Javier Hurtado sailburuak Next Generation funtseko 4,1 milioi euroko Merkataritzako Funts Teknologikoa aurkeztu du (Gobernu Bilera 2022-11-29)

20221129consejoGobierno_03.jpg

2022-11-29

Javier Hurtado Turismo, Merkataritza eta Kontsumo sailburuak Funts Teknologikoaren lehen deialdia onartu duela iragarri du Gobernu Kontseiluaren osteko prentsaurrekoan. Programa hori Espainiako Gobernuaren Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren barruan dago, eta merkataritza modernizatzeko erabiltzen da.

Lineak 4,1 milioi euroko zuzkidura du Euskadirentzat Next Generation Europako Funtsekin finantzatutako 2 deialditan (2022-2023). Sailburuak azaldu duenez, lehenengo deialdiak proiektuak bultzatuko ditu 2022an, eta 2 milioi euroko zuzkidura izango du. Funts horren helburua lehiakortasuna eta modernizazioa bultzatzea eta bultzatzea da, merkataritza-sektorearen eraldaketa digital eta iraunkorraren bidez. 2022an 30 milioi Next Generation Funts baino gehiago gauzatzen ari dira turismoaren eta merkataritzaren sektoreetarako, eta 2023rako 40 milioi baino gehiago daude aurreikusita Euskadin.

Funts Teknologikoak bi laguntza-lerro ezartzen ditu, erakundeen tipologiaren arabera. Alde batetik, merkataritza-sektoreko mikroenpresa, enpresa txiki eta ertainei zuzendutako lerro bat. Bestalde, beste ildo bat elkarte eta elkarteentzat da, federazioak eta konfederazioak barne.

Bi kasuetan, laguntzaren xede izan daitezkeen gastuak, lehenik eta behin, eraldaketa digitalera bideratutakoak izango dira. Adibide batzuk jartzearren, bezeroaren arreta, harremana, ezagutza eta leialtasuna hobetzeko inbertsioak egingo dira, teknologia berriak eta analitika aurreratuko teknikak erabiliz. Halaber, omnikanalitatea sustatzeko, erosketa-esperientzia hobetzeko, zibersegurtasuneko soluzioak, barne-komunikazioa hobetzeko plataformak edo mugikorretarako edo bestelako gailuetarako aplikazio informatikoak ere jasoko dituzte.

Bigarrenik, inbertsioak salmenta-puntua eraldatzeko erabiliko dira, eragiketen automatizazioarekin, teknologia berriak aplikatzearekin, altzari teknologikoak eskuratzearekin, marketin erlazionala txertatzearekin eta merkataritzaren beraren kudeaketa hobetzearekin zerikusia dutenak.

Hirugarrenik, iraunkortasunari eta ekonomia zirkularrari lotutako inbertsioetarako ere gordetzen da laguntza. Horren barruan sartzen dira input kontsumoa murrizteko inbertsioak, produktua banatzeko, entregatzeko eta itzultzeko eragiketak optimizatzea, eraginkortasun energetikoa hobetzea, entrega-puntu adimendunak instalatzea edo energia-iturri berriztagarriak instalatzea, iraunkortasuna handitzeko beste irtenbide batzuen artean.

Laugarren eta azken inbertsio-lerroak hornidura- eta trazabilitate-kateari buruzkoak dira. Horren barruan sartzen dira tokiko ekoizleen lankidetza-plataformak, Km0 hornitzaileak integratzea, produktuaren trazabilitatea ezagutzeko teknologia berriak eta eskainitako aukeraren optimizazioa, lineal fisikoan edo online.

Gainera, elkarteentzako laguntza-lerroaren kasuan, diruz lagundu daitekeen bosgarren puntu bat sartu da, merkataritza-guneetan WiFi sareak instalatzeari eta merkataritza-eskaintzari buruzko informazioa ematen duten aplikazioei buruzkoa, ondarearen elementuekin batera, turismoa sustatzeko gastronomia-, kultura- eta erosketa-eremuetan.

Inbertsioak % 100era arte finantzatu ahal izango dira, eta gutxienez 1.500 euroko inbertsioa egin beharko da ETEentzat eta 50.000 eurokoa elkarteentzat. Zenbateko hori 50.000 eurokoa izan daiteke ETEetan eta 100.000 eurokoa elkarteetan. 2 milioiko lehen deialdi honetan, 415.000 elkarteetara bideratuko dira, eta 1,6 milioi merkataritza-sektoreko enpresetara.

Agindua abenduaren 19an argitaratuko da, eskabideak aurkezteko epeari hasiera emanez. Epea 2023ko urtarrilaren 19ra arte luzatuko da, eta sailburuak gogorarazi du sektoreari informazioa ematen ari zaiola eta astean zehar berariazko bilerak itxiko direla zalantza guztiekin laguntzeko.