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Boletin Oficial del País Vasco

249. zk., 2002ko abenduaren 31, asteartea

N.º 249, martes 31 de diciembre de 2002


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Saila
Justicia, Empleo y Seguridad Social
7439
7439

319/2002 DEKRETUA, abenduaren 30ekoa, honako dekretuak aldatzen dituena: autoenplegua sustatzeko neurriak arautzen dituen Dekretua, laneratzeko laguntzen programa arautzen duen Dekretua, enplegua sustatzeko neurriak arautzen dituen Dekretua eta kooperatiba elkarteetan enplegua sustatzeko neurriak arautzen dituen Dekretua.

DECRETO 319/2002, de 30 de diciembre, de modificación del Decreto por el que se regulan las medidas de fomento del autoempleo, del Decreto por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, del Decreto por el que se regulan medidas de apoyo al empleo y del Decreto por el que se regulan medidas de apoyo al empleo en sociedades cooperativas.

Eusko Jaurlaritzaren enplegurako politika aktiboak, dela adinagatik, dela langabezia-egoeran daramaten denboragatik, dela ezgaitasunagatik edota dela beste ezaugarri pertsonal batzuengatik lanpostu bat erdiesteko zailtasun bereziak dituzten kolektiboei zuzenduta daude, horien enplegu-aukerak areagotuz, horiek kontratatu ditzatela sustatuz eta beren lanpostu propioa sor dezatela bultzatuz.

Las políticas activas de empleo del Gobierno Vasco van dirigidas a los colectivos que, bien por la edad, por el tiempo que llevan en situación de desempleo, por discapacidad u otras circunstancias personales, se encuentran con especiales dificultades para el acceso a un puesto de trabajo, aumentando su empleabilidad, fomentando su contratación o apoyando la creación de su propio puesto de trabajo.

Politika horiei erantzuten dieten programen artean urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretua dago, lanerako laguntzak arautzen dituena, eta bertan zenbait laguntza finkatzen dira toxikomano ohiak, minusbalio fisiko, psikiko edo sentsoriala duten pertsona ezinduak eta espetxeetan preso dauden pertsonak eta preso ohiak ere kontratatzen dituzten enpresentzat.

Entre los programas que responden a estas políticas se encuentra el Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el Programa de ayudas a la inserción laboral, que establece ayudas para las empresas que contraten a personas extoxicómanas, personas con minusvalía física, psíquica o sensorial y personas internas en Centros Penitenciarios y ex - reclusas.

Halaber, enpleguaren aldeko neurriak arautu zituen ekainaren 29ko 267/1999 Dekretuak, beste jarduera-ildo batzuen artean, hainbat dirulaguntza aurreikusten ditu beren plantila berritzea erabakitzen duten enpresentzat, erretiro partzial/errelebo-kontratuaren irudia erabiliz, eta gainera, dirulaguntzen zenbatekoak handitu egiten dira kontratatzeko erabaki hori kolektibo jakin batzuei zuzentzen zaienean, hala nola 30 urtetik beherakoei, iraupen luzeko langabeei, 45 urtetik gorakoei, minusbalio fisiko, psikiko edo sentsoriala duten pertsonei, toxikomano ohiei edo espetxean preso dauden pertsonei eta preso ohiei.

Asimismo, el Decreto 267/1999, de 29 de junio, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo, prevé, entre otras líneas de actuación, subvenciones para las empresas que decidan renovar su plantilla mediante la utilización de la figura de la jubilación parcial-contrato de relevo, incrementándose la cuantía de las ayudas en los supuestos en los que la decisión de contratar recaiga sobre determinados colectivos, como menores de 30 años, parados de larga duración, mayores de 45 años, personas con minusvalía física, psíquica o sensorial, personas extoxicómanas o internas en Centros Penitenciarios y ex - reclusas.

Ildo beretik, kooperatiba-sozietateetan lanpostuak sortzen laguntzeko neurriak arautzen dituen abenduaren 26ko 283/2000 Dekretuak, kooperatiba-sozietateen plantila berritzeko aukera eskaintzen du, eta bai bere lanpostua uzten duen langileari, diru-sarreren maila jakin bat bermatuz, eta bai kooperatibari berari ere, haren lekuan pertsona langabeak kontratatzeagatik, zenbait laguntza ematen dizkie, eta dirulaguntza horiek handiagoak izan daitezke bertan ageri diren kolektiboei zuzentzen baldin bazaizkie, behar gorrian daudela jotzen delako.

En la misma línea, el Decreto 283/2000, de 26 de diciembre, por el que se regulan las medidas de apoyo al empleo en sociedades cooperativas, presenta la posibilidad de renovar la plantilla de las sociedades cooperativas, otorgando ayudas tanto al trabajador que abandona su puesto de trabajo, garantizándole cierto nivel de ingresos, como a la propia cooperativa, por la contratación en su lugar de personas desempleadas, subvención que puede verse incrementada si además de trata de los colectivos que en la misma se recogen por considerarlos desfavorecidos.

Beste alde batetik, nork bere lanpostua sortzearen aldeko neurriak arautzen dituen abenduaren 24ko 305/1996 Dekretuaren helburua pertsona langabeak autonomo gisa finkatzeko beharrezkoak diren lehen inbertsioei laguntzea da, baldin eta horiek ere lan-merkatuan barneratzeko zailtasun bereziak badituzte, eta kolektibo horiek bat datoz, neurri batean bederen, aurreko araudietan jasotakoekin.

Por otro lado, el Decreto 305/1996, de 24 de diciembre, por el que se regulan las medidas de fomento del autoempleo, tiene por finalidad apoyar las primeras inversiones necesarias para el establecimiento como autónomas de personas desempleadas, en las que igualmente concurran especiales dificultades de inserción en el mercado de trabajo, colectivos que coinciden en parte con los recogidos en las anteriores normativas.

Kontuan hartu behar da eszenatoki ekonomikoan eta lan-merkatuan izandako aldaketek eta gizarte-arazo berriek eraginda, pixkanaka aldatzen joan direla gizarte eta lan arloan bazterturik gera ez daitezen laguntza behar duten kolektiboak, eta horregatik, erantzun azkar bat bilatu behar da botere publikoen aldetik, enplegurako politika aktiboak erregulatzen dituzten araudietan erantzun hori jasoz. Era horretan, urteetan politika horiek gorpuzteko erabilitako laguntza-programak aztertuz ikus daiteke zenbait kolektibo desagertu egin direla eta beste berri batzuk agertu direla.

Ha de tenerse en cuenta que los cambios en el escenario económico, en el propio mercado laboral o la aparición de nuevas problemáticas sociales, hacen que los colectivos que precisan de apoyo para evitar su exclusión socio-laboral vayan cambiando, y esto ha de encontrar una rápida respuesta por parte de los poderes públicos, reflejándolos en la normativa reguladora de las políticas activas de empleo. De este modo, del estudio de los programas de ayudas en los que se han materializado tales políticas a lo largo de los años, se puede observar la desaparición de algunos colectivos y la incorporación de otros nuevos.

Une honetan, era desberdineko hainbat xehetasunek eraginda –horiei buruzko azalpena aurreraxeago emango dugu–, nortasun berezia duten bi kolektibo berri agertu dira eszenatokian, eta beharrezkoa da horien laneratzea bultzatzea, kontratazioa eta autoenplegua sustatzearekin loturik arestian adierazitako indarreko araudietan horiek berariaz barneratuz, eta horien artikuluetan zehatz-mehatz definitzen da zein kolektibori zuzentzen zaizkion. Bide batez, modu orokorragoan horiei buruzko aipamena egiten den gainerako programetan ere sartzen direla joko da. Kolektibo berri horiek, alde batetik, laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak dira, eta beste alde batetik, etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak ditugu.

En este momento, circunstancias de distinta índole, cuya explicación se procede a detallar a continuación, han hecho que aparezcan en escena dos nuevos colectivos con identidad propia, cuya inserción laboral es necesario apoyar, incluyéndoles expresamente en las arriba mencionadas normativas vigentes sobre fomento de la contratación y autoempleo, cuyo articulado define de forma detallada los colectivos a los que se dirigen, y entendiéndolos a su vez incluidos en el resto de programas en los que la referencia a los mismos se hace de forma más genérica. Estos nuevos colectivos son, por un lado, las personas que han terminado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, y por otro lado, las personas que han sido víctimas de violencia doméstica.

Kolektibo horietatik lehena barneratzeari dagokionez, laneratzeko enpresak deituriko horien ezaugarriek eta helburuak berak justifikatzen dute hori. Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuaren arabera, zailtasunetan edo gizarte-bazterkeriazko egoeran dauden kolektiboak gizarteratzeko proiektu pertsonal bat burutzen dute laneratzeko enpresa horiek, ikaskuntza-prozesu egoki baten bidez, eta horren barruan sartuko litzateke gizarte, lan, oinarrizko heziketa, lanerako prestakuntza eta merkatu-ezagutzen arloko hainbat gaitasun erdiestea, beren enplegurako aukerak hobetzen lagunduko dietenak, baina betiere, horren azken helburua pertsona horiek lan-merkatu arruntean barneratu daitezela lortzea dela ahaztu gabe. Urrats horretan, hain justu, beharrezkoa gertatzen da laguntza gehigarri bat eskaintzea, laneratzeko enpresaren barruan egindako lana ez dadin alferrikako izan. Horrexegatik ezinbestekoa da gizarteratze eta laneratze prozesu hori amaitzen duten pertsona horiek barneratzea, kolektibo horien kontratazioa edo autoenplegua laguntza baten xede izanik, eta hartara, benetan laneratu daitezela sustatuz.

En relación con la inclusión del primero de estos colectivos, su justificación deriva de la propia razón de ser y finalidad de las llamadas empresas de inserción. Según el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, normativa que regula su calificación como tales empresas de inserción, el procedimiento de acceso a las mismas y su registro, estas empresas de inserción llevan a cabo un proyecto personal de inserción de colectivos en situación de desventaja o exclusión social, mediante un proceso de aprendizaje adecuado que contempla la consecución de habilidades sociales, laborales, formación básica, cualificación laboral y conocimientos de mercado, que les permitan mejorar sus condiciones de empleabilidad, si bien, sin perder de vista que su finalidad última es conseguir la incorporación de estas personas al mercado laboral ordinario. Es en ese paso precisamente donde se hace necesario ofrecer un apoyo adicional, de manera que la labor realizada dentro de la empresa de inserción no resulte baldía. De ahí la necesidad de incorporar a estas personas que terminan su proceso de inserción socio-laboral, como colectivos cuya contratación o autoempleo sean objeto de ayuda, fomentando así su verdadera integración laboral.

Bestetik, orain arte etxeetan ezkutuan geratzen zen arazo bat atera da argitara azken egunotan, eta pixkanaka-pixkanaka, eragindakoak, kasu honetan biktimak, aurre egiten hasiak dira erakundeetan horretarako laguntzak bilatuz. Etxeko bortizkeriaren arazo larriaz ari gara, gehienbat emakumeei eragiten diena, eta batez ere, gainera, ekonomikoki beren bikotekideen menpe daudenei, izan ere, egoera horri aurre egin eta salatu ondoren, baliabide ekonomikorik gabe aurkitzen baitira, eta sarritan, semeak eta alabak beren gain dituztela. Kontuan hartu beharra dago kasu askotan lanik gabeko pertsonak direla, etxetik kanpora inoiz lanik egin ez dutenak edo langabezian denbora asko daramatenak, sarritan prestakuntza eskasekoak, eta beraz, laguntza handia behar izaten dute botere publikoen aldetik gizartean bazterturik ez geratzeko, eta ahal den neurrian lan-munduan barneratu daitezela erraztu behar zaie. Helburu hori lortzeko urrats bat izango litzateke aipagai ditugun araudietan behar gorrian daudela jotzen direnen artean kolektibo hori sartzea, enpresek horiek kontratatu ditzatela bultzatzearren edo autonomo gisa finkatu eta beren lanpostu propioa sor dezaten.

Por otro lado, en los últimos tiempos ha salido a la luz una problemática que antes quedaba escondida dentro de los propios hogares, pero a la que poco a poco los implicados, víctimas en este caso, van haciendo frente buscando apoyo en las instituciones. Se trata del grave problema de la violencia doméstica, que afecta en mayor medida a las mujeres, en gran parte además, dependientes económicamente de su pareja, y que tras afrontar su situación y denunciarla, se encuentran sin recursos económicos, y en muchas ocasiones, con hijos e hijas a su cargo. Ha de tenerse en cuenta que en muchos casos se trata de personas sin empleo, que no han trabajado nunca fuera del hogar o llevan largo tiempo en desempleo y en ocasiones con baja cualificación, precisando de un gran apoyo por parte de los poderes públicos para evitar su exclusión social, facilitando en la medida de lo posible su inserción en el mundo laboral. Un paso en la consecución de este objetivo es incluir a este colectivo entre los considerados desfavorecidos por las normativas de referencia, a los efectos de fomentar su contratación por parte de las empresas o la creación de su propio puesto de trabajo mediante el establecimiento como autónomos.

Hori dela eta, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantzako Sailburuaren proposamenez, Euskadiko Kooperatiben Goi Kontseiluaren, Lan Harremanen Kontseiluaren, Euskal Kontseilu Ekonomiko eta Sozialaren eta gainerako organo aholku-emaile interesdunen oniritziaz, Jaurlaritzaren Kontseiluak 2002ko abenduaren 30ean egindako bileran aztertu eta onartu ondoren, hauxe

En su virtud, a propuesta del Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social, oídos el Consejo Superior de Cooperativas de Euskadi, el Consejo de Relaciones Laborales, el Consejo Económico y Social Vasco y los demás órganos consultivos interesados, y previa deliberación y aprobación por el Consejo de Gobierno, en su sesión celebra el día 30 de diciembre de 2002,

XEDATU DUT:
DISPONGO:
I. ATALBURUA
CAPÍTULO I
NORK BERE LANPOSTUA SORTZEKO NEURRIAK ARAUTZEN DITUEN ABENDUAREN 24KO 305/1996 DEKRETUAREN BIGARREN ALDAKETA.
SEGUNDA MODIFICACIÓN DEL DECRETO 305/1996, DE 24 DE DICIEMBRE, POR EL QUE SE REGULAN LAS MEDIDAS DE FOMENTO DEL AUTOEMPLEO

Lehen artikulua.– Nork bere lanpostua sortzeko neurriak arautzen dituen abenduaren 24ko 305/1996 Dekretuko 3. artikuluan bi idazati, g) eta h), gehitzen dira, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo primero.– Se adicionan dos apartados, g) y h), en el artículo 3 del Decreto 305/1996, de 24 de diciembre, por el que se regulan las medidas de fomento del autoempleo, con la siguiente redacción:

«g) Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuan araututako laneratzeko enpresa batean gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak, betiere Ekonomi Jardueren Zergan alta ematea hamabi hilabeteko gehienezko epearen barruan egiten bada, langile horrek prozesu hori amaitu duenetik kontatzen hasita, eta erkidego edo estatu mailako Enplegu Zerbitzu Publiko batean lan-eskatzaile gisa izena emanda baldin badaude, Europako Batasunaren barruan.

«g) Personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, reguladas en el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, por el que se regula la calificación de las empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y se crea el registro de empresas de inserción, siempre que el alta en el Impuesto sobre Actividades Económicas se produzca en un plazo máximo de doce meses desde que la persona trabajadora hubiese finalizado dicho proceso, y estén inscritas como demandantes de empleo en un Servicio Público de Empleo de ámbito autonómico o estatal, dentro del marco de la Unión Europea.

h) Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak, eta horrela hartuko dira haien ezkontideak edo modu egonkor batez antzeko atxikitasunezko harreman baten bidez haiekin loturik egon den pertsonak eragindako bortizkeria fisiko edo psikikoaren biktimak izan diren pertsonak edo horien seme-alabak, betiere gertaera horiek dagokion erakunde polizial edo judizialaren aurrean salatu izan badira, eta lan-eskatzaile gisa erkidego nahiz estatu mailako Enplegu Zerbitzu Publiko batean izena emanda badaude, Europako Batasunaren barruan.»

h) Personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica, entendiendo que se encuentran en esta situación cuando éstas o sus hijos o hijas hayan sido víctimas de violencia física o psíquica, ejercida por su cónyuge o por la persona que esté o haya estado ligado a ella de forma estable por análoga relación de afectividad, siempre que estos hechos hayan sido denunciados ante la correspondiente instancia policial o judicial, y estén inscritas como demandantes de empleo en un Servicio Público de Empleo de ámbito autonómico o estatal, dentro del marco de la Unión Europea.»

Bigarren artikulua.– Nork bere lanpostua sortzearen aldeko neurriak arautzen dituen abenduaren 24ko 305/1996 Dekretuaren 9. artikuluko p) idazatiari bi paragrafo erantsi zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo segundo.– Se adicionan dos párrafos al apartado p) del artículo 9 del Decreto 305/1996, de 24 de diciembre, por el que se regulan las medidas de fomento del autoempleo, con la siguiente redacción:

«– Beren gizarteratze eta laneratze prozesua laneratzeko enpresa batean amaitu duten pertsonak izanez gero: laneratzeko enpresaren ziurtagiria, prozesu hori amaitu zuen eguna egiaztatuko duena.

«– En el supuesto de personas que han finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción: certificado de la empresa de inserción que acredite la fecha en la que finalizó dicho proceso.

– Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak izanez gero, aurkeztutako salaketaren kopia bat.»

– En el supuesto de personas que han sido víctimas de violencia doméstica, copia de la denuncia presentada.»

II. ATALBURUA
CAPÍTULO II
LANERATZEKO LAGUNTZAK ARAUTZEN DITUEN URTARRILAREN 20KO 3/1998 DEKRETUAREN ALDAKETA
MODIFICACIÓN DEL DECRETO 3/1998, DE 20 DE ENERO, POR EL QUE SE REGULA EL PROGRAMA DE AYUDAS A LA INSERCION LABORAL

Hirugarren artikulua.– Laneratzeko laguntzak arautzen dituen urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretuaren 1. atalari bi paragrafo, 4 eta 5, gehitzen zaizkio, eta horiek honela idatzita geratuko dira:

Artículo tercero.– Se adicionan dos párrafos, 4 y 5, al artículo 1 del Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, que quedan redactados como sigue:

«4.– Beren gizarteratze eta laneratze prozesua laneratzeko enpresa batean amaitu duten pertsonak kontratatzeko laguntzak.

«4.– Ayudas a la contratación de personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción.

5.– Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak kontratatzeko laguntzak.»

5.– Ayudas a la contratación de personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica.»

Laugarren artikulua.– Laneratzeko laguntzak arautzen dituen urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretuko III. Atalburuaren izenburua berridatzi egingo da, eta honela idatzita geratuko da:

Artículo cuarto.– Se da nueva redacción al título del Capítulo III del Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, que queda redactado como sigue:

«III. ATALBURUA
«CAPITULO III
MINUSBALIO FISIKOA, PSIKIKOA EDO SENTSORIALA DUTEN PERTSONAK, ESPETXEETAN PRESO DAUDENAK ETA PRESO OHIAK, BEREN GIZARTERATZE ETA LANERATZE PROZESUA LANERATZEKO ENPRESA BATEAN AMAITU DUTEN PERTSONAK ETA ETXEKO BORTIZKERIAREN BIKTIMAK IZAN DIREN PERTSONAK KONTRATATZEKO LAGUNTZAK.»
AYUDAS A LA CONTRATACIÓN DE PERSONAS CON MINUSVALÍA FÍSICA, PSÍQUICA O SENSORIAL; DE PERSONAS INTERNAS EN CENTROS PENITENCIARIOS Y EX–RECLUSAS; DE PERSONAS QUE HAYAN FINALIZADO SU PROCESO DE INSERCIÓN SOCIO-LABORAL EN UNA EMPRESA DE INSERCIÓN Y DE PERSONAS QUE HAYAN SIDO VÍCTIMAS DE VIOLENCIA DOMÉSTICA.»

Bosgarren artikulua.– Laneratzeko laguntzak arautzen dituen urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretuaren III. Atalburuari bi Sekzio, 3 eta 4, gehitzen zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo quinto.– Se adicionan dos Secciones, 3.ª y 4.ª, al Capítulo III del Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, que quedan redactadas como sigue:

«3. SEKZIOA
«SECCION 3.º
BEREN GIZARTERATZE ETA LANERATZE PROZESUA LANERATZEKO ENPRESA BATEAN AMAITU DUTEN PERTSONAK KONTRATATZEKO LAGUNTZAK.
AYUDAS A LA CONTRATACION DE PERSONAS QUE HAN FINALIZADO SU PROCESO DE INSERCION SOCIO-LABORAL EN UNA EMPRESA DE INSERCION.

18. bis atala.– Kolektiboaren ezaugarriak.

Artículo 18 bis.– Características del colectivo.

Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuan araututako laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak kontratatzeagatik eman daitezke sekzio honetan ezarritako laguntzak, betiere aipatutako prozesu hori amaitu eta hurrengo hamabi hilabeteen barruan gauzatzen baldin bada kontratazio hori. Kontratazio hori ez bada gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu eta berehala gauzatzen, lan-eskatzaile gisa izena emanda agertu behar dute erkidego edo estatu mailako Enplegu Zerbitzu Publiko batean, Europako Batasunaren barruan.

Será subvencionable al amparo de esta Sección la contratación de personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, reguladas en el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, por el que se regula la calificación de las empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y se crea el registro de empresas de inserción, siempre que la contratación se celebre dentro de los doce meses inmediatamente posteriores a la finalización del mencionado proceso. En el supuesto de que la contratación no se celebre inmediatamente después de finalizar el proceso de inserción socio-laboral, deberán figurar inscritas como demandantes de empleo en un Servicio Público de Empleo de ámbito autonómico o estatal, dentro del marco de la Unión Europea.

18. ter atala.– Diruz lagun daitezkeen kontratuak.

Artículo 18 ter.– Actuaciones subvencionables.

Denbora mugagabeko lan-kontratuak, jarraian gutxienez 12 hilabeteko iraupena duten aldi baterako lan-kontratuak eta aldi baterako kontratuen luzapen mugagabeak egiteagatik eman daitezke sekzio honetan ezarritako laguntzak, indarrean dagoen lan-araudiaren babesean egiten badira. Kontratuak lanaldi osokoak nahiz lanaldi partzialekoak izan daitezke.

Podrán ser objeto de las ayudas contempladas en esta Sección los contratos de trabajo por tiempo indefinido, los contratos temporales que tengan una duración mínima de 12 meses continuados, así como la conversión en indefinidos de contratos temporales, que se efectúen al amparo de la normativa laboral vigente, a jornada completa o a tiempo parcial.

18. quater atala.– Dirulaguntzen zenbatekoa.

Artículo 18 quater.– Cuantía de las subvenciones.

1.– Denbora mugagabeko eta lanaldi osoko kontratua egiteagatik 4.000 euroko dirulaguntza jaso ahal izango da.

1.– La contratación por tiempo indefinido y a jornada laboral completa será subvencionable con 4.000 euros.

2.– Lanaldi osoko aldi baterako kontratua egiteagatik 2.000 euroko dirulaguntza emango da gutxienez, eta 3.000 eurokoa gehienez, kontratuaren iraupenaren arabera.

2.– La contratación temporal a jornada laboral completa será subvencionada con un mínimo de 2.000 euros y hasta un máximo de 3.000 euros, en función de la duración del contrato.

3.– Aldi baterako kontratua egin zitzaienean 18. bis atalean ezarritako betebeharrak betetzen zituzten pertsonei kontratua mugarik gabe luzatzeagatik 3.000 euroko dirulaguntza eman ahal izango da, baldin eta erakunde kontratugileak aldi baterako kontratua mugagabe bihurtu aurreko hamabi hilabeteetan zeukan plantila gutxitzen ez badu.

3.– La conversión en indefinidos de contratos temporales realizada con personas que, al tiempo de la celebración del contrato temporal, reunían los requisitos establecidos en el artículo 18 bis, será subvencionada con 3.000 euros, siempre que la entidad contratante no hubiera disminuido su plantilla en relación a los doce meses anteriores a aquel en que se hubiera convertido el contrato temporal en indefinido.

4.– Lanaldi partzialeko kontratua egiteagatik, lan-kontratuan ageri den lanaldiak hitzarmenean ezarritako lanaldi osoarekiko duen proportzioa ezarriko zaie aurreko idazatietan ezarritako dirulaguntza-zenbatekoei.

4.– En los supuestos de contratación a tiempo parcial, a las cuantías de subvención que se establecen en los párrafos anteriores, se les aplicará la proporción que represente la duración de la jornada que figure en el contrato de trabajo en relación a la jornada laboral completa establecida en el convenio de aplicación.

4. SEKZIOA
SECCION 4.ª
ETXEKO BORTIZKERIAREN BIKTIMA IZAN DIREN PERTSONAK KONTRATATZEKO LAGUNTZAK
AYUDAS A LA CONTRATACION DE PERSONAS QUE HAN SIDO VICTIMAS DE VIOLENCIA DOMESTICA

18 quinquies atala.– Kolektiboaren ezaugarriak.

Artículo 18 quinquies.– Características del colectivo.

Etxeko bortizkeriaren biktima izan diren pertsonak kontratatzeagatik eman ahal izango dira Sekzio honetan ezarritako dirulaguntzak, eta egoera horretan daudela joko da baldin eta pertsona horien ezkontideak edo modu iraunkor batez antzeko atxikitasunezko harreman baten bidez haiekin loturik egon den pertsonak eragindako bortizkeria fisikoa nahiz psikikoaren biktima izan badira pertsona horiek edo beren seme-alabak, betiere gertakari horiek dagokion erakunde polizial edo judizialaren aurrean salatu badira, eta erkidego edo estatu mailako Enplegu Zerbitzu Publiko batean lan-eskatzaile gisa izena emanda badaude Europako Batasunaren barruan.

Será subvencionable al amparo de esta Sección la contratación de personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica, entendiendo que se encuentran en esta situación cuando éstas o sus hijos o hijas hayan sido víctimas de violencia física o psíquica, ejercida por su cónyuge o por la persona que esté o haya estado ligado a ella de forma estable por análoga relación de afectividad, siempre que estos hechos hayan sido denunciados ante la correspondiente instancia policial o judicial, y estén inscritas como demandantes de empleo en un Servicio Público de Empleo de ámbito autonómico o estatal, dentro del marco de la Unión Europea.

18 sexies atala.– Diruz lagun daitezkeen kontratuak.

Artículo 18 sexies.– Actuaciones subvencionables.

Denbora mugagabeko lan-kontratuak, jarraian gutxienez 12 hilabeteko iraupena duten aldi baterako lan-kontratuak eta aldi baterako kontratuen luzapen mugagabeak egiteagatik eman daitezke sekzio honetan ezarritako laguntzak, indarrean dagoen lan-araudiaren babesean egiten badira. Kontratuak lanaldi osokoak nahiz lanaldi partzialekoak izan daitezke.

Podrán ser objeto de las ayudas contempladas en esta Sección los contratos de trabajo por tiempo indefinido, los contratos temporales que tengan una duración mínima de 12 meses continuados, así como la conversión en indefinidos de contratos temporales, que se efectúen al amparo de la normativa laboral vigente, a jornada completa o a tiempo parcial.

18 septies atala.– Dirulaguntzen zenbatekoa.

Artículo 18 septies.– Cuantía de las subvenciones.

1.– Denbora mugagabeko eta lanaldi osoko kontratua egiteagatik 4.000 euroko dirulaguntza jaso ahal izango da.

1.– La contratación por tiempo indefinido y a jornada laboral completa será subvencionable con 4.000 euros.

2.– Lanaldi osoko aldi baterako kontratua egiteagatik 2.000 euroko dirulaguntza emango da gutxienez, eta 3.000 eurokoa gehienez, kontratuaren iraupenaren arabera.

2.– La contratación temporal a jornada laboral completa será subvencionada con un mínimo de 2.000 euros y hasta un máximo de 3.000 euros, en función de la duración del contrato.

3.– Aldi baterako kontratua egin zitzaienean 18. quinquies atalean ezarritako betebeharrak betetzen zituzten pertsonei kontratua mugagabe luzatzeagatik 3.000 euroko dirulaguntza eman ahal izango da, baldin eta erakunde kontratugileak aldi baterako kontratua mugagabe bihurtu aurreko hamabi hilabeteetan zeukan plantila gutxitzen ez badu.

3.– La conversión en indefinidos de contratos temporales realizada con personas que, al tiempo de la celebración del contrato temporal, reunían los requisitos establecidos en el artículo 18 quinquies, será subvencionada con 3.000 euros, siempre que la entidad contratante no hubiera disminuido su plantilla en relación a los doce meses anteriores a aquel en que se hubiera convertido el contrato temporal en indefinido.

4.– Lanaldi partzialeko kontratua egiteagatik, lan-kontratuan ageri den lanaldiak hitzarmenean ezarritako lanaldi osoarekiko duen proportzioa ezarriko zaie aurreko idazatietan ezarritako dirulaguntza-zenbatekoei.»

4.– En los supuestos de contratación a tiempo parcial, a las cuantías de subvención que se establecen en los párrafos anteriores, se les aplicará la proporción que represente la duración de la jornada que figure en el contrato de trabajo en relación a la jornada laboral completa establecida en el convenio de aplicación.»

Seigarren artikulua.– Laneratzeko laguntzak arautzen dituen urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretuaren 25.1 ataleko f) idazatiari paragrafo bat gehitzen zaio, eta honela idatzita geratuko da:

Artículo sexto.– Se adiciona un párrafo al apartado f) del artículo 25.1 del Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, con la siguiente redacción:

«Ez da eskatuko agiri horiek aurkez daitezela Dekretu honen 18 bis atalak aipatzen duen kasuan, hau da, kontratazio hori gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu eta berehala gauzatzen denean.»

«La presentación de esta documentación no será exigible en el supuesto a que hace referencia el artículo 18 bis de este Decreto, es decir, en el supuesto en que la contratación se realice inmediatamente después de finalizar el proceso de inserción socio-laboral.»

Zazpigarren artikulua.– Laneratzeko laguntzak arautzen dituen urtarrilaren 20ko 3/1998 Dekretuko 25.2 ataleko b) idazatiari bi paragrafo eransten zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo séptimo.– Se adicionan dos párrafos al apartado b) del artículo 25.2 del Decreto 3/1998, de 20 de enero, por el que se regula el programa de ayudas a la inserción laboral, con la siguiente redacción:

«– Gizarteratze eta laneratze prozesua laneratzeko enpresa batean amaitu duten pertsonekin gauzatutako kontratuetan: laneratzeko enpresaren ziurtagiria, prozesu hori amaitu zuen eguna egiaztatuko duena.

«– En la contratación celebrada con personas que han finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción: certificado de la empresa de inserción que acredite la fecha en la que finalizó dicho proceso.

– Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak baldin badira, aurkeztutako salaketaren kopia bat.»

– En el supuesto de personas que han sido víctimas de violencia doméstica, copia de la denuncia presentada.»

III. ATALBURUA
CAPÍTULO III
ENPLEGUAREN ALDEKO NEURRIAK ARAUTZEN DITUEN EKAINAREN 29KO DEKRETUAREN BIGARREN ALDAKETA
SEGUNDA MODIFICACIÓN DEL DECRETO 267/1999, DE 29 DE JUNIO, POR EL QUE SE REGULAN MEDIDAS DE APOYO AL EMPLEO

Zortzigarren artikulua.– Enpleguaren aldeko neurriak arautzen dituen ekainaren 29ko 267/1999 Dekretuaren 8.1 artikuluari bi idatz-zati, h) eta i), eransten zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo octavo.– Se adicionan dos apartados, h) e i), al artículo 8.1 del Decreto 267/1999, de 29 de junio, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo, con la siguiente redacción:

« h) Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuan araututako laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak izanez gero, betiere kontratazio hori aipatutako prozesua amaitu eta hurrengo hamabi hilabeteen barruan gauzatzen bada, dirulaguntzaren zenbatekoa 6.010,12 eurokoa izango da.

« h) En el supuesto de personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, reguladas en el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, por el que se regula la calificación de las empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y se crea el registro de empresas de inserción, siempre que la contratación se celebre dentro de los doce meses inmediatamente posteriores a la finalización del mencionado proceso, la cuantía de la subvención será de 6.010,12 euros.

i) Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak izanez gero, eta horri begira, egoera horretan daudela joko da pertsona horren ezkontideak edo modu iraunkor batez horrekin antzeko atxikitasunezko harreman baten bidez loturik egon den pertsonak eragindako bortizkeria fisiko edo psikikoaren biktima izan diren pertsonak edo horien seme-alabak, betiere gertakari horiek dagokion erakunde polizial edo judizialaren aurrean salatu baldin badira, dirulaguntzaren zenbatekoa 6.010,12 eurokoa izango da.»

i) En el supuesto de personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica, entendiendo que se encuentran en esta situación cuando éstas o sus hijos o hijas hayan sido víctimas de violencia física o psíquica, ejercida por su cónyuge o por la persona que esté o haya estado ligado a ella de forma estable por análoga relación de afectividad, siempre que estos hechos hayan sido denunciados ante la correspondiente instancia policial o judicial, la cuantía de la subvención será de 6.010,12 euros.»

Bederatzigarren artikulua.– Enpleguaren aldeko neurriak arautzen dituen ekainaren 29ko 267/1999 Dekretuko 10.1 artikuluari bi idatz-zati gehitzen zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo noveno.– Se adicionan dos apartados, i) y j), al artículo 10.1 del Decreto 267/1999, de 29 de junio, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo, con la siguiente redacción:

« i) Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuan araututako laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak izanez gero, betiere kontratazio hori aipatutako prozesua amaitu eta hurrengo hamabi hilabeteen barruan gauzatzen bada, dirulaguntzaren gutxieneko zenbatekoa 4.507,69 eurokoa izango da, eta gehienezkoa 6.010,12 eurokoa, gauzatutako errelebo-kontratuaren hasierako iraupenaren arabera.

« i) En el supuesto de personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, reguladas en el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, por el que se regula la calificación de las empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y se crea el registro de empresas de inserción, siempre que la contratación se celebre dentro de los doce meses inmediatamente posteriores a la finalización del mencionado proceso, la cuantía mínima de la subvención será de 4.507,59 euros y la máxima de 6.010,12 euros, en función de la duración inicial del contrato de relevo celebrado.

j) Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak izanez gero, eta horri begira, egoera horretan daudela joko da pertsona horren ezkontideak edo modu iraunkor batez horrekin antzeko atxikitasunezko harreman baten bidez loturik egon den pertsonak eragindako bortizkeria fisiko edo psikikoaren biktima izan diren pertsonak edo horien seme-alabak, betiere gertakari horiek dagokion erakunde polizial edo judizialaren aurrean salatu baldin badira, dirulaguntzaren gutxieneko zenbatekoa 4.507,69 eurokoa izango da, eta gehienezkoa 6.010,12 eurokoa, gauzatutako errelebo-kontratuaren hasierako iraupenaren arabera.»

j) En el supuesto de personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica, entendiendo que se encuentran en esta situación cuando éstas o sus hijos o hijas hayan sido víctimas de violencia física o psíquica, ejercida por su cónyuge o por la persona que esté o haya estado ligado a ella de forma estable por análoga relación de afectividad, siempre que estos hechos hayan sido denunciados ante la correspondiente instancia policial o judicial, la cuantía mínima de la subvención será de 4.507,59 euros y la máxima de 6.010,12 euros, en función de la duración inicial del contrato de relevo celebrado.»

Hamargarren artikulua.– Enpleguaren aldeko neurriak arautzen dituen ekainaren 29ko 267/1999 Dekretuko 18.6 artikuluari bi idatz-zati, f) eta g) eransten zaizkio, eta honela idatzita geratuko dira:

Artículo décimo.– Se adicionan dos apartados, f) y g), al artículo 18.6 del Decreto 267/1999, de 29 de junio, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo, con la siguiente redacción:

«f) Laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonekin egindako kontratuetan: laneratzeko enpresaren ziurtagiria, prozesu hori amaitu zen eguna egiaztatuko duena.

«f) En la contratación celebrada con personas que han finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción: certificado de la empresa de inserción que acredite la fecha en la que finalizó dicho proceso.

g) Etxeko bortizkeriaren biktima izan diren pertsonekin egindako kontratuetan, aurkeztutako salaketaren kopia bat.»

g) En la contratación celebrada con personas que han sido víctimas de violencia doméstica, copia de la denuncia presentada.»

IV. ATALBURUA
CAPÍTULO IV
KOOPERATIBA-SOZIETATEETAN LANPOSTUAK SORTZEN LAGUNTZEKO NEURRIAK ARAUTZEN DITUEN ABENDUAREN 26KO 283/2000 DEKRETUAREN ALDAKETA
MODIFICACIÓN DEL DECRETO 283/2000, DE 26 DE DICIEMBRE, POR EL QUE SE REGULAN MEDIDAS DE APOYO AL EMPLEO EN SOCIEDADES COOPERATIVAS

Hamaikagarren artikulua.– Kooperatiba-sozietateetan lanpostuak sortzen laguntzeko neurriak arautzen dituen abenduaren 26ko 283/2000 Dekretuaren 6.2 artikuluari bi idatz-zati, h) eta i), eransten zaizkio, eta horiek honela idatzita geratuko dira:

Artículo undécimo.– Se adicionan dos apartados, h) e i), al artículo 6.2 del 283/2000, de 26 de diciembre, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo en sociedades cooperativas, con la siguiente redacción:

«h) Laneratzeko enpresen kalifikazioa arautzeko, enpresotan sartzeko prozedura ezartzeko eta laneratzeko enpresen erregistroa sortzeko abenduaren 26ko 305/2000 Dekretuan araututako laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonak kontratatzeagatik, betiere kontratazio hori aipatutako prozesua amaitu eta hurrengo hamabi hilabeteen barruan gauzatzen bada, 6.010,12 euroko dirulaguntza jasoko da.

«h) La contratación de personas que hayan finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción, reguladas en el Decreto 305/2000, de 26 de diciembre, por el que se regula la calificación de las empresas de inserción, se establece el procedimiento de acceso a las mismas y se crea el registro de empresas de inserción, siempre que la contratación se celebre dentro de los doce meses inmediatamente posteriores a la finalización del mencionado proceso, será subvencionada con 6.010,12 euros.

i) Etxeko bortizkeriaren biktimak izan diren pertsonak kontratatzeagatik, eta horri begira, egoera horretan daudela joko da pertsona horren ezkontideak edo modu iraunkor batez horrekin antzeko atxikitasunezko harreman baten bidez loturik egon den pertsonak eragindako bortizkeria fisiko edo psikikoaren biktima izan diren pertsonak edo horien seme-alabak, betiere gertakari horiek dagokion erakunde polizial edo judizialaren aurrean salatu baldin badira, 6.010,12 euroko dirulaguntza jasoko da.»

i) La contratación de personas que hayan sido víctimas de violencia doméstica, entendiendo que se encuentran en esta situación cuando éstas o sus hijos o hijas hayan sido víctimas de violencia física o psíquica, ejercida por su cónyuge o por la persona que esté o haya estado ligado a ella de forma estable por análoga relación de afectividad, siempre que estos hechos hayan sido denunciados ante la correspondiente instancia policial o judicial, será subvencionada con 6.010,12 euros.»

Hamabigarren artikulua.– Kooperatiba-sozietateetan lanpostuak sortzen laguntzeko neurriak arautzen dituen abenduaren 26ko 283/2000 Dekretuaren 12.3 artikuluari bi idatz-zati, f) eta g), eransten zaizkio, eta horiek honela idatzita geratuko dira:

Artículo duodécimo.– Se adicionan dos apartados, f) y g), al artículo 12.3 del 283/2000, de 26 de diciembre, por el que se regulan medidas de apoyo al empleo en sociedades cooperativas, con la siguiente redacción:

«f) Laneratzeko enpresa batean beren gizarteratze eta laneratze prozesua amaitu duten pertsonekin egindako kontratuetan: laneratzeko enpresaren ziurtagiria, prozesu hori amaitu zuen eguna egiaztatuko duena.

«f) En la contratación celebrada con personas que han finalizado su proceso de inserción socio-laboral en una empresa de inserción: certificado de la empresa de inserción que acredite la fecha en la que finalizó dicho proceso.

g) Etxeko bortizkeriaren biktima izan diren pertsonekin egindako kontratuetan, aurkeztutako salaketaren kopia bat.»

g) En la contratación celebrada con personas que han sido víctimas de violencia doméstica, copia de la denuncia presentada.»

AZKEN XEDAPEN BAKARRA

DISPOSICIÓN FINAL ÚNICA

Dekretu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzen den egunean sartuko da indarrean.

El presente Decreto entrará en vigor el día de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Gasteizen, 2002ko abenduaren 30ean.

Dado en Vitoria-Gasteiz, a 30 de diciembre de 2002.

Lehendakaria,

El Lehendakari,

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

JUAN JOSÉ IBARRETXE MARKUARTU.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantzako sailburua,

El Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social,

JOSEBA AZCÁRRAGA RODERO.

JOSEBA AZCÁRRAGA RODERO.


Azterketa dokumentala


Análisis documental