Garcia Chueca: Bat, Barik eta Mugiren elkarreragingarritasuna lortzea "urrats garrantzitsua" izan da Euskadiko mugikortasun jasangarrirako

Argitalpen-data: 

  • Abonu bakarra “neurri ona” da, adierazi duenez, eta Eusko Jaurlaritzak sakon aztertuko du xehetasunak onartzen direnean.

 

Susana García Chueca Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren sailburuak Euskadiko garraio publikoek aste honetan egin duten urratsa nabarmendu du ostegun honetan, Cadena Ser irrati-katean egindako elkarrizketan. Izan ere, Bat, Barik eta Mugi txartelen elkarreragingarritasuna osatu da garraio publikoko operadore handietan.

García Chuecak gogorarazi du aste honen hasieratik Barik txartela Lurraldebusen (Gipuzkoa) erabili daitekeela, eta gaurtik aurrera Mugi txartela Bizkaibusen eta Bilbobusen erabili daitekeela. Prozesua denboran luzatu da, konplexutasun teknikoa dela eta, baina “urrats garrantzitsua da, egunerokoan erraztasunak ematen ditugulako, jendeak oso harrera ona egingo dio”, azaldu du.

Elkarreragingarritasuna aldez aurreko urratsa da, adierazi du, prozesu “konplexuago” baterako, tarifen integrazioarena. Eredu horren helburua da “garraioa gehien erabiltzen duena eta gazteak eta ezinduak bezalako kolektiboak saritzea. Bide horretan urrats bat eman dugu, 12 urtetik beherakoentzako garraioa doan eginez, pauso bat eman dugu eta beste pauso berriak ematen jarraituko dugu".

García Chuecak azaldu duenez, datorren urteko urtarrilaren 1ari begira, herritarrek prezio murriztuak izaten jarraituko dute garraio publikoan egiten dituzten joan-etorrietan, Gobernu zentralak gaur egun indarrean dauden deskontuak luzatuko baititu, eta horiekin bat egitearen aldeko apustua egin du, 2022tik egiten den bezala.

Datozen egunetan estatu mailan erabiltzeko onartuko den abonu bakarrari dagokionez, sailburuak adierazi du xehetasun guztiak argitaratu ondoren, administrazio eta garraio-operadore bakoitzak ikuspegi desberdinetatik aztertuko dituela, teknologiaren alorretik hasi eta alderdi ekonomikoetaraino. Nolanahi ere, positibotzat jo du ekimena, “mugikortasun jasangarriari laguntzeko neurri bat gehiago delako, xehetasunez aztertuko dugun neurri on bat”.

Tren eta tranbia azpiegitura berriak

Trenbide- eta tranbia-azpiegiturei dagokienez, garraio-arduradunak azaldu du gaur urrats berriak eman direla Gasteizko tranbia Zabalgana auzora iristeko, Euskal Trenbide Sareak Aldaiako adarreko obren lizitazioarekin. Adarra, kilometro bateko luzerarekin gutxi gorabehera, obrako hiru zatietako lehena da, 6,3 kilometro eta hamaika geraleku dituena, eta beste bat Betoñuko geraleku berrien ondoan kokatuko dena.

Urtebete inguru aldirietako zerbitzua Eusko Jaurlaritzari transferitu zitzaionetik

Mugikortasun Jasangarriaren Sailak joan den urtarrilean aldiriko tren-zerbitzuaren gainean hartu zuen eskumenari buruz galdetuta, sailburuak azaldu du Eusko Jaurlaritzak definitutako hiru lehentasunetan lan egin dela: Arabako Lautadan hurbileko zerbitzu berri bat sortzea, maiatzaren amaieratik martxan eta erabiltzaileen kopuru positiboekin – % 45 igo dira aurreko urteko hilabete berberetan zeuden distantzia ertaineko zerbitzuei dagokienez –; Bizkaiko C3 linearen irisgarritasuna, Urduña eta Bilbo artean, non dagoeneko zehaztuta dagoen esperientzia pilotua Urduñako eta Abandoko nasetako puntu jakin batzuk berreskuratzeko, Renfe estatu-operadoreak hitzartutako tren irisgarriak noiz iritsiko zain; eta Karrantza eta Aranguren artean trenbide-jaurtigailu bat sortzea, 2026ko lehen hilabeteetan errealitate izango dena.

Informazio gehiago Irekia atarian (Leiho berrian irekiko da)