
BOLAÑOS LÓPEZ, M. y HURTADO ORDOÑEZ, L., 2024. Autolesiones en jóvenes universitarios sobrevivientes del suicidio. Revista Estudios Psicológicos, vol. 4, no. 3, ISSN 2788-6492, 2788-6506.
Jokabide autolesiboak, askotan, emozioak erregulatzeko eta une batez min emozional eta soziala arintzeko ahalegin gisa sortzen dira, eta denborarekin bere buruaz beste egiteko saiakera konfigura dezakete. Fenomeno konplexua da, eta sakoneko eta askotariko ulermena eskatzen du, handia baita eragiten duen ondoez emozionala eta laguntza premia. Horrela, artikulu honen helburua izan zen unibertsitate-etapan suizidio-saiakeretatik bizirik atera zirenen esperientzia autolesiboak aztertzea, kontuan hartuta berrikuspen-metodologia sistematiko bat horretarako, PRISMA protokoloa erabili dugu, 24 azterlanen kalitatea identifikatu eta kritikoki ebaluatu ditugu, 2003. eta 2024. urteen artean. Unibertsitateko gazteen esperientzia autolesiboak honako hauek dira: ebakiak, erredurak, kolpeak, atximurrak, erorikoak, hozkadak, urradurak eta bestelakoak, depresioaren produktuak, antsietatea, estresa, inpultsibotasuna, emozioen deserregulazioa, saihespenezko aurre egiteko estiloak, substantzia psikoaktiboen kontsumoa, eskola-jazarpena, presio akademikoa, indarkerien historiala, hutsune existentziala, jarrera fatalistak, autoestimu txikia, hausnarketa kognitiboa, familiaren disfuntzionalitatea, esperientzia negatiboak sexualitatean eta gehiago. Aurrekoak agerian uzten du esperientzia horiek arreta eta laguntza instituzionaleko eta familiarreko protokoloak barne hartzen dituen maneiu espezializatua behar dutela, faktore emozionalak, sozialak eta pertsonalak barne hartuz, eta horrek esku-hartze goiztiarreko programak, etengabeko laguntza psikologikoa eta kontzientziazio-kanpainak sortzea eskatzen du, autolesioei eta suizidioari lotutako estigma murrizteko.
DÍEZ GARCÍA, R. y ROLLÓN AYMERICH, Ó., 2024. ¿Y qué acontece del otro lado? Una aproximación a las organizaciones juveniles cívico-constitucionalistas en España. Recerca: revista de pensament i analisi, no. 29, ISSN 1130-6149.
Artikulu honetan, azken urteotan Espainian sortu diren hainbat ikasle-elkartek gazteen parte-hartze soziopolitikoa konstituzionalismo zibikoaren esparruan aktibatzen duten moduari hurbiltzen gatzaizkio. Elkarrizketa kualitatiboak eta behaketa parte-hartzailea baliatuz, elkarte horien aniztasuna eta lurraldean nola ezarri diren— azaldu dugu. Haien ezaugarri diren ideietara hurbildu gara, baita garatzen dituzten jardueren eta ekintza-estrategien multzora ere. Deigarria da izaera alternatiboko gizarte-mugimenduen artean eta justizia sozialaren alde ohikoak diren beste aktibismo, diskurtso eta aldarrikapen politiko batzuk lehian jartzen edo osatzen dituzten esanahi-esparruak hedatzeko duten gaitasuna. Adibidez, zer hartzen duten erakunde demokratikotzat eta unibertsitateko bizikidetzat, zer funtzio betetzen duten hezkuntza-erakundeek beren prestakuntza-garapeneanedo eztabaida publiko handiko gaiak.
SOLER CARRIÓN, J.C. y LATORRE LAO, L., 2024. Redes sociales y adolescencia: Estudio sobre la influencia de la comunicación digital en la salud mental de los jóvenes. SABIR: International Bulletin Of Applied Linguistics, vol. 5, no. 1, ISSN 2695-5695.
Gizarte-sareek, gizarte-interakziorako modu gisa, erabat aldatu dute gure harreman-modua, gure pentsatzeko modua eta, azken batean, gure kultura eta gizarte-komunikazioa, ezagutzen genuenarekiko. Azken urteotan teknologia berriek izan duten bilakaera iheskorrari esker, sare sozialak nerabeen harreman pertsonalen gune bihurtu dira, haurtzarotik ezagutza digitalak eta teknologietarako sarbide erraza baitituzte. Azterlan honetan, gaur egungo gazteen errealitatera, ohituretara eta emozioetara hurbiltzen saiatuko gara. Hortik abiatuta, gaur egungo gai kezkagarri bati argia ematen dioten ondorioak aterako ditugu: nola eragiten duten sare sozialek, haien erabilerak, pertzepzioak eta komunikatzeko moduak. Lehenbizi, esparru teoriko bat landuko dugu, eta esparru horretan, adituen ekarpena eta bibliografia espezializatua jasoko dugu. Eta gero, azterketa bat egingo dugu, 12 eta 17 urte bitarteko 252 gaztek osatutako galdetegi batean oinarrituta. Emaitzak adinaren eta generoaren arabera azalduko ditugu, eta, azkenik, ondorio batzuk aterako ditugu, gizarte-komunikazioaren didaktika-eredu berri baten beharra ulertzen lagunduko digutenak, helduei, nerabeei eta haurrei informazioa eta laguntza eskaintzera bideratuta. Izan ere, sare sozialek eragin handia dute gazteen osasun mentalean, batez ere haien erabilera-maiztasunagatik eta mugarik, kontrolik eta informaziorik ezagatik.
- Dokumentazio zentroko artikulu nabarmenduen historikoa
- Informazio gehiago: geb-liburutegia@euskadi.eus


