Revista semestral con proyección internacional editada por el Gobierno Vasco desde 1985 para el fomento del análisis y el debate económico con especial atención a los temas que afectan a la economÃa vasca. ISSN-0213-3865 / E-ISSN 2340-4051
TÃtulo:
¿Apertura al mercado exterior de los KIBS peruanos? Un análisis desde la percepción de sus directores ejecutivos
Revista nº:
102 - KIBS Y TRANSFERENCIA DE CONOCIMIENTO DESDE UNA PERSPECTIVA DE INTERNACIONALIZACIÓN
Páginas:
172-191
Autores:
Jean Pierre Seclen-Luna
Pablo Moya-Fernández
Fecha de publicación:
II/2022
Palabras Claves:
KIBS, Perú, innovación, internacionalización
Materias:
Servicios personales y profesionales.
Servicios de información y servicios Internet. Programas informáticos y soporte lógico (software).
Gaur egungo ekonomia globalizatuan ezagutza-zerbitzu intentsiboen (KIBS) buruzko literatura enpirikoak zerbitzu horiek enpresen garapenean duten paper garrantzitsua azpimarratzen du. Hala ere, oraindik ere gertakari hau ulertzen lagunduko duten ikerketa gehiago falta dira, ez bakarrik herrialde garatuetan, baizik eta garapen bidean dauden herrialdeetan ere. Ikerketa honen helburua, Peruko 297 KIBSen lagin bat kontuan hartuta, honako hauen artean erlazio positiborik dagoen jakitea da: KIBSek gauzatzen duten eraberritzea, haien langileen ikasketa-maila, haien hornikuntza-kateetako eragiketak eta haien eragiketen kanpo-merkatuetarako irekiera. OPROBIT metodoaren bidez, emaitzek erakusten dute antolakuntza- eta marketin-berrikuntza, haien langileen goi-mailako prestakuntza-maila eta bezeroekiko harremanak erabakigarriak direla KIBSen nazioartekotzerako.
In the current globalized economy, the empirical literature on knowledge-intensive services (KIBS) highlights the important role that these services have in the development of companies. Despite this, major studies are still needed to help understand this phenomenon, not only in developed countries, but also in developing countries. The purpose of this research is to know if there is a positive relationship between the innovation carried out by the KIBS, the level of education of their workers, the agents of their supply chain and the opening of their foreign markets, based on a sample of 297 KIBS from Peru. Using the OPROBIT method, the results show that organizational and marketing innovation, the level of higher education of their workers and the relationships with their clients are critical determinants for the internationalization of KIBS.
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Fecha de la última modificación: 15/12/2021