciones con resultado de empate se efectuará una nueva votación y, si persistiera el empate, la Presidencia del Consejo deberá ejercer el voto de calidad.

2.– Botazioek isilpekoak izan behar dute, saileko kideren batek eskatzen badu. Dena dela, botazioek beti izan behar dute isilpekoak, pertsonei buruzkoak badira.

2.– La votación será secreta siempre que lo solicite algún miembro del consejo y, en todo caso, cuando afecte a personas.

3.– Aurkako botoa ematen dutenek eta horretarako arrazoia azaldu, ez dute erantzukizunik izango kide anitzeko organoak hartutako erabakietan. Halaber, abstenitzen direnak erantzukizunetik salbuetsita geratuko dira. Botazioa isilpekoa denean, interesdunak botoaren arrazoia azaltzen duen testua eman behar dio saileko kontseiluko idazkariari, boto txartelarekin batera. Boto txartelak eta testuak aktari erantsi behar zaizkio.

3.– Quienes voten en contra y hagan constar su motivada oposición quedarán exentos de la responsabilidad que, en su caso, pueda derivarse de los acuerdos del órgano colegiado. Asimismo quedaran exentos de responsabilidad quienes se abstengan. A tal efecto, cuando la votación sea secreta, el interesado o la interesada, en el mismo acto de votación, deberá entregar su papeleta a la Secretaría del consejo, junto con el texto explicativo de su motivada oposición, que quedarán adjuntados al acta.

4.– Saileko kideek boto bakar bat izan dezakete eskuordetuta. Organoetako kideek idatziz adierazi behar dute botoa eskuordetu egin dutela, eta idatzi hori bilerako aktari erantsi behar zaio.

4.– Cada miembro del Consejo podrá ejercer como máximo un voto delegado. La delegación deberá estar formalizada por escrito e incorporarse como anexo al Acta de la sesión.

5.– Kontseiluko kideek euren botoa eta horren azalpena agerraraz dezakete aktan, eta azalpen hori idatziz eman behar dute bozkatzean. Unibertsitateko beste organo batzuei egindako proposamenak badira, kideen boto partikularrak beti agerrarazi behar dira proposamenekin batera.

5.– Los miembros del Consejo podrán hacer constar en el acta su voto particular y los motivos que lo justifican, entregándolo por escrito en el momento de la votación. Cuando se trate de propuestas realizadas a otros órganos de la Universidad, los votos particulares de sus miembros se harán constar siempre conjuntamente con aquéllas.

19. artikulua.– Bileretako aktei buruzkoa.

Artículo 19.– Del acta de la sesión.

1.– Idazkariak bilerako akta egingo du. Akta bileran bertan edo hurrengoan onartu behar da, eta aktaren zirriborroa hurrengo bilerako gai zerrendari dagozkion dokumentuekin batera banatuko da. Akta onartu ostean, idazkariak sinatu eta batzarraren buruak ontzat eman behar du.

1.– La Secretaría levantará acta de la sesión. Las actas se deberán aprobar en la misma o siguiente sesión y los borradores de las mismas se adjuntarán a la documentación que acompaña el orden del día de aquélla. Una vez aprobadas serán firmadas por la Secretaría con el Visto Bueno de la Presidencia.

2.– Aktetan honako hauek jaso behar dira nahitaez: bilerara etorri direnen zerrenda eta bilera amaitu aurretik alde egin dutenen inguruko berariazko aipamena; gai-zerrenda; bileraren tokia eta ordua; bileran aztertutako puntuak; botazioak egin diren modua eta horien emaitzak; hartutako erabakien edukia eta, egoki joz gero, arrazoiaren azalpen laburra.

2.– El acta incluirá necesariamente la relación de miembros asistentes, con mención expresa de quienes antes de la finalización de la sesión hayan excusado su presencia, el orden del día, el lugar y la hora en la que se ha celebrado la sesión, los puntos tratados, forma y resultado de la votación y el contenido de los acuerdos adoptados, en su caso, con una sucinta motivación.

3.– Boto bereziak ere jasota egon behar dira aktan, baldin eta boto berezia eman duten kideek hala eskatzen badute. Kontseiluko kideek euren parte-hartzea edo proposamena aktetan hitzez hitz jasotzeko eska dezakete. Horretarako, idatziz aurkeztu behar dute testua eskaera egin eta segituan edo, bestela, kontseiluko buruak adierazitako epean.

3.– En el acta figurarán, a solicitud de los miembros del Consejo interesados, los votos particulares en su caso formalizados. Cualquier miembro del Consejo puede solicitar la trascripción íntegra de su intervención o propuesta siempre que la aporte por escrito de forma inmediata o, en su caso, en el término que determine la Presidencia del Consejo.

4.– Kontseiluko kideek aktan aldaketak egiteko proposamenak egin ahal izango dituzte akta onartzeko unean. Idazkariak egiaztatu egin behar ditu proposatutako aldaketak eta, gehiengoak aldeko botoa ematen badu, onartu egin behar dira.

4.– Los miembros del Consejo podrán proponer modificaciones al acta en el momento en que sea sometida a su aprobación. La Secretaría contrastará la propuesta de modificación que será aprobada con el voto favorable de la mayoría.

5.– Kontseilua aldatu baino lehen, biltzeko deia egin behar da onartzeke dauden akta guztiak onartzeko. Bilera hori egitea ezinezkoa bada, akten zirriborroak bidali behar zaizkie kontseiluko kide zirenei, eta hamar eguneko epea eman edukiari buruzko erreklamazioak egiteko. Ez bada aurkezten erreklamaziorik esandako epearen barruan, aktak onartutzat eman behar dira; erreklamaziorik aurkeztuz gero, berriz, kontseilu berriak egingo duen lehen bileran onartu behar dira.

5.– Previa a la renovación del Consejo se deberá convocar una sesión para la aprobación de las actas pendientes. En caso de que dicha convocatoria o sesión no hubiera sido posible, se remitirá el borrador de éstas a quienes eran miembros del Consejo, que dispondrán de un plazo de diez días para hacer reclamaciones sobre su contenido. En el caso de que no se produzcan reclamaciones sobre su contenido transcurrido dicho plazo, se considerarán aprobadas; en caso contrario, se someterán a su aprobación en la siguiente sesión del Consejo renovado.

6.– Aktak onartu eta egun berean, sailak egoitza daukan tokiko iragarki oholean argitaratuko dira, pertsonen intimitatea babestuta, eta saileko kideek eskuratu ahal izango dituzte kontsultetarako. Horrez gain, kopia bana bidaliko zaie kontseiluko kideei.

6.– El mismo día en que sean aprobadas las actas deberán hacerse públicas en el tablón de anuncios de la sede del Departamento donde quedarán a disposición de los miembros de departamento para consulta general, salvaguardando, en todo caso, la intimidad de las personas. Asimismo se enviará una copia de la misma a cada uno de los miembros.

20. artikulua.– Erabakiak argitaratzea.

Artículo 20.– Publicidad de los acuerdos.

1.– Idazkariak Saileko Kontseiluak hartutako erabakien fede eman behar du eta ziurtagiriak egin behar ditu.

1.– La Secretaría dará fe de los acuerdos adoptados por el Consejo del Departamento y librará las correspondientes certificaciones.

2.– Hartutako erabakiak argitara emango dira Sailaren iragarki-oholean, gehien dela hiru egun balioduneko epean eta pertsonen intimitatea babestuta. Horrez gain, kopia bana bidaliko zaie kontseiluko kideei. Edonola ere, kontseiluko idazkariak eta presidenteak erabakiak argitaratu egiten direla bermatu behar dute, eta argitaratu eta hilabetez daudela jendaurrean gutxienez.

2.– En un plazo máximo de tres días hábiles, salvaguardando debidamente la intimidad de las personas, se harán públicos, en la sede del Departamento, los acuerdos adoptados. Asimismo se enviará una copia de los mismos a cada uno de los miembros. En cualquier caso, la Secretaría y la Presidencia del Consejo deberán garantizar la efectividad y permanencia de la publicidad de los acuerdos adoptados como mínimo un mes desde su publicación.

21. artikulua.– Erabakiak betearazi eta jakinaraztea eta errekurtsoak.

Artículo 21.– Ejecutabilidad, notificación y recursos.

1.– Saileko kontseiluak hartutako erabakiek onartzen direnetik aurrera dute eragina, erabakian bertan kontrakorik adierazi ezean. Erabakien berri eman behar zaie kasuan kasuko organoei.

1.– Los acuerdos adoptados por el Consejo del Departamento serán efectivos desde su aprobación, si en los mismos no se hubiera dispuesto otra cosa. De los acuerdos se dará traslado a los órganos que corresponda.

2.– Pertsonei buruzko erabakiak, irakaslanak esleitzekoak eta lanpostuen zerrendan edo kontratuko langileen zerrendan eragina dutenak zuzenean jakinarazi behar zaizkie eragindakoei. Erabakiek jakinarazpena egiten den unetik aurrera dute eragina, eta jakinarazpenak Administrazio Prozeduraren Legean xedatutako moduan egin behar dira.

2.– Los acuerdos nominativos, los de asignación de docencia o los que afecten a la Relación de Puestos de Trabajo o el equivalente en personal contratado habrán de notificarse a las personas a las que afecten directamente. El acuerdo será efectivo desde el momento en que se produzca la citada notificación en los términos establecidos por la Ley de Procedimiento Administrativo.

3.– Kontseiluak hartutako erabakien kontra, alegia, arautegi honetako IV. tituluko II. kapituluan aipatutakoen kontra, gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari, erabakia hartu zen bilerako akta argitaratu eta hilabeteko epean.

3.– Contra los acuerdos del Consejo del Departamento relacionados en el Capítulo II del Título IV de este Reglamento es posible interponer ante el Rectorado el correspondiente recurso de alzada en el plazo de un mes desde la publicación del acta en el que se produjo el acuerdo.

4.– Pertsonei buruzko erabakien kontra gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari erabakia interesdunari jakinarazi eta hilabeteko epean.

4.– Contra los acuerdos nominativos es posible interponer el correspondiente recurso de alzada ante el Rectorado en el plazo de un mes desde la fecha de notificación del acuerdo al interesado.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
KIDE BAKARREKO ORGANOAK
DE LOS ÓRGANOS UNIPERSONALES

22. artikulua.– Xedapen orokorra.

Artículo 22.– Disposición general.

1.– Saileko pertsona bakarreko organoak zuzendaria eta idazkaria dira.

1.– Son órganos unipersonales del Departamento el Director o Directora y el Secretario o Secretaria.

2.– Saileko zuzendari eta idazkari akademiko karguetan aritzeko, arduraldi osoz aritu behar da, legedian xedatutako salbuespenetan izan ezik. Ezin da, inolaz ere, kargu batean baino gehiagotan aritu.

2.– Para el desempeño de los cargos de Dirección y Secretaría Académica del Departamento se requiere la dedicación a tiempo completo, sin perjuicio de las excepciones contempladas en la legislación. En ningún caso se podrá desempeñar más de un cargo.

I. ATALA
SECCIÓN I
SAILEKO ZUZENDARIA
DEL DIRECTOR O DIRECTORA DEL DEPARTAMENTO

23. artikulua.– 1.– Zuzendaria saileko kontseiluak aukeratu behar du saileko irakasle doktoreen artetik, eta errektoreak izendatu behar du.

Artículo 23.– 1.– El Director o Directora es elegido por el Consejo del Departamento, de entre su profesorado doctor perteneciente a los cuerpos docentes universitarios, y nombrado por el Rector o Rectora.

2.– Sailean zuzendaririk ez badago, horren berri eman beharko dio Idazkari Nagusiari saileko idazkariak edo, bestela, saileko kategoria eta antzinatasunik handieneko kideak, eta Saileko Kontseilua premiazko bilerara deitu, xedatutako baldintzak betetzen dituztenen artetik behin behineko zuzendari bat izenda dezan. Halakoetan, kategoria eta antzinatasunik handieneko kidea izango da bileraren buru, eta saileko zuzendari-eginkizunak beteko ditu. Artikulu honetan xedatutako eginkizunak betetzen ez badira, edo hiru hilabete baino gehiago igaro eta zuzendaririk aukeratu ez bada dena delakoagatik, errektoreak ofizioz izendatuko du behin-behineko zuzendaria, kasuan kasuko erantzukizunei kalterik egin gabe.

2.– En el supuesto de inexistencia de Director o Directora del Departamento, el Secretario o Secretaria del Departamento o, en su defecto, el miembro de mayor categoría y antigüedad lo notificará a la Secretaría General y convocará con carácter de urgencia al Consejo de Departamento para que designe a quien, cumpliendo los requisitos exigibles para ello, asumirá provisionalmente la Dirección del Departamento. La sesión será presidida por el miembro de mayor categoría y antigüedad, quien, entre tanto, ejercerá la Dirección del Departamento. En el supuesto de incumplimiento de las obligaciones que este artículo le impone o cuando por otras circunstancias transcurran más de tres meses sin elegir a un nuevo Director o Directora, el Rectorado, sin perjuicio de deducir las responsabilidades que en su caso se deriven, designará de oficio a quien transitoriamente haya de asumir la Dirección.

3.– Zuzendariaren agintaldia lau urtekoa da. Gehienez, bi agintaldi egin daitezke segidan.

3.– El mandato será de cuatro años. El número máximo de mandatos consecutivos será de dos.

4.– Zuzendariak Estatutuetako 250. artikuluan jasotako arrazoiengatik utziko du kargua. Zentsura-mozioa idatzi arrazoitu bidez aurkeztuko da saileko idazkaritzan, gutxienez kontseiluko kideen % 20k sinatuta, eta zuzendari izateko hautagai baten izena jaso beharko du. Behin mozioa aurkeztuta eta eskatutako baldintza guztiak betetzen dituela egiaztatu ondoren, zuzendariak kontseiluari dei egingo dio 72 orduko epean ezohiko bilera egiteko. Zentsura-mozioa aurkeztu eta hamabost eguneko epean, gehienez ere, egin beharko da bilera hori. Bilera horretan, lehenengo eta behin, zentsura-mozioa defendatuko du mozioa sinatu duen kideetako batek. Ondoren, hautagaiak hartuko du parte bere proposamena proposatzeko eta azaltzeko. Zentsura-mozioa jaso duenak erantzuna emango du eta ondoren, hitza eskatu duten saileko kontseiluko kideek hartuko dute parte txandaka, behin aldekoek, behin kontrakoek.

4.– El Director o la Directora cesa por las causas recogidas en el artículo 250 de los Estatutos. La moción de censura se presentará por escrito motivado en la Secretaría del Departamento con la firma de, al menos, el 20% de los miembros del Consejo y habrá de incluir el nombre de un candidato a Director/a. Una vez presentada la moción de censura y comprobado que reúne los requisitos exigidos, el Director/a convocará al Consejo de Departamento en el plazo de 72 horas, que se celebrará en el plazo máximo de quince días desde la presentación de la moción de censura. El debate se iniciará con la defensa de la moción de censura realizado por uno de los miembros del Consejo del Departamento. A continuación intervendrá el candidato a Director/a para proponer y explicar su proposición. Replica el Censurado y seguidamente intervendrán los miembros del Consejo del Departamento que soliciten la palabra, en turnos a favor y en contra.

Zentsura mozioa onartzeko, saileko kontseiluko kideen aldeko botoak kontrakoak baino gehiago izan behar dira. Saileko kontseiluak mozioa onartzen badu, zuzendariak dimisioa aurkeztuko du berehala. Onartu den mozioan jasotako hautagaia zuzendari hautatu dela joko da.

La censura quedará aprobada cuando voten a su favor mayor número de miembros del Consejo que el de los que lo hagan en contra. Si el Consejo de Departamento aprueba la moción, el Director/a presentará inmediatamente su dimisión. El candidato a Director/a incluido en la moción de censura aprobada se entenderá elegido como nuevo Director/a.

24. artikulua.– Irakaslanetatik salbuestea.

Artículo 24.– Exención de sus obligaciones docentes.

1.– Errektoreak irakaslanetatik salbuets dezake zuzendaria, eta arduraldia gehienez ere erdira murriztuta.

1.– El Director o la Directora podrá ser eximido por el Rectorado de sus obligaciones docentes hasta un máximo de la mitad de su dedicación.

2.– Agintaldia amaitzean, zuzendariak irakats betebeharretatik neurri berean salbuetsita egoteko eskubidea du uneko lauhilekoa bukatu arte, ohiko azterketa aldia barne. Horretarako, gutxienez hiru urte edo gehiago eman behar ditu karguan.

2.– Finalizado su mandato, tendrán derecho a mantener la misma reducción de sus obligaciones docentes hasta la finalización del cuatrimestre en curso, incluido el período de exámenes ordinarios, siempre que hayan permanecido en el cargo correspondiente durante un período igual o superior a tres años.

25. artikulua.– Saileko zuzendariaren eginkizunak.

Artículo 25.– Funciones de la Dirección del Departamento.

1.– Honako eginkizun hauek ditu saileko zuzendariak:

1.– Corresponden a la Dirección del Departamento las funciones siguientes:

a) Sailaren ordezkari izatea.

a) Representar al Departamento.

b) Saileko kontseiluko buru izatea eta, dagokionean, saileko batzorde iraunkorreko buru ere, saileko arautegiari jarraiki.

b) Presidir el Consejo del Departamento y, en su caso, su Comisión Permanente, de acuerdo con el Reglamento del Departamento.

c) Saileko kideen eskari eta proposamenak jaso eta bideratzea.

c) Recibir y canalizar las peticiones y sugerencias de los miembros del Departamento.

d) Saileko administrazio eta zerbitzuetako langileen funtzioak zuzentzea.

d) Dirigir funcionalmente al personal de administración y servicios adscrito al mismo.

e) Sailaren urteko memoria, eginkizunen plana eta txosten ekonomikoa egitea.

e) Elaborar la memoria anual, el Plan de actividades y el informe económico del Departamento.

f) Saileko kontseiluak hartutako erabakiak betetzea.

f) Ejecutar los acuerdos adoptados por el Consejo del Departamento.

g) Sailak eta saileko kideek irakats betebeharrak eta gainerako eginkizun akademikoak behar bezala betetzen dituztela bermatzea.

g) Garantizar la normal y efectiva impartición de la docencia y el correcto cumplimiento de los demás cometidos académicos por parte del Departamento y de sus miembros.

h) Sailean zientziaren, teknikaren, giza zientzien eta artearen alorreko ikerlanak egiteko beharrezko diren kontratuak sinatzea.

h) Suscribir los contratos del Departamento para la celebración de trabajos de investigación científica, técnica, humanística o artística.

i) Hirugarren zikloko eta doktoregoko ikasketak koordinatzea, programen arduradunekin batera.

i) Coordinar las enseñanzas de tercer ciclo y doctorado en colaboración con los responsables de los programas.

j) Eginkizunak betetzeko egoki diren batzordeak eratzea.

j) Designar cuantas comisiones juzgue oportunas para el ejercicio de sus funciones.

k) Isilpeko informazioa jasotzea eta diziplina espedientea irekitzeko proposamena egitea.

k) Ordenar la apertura de información reservada y la propuesta de apertura de un expediente disciplinario.

l) Saileko beste organoei agindu ez zaizkienak, unibertsitateko gobernu-organoek eskuordetutakoak eta Estatutuek edo indarrean dagoen legediak zehaztutako gainontzeko guztiak.

l) Cualesquiera otras que no estén encomendadas a otros órganos del Departamento, que le deleguen los órganos de gobierno universitario o que le sean asignadas por los Estatutos o la legislación vigente.

2.– Era berean, lankidetza-hitzarmenak sinatu behar ditu, Gobernu Kontseiluaren jarraibideek xedatutako baldintzetan.

2.– Le corresponderá, asimismo, la suscripción de convenios de colaboración en los términos que establezcan las directrices del Consejo de Gobierno.

II. ATALA
SECCIÓN II
SAILEKO IDAZKARIA
DEL SECRETARIO O SECRETARIA DEL DEPARTAMENTO

26. artikulua.– 1. Errektoreak izendatu behar du idazkaria, saileko zuzendariaren proposamenari jarraiki. Jardunean dauden irakasleak eta ikertzaileak izan daitezke idazkari.

Artículo 26.– 1.– El Rector o Rectora nombra al Secretario o Secretaria, a propuesta de la Dirección del Departamento. El nombramiento recaerá en personal docente e investigador en activo.

2.– Honako hauek dira kargua uzteko arrazoiak: dimisioa aurkeztea, heriotza, legezko ezintasuna, saileko kide izateari uztea eta zuzendariaren proposamenari jarraiki errektoreak hala erabakitzea.

2.– Cesará por dimisión, fallecimiento, incapacidad legal, por dejar de pertenecer al Departamento y por resolución del Rectorado, a propuesta de la Dirección.

3.– Idazkariari dagokio saileko idazkaritza akademikoak berezkoak dituen eginkizunak betetzea, baita zuzendariari laguntzea ere.

3.– Corresponde al Secretario o Secretaria el ejercicio de las funciones inherentes a la Secretaría Académica del Departamento, así como el apoyo a la Dirección del mismo.

4.– Idazkariak saileko kide anitzeko gobernu, ordezkaritza- eta administrazio-organoen jardunaren eta erabakien fede emango du; akta-liburuak egin eta zaintzeaz arduratuko da eta ziurtagiriak egingo ditu, hala erabakienak, nola saileko dokumentazio ofizialean ageri diren gertakarienak edo ekimenenak.

4.– El Secretario o Secretaria es el fedatario de los actos y acuerdos de los órganos colegiados de gobierno, representación y administración del Departamento, cuida de la formación y custodia de los libros de actas y libra las certificaciones oportunas de los acuerdos y de cuantos actos o hechos consten en la documentación oficial del Departamento.

V. TITULUA
TÍTULO V
IRAKASKUNTZA
DE LA DOCENCIA

27. artikulua.– Printzipio orokorrak.

Artículo 27.– Principios generales.

1.– Saileko kontseiluak irakaskuntza bere ziklo, diziplina eta ikasketa guztietan antolatuko du. Irakaskuntza fakultateko eta eskolako zuzendaritzarekin batera antolatu behar du, irakasleen eskariak oinarri hartuta. Edonola ere, ikasleek kalitateko irakaskuntza jasotzeko eskubidea dutela izan behar du kontuan.

1.– El Consejo del Departamento organizará la docencia en todos sus ciclos, disciplinas y estudios. La organización de la docencia deberá realizarse en coordinación con la Dirección de las Facultades y Escuelas en que haya de impartirse, y sobre la base de las solicitudes realizadas por el profesorado, teniendo presente en todo caso el derecho del alumnado a recibir una docencia de calidad.

Harremana bideratze aldera, sailak ordezkaria izendatu behar du irakaskuntza eman arren atalik ez duten ikastegietan.

En los Centros en que el Departamento imparta docencia, pero no exista Sección departamental de Centro, para facilitar las relaciones el Departamento designará un o una representante.

2.– Sailak aparteko arreta eman behar dio pixkana-pixkana euskarazko irakaskuntza ezarri eta euskaraz irakatsi eta ikertzeko oinarrizko material espezifikoak prestatzeari. Horretarako, hizkuntza normalizazioan aritzen diren unibertsitateko organo orokorrek eta ikastegietako euskara batzordeek egindako plangintzak izan behar ditu kontuan.

2.– El Departamento prestará especial atención a la progresiva implantación de la docencia en euskera y a la preparación del material básico específico que posibilite la docencia y la investigación en esta lengua, para lo cual deberá tener en cuenta la planificación realizada tanto por los órganos generales de la Universidad dedicados a la normalización lingüística como por la Comisión de Euskera del Centro.

3.– Sailak irakasgai guztiak esleituta daudela bermatu behar du, edozein dela ere hizkuntza. Euskarazko irakaskuntza guztia esleitu ostean, gaztelaniazkoa esleitu behar da. Alde horretatik, ezin da bereizketarik egin hizkuntzagatik, eta artikulu honetako hurrengo atalean aipatzen den proportzionaltasuna bermatu behar da. Beste hizkuntzetako irakasgaiak ere modu berean esleitu behar dira, beste hizkuntzarik baldin badago.

3.– El Departamento deberá garantizar la asignación de todas las asignaturas, cualquiera que sea su perfil lingüístico. Una vez que se haya asignado toda la docencia en euskera, la docencia en castellano se distribuirá entre el profesorado sin distinción alguna por perfiles lingüísticos y garantizando la proporcionalidad aludida en el siguiente apartado de este artículo. De igual manera se procederá, en su caso, en relación con la docencia en otros idiomas.

4.– Irakaskuntza proportzionalki banatu behar da saileko irakasleen artean, alderik izan litekeen arren ikastegien, jakintza-arloen eta hizkuntzaren arabera. Ikasturte berean proportzionaltasuna errespetatzerik ez dagoenean, ikasturte anitzeko epean ahalegindu behar da printzipio hori errespetatzen.

4.– El reparto de docencia deberá ser proporcional entre el profesorado del Departamento, sin perjuicio de las diferencias que por Centro, Área de Conocimiento y perfil lingüístico pudieran surgir. Cuando no pueda respetarse la proporcionalidad en el mismo curso, se buscará respetar este principio en una perspectiva plurianual.

5.– Edonola ere, irakasle guztiek irakasteko duten eskubidea bermatu behar da.

5.– En todo caso, se garantizará el derecho a la docencia de todo el profesorado.

28. artikulua.– Irakaslearen arduraldia.

Artículo 28.– Cómputos de dedicación.

1.– Irakasleen arduraldia urteka neurtu behar da.

1.– El cómputo de dedicación del profesorado se hará por períodos anuales.

2.– Ikasturte osorako kontratuetan bakarrik bana daitezke modu ez orekatuan eskolak; dena dela, irakaskuntza edo ikerkuntza arloko arrazoiak egon behar dira horretarako.

2.– La distribución desigual de la dedicación docente se podrá aplicar exclusivamente a relaciones de empleo que extiendan su vigencia a todo el curso académico, siempre que venga justificada por razones docentes o de investigación.

Irakaslan osoa lauhileko bakar batean pilatuta duten irakasleen kasuan, eta batez ere bigarren lauhilekoan dutenen kasuan, sailak hartu beharko du bere gain gehiegizko zama, baldin eta irakasleak bat-batean ordezkoa behar baldin badu. Izan ere, kasuan kasuko lauhilekoari dagokion irakaslana baino ezin izango du hartu bere gain ordezkoak.

En aquellos casos en que, concentrada la docencia en un único cuatrimestre, especialmente si se trata del segundo, se produzca una necesidad de sustitución sobrevenida, el Departamento deberá asumir la carga docente que el sustituto o sustituta no pueda contractualmente asumir.

3.– Saileko kontseiluak lan-baldintzen alorrean indarrean dauden erabakiak hartu behar ditu kontuan, batik bat, irakasle-kategoria jakin bat asteko eskola orduak murrizteko izan dezakeen eskubidea, lana eta familia bateratzeari buruzkoak edo dena delako egoera bereziei buruzkoak.

3.– El Consejo de Departamento deberá tener en cuenta los acuerdos que en materia de condiciones de trabajo se hubieran podido adoptar, en particular, en materia de reducción de horas lectivas semanales de una determinada categoría docente o en atención a la conciliación de la vida laboral y familiar u otras circunstancias especiales.

29. artikulua.– Eskolak esleitzeko irizpide orokorrak.

Artículo 29.– Criterios generales de asignación.

1.– Sailak kasuan kasuko jakintza-arloekin lotutako gaietako irakaslanak egokitu behar dizkie irakasleei. Hala ere, salbuespenezko egoeretan, sailak antzeko jakintza-arloetako gaiak eslei diezazkieke irakasleei, irakaskuntza eman egiten dela bermatzearren.

1.– El Departamento asignará a los profesores y profesoras tareas docentes en materias vinculadas a su Área de Conocimiento. Sin embargo, en casos excepcionales, y al objeto de garantizar la impartición de la docencia, el Departamento podrá asignar a su personal docente materias de Áreas de Conocimiento afines.

2.– Salbuespenak gorabehera, irakasleek atxikipenaren arabera hala dagokien ikastegian emango dituzte eskolak. Hala ere, zerbitzuaren premiak eta ikasleen interesak direla-eta, irakasleari beste ikastegi bateko eskolak eslei diezazkioke, baina erabaki hori arrazoitu egin beharko da. Premiazko egoeratan, zuzendariak berak banatuko ditu eskolak. Erabaki hori zuzenean ezarriko da, baina saileko kontseiluak berretsi beharko du.

2.– En principio la docencia se asignará a cada profesora o profesor en su Centro de adscripción. Sin embargo, por necesidades del servicio y en atención al interés del alumnado, en casos debidamente justificados, se podrá asignar docencia en un Centro distinto al de destino de la profesora o profesor. Cuando por su urgencia esta asignación deba ser adoptada por el Director o Directora del Departamento, la decisión, que será directamente aplicable, deberá ratificarse por el Consejo de Departamento.

3.– Arduraldi partzialean ari diren eta aldi berean beste jarduera batean aritzeko baimena duten irakasleen kasuan, saileko kontseiluak bateragarritasun-baimenean adierazitako ordutegia errespetatu behar du, irakasleak bestelakorik berariaz onartu ezean. Horrek ez du esan nahi irakasle horiek eskolak ordutegi jakin batean emateko eskubidea dutenik, edo UPV/EHUk unibertsitateaz kanpoko lanpostuan izan ditzakeen aldaketak besterik gabe onartu behar dituenik.

3.– En cuanto al profesorado en régimen de dedicación a tiempo parcial que tenga reconocida o autorizada la compatibilidad para el ejercicio de otra actividad, el Consejo de Departamento, salvo aceptación expresa por parte del interesado o interesada, respetará la franja horaria contemplada en la autorización o reconocimiento de compatibilidad. Lo anterior no podrá entenderse, con todo, como un derecho de dicho profesorado a que en cualquier caso deba serle adjudicada docencia en horario determinado, ni supondrá asumir automáticamente por parte de la UPV/EHU los eventuales cambios en el puesto desarrollado fuera de la Universidad.

30. artikulua.– Eskolak esleitzeko erabakia eta lehentasun-irizpideak.

Artículo 30.– Acuerdo de asignación y criterios de preferencia.

1.– Irakasleek beren lehentasunak adierazi aurretik, Saileko Kontseiluak eskolak esleitzeko irizpide osagarri eta orokorrak erabaki ditzake, arrazoitu egiten baditu eta titulu honetan xedatutakoa errespetatzen badu, betiere.

1.– Antes de solicitar al profesorado sus preferencias docentes, el Consejo del Departamento podrá adoptar motivadamente criterios adicionales y de carácter general de asignación de la docencia, respetando lo dispuesto en el presente Título.

2.– Eskolak esleitzeko azken erabakiak irakasgai guztiak hartu behar ditu kontuan eta, ahal dela, alderdi guztiek eman behar dute ontzat hein batean. Era berean, UPV/EHUn kide bakarreko karguak dituzten saileko irakasleak ere hartu behar dira kontuan.

2.– El acuerdo final de asignación de docencia deberá cubrir la totalidad de las asignaturas y, en la medida de lo posible, proporcionar cierta satisfacción para todas las partes afectadas. Deberá igualmente atender la situación del profesorado del Departamento que desempeñe cargos académicos unipersonales en la UPV/EHU.

3.– Erabakirik ez badago eta irakasle batek baino gehiagok eskatu baditu eskola berak, honakoaren arabera banatuko dira ikasketa planetako enborreko irakasgaiak, nahitaezkoak eta hautazkoak:

3.– A falta de acuerdo, cuando la impartición de una misma asignatura sea solicitada por más de una profesora o profesor, la asignación de las asignaturas troncales, obligatorias y optativas, nominalmente previstas en los Planes de Estudios se realizará teniendo en cuenta el siguiente orden de preferencia:

a) Karrerako irakasle funtzionarioek eta kontratuko irakasle iraunkorrek lehentasuna dute bitarteko eta aldi baterako irakasleen aldean.

a) Los funcionarios o funcionarias de carrera y las contratadas o contratados permanentes sobre el profesorado con un vínculo interino o temporal.

b) Kategoria akademikorik handieneko irakasleek lehentasuna dute, honako ordena honetan:

b) El profesorado de mayor categoría académica, en el orden siguiente:

– Unibertsitateko katedradunek eta irakasle osoek.

– Catedrático o Catedrática de Universidad y Profesora o Profesor Pleno.

– Unibertsitateko irakasle titularrek, unibertsitate-eskoletako katedradunek eta irakasle agregatuek.

– Profesora o Profesor Titular de Universidad, Catedrático o Catedrática de Escuela Universitaria y Profesora o Profesor Agregado.

– Unibertsitate-eskoletako irakasle titularrek, irakasle lankideek eta irakasle elkartuek.

– Profesora o Profesor Titular de Escuela Universitaria, Profesora o Profesor Colaborador y Profesora o Profesor Asociado.

– Irakasle atxikiek.

– Profesor o Profesora Adjunto.

– Laguntzaileek.

– Ayudante.

c) Irakasle doktoreek ez doktoreek baino lehentasun handiago izango dute.

c) El profesorado doctor sobre el profesorado no doctor.

d) Kidegoko antzinatasun edo kontratu kategoriarik handieneko irakasleak. Antzinatasuna neurtzeko, arduraldi partzialeko zerbitzuak haztatu egin behar dira 0,5 koefizientea erabilita.

d) El profesorado con mayor antigüedad en el Cuerpo o categoría contractual. Para la realización del cómputo de antigüedad al que se hace referencia la prestación de servicios en régimen de dedicación a tiempo parcial se ponderará con el coeficiente 0,5.

4.– Aurreko irizpideen bitartez lehentasuna ezartzerik ez badago, zozketa egin behar da.

4.– En el caso de que con los criterios anteriores no sea posible establecer una preferencia, se realizará un sorteo.

5.– Irakasgai bat baino gehiago direnean adostasunik gabekoak, irakasleek adierazitako prozedurari jarraiki aukeratuko dute lehenengo irakasgaia, eta, ondoren, txanda pasatuko dute eta lehentasun hurrenkerako azkenak izango dira.

5.– Cuando la falta de acuerdo afecte a varias asignaturas, una vez elegida por el procedimiento indicado la primera asignatura respectiva, el profesor o profesora cederá su turno, pasando al último lugar del orden de preferencia establecido.

6.– Irakasgai edo talderen bat ez badu inork eskatu, artikulu honetako 3. atalean zehaztutako kontrako hurrenkerari jarraituko zaio, baldin eta aldez aurretik Saileko Kontseiluak ez badu beste irizpiderik zehaztu. Irizpide horien arabera ezinezkoa bada lehentasuna zehaztea baldintza berdintasuna dagoelako, zozketa egingo da.

6.– Para la asignación de las asignaturas o grupos no solicitados por ningún profesor o profesora, se procederá, siguiendo de forma inversa los criterios del apartado 3 de este artículo, salvo que por Consejo del Departamento se establezca, con carácter previo, al proceso de asignación docente otro criterio, en caso de que con los criterios anteriores no sea posible establecer una preferencia entre el profesorado por encontrarse éstos en igualdad de condiciones se realizará un sorteo.

31. artikulua.– Erabakiak argitaratzea eta errekurtsoak.

Artículo 31.– Publicidad y recursos.

1.– Saileko Kontseiluak eskolak eta urteko irakaslanak esleitzeko irizpideei buruz hartzen dituen erabakiak berehala argitaratu behar dira, azaroaren 26ko 30/1992 Legeko 57.2., 59.5.b) eta 60. artikuluetan xedatutako ondorioetarako. Saileko idazkaritzan jasota egon behar da zein egunetan argitaratu diren erabakiak saileko iragarki-oholetan, eta, hain zuzen ere, egun horretatik aurrera hasiko da kontatzen errekurtsoak jartzeko epea, baldin eta errekurtsorik jartzeko aukerarik badago. Sailak erabakien edukiaren eta erabaki horiek eskuratzeko moduaren berri eman behar die irakasleei.

1.– Los acuerdos adoptados por el Consejo del Departamento sobre los criterios de asignación de docencia y el encargo docente anual serán inmediatamente publicados a los efectos previstos en los artículos 57.2, 59.5.b) y 60 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, debiendo quedar en la Secretaría del Departamento constancia de la fecha de su publicación en los tablones del Departamento, fecha a partir de la cual se contarán, en su caso, los plazos de recurso. El Departamento comunicará a su profesorado el contenido de los citados acuerdos o el modo en que pueden acceder al mismo.

2.– Irakasle bakoitzaren irakaslanak interesdunei jakinarazi behar zaizkie, eta jasota egon behar da sailak jakinarazpena egin duela edo interesdunak jakinarazpena jasotzeari uko egin diola.

2.– El encargo docente individual será notificado a los interesados o interesadas, debiendo quedar constancia en el Departamento de la efectiva notificación o, en su caso, de la negativa del interesado a recibirla.

3.– Saileko kontseiluek eskolak esleitzearen inguruan erabakitakoaren kontra gorako errekurtsoa aurkez dakioke errektoreari, erabakia argitaratu eta hilabeteko epean.

3.– Contra el acuerdo de asignación de docencia adoptado por el Consejo de Departamento podrá interponerse recurso de alzada ante el Rectorado en el plazo de un mes desde la publicación del acuerdo de referencia.

32. artikulua.– Tutoretzak.

Artículo 32.– Tutorías.

1.– Sailak ikasleen interesak eta beharrizanak hartu behar ditu kontuan ikasleentzako tutoretza orduak finkatzerakoan. Halaber, ikasleek zerbitzu hau behar bezala erabil dezaten ahalegindu behar dute eta, horretarako, astean gutxienez bi egun finkatu behar dituzte.

1.– El Departamento, al fijar el horario de tutoría del alumnado, deberá atender a los intereses y necesidades de éste y a facilitar que por parte del alumnado pueda utilizarse este servicio con racionalidad, para lo cual, con carácter general, en período de actividad docente deberán fijarse al menos dos días a la semana.

2.– Irakasle jakin bati kontratatutako irakaskuntza osoa esleitu ez arren, tutoretza-ordu guztiak bete behar ditu. Ordu horiek ezin dira pilatu, eta ikasturte osoan barrena bete behar dira.

2.– Con independencia de que un determinado docente no tenga asignada toda la docencia contratada, las horas de tutoría deben realizarse en su totalidad, no son susceptibles de acumulación y deben realizarse durante todo el curso académico.

33. artikulua.– Ezintasunen bat duten ikasleak.

Artículo 33.– Alumnado con discapacidad.

Ezintasunen bat duten ikasleen egoera dela-eta, sailak behar adina egokitu behar du metodologia, eta ikasle horien beharrizanen araberako tutoretza-orduak finkatu behar ditu.

Cuando las circunstancias del alumnado con discapacidad así lo requieran, los Departamentos procederán a realizar las adaptaciones metodológicas precisas y establecerán tutorías específicas en función de sus necesidades.

VI. TITULUA
TÍTULO VI
IKERKETA, GARAPENA
DE LA INVESTIGACIÓN, DESARROLLO E INNOVACIÓN

34. artikulua.– Honako hauek dira saileko ikerkuntzaren helburu nagusiak:

Artículo 34.– Son objetivos que presiden la actividad investigadora del Departamento:

a) Saileko irakasleen eta ikertzaile-taldeen ikerketa lana bideratu eta sustatzea.

a) Posibilitar y potenciar la labor de investigación del profesorado y de los grupos de investigación integrados en el Departamento.

b) Ikertzaile berrien trebakuntza sustatzea.

b) Fomentar la preparación de nuevos investigadores o investigadoras.

c) Ziklo guztietako ikasleak ikerketa-arloekin harremanetan jartzea.

c) Vincular al alumnado de los distintos ciclos a las áreas de investigación.

d) Doktorego-tesiak eta ikerketak zuzen daitezen eta haien jarraipena egin dadin bultzatzea, eginkizun horiek irakasleen gutxieneko betebeharren artean sartuz.

d) Incentivar la dirección y seguimiento de investigaciones y tesis doctorales, contabilizando dicha ocupación de cara al cumplimiento de las obligaciones mínimas del profesorado.

e) Zientzia arloko harremanak izatea beste sail, unibertsitate eta ikerketa, garapen eta berrikuntza zentroekin eta haiekin batera askotariko jakintza-arloetako proiektuak egin daitezen bultzatzea.

e) Mantener relaciones de intercambio científico con otros Departamentos, Universidades y Centros de investigación y desarrollo e innovación, fomentando la realización de proyectos interdisciplinares.

f) Unibertsitateko ikerketaren eta testuinguru sozio-ekonomikoaren arteko lotura sustatzea. Horretarako, irakasleek eta ikertzaileek ikerketa- eta aholkularitza-kontratuak eta hitzarmenak sinatu behar dituzte.

f) Promover la vinculación entre la investigación universitaria y el entorno socioeconómico mediante la celebración de contratos y convenios de investigación y/o asesoramiento a través del personal docente e investigador.

g) Gizarteak unibertsitateko ikerketaren emaitzen berri izan dezan bideratzea.

g) Facilitar la transferencia a la sociedad de los resultados de la investigación universitaria.

35. artikulua.– 1.– Saileko kontseiluak urte anitzetarako ikerkuntza-planak egin behar ditu, baliabideen eta langileen alorreko beharrizanak azalduko dituztenak. Jarraian, beharrizan horiek Ikerketa, Garapen eta Berrikuntzako Batzordeari aurkeztu behar zaizkio.

Artículo 35.– 1.– El Consejo de Departamento elaborará planes plurianuales de investigación donde se reseñarán las necesidades materiales y personales que serán elevadas a la Comisión de Investigación, Desarrollo e Innovación.

2.– Besteak beste, UPV/EHUren berezko ikerketa funtsek balio behar dute ikerkuntzan jarduteko beharrezko giza baliabideak eta baliabide teknikoak eta materialak emateko sailei eta bertako ikertzaile taldeei. Kasuan kasuko deialdietan aipatutako irizpideen arabera esleituko dira baliabide horiek, eta kontuan hartuta kanpoko ebaluatzaileek eskaerez emandako iritzia.

2.– Los fondos propios de investigación de la UPV/EHU servirán para dotar, entre otros, a los Departamentos y a sus grupos de investigación de los recursos humanos, técnicos y materiales necesarios para el desempeño de la actividad investigadora. La asignación de dichos recursos se realizará según los criterios establecidos por las correspondientes convocatorias y sobre los resultados de la evaluación externa de las solicitudes presentadas.

36. artikulua.– Ikerketa lanei buruzko memoriak.

Artículo 36.– Memoria de las actividades de investigación.

1.– Estatutuetako 147. artikuluan xedatutakoarekin bat, saileko kontseiluak urtean egindako ikerlanei eta horien emaitzei buruzko memoriak onartu behar ditu urtero. Memoria horiek Ikerketa, Garapen eta Berrikuntza Batzordeak onartutako eredu orokorraren arabera egin behar ditu eta, jarraian, hari aurkeztu behar dizkio, baliabideak esleitze aldera.

1.– Anualmente, y conforme a lo dispuesto por el artículo 147 de los Estatutos, el Consejo de Departamento aprobará, para su presentación a la Comisión de Investigación, Desarrollo e Innovación de cara a la asignación de recursos, una memoria de las actividades de investigación realizadas durante el año y de sus resultados, siguiendo el modelo general aprobado por aquélla.

2.– Unibertsitateko irakasleek eta ikertzaileek lankidetza-hitzarmenen edo kontratuen ondorioz unibertsitatekoak ez diren ikastegietan egindako ikerlanak unibertsitateko ikerkuntzatzat hartu behar dira ondorio guztietarako, eta sailak urteko memorian jaso behar ditu.

2.– La investigación desarrollada por el personal docente e investigador universitario en centros no universitarios, en el marco de acuerdos de colaboración o contratos se considerará a todos los efectos investigación universitaria y será incluida en la memoria anual del Departamento.

VII. TITULUA
TÍTULO VII
ARAUBIDE EKONOMIKOA ETA ADMINISTRATIBOA
RÉGIMEN ECONÓMICO

37. artikulua.– Autonomia.

Artículo 37.– Autonomía.

Helburuak bete eta berezko dituen ekimenak gauzatzeko, sailak behar beste langile izan behar ditu, baita sail berezituak ere UPV/EHUko aurrekontu orokorrean. Gainera, autonomia izan behar du sail horiek kudeatzeko.

El Departamento, para el cumplimiento de sus fines y la realización de las actividades que le son propias, contará con el personal necesario y dispondrá de partidas presupuestarias específicas en el presupuesto general de la UPV/EHU, que gestionará con autonomía.

38. artikulua.– Aurrekontua.

Artículo 38.– Presupuesto.

1.– Saileko aurrekontu orokorrak kontseiluak finkatzen duen moduan banatu eta kudeatu behar dira.

1.– El presupuesto global del Departamento será distribuido y gestionado según lo especifique el Consejo del mismo.

2.– Saileko aurrekontuko diru-sarrerak honakoak izango dira, UPV/EHUk berak esleitutakoez gain:

2.– El presupuesto del Departamento se nutrirá de los ingresos provenientes de las partidas presupuestarias que les asigne la UPV/EHU, así como de los procedentes de:

a) Sailak antolatu eta gauzatzen dituen irakaskuntza eta ikerketa jarduerek emandako etekin garbiak eta jarduera horietatik sortutako produktuak ustiatzetik datozenak.

a) Los rendimientos netos de las actividades docentes e investigadoras propias que organice y desarrolle, así como los que provengan de la explotación de los productos de tales actividades.

b) Zientzia, teknika eta arte lanak egin, espezializazio ikasketak eman eta prestakuntzako ekimen espezifikoak egiteko kontratuetatik sortutako diru-sarreretatik dagokien zatia.

b) La parte que le corresponda de los ingresos derivados de los contratos para la realización de trabajos de carácter científico, técnico o artístico, así como para el desarrollo de enseñanzas de especialización o actividades específicas de formación.

c) Helburu jakin batzuetarako jasotzen dituen diru-laguntzak, kasuan-kasuan zehaztuta dauden baldintzetan.

c) Las subvenciones finalistas que se le concedan, en los propios términos de su otorgamiento.

d) Modu agerian eta beren-beregi egiten dizkioten dohaintzak eta legatuak, eman zaizkion baldintza berberetan.

d) Las donaciones y legados de los que sea expresa y específicamente beneficiario, en las mismas condiciones en que hayan sido otorgados.

3.– Sailak EHUren aurrekontu orokorrean agertzen ez diren bestelako baliabideak baditu, zuzendariek horren berri eman beharko dio gerenteari; ondoren, baliabide horiek sailaren aurrekontuetan txertatu eta gastatzeko proiektuak aurkeztu behar dizkio saileko kontseiluari, ontzat eman ditzan.

3.– De contar con recursos propios adicionales a los recogidos en el presupuesto general de la UPV/EHU, informada la Gerencia, el Director o Directora presentará al Consejo de Departamento, para su aprobación, el proyecto de integración y gasto de esos recursos en el marco del presupuesto del Departamento.

39. artikulua.– Ekonomia- eta administrazio-gestioa.

Artículo 39.– Gestión económico-administrativa.

Saileko jardun ekonomikoek UPV/EHUko sarreren eta gastuen aurrekontuak xedatutakoarekin bat etorri behar dute, UPV/EHUko aurrekontuak betetzeko arauetan xedatutakoari jarraiki.

La actividad económica del Departamento se desarrollará de acuerdo con lo que disponga al respecto el presupuesto de ingresos y gastos de la UPV/EHU y de conformidad con las normas de ejecución existentes en la Universidad.

40. artikulua.– Langileak kontratatzea.

Artículo 40.– Contratación de personal.

1.– Ikertzaile taldeek eta sailek eskatzen badute, UPV/EHUk ikerlariak kontratatu eta onar ditzake aldi baterako. Langile horiek ikerketa programen arabera eta ikerketarako berariazko fondoen eta kanpoko finantziazioaren kontura kontratatu behar ditu.

1.– A solicitud de los grupos de investigación y de los Departamentos, en función de sus programas de investigación y con cargo a los fondos específicos de investigación o a la financiación externa disponible, la UPV/EHU podrá contratar o admitir temporalmente personal.

2.– Edonola ere, saileko fondoen kontura aldi baterako kontratatuko diren langileak Errektoreordetzaren bidez kontratatuko dira, UPV/EHUn halako kontratazioetarako xedatutako baldintzekin eta prozedurekin bat.

2.– En todo caso, la contratación de personal temporal con cargo a fondos propios del Departamento deberá hacerse a través del Rectorado, cumpliendo los requisitos y procedimientos establecidos para este tipo de contrataciones en la UPV/EHU.

VIII. TITULUA
TÍTULO VIII
ARAUTEGIA ALDATZEA
DE LA REFORMA DEL REGLAMENTO

41. artikulua.– Arautegia aldatzeko prozedura.

Artículo 41.– Procedimiento de reforma.

1.– Saileko arautegia aldatzeko ekimena zuzendariari edo kontseiluko kideen % 20ri dagokio. Ekimenak ordezko testua edo testu gehigarria aurkeztuta eta proposamena egin dutenek euren burua identifikatuta gauzatu behar dira. Saileko zuzendariak dei egingo dio kontseiluari hilabeteko epean, aldaketa hori baiets edo ezets dezan.

1.– La iniciativa para la reforma del Reglamento del Departamento corresponde indistintamente a su Director o Directora o al 20% de los miembros del Consejo. Se ejercitará mediante la presentación del texto alternativo o adicional y la identificación de los proponentes. El Director o Directora del Departamento convocará al Consejo en el plazo máximo de un mes para que se pronuncie sobre dicha reforma.

2.– Arautegiaren aldaketak kontseiluak horretarako beren-beregi egingo duen ez ohiko bilera batean onartu beharko da, eta emandako boto baliodunen gehiengo osoa lortu beharko du. Horren ondoren, eta legaltasun kontrola behin eginda, Gobernu Kontseilura eramango da ontzat eman dezan.

2.– La reforma deberá ser aprobada, en un Consejo extraordinario convocado expresamente a tal efecto, por la mayoría absoluta de los votos válidamente emitidos, y será elevada al Consejo de Gobierno para su definitiva aprobación, tras el preceptivo control de legalidad.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Arautegi honetan jasotakoa Sailei buruzko Oinarrizko Arautegiarekin eta aplika daitezkeen gainontzeko arauekin bat ezarriko da.

Lo previsto por el presente Reglamento resultará de aplicación, conforme al Reglamento Marco de los Departamentos, y cualesquiera otras normas aplicables.


Azterketa dokumentala


Análisis documental