Arautegia

Inprimatu

AGINDUA, 2021eko martxoaren 8koa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuarena, zeinaren bidez arautzen baitira Euskal Autonomia Erkidegoan doktore-titulua dutenak kontratatuz eta industria-doktoregoak eginez I+Gko proiektuak egiteko laguntzak - Bikaintek programa.

Identifikazioa

  • Lurralde-eremua: Autonomiko
  • Arau-maila: Agindua
  • Organo arau-emailea: Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saila
  • Jadanekotasuna-egoera: Indargabetua

Aldizkari ofiziala

  • Aldizkari ofiziala: EHAA (Euskal Herria)
  • Aldizkari-zk.: 53
  • Hurrenkera-zk.: 1517
  • Xedapen-zk.: ---
  • Xedapen-data: 2021/03/08
  • Argitaratze-data: 2021/03/15

Gaikako eremua

  • Gaia: Ekonomi Jarduerak; Gizarte gaiak eta emplegua; Administrazioaren antolamendua; Ogasun eta Ekonomía; Hezkuntza
  • Azpigaia: Industria; Lana eta enplegua; Gobernua eta herri administrazioa; Ekonomia; Funtzio publikoa

Testu legala

Aurkibidea erakutsiAurkibidea ezkutatu

Transferentzien Batzorde Mistoaren 2008ko abenduaren 11ko Osoko Bilkurak ikerketa eta garapen zientifiko eta teknikoko nahiz berrikuntzako funtzioak Estatuko Administraziotik Euskal Autonomia Erkidegora eskualdatzeko Erabakia hartu zuen. Dena den, teknologiaren eta ikerketaren arloan ikertzaileen kontratazioa sustatzeko programek ibilbide luzea dute administrazio honen esparruan. Izan ere, EAEko enpresa sarean ikertzaileak sartzen laguntzeko helburua presente egon da Sailaren politika zientifiko-teknologikoaren gidalerroetan, hasiera-hasieratik gaur egunera arte. Ildo horretan, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Planean ZTBP Euskadi adierazitako lan-ildoetako bat da oraindik orain, eta hori Eusko Jaurlaritzak I+G+B politikak garatzeko erabiltzen duen programazio-tresna da, espezializazio adimendunean oinarritua.

Ikertzaileak kontratatzen laguntzeko programen lehen aurrekaria Ikertu programa izan zen, 121/2000 Dekretuari kapitulu berri bat gehitzean ezarri zena (121/2000 Dekretua, ekainaren 27koa, ekonomia sustatzeko laguntzak ezartzen dituena, EHAA, 125 zk., 2000-06-30ekoa). Kapitulu horrek (VII. kapitulua) teknologiaren eta berrikuntzaren arloko hainbat laguntza-ildo jasotzen zituen.

Gero, maiatzaren 31ko 123/2005 Dekretuaren bidez egindako aldaketen ondoren, Industria, Merkataritza eta Turismo sailburuaren eta Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa sailburuaren 2005eko irailaren 12ko Agindua onartu zen, giza kapitalari eta giza baliabideen mugikortasun geografikoari laguntzeko programa garatzen zuena.

Hasierako Ikertu programa hura Berrikertu, EAEko enpresa-sarean eta Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarean giza kapital ikertzailea sartzeko laguntzen programarekin ordeztu zen 2015ean. Era berean, azken hori Bikaintek programa bihurtu zen 2018an, eta hark planteamendu berri bat egiten du I+G proiektuetarako ikertzaileak kontratatzea sustatzeko jarduketan, Euskal Autonomia Erkidegoko Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko (ZTBES) enpresetan edo eragile jakin batzuetan doktore-titulua duten ikertzaileak kontratatzeko eta industria-doktoregoak egiteko laguntza-deialdien bitartez.

Bikaintek programak EAEko industriaren ikerkuntza-jardueran bikaintasuna sustatzea du helburu, eta helburu horrek Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Planarekin bat etorri behar du orain, plan hori baita Eusko Jaurlaritzak I+G+B babesteko garatzen dituen politika eta jarduera guztiak barne hartzen eta koordinatzen dituen erreferentzia-esparrua. Orain hasiko den ZTBP Euskadiren programazio-aldi berrian, planak hiru oinarri estrategiko ditu (Bikaintasun Zientifikoa, Industriaren Lidergo Teknologikoa eta Berrikuntza Irekia), eta elementu nagusi bat, talentua, aurreko hirurak bateratzen dituena. Gainera, talentu ikertzailea batez ere emakumeen artean sustatzea da planaren oinarri estrategikoetan ezarritako lau helburu operatiboetako bat da.

ZTBP 2030 berri horrek (2019ko abenduan onartu ziren haren Oinarri Estrategiko eta Ekonomikoak) 2030erako Garapen Jasangarrirako Helburuekin bat datozen zenbait gizarte-erronka planteatzen ditu, eta lehentasun estrategiko berriak zehazten ditu: Industria adimenduna, Energia garbiagoak eta Osasun pertsonalizatua. Era berean, zeharkako hiru trakzio-ekimen planteatzen ditu: Mugikortasun Elektrikoa, Zahartze Osasungarria eta Ekonomia Zirkularra. Hori guztia, hiru trantsizioei aurre egiteko: teknologiko-digitala, energetiko-ingurumenekoa eta demografiko-soziala.

Bikaintek bat dator, halaber, Europatik datozen dokumentuekin, hala nola Ikertzailearen Europako Gutunari eta Ikertzaileak Kontratatzeko Jokabide Kodeari (EEE/2005/251/EE) buruzko Europako Batzordearen Gomendioarekin, eta doktoregoko irakaskuntza ofizialak arautzen dituen estatuko eta autonomia-erkidegoko araudiarekin, betiere kalitateko ikerketa zientifikoarekin lotutako gaitasunak eta trebetasunak eskuratzeko helburuarekin. Gidalerro horiek I+G+B gizarte-sektore guztietan bultzatu beharra nabarmentzen dute, bereziki industrien eta enpresen doktoregoan lankidetzan arituz, haien berrikuntzako eta etorkizuneko estrategietan funtsezko eginkizuna bete dezaten.

Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareak ere doktoreek ikerkuntzan duten garrantzia aitortuko du, sarearen osaera arautzen eta eguneratzen duen tresnari esker (109/2015 Dekretua, ekainaren 23koa). Dekretu horren III. eranskinean, Sareko eragile mota bakoitzaren adierazleen aginte-taulak zehazten dira, baita eragile mota bakoitzak bete behar dituen berariazko betekizunak ere, eta ezartzen da Teknologia Zentro, Ikerkuntza Kooperatiboko Zentro eta Enpresetako I+G Unitateen kategoriako eragileek gutxieneko doktore kopuru bat izan beharko dutela plantillan.

Horregatik guztiagatik, azken hiru ekitaldietan lortutako esperientzia kontuan hartuta, orain jarraipena eman nahi zaio kalitatezko ikerketa sustatzeko ildo horri, Batzordearen 2014ko ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduan kokatutako arau intenporal baten bidez (L 187 Europar Batasuneko Egunkari Ofizialean argitaratu zen, 2014ko ekainaren 26an). Horren arabera bateragarriak dira zenbait laguntza-kategoria eta barne-merkatua, Itunaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuz (aurrerantzean, Salbuespenen Erregelamendu Orokorra).

Agindu horren onuradun potentzialak industria-ikerketako jarduerak egiten dituzten Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko enpresak eta eragile jakin batzuk dira, eta Agindua hiru kapitulutan egituratzen da: lehenengo kapituluan xedapen orokorrak ezartzen dira, bigarrenean industria-ikerketako proiektuei laguntzeko ildoa aipatzen da, doktore-titulua duten pertsonak kontratatzeko dirulaguntzak emanez, eta hirugarren kapituluan industria-doktoregoen ildoa jasotzen da. Azken horren bidez, talentua atxiki nahi da, doktoregaiak EAEko enpresa-inguruneetan I+G proiektuak garatzeko moduan prestatuz eta, aldi berean, EAEko industria-sarearen lehiakortasuna eta nazioartekotzeko gaitasuna areagotzen lagunduz.

Arau hau honako hauetan xedatutakoaren mende egongo da: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea; azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren VI. titulua eta VII. tituluaren III. kapitulua; Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Lege Orokorrean adierazitako oinarrizko araudia, eta azken horren erregelamendua onartzen duen 887/2006 Errege Dekretua.

Horrenbestez, honako hau

Agindu honek I+G proiektuak garatzeko laguntzak arautzea du helburu. Laguntza horien bidez, doktore-titulua duten ikertzaileak kontratatu, eta industria-doktoregoak egingo dira, Euskal Autonomia Erkidegoko enpresetan, EAEn ekoizpen-instalazioren bat duten enpresetan edo Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileetan. Hala, EAEko ekoizpen-sarearen lehiakortasuna areagotu ahalko da, talentua kontratatuz.

  1. Honako jarduera hauek lagunduko dira diruz:

    1. Doktore-titulua duten pertsonen kontratazioa, entitate onuradunek garatuko dituzten I+Gko proiektuetan lan egiteko.

    2. Industria-doktoregaiak prestatzea, prestakuntzan dauden ikertzaileen lan-kostuak batera finantzatuz, 2030eko ZTBParen lehentasun estrategikoekin lerratatutako industria-ikerketako proiektu batean parte har dezaten, zeina haien doktorego-tesiaren esparrua izango baita.

  2. Arau honen babesean, aldi berean beste lan-lotura bat indarrean duten pertsonen kontratuak ez dira diruz lagunduko.

Itzuli beharrik gabekoak izango dira laguntzak, eta publikotasun-, lehia- eta objektibotasun-printzipioei jarraituz emango dira.

Bi laguntza-lerroen kasuan, dirulaguntzak emateko bi prozedurak norgehiagokakoak izango dira; honela, eskabideei ebaluazio-irizpideak aplikatuta, lortutako puntuazioen araberako zerrenda bana egingo da, eta laguntzak hurrenkerari jarraituz esleituko dira horretara bideratutako funtsak agortu arte, betiere kontuan izanik dirulaguntza lortzeko gainditu beharko direla 22. eta 34. artikuluetan ezartzen diren gutxieneko puntuazioak.

Deialdi honen xede diren laguntzei Batzordearen 2014ko ekainaren 17ko 651/2014 Erregelamendua aplikatuko zaie (L 187 Europar Batasuneko Egunkari Ofizialean argitaratu zen, 2014ko ekainaren 26an), horren arabera bateragarri jotzen baitira zenbait laguntza-kategoria eta barne-merkatua, Itunaren 107. eta 108. artikuluak aplikatuz (aurrerantzean, Salbuespenen Erregelamendu Orokorra). Laguntzek aipatutako Erregelamenduaren I. eta II. kapituluetan ezarritakoa bete behar dute, eta erregelamendu horretako 25. artikuluan daude sartuta.

Agindu honetan aipatutako dirulaguntzak honako hauetan xedatutakoaren mende egongo dira: Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legea; Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legea; azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutako Euskadiko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren VI. titulua eta VII. tituluaren III. kapitulua; eta Dirulaguntzei buruzko 38/2003 Lege Orokorrean eta horren erregelamendua onartu duen 887/2006 Errege Dekretuan jasotako oinarrizko araudia.

Agindu honen ondorioetarako, honako hauek definitu dira:

ZTBES sareko eragileak: 109/2015 Dekretua, 2015eko ekainaren 23koa, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzeari eta eguneratzeari buruzkoa.

Ikerkuntza Kooperatiboko Zentroak (IKZ): Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzeari eta eguneratzeari buruzko 2015eko ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan horrela definitutakoak, eskabidearen aurkezpen-datan zentro horien erregistroan inskribatuta badaude.

Zentro teknologikoak: Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzeari eta eguneratzeari buruzko 2015eko ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan horrela definitutakoak, eskabidearen aurkezpen-datan zentro horien erregistroan inskribatuta badaude.

Jabetza industrialeko eskubideak: Arau hauetan xedatutakoak: 24/2015 Legea, uztailaren 24koa, Patenteei buruzkoa eta hori betearazteko Erregelamendua onartzen duen 316/2017 Errege Dekretua, martxoaren 31koa; 174/2001 Legea, abenduaren 7koa, Markei buruzkoa; 20/2003 Legea, uztailaren 7koa, Diseinu Industrialaren Babes Juridikoari buruzkoa; 11/1988 Legea, maiatzaren 3koa, Produktu Erdieroaleen Topografien Babes Juridikoari buruzkoa; eta, horrela badagokio, 55/2002 Errege Dekretua, urtarrilaren 18koa, ikerkuntza-erakunde publikoetan egindako asmaketak ustiatzeari eta lagatzeari buruzkoa.

Jabetza intelektualeko eskubideak: apirilaren 12ko 1/1996 Legegintzako Errege Dekretuaren bitartez onartutako Jabetza Intelektualari buruzko Legearen testu bateginean xedatutakoak.

Krisian dauden enpresak: Europako Batzordearen 2014/C 249/01 Komunikazioaren 2.2. apartatuan horrela definitutakoak (Krisialdian dauden enpresa ez finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko estatuko laguntzei buruzko jarraibideen gaineko Komunikazioa). Komunikazio hori Europar Batasuneko Egunkari Ofizialean (C249) argitaratu zen, 2014ko uztailaren 31n.

Laguntzaren intentsitatea: laguntzaren zenbateko gordina, proiektuko diruz laguntzeko moduko gastuen portzentajean adierazita. Kopuru guztiak zergetakoak edota bestelakoak diren kenkarien aurretikotzat hartuko dira. Laguntzaren intentsitate gordina erakunde onuradun bakoitzaren arabera kalkulatuko da.

I+G proiektuak: Agindu honen ondorioetarako, Ikerketa, Garapen eta Berrikuntzarako Estatuen Laguntzei buruzko Esparru Komunitarioan (2014 / C 198/ 01) definitzen denaren arabera, I+Gko proiektuak izango dira ikerketa eta garapeneko kategoria bat edo batzuk hartzen dituzten jarduerak: Oinarrizko Ikerketa, Ikerketa Industriala eta Garapen Esperimentala, Esparruan ere hala definituak.

Ikerketa industrialeko proiektuak: Honetara bideratutako proiektuak: produktu, prozesu edo zerbitzu berriak sortzeko edo lehendik bazeudenak nabarmen hobetzeko lagungarri izan daitezkeen jakintza eta gaitasun berriak eskuratzeko helburuz eginiko ikerketa planifikatua edo azterlan kritikoak. Bertan sartzen da sistema konplexuen osagaiak sortzea, eta, halaber, honako hauek sar daitezke: prototipoak eraikitzea laborategi erako ingurune batean edo dauden sistemekin simulatutako interfazedun ingurune batean, baita lerro pilotuak ere, ikerketa industrialerako eta, bereziki, teknologia generikoa baliozkotzeko beharrezkoa denean. Horretarako, heldutasun teknologikoaren mailari buruzko definizioak izan behar dira kontuan (Technological Readiness Level, TRL); bertan, TRL 2, 3 eta 4 mailak ikerketa industrialari dagozkio.

Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarea (ZTBES) ikerkuntza-, garapen- eta berrikuntza-erakundeen multzo bat da: sarean lan eginez I+G+B jardueren mix orekatu bat garatzen dute, ikerkuntza espezializatu eta bikaina egiten dute, eta horrek eragina du Euskadiko aberastasunean eta ongizatean.

Enpresetako I+G Unitateak: Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzeari eta eguneratzeari buruzko 2015eko ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan horrela definitutakoak, eskabidearen aurkezpen-datan unitate horien erregistroan inskribatuta badaude.

Programa honen xederako erabiliko diren baliabide ekonomikoak Euskal Autonomia Erkidegoko aurrekontu orokorretan horretarako ezarritako aurrekontu-kredituetatik aterako dira. Aurrekontu-ekitaldi bakoitzean emango diren laguntzen zenbateko osoa dagokion urteko deialdiaren ebazpenean agertuko da eta ez da izango aipatutako kontsignaziotik gorakoa edo laguntzak ebatzi baino lehen hura berritzetik ateratzen den zenbatekotik gorakoa, betiere kreditu-loturaren erregimenarekin edo indarrean diren legeetan aurreikusitako aurrekontu-aldakuntzarekin bat etorriaz. Horrelakorik gertatuz gero, EHAAn jakinaraziko da, Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordearen ebazpen baten bidez, indarrean dagoen legeriaren araberako aurrekontu-aldaketak onartzen badira.

Laguntza hauen onuradun entitate hauek izan daitezke:

  1. Euskal Autonomia Erkidegoan kokatuta dauden edo ekoizpen-instalazio bat duten enpresak, ekainaren 17ko 651/2014 (EB) Erregelamenduaren 1. artikuluko 2., 3. eta 4. apartatuetan baztertutako sektoreetan dihardutenak izan ezik.

  2. Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko kide diren eragileak, ikerkuntza kooperatiboko zentroen, teknologia-zentroen eta enpresetako I+Gko unitateen kategorietan daudenak eta eskaera egiteko unean egiaztatu direnak, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautu eta eguneratzen duen ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan ezarritakoaren arabera.

Erakunde onuradunek baldintza hauek bete beharko dituzte:

  1. Ekoizpen-zentro bat edukitzea Euskal Autonomia Erkidegoan, non garatuko baita dirulaguntza jasoko duen jarduera.

  2. Ogasunarekin eta Gizarte Segurantzarekin dituen betebeharrak egunean edukitzea, baita dirulaguntzak itzultzeko obligazioen ordainketak ere.

  3. Jabetza industrialari eta intelektualari buruzko araudia betetzea.

  4. Dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratiborik edo penalik ez izatea, ezta horretarako legezko inolako debekurik ere, sexu-bereizkeriagatiko debekuak barnean izanik, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako Legearen (otsailaren 18ko 4/2005) azken xedapenetatik seigarrenean xedatutakoarekin bat.

  5. Ezin izango dira agindu honetan araututako dirulaguntzen onuradun izan Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren (azaroaren 17ko 38/2003) 13.2 artikuluan aurreikusitako egoeretan dauden pertsonak edo erakundeak, Europar Batasuneko Batzordeak laguntza bat legez kanpokotzat edo merkatu erkidearekin bateraezintzat jo eta gero xedatzeke dagoen berreskuratzeko agindu baten eraginpean daudenak, ez eta krisialdian dauden enpresak ere; krisialdian dauden enpresa ez finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko estatuko laguntzei buruzko jarraibideetan emandako definizioarekin bat eginez (C249 EBAO, 2014-07-31koa).

  6. Ezin izango dira laguntza hauen onuradun izan armak egiten, merkaturatzen eta finantzatzen diharduten entitateak, abenduaren 28ko 14/2007 Legean, Herrialde Txirotuekiko Justizia eta Elkartasunerako Gutunari buruzkoan, ezarritakoari jarraikiz.

  7. Laguntza hauen onuradun izateko baldintzak betetzeari eutsi beharko zaio, eskaera aurkezten denetik emandako dirulaguntza guztia likidatu arte.

Erakunde onuradunen betebeharrak dira:

  1. Emandako dirulaguntza onartzea. Alde horretatik, laguntza emateko ebazpena Eusko Jaurlaritzaren egoitza elektronikoko iragarki-taula elektronikoan (https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/) argitaratu eta hurrengo egunetik hasita hamabost egun balioduneko epean erakunde onuradunak ez badu aurkezten ikertzailearekin duen lan-kontratua, laguntzari uko egiten diola ulertuko da.

  2. Dirulaguntza eman den xederako erabiltzea.

  3. Hautatutako ikertzaileekin dagokion lan-kontratua sinatzea, indarrean dagoen lan-arloko legeriaren arabera eta jarduketa bakoitzerako zehazten den kontratu-iraupenarekin eta ordainsariarekin, halakorik zehazten bada.

  4. Prestakuntzan dauden ikertzaile kontratatuei beharrezkoa den laguntza ematea eta instalazioen, ekipamenduen eta baliabide materialen, prestakuntzakoen edo beren jarduera modu egokian behar duten bestelakoen erabilera ahalbidetzea.

  5. Dirulaguntza emateko orduan kontuan hartu den edozein inguruabar (objektiboa nahiz subjektiboa) aldatu bada, Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari jakinaraztea.

  6. Xede bera duten eta bestelako administrazio edo erakunde publiko zein pribatuetatik jasotako dirulaguntzen, laguntzen, diru-sarreren edo baliabideen berri ematea Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari.

  7. Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari jakinaraztea agindu honen ondorioz emandako laguntzen kargura finantzatutako kontratuen betearazpenean gertatzen diren uko egiteak, etenaldiak eta gainerako gorabeherak, gertatu eta hamar egun balioduneko gehieneko epearen barruan.

  8. Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko testu bateginaren 50.2 artikuluan (azaroaren 11ko 1/1997 Legegintzako Dekretuak onartutakoa), Dirulaguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 14. eta 46. artikuluetan eta horiek garatzeko arauetan ezarritako betebeharrak betetzea.

  9. Behin betiko fakturak gordetzea eta Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorraren eskura izatea horiek, hamar urteko gutxieneko aldian.

  10. Diruz lagun daitezkeen kontratuen finantzaketaren izaera publikoaren publizitate egokia egitea, Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 18.4 artikuluan xedatutako baldintzei jarraikiz.

  11. Administrazioarekin kontratuak eta hitzarmenak egiten dituzten erakundeei eta harengandik laguntzak jasotzen dituztenei Emakumeen eta Gizonen Berdintasunari buruzko otsailaren 18ko 4/2005 Legeak ezartzen dizkien betebeharrak betetzea, hala nola tratu berdinean oinarritutako printzipioaren mende jardun beharra, aukera-berdintasuna eta langileen aniztasunari eta desberdintasunei zor zaien errespetua.

  12. Enpleguan eta okupazioan emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzko martxoaren 1eko 6/2019 Errege Lege Dekretuan xedatutakoa betetzea; berdintasun-planak eta erregistroa arautzen dituen urriaren 13ko 901/2020 Errege Dekretuan xedatutakoa betetzea, eta Emakumeen eta gizonen ordainsari-berdintasunari buruzko urriaren 13ko 902/2020 Errege Dekretua ere betetzea.

  13. Laguntza hauen babesean garatzen diren proiektuek genero-ikuspegia kontuan har dezatela zaintzea.

  14. Laguntza hauen babespean kontratatutako pertsonek parte hartzen duten proiektuetan eta gainerako jardueretan, bioetika, animalien esperimentazioa, biosegurtasuna, segurtasun biologikoa, ingurumenaren babesa, natura-ondarea eta biodibertsitatea eta datuen babesa direla-eta indarrean dagoen araudian ezarritakoa betetzea.

  15. Ikertzailearen Gutun Europarrari eta Ikertzaileak Kontratatzeko Jokabide Kodeari (EEE/2005/251/CE) buruzko Europako Erkidegoko Batzordearen martxoaren 11ko Gomendioan xedatutakoari (L75 EBAO, 2005eko martxoaren 22koa) men egitea.

  1. Erakunde onuradun bakoitzari eman beharreko dirulaguntzen zenbatekoa (diruz lagundu daitezkeen gastuetarako) banaka hartuta nahiz beste administrazio edo erakunde publiko edo pribatu batzuek emandako beste dirulaguntza batzuekin batera, ezin da izan dirulaguntzaren xedearen kostua baino handiagoa.

  2. Gainfinantzaketa gertatzen bada eta/edo agindu honen 20. eta 32. artikuluetan aurreikusitako laguntzaren mugak gainditzen badira, gaindikinari dagokion kopurua gutxituko zaio, Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordearen ebazpenaren bidez.

  1. Horretarako sortutako ebaluazio-organo batek aztertuko eta ebaluatuko ditu aurkeztutako eskabideak, bai eta laguntzak emateko proposamenak ere. Ebaluazio-organoaren osaera dagokion deialdian zehaztuko da.

    Prozedura bakoitzean, Ebaluazio Organoak, hurrenez hurren ezarritako esleipen-irizpideen aplikazioan oinarrituz, dagokion ebazpen-proposamena igorriko dio Teknologia, Berrikuntza, eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordeari. Bertan jasoko dira ematea proposatzen diren dirulaguntzak, eta honako datu hauek adierazi beharko dira: erakunde onuradunaren eta kontratatutako pertsonaren identitatea, diruz lagunduko den kontratuaren iraunaldia, eskatutako kostu finantzagarria, proposatutako dirulaguntzaren zenbatekoa eta urteko kuoten banaketa; baita ukatzea proposatu direnak ere, horretarako arrazoiak adieraziz.

  2. Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Saileko Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzako titularra izango da ebaluazio-organoko burua. Zuzendaritza horretako talde teknikoko bi pertsona izango dira kideak, eta horietako batek idazkari-lanak egingo ditu. Ebaluazio-organoaren osaeran, gaikuntza, gaitasun eta prestakuntza egokia duten emakume eta gizonen presentzia orekatua sustatuko da, alde batera utzi gabe Euskal Autonomia Erkidegoko bi hizkuntza ofizialen ezagutza nahikoa izatea.

  3. Eskaerak aztertu eta ebaluatzeko lanak Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzak izendatzen dituen langile teknikoek egingo dituzte. Bere eginkizunak gauzatzeko beharrezkotzat jotzen badu, gai zehatz bakoitzean aditua den pertsonalaren lankidetza eduki ahal izango du.

  4. Ebaluazio-organoaren osaera baliozkoa izango da bilerak eta deliberazioak egiteko eta erabakiak hartzeko, eta, funtzionamenduari dagokionez, arau honetan aurreikusita ez dagoenerako, Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legearen 15. artikuluan eta hurrengoetan xedatutakoa aplikatuko da.

  5. Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzako titularra izango da dirulaguntza hauen organo kudeatzailea.

  1. honek araututako dirulaguntzak urtero egingo diren deialdi publikoen bidez iragarri ahal izango dira eta publikotasun-, lehia- eta objektibotasun-printzipioei jarraituz emango dira.

    Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordearen ebazpen bidez egingo da deialdia, eta alderdi hauek zehaztuko ditu:

    Ekitaldian dirulaguntzak emateko aurrekontu-izendapenen zenbatekoa.

    Ebaluazio-organoaren osaera.

    Eskabideak aurkezteko epea.

    Urteko gutxieneko ordainsari gordinak.

    Deialdi bakoitzean, kontratatutako persona bakoitzeko emango den dirulaguntzaren urteko gehieneko zenbatekoa.

    Mantenu-gastuak egonaldiko egun bakoitzeko, eta

    Egonaldi horietarako gehieneko laguntza, ikertzaile bakoitzeko.

  2. Eskabideak aurkeztea, errekerimenduak, jakinarazpenak eta agindu honetan jasotako gainerako kudeaketak bitarteko elektronikoen bidez egingo dira, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen 39/2015 Legearen 14.2 artikuluaren arabera, Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko «Nire karpeta» ren bidez, https://www.euskadi.eus/nirekarpeta helbidean.

  3. Betetako eskabidean, erakunde eskatzailea ordezkatzeko legezko gaitasuna duen pertsonaren sinadura aitortuaz gain, arau honen 21. eta 33. artikuluetan adierazten diren agiri euskarriak ere jasoko dira.

  4. Eskatzaileek nahi duten hizkuntza ofizialean aurkeztu ahal izango dituzte dirulaguntzaren eskabidea eta eskatutako agiriak. Halaber, dirulaguntza eskabidearen ondoriozko jardueretan, prozedurak irauten duen bitartean, eskatzaileak hautatutako hizkuntza erabiliko da, Euskararen Erabilera Normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legean xedatutakoa betez.

  5. Ez da nahitaezkoa izango dagoeneko Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazioaren esku dauden indarreko agiriak aurkeztea. Kasu horretan, eskaeran bertan adierazi beharko da agiriok zein datatan eta zein organo edo bulegotan aurkeztu ziren.

  6. Eskabideak ez badira osorik betetzen, edo haiekin batera ez bada adierazitako dokumentazioa aurkezten, erakunde eskatzaileari 10 egun balioduneko epea emango zaio (bitarteko elektronikoen bidez eskatuko zaio) hutsegitea konpontzeko edo behar diren dokumentuak aurkezteko. Horrez gain, adieraziko zaio hori egin ezean eskabidean atzera egin duela ulertuko dela.

  7. Nolanahi ere, laguntza hauen organo kudeatzaileak (Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzako titularra) beste edozein agiri edo informazio eskatu ahal izango die erakunde eskatzaileei, beharrezkotzat jotzen badu haiek aurkeztutako eskabidea behar bezala ulertu, ebaluatu eta tramitatu ahal izateko. Arau honetan berariaz aurreikusi ez diren gaietan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen Legean (urriaren 1eko 39/2015 Legean) xedatutakoa aplikatuko da.

  8. Dirulaguntza jasotzeko eskabide bat aurkezten bada, ekintza horren bidez eskatzaileak baimena emango dio Teknologia eta Berrikuntzako zuzendariari zuzenean eskura ditzan zerga-betebeharren eta gizarte-segurantzarekiko betebeharren gaineko egiaztapenak, beharrezko den aldiro. Hala ere, erakunde eskatzaileak berariaz uka dezake baimen hori, eta, halakorik egiten baldin badu, betebehar horiek betetzen dituela egiaztatzen duten agiriak aurkeztu beharko ditu.

  1. Deialdi honen xede den laguntza-lerro bakoitzerako, eta Ebaluazio Organoak proposatuta, Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordeari dagokio hautatutako eskabideen ebazpena ematea, egintza bakar batean.

  2. Laguntza emateko edo ukatzeko ebazpenak hauek jasoko ditu, gutxienez:

    1. Dirulaguntza ematen zaien eskabideen zerrenda. Zerrenda horretan, eskaera bakoitzerako, honako hauek adieraziko dira: erakunde onuraduna, kontratatutako pertsonen identitatea, diruz laguntzen den kontratuaren iraunaldia, eskatutako kostu finantzagarria, proposatutako dirulaguntzaren zenbatekoa eta urteko kuoten araberako banaketa.

    2. Dirulaguntza ukatzen zaien eskabideen zerrenda, ukatze horren arrazoiekin batera.

  3. Prozedura ebazteko eta ebatzitakoa erakunde interesdunei jakinarazteko gehieneko epea sei hilabetekoa izango da, deialdia argitaratu eta hurrengo egunetik hasita. Epe hori igarota ebazpenik jakinarazi ez bada, eskaera ezetsi dela ulertu beharko dute erakunde interesdunek, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 25.1.a) artikuluan ezarritakoaren ondorioetarako.

  4. Ebazpenak ez dio amaierarik ematen administrazio-bideari, eta, haren aurka, gora jotzeko errekurtsoa aurkez dezakete erakunde interesdunek Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen sailburuaren aurrean, hala ezarrita baitago Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen (urriaren 1eko 39/2015 Legearen) 121. eta 122. artikuluetan.

  5. Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 45.1.b) artikuluan aurreikusitakoaren arabera, dagokion prozeduraren ebazpena iragarki-taula elektronikoan argitaratuz jakinaraziko da (https://www.euskadi.eus/iragarki-taula-elektronikoa/).

  6. Orobat, Agindu honetan aurreikusitako dirulaguntzak eman eta, hala behar badu, ordaindu ahal izateko, erakunde onuradunak amaituta eduki beharko ditu Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Orokorrak edo haren erakunde autonomoek emandako izaera bereko laguntzen esparruan hasi diren itzultze- edo zehapen-prozedura guztiak, prozedura horiek oraindik izapidetze-aldian badaude behintzat. Prozedurak, amaieran, laguntza publikoak eskuratzeko desgaikuntza badakar, edo laguntza itzultzeko betebeharra ezartzen badu, eta dirua ez bada itzuli borondatez itzuli beharreko epean, emandako dirulaguntza indargabetu egingo da, onuradunaren izaera eskuratzeko debekua izateagatik.

  1. Dirulaguntza emateko kontuan izan diren baldintzak aldatzen badira edota beste edozein Administraziotatik edo erakunde publiko nahiz pribatutatik dirulaguntza gehiago lortzen bada, edota bestelako diru-sarrerak badaude helburu bera lortzeko, dirulaguntza emateko ebazpena alda daiteke, betiere agindu honetan onuradun izateko ezarritako gutxieneko baldintzak betetzen badira.

  2. Doktore edo doktoregai industrialek parte hartzen duten proiektuei buruzko jarduketek eskaera egitean aurkezturiko memorian jasotako jarduerak izan behar dituzte. Nolanahi ere, Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordeak aldaketak baimendu ditzake, aldez aurretik hala eskatuz gero Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari, eta erakunde onuradunak behar bezala justifikatuz gero jarduerak amaitu aurretik, betiere jardueren helburuak eta nondik norakoa desitxuratzen ez badira.

  3. Dirulaguntza horien babespean egindako kontratuen etenaldi horien ondorioz, dirulaguntzak ematearen baldintzak aldatu egin daitezke, beste ebazpen baten bidez. Onuradunak etenaldian egiten dituen gastuak ez dira diruz lagunduko.

    Kasu horien barruan jaso ahal izango dira etenaldiak, gutxienez hiru hilabeteko aldi baterako ezintasun-egoerengatik gertatutakoak (amatasuna, aitatasuna, edoskitzea, arriskuko haurdunaldia, adopzioa eta abar).

  4. Agindu honen babespean egindako kontratuak iraungiz gero, laguntza emateko ebazpenean hasiera batean ezarritako epeak baino lehen, emandako dirulaguntzaren zenbatekoa doitu egingo da eta, hala badagokio, Euskal Autonomia Erkidegoko Diruzaintza Nagusiari itzuli beharko zaizkio behar ez bezala ordaindutako zenbatekoak, baita dirulaguntzen arloan dagozkion berandutze-interesak ere. Oro har, aplikatu gabeko soberakina zein den zehazteko irizpidea laguntza jaso duen kontratutik bete gabe geratu den denboraren proportzioa izango da.

  5. Aldaketek ez dute inolaz ere handituko hasieran emandako dirulaguntzaren zenbatekoa.

  1. Entitate onuradunak Agindu honetan edo Dirulaguntzen azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 37. eta hurrengo artikuluetan ezarritakoa edo betekizun eta betebeharretako edozein betetzen ez badu, edo Euskal Autonomia Erkidegoko Ogasun Nagusiaren Antolarauei buruzko Legearen testu bateginaren 53.1 artikuluan aurreikusitako kasuetan, organo eskudunak, interesduna entzun ondoren, ez-betetzeari buruzko espedientea irekiko du, eta, administrazio-ebazpen bidez, laguntza errebokatzea erabakiko du, baita, horrela badagokio, jasotako laguntzak eta dagozkion legezko interesak itzultzeko obligazioa ere, dagozkion gainerako egintzak baztertu gabe. Aipatutako diru kopuruak diru-sarrera publikotzat hartuko dira lege-ondorio guztietarako.

  2. Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko sailburuordeak ireki eta ebatziko ditu ez-betetzeei buruzko espedienteak.

  3. Ez-betetzeak mailakatzeko, irizpide hauek erabiliko dira:

    1. Laguntza ematea eragin zuten helburuak guztiz eta nabarmenki ez betetzeak jarraipen- eta kontrol-baliabideen bidez zehaztuko da hori, dirulaguntza oso-osorik itzularazteko kausa izango da, eta horrela badagokio, jasotzeke dauden kopuruak kobratzeko eskubidea eta dirulaguntzaren onuradun izaera bera ere galduko dira.

    2. Laguntza ematea eragin zuten helburuak partzialki ez betetzeak dagokion dirulaguntzaren zatia itzularaztea eragingo du, baita jasotzeke dauden kopuruak kobratzeko eskubidea galtzea ere.

    3. Laguntzak justifikatzeko dokumentazioa ez aurkezteak jaso eta justifikatu ez diren laguntzen itzulketa eragingo du, eta, horrela badagokio, jasotzeke dauden kopuruak kobratzeko eskubidea galduko da.

  4. Agindu honen xede diren laguntzen onuradun diren erakundeek Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren IV. tituluan ezarritako arau-hausteen eta zehapenen araubidea bete beharko dute.

  1. Jarduketa honen helburua laguntzak ematea da, Euskal Autonomia Erkidegoko zentroetan entitate onuradunen industria-ikerketako proiektuak garatzen dituzten doktore-tituludunak kontratatzeko, bai banaka, kontratatutako doktoreen aldetik, bai I+Gko departamentu baten barruan, entitate onuraduneko beste langileekin batera.

  2. Enpresan garatzen ari diren I+Gko proiektuen edo jardueren gehikuntza nabarmen bat egiteko aplikatu beharko dira laguntzak, eta eskabidean laguntzaren beharra eta sustapen-eragina justifikatu beharko dira.

  1. Erakundearen memorian, erakunde eskatzaileek behar bezala justifikatu beharko dute, batetik, egingo dituzten I+Gko jarduerak garatzeko langile ikertzaileak kontratatzeko beharra, eta, bestetik, laguntzaren sustapen-eragina. Eragin sustatzailea betetzen dela bermatzeko, ikerketa-proiektuak ezin izango dira hasi laguntza-eskaera aurkeztu aurretik.

  2. Dirulaguntza jaso ahal izango dute entitate onuradunek ikertzaileekin formalizatzen dituzten 24 hilabeteko etengabeko kontratuek, artikulu honen 8. eta 9. apartatuetan zehaztutako laguntzaren hasiera-datatik zenbatzen hasita.

  3. Kontratazioak Euskal Autonomia Erkidegoko ekoizpen-instalazio batean egin beharko dira, non garatuko baitira ikerketa-jarduerak.

  4. I+G proiektuko jarduerak garatzeko ikertzaileak erakunde eskatzailearen plantillan egon daitezke dirulaguntzaren eskabidea aurkezten den unean, betiere kontratazioa aurreko ekitaldiko Bikaintek laguntzen deialdiko eskabideak aurkezteko epea amaitu ondoren egin bada, edo ikertzaile hautagaiaren kontratua lehenago diruz lagunduta egon bada Bikainteken industria-doktoregoen lerroan eta laguntza horrek, bere garaian, erakunde eskatzailean berriz sartzea eragin bazuen.

  5. Kontratuak indarreko legeriaren arabera egin beharko dira.

  6. Kontratazioa kalitate-baldintzetan egin beharko da, kontratatutako pertsonaren profilarekin bat datorren ordainsaria bermatzeko. Ildo horretan, urteko gutxieneko ordainsari gordina ezartzen da, urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko dena.

  7. Ez dira diruz lagunduko deialdiaren aurreko 4 urteetan doktore-titulua duten langileak kontratatzeko laguntza-programetan diruz lagundutako kontratu bat izan duen ikertzaile batekin egindako kontratuak.

  8. Arau honen babespean kontratatzen diren ikertzaileek hilabete baliodun bateko gehieneko epean hasi beharko dute dagokien zentroan, dirulaguntza emateko ebazpena argitaratzen denetik zenbatzen hasita, eta edozein kasutan, deialdiaren urteko abenduaren 31 baino lehen. Ebazpena argitaratu ondoren sartzen bada doktorea lantokian, benetan sartzen denetik hasiko da laguntzaren epea kontatzen.

  9. Doktorea Ebazpena argitaratu aurretik kontratatzen bada, dirulaguntza ematen duen ebazpena argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da kontatzen laguntzaren epea.

Kontratatuek honako baldintza hauek bete beharko dituzte:

  1. Doktore-graduaren jabe izatea eskabidea aurkezten den unean. Doktore-titulua atzerriko unibertsitate batean lortu bada, Espainiako unibertsitate-sisteman duen baliokidetasun-ziurtagiria aurkeztu beharko da.

  2. Eskaera aurkeztu aurretik, laguntza eskatzen duen erakundearekin lan-harremanik ez izatea, ezta harekin akzio- edo sozietate-loturaren bat duen beste erakunderen batekin ere, edo 17.4 artikuluan zehaztutako kasuren batean ez egotea.

  3. Laguntza eskatzen duen entitatean edo harekin akzio- edo sozietate-harremana duen beste batean kapital-partaidetzarik ez izatea, baldin eta entitatearen zuzeneko edo zeharkako benetako kontrol-gaitasuna ematen badu.

  4. Entitate baten eskabideak hautagai gisa ez agertzea.

Deialdi bakoitzean, erakunde eskatzaile batek doktore-titulua duten 2 pertsona kontratatzeko laguntza jaso ahal izango du gehienez.

Urtero, honako hauek izango dira diruz laguntzeko moduko gastuak:

  1. Kostu zuzenak: ikertzaile hautagaia kontratatzeko kostuak (ordainsari gordina gehi Gizarte Segurantzako enpresa-kuota, urteko kuota hobaridunak kenduta, halakorik bada).

  2. Zeharkako kostuak. Diruz lagundu daitezkeen langileen kostu zuzenen % 15 zenbatuko da zeharkako kostutzat.

  1. Laguntzen gehieneko intentsitatea, diruz laguntzeko moduko proiektuko kostuen ehuneko gisa, % 50ekoa izango da.

  2. Kontratatutako pertsona bakoitzeko dirulaguntzaren urteko gehieneko zenbatekoa urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko da.

Erakunde eskatzaileek elektronikoki aurkeztu beharko dute eskabidea, honako eduki hauekin:

  1. Erakunde eskatzailearen dokumentazioa:

    1. Erakundea identifikatzeko datuak.

    2. Erakundearen memoria, honako datu hauek jasotzen dituena:

      Jarduera nagusiaren eta jarduera garatzen duen ekoizpen-sektorearen deskribapen laburra.

      Negozio-bolumena eta lortutako emaitzak.

      Aurrekariak I+G arloan.

      Enpresak dituen produkzio-bitartekoak.

      Giza baliabideak, kategoria teknikoak eta sexua zehaztuta.

    3. Kontratatutako pertsonak lan egingo duen proiektuaren memoria. Memoriaren edukiak Agindu honen I. eranskinean aurkeztutako eskema jarraituko du.

    4. Kontratatutako langilea txertatuko den I+Gko lantaldearen edo ikerketa-taldearen curriculum laburra.

    5. Zerga-betebeharren eta Gizarte Segurantzarekikoen ordainketa egunean duela egiaztatzen duten ziurtagiriak (sailari horiek eskatzeko baimena ematen ez badio soilik).

  2. Kontratatutako langileari buruzko agiriak:

    1. NANaren edo, hala badagokio, egoiliar-txartelaren fotokopia.

    2. Doktore-tituluaren kopia, edo eskabidea aurkezten den datan doktore-graduaren jabe izatearen ziurtagiri akademikoarena.

      Titulua atzerriko unibertsitate batean lortu bada, tituluak Espainiako sistema akademikoan duen baliokidetasuna aurkeztu beharko da, edo hura eskatu izanaren egiaztagiria.

    3. Curriculum Vitae-a, garatu beharreko I+Gko proiektuaren inguruko meritu garrantzitsuenak jasotzen dituena: proiektuaren gaiarekin lotutako lanbide-esperientzia, proiektuarekin lotutako argitalpenak eta abar.

    4. Lan-bizitzaren ziurtagiria, eguneratuta.

    5. Desgaitasun-ziurtagiria, horrela badagokio (% 33 edo gehiagokoa).

  3. Erakundearen erantzukizunpeko adierazpena, zeina indarrean dagoen zehapen-araubide administratiboaren zein penalaren mende geratuko den, datuak faltsutzen badira, honako alderdi hauen egiazkotasunari dagokionez:

    1. Dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak ordainduta dituela.

    2. Ez duela ebazpen irmo baten bidez jaso dirulaguntzak lortzeko aukera galtzeko zehapena.

    3. Dirulaguntzak jasotzeko debekurik jaso ez duela, halaber, honako enpresa hauei dagokienez: eraldatze, bategite edo ondorengotza bitartez, debekua jaso duten beste enpresa batzuen jarraipena edo ondorena direlako presuntzioa ezar daitekeen enpresak, zuzendaritzan dauden pertsonak edo bestelako inguruabarrak direla-eta.

    4. Erakunde eskatzailea ez dagoela kondenatua laguntza edo dirulaguntza publikoak lortzeko aukera galtzea dakarren epai irmo batez, delitu hauetakoren bat egiteagatik: prebarikazioa, funtzionario-eroskeria, ondasun publikoak bidegabe erabiltzea, influentzia-trafikoa, iruzurrak eta legearen aurkako ordainarazpenak edo hirigintza-delituak.

    5. Entitateak ez du eskatu borondatezko konkurtsoa deklaratzeko, ez da kaudimengabetzat jo edozein prozeduratan, ez dago hartzekodunen konkurtsoan deklaratuta (salbu eta horretan itun batek efikazia lortu badu), ez dago esku-hartze judizialaren mende edo ez dago Konkurtsoari buruzko uztailaren 9ko 22/2003 Legearen arabera desgaituta, konkurtsoa kalifikatzeko epaian finkatutako desgaitze-aldia amaitu gabe.

    6. Entitateak dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratiborik edo penalik ez izatea, ezta horretarako legezko inolako debekurik ere, sexu-bereizkeriagatiko debekuak barnean izanik, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako Legearen (otsailaren 18ko 4/2005) azken xedapenetatik seigarrenean xedatutakoarekin bat.

    7. Ez du eragin, kausaren batean errudun deklaratua izateagatik, Administrazioarekin egindako edozein kontraturen suntsiarazpen irmorik.

    8. Entitate eskatzailea, merkataritza-sozietateetako administratzaileak edo beste pertsona juridiko batzuen legezko ordezkaritza dutenak honako lege hauetan jasotako kasuren batean ez egotea: martxoaren 30eko 3/2015 Legea, Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunen jarduna arautzen duena; abenduaren 26ko 53/1984 Legea, administrazio publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunena, edo, dela Hauteskunde Erregimen Orokorraren ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan araututako hautapenezko karguak badituzte, lege horretan edo Kargu Publikodunen Jokabide-kodea eta haien Interes Gatazkak arautzen dituen ekainaren 26ko 1/2014 Legean zehaztutako baldintzetan.

    9. Zerga-egoitza ez du erregelamenduz zerga-paradisu gisa kalifikatutako herrialde edo lurralde batean.

    10. Erakundeak betetzen duela martxoaren 1eko 6/2019 Errege Lege Dekretuan (Enpleguan eta okupazioan emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzkoa) xedatutakoa; betetzen duela, halaber, berdintasun-planak eta erregistro-planak arautzen dituen urriaren 13ko 901/2020 Errege Dekretuan eta emakumeen eta gizonen ordainsari-berdintasunari buruzko urriaren 13ko 902/2020 Errege Dekretuan xedatutakoa.

    11. Aurkeztutako ikertzailearen eta erakunde eskatzailearen arteko lan-loturak Agindu honen 18.2 artikuluan zehaztutako baldintzak betetzen dituela.

    12. Proposatutako ikertzaileak ez daukala partaidetzarik zuzeneko edo zeharkako kontrola ahalbidetzen dionik haien kapitalean edota akzioen edo sozietateen bidez haiekiko lotura duten beste batzuen kapitalean.

    1. Ez dagoela Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren (azaroaren 17ko 38/2003) 13.2 artikuluan jasotako debekuren batean; ez dagoela xedatzeke dagoen berreskuratzeko agindu baten eraginpean, Europar Batasuneko Batzordeak laguntza bat legez kanpokotzat edo merkatu erkidearekin bateraezintzat jo eta gero; eta ez dela krisialdian dagoen enpresa, krisialdian dauden enpresa ez finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko estatuko laguntzei buruzko jarraibideetan emandako definizioaren arabera (C249 EBAO, 2014-07-31koa).

    2. Entitatea ez dela ari armak egiten, merkaturatzen eta finantzatzen; betiere Herrialde Txirotuekiko Justizia eta Elkartasunerako Gutunari buruzko abenduaren 28ko 14/2007 Legean ezarritakoarekin bat etorriz.

    1. Ez duela beste laguntzarik, dirulaguntzarik, sarrerarik edo baliabiderik jaso laguntzaren xedea finantzatzen duenik eta kapitulu honetan aurreikusten diren laguntzen bateragarritasunean eragin lezakeenik. Halakorik jaso badu, horien zenbatekoa eta erakunde emailearen identitatea adierazi beharko ditu.

  1. Eskabideen analisia eta ebaluazioa 11. artikuluan ezarritako ebaluazio-organoak egingo ditu, Agindu honetako II. eranskinean ezarritako balorazio-irizpideak jarraituz:

  2. Euskarari buruzko apartatuan, euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 26. artikuluaren arabera, ikertzailearen euskara-gaitasuna eta hizkuntza-erabilera baloratuko dira aurkeztutako dokumentazioan. Azken 3 urteetan «Bikain Euskararen Kalitate Ziurtagiria» lortu dutela egiaztatzen duten erakundeek E.3 irizpiderako ezarritako gehieneko puntuazioa jasoko dute. Gainerako eskabideak aurkeztutako dokumentazioaren arabera baloratuko dira.

  3. Eskabideen analisia eta ebaluazioa eginda, Ebaluazio Organoak proposamen bat egingo du, lortutako puntuazioen arabera ordenatuta; agindu honen II. eranskinean ezarritako gutxieneko puntuazio-atalasera iristen ez diren eskabideak ezabatzea proposatuko du, eta funtsak agortu arte laguntzak esleitzea proposatuko du.

  4. % 33ko edo hortik gorako desgaitasuna duten pertsonak kontratatzeko eskaerak badaude, betiere horiek II. eranskinean ezarritako gutxieneko atalaseetara iritsi badira, gehienez bi laguntza emango direla bermatuko da.

  5. Puntuazio berdina lortzen duten eskabideen kasuan, berdinketa ebazteko, arau honetako II. eranskineko A apartatuan jasotzen diren irizpideen balorazioan puntuaziorik handiena duen eskabidearen alde erabakiko da, irizpide horiek aipatzen diren hurrenkeraren arabera, eta berdinketak bere horretan irauten badu, lehenengo aurkeztutako eskabidearen alde.

  1. Entitate onuradunek 15 egun balioduneko epea izango dute, dirulaguntza emateko ebazpena argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, doktoreekin formalizatutako lan-kontratuak aurkezteko. Epe hori igaro eta kontratu hori oraindik aurkeztu ez bada, onuradunak baldintza horri uko egiten diola ulertuko da.

  2. Kontratuak honako hauek aipatu beharko ditu:

    1. Kontratatutako doktorea bere lanpostuan benetan hasi den eguna eta kontratuaren iraupena. Kontratuaren iraupena bi urtekoa izango da gutxienez, laguntza zenbatzen hasten den egunetik hasita, eta lanaldi osokoa izango da.

    2. Lanbide-kategoria eta urteko ordainsari gordina, zeinak eskabide-inprimakian jasotakoaren berdina edo handiagoa izan beharko baitu, laguntza zenbatzen hasten den unetik aurrera.

    3. Kontratuaren baterako finantzaketa, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren aldetik.

Justifikazioa Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko «Nire karpetaren» bidez egingo da (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta), hilabete bateko gehieneko epean aurkeztu beharko zaio Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari, urtaldi bakoitza amaitzen den hurrengo egunetik zenbatzen hasita, eta dokumentazio hau eduki beharko du:

  1. Ordainketa-eskabidea.

  2. Jarraipen zientifiko-teknikoko urteko txostena, laguntza ematerakoan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzekoa. Txosten horrek honako hauek deskribatuko ditu:

    1. Kontratatutako ikertzaileak egindako jarduerak.

    2. Erakundean egiten ez ziren I+G jarduketa osagarriak.

    3. Ikertzailearen ordutegi-zatia.

    4. Ikerketak eragin dituen patenteak.

    5. Egindako ikerketen ondoriozko argitalpenak.

    6. Kontratatu den pertsonaren etorkizuneko nahiak.

  3. Memoria ekonomikoa, egindako jardueren kostua frogatzen duena, honako hauez osatua:

    1. Erantzukizunpeko adierazpena, proiektu-arduradunak eta kontratatu den pertsonak sinatuta. Bertan, hau zehaztu beharko da:

      Ikertzaileak jasotzen duen ordainsaria (hilero), kostu gordina eta enpresaren kargurako gizarte-aseguruak banakatuta. Gizarte Segurantzako kuotan hobariak eman badira, adierazi zenbatekoa.

      Laguntza jaso duen jarduera finantzatzeko jaso diren beste laguntzak edo diru-sarrerak, haien zenbatekoa eta jatorria adierazita.

    2. Kontratatutako langilearen azken 10T agiria, enpresaren ordezkariak sinatuta.

    3. Kontratatutako langilearen azken bi nominak eta horien ordainketa-ziurtagiriak.

    4. Gizarte Segurantzako azken bi LIZ (Langileen Izen Zerrenda).

      Entitate onuradunak, Programa kudeatzen duen Zuzendaritzaren eskariz, haren esku jarriko du beharrezkoa den dokumentazio guztia, aurkeztu dituen datuak egiazkoak direla eta diruz lagundutako jarduera egin dela egiaztatzeko.

  1. Dirulaguntzak ondoren zehazten den moduan ordaindu beharko dira: emandako dirulaguntzaren % 25 ikertzaileak atxikitze-zentrora sartu ondoren ordainduko da, % 50 lehen urtea amaitzean eta gainerako % 25a diruz lagundutako 24 hilabeteko aldia amaitzean.

  2. Dagozkion ordainketak Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzako titularraren ebazpen bidez egingo dira.

  3. Ezin izango da dirulaguntzaren ordainketarik egin, baldin eta erakunde onuradunak ez baditu egunean bere zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak, edo dirua itzuli behar duela dioen ebazpenen batean zordun bada.

  4. Doktore-titulua atzerriko unibertsitate batean lortu bada, Espainiako unibertsitate-sisteman duen baliokidetasun-ziurtagiria aurkeztu beharko da laguntza jaso aurretik.

Jarduketa honen helburua industria-doktoregaiak egiteko laguntzak ematea da, prestakuntzan dauden ikertzaileen lan-kostuak batera finantzatuz, enpresarentzat interesgarria den industria-ikerketako proiektu bat gara dadin, zeina haien doktorego-tesiaren esparrua izango baita.

  1. Prestakuntzan dauden ikertzaileak doktorego-ikasketetan matrikulatuta egon beharko dute, laguntzaren lehen ordainketa jaso baino lehen, Euskal Autonomia Erkidegoko unibertsitate publiko zein pribatu bateko zentro batean, eta enpresa batean edo enpresa baten eta Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko (ZTBES) eragile baten arteko lankidetzan gauzatu beharko du industria-ikerketako proiektua, Teknologia Zentroen, Ikerkuntza Kooperatiboko Zentroen edo enpresetako I+Gko Unitateen kategorietan. Eragile horrek Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautzeari eta eguneratzeari buruzko 2015eko ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuaren arabera egiaztatuta egon behar du.

  2. Diruz lagunduko diren kontratuek lau urteko iraupena izango dute gutxienez, doktorego-programa batean lehen matrikulazioa egiten denetik kontatzen hasita.

  3. Industria-proiektu bat garatzea izango da haien lana, zeinaren emaitza enpresa interesdunarentzat interesgarriak eta garrantzitsuak diren gaiei buruzko doktorego-tesi bat izango baita, enpresak garatzen duen ikerketa-lerro baten barruan, betiere proposatutako jarduerak berriak badira edo I+Gko jarduera arrunten parte gisa enpresak aurrera eramango ez lukeen ikerketa baten edo ikerketa-lerro baten hobekuntza, hedapena edo betearazpena badakarte. Eragin sustatzailea betetzen dela bermatzeko, ikerketa-proiektuak ezin izango dira hasi laguntza-eskaera aurkeztu aurretik.

  4. Oro har, laguntzako lehen hiru urteetan lortu beharko dute doktoregoa. Doktoregoa lortzen dutenetik aurrera, doktorego ondoko hobekuntza-aldi bat garatzeko aukera emango dien ikerketa-jarduerak egingo ditu ikertzaileak, enpresak proposatutako industria-ikerketako proiektuaren barruan. Salbuespen-gisa, doktoregoa laguntzako laugarren urtean lortu ahal izango da, betiere doktorego-tesiaren eboluzioak hori ziurtatzen badu. Ondorio horietarako, doktorego-gradua doktorego-tesia defendatu eta onartzeko ekitaldiaren datan lortu dela ulertuko da.

  5. Diruz lagunduko diren kontratuek Euskal Autonomia Erkidegoan kokatutako lanpostuetarako izan beharko dute.

  6. Kontratazioa kalitate-baldintzetan egin beharko da, kontratatutako pertsonaren profilarekin bat datorren ordainsaria bermatzeko. Ildo horretan, urteko gutxieneko ordainsari gordina ezartzen da, urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko dena.

  7. Laguntza ematen duen ebazpena argitaratu ondoren sartzen bada doktoregaia lantokian, benetan sartzen denetik hasiko da laguntzaren epea kontatzen.

    Sartzeko data horrek 35. artikuluan kontratuak aurkezteko aurreikusten den epearen barruan egon beharko du.

  8. Doktoregaia laguntza ematen duen ebazpena argitaratu aurretik kontratatzen bada, ebazpena argitaratu eta hurrengo egunean hasiko da laguntzaren epea kontatzen.

  1. Prestakuntzan dauden ikertzaileek baldintza hauek bete beharko dituzte:

    Deialdiaren urtean doktorego-programa batean onartua izateko eskabidea aurkeztu izana eta, kontratua formalizatzeko unean, programa horretan matrikulatuta edo onartuta egotea, 35. artikuluaren arabera.

    Unibertsitateari lotutako tesi-zuzendari bat edukitzeaz gainera, enpresak edo Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko eragileak izendatutako proiektu-arduradun bat izango du doktoregaiak.

    Laguntza eskatzen duen entitatean edo harekin akzio- edo sozietate-harremana duen beste batean kapital-partaidetzarik ez izatea, baldin eta entitatearen zuzeneko edo zeharkako benetako kontrol-gaitasuna ematen badu.

    Entitate bat baino gehiagoren eskabidean hautagai gisa ez agertzea.

    Doktore-tituluaren jabe ez izatea, ez Espainiako ez atzerriko ezein unibertsitateren eskutik.

    Doktorego-tesi edo antzekoren bat garatzearen bitartez doktorego-aurreko prestakuntza helburu zuen ezein laguntza jaso ez izana 12 hilabete edo gehiagoko epe batean.

  2. Prestakuntzan dauden ikertzaileek eskubide hauek izango dituzte:

    Beraien ikerketako prestakuntza-jardueratik eratortzen diren jabetza intelektualaren eta jabetza industrialaren eskubideak, eta egiten duten ekarpenaren arabera, gai horretan unean-unean indarrean dauden arauetan xedatutakoari jarraikiz.

    Kontratazio-zentroak aitortzen dizkien eta xedapen honetan ezarritakoarekin bateraezinak ez diren eskubide guztiak.

  1. Kapitulu honetan jasotzen diren dirulaguntzen onuradun izan ahalko dira Agindu honen 7. artikuluan aurreikusitakoak, hau betetzen badute:

    1. Ikerkuntza industrialeko proiektu bat garatzen duten enpresak, EAEko unibertsitate publiko edo pribatu batean proiektuaren ezagutza arloko doktorego-irakaskuntzetan matrikulatutako pertsonak erabiliz. Pertsona horiek enpresako plantillakoak edo kontratazio berrietakoak izan daitezke.

    2. Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko (ZTBES) kide diren eragileak, ikerkuntza kooperatiboko zentroen eta teknologia-zentroen kategorietakoak, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen osaera arautu eta eguneratzen duen ekainaren 23ko 109/2015 Dekretuan ezarritakoaren arabera egiaztatuak, betiere baldintza hauek betetzen badituzte:

      Aurreko deialdiko eskabideak aurkezteko epea amaitu ondoren, prestakuntza jasotzen ari diren ikertzaileak beren plantillan sartzea, baldin eta enpresa batentzat interesgarriak diren industria-ikerketako proiektu batean parte hartzen badute eta proiektuaren ezagutza-arloko doktorego-irakaskuntzetan matrikulatuta badaude EAEko unibertsitate publiko edo pribatu batean; eta

      Enpresarekin lankidetza-kontratu bat sinatuta izatea, industria-ikerketako proiektua garatzeko. Kontratu horren zenbatekoa, gutxienez, prestatzen ari den ikertzailea kontratatzeko kostuen % 30 izango da.

  2. Enpresetako I+G unitateak enpresatzat hartuko dira.

  3. Deialdi bakoitzean, enpresa eskatzaile batek bi doktorego-tesirako laguntza jaso ahal izango du gehienez, bai enpresak zuzenean aurkeztutako eskabideak bai ZTBESn integratutako eragileetako batekin lankidetzan garatutakoak kontuan harturik. Bestalde, ZTBESn integratutako eragile bakoitzak, ikerkuntza kooperatiboko zentroen eta teknologia-zentroen kategorietakoak, plantillan dituen doktoreen % 10 adina tesi egiteko laguntza jaso ahal izango du.

Agindu honen 8. eta 9. artikuluetan ezarritako baldintza eta obligazioez gain, entitate onuradunek eginbehar hauek izango dituzte:

  1. Prestakuntzan dagoen ikertzailearen arduradun bat izendatzea, entitateko plantillako kideen artean.

  2. Proposatutako ikertzaileak garatu beharreko I+Gko jardueren garapen egokia kontrolatzea, doktorego-tesia lor dezan.

  3. Laguntza ematen duen organoari jakinaraztea kontratatutako ikertzailearen doktorego-tesia defendatu eta onartzeko egintzaren data, hogei eguneko epean gehienez, egintzaren egunetik zenbatzen hasita, laguntza ematen den epearen barruan gertatzen bada.

  4. Entitate onuradunak eta entitate horretan prestakuntzan dagoen ikertzailearen arduradunak, konpromisoa hartzen dute doktorego-tesiaren esparruan garatutako ikerketaren emaitzak argitaratzen laguntzeko, baita hori defendatzeko ekitaldi akademikoa errazteko ere. Hala eta guztiz ere, laguntzaren epean sor litezkeen jabetza industrialeko eskubideei eta jabetza intelektuala osatzen duten ondare-izaerako eskubideei dagokienez, gaiari buruz indarrean dagoen araudia aplikatuko da.

Urtero, honako hauek izango dira diruz laguntzeko moduko gastuak:

  1. Kostu zuzenak: aurkeztutako ikertzailea kontratatzeko kostuak (ordainsari gordina gehi Gizarte Segurantzako enpresa-kuota, urteko kuota hobaridunak kenduta, halakorik bada).

  2. Zeharkako kostuak. Diruz lagundu daitezkeen langileen kostu zuzenen % 15 zenbatuko da zeharkako kostutzat.

  3. Ikerketa-jarduera dela-eta ikertzaileek I+Gko beste entitate batzuetara egiten dituzten egonaldietatik eratorritako ustiapen-gastuak. Gastu justifikagarriak kontzeptu hauek jaso ahal izango ditu: ostatu- eta mantenu-gastuak eta EAEtik helmugara garraio publikoan bidaiatzeko gastuak.

    Egonaldiak I+Gko entitate publiko zein pribatuetan egin ahal izango dira, Espainiako zein atzerriko enpresak barne, baina ez doktorego-tesia garatzen ari den edo, lankidetzako proiektuen kasuan, lankidetza ematen ari den entitatean edo entitateetan.

    Mantenu-gastu gisa, urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko den zenbatekoa onartuko da.

    Diruz lagundu daitezkeen gastuak Dirulaguntzei buruzko azaroaren 17ko 38/2003 Lege Orokorraren 31. artikuluan ezarritakoaren araberakoak izango dira.

  1. 651/2014 zenbakiko Salbuespen Erregelamendu Orokorraren 25.5 artikuluan xedatutakoari jarraikiz, laguntzen gehieneko intentsitatea proiektuan diruz lagun daitezkeen kostuen % 50ekoa izango da, eta dirulaguntzaren urteko gehieneko zenbatekoa urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko da.

  2. Egonaldietarako laguntzari dagokionez, urteko deialdiaren ebazpen bakoitzean finkatuko den zenbatekoa onartuko da kontratatutako ikertzaile bakoitzeko, prestakuntza-aldi osoan egiten diren egonaldiak finantzatzeko, pertsona horiek ikerketa-proiektuaren eta/edo doktorego-tesiaren garapena sustatzea ahalbidetzen duten prestakuntza-jarduerak egin ditzaten. Zenbateko hori eguneratu egin daiteke deialdi bakoitzean.

Entitate eskatzaileek formatu elektronikoan bete beharko dute eskabide normalizatua, zeinak eduki hauek izango baititu:

  1. Erakunde eskatzailearen dokumentazioa:

    1. Erakundea identifikatzeko datuak.

    2. Erakundearen memoria, honako datu hauek jasotzen dituena:

      Jarduera nagusiaren eta jarduera garatzen duen ekoizpen-sektorearen deskribapen laburra.

      Negozio-bolumena eta lortutako emaitzak.

      Aurrekariak I+G arloan.

      Enpresak dituen produkzio-bitartekoak.

      Giza baliabideak, kategoria teknikoak eta sexua zehaztuta.

    3. Kontratatutako pertsonak lan egingo duen proiektuaren memoria. Memoriaren edukiak Agindu honen I. eranskinean adierazitako eskema jarraituko du.

    4. Kontratatutako langilea txertatuko den I+Gko lantaldearen edo ikerketa-taldearen curriculum laburra.

    5. Enpresaren eta Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sarearen arteko lankidetza-kontratuaren kopia, halakorik badago.

    6. Zerga-betebeharren eta Gizarte Segurantzarekikoen ordainketa egunean duela egiaztatzen duten ziurtagiri ofizialak (sailari horiek eskatzeko baimena eman ez badio).

  2. Erakunde eskatzailearen erantzukizunpeko adierazpena. Administrazio- nahiz zigor-araudiaren menpe geratuko da adierazpen hori, datu faltsuak eman ote diren egiaztatzeko honako alderdi hauei dagokienez:

    1. Dirulaguntzak itzultzeko betebeharrak ordainduta dituela.

    2. Dirulaguntzak lortzeko aukera galtzeko zehapena jaso ez duela ebazpen irmo baten bidez.

    3. Dirulaguntzak jasotzeko debekurik jaso ez duela, halaber, honako enpresa hauei dagokienez: eraldatze, bategite edo ondorengotza bitartez, debekua jaso duten beste enpresa batzuen jarraipena edo ondorena direlako susmoa eragiten duten enpresak, zuzendaritzan dauden pertsonak edo bestelako inguruabarrak direla-eta.

    4. Erakunde eskatzailea ez dagoela kondenatua laguntza edo dirulaguntza publikoak lortzeko aukera galtzea dakarren epai irmo batez, delitu hauetakoren bat egiteagatik: prebarikazioa, funtzionario-eroskeria, ondasun publikoak bidegabe erabiltzea, influentzia-trafikoa, iruzurrak eta legearen aurkako ordainarazpenak edo hirigintza-delituak.

    5. Erakundeak ez duela eskatu borondatezko konkurtsoaren deklaraziorik, prozeduraren batean kaudimengabetzat ez dela jo, konkurtsoan deklaratuta ez dagoela, salbu eta horretan eraginkortasuna hartu badu hitzarmen batek, esku-hartze judizialaren pean ez dagoela edota ez dutela desgaitu Konkurtsoari buruzko Legearen (uztailaren 9ko 22/2003 Legearen) arabera, konkurtsoaren kalifikazio-epaian ezarritako desgaikuntza-aldia amaitu ez bada.

    6. Entitateak dirulaguntza edo laguntza publikoak eskuratzea eragozten duen zehapen administratiborik edo penalik ez izatea, ezta horretarako legezko inolako debekurik ere, sexu-bereizkeriagatiko debekuak barnean izanik, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunerako Legearen (otsailaren 18ko 4/2005) azken xedapenetatik seigarrenean xedatutakoarekin bat.

    7. Kausaren batean errudun deklaratua izateagatik administrazioarekin egindako kontraturen baten suntsiarazpen irmorik ez duela eragin.

    8. Entitate eskatzailea, merkataritza-sozietateetako administratzaileak edo beste pertsona juridiko batzuen legezko ordezkaritza dutenak honako lege hauetan jasotako kasuren batean ez egotea: martxoaren 30eko 3/2015 Legea, Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunen jarduna arautzen duena; abenduaren 26ko 53/1984 Legea, administrazio publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunena, edo, dela Hauteskunde Erregimen Orokorraren ekainaren 19ko 5/1985 Lege Organikoan araututako hautapenezko karguak badituzte, lege horretan edo Kargu Publikodunen Jokabide-kodea eta haien Interes Gatazkak arautzen dituen ekainaren 26ko 1/2014 Legean zehaztutako baldintzetan.

    9. Zerga-egoitza ez duela erregelamenduz zerga-paradisu gisa kalifikatutako herrialde edo lurralde batean.

    10. Erakundeak betetzen duela martxoaren 1eko 6/2019 Errege Lege Dekretuan (Enpleguan eta okupazioan emakumeen eta gizonen arteko tratu- eta aukera-berdintasuna bermatzeko premiazko neurriei buruzkoa) xedatutakoa; betetzen duela, halaber, berdintasun-planak eta erregistro-planak arautzen dituen urriaren 13ko 901/2020 Errege Dekretuan eta emakumeen eta gizonen ordainsari-berdintasunari buruzko urriaren 13ko 902/2020 Errege Dekretuan xedatutakoa.

    11. ZTBESko eragileen kasuan, proposatutako ikertzaileak ez duela lan-arloko kontratu-loturarik erakunde eskatzailearekin, aurreko deialdiko eskabideak itxi baino lehen hasitakoa.

    12. Proposatutako ikertzaileak ez daukala partaidetzarik zuzeneko edo zeharkako kontrola ahalbidetzen dionik haien kapitalean edota akzioen edo sozietateen bidez haiekiko lotura duten beste batzuen kapitalean.

    1. Ez dagoela Dirulaguntzei buruzko Lege Orokorraren (azaroaren 17ko 38/2003) 13. artikuluan aurreikusitako egoeretako batean; ez dagoela xedatzeke dagoen berreskuratzeko agindu baten eraginpean, Europar Batasuneko Batzordeak laguntza bat legez kanpokotzat edo merkatu erkidearekin bateraezintzat jo eta gero; eta ez dela krisialdian dagoen enpresa, krisialdian dauden enpresa ez-finantzarioak salbatzeko eta berregituratzeko estatuko laguntzei buruzko jarraibideetan emandako definizioaren arabera (C249 EBAO, 2014-07-31koa).

    2. Entitatea ez dela ari armak egiten, merkaturatzen eta finantzatzen; betiere Herrialde Txirotuekiko Justizia eta Elkartasunerako Gutunari buruzko abenduaren 28ko 14/2007 Legean ezarritakoarekin bat etorriz.

    1. Ez duela beste laguntzarik, dirulaguntzarik, sarrerarik edo baliabiderik jaso laguntzaren xedea finantzatzen duenik eta kapitulu honetan aurreikusten diren laguntzen bateragarritasunean eragin lezakeenik.

  3. Kontratatutako langileari buruzko agiriak:

    1. NANaren edo, hala badagokio, egoiliar-txartelaren fotokopia.

    2. Unibertsitate-tituluaren ziurtagiri akademiko ofiziala. Bertan, lortutako kalifikazioak eta horiek lortu diren datak adieraziko dira. Espedienteak 1etik 10era bitarteko batez besteko nota jaso behar du.

      Ikasleak atzerrian egin baditu ikasketak, ziurtagiri akademiko ofiziala aurkeztu beharko da eta, horrekin batera, zinpeko itzulpena, hura EAEko bi hizkuntza ofizialetako batean ez badago. Edonola ere, espediente akademikoaren ziurtagirian edo espedienteari atxikitako beste dokumentu batean jaso beharko da zein diren dagokion ebaluazio-sistemako gehienezko eta gutxieneko kalifikazioak, eta zein den irakasgai bakoitza gainditzeko behar den gutxieneko kalifikazioa. Gainera, Espainiako ebaluazio-sistemaren barruan espediente akademikoaren batez besteko nota zein den adierazten duen ziurtagiri ofiziala aurkeztu beharko du.

    3. Curriculum Vitaea, erakunde kontratugileak proposatutako lanpostuarekin lotutako merezimendu garrantzitsuenak azpimarratuta, lan arloari nahiz arlo zientifikoari dagokionez; eskabidearen unean, eguneratuta egon beharko du. Ikerketa-esperientzia egiaztatzeko agiriak ere aurkeztu beharko dira.

    4. Proiektuarekin lotutako doktorego-tesiaren memoria: prestatzen ari den ikertzaileak egin beharreko jarduerak eta zereginak, aurreikusitako laguntzaren lau urteak kontuan hartuta; laguntzaren iraunaldian zehar egitea aurreikusten diren egonaldien justifikazioa eta aurrekontuak, zein urtetan egingo diren adierazita.

    5. Lan-bizitzaren ziurtagiria, eguneratuta.

    6. Desgaitasun-ziurtagiria, horrela badagokio (% 33 edo gehiagokoa).

  4. Kontratatutako pertsonaren erantzukizunpeko adierazpena, alderdi hauek egiazkoak direla adierazteko:

    1. Doktore-tituluaren jabe ez dela, ez Espainiako ez atzerriko ezein unibertsitateren eskutik.

    2. Doktorego-tesi edo antzekoren bat garatzearen bitartez doktorego-aurreko prestakuntza helburu zuen ezein laguntza jaso ez duela 12 hilabete edo gehiagoko epe batean.

    3. Erantzukizunpeko adierazpena, eskabidearen urtean EAEko fakultate batean doktorego-ikastaro batean matrikula formalizatzeko duen asmoari buruz.

  1. Eskabideen ebaluazioa 11. artikuluan ezarritako ebaluazio-organoak egingo du, Agindu honetako II. eranskinean ezarritako irizpideak jarraituz.

  2. Euskarari buruzko apartatuan, euskararen erabilera normalizatzeko azaroaren 24ko 10/1982 Oinarrizko Legearen 26. artikuluaren arabera, ikertzailearen euskara-gaitasuna eta hizkuntza-erabilera baloratuko dira aurkeztutako dokumentazioan. Azken 3 urteetan «Bikain Euskararen Kalitate Ziurtagiria» lortu dutela egiaztatzen duten erakundeek E.3 irizpiderako ezarritako gehieneko puntuazioa jasoko dute. Gainerako eskabideak aurkeztutako dokumentazioaren arabera baloratuko dira.

  3. Eskabideen analisia eta ebaluazioa eginda, Ebaluazio Organoak proposamen bat egingo du, lortutako puntuazioen arabera ordenatuta; agindu honen II. eranskinean ezarritako gutxieneko puntuazio-atalasera iristen ez diren eskabideak ezabatzea proposatuko du, eta funtsak agortu arte laguntzak esleitzea proposatuko du.

  4. % 33ko edo hortik gorako desgaitasuna duten pertsonak kontratatzeko eskaerak badaude, betiere horiek II. eranskinean ezarritako gutxieneko atalaseetara iritsi badira, gehienez bi laguntza emango direla bermatuko da.

  5. Puntuazio berdina lortzen duten eskabideen kasuan, berdinketa ebazteko, artikulu honetako lehen apartatuan jasotzen diren irizpideen balorazioan puntuaziorik handiena duen eskabidearen alde erabakiko da, irizpide horiek aipatzen diren hurrenkeraren arabera, eta berdinketak bere horretan irauten badu, lehenengo aurkeztutako eskabidearen alde.

  1. Entitate onuradunek 15 egun balioduneko epea izango dute, laguntza emateko Ebazpena argitaratzen denetik aurrera, prestakuntzan dauden ikertzaileekin formalizatutako lan-kontratuak laguntza ematen duen organoan aurkezteko. Epe hori igaro eta kontratu hori oraindik aurkeztu ez bada, onuradunak baldintza horri uko egiten diola ulertuko da.

    Kontratuarekin batera, aurkeztu beharko da deialdiaren urtean doktorego-programa batean lehen matrikula formalizatu izanaren edo doktorego-programa batean onartua izanaren egiaztagiria, doktorego-programaren ardura duen unitateak edo, halakorik ez bada, dagokion unibertsitatearen legezko ordezkariak emandakoa.

  2. Kontratuak lau urte iraun beharko du gutxienez, laguntza kontatzen hasten den egunetik, 27.2 artikuluan xedatutakoaren arabera, eta lanaldi osokoa izan beharko du. Urteko ordainsari gordina 27.6 artikuluan aipatutakoa adinakoa edo handiagoa izango da. Kontratuan, Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailaren industria-doktoratuentzako laguntzen baterako finantzaketa aipatu beharko da.

  3. Prestatzen ari diren ikertzaileak, beren industria-ikerketako proiektua Agindu honen babespean finantzatzen bada, hilabete baliodun bateko gehieneko epean hasi beharko dute dagokien zentroan, dirulaguntza emateko Ebazpena argitaratzen denetik zenbatzen hasita, eta edozein kasutan, deialdiaren urteko abenduaren 31 baino lehen.

Justifikazioa Euskal Autonomia Erkidegoko Administrazio Publikoaren egoitza elektronikoko «Nire karpetaren» bidez egingo da (https://www.euskadi.eus/nirekarpeta), hilabete bateko gehieneko epean aurkeztu beharko zaio Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzari, urtaldi bakoitza amaitzen den hurrengo egunetik zenbatzen hasita, eta dokumentazio hau eduki beharko du:

  1. Ordainketa-eskabidea.

  2. Jarraipen zientifiko-teknikoko urteko txostena, laguntza ematerakoan ezarritako baldintzak betetzen direla egiaztatzekoa. Txosten horrek honako hauek deskribatuko ditu:

    1. Ikerketa-plan eguneratua.

    2. Kontratatutako pertsonak justifikatu beharreko urtean zehar egin dituen ikerketa-jardueren eta lortutako emaitzen dokumentua.

    3. Ikertzailearen ordutegi-zatia.

    4. Bilatzen ziren emaitzak lortu diren.

    5. Lanaren emaitzak argitaratu eta/edo patentatu egin badira, horien erreferentzia bat aipatuko da.

  3. Dagokion doktorego-programan matrikularen urteko formalizazioa egiaztatzen duen agiria.

  4. Memoria ekonomikoa, egindako jardueren kostua frogatzen duena, honako hauez osatua:

    1. Erantzukizunpeko adierazpena, proiektu-arduradunak eta kontratatu den pertsonak sinatuta. Bertan, hau zehaztu beharko da:

      Ikertzaileak jasotzen duen ordainsaria (hilero), kostu gordina eta enpresaren kargurako gizarte-aseguruak banakatuta. Gizarte Segurantzako kuotan hobariak eman badira, adierazi zenbatekoa.

      Laguntza jaso duen jarduera finantzatzeko jaso diren beste laguntzak edo diru-sarrerak, haien zenbatekoa eta jatorria adierazita.

    2. Kontratatutako langilearen azken 10T agiria, enpresaren ordezkariak sinatuta.

    3. Kontratatutako langilearen azken bi nomina eguneratuak eta horien ordainketa-ziurtagiriak.

    4. Gizarte Segurantzako azken bi LIZ (Langileen Izen Zerrenda).

    5. Aurreikusitako egonaldiak egin badituzte: egindako egonaldien erantzukizunpeko adierazpena, egindako gastuak zehaztuta, eta bidaia- eta ostatu-gastuei dagozkien egiaztagiriak aurkeztea.

    6. Erakunde eskatzailea ZTBESko eragile bat bada: erakunde eskatzailearen eta enpresa laguntzailearen artean sinatutako lankidetza-kontratuari dagozkion fakturak eta kobrantza-egiaztagiriak.

      Entitate onuradunak, Programa kudeatzen duen Zuzendaritzaren eskariz, haren esku jarriko du beharrezkoa den dokumentazio guztia, aurkeztu dituen datuak egiazkoak direla eta diruz lagundutako jarduera egin dela egiaztatzeko.

  1. Laguntzaren urtaldi bakoitzari dagokion zenbatekoa aurretiaz ordainduko da, oso-osorik.

  2. Lehen ordainketa, laguntzaren lehen urteari dagokiona, ikertzailea atxikitze-zentrora sartu ondoren egingo da. Bigarren ordainketa, bigarren urtaldiari dagokiona, lehen urtaldiaren justifikazio partziala jaso eta aztertu ondoren izapidetuko da. Hirugarren ordainketa, hirugarren urtaldiari dagokiona, bigarren urtaldiaren justifikazio partziala jaso eta aztertu ondoren izapidetuko da. Laugarren ordainketa, laugarren urtaldiari dagokiona, aurreko urtaldiaren justifikazioa jaso eta aztertu ondoren izapidetuko da.

  3. Dagozkion ordainketak Teknologia eta Berrikuntza Zuzendaritzako titularraren ebazpen bidez egingo dira.

  4. Eskabidean jasotzen den doktorego-programan matrikula urtero formalizatu izanaren egiaztagiria ezinbesteko baldintza izango da kontratuak jarraitzeko eta dagokion urteko laguntza ordaintzeko.

  5. Ezin izango da dirulaguntzaren ordainketarik egin, baldin eta erakunde onuradunak ez baditu egunean bere zerga-betebeharrak eta Gizarte Segurantzarekikoak, edo dirua itzuli behar duela dioen ebazpenen batean zordun bada.

    AZKEN XEDAPENETAKO LEHENENGOA

    Agindu honek Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunetik aurrera izango ditu ondorioak.

    AZKEN XEDAPENETAKO BIGARRENA

    Agindu honek amaiera ematen dio administrazio-bideari, eta, beronen aurka, gora jotzeko errekurtsoa jarri ahal izango zaio Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburuari, hilabeteko epean. Bestela, zuzenean administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jarri ahal izango da Euskal Autonomia Erkidegoko Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salan, bi hilabeteko epean. Kasu bietan, agindua Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunean hasiko dira epeak.

    Vitoria-Gasteiz, 2021eko martxoaren 8a.

    Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumeneko sailburua,

    MARÍA ARANZAZU TAPIA OTAEGUI.

  1. Proiektuaren izenburua.

  2. Proiektuaren helburuen deskribapena.

  3. Artearen egoera.

  4. Ekarpen zientifiko-teknikoa gaur egungo artearen egoerari dagokionez (berrikuntzaren osagaia eta proiektuak aurre egin dion erronka teknologikoa).

  5. Proiektuaren TRL.

  6. Proiektuaren egitura: jarduerak eta zereginak, mugarriak eta jarduketen egutegia.

  7. Ikerketa-talde teknikoa.

  8. Proiektua garatzeko ekipamendua eta baliabide materialak.

  9. Proiektuaren aurrekontu-banakapena.

  10. Proiektuak eragindako emaitzen jabetza intelektuala eta industriala kudeatzea.

  11. Arrisku teknologikoa: zailtasun zientifiko eta teknologikoak gainditzeko eta proiektuan planteatzen diren emaitzak lortzeko gaitasunen analisia.

    (Ikus .PDF)

  12. Proiektuaren genero-alderdiak aztertzea, emaitza bi sexuei egokitzen zaiela bermatzeko.

  13. Espero diren emaitzak, eta horiek enpresaren lehiakortasunaren eta berrikuntza-gaitasunaren hobekuntzan duten eragina. Hauek dira aztertu beharreko alderdiak:

    1. Ekonomikoak.

    2. Sozialak.

    3. Ingurumena.

  14. Laguntzaren eragin sustatzailearen justifikazioa.

    Europako Batzordearen Salbuespenen 651/2014 Erregelamendu Orokorraren 6. artikuluaren arabera, estatuaren laguntzek efektu pizgarria izan behar dute, eta erakunde onuradunaren jokabidea aldarazi, bere I+G-ko jarduera areagotu dezan.

    Dirulaguntzen ondorioz laguntza-hartzaileak I+G-ko jarduerak areagotu dituela frogatzeko, entitateek analisi bat aurkeztu beharko dute, eta bertan konparatu beharko dituzte dirulaguntza jasotzearen eta ez jasotzearen ondoriozko egoerak. Horretarako, jarraian aipatzen diren irizpideetako bat edo batzuk justifikatu beharko dira:

    1. Proiektuaren irismena.

    2. Proiektuaren aurrekontua.

    3. . Proiektua gauzatzeko epeak.

  15. Proiektua 2030eko ZTBParekin lerrokatzea.

    1. Proiektua espezializazio adimenduneko arloetan txertatzea.

    2. Proiektua zeharkako trakzio-ekimenetan txertatzea.

    3. Proiektuan oinarrizkoak diren zeharkako teknologiak.

      (Ikus .PDF)