Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak Retaileko Euskal Eskolaren III. Kongresua inauguratu du, zerbitizaziora bideratuta

Argitalpen-data: 


      HURTADO_CONGRESO_ESCUALA_VASCA_DEL_RETAIL__4_.jpeg

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak Retaileko Euskal Eskolaren III. Kongresua inauguratu du Artium Museoan. Zerbitzatzea du ardatz, produktuen salmentatik haratago joateko funtsezko estrategia gisa, zerbitzu osagarriak eskainiz eta bezeroei balio erantsia eskainiz.

Sailburuak Kongresuaren irekieran nabarmendu duenez, merkataritzak egoera berri bati aurre egin behar dio, kontsumo-ohituren aldaketek, digitalizazioak eta kontsumo-filosofia berri batek bultzatuta, eta merkataritzak tresna berriak hartu behar ditu trantsizioari ekiteko.

Urte bereko apirilean, Merkataritzaren Euskal Behatokiak zerbitizazioari buruzko azterlan bat aurkeztu zuen. Bertan, zerbitzuak tokiko merkataritzako produktuarekin lotzearen garrantzia nabarmendu zen, bezeroekin konexio emozional bat sortzeko eta marka sendo bat eraikitzeko.

Azterlanak kontsumitzaileen hiru profil nagusi ere identifikatu zituen. Lehenik eta behin, profil konprometitua, zer nahi duen badakiena eta erosteko erabakia argi duena, tokiko merkataritzarekin konexio handia erakutsiz. Bigarrenik, eskaintzak bilatzen dituen profila, aukerak alderatuz gozatzen du, eta ez du erosteko erabaki argirik, tokiko merkataritzarekin lotura txikia baitu. Eta, azkenik, profil "fisitala", ingurune digitaletan zein merkataritza-esperientzietan garatzen dena, tokiko merkataritzarekin lotura mugatua erakutsiz.

Zerbitizazioa funtsezkoa da tokiko merkataritzarekin lotura gutxien duten bezeroengana iristeko; izan ere, produktuen inguruko zerbitzuen garapenak proposamen komertzialaren balioa handitzen du, tradizionaletik harago. Gainera, kontsumitzaile "fisitalen" helburu-publiko gero eta handiagoarengana iristea ahalbidetzen du, bai eta prezioaren eta produktuaren arteko harremana gainditzea ere.

Zentzu horretan, Javier Hurtado sailburuak Retaileko Euskal Eskolak eskaintzen dituen zerbitzuak erabiltzeko deia egin du, bai zerbitzugintzaren arloan, bai beste prestakuntza-alderdi batzuetan. Eusko Jaurlaritzako Turismo, Merkataritza eta Kontsumo Sailak, Euskal Merkataritza Ganberen bitartez, sustatutako prestakuntza-programa hau merkataritza-enpresen prestakuntzaren eta garapenaren arloko erreferente eztabaidaezina bihurtu da.

Retaileko Euskal Eskolak hiru oinarri nagusi ditu. Lehenik eta behin, merkataritza-sektorerako prestakuntza integrala eskaini nahi du. Bigarrenik, langileen kualifikazio-beharren eta eskura dagoen prestakuntza-eskaintzaren arteko lotura sendotzea du helburu. Eta, azkenik, sektorean kudeaketa-tresnak eta -ezagutzak modernizatzen laguntzea du helburu.

Retaileko Euskal Eskola tokiko merkataritzarako laguntza gisa aurkezten da, proiektu heldua izanik, baina etengabe eboluzionatzen ari dena, merkatarien beharretara egokituz. Horretarako, gaitasun digitalei buruzko prestakuntzak eskaintzen ditu, eta irtenbide egokiak ezartzeko laguntza pertsonalizatua ematen du.

Laburbilduz, tokiko merkataritzak erronka berriak dituen eszenatoki berri bati egin behar dio aurre. Kontsumo-ohituren aldaketek eta kontsumitzaile mota berri baten sorrerak digitalizaziorantz, omnikanalitaterantz eta erosketa-esperientziaren hobekuntzarantz bultzatzen gaituzte, arreta berezia jarriz bezeroaren beharrizanetan. Merkataritzak eredu horretara egokitu behar du, bere gizarte-rol garrantzitsua eta gure komunitateak kohesionatzeko duen gaitasuna ahaztu gabe.

 

Informazio gehigarria