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Boletin Oficial del País Vasco

243. zk., 2001eko abenduaren 18a, asteartea

N.º 243, martes 18 de diciembre de 2001


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Xedapen Orokorrak

Disposiciones Generales

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Saila
Justicia, Empleo y Seguridad Social
7034
7034

AGINDUA, 2001eko azaroaren 20koa, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburuarena, Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunearen antolaketa eta funtzionamendu araudia onartzen duena.

ORDEN de 20 de noviembre de 2001, del Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social, por la que se aprueba el Reglamento de organización y funcionamiento del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailaren egitura organikoa eta egitekoena finkatzen duen uztailaren 27ko 303/1999 Dekretuak, Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzari esleitzen dio, besteak beste, Justizia Administrazioari buruzko azterlanak sustatzea eta antolatzea, Aginte Judizialaren Kontseilu nagusiko Dokumentazio Judizialeko Zentroarekin eta Justiziako gainerako instituzio eta organoekin lankidetzan. Eta hori aurrera eramateko, Justizia Administrazioaren EAEko Aztergune bat eratzea aurreikusten da.

El Decreto 303/1999, de 27 de julio, por el que se establece la estructura orgánica y funcional del Departamento de Justicia, Trabajo y Seguridad Social (en la actualidad de Justicia, Empleo y Seguridad Social), asigna a la Dirección de Relaciones con la Administración de Justicia, entre otras cuestiones, la de promover y organizar, en colaboración con el Centro de Documentación Judicial del Consejo General del Poder Judicial y demás instituciones y órganos de la Justicia, estudios sobre la Administración de Justicia, para lo cual se prevé la creación de un Observatorio Vasco de la Justicia.

Maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren bidez, Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunea sortu eta arautu da, Justizia Administrazioarekin erlazionatuta dauden gaietan Euskal Autonomia Erkidegoko kontsulta eta aholkularitza organoa izan dadin.

Mediante el Decreto 81/2001, de 8 de mayo, se procede a la creación y regulación del citado Observatorio como órgano consultivo y de asesoramiento de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materias relacionadas con la Administración de Justicia.

Zentzu honetan, Aztergunea Justizia Administrazioarekin erlazionatuta dauden gaiei buruzko ikerketak, eztabaidak, azterketak eta jarduteko proposamenak egiteko gunea izango da, eta zerbitzu publiko horren eskaintzan diharduten edo jarduketaren bat egiten duten erakunde, profesional eta agenteen topaleku izango da.

En este sentido, se configura al Observatorio como un foro de investigación, debate, análisis y propuesta de actuación en materias relacionadas con la Administración de Justicia, y constituye un lugar de encuentro de aquellas instituciones, profesionales y agentes que actúan o desarrollan alguna actuación en la prestación de dicho servicio público.

Bestalde, arestian aipatutako Dekretuaren 2.1 artikuluko f) letran jasotako aurreikuspenei jarraiki, Azterguneari esleitutako funtzioen artean antolaketa eta funtzionamendu araudia lantzea dago. Araudi hori, Dekretuaren 4.4 artikuluari jarraiki, Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburuak onartu beharko du.

Por otra parte, de conformidad con las previsiones contenidas en el artículo 2.1 letra f) del precitado Decreto, entre las funciones asignadas al Observatorio, encontramos la de elaborar su reglamento de organización y de funcionamiento, correspondiendo su aprobación al Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social, de conformidad con el artículo 4.4 del Decreto de creación.

Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunearen Osoko Bilkurak antolaketa eta funtzionamendu araudia landu ondoren,

Habiendo sido elaborado el Reglamento de organización y funcionamiento por el Pleno del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia

EBATZI DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunearen antolaketa eta funtzionamendu araudia onartzea.

Artículo único.– Aprobar el Reglamento de organización y funcionamiento del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia, que se adjunta como Anexo a la presente Orden.

AZKEN XEDAPENA

DISPOSICIÓN FINAL

Agindu hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera sartuko da indarrean.

La presente Orden entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Vitoria-Gasteiz, 2001eko azaroaren 20a.

En Vitoria-Gasteiz, a 20 de noviembre de 2001.

Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburuak,

El Consejero de Justicia, Empleo y Seguridad Social,

JOSEBA AZCARRAGA RODERO.

JOSEBA AZCARRAGA RODERO.

ERANSKINA
ANEXO
JUSTIZIA ADMINISTRAZIOAREN EAE-KO AZTERGUNEAREN ANTOLAKETA ETA FUNTZIONAMENDU ARAUDIA.
REGLAMENTO DE ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO DEL OBSERVATORIO VASCO DE LA ADMINISTRACIÓN DE JUSTICIA.
I. TITULUA
TÍTULO I
XEDAPEN OROKORRAK
DISPOSICIONES GENERALES

1. artikulua.– Izaera eta erregimen juridikoa.

Artículo 1.– Naturaleza y régimen jurídico.

1.– Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunea Euskal Autonomia Erkidegoko kontsulta eta aholkularitza organoa da Justizia Administrazioarekin erlazionatuta dauden gaietan.

1.– El Observatorio Vasco de la Administración de Justicia es el órgano consultivo y de asesoramiento de la Comunidad Autónoma del País Vasco en materias relacionadas con la Administración de Justicia.

2.– Funtzionamenduari dagokionez, Justizia Auzitegiaren EAEko Azterguneak, Aztergunea bera sortu eta arautzen duen maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuan eta Araudi honetan xedatutakoari jarraituko dio. Osagarri gisa, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/1992 Legearen II. Tituluko II. Kapituluan aurreikusitakoa aplikatuko da.

2.– En cuanto a su funcionamiento el Observatorio Vasco de la Administración de Justicia se regirá por lo dispuesto en el Decreto 81/2001, de 8 de mayo, por el que se procede a la creación y regulación del Observatorio, así como por lo dispuesto en el presente Reglamento. Con carácter supletorio será de aplicación lo previsto en el Capítulo II del Título II de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

2. artikulua.– Egoitza.

Artículo 2.– Sede.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneak Justiziaren arloan eskumena duen Eusko Jaurlaritzako Sailaren dependentzietan du egoitza, Gasteizen.

El Observatorio Vasco de la Administración de Justicia tiene su sede en las dependencias del Departamento del Gobierno Vasco competente en materia de Justicia, sitas en Vitoria-Gasteiz.

Bilkurak Euskal Autonomia Erkidegoko beste edozein lekutan egin ahal izango dira lehendakariak erabakitzen badu, ezohiko izaeraz eta arrazoi justifikatu batekin.

Podrán celebrarse sesiones en cualquier otro lugar del Territorio de la Comunidad Autónoma por decisión de su Presidente/a, de modo extraordinario y por justa causa.

3. artikulua.– Funtzioak.

Artículo 3.– Funciones.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneak, Aztergunea bera sortu eta arautzen duen maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren 2.1 artikuluan aurreikusitako funtzioak ditu esleituta.

El Observatorio Vasco de la Administración de Justicia tiene atribuidas las funciones previstas en el artículo 2.1 del Decreto 81/2001, de 8 de mayo, de creación y regulación del Observatorio.

4. artikulua.– Osaera.

Artículo 4.– Composición.

Antolaketari eta funtzionamenduari dagokienez, Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunea osatzen duten organoak ondokoak dira:

En cuanto a su organización y funcionamiento el Observatorio Vasco de la Administración de Justicia está integrado por los siguientes órganos:

a) Organo kolegiatuak:

a) Órganos colegiados:

Osoko Bilkura.

El Pleno.

Lan-batzorde edo lan-talde bereziak.

Comisiones o grupos de trabajo específicos.

b) Pertsona bakarreko organoak:

b) Órganos Unipersonales:

Lehendakaria.

El/La Presidente/a.

Idazkaria.

El/La Secretario/a.

II. TITULUA
TÍTULO II
AZTERGUNEKO KIDEAK
DE LOS/AS MIEMBROS DEL OBSERVATORIO

5. artikulua.– Azterguneko mahaikideen hautaketa eta izendapena.

Artículo 5.– Designación y nombramiento de los/as vocales del Observatorio.

1.– Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko mahaikideak maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren 3. artikuluan ezarritakoaren arabera hautatuko dira.

1.– Los/as vocales del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia serán designados/as según lo establecido en el artículo 3 del Decreto 81/2001, de 8 de mayo.

Hautatu ondoren, Azterguneko lehendakariak izendatuko ditu.

Una vez que sean designados/as, serán nombrados/as por el/la Presidente/a del Observatorio.

2.– Aztergunea osatzen duten erakundeei Aztergunean parte hartzeko ordezkari bat izenda dezaten eskatu –bi aldiz gutxienez– eta erakunde hauek hala egiten ez badute, Aztergunearen osaeran parte hartzeari uko egiten diotela ulertuko da.

2.– En el supuesto que siendo requeridas -al menos en dos ocasiones- las instituciones integrantes del Observatorio, para la designación de un representante en el mismo, y estas no lo realicen, se entenderá que desisten de formar parte en la composición de dicho organismo.

6. artikulua.– Azterguneko mahaikideen karguen iraupena, berrautaketa eta kargu-uztea.

Artículo 6.– Duración de los cargos, reelección y cese de los/as vocales del Observatorio.

1.– Mahaikideen karguaren iraupena hiru urtekoa izango da eta besterik gabe luzatu ahal izango da.

1.– La duración del cargo de los/as vocales será de tres años, prorrogables tácitamente.

2.– Azterguneko kideen agintaldia aurreko atalean aipatzen den iraupen-aldiaren aurretik amaitu ahal izango da ondoko kasuetan:

2.– El mandato de los/as miembros del Observatorio podrá expirar antes del transcurso del periodo de duración del cargo a que se refiere el apartado anterior en los siguientes supuestos:

a) Kargurako izendatu zuen pertsonak edo erakundeak kargutik kentzea erabakitzea.

a) Revocación en el cargo acordada por la persona o institución que lo designó.

b) Izendapenari dagokion kargua uztea.

b) Cese en el cargo en que se fundamenta su designación.

c) Azterguneko lehendakariaren aurrean karguari uko egitea edo dimititzea.

c) Renuncia o dimisión presentada ante el Presidente del Observatorio.

d) Heriotza.

d) Fallecimiento.

e) Kargu publikoetarako gaitasungabetzea edo etendura dakarren ebazpen judizial irmoa.

e) Resolución judicial firme que conlleve la inhabilitación o suspensión para cargos públicos.

3.– Aurreko paragrafoan aurreikusitako kasuetan, egin beharreko ordezkapena agintaldia amaitzeko geratzen den aldirako izango da.

3.– En los supuestos previstos en el párrafo anterior, la sustitución que haya de producirse lo será por el tiempo que reste de dicho mandato.

7. artikulua.– Azterguneko kideen ordezkotzak.

Artículo 7.– Suplencias de los/as miembros del Observatorio.

Organo kolegiatuetako mahaikideekin batera beren ordezkoak hautatu eta izendatuko dira. Mahaikideak ez daudenean, ordezkoek beteko dituzte haien funtzioak.

Junto a los/as vocales de los órganos colegiados se designarán y nombrarán los/as suplentes, que ejercerán sus funciones en ausencia de los primeros.

8. artikulua.– Azterguneko kideen eskubideak.

Artículo 8.– Derechos de los/as miembros del Observatorio.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko kideek ondoko eskubideak dituzte:

Los/as miembros del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia tienen los siguientes derechos:

a) Beren organo kolegiatuen bilkuretan hitz eta botoarekin parte hartzeko eta emandako botoa eta horretarako arrazoiak adierazteko eskubidea.

a) Participar con voz y voto en las sesiones de los órganos colegiados de los que formen parte, así como expresar el sentido de su voto y los motivos que lo justifican.

b) Berariaz eskatzen dutenean, beren organo kolegiatuetan aztertzen diren gaiei buruzko informazioa eta gainerako organo kolegiatuena eskuragarri izateko eskubidea.

b) Disponer de la información de los asuntos que se traten en los órganos colegiados de los que formen parte, así como del resto de órganos colegiados cuando así lo soliciten expresamente.

c) Beren organo kolegiatuen ezohiko deialdia eskatzeko eskubidea.

c) Solicitar la convocatoria, con carácter extraordinario, de los órganos colegiados de los que formen parte.

d) Proposamenak eta iradokizunak aurkezteko eskubidea gai-zerrendan barne hartzeko, beren organo kolegiatuetan erabakiak hartzeko edo gai jakin bat aztertzeko.

d) Presentar propuestas y sugerencias para su inclusión en el orden del día, así como para la adopción de acuerdos en los órganos colegiados de los que formen parte, o para el estudio de una determinada materia.

e) Azterguneak agindutako egintza guztietan Aztergunea ordezkatzea, lehendakariari dagokion ordezkaritza-esleipenaren kaltetan izan gabe.

e) Ostentar, en cuantos actos hayan sido comisionados por el Observatorio, la representación de éste, sin perjuicio de la atribución general de representación que corresponde al/la Presidente/a.

f) Bilkuren deialdia eta gai-zerrenda organo bakoitzarentzat ezarritako aurretiaz ezagutzeko eta bertan agertzen diren gaiei buruzko dokumentuak eta informazioa eta aurreko bilkurako akta eskuragarri izateko eskubidea.

f) Conocer con la antelación que se señale para cada órgano la convocatoria y el orden del día de las sesiones y tener a su disposición los documentos e información sobre los temas que figuren en ellos, así como el acta de la sesión anterior.

g) Galde-eskeak egiteko eskubidea.

g) Formular ruegos y preguntas.

h) Beren organo kolegiatuen bilkuretara joateagatik konpentsazio ekonomiko bat jasotzeko eskubidea. Konpentsazio hau bateragarria izango da bilkuretara joateak edo bertan parte hartzeak dakartzan joan-etorriei dagozkien kalte-ordainekin.

h) Percibir una compensación económica en concepto de asistencia a los órganos colegiados en que participe, que será compatible con las indemnizaciones correspondientes a los desplazamientos que pueda originar la participación o concurrencia a las sesiones que se celebren.

Bertaratzeagatiko konpentsaziorik ez da izango dagokion organo kolegiatuan duten zeregina edo parte-hartzea Administrazio Publikoan betetzen duten karguak edo lanpostuak eskatzen duenean.

En ningún caso se devengarán asistencias cuando la pertenencia o participación en el órgano colegiado de que se trate esté determinada por el cargo o puesto de trabajo que se ocupe en la Administración Pública.

Joan-etorriengatiko kalte-ordainak otsailaren 2ko 16/1993 Dekretuan izaera orokorrez aurreikusitako baldintzetan eta kopuru-mugarekin jasoko dira.

Las indemnizaciones por desplazamiento se percibirán en las condiciones y con el límite de cuantías previstas con carácter general en el Decreto 16/1993, de 2 de febrero.

9. artikulua.– Azterguneko kideen betebeharrak.

Artículo 9.– Deberes de los/as miembros del Observatorio.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko kideek ondoko betebeharrak dituzte:

Los/as miembros del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia tienen los siguientes deberes:

a) Parte hartzen duteneko organo kolegiatuen bilkuretara joatea.

a) Asistir a las sesiones de los órganos colegiados en cuya composición participen.

Urtearen barruan justifikatu gabe bi bileretara (segidan) edo hiru bileretara joan ezean, mahaikidea hautatu zuenari mahaikidearen ordezkapena proposatzeko komenigarritasuna aztertuko du nahitaez Osoko Bilkurak.

La inasistencia no justificada a dos reuniones consecutivas o a tres discontinuas a lo largo del año será causa para que el Pleno examine preceptivamente la conveniencia de proponer su sustitución a quien designó al/la vocal.

b) Araudi honi edo berau garatzeko onartzen diren jarraibide eta aginduei jarraiki jokatzea.

b) Actuar conforme al presente Reglamento y a las Directrices e Instrucciones que, en su caso, se aprueben en desarrollo del mismo.

III. TITULUA
TÍTULO III
ANTOLAKETA ETA FUNTZIONAMENDUA
ORGANIZACIÓN Y FUNCIONAMIENTO
I. KAPITULUA
CAPÍTULO I
OSOKO BILKURA
EL PLENO

10. artikulua.– Definizioa eta osaera.

Artículo 10.– Definición y composición.

Osoko Bilkura Aztergunearen borondatea erabaki eta osatzen duen organo gorena da eta maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren 3. artikuluak araututakoaren arabera dago osatuta.

El Pleno es el órgano supremo de decisión y formación de la voluntad del Observatorio, y su composición es la regulada por el artículo 3 del Decreto 81/2001, de 8 de mayo.

11. artikulua.– Funtzioak.

Artículo 11.– Funciones.

1.– Aztergunea sortu eta arautzen duen maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren 2.1 artikuluak Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneari esleitzen dizkion funtzio guztiak Osoko Bilkurak hartzen ditu bere gain.

1.– Las funciones que el artículo 2.1 del Decreto 81/2001, de 8 de mayo, de creación y regulación del Observatorio, atribuyen al Observatorio Vasco de la Administración de Justicia son asumidas íntegramente por el Pleno del mismo.

2.– Horrez gain, Osoko Bilkurari ondoko gaiak ezagutzea eta horiei buruzko erabakiak hartzea dagokio:

2.– Además, corresponde al Pleno conocer y adoptar acuerdos sobre las materias siguientes:

a) Azterguneko lan-programa onartzea.

a) Aprobación del programa de trabajo del Observatorio.

b) Aztergunearen epe labur eta luzerako jardun-ildo orokorrak onartzea.

b) Aprobar las líneas generales de actuación del Observatorio a corto y largo plazo.

c) Egindako kudeaketari buruzko urteko azterketa-txostena eta urte horretan Justizia Administrazioan izandako aldaketak jasoko dituen egoera-balantze bat onartzea.

c) Aprobación de un informe anual de análisis de la gestión realizada, así como un balance de la situación en que se recojan los cambios experimentados por la Administración de Justicia durante ese año.

d) Lan-batzorde edo lan-talde bereziak eratzea eta haien osaera, helburuak eta funtzionamendu-sistema ezartzea.

d) Constituir Comisiones o grupos de trabajo específicos y establecer su composición, fines y sistema de funcionamiento.

e) Araudi honen garapenean eta aplikazioan Aztergunearen funtzionamendurako beharrezkoak diren jarraibideak, aginduak eta/edo gomendioak onartzea.

e) Aprobar las directrices, instrucciones y/o recomendaciones que, en desarrollo y aplicación de este Reglamento, sean precisas para el funcionamiento del Observatorio.

f) Bere erabakien argitalpenari buruz erabakitzea.

f) Decidir sobre la publicación de sus acuerdos.

g) Aztergunearen funtzionamendu-araudia lantzea eta aldatzea. Araudiaren aldaketa Agindu honen IV. Tituluan ezarritako prozedurari jarraiki egingo da.

g) Elaborar y modificar el Reglamento de funcionamiento del Observatorio. La modificación del Reglamento se realizará conforme al procedimiento establecido en el Título IV de la presente Orden.

12. artikulua.– Bilkura-motak.

Artículo 12.– Clases de sesiones.

1.– Osoko Bilkurak ohikoak edo ezohikoak izan daitezke.

1.– Las sesiones del Pleno podrán ser ordinarias o extraordinarias.

2.– Ohiko Osoko Bilkura urtero bitan egingo da gutxienez.

2.– El Pleno se reunirá en sesión ordinaria, preceptivamente, al menos dos veces al año.

3.– Ezohiko Osoko Bilkura ondoko kasuetan egin ahal izango da:

3.– El Pleno podrá reunirse con carácter extraordinario en alguno de los siguientes supuestos:

a) lehendakariak eskatuta.

a) A instancia del/la Presidente/a.

b) Gutxienez kideen erdiek lehendakariari zuzendutako idatzi baten bidez eskatzen dutenean. Idatzi horretan, guztien identitateaz eta sinadurez gain, aztertu beharreko gaiak eta eskatutako ezohiko bilkura justifikatuko duten arrazoiak jaso beharko dira.

b) Cuando así lo soliciten, al menos, la mitad de sus miembros, y lo hagan por escrito dirigido al/la Presidente/a en el que, además de su identidad y firmas, hagan constar la expresión de los asuntos a tratar y los motivos que justifiquen la sesión extraordinaria que soliciten.

4.– Ezohiko bilkura egiteko epea hamabost egun naturalekoa izango da gehienez ere, eskaera erregistratzen den egunetik kontatzen hasita.

4.– El plazo para la celebración de la sesión extraordinaria será de quince días naturales como máximo a contar desde la fecha en que se registre la petición.

13. artikulua.– Deialdia.

Artículo 13.– Convocatoria.

1.– Osoko Bilkurarako deialdia Azterguneko lehendakariak egingo du eta Azterguneko kide guztiei zuzenduko zaie idatziz, bilkuraren eguna baino hamabost egun natural lehenago (ohiko bilkura izanez gero) edo bost egun baliodun lehenago (ezohiko bilkura izanez gero) gutxienez.

1.– La convocatoria del Pleno se efectuará por el/la Presidente/a del Observatorio y será dirigida por escrito a todos los/as miembros correspondientes de aquél con una antelación mínima de quince días naturales respecto a la fecha de la sesión a convocar si fuere ordinaria, o de cinco días hábiles si fuere extraordinaria.

2.– Deialdiak, bilkuraren lekuaz, egunaz eta orduaz gain, gai-zerrenda adieraziko du eta aztertu beharreko gaiei buruzko berariazko informazioa barne hartuko du, halakorik egitea eragozten duen arrazoi justifikatu bat dagoenean izan ezik. Kasu horretan, deialdiari dagokion bilkuraren egunarekiko gutxienez bost egun balioduneko aurretiaz bidaliko da dokumentazio hori. Beste edozein dokumentazio osagarri bidaltzeko ere epe bera bete beharko da.

2.– La convocatoria contendrá, junto con la indicación del lugar, fecha y hora de la reunión, el Orden del Día de la sesión, y vendrá acompañada de la documentación específica sobre los asuntos a tratar salvo que mediare causa justificada que lo imposibilite, en cuyo caso se remitirá con una antelación mínima de cinco días hábiles respecto a la fecha de la sesión a convocar. Esta misma antelación se observará para el envío de cualquier otra documentación complementaria.

3.– Nolanahi ere, deialdiaren baldintzak bete ez arren, Osoko Bilkura balio osoz eratuta geratuko da kide guztiak bildu eta aho batez erabakitzen dutenean.

3.– En todo caso, quedará válidamente constituido el Pleno, aun cuando no se hubieren cumplido los requisitos de la convocatoria, cuando hallándose reunida la totalidad de sus miembros, lo acuerden por unanimidad.

14. artikulua.– Gai-zerrenda.

Artículo 14.– Orden del día.

1.– Bileren gai-zerrenda lehendakariak finkatuko du. Ohiko bilkuretan, Osoko Bilkurako kideek gai jakin batzuk aztertzeko egiten dituzten iradokizunak lehendakariak aztertuko ditu eguneko gai-zerrenda egin aurretik. Hala ere, Aztergunearen Osoko Bilkurako kideen heren batek –gutxienez– formalki eskatzen dituen gaiak gai-zerrendan barne hartu beharko dira.

1.– El orden del día de las reuniones será fijado por el/la Presidente/a. En las sesiones ordinarias las sugerencias de los/as miembros del Pleno para tratar asuntos determinados serán debidamente ponderados por el/la Presidente/a antes de la elaboración del orden del día, si bien deberán ser incluidos en el mismo los asuntos que sean solicitados formalmente por, al menos, un tercio de los/as miembros del Pleno del Observatorio.

2.– Ezohiko bilkuretan, bilkura eskatzen duenak aurkeztutako gai guztiak barne hartu beharko dira gai-zerrendan.

2.– En las sesiones extraordinarias el orden del día deberá integrar la totalidad de los asuntos presentados por quien haya instado dicha sesión.

15. artikulua.– Quoruma.

Artículo 15.– Quórum.

1.– Osoko Bilkura lehen deialdian balio osoz eratuta geratzeko quoruma kideen erdikoa izango da gutxienez. Horien artean lehendakariak eta idazkariak egon beharko dute nahitaez.

1.– El quórum para la válida constitución del Pleno en primera convocatoria será de, al menos, la mitad de sus miembros, entre los cuales deberán necesariamente estar incluidos el/la Presidente/a y el/la Secretario/a.

Halako quorumik lortzen ez bada, Osoko Bilkura bigarren deialdian eratuta geratuko da lehen deialdirako adierazitako ordutik ordu erdira.

Si no se alcanzare dicho quórum, el Pleno se constituirá en segunda convocatoria media hora después de la señalada para la primera.

2.– Osoko Bilkura bigarren deialdian eratzeko nahikoa izango da kideen herenek parte hartzea. Horien artean lehendakariak eta idazkariak egon beharko dute nahitaez.

2.– Para la constitución del Pleno en segunda convocatoria será suficiente la asistencia de un tercio de sus miembros, entre los cuales deberán necesariamente estar incluidos el/la Presidente/a y el/la Secretario/a.

3.– Aurreko paragrafoetan ezarritako quorumak bilkura osoan mantendu beharko dira.

3.– Los quórum establecidos en los párrafos precedentes deberán mantenerse durante toda la sesión.

16. artikulua.– Erabakiak hartzea.

Artículo 16.– Adopción de Acuerdos.

1.– Osoko Bilkuraren erabakiak bertaratutako kideen gehiengo soilaren aldeko botoarekin hartuko dira. Berdinketarik izanez gero, lehendakariaren kalitateko botoak erabakiko du.

1.– Los acuerdos del Pleno se adoptan por el voto favorable de la mayoría simple de los/as miembros presentes. En caso de empate, decide el voto de calidad del/a Presidente/a.

2.– Gai-zerrendatik kanpo aztertu beharreko gaiei dagokienez:

2.– En cuanto a los asuntos que se traten fuera del orden del día:

a) Ohiko bilkura baten kasuan, erabakiak balioa izateko kide guztien gehiengo absolutu bidez hartu beharko da. Kasu honetan, erabakia hartu deneko bilerara joan ez diren kideei erabakiaren berri emango zaie hamabost eguneko epean bidezkotzat hartzen dituzten kontrako arrazoiak adierazteko.

a) Tratándose de una sesión ordinaria la validez del acuerdo requerirá su adopción por la mayoría absoluta del total de sus miembros, no obstante se procederá a comunicárselo a los miembros no presentes en la sesión donde se adoptó el mismo, a los efectos que en el plazo de quince días, manifiesten en su caso las objeciones que estimasen convenientes.

b) Ezohiko bilkura baten kasuan, ezin izango da ezein erabaki balio osoz hartu.

b) Tratándose de una sesión extraordinaria no podrá adoptarse válidamente ningún acuerdo.

3.– Osoko Bilkurako kideek beren botoa justifikatzen duten arrazoiak jasoarazi ahal izango dituzte aktan.

3.– Los/as miembros del Pleno podrán hacer constar en acta los motivos que justifican el sentido de su voto.

17. artikulua.– Bilkuretako akta.

Artículo 17.– Acta de las Sesiones.

1.– Osoko Bilkura bakoitzeko akta jasoko da, idazkariaren fedepean eta lehendakariaren ontzat emanarekin.

1.– De cada sesión del Pleno se levantará acta, bajo la fe del/la Secretario/a, y en la que figurará el visto bueno del/la Presidente/a.

2.– Bilkuretako aktak ondokoak jasoko dituzte:

2.– Las actas de las sesiones recogerán:

a) Araudi honen 8.h) eta 9.a) artikuluetan aurreikusitakoari jarraiki, bertaratuen, ezin etorria adierazi dutenen eta ezer adierazi gabe bertaratu ez direnen izena eta abizenak.

a) Nombre y apellidos de los asistentes, ausentes que se hubiesen excusado y de los que falten sin excusar, a efectos de lo previsto en los artículos 8 h) y 9 a) de este Reglamento.

b) Bilkuraren lekua, eguna eta ordua.

b) Circunstancias de lugar y tiempo de la sesión.

c) Bilkura ohikoa ala ezohikoa den eta lehen ala bigarren deialdian egiten den.

c) Carácter ordinario o extraordinario de la sesión y si se celebra en primera o en segunda convocatoria.

d) Bilkuraren gai-zerrenda.

d) Orden del día de la sesión.

e) Aztertutako gaiak eta eztabaiden puntu nagusiak.

e) Asuntos que se examinen y puntos principales de las deliberaciones.

f) Lehendakariak bozketara jarritako proposamenak.

f) Propuestas sometidas a votación por el/la Presidente/a.

g) Hartutako erabakien edukia eta bozketen emaitza.

g) Contenido de los acuerdos adoptados y el resultado de las votaciones.

h) Hala badagokio, Azterguneko kideek beren botoari buruz emandako arrazoiak.

h) En su caso, las justificaciones que los/as miembros del Observatorio hayan dado sobre el sentido de su voto.

3.– Akta Azterguneko kide bakoitzari igorriko zaio hurrengo bilkurarako deialdiarekin batera. Akta hurrengo bilkuraren hasieran onartuko da eta, hala badagokio, bidezkoak diren zuzenketak gaineratuko dira.

3.– El acta será remitida a cada miembro del Observatorio con la convocatoria de la sesión siguiente, donde deberá someterse a aprobación. El acta de cada sesión se aprobará al comienzo de la siguiente, incorporándose, en su caso, las rectificaciones oportunas.

4.– Idazkariak hartu diren berariazko erabakiei buruzko ziurtagiria egin ahal izango du, ondorengo aktaren onarpenaren kaltetan izan gabe. Akta onartu aurretik igorritako erabakien ziurtagirietan, zirkunstantzia hori jaso beharko da.

4.– El/La Secretario/a podrá emitir certificación sobre los acuerdos específicos que se hayan adoptado, sin perjuicio de la ulterior aprobación del acta. En las certificaciones de acuerdos adoptados emitidas con anterioridad a la aprobación del acta se hará constar expresamente tal circunstancia.

II. KAPITULUA
CAPÍTULO II
LAN-BATZORDE EDO LAN-TALDE
LAS COMISIONES O GRUPOS DE TRABAJO ESPECÍFICOS

18. artikulua.– Sorkuntza, osaera, helburuak eta funtzionamendua.

Artículo 18.– Creación, composición, fines y funcionamiento.

1.– Batzorde edo talde berezien sorkuntza, osaera, helburuak eta funtzionamendu-arauak Aztergunearen Osoko Bilkuraren eskumena dira.

1.– La creación, composición, fines y elaboración de las normas de funcionamiento de las Comisiones o Grupos específicos son competencia del Pleno del Observatorio.

2.– Batzorde edo talde bereziak iraunkortasunez edo egoeren arabera eratu ahal izango dira.

2.– Las Comisiones o Grupos específicos podrán ser constituidas de modo permanente o coyuntural.

19. artikulua.– Osaera.

Artículo 19.– Composición.

1.– Batzorde edo talde bereziak gutxienez lau pertsonak eta gehienez hamarrek osatuko dituzte. Batzorde edo talde horietan, Azterguneko kideak izan ez arren Azterguneak aditu gisa izendatzen dituen pertsonak barne hartu ahal izango dira.

1.– Las Comisiones o Grupos específicos estarán integradas por un mínimo de cuatro y un máximo de diez miembros. Podrán formar parte de las mismas aquellas personas que sin ser miembros del Observatorio, sean designadas por éste a título de expertos.

2.– Eratzen den batzorde edo talde berezi bakoitzeko lehendakaria batzorde edo taldeko kideek izendatuko dute beraien artean.

2.– El/La Presidente/a de cada una de las Comisiones o Grupos específicos que se constituyan será nombrado/a por los integrantes de la Comisión o Grupo, de entre sus miembros.

3.– Lan-batzorde edo lan-talde berezietako idazkaria bertako kide bat izango da eta honek hitza eta botoa izango du.

3.– Actuará como Secretario/a de las Comisiones o Grupos de trabajo específicos, un/a miembro de las mismas, con voz y voto.

20. artikulua.– Funtzioak.

Artículo 20.– Funciones.

Lan-batzorde edo lan-talde bereziei dagozkien funtzioak Osoko Bilkurak agintzen dizkionak dira.

Corresponden a las Comisiones o Grupos de trabajo específicos las funciones que les sean encomendadas por el Pleno.

21. artikulua.– Funtzionamendu-araudia.

Artículo 21.– Régimen de Funcionamiento.

1.– Lan-batzorde edo lan-talde berezietarako deialdia Azterguneko lehendakariak egingo du.

1.– La convocatoria de las Comisiones o Grupos de trabajo específicos se efectuará por el Presidente/a del Observatorio.

2.– Funtzionamendua malgua izango da, parte-hartzea bilatuko du, landu beharreko gaiari egokituko zaio eta Osoko Bilkuraren edo lehendakaritzaren aginduei jarraituko die.

2.– El funcionamiento será flexible y participativo, adecuado al tema que hayan de abordar y siguiendo las invitaciones del pleno o presidencia.

III. KAPITULUA
CAPÍTULO III
LEHENDAKARITZA
LA PRESIDENCIA

22. artikulua.– lehendakaria.

Artículo 22.– Presidente/a.

1.– Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko lehendakaria Aztergunea sortu eta arautzen duen maiatzaren 8ko 81/2001 Dekretuaren 3. artikuluan aurreikusitako organoaren titularra izango da.

1.– El/La Presidente/a del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia será el/la titular del órgano previsto en el artículo 3 del Decreto 81/2001, de 8 de mayo, de creación y regulación del Observatorio.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko lehendakariak Osoko Bilkura zuzenduko du.

El/La Presidente/a del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia presidirá el Pleno.

2.– Eratzen den lan-batzorde edo lan-talde berezi bakoitzeko lehendakaria batzorde edo taldea osatzen dutenek izendatuko dute beraien artean.

2.– El/La Presidente/a de cada una de las Comisiones o Grupos de trabajo específicos que se constituyan será nombrado/a por los integrantes de la Comisión o grupo, de entre sus miembros.

23. artikulua.– Eskumenak.

Artículo 23.– Competencias.

Justizia Administrazioaren EAEko Azterguneko lehendakariak ondoko eskumenak ditu esleituta:

El/La Presidente/a del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia tiene atribuidas las siguientes competencias:

a) Aztergunearen ordezkaria izatea.

a) Ostentar la representación del Observatorio.

b) Aztergunearen jardunak zuzentzea.

b) Dirigir las actuaciones del Observatorio.

c) Osoko Bilkuretarako deialdia egitea, bilkurak zuzentzea, bilkurak egokiro bideratzeko jarraibide orokorrak lantzea eta eztabaidak moderatzea.

c) Convocar y presidir las sesiones del Pleno, elaborar las directrices generales para el buen gobierno de las mismas y moderar el desarrollo de los debates.

d) Eztabaidak zuhurtasun-irizpideen arabera zuzentzea. Halaber, Azterguneko kideen hitz egiteko txandak eta hauen iraupena irizpide horiei jarraiki arautuko ditu.

d) Dirigir las deliberaciones según criterios de ponderada discreción, conforme a los cuales regulará las intervenciones de los/as miembros del Observatorio y la duración de las mismas.

e) Araudi honetan ezarritako prozedurari jarraiki, Osoko Bilkuren gai-zerrenda formulatzea.

e) Formular el orden del día de las sesiones del Pleno, de acuerdo con el procedimiento establecido en el presente Reglamento.

f) Bere sinadurarekin bilkuretako aktak berrestea, erabakien igorpena eta argitalpena agintzea eta erabakiak bete daitezen xedatzea.

f) Refrendar con su firma las actas de las sesiones, ordenar la remisión, publicación de los acuerdos, y disponer su cumplimiento.

g) Aztergunearen izenean erakunde, organismo, elkarte, agintari eta partikularrekin hitz egitea.

g) Dirigirse en nombre del Observatorio a instituciones, organismos, entidades, asociaciones, autoridades y particulares.

h) Araudi hau betetzea eta betearaztea eta Osoko Bilkurari zalantzazko kasuen interpretazioa eta adierazi gabekoen integrazioa proposatzea.

h) Cumplir y hacer cumplir este Reglamento, proponiendo al Pleno su interpretación en los casos de dudas y su integración en los de omisión.

i) Legeak eta Araudi honek ematen dizkion funtzio guztiak (lehendakari-izaerari datxezkionak edo Aztergunearen Osoko Bilkurak eskuordetzan emanda bere gain hartzen dituenak) eta, oro har, Araudi honek beste organo batzuei esleitu gabeko guztiak.

i) Cuantas otras funciones se le otorgue en la Ley, en el presente Reglamento, sean inherentes a su condición de Presidente/a o asuma por delegación del Pleno del Observatorio y, en general, todas las que no se hallen atribuidas por este Reglamento a otros órganos.

IV. KAPITULUA
CAPÍTULO IV
IDAZKARITZA
LA SECRETARÍA

24. artikulua.– Idazkaria.

Artículo 24.– Secretario/a.

1.– Aztergunearen Osoko Bilkurako Idazkaritza Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzako teknikari bati dagokio. Honek hitza izango du baina botorik ez.

1.– La Secretaría del Pleno del Observatorio corresponde a un/a técnico de la Dirección de Relaciones con la Administración de Justicia, con voz y sin voto.

2.– Lan-batzorde edo lan-talde berezietako idazkaria bertako kide bat izango da. Honek hitza izango du baina botorik ez.

2.– Actuará como Secretario/a de las Comisiones o Grupos de trabajo específicos, un/a miembro de las mismas, con voz y voto.

25. artikulua.– Eskumenak.

Artículo 25.– Competencias.

1.– Aztergunearen Osoko Bilkurako idazkariak ondoko eskumenak ditu esleituta:

1.– El/La Secretario/a del Pleno del Observatorio tiene atribuidas las siguientes competencias:

a) Azterguneko kideek eta hirugarrenek Aztergunean aurkeztu nahi dituzten gai, txosten, proposamen edo dokumentu guztiak hartzea, antolatzea eta bideratzeko prestatzea (hau izango da Osoko Bilkurak guztiak aztertzeko erregelamenduzko bidea) eta guztien izapideak egitea.

a) La recepción, ordenación y preparación del despacho de todos los asuntos, informes, propuestas o documentos que se desee presentar al Observatorio, tanto por sus miembros como por terceras personas, siendo éste el cauce reglamentario para su tratamiento por el Pleno, y dar a todos ellos la tramitación que proceda.

b) Gai-zerrendan barne hartutako gaiei buruzko dokumentu guztiak Azterguneko kideen esku uztea hauek azter ditzaten.

b) Mantener a disposición de los/as miembros del observatorio para su examen, cuantos documentos se refieran a los asuntos incluidos en el orden del día.

c) Azterguneak sortzen duen edo daukan informazioa dagokien pertsonei edo instantziei igortzea.

c) Canalizar hacia las personas o instancias que proceda, la información que origine o de que disponga el Observatorio.

d) Osoko Bilkuretara joatea.

d) Asistir a las sesiones del Pleno.

e) Osoko Bilkuretako aktak egitea eta hartzen diren erabakiak bideratzea.

e) Levantar actas de las sesiones del Pleno y dar el curso correspondiente a los acuerdos que se adopten.

f) Lehendakariaren ontzat emanarekin fede-emaile gisa jardutea eta, horrela, aktak eta Azterguneak hartutako erabakiak ziurtatzea eta, hala badagokio, ziurtagiria dagokion aktaren onarpenaren aurrekoa dela jasoaraztea. Halaber, lehendakariaren ontzat emanarekin, bere zaintzapean utzitako ziurtagiriak, irizpenak, boto partikularrak eta bestelako dokumentuak luzatuko ditu.

f) Actuar de fedatario/a, con el visto bueno del/la Presidente/a, certificando las actas y los acuerdos adoptados por el Observatorio, haciendo constar expresamente, en su caso, que la certificación es anterior a la aprobación del acta correspondiente. También expedirá certificaciones, con el visto bueno del/la Presidente/a, de los dictámenes, votos particulares y otros documentos confiados a su custodia.

g) Bere kargura dauden espedienteak eta artxiboa eta dokumentuen sarrera eta irteerako erregistroa antolatu eta zaintzea eta organoen eta hauetako kideen esku uztea hala eskatzen zaionean.

g) Organizar y custodiar los expedientes y el archivo a su cargo, así como el registro de entrada y salida de documentos, poniéndola a disposición de sus órganos y sus miembros cuando le sea requerida.

h) Osoko Bilkurak Araudi honen 11.2 c) artikuluan aipatutako txostena eta balantzea prestatzeko bidezkoak diren datu guztiak ematea.

h) Facilitar todos los datos que sean oportunos para la preparación por el Pleno del informe y del balance a que se refieren el artículo 11.2 c) de este Reglamento.

i) Lehendakariak agintzen dizkion edo bere karguari dagozkion kudeaketa eta koordinazio zeregin guztiak.

i) Cuantos actos de gestión y coordinación le sean encomendados por el/la Presidente/a, o sean propios del cargo.

2.– Lan-batzorde edo lan-talde berezi bakoitzeko idazkariak aurreko paragrafoan adierazitako esleipen berberak izango ditu, dagokion jardun-esparru zehatzari egokituta badaude ere.

2.– El/la Secretario/a de las Comisiones o grupos de trabajo específicos, ejercerán las mismas atribuciones que las señaladas en el párrafo anterior, si bien adaptadas a su concreto ámbito de actuación.

IV. TITULUA
TÍTULO IV
FUNTZIONAMENDU-ARAUDIAREN
LA MODIFICACIÓN DEL REGLAMENTO DE FUNCIONAMIENTO

26. artikulua.– Prozedura.

Artículo 26.– Procedimiento.

Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunearen Funtzionamendu Araudia aldatzeko ondoko prozedurari jarraituko zaio:

La modificación del Reglamento de Funcionamiento del Observatorio Vasco de la Administración de Justicia se ajustará al siguiente procedimiento:

a) Ekimena Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza sailburuari, Justizia sailburuordeari, Azterguneko lehendakariari edo Osoko Bilkurari dagokio. Azken kasu honetan, kideen erdien proposamena beharko da.

a) La iniciativa corresponderá al Consejero del Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social, al Viceconsejero de Justicia, al Presidente/a o al Pleno del Observatorio, en cuyo caso deberá contar con la propuesta de, al menos, la mitad de sus miembros.

b) Aldatzeko proposamenarekin batera, testu artikulatu alternatibo bat eta horretarako argudioak aurkeztu beharko dira.

b) La propuesta de modificación deberá ir acompañada de un texto articulado alternativo y de la argumentación en que se fundamente.

c) Araudia aldatzeko proposamena Azterguneko kideen gehiengo absolutu bidez onartu beharko da.

c) La propuesta de modificación del Reglamento deberá aprobarse por la mayoría absoluta de los/as miembros del Observatorio.

d) Aldaketari buruzko erabakia justizia-arloan eskumena duen saileko sailburuari helaraziko zaio honek onar dezan.

d) Del acuerdo de modificación se dará traslado al/la Consejero/a del Departamento competente en materia de Justicia, para su aprobación.

V. TITULUA
TITULO V
ADMINISTRAZIO-KUDEAKETA
GESTIÓN ADMINISTRATIVA

27. artikulua.– Aztergunearen laguntza teknikoa eta administratiboa.

Artículo 27.– Asistencia técnica y administrativa del Observatorio.

Justizia Administrazioaren EAEko Aztergunea Justizia, Lan eta Gizarte Segurantza Sailari –Justizia Sailordetzari– adskribiturik egongo da, eta Justizia Administrazioarekiko Harremanetarako Zuzendaritzari egokituko zaio Azterguneari behar duen laguntza tekniko eta administratiboa ematea.

El Observatorio Vasco de la Administración de Justicia queda adscrito al Departamento de Justicia, Empleo y Seguridad Social, Viceconsejería de Justicia, correspondiendo a la Dirección de Relaciones de la Administración de Justicia prestar la Asistencia Técnica y Administrativa necesaria para el funcionamiento del mismo.


Azterketa dokumentala


Análisis documental