Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da
El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico
EBAZPENA, 2003ko apirilaren 8koa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Errektoregoarena, "Merkatuen Ikerketa eta Tekniketan lizentziatua" 2. zikloa baino ez duen titulaziora zuzendutako ikasketa-planaren homologazioa argitaratzeko agindua emateko dena. UPV / EHUko Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean irakatsiko da aipaturiko titulazioa.
RESOLUCIÓN de 8 de abril de 2003, del Rectorado de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, por la que se ordena la publicación de la homologación del plan de estudios conducente a la titulación de Licenciado en Investigación y Técnicas de Mercado, de sólo segundo ciclo, de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, de esta Universidad.
2001eko urriaren 23an Unibertsitateko Gobernu Batzarrak "Merkatuen Ikerketa eta Tekniketan lizentziatua" 2. zikloa baino ez duen titulaziora zuzendutako ikasketa-plana onartu zuen. 2002ko ekainaren 10ean Unibertsitateen Kontseiluko Akademi Batzordeak ikasketa-plan hori homologatu zuen. Titulazio berria Ekonomia eta Enpresa Zientzien Fakultatean irakatsiko da.
Resultando que el plan de estudios conducente a la titulación de Licenciado en Investigación y Técnicas de Mercado, de sólo segundo ciclo, implantado en la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, fue aprobado por la Junta de Gobierno de la Universidad, con fecha 23 de octubre de 2001 y homologado por la Comisión Académica del Consejo de Universidades, con fecha 10 de junio de 2002.
Aipaturiko ikasketa-plana Estatuko Buletin Ofizialean argitaratu zen 2002ko irailaren 20an, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatearen 2002ko uztailaren 22ko ebazpenaren bidez. Eta horrela egin zen, azaroaren 27ko 1497/1987 Errege Dekretuko 10.2. artikuluak dioena betetzeko (abenduaren 14ko "Estatuko Buletin Ofiziala").
Resultando que el citado plan de estudios, por Resolución de esta Universidad, de fecha 22 de julio de 2002, ha sido publicado en el "Boletín Oficial del Estado" el 20 de septiembre de 2002, conforme a lo establecido en el artículo 10.2 del Real Decreto 1497/1987, de 27 de noviembre ("Boletín Oficial del Estado", del 14 de diciembre).
Uztailaren 20ko 294/1999 Dekretuaren 11. artikuluari jarraiki (abuztuaren 3ko "Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria"), Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateari dagokio aldatutako eta homologatutako ikasketa-planak Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua ematea.
Considerando que es competencia de la Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, ordenar la publicación de los planes de estudios homologados y modificados en el Boletín Oficial del País Vasco, conforme a lo establecido en el artículo 11 del Decreto 294/1999, de 20 de julio ("Boletín Oficial del País Vasco", de 3 de agosto),
Hori guztia kontuan hartuta, Errektoregoak ebatzi du agindua ematea goian aipaturiko ikasketa-plana argitara dadin. Ebazpen honen eranskinetan jasota dagoen moduan egituratuko da ikasketa-plana.
Este Rectorado, ha resuelto ordenar la publicación del plan de estudios al que se refiere la presente Resolución, en el Boletín Oficial del País Vasco, que quedará estructurado conforme a lo que figura en los anexos a la misma.
Leioa, 2003ko apirilaren 8a.
En Leioa, a 8 de abril de 2003.
2-A ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
	UNIVERSIDAD:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	UNIBERTSITATEA:		UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	PLAN DE ESTUDIOS CONDUCENTE AL TITULO DE
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
	LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO) - FACULTAD DE CIENCIAS ECONOMICAS
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
	Y EMPRESARIALES
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura
Ciclo	Curso	Denominación	Asignatura/s en las que la 	Créditos	 Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
			Universidad,en su caso, organiza/diversifica			de conocimiento	
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
			la materia troncal	Totales	Teóricos	Prácticos
2.a	1. eta 2.a	Ekonomia Aplikatua		8t+10a	13,5	4,5	 Ekonomi eragileak. Enpresa eta bere 	Ekonomia Aplikatua
						/Clínicos
							funtzio-arloak: ekoizpena, inbertsioa, 	 Finantz Ekonomia eta
2.º	1.º y 2.º	ECONOMÍA APLICADA		8T+10A	13,5	4,5	LOS AGENTES ECONÓMICOS.	"ECONOMIA
							finantzaketa eta merkaturatzea. 	 Kontabilitatea
							LA EMPRESA Y SUS ÁREAS	APLICADA"
							Espainiar enpresa-egitura eta bere 	Ekonomi Analisiaren
							FUNCIONALES: PRODUCCIÓN,	"ECONOMIA
							ingurua.	Oinarriak
							INVERSIÓN, FINANCIACIÓN	FINANCIERA
								Enpresen Antolakuntza
							Y COMERCIALIZACIÓN. 	Y CONTABILIDAD"
			Merkatuen teoria (1.a)	2,5t+3,5a	4,5	1,5	Ekonomi eragileak. Merkatu-orekaren
							ESTRUCTURA EMPRESARIAL	"FUNDAMENTOS
							analisia merkatu lehiakorretan eta
							ESPAÑOLA Y DE SU ENTORNO	DEL ANALISIS
							merkatu ez lehiakorretan.
								ECONOMICO"
			Espainiar enpresa-egitura (1.a)	2,5t+3,5a	4,5	1,5	 Espainiar enpresaren egitura eta bere
								"ORGANIZACION
							ingurua. Espainiar ekonomiaren
								DE EMPRESAS"
							erakunde-alderdiak.. Espainiar
							
							ekonomiaren analisi espazial eta
			TEORÍA DE MERCADOS (1.º)	2,5T+3,5A	4,5	1,5	LOS AGENTES ECONÓMICOS.
							sektoriala. Espainiar ekonomiaren
							ANÁLISIS DEL EQUILIBRIO DE
							nazioartekotzea. Ekonomi politika.
							MERCADO EN MERCADOS
							Industri eta ekonomi promoziorako
							COMPETITIVOS Y EN MERCADOS
							politika.
							NO COMPETITIVOS.
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
			ESTRUCTURA EMPRESARIAL 	,5T+3,5A	4,5	1,5	ESTRUCTURA DE LA EMPRESA
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
							ESPAÑOLA Y DE SU ENTORNO.
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
							ASPECTOS INSTITUCIONALES
			Enpresaren ekonomia eta zuzendaritza 	3t+3a	4,5	1,5	 Zuzendaritza estrategikoa eta
							DE LA ECONOMÍA ESPAÑOLA.
			estrategikoa (2.a)				enpresa-estrategia. Epe labur eta
							ANÁLISIS ESPACIAL Y SECTORIAL
							ertainerako helburuak. Enpresaren
							DE LA ECONOMÍA ESPAÑOLA.
							ekonomi eta lehiakortasun-inguruaren
							INTERNACIONALIZACIÓN DE LA
							analisia. Barne-analisia: baliabideak
							ECONOMÍA ESPAÑOLA. POLÍTICA
							eta gaitasunak. Estrategi mailak:
							ECONÓMICA. POLÍTICA
							korporazioa, lehiakortasuna eta
							INDUSTRIAL Y DE PROMOCIÓN
							funtzio-arloak: ekoizpena, inbertsioa,
							ECONÓMICA.
							finantzaketa eta merkaturatzea
Ciclo	Curso	Denominación	Asignatura/s en las que la 	Créditos	 Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas
2.a	1. eta 2.a	Estatistika aplikatua		4t+8a	4	8	 Merkatuaren aplikaturiko 	Merkaturatzea eta
			Universidad,en su caso, organiza/diversifica			de conocimiento	
							estatistika-teknikak.	Merkatuen Ikerkuntza
			la materia troncal	Totales	Teóricos	Prácticos
								Ekonomia Aplikatua
						/Clínicos
								Estatistika eta
			ECONOMÍA Y DIRECCIÓN 	3T+3A	4,5	1,5	DIRECCIÓN ESTRATÉGICA Y
								Ikerkuntza Eragilea
			ESTRATÉGICA DE LA EMPRESA (2.º)				ESTRATEGIA EMPRESARIAL.
								Ekonomi Analisiaren
							OBJETIVOS A L/P Y MEDIOS.
								Oinarriak
							ANÁLISIS DEL ENTORNO
								Portaera-Zientzien
							ECONÓMICO Y COMPETITIVO
								Metodologia
							DE LA EMPRESA. ANÁLISIS
								Soziologia
							INTERNO: RECURSOS Y
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
							CAPACIDADES. NIVELES
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
							ESTRATÉGICOS: CORPORATIVO,
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
							COMPETITIVO Y AREAS
			Merkatuari aplikaturiko estatistika (1.a)	2t+4a	2	4	 Merkatuari aplikaturiko
							FUNCIONALES: PRODUCCIÓN,
							estatistika-teknikak. Merkatuen
							INVERSIÓN, FINANCIACIÓN,
							analisi eta segmentaziorako, irudiaren
							COMERCIALIZACIÓN
							aztertzeko eta abarretarako aldagai
2.º	1.º y 2.º	ESTADISTICA 		4T+8A	4	8	TÉCNICAS ESTADÍSTICAS 	"COMERCIALIZACION
							anitzeko teknikak (dimentsio anitzeko
		APLICADA					APLICADAS AL MERCADO	E INVESTIGACION DE
							berreskalaketa, faktore, korrespondentzia
								MERCADOS"
							eta taldekatze-analisia).
								"ECONOMIA
			Merkatuari aplikaturiko metodo 	2t+4a	2	4	Merkatuari aplikaturiko teknika
								APLICADA"
			kuantitatiboak (2.a)				estatistikoak. Laginketa-metodoetarako
								"ESTADISTICA E
							sarrera. Hautaketa diskretuaren ereduak.
								INVESTIGACION
							Probabilitatearen eredu lineala, logit
								OPERATIVA"
							eta probit ereduak.
								"FUNDAMENTOS
2.a	2.a	Merkatuen ikerkuntza		8t+4a	4,5	7,5	Merkatuaren ikerkuntzarako metodo 	Merkaturatzea eta
								DEL ANALISIS
							eta teknika kuantitatibo eta 	Merkatuen Ikerkuntza
								ECONOMICO"
							kualitatiboak. Merkatuaren tipologia, 	 Ekonomia Aplikatua
								"METODOLOGIA DE
							segmentazioak, dinamika eta 	Estatistika eta
								LAS CIENCIAS DEL
							prospektiba.	Ikerkuntza Eragilea
								COMPORTAMIENTO"
								Portaera-Zientzien
								"SOCIOLOGIA"
								Metodologia
			ESTADISTICA APLICADA 	2T+4A	2	4	TÉCNICAS ESTADÍSTICAS
								Soziologia
			AL MERCADO (1.º)				APLICADAS AL MERCADO.
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
							TÉCNICAS MULTIVARIANTES
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
							(REESCALADO
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
							MULTIDIMENSIONAL,
			Merkatu-ikerkuntza: sarrera	4t+2a	2,5	3,5	 Merkatuaren ikerkuntzarako metodo
							ANÁLISIS FACTORIAL, DE
							eta teknika kuantitatibo eta
							CORRESPONDENCIAS, DE
							kualitatiboak. Marketing-aren
							AGRUPAMIENTOS) PARA EL
							informazio-sistema. Merkataritza
							ANÁLISIS Y SEGMENTACIÓN
							informazioaren biltzeko iturriak.
							DE MERCADOS, ESTUDIO DE
							Galdetegien idazketa. Kanpo-lana.
							IMAGEN, ETC.
			Merkataritza ikerkuntzaren aplikazioak	4t+2a	2	4	 Merkatuaren ikerkuntzarako metodo
Ciclo	Curso	Denominación	Asignatura/s en las que la 	Créditos	 Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas
							eta teknika kuantitatibo eta
			Universidad,en su caso, organiza/diversifica			de conocimiento	
							kualitatiboak. Merkatuaren tipologia,
			la materia troncal	Totales	Teóricos	Prácticos
							segmentazioak, dinamika eta
						/Clínicos
							prospektiba. Marketing-erabakien
			MÉTODOS CUANTITATIVOS 	2T+4A	2	4	TÉCNICAS ESTADÍSTICAS
							aplikazioak. Merkatu-ikerkuntzari
			APLICADOS AL MERCADO (2.º)				APLICADAS AL MERCADO.
							buruzko informazioaren analisi,
							INTRODUCCIÓN A LOS MÉTODOS
							interpretazioa eta aurkezpena.
							DE MUESTREO. MODELOS DE
2.a	1. eta 2.a	Merkatuteknia		16t+14a	19	11	 Erabakitzeko teknikak eta merkatuaren 	Merkaturatzea eta
							ELECCIÓN DISCRETA. MODELO
							gaineko eragina. Publizitatearen 	Merkatuen Ikerkuntza
							LINEAL EN PROBABILIDAD,
							elementuak. 	Ikusentzuteko
							MODELO LOGIT Y PROBIT.
							Sustapen-eraginkortasunaren analisia	 Komunikazioa eta
2.º	2.º	INVESTIGACIÓN DE 		8T+4A	4,5	7,5	MÉTODOS Y TÉCNICAS 	"COMERCIALIZACION
								Publizitatea
		MERCADOS					CUANTITATIVAS Y CUALITATIVAS 	E INVESTIGACION DE
								Ekonomia Aplikatua
							DE INVESTIGACIÓN DEL 	MERCADOS"
								Soziologia
							MERCADO. TIPOLOGÍA, 	"ECONOMIA
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Unibertsitateak, hala iritziz gero, 	 Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura	
							SEGMENTACIONES, DINÁMICA 	APLICADA"
			enborreko irakasgaia bereizi edo 	Guztira	Teorikoak	 Praktikoak
							Y PROSPECTIVA DEL MERCADO.	"ESTADISTICA E
			antolatzeko osatu dituen irakasgaiak			/Klinikoak
								INVESTIGACION
			Merkatu-zuzendaritza (1.a)	3,5t+2,5a	4	2	 Erabakitzeko teknikak eta merkatuaren
								OPERATIVA"
							gaineko eragina. Merkatuaren eta
								"METODOLOGIA DE
							eskariaren analisia. Aukeren detekzioa
								LAS CIENCIAS DEL
							eta hautaketa. Marketing-mix
								COMPORTAMIENTO"
							erabakietarako sarrera.
								"SOCIOLOGIA"
			Produktu eta prezioaren erabakiak (1.a)	3,5t+2,5a	4	 2	Merkatuaren gaineko erabakien eta
			INVESTIGACIÓN 	4T+2A	2,5	3,5	MÉTODOS Y TÉCNICAS
							eraginen teknikak. Produktuen
			COMERCIAL: INTRODUCCIÓN				CUANTITATIVAS Y CUALITATIVAS
							sortaren gaineko erabakien gestioa.
							DE INVESTIGACIÓN DEL
							Prezioak eta enpresaren estrategia.
							MERCADO. EL SISTEMA DE
			Merkatu-banaketa (1.a)	3t+3a	3,5	2,5	Merkatuaren gaineko erabaki eta
							INFORMACIÓN EN MARKETING.
							eraginen teknikak. Banaketari
							FUENTES DE RECOGIDA DE
							buruzko erabakiak.
							INFORMACIÓN COMERCIAL.
			Komunikazioa eta publizitatea (2.a)	3t+3a	4	2	 Publizitatearen elementuak.
							REDACCIÓN DE CUESTIONARIOS.
							Promozio-eraginkortasunaren analisia.
							EL TRABAJO DE CAMPO.
							Merkatu-komunikazioaren izaera,
			APLICACIONES DE 	4T+2A	2	4	MÉTODOS Y TÉCNICAS
							betekizunak eta helburuak.
			INVESTIGACIÓN COMERCIAL				CUANTITATIVAS Y
							Baliabideak, euskarriak eta
							CUALITATIVAS DE
							publizitate-erak.
							INVESTIGACIÓN DEL MERCADO.
							Promozio-eraginkortasunaren
							TIPOLOGÍA, SEGMENTACIONES,
							ikerkuntza, plangintza
							DINÁMICA Y PROSPECTIVA DEL
							eta analisia.
							MERCADO. APLICACIONES EN
			Marketing aurreratua (2.a)	3t+3a	3,5	2,5	Merkatuaren gaineko erabaki eta
							LAS DECISIONES DE MARKETING.
							eraginen teknikak. Publizitatearen
							ANÁLISIS, INTERPRETACIÓN Y
							elementuak. Marketing eta
							PRESENTACIÓN DE LA
							komunikazioaren joera berriak.
							INFORMACIÓN DE LA
2.a	2.a	Kontsumoaren 	Kontsumoaren psikosoziologia	4t+2a	4, 5	1,5	Portaera kolektiboa eta ekonomi 	Merkaturatzea eta
							INVESTIGACIÓN COMERCIAL.
		psikosoziologia					fenomenoak. Kontsumoaren esanahia 	Merkatuen Ikerkuntza
Ciclo	Curso	Denominación	Asignatura/s en las que la 	Créditos	 Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas
							eta intzidentzia psikosozialak. 	 Gizarte-Psikologia
			Universidad,en su caso, organiza/diversifica			de conocimiento	
							Kontsumitzailearen portaera eta 	 Soziologia
			la materia troncal	Totales	Teóricos	Prácticos
							eragindako erreakzioak.
						/Clínicos
2-B ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
2.º	1.º y 2.º	MERCADOTECNIA		16T+14A	19	11	TÉCNICAS DE DECISIÓN E 	"COMERCIALIZACION
	UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
							INFLUENCIA SOBRE EL MERCADO. 	E INVESTIGACION
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
							ELEMENTOS DE PUBLICIDAD. 	DE MERCADOS"
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
							ANÁLISIS DE LA EFICACIA 	"COMUNICACION
Zikloa	Ikastaroa	Izena	Urteko Kredituak	 Edukiaren deskribapen laburra	Jakintza-arloekiko lotura (3)
							PROMOCIONAL	AUDIOVISUAL
	(2)		Guztira	Teorikoak	Praktikoak
								Y PUBLICIDAD"
					/Klinikoak
								"ECONOMIA
2.a	1.a	Merkatuaren eta 	6	4,5	1,5	Merkatu eta marketing-jarduera ukitzen duen espainiar eta europar batasuneko 	Merkataritz Zuzenbidea
								APLICADA"
		kontsumitzaileen 				arautegia. Kontsumitzaile eta merkatuaren babesa. Merkatua eta 	Administrazio-Zuzenbidea
								"SOCIOLOGIA"
		zuzenbidea				lehiakortasuna. Merkatuari bideraturiko informazioaren tratamendu juridikoa.
			DIRECCIÓN COMERCIAL (1.º)	3,5T+2,5A	4	2	TÉCNICAS DE DECISIÓN E
						Publizitate-kontratuak. Zeinu ezberdintzaileen erregimen juridikoa.
							INFLUENCIA SOBRE EL MERCADO.
2.a	1.a	Merkatuari 	6	4	2	Erregresio anizkoitzaren eredua, iragarpena, fikzioko aldagaiak, 	Ekonomia Aplikatua
							ANÁLISIS DEL MERCADO Y LA
		aplikaturiko 				espezifikazio-errakuntza, multikolinealitatea. Marketingaren aplikazio 	Estatistika eta Ikerkuntza
							DEMANDA. DETECCIÓN Y
		ekonometria				espezifikoak.	Eragilea
							SELECCIÓN DE OPORTUNIDADES;
							Merkaturatzea eta Merkatuen
							INTRODUCCIÓN A LAS
							Ikerkuntza
							DECISIONES DE MARKETING
2.a	1.a	Prezioen teoria	6	4	2	Merkatuko prezioen determinazioa ekonomi eskenatoki ezberdinetan, 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
							-MIX.
						estrategi alderdietan arreta berezia jarrita. Enpresa-erabakien eta 	Ekonomia Aplikatua
			DECISIONES DE PRODUCTO 	3,5T+2,5A	4	2	TÉCNICAS DE DECISIÓN E
						merkatuetan eginiko esku hartze publiko zenbaiten analisia.
			Y PRECIO (1.º)				INFLUENCIA SOBRE EL MERCADO.
2.a	1.a	Gizarte-zientzietan 	6	4	2	Gizarte-ikerkuntzari aplikaturiko zientzi metodoa. Gizarte-ikerkuntzaren 	Soziologia
							GESTIÓN DE LAS DECISIONES
		ikertzeko metodologia				antolakuntza eta operazionalizazioa. Gizarte-ikerkuntzaren diseinu eta 	Portaera-Zientzien
							SOBRE CARTERA DE PRODUCTOS.
						estrategiak.	Metodologia
							PRECIOS Y ESTRATEGIA
2.a	2.a	Salmenten 	6	3,5	2,5	Salmenta eta marketinga. Salmentarako metodoak. Saltzaileen jarduera. 	Merkaturatzea eta Merkatuen
							DE EMPRESA.
		zuzendaritza				Salmentako komunikazioa. Salmenta eta saltzaile-taldeen antolakuntza, 	Ikerkuntza
			DISTRIBUCIÓN COMERCIAL (1.º)	3T+3A	3,5	2,5	TÉCNICAS DE DECISIÓN E
						hautaketa eta zuzendaritza.	Enpresen Antolakuntza
							INFLUENCIA SOBRE EL
2.a	2.a	Nazioarteko 	6	4	2	Marketinga eta nazioarteko ingurunea. Nazioarteko merkatuen ikerkuntza 	Merkaturatzea eta Merkatuen
							MERCADO. DECISIONES
		marketinga				eta hautaketa. Nazioarteko merkaturatzerako bideak. Nazioarteko mix-aren 	Ikerkuntza
							SOBRE DISTRIBUCIÓN.
						erabakiak.	Ekonomia Aplikatua
Ciclo	Curso	Denominación	Asignatura/s en las que la 	Créditos	 Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas
							Enpresen Antolakuntza
			Universidad,en su caso, organiza/diversifica			de conocimiento	
2.a	2.a	Nazioarteko ekonomi 	6	4	2	Munduko merkataritzaren bilakaera eta erregulazioa. Nazioarteko 	Ekonomia Aplikatua
			la materia troncal	Totales	Teóricos	Prácticos
		harremanak				finantza-fluxuak eta erakunde-ingurua. Nazioarteko migrazioak. 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
						/Clínicos
						Ekoizpenaren mundualizazioa: nazioz gaindiko enpresen zeregina.	Merkaturatzea eta Merkatuen 								Ikerkuntza
			COMUNICACIÓN Y PUBLICIDAD (2.º)	3T+3A	4	2	ELEMENTOS DE PUBLICIDAD.
(1)	Hautazkoetan esleituriko kredituak, guztira, adieraziko dira eta, hala behar izanez gero, ziklo edo ikastaroka ere bai.
							ANÁLISIS DE LA EFICACIA
(2)	Parentesien artean eta hautakoaren izenaren ondoan, beroni legokiokeen ikastaro edo zikloa aipatuko da, ikasketa-planak ziklo edo ikastaroko hautazko gisa definitzen badu.
							PROMOCIONAL. NATURALEZA,
(3)	Unibertsitateak libreki erabakitakoa.
							FUNCIONES Y OBJETIVOS DE
2-C ERANSKINA. Ikasketa-Planaren Edukia.
							LA COMUNICACIÓN COMERCIAL.
	UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
							MEDIOS, SOPORTES Y FORMAS
	HONAKO TITULU HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
							PUBLICITARIAS. INVESTIGACIÓN,
	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez) – Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
							PLANIFICACIÓN Y ANÁLISIS
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
							DE LA EFICACIA PROMOCIONAL.
	– zikloko
			MARKETING AVANZADO (2.º)	3T+3A	3,5	2,5	TÉCNICAS DE DECISIÓN E
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
							INFLUENCIA SOBRE EL
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
							MERCADO. ELEMENTOS
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
							DE PUBLICIDAD. NUEVAS
			/Klinikoak
							TENDENCIAS EN MARKETING
Ikastaro mugatugabea
							Y COMUNICACIÓN.
Ekonomi ingurunearen 	6	4	2	Ingurune makroekonomikoaren analisia. Input-output taulak. 	Ekonomia Aplikatua
2.º	2.º	PSICO-SOCIOLOGÍA 	PSICO-SOCIOLOGÍA DEL CONSUMO	4T+2A	 4,5	1,5	EL COMPORTAMIENTO 	"COMERCIALIZACION
analisia				Kontabilitate nazionala. Ordainketen balantza. Estatuaren aurrekontu 	Merkaturatzea eta Merkatuen
		DEL CONSUMO					COLECTIVO Y LOS FENÓMENOS 	E INVESTIGACION
				orokorrak. Koiunturaren analisia: laborazioa eta interpretazioa.	Ikerkuntza
							ECONÓMICOS. SIGNIFICADO E 	DE MERCADOS"
Datuen analisi aztertzailea	6	3,5	2,5	Jakintzaren ondorioztatze automatizatua, datu-baseen aztertze 	Ekonomia Aplikatua
							INCIDENCIAS PSICOSOCIALES 	"PSICOLOGIA
				estatistikoa, ikusizko azterketa eta estatistika-kalkulu trinkoa.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
							DEL CONSUMO. COMPORTAMIENTO 	SOCIAL"
Enpresen sorrera	6	3,5	2,5	Enpresaren ideia. Sustatzaileak. Merkatuaren analisia, estrategia 	Merkaturatzea eta Merkatuen
							DEL CONSUMIDOR Y REACCIONES 	"SOCIOLOGIA"
				funtzionalak: merkaturako, ekoizpenerako, giza baliabideetarako. 	Ikerkuntza
							INDUCIDAS.	
				Inbertsio eta finantzaketarako premiak. Bideragarritasun-dokumentuen 	Finantz Ekonomia eta Kontabilitatea
ANEXO 2-B. CONTENIDO DEL PLAN DE ESTUDIOS.
				laborazioa.	Enpresen Antolakuntza
	UNIVERSIDAD:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
Eskualdeko ekonomia 	6	4	2	Eskualdeko/tokiko ekoizpen-sistemak, tokian tokiko inguruneetako 	Ekonomia Aplikatua
	PLAN DE ESTUDIOS CONDUCENTE AL TITULO DE
eta tokikoa				eraldaketa sektorialak; tokiko enpresa-arteko lankidetza eta berrikuntza; 	Ekonomi Analisiaren Oinarriak
	LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO) - FACULTAD DE CIENCIAS
				eskualdeko politikak eta erakunde-garapena.
	ECONOMICAS Y EMPRESARIALES
Internet espazioko 	6	3,5	2,5	Interneteko zibermerkatuen espazioaren aurkezpen eta analisi 	Ekonomia Aplikatua
Ciclo	Curso(2)	Denominación	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento
zibermerkatua				kontzeptuala. Espazioaren segurtasun-murrizpenak. E-commerce 	Merkaturatzea eta Merkatuen
			Totales	Teóricos	Prácticos
				izenekoan merkataritza transakziorako set eta atarien sorrera. 	Ikerkuntza
					/Clínicos			(3)
				Zibermerkataritzaren txoko osagarriak. Zibermerkataritzaren 	Lengoaia eta Sistema Informatikoak
2.º	1.º	DERECHO DEL MERCADO 	6	4,5	1,5	NORMATIVA ESPAÑOLA Y COMUNITARIA QUE AFECTA 	"DERECHO MERCANTIL"
				segurtasuna eta kalitatearen ziurtatzea.
		Y DE LOS CONSUMIDORES				A LA ACTIVIDAD COMERCIAL Y DE MARKETING. 	"DERECHO
Inkesta eta laginketaren 	6	3,5	2,5	Laginketa bidezko eragiketa estatistikoak. Helburu bakarreko teoria. 	Ekonomia Aplikatua
						PROTECCIÓN DEL CONSUMIDOR Y MERCADO. MERCADO 	 ADMINISTRATIVO"
azterketa				Helburu anitzeko diseinua.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
						Y COMPETENCIA. TRATAMIENTO JURÍDICO DE LA
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
						INFORMACIÓN DESTINADA AL MERCADO. CONTRATOS
	– zikloko
						PUBLICITARIOS. RÉGIMEN JURÍDICO DE SIGNOS DISTINTIVOS.
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
2.º	1.º	ECONOMETRÍA APLICADA 	6	4	2	MODELO DE REGRESIÓN MÚLTIPLE, PREDICCIÓN, VARIABLES 	"ECONOMIA APLICADA"
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
		AL MERCADO				FICTICIAS, ERROR DE ESPECIFICACIÓN, MULTICOLINEALIDAD. 	"ESTADISTICA E
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
						APLICACIONES ESPECÍFICAS DE MARKETING	 INVESTIGACION
			/Klinikoak
							OPERATIVA"
Euskara teknikoa I	6	2	4	Euskal hizkuntzaren morfologi eta sintaxi-ezaugarrien deskribapena eta 	Euskal Filologia
							"COMERCIALIZACION E
				hauek konposizioan eta eratorpenean dituzten eraginak. Lexikoaren
							INVESTIGACION DE
				egokitzapen eta moldapenen ondorioz sorturiko problema nagusiak.
							MERCADOS"
				Idazketa, itzulketa eta estilo-arazoak.
2.º	1.º	TEORÍA DE PRECIOS	6	4	2	DETERMINACIÓN DE LOS PRECIOS DE MERCADO EN 	"FUNDAMENTOS DEL
Euskara Teknikoa II	6	2	4	Kontzeptu eta jakintza teknikoak egokiro transmititzeko behar 	Euskal Filologia
						DIFERENTES ESCENARIOS ECONÓMICOS CON ESPECIAL ÉNFASIS 	ANALISIS ECONOMICO"
				diren hitz, adierazpen eta gainerako lexiko-elementuak osatu,
						EN CONSIDERACIONES ESTRATÉGICAS. ANÁLISIS DE LAS 	 "ECONOMIA APLICADA"
				bereganatu eta ongi erabiltzeko, hizkuntzak dituen bitartekoen
						DECISIONES EMPRESARIALES Y DE CIERTAS INTERVENCIONES
				ikastea; bereziki, ohizko euskarak ezagutu berri dituenak, hauetarako
						PÚBLICAS EN LOS MERCADOS
				adierazpen finko eta kontsakraturik ez duelarik.
2.º	1.º	METODOLOGÍA DE 	6	4	2	EL MÉTODO CIENTÍFICO APLICADO A LA INVESTIGACIÓN 	"SOCIOLOGIA"
Ekonomi 	6	4	2	Kanpoko merkataritza: bilakaera eta egitura. Kanpoko merkataritzaren 	Ekonomia Aplikatua
		INVESTIGACIÓN EN LAS 				SOCIAL. ORGANIZACIÓN Y OPERACIONALIZACIÓN DE LA 	"METODOLOGIA DE LAS
nazioartekotzearen erak				finantzaketa. Kanpoko merkataritzaren arauketa, aduana-erregimenak, 	Merkaturatzea eta Merkatuen
		CIENCIAS SOCIALES				INVESTIGACIÓN SOCIAL. DISEÑO Y ESTRATÉGIAS DE 	CIENCIAS DEL
				alderdi fiskalak, merkatu-politika. Nazioarteko finantza-merkatuak 	Ikerkuntza
						INVESTIGACIÓN SOCIAL	COMPORTAMIENTO"
				eta dibisen merkatuak. Kanpoan egin eta kanpotik datozen inbertsio
(1) Libremente incluídas por la Universidad en el plan de estudios como obligatorias para el alumno.
				zuzenak: inbertsio zuzenen fluxuen teoriak, bilakaera eta banaketa.
(2) La especificación por cursos es opcional para la Universidad.
Merkatu-banaketarako 	6	4	2	Merkataritza-banaketaren sistema eta sektorea. Saltoki txikia eta 	Merkaturatzea eta Merkatuen
(3) Libremente decidida por la Universidad.
enpresen gestioa				banaketa handia. Handizkako eta xehekako banaketa. Erosketen 	Ikerkuntza
Ciclo	Curso(2)	Denominación	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento
				gestioa. Stock, izakin eta biltegien gestioa. Merchandisinga eta
			Totales	Teóricos	Prácticos
				erakusleiho-apainketa.
					/Clínicos			(3)		
Kanpoko merkataritzaren 	6	3,5	2,5	Nazioarteko merkatu-eragiketen ezaugarri nagusien analisia: arriskuak, 	Finantz Ekonomia eta Kontabilitatea
2.º	2.º	DIRECCIÓN DE VENTAS	6	3,5	2,5	LA VENTA Y EL MARKETING. MÉTODOS DE VENTA . LA 	"COMERCIALIZACION E
gestioa eta finantzaketa				bermeak, kontratu-motak eta abar. Kanpoko merkataritzaren ordaindu 	Merkaturatzea eta Merkatuen
						ACTIVIDAD DEL VENDEDOR. COMUNICACIÓN EN LA VENTA. 	INVESTIGACION DE
				eta kobratzeko bide soil eta dokumental desberdinen funtzionamendu 	Ikerkuntza
						ORGANIZACIÓN, SELECCIÓN Y DIRECCIÓN DE EQUIPOS DE 	MERCADOS"
				eta erabileraren definizioa eta azterketa. Dibisen merkatuaren 	Ekonomia Aplikatua
						VENTAS Y VENDEDORES	"ORGANIZACION DE
				deskribapena eta truke-arriskua estaltzeko planteatu diren problema eta
							EMPRESAS"
				ebazpideak. Esportazio eta inportazioen finantzaketa-eragiketen azterketa
2.º	2.º	MARKETING 	6	4	2	MARKETING Y ENTORNO INTERNACIONAL. INVESTIGACIÓN 	"COMERCIALIZACION E
				eta kanpoko merkataritza ofizialki laguntzeko sistema berrikusketa.
		INTERNACIONAL				Y SELECCIÓN DE MERCADOS INTERNACIONALES. VÍAS DE 	INVESTIGACION DE
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
						INTERNACIONALIZACIÓN COMERCIAL. DECISIONES DEL 	 MERCADOS"
	– zikloko
						MIX INTERNACIONAL	"ECONOMIA APLICADA"
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
							"ORGANIZACION DE
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
							EMPRESAS"
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
2.º	2.º	RELACIONES ECONÓMICAS 	6	4	2	EVOLUCIÓN Y REGULACIÓN DEL COMERCIO MUNDIAL. 	"ECONOMIA APLICADA"
			/Klinikoak
		INTERNACIONALES				LOS FLUJOS FINANCIEROS INTERNACIONALES Y SU MARCO 	"FUNDAMENTOS DEL
Enpresa-historia	6	4	2	XX eta XIX mendeetako enpresaren jardueraren analisia. Enpresak 	Ekonomi Historia eta Erakundeak
						INSTITUCIONAL. LAS MIGRACIONES INTERNACIONALES. 	 ANALISIS ECONOMICO"
				teknologiaren eta merkatuen aldaketen aurrean izandako erantzunak.
						LA MUNDIALIZACIÓN DE LA PRODUCCIÓN: EL PAPEL DE 	 "COMERCIALIZACION E
				Merkatua lortzeko borrokan erabilitako estrategia ezberdinak: marketinga
						LAS EMPRESAS TRANSNACIONALES	INVESTIGACION DE
				histori perspektibaz ikusirik.
							MERCADOS"
Ikertzeko oinarrizko tresnak	6	3,5	2,5	Informazioaren bilaketa eta tratamendua. Hardware eta softwarearen 	Ekonomia Aplikatua
(1)	 Libremente incluidas por la Universidad en el plan de estudios como obligatorias para el alumno.
				baliabideak. Informazioaren aurkezpena: dokumentuak eta ahozko 	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
(2) 	La especificación por cursos es opcional para la Universidad.
				aurkezpena.
(3)	 Libremente decidida por la Universidad.
MerKAtuen analisirako 	6	3,5	2,5	Programazio lineal osoa. Helburu anitzeko programazioa eta 	Ekonomia Aplikatua
ANEXO 2-C. CONTENIDO DEL PLAN DE ESTUDIOS.
ikerkuntza eragilea				xedearengatikoa. Sareetako ereduak. Proiektuen plangintza. Simulazioa.	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
	UNIVERSIDAD:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
Zerbitzuen marketinga	6	4	2	Marketingaren gestioan eraginik duten zerbitzuen berezitasunak 	Merkaturatzea eta Merkatuen
	PLAN DE ESTUDIOS CONDUCENTE AL TITULO DE
				(ukiezintasuna, bereiztezintasuna, iraungipena...), zerbitzu-motak. 	Ikerkuntza
	LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO) - FACULTAD DE CIENCIAS
				Zerbitzu-enpresetako marketing-ekintzak. Berezitasunak: 	 Ekonomia Aplikatua
	ECONOMICAS Y EMPRESARIALES
				finantza-zerbitzuak, turismoa, osasuna eta abar...	 Enpresen Antolakuntza
	Créditos totales para optativos (1)	12
Industri marketinga	6	4	2	Industri merkatuak. Industri erosketa eta industri bereziaren portaera; 	Merkaturatzea eta Merkatuen
	– Por ciclo:
				industri ondasunen eskaria; marketingaren estrategia eta ekintza 	Ikerkuntza
	– Por curso:	Indiferente = 12
				industri merkatuetan.	Ekonomia Aplikatua
Denominación (2)	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento (3)
					Enpresen Antolakuntza
	Totales	Teóricos	Prácticos
Lukururik gabeko marketinga	6	4	2	Marketinga lukururik gabeko eremura zabaltzea. Ideien marketinga eta 	Merkaturatzea eta Merkatuen
			/Clínicos
				gizarte, erakunde eta zerbitzu publikoen arrazoiak. Marketing politikoa 	Ikerkuntza
Curso Indiferente
				eta hiri eta tokien marketinga.	Enpresen Antolakuntza
ANALISIS DEL ENTORNO ECONÓMICO	6	4	2	ANÁLISIS DEL ENTORNO MACROECONÓMICO. TABLAS 	"ECONOMIA APLICADA"
Kontsumitzaileen 	6	3,5	2,5	Hautabide bi edo gehiago hautatzeko ereduak, loglilinealak eta abar.	Ekonomia Aplikatua
				INPUT-OUTPUT. CONTABILIDAD NACIONAL. BALANZA DE 	 "COMERCIALIZACION E
hautaketa-ereduak					Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
				PAGOS. PRESUPUESTOS GENERALES DEL ESTADO. ANÁLISIS 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
	Hautazko kredituak, guztira (1)	12
				DE COYUNTURA: ELABORACIÓN E INTERPRETACIÓN
	– zikloko
ANÁLISIS EXPLORATORIO DE DATOS	6	3,5	2,5	EXTRACCIÓN AUTOMATIZADA DEL CONOCIMIENTO, 	"ECONOMIA APLICADA"
	– ikastaroko	Mugatugabea = 12
				EXPLOTACIÓN ESTADÍSTICA DE BASES DE DATOS, EXPLORACIÓN 	 "ESTADISTICA E INVESTIGACION
Izena(2)	Kredituak	Edukiaren deskribapen laburra	 Jakintza-arloekiko lotura (3)	
				VISUAL Y CÁLCULO ESTADÍSTICO INTENSIVO.	OPERATIVA"
	Guztira	Teorikoak	Praktikoak
CREACIÓN DE EMPRESAS	6	3,5	2,5	LA IDEA DE EMPRESA. LOS PROMOTORES. ANÁLISIS DEL 	"COMERCIALIZACION E
			/Klinikoak
				MERCADO; ESTRATEGIAS FUNCIONALES: COMERCIAL, DE 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
Informazio betearazlearen 	6	3,5	2,5	Merkatu-datawarehouse baten diseinuaren eta tokian tokiko 	Ekonomia Aplikatua
				PRODUCCIÓN, DE RECURSOS HUMANOS; NECESIDADES DE 	 "ECONOMIA FINANCIERA Y
sistemak (EIS)				korporazio-datuen basearen arteko elkarrerlazioa. Transakzio eta 	Lengoaia eta Sistema Informatikoak
				INVERSIÓN Y FINANCIACIÓN. ELABORACIÓN DE DOCUMENTOS 	 CONTABILIDAD"
				erabakien fluxuen analisia. Informazio ateratzeko problemak:
				DE VIABILIDAD.	"ORGANIZACION DE EMPRESAS"
				ODBC teknologiak, OLAP/ROLAP: executive information
ECONOMÍA REGIONAL Y LOCAL	6	4	2	LOS SISTEMAS PRODUCTIVOS REGIONALES/LOCALES; LAS 	"ECONOMIA APLICADA"
				system (EIS) bat eratzea merkatu-azpisistemaren erabaki-informazioa
				TRANSFORMACIONES SECTORIALES EN LOS ENTORNOS LOCALES; 	 "FUNDAMENTOS DEL ANALISIS
				baliatu eta ustiatzeko.
				INNOVACIÓN Y COOPERACIÓN INTEREMPRESARIAL LOCAL; 	 ECONOMICO"
Merkatuko iragarpen-teknikak	6	3,5	2,5	Iragarpen-metodo kualitatiboak. Iragarpen-metodo kuantitatiboak: 	Ekonomia Aplikatua
				POLÍTICAS REGIONALES Y DESARROLLO INSTITUCIONAL.
				lisamendu eta deskonposizio-metodoak, denbora-serietarako metodoak. 	Estatistika eta Ikerkuntza Eragilea
(1)	Se expresará el total de créditos asignados para optativas y, en su caso, el total de los mismos por ciclo o curso.
				Iragarpen-konbinazioa. Konparazioa eta metodoen hautaketa.
(2) 	Se mencionará entre paréntesis, tras la denominación de la optativa, el curso o ciclo que corresponda si el plan de estudios configura la materia como optativa de curso o ciclo.
				Marketingaren aplikazioak.
(3) 	Libremente decidida por la Universidad.
(1) Hautazkoetan esleituriko kredituak, guztira, adieraziko dira eta, hala behar izanez gero, ziklo edo ikastaroka ere bai.
	Créditos totales para optativos (1)	12
(2) Parentesien artean eta hautakoaren izenaren ondoan, beroni legokiokeen ikastaro edo zikloa aipatuko da, ikasketa planak ziklo edo ikastaroko hautazko gisa definitzen badu.
	– Por ciclo:
(3) Unibertsitateak libreki erabakitakoa.
	– Por curso:	Indiferente = 12
3. ERANSKINA: IKASKETA-PLANAREN EGITURA OROKORRA ETA ANTOLAKETA
Denominación (2)	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento (3)
UNIBERTSITATEA:	UNIVERSIDAD DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
	Totales	Teóricos	Prácticos
1. ONDOKO TITULU OFIZIAL HAU LORTZERA BIDERATURIKO IKASKETA-PLANA
			/Clínicos
(1)	Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura (2. ziklokoa besterik ez)
EL CIBERMERCADO EN EL ESPACIO INTERNET	6	3,5	2,5	PRESENTACIÓN Y ANÁLISIS CONCEPTUAL DEL ESPACIO DE LOS 	"ECONOMIA APLICADA"
2.	BIGARREN ZIKLOKO	IRAKASKUNTZAK (2)
				CIBERMERCADOS EN INTERNET. RESTRICCIONES DE SEGURIDAD 	 "COMERCIALIZACION E
3. IKASKETA-PLANAREN ANTOLAKETAREN ARDURA DUEN UNIBERTSITATE-IKASTEGIA
				DEL ESPACIO. CREACIÓN DE SITIOS SETS Y PORTALES PARA 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
(3)	EKONOMI ETA ENPRESA-ZIENTZIEN FAKULTATEA – IKASTEGIA SORTZEKO ARAUA:
				TRANSACCIONES COMERCIALES EN EL E-COMMERCE. LOS 	 "LENGUAJES Y SISTEMAS
	1968.eko uztailaren 27ko 1774/68 dekretua (68.07.30eko E.B.O.),Bilboko Unibertsitate Autonomoaren eraketari buruzkoa.
				NICHOS COMPLEMENTARIOS DEL CIBERCOMERCIO. SEGURIDAD, 	 INFORMATICOS"
4. IRAKASKUNTZA-ZAMA OSOA:	150	KREDITU (4)
				ASEGURAMIENTO DE LA CALIDAD EN EL CIBERCOMERCIO.
ZIKLOA	IKASTAROA	ENBORREKO 	DERRIGORREZKO 	HAUTAZKO 	OSAKETA 	KARRERA-	GUZTIRA
ESTUDIO DE ENCUESTAS Y MUESTREO	6	3,5	2,5	OPERACIONES ESTADÍSTICAS POR MUESTREO. TEORÍA 	"ECONOMIA APLICADA"
		GAIAK	GAIAK	GAIAK	ASKEKO 	AMAIERAKO
				UNIPROPÓSITO. DISEÑO MULTIPROPÓSITO.	"ESTADISTICA E INVESTIGACION
					KREDITUAK (5)	LANA
					OPERATIVA"
I ZIKLOA	1.a	17T + 19A	24	---	---	---	60
EUSKERA TÉCNICO I	6	2	4	DESCRIPCIÓN DE LOS ASPECTOS MORFOLÓGICOS Y SINTÁCTICOS 	"FILOLOGIA VASCA"
	2.a	23T + 19A	18	---	---	---	60
				CARACTERÍSTICOS DE LA LENGUA VASCA Y SU INCIDENCIA EN
	Ikastaro 	---	---	12	18	---	30
				LA COMPOSICIÓN Y DERIVACIÓN. PROBLEMAS FUNDAMENTALES
	Mugatugabea
				DERIVADOS DE LA ADECUACIÓN Y ADAPTACIÓN DEL LÉXICO.
	GUZTIRA	78	42	12	18	---	150
				CUESTIONES DE REDACCIÓN, TRADUCCIÓN Y ESTILO.
(1)	Kasuan kasukoa aipatuko da.
EUSKERA TÉCNICO II	6	2	4	APRENDIZAJE DE RECURSOS DE LOS QUE DISPONE EL 	"FILOLOGIA VASCA"
(2)	Legokiokeena adieraziko da 497/87 E.D.aren 4. artikuluaren arabera (1. ziklokoak; 1. eta 2. ziklokoak; 2. ziklokoak besterik ez diren) eta kasuan kasuko tituluaren berezko jarraipide orokorrei buruzko E.D.aren auureikuspenak.
				IDIOMA PARA LA ADQUISICIÓN, CONFORMACIÓN Y USO
(3)	Unibertsitate-ikastegia adieraziko da, berori sortzeko araua edo legokiokeen Administrazioak Ikastegi horretan irakaskuntzak emateko baimena daukan erabakia zehaztuz.
				CORRECTO DE TÉRMINOS, EXPRESIONES Y DEMÁS ELEMENTOS
(4)	Kasuan kasuko tituluaren berezko ikasketa-planari dagozkion jarraipide orokorrei buruzko E.D.ak ezarritako mugen barruan.
				LEXICALES NECESARIOS PARA LA CORRECTA TRANSMISIÓN DE
(5)	Irakaskuntza-zama "osoaren" %10a, gutxienez.
				CONCEPTOS Y CONOCIMIENTOS TÉCNICOS; EN ESPECIAL DE
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
				AQUELLOS PARA LOS QUE EL EUSKARA TRADICIONAL HA
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
				CARECIDO HASTA EL PRESENTE DE EXPRESIONES ESTABLECIDAS
5.	KARRERA-AMAIERAKO LAN EDO PROIEKTUA, EDO TITULUA JASOTZEKO GAINDITU BEHARREKO EXAMINA EDO PROBA
				Y CONSAGRADAS.
	OROKORRA ESKATZEN DA	 EZ 	(6)
(1)	Se expresará el total de créditos asignados para optativas y, en su caso, el total de los mismos por ciclo o curso.
6.	EMATEN AL DA KREDITURIK ONDOKOENGATIK BALIOKIDETUZ (7)	EZ
(2) 	Se mencionará entre paréntesis, tras la denominación de la optativa, el curso o ciclo que corresponda si el plan de estudios configura la materia como optativa de curso o ciclo.
	Emaniko Kredituak	
(3) 	Libremente decidida por la Universidad.
	Enbor.	Derrig..	Hautazkoak.	K.A.L.
	Créditos totales para optativos (1)	12
Praktikak enpresa, erakunde publiko zein pribatu edo abarretan	---	---	---	---
	– Por ciclo:
Akademikoki zuzendu eta ikasketa-planean integraturiko lanak.	---	---	---	---
	– Por curso:	Indiferente = 12
Unibertsitateak sinaturiko nazioarteko komenioen barruan eginiko ikasketak.	---	---	---	---
Denominación (2)	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento (3)
Bestelako baliokidetzak: laborategi edo institutuetako praktikak	---	---	---	---
	Totales	Teóricos	Prácticos
–	ADIERAZI, HALA BEHAR BADA, EMANIKO KREDITUAK: gehien dela, 0 kreditu.
			/Clínicos
–	ADIERAZI BALIOKIDETZAREN ERREFERENTEA (8) *() = kredituen baliokidetzak ordutan
FORMAS DE INTERNACIONALIZACIÓN 	6	4	2	EL COMERCIO EXTERIOR: EVOLUCIÓN Y ESTRUCTURA. 	"ECONOMIA APLICADA"
7.	PLANAREN EGITURAK HARTZEN DUEN URTE-KOPURUA, ZIKLOKA: (9)
ECONÓMICA				FINANCIACIÓN DEL COMERCIO EXTERIOR. REGLAMENTACIÓN 	"COMERCIALIZACION E
	–	1. ZIKLOA	2	URTE
				DEL COMERCIO EXTERIOR, REGÍMENES ADUANEROS, ASPECTOS 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
8.	IRAKASKUNTZA-ZAMA OSOAREN BANAKETA, IKASTURTEKA.
				FISCALES, POLÍTICA COMERCIAL. MERCADOS FINANCIEROS
	AKADEMI IKASTURTEA	GUZTIRA	TEORIKOAK	PRAKTIKOAK/
				INTERNACIONALES Y MERCADOS DE DIVISAS. INVERSIONES
				KLINIKOAK
				DIRECTAS EN Y DEL EXTERIOR.: TEORÍAS, EVOLUCIÓN Y
	1.a	66	42,5	23,5
				DISTRIBUCIÓN DE LOS FLUJOS DE INVERSIÓN DIRECTA.
	2.a	66	38	28
GESTIÓN DE EMPRESAS DE DISTRIBUCIÓN 	6	4	2	EL SISTEMA Y EL SECTOR DE DISTRIBUCIÓN COMERCIAL. EL 	"COMERCIALIZACION E
	Aukera Askeko Kredituak	18	---	---
COMERCIAL				PEQUEÑO COMERCIO Y LA GRAN DISTRIBUCIÓN. DISTRIBUCIÓN 	INVESTIGACION DE MERCADOS"
	GUZTIRA	150	---	---
				MAYORISTA Y MINORISTA. GESTIÓN DE COMPRAS. GESTIÓN DE
(6)	Bai ala ez. Unibertsitateak aske har dezakeen erabakia da. Baiezkoan, irakaskuntza-zama osoko kredituen banaketa-koadroan zehaztu behar dira.
				STOCKS, EXISTENCIAS Y ALMACENES. MERCHANDISING,
(7)	Bai ala ez. Unibertsitateak aske har dezakeen erabakia da. Baiezkoan, baliokidetza-kredituak jasoko dituen iharduera zehaztu beharko da.
				ESCAPARATISMO...
(8)	Hala behar bada, "enborreko gaiak", derrigorrezkoak", "hautazkoak", "karrera-amaierako lana" etabar aipatuko dira, bai eta kreditu bakoitzari baliokidetzaz emaniko ordu-kopurua eta beronen izaera teoriko edo praktikoa adieraziko ere.
GESTIÓN Y FINANCIACIÓN DEL COMERCIO 	6	3,5	2,5	ANÁLISIS DE LAS PRINCIPALES CARACTERÍSTICAS DE LAS 	"ECONOMIA FINANCIERA Y
(9)	Kasuan kasuko tituluari berari dagokion E.D.aren bigarren jarraipideak ezarritakoaren arabera legokiokieena adierazko da.
EXTERIOR				OPERACIONES COMERCIALES INTERNACIONALES: RIESGOS, 	CONTABILIDAD"
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
				GARANTÍAS, TIPOS DE CONTRATOS, ETC. DEFINICIÓN Y ESTUDIO 	 "COMERCIALIZACION E
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
				DEL FUNCIONAMIENTO Y EMPLEO DE LOS DIVERSOS MEDIOS DE 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
1.	Unibertsitateak nahitaez aipatu beharko ditu honako atal hauek:
				COBRO Y PAGO, SIMPLES Y DOCUMENTARIOS, EN EL COMERCIO 	 "ECONOMIA APLICADA"
	a)	2. ziklora sartzeko erregimena. 2. zikloa besterik ez duten irakaskuntzen kasuan edo 1. eta 2. zikloak dituzten 2. zikloaren kasuan aplikatzen da, 1497/87 E.D.aren 5. eta 8.2 artikuluetan ezarritakoa kontutan harturik.
				EXTERIOR. DESCRIPCIÓN DEL MERCADO DE DIVISAS Y DE LOS
	b)	Ikasketaren denborazko ordenaketaren zehaztapena, hala behar bada, gai edo irakasgaien artean edo hauen multzoen artean sekuentziak finkaturik (1497/87 E.D., 9.1. artikulua).
				PROBLEMAS Y SOLUCIONES PLANTEADAS PARA LA COBERTURA
	c)	Gutxienezko eskolaldia, hala balegokio (1497/87 E.D., 9, 2, 4. artikuluak).
				DEL RIESGO DE CAMBIO. ESTUDIO DE LAS OPERACIONES DE
	d)	Halakorik balego. baliokidetzeko edo/eta egokitzeko mekanismoak, ikasketa-plan zaharrean ari diren ikasleak ikasketa-plan berrira iragateko (1497/87 E.D., 11. artikulua).
				FINANCIACIÓN DE EXPORTACIONES E IMPORTACIONES Y
2.	Unibertsitateak egoki leritzokeen azalpen guztiak gehitu ahal izango du, ikasketa-plana kasuan kasuko tituluaren jarraibide orokorrei buruzko E.D.aren aurreikuspenekiko doiketa frogatzeko (bereziki, enborreko edukiak, kredituak eta dagozkion jakintza-arloak bertara ekartzeko arrazoiak, E.D. honetan aipaturikoaren arabera), bai eta ikasketa-planaren antolaketan adierazgarri deritzon beste edozein erabaki edo jarraibide ere. Dena delarik, espezifikazio hauek ez dira Unibertsitateen Kontseiluak homologatu beharrekoak.
				REVISIÓN DE LOS SISTEMAS DE APOYO OFICIAL AL COMERCIO
1.a)	2. ZIKLORA SARTZEKO ERREGIMENA
				EXTERIOR.
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziaturaren titulazioa lortzera bideraturiko 2. zikloko irakaskuntzetara sartu ahal izateko, 1991.eko irailaren 11ko Erabakian ezarritakoa (91.09.26ko E.B.O.) eta 1994.eko maiatzaren 25eko erabakian (94.06.01eko E.B.O.) aplikatuko da, beronetan zehazten baitira behar diren titulazio, lehenengo zikloko ikasketa eta heziketa-osagarriak, bai eta egokituz gero ezarriko direnak ere.
(1)	Se expresará el total de créditos asignados para optativas y, en su caso, el total de los mismos por ciclo o curso.
1.b)	IKASKETAREN DENBORAZKO ORDENAKETA, IKASKETA-PLANEAN EZARRITAKO IKASTAROKAKO ORDENAKETARI JARRAITUZ
(2) 	Se mencionará entre paréntesis, tras la denominación de la optativa, el curso o ciclo que corresponda si el plan de estudios configura la materia como optativa de curso o ciclo.
1.b.1)	Irakasgaien banaketa lauhilabeteka
(3) 	Libremente decidida por la Universidad.
Lehenengo Ikastaroa – 1. lauhilabetea	Lehenengo Ikastaroa – 2. lauhilabetea
	Créditos totales para optativos (1)	12
– Merkatuaren eta Kontsumitzaileen Zuzenbidea	– Produktu eta Prezioaren Erabakiak
	– Por ciclo:
– Merkatu-Zuzendaritza	– Merkatu-Banaketa
	– Por curso:	Indiferente = 12
– Merkatuari Aplikaturiko Estatistika	– Merkatuari Aplikaturiko Ekonometria
Denominación (2)	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento (3)
– Espainiar Enpresa-Egitura	– Gizarte-Zientzietan Ikertzeko Metodologia
	Totales	Teóricos	Prácticos
– Merkatuen Teoria	– Prezioen Teoria
			/Clínicos
Bigarren Ikastaroa – 1. lauhilabetea	Bigarren Ikastaroa – 2. lauhilabetea
HISTORIA EMPRESARIAL	6	4	2	ANÁLISIS DE LA ACTIVIDAD EMPRESARIAL EN LOS SIGLOS XIX 	"HISTORIA E INSTITUCIONES
– Komunikazioa eta Publizitatea	– Merkataritza Ikerkuntzaren Aplikazioak
				Y XX. LA RESPUESTA DE LA EMPRESA A LOS CAMBIOS EN LAS 	 ECONOMICAS"
– Enpresaren Ekonomia eta Zuzendaritza Estrategikoa	– Salmenten Zuzendaritza
				TECNOLOGÍAS Y LOS MERCADOS. LAS DIVERSAS ESTRATEGÍAS
– Merkatu-Ikerkuntza: Sarrera	– Marketing Aurreratua
				DE LUCHA POR EL MERCADO: EL MARKETING EN SU
– Merkatuari Aplikaturiko Metodo Kuantitatiboak	– Nazioarteko Marketinga
				PERSPECTIVA HISTÓRICA
– Kontsumoaren Psikosoziologia	– Nazioarteko Ekonomi Harremanak
INSTRUMENTOS BASICOS DE 	6	3,5	2,5	BÚSQUEDA Y TRATAMIENTO DE LA INFORMACIÓN. RECURSOS 	"ECONOMIA APLICADA"
.../...
Merkatuen Ikerkuntza eta Tekniken lizentziatura
INVESTIGACIÓN				DE HARDWARE Y SOFTWARE. PRESENTACIÓN DE LA 	 "ESTADISTICA E INVESTIGACION
Ekonomi eta Enpresa-Zientzien Fakultatea
				INFORMACIÓN: DOCUMENTOS Y PRESENTACIÓN ORAL	OPERATIVA"
.../...
INVESTIGACIÓN OPERATIVA PARA EL 	6	3,5	2,5	PROGRAMACIÓN LINEAL ENTERA. PROGRAMACIÓN 	"ECONOMIA APLICADA"
Ikasleak ordena honen arabera burutu beharko ditu hautazko irakasgaiak: bi irakasgai 1. eta 2. ikastaroen artean.
ANÁLISIS DE MERCADOS				MULTIOBJETIVO Y POR META. MODELOS EN REDES. 	"ESTADISTICA E INVESTIGACION
1.b.2)	ALDEZ AURRETIKO ETA ALDI BEREKO BETEBEHARRAK
				PLANIFICACIÓN DE PROYECTOS. SIMULACIÓN	OPERATIVA"
	Aldez aurretik eta aldi berean betebeharreko kredituak honako hauek dira:
MARKETING DE SERVICIOS	6	4	2	PARTICULARIDADES DE LOS SERVICIOS CON INCIDENCIA EN 	"COMERCIALIZACION E
1.c)	GUTXIENEKO ESKOLALDIA
				LA GESTIÓN DE MARKETING (INTANGIBILIDAD, 	INVESTIGACION DE MERCADOS"
	Gutxieneko eskolaldia bi akademi ikasturtetan ezarri da.
				INSEPARABILIDAD, CADUCIDAD...) TIPOS DE SERVICIOS. ACCIÓN 	"ECONOMIA APLICADA"
1.d)	BALIOKIDETZA EDO/ETA EGOKITZAPENERAKO MEKANISMOAK
				DE MARKETING EN EMPRESAS DE SERVICIOS. 	"ORGANIZACION DE EMPRESAS"
2.	IKASKETA-PLANARI EGIN BEHARREKO BESTELAKO ARGIBIDEAK ETA JUSTIFIKAZIOAK
				ESPECIALIDADES: SERVICIOS FINANCIEROS, TURÍSTICOS,
				SANITARIOS, ETC.
MARKETING INDUSTRIAL	6	4	2	MERCADOS INDUSTRIALES. LA COMPRA INDUSTRIAL 	"COMERCIALIZACION E
				Y EL COMPORTAMIENTO DE LA CLIENTELA INDUSTRIAL; 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
				LA DEMANDA DE BIENES INDUSTRIALES; ESTRATEGIA 	"ECONOMIA APLICADA"
				Y ACCIÓN DE MARKETING EN MERCADOS INDUSTRIALES.	 "ORGANIZACION DE EMPRESAS"
(1)	Se expresará el total de créditos asignados para optativas y, en su caso, el total de los mismos por ciclo o curso.
(2) 	Se mencionará entre paréntesis, tras la denominación de la optativa, el curso o ciclo que corresponda si el plan de estudios configura la materia como optativa de curso o ciclo.
(3) 	Libremente decidida por la Universidad.
	Créditos totales para optativos (1)	12
	– Por ciclo:
	– Por curso:	Indiferente = 12
Denominación (2)	Créditos	Breve descripción del contenido	Vinculación a áreas de conocimiento (3)
	Totales	Teóricos	Prácticos
			/Clínicos
MARKETING NO LUCRATIVO	6	4	2	LA EXTENSIÓN DEL MARKETING AL ÁMBITO NO LUCRATIVO. 	"COMERCIALIZACION E
				EL MARKETING DE LAS IDEAS Y CAUSAS SOCIALES, 	 INVESTIGACION DE MERCADOS"
				INSTITUCIONAL Y DE LOS SERVICIOS PÚBLICOS. MARKETING 	 "ORGANIZACION DE EMPRESAS"
				POLÍTICO Y MARKETING DE CIUDADES Y LUGARES.
MODELOS DE ELECCIÓN DE LOS 	6	3,5	2,5	MODELOS DE ELECCIÓN DE DOS O MÁS ALTERNATIVAS, 	"ECONOMIA APLICADA"
CONSUMIDORES				LOGLILINEALES, ETC.	"ESTADISTICA E INVESTIGACION
					OPERATIVA"
SISTEMAS DE INFORMACIÓN EJECUTIVA (EIS)	6	3,5	2,5	INTERRELACIÓN ENTRE EL DISEÑO DE UN DATAWAREHOUSE 	"ECONOMIA APLICADA"
				COMERCIAL CON LA BASE DE DATOS CORPORATIVA DE 	"LENGUAJES Y SISTEMAS
				PROCEDENCIA LOCAL Y TELEMÁTICA. ANÁLISIS DE LOS FLUJOS 	 INFORMATICOS"
				TRANSACCIONALES Y DECISORIALES. PROBLEMAS DE
				EXTRACCIÓN DE INFORMACIÓN: ODBC’S TECNOLOGÍAS
				OLAP/ROLAP: CONSTRUCCIÓN DE UN EXECUTIVE INFORMATION
				SYSTEM (EIS) PARA LA EXPLOTACIÓN DE INFORMACIÓN
				DECISORIAL DEL SUBSISTEMA COMERCIAL
TÉCNICAS DE PREDICCION EN MERCADOS	6	3,5	2,5	MÉTODOS DE PREDICCIÓN CUALITATIVOS. MÉTODOS DE 	"ECONOMIA APLICADA"
				PREDICCIÓN CUANTITATIVOS: ALISAMIENTO Y MÉTODOS DE 	 "ESTADISTICA E INVESTIGACION
				DESCOMPOSICIÓN, MÉTODOS DE SERIES TEMPORALES. 	 OPERATIVA"
				COMBINACIÓN DE PREDICCIONES. COMPARACIÓN Y SELECCIÓN
				DE MÉTODOS. APLICACIONES DE MARKETING	
(1)	Se expresará el total de créditos asignados para optativas y, en su caso, el total de los mismos por ciclo o curso.
(2)	Se mencionará entre paréntesis, tras la denominación de la optativa, el curso o ciclo que corresponda si el plan de estudios configura la materia como optativa de curso o ciclo.
(3)	Libremente decidida por la Universidad.
ANEXO 3: ESTRUCTURA GENERAL Y ORGANIZACIÓN DEL PLAN DE ESTUDIOS
UNIVERSIDAD: 		DEL PAIS VASCO/EUSKAL HERRIKO UNIBERTSITATEA
1. PLAN DE ESTUDIOS CONDUCENTE A LA OBTENCION DEL TITULO OFICIAL DE
(1)	LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO)
2. ENSEÑANZAS DE 	SEGUNDO CICLO		CICLO (2)
3. CENTRO UNIVERSITARIO RESPONSABLE DE LA ORGANIZACIÓN DEL PLAN DE ESTUDIOS
(3)	FACULTAD DE CIENCIAS ECONOMICAS Y EMPRESARIALES - NORMA DE CREACION DEL CENTRO:
	Decreto 1774/68 de 27 de Julio de 1968 (B.O.E. 30.07.68) de creación de la Universidad Autónoma de Bilbao.
4. CARGA LECTIVA GLOBAL	150	CREDITOS (4)
CICLO	CURSO	MATERIAS	MATERAS	MATERIAS	CREDITOS	TRABAJO FIN	TOTALES
		TRONCALES	OBLIGATORIAS	OPTATIVAS	DE LIBRE	DE CARRERA	
					CONFIGURACIÓN 	
					(5)	
		
II CICLO	1.º	17T + 19A	24	---	---	---	60
	2.º	23T + 19A	18	---	---	---	60
	Indiferente	---	---	12	18	---	30
	 Total		78	42	12	18	---	150
(1)	Se indicará lo que corresponda
(2)	Se indicará lo que corresponda según el art. 4.º del R.D. 1497 / 87 (de 1er ciclo; de 1.º y 2.º ciclo; de sólo 2.º ciclo) y las previsiones del R.D. de directrices generales propias del título de que se trate.
(3)	Se indicará el Centro Universitario, con expresión de la norma de creación del mismo o de la decisión de la administración correspondiente por la que se autoriza la impartición de las enseñanzas por dicho Centro.
(4)	Dentro de los límites establecidos por el R.D. de directrices generales propias de los planes de estudios del título de que se trate.
(5)	Al menos el 10% de la carga lectiva "global".
LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO)
FACULTAD DE CIENCIAS ECONOMICAS Y EMPRESARIALES
5.	SE EXIGE TRABAJO O PROYECTO FIN DE CARRERA, O EXAMEN O PRUEBA GENERAL NECESARIA PARA OBTENER EL
	TITULO 	NO	 (6)
6.		NO	SE OTORGAN, POR EQUIVALENCIA, CREDITOS A: (7)
	Créditos Otorgados
	Troncal	Obligat.	Optativ.	T.F.C.
Prácticas en empresas, instituciones públicas o privadas, etc.	---	 ---	---		---
Trabajos académicamente dirigidos e integrados en el Plan de Estudios	 ---	---	---		---
Estudios realizados en el marco de convenios internacionales suscritos por la Universidad.	---	---	---		---
Otras Equivalencias	---	---	---		---
–	EXPRESION, EN SU CASO DE LOS CREDITOS OTORGADOS: ...máximo de 0 créditos...
–	EXPRESION DEL REFERENTE DE LA EQUIVALENCIA (8) *() = Equivalencia en horas de los créditos...
7.	AÑOS ACADEMICOS EN QUE SE ESTRUCTURA EL PLAN, POR CICLOS: (9)
	–	2.º CICLO	2	AÑOS
8.	DISTRIBUCION DE LA CARGA LECTIVA GLOBAL POR AÑO ACADEMICO
	AÑO ACADEMICO	TOTAL	TEORICOS	PRACTICOS /
				CLINICOS
	1.º	66	42,5	23,5
	2.º	66	38	28
	Créditos L.E.	18	---	---
	TOTAL	150	---	---
(6) 	Si o No. Es decisión potestativa de la Universidad. En caso afirmativo, se consignarán los créditos en el precedente cuadro de distribución de los créditos de la carga lectiva global.
(7) 	Si o No. Es decisión potestativa de la Universidad. En el primer caso se especificará la actividad a la que se otorgan créditos por equivalencia.
(8) 	En su caso se consignará "materias troncales", "obligatorias", "optativas", "trabajo fin de carrera", etc., así como la expresión del número de horas atribuido, por equivalencia, a cada crédito, y el carácter teórico o práctico de este.
(9) 	Se expresará lo que corresponda según lo establecido en la directriz general segunda del R.D. de directrices generales propias del título de que se trate.
LICENCIADO EN INVESTIGACION Y TECNICAS DE MERCADO (DE SOLO 2.ºCICLO)
FACULTAD DE CIENCIAS ECONOMICAS Y EMPRESARIALES
1.	La Universidad deberá referirse necesariamente a los siguientes extremos:
	a) 	Régimen de acceso al 2.º Ciclo. Aplicable solo al caso de enseñanzas de 2.º ciclo o al segundo ciclo de enseñanzas de 1.º y 2.º ciclo, teniendo en cuenta lo dispuesto en los artículos 5.º y 8.º. 2 del R.D. 1497/87.
	b)	Determinación, en su caso, de la ordenación temporal en el aprendizaje, fijando secuencias entre materias o asignaturas o entre conjuntos de ellas (Artículo 9.º, 1. R.D. 1497/87).
	c)	Periodo de escolaridad mínimo, en su caso (Artículo 9.º, 2, 4.º. R.D. 1497/87).
	d)	En su caso, mecanismos de convalidación y/o adaptación al nuevo plan de estudios para los alumnos que vinieran cursando el plan antiguo (Artículo 11. R.D. 1497/87).
2. 	La Universidad podrá añadir las aclaraciones que estime oportunas para acreditar el ajuste del plan de estudios a las previsiones del R.D. de directrices generales propias del título de que se trate (en especial, en lo que se refiere a la incorporación al mismo de las materias y contenidos troncales y de los créditos y áreas de conocimiento correspondientes según lo dispuesto en dicho R.D.), así como especificar cualquier decisión o criterio sobre la organización de su plan de estudios que estime relevante. En todo caso, estas especificaciones no constituyen objeto de homologación por el Consejo de Universidades.
1.a)	REGIMEN DE ACCESO A 2.º CICLO
	Para el acceso a las enseñanzas de sólo 2.º Ciclo conducentes a la titulación de Licenciado en Investigación y Técnicas de Mercado, se aplicará lo dispuesto en la Orden de 11 de Septiembre de 1991 (B.O.E. 26.09.91), y Orden de 25 de Mayo de 1994 (B.O.E. 01.06.94), por la que se determinan las titulaciones y los estudios de primer ciclo y los complementos de formación necesarios, así como lo que, en su caso, se establezca.
	1.b) ORDENACION TEMPORAL DEL APRENDIZAJE SIGUIENDO LA ORDENACION POR CURSO ESTABLECIDA EN EL PLAN DE ESTUDIOS
	1.b.1) ASIGNACIÓN DE ASIGNATURAS A CUATRIMESTRE
Primer CURSO 1er CUATRIMESTRE	PRIMER CURSO 2.º CUATRIMESTRE
– DERECHO DEL MERCADO Y DE LOS CONSUMIDORES	– DECISIONES DE PRODUCTO Y PRECIO
– DIRECCIÓN COMERCIAL	– DISTRIBUCIÓN COMERCIAL
– ESTADISTICA APLICADA AL MERCADO	– ECONOMETRÍA APLICADA AL MERCADO
– ESTRUCTURA EMPRESARIAL ESPAÑOLA	– METODOLOGÍA DE INVESTIGACIÓN EN LAS CIENCIAS SOCIALES
– TEORÍA DE MERCADOS	– TEORÍA DE PRECIOS
SEGUNDO CURSO 1er CUATRIMESTRE	SEGUNDO CURSO 2.º CUATRIMESTRE
– COMUNICACIÓN Y PUBLICIDAD	– APLICACIONES DE INVESTIGACIÓN COMERCIAL
– ECONOMÍA Y DIRECCIÓN ESTRATÉGICA DE LA EMPRESA	– DIRECCIÓN DE VENTAS
– INVESTIGACIÓN COMERCIAL: INTRODUCCIÓN	– MARKETING AVANZADO
– MÉTODOS CUANTITATIVOS APLICADOS AL MERCADO	– MARKETING INTERNACIONAL
– PSICO-SOCIOLOGÍA DEL CONSUMO	– RELACIONES ECONÓMICAS INTERNACIONALES
.../...
.../...
El alumno deberá realizar las asignaturas optativas con la siguiente ordenación: 2 asignaturas entre 1.º y 2.º curso.
1.b.2)	PRERREQUISITOS / CORREQUISITOS
	Se establecen los siguientes prerrequisitos / correquisitos:
1.c)	PERIODO MINIMO DE ESCOLARIDAD
	El periodo mínimo de escolaridad se establece en dos años académicos.
1.d)	MECANISMOS DE CONVALIDACION Y/O ADAPTACION
2.	OTRAS ACLARACIONES Y/O JUSTIFICACIONES AL PLAN DE ESTUDIOS