Osasun Saila

Erresuma Batuko osasun-sistemak COVID-19aren pandemiaren aurrean emandako erantzuna

Argitalpen-data: 

Koordinazio Soziosanitarioko Taldea.

Erresuma Batuko osasun-sistemak COVID-19aren pandemiaren aurrean emandako erantzuna

Erresuma Batuko osasun-sistemak COVID-19aren pandemiaren aurrean emandako erantzuna

COVID-19 pandemiak erronka bat ekarri du osasun-sistemek eta gizarte-babeseko sistemek erantzuteko duten gaitasunerako, batez ere kudeaketari dagokionez, baina baita finantzei dagokienez ere. The Health Foundationek egindako txostenak COVID-19 pandemiak britainiar osasun-sisteman sortu dituen kostuak aztertzen ditu, baita horiek asistentzia-prestazioan dituzten ondorioak ere.

Garrantzitsua da aipatzea txosten honen garapena 2020ko azaroan egin zela, egun horretan ez baitzegoen COVID-19ren aurkako txertorik; beraz, txertoari dagokionez, egindako gastu-kalkuluek adierazten dute batez ere hura ikertzera eta garatzera bideratutako egoera bat dagoela.

Pandemiaren aurretik, Erresuma Batuko osasun-sistema nazionala (ingelesez, NHS) erreforma eta modernizazio-prozesu batean murgilduta zegoen. Planak 5 urteko indarraldia zuen (2019-2024), eta urteko gastua % 3,3 igotzea proposatzen zuen, arreta-estandarrei eusteko, biztanleriaren pixkanakako zahartzea eta kronikotasuna areagotzea ezaugarri dituen testuinguru soziodemografikoan.

Hala ere, The Health Foundationek eta Azterlan Fiskalen Institutuak (IFS) egindako proiekzioek erakutsi zuten igoera hori beharrezkoa zela osasun-aurrekontu osorako, honako hauek barne: lan-indarraren eta osasun publikoaren kapitala, prestakuntza eta gaikuntza, eta ez osasun-arretarako soilik.

Plan horren helburuen artean, lehen mailako arreta, osasun mentala eta zerbitzu komunitarioak indartzea proposatzen zen, ospitale-arretara bideratutako gastuarekin alderatuta. Ekuazio horretan, era berean, osasun-langileen ordainsarirako aurrekontua handitzea aurreikusten zen, jarduera bermatzeko eta, aldi berean, pertsonatzean eta kontratazio berriak egitean atxikitzeko bide gisa.

COVID-19 pandemiaren agerpenak benetako eraldaketa eragin zuen Erresuma Batuko hornidura medikoan, aurreko urteetako azpiinbertsioaren ondorioz. Mediku- eta erizaintza-langileen eta ospitale-oheen eskasia egiaztatu zen, baita ospitaleko arretaren eta arreta komunitarioaren arteko koordinaziorik eza ere.

Horren guztiaren ondorioz, itxarote-denborak gero eta handiagoak izan ziren, oheen okupazio-mailak gero eta handiagoak, arreta anbulatorio desegokia komunitatean, COVID-19 ez ziren zerbitzuak geroratzea, kontsultak eta triajeak digitalizatzea (urrutitik emanak), edo gaixotasun mentala duten pertsonentzako krisi-zerbitzuak sortzea, besteak beste.

Erronka berriei erantzuteko, gobernu britainiarrak 35 mila milioi libre bideratuko ditu 2020-2021 aldian osasun-kostuak estaltzeko; kopuru hori NHS 1948an sortu zenetik osasunean egindako gastuaren ehunekoaren hazkunderik handiena da.

Gastu-ehuneko handiena honako arlo hauetara bideratuko da: probak eta miaketak egitera (12 mila milioi libra inguru), infekzioak prebenitzeko eta kontrolatzeko neurriak mantentzera (15 mila milioi libra), edo osasun-sistemari ohe gehiago emango dizkioten instalazio berriak eraikitzera.

Datozen urteetarako finantzaketa-premia berriak hiru motatakoak izan daitezke:

  1. COVID-19ren zuzeneko kostua osasun-sistemarako, ondorengoa barne: lehen lerroko langileak babesteko PPE eskuratzea, proba, miaketa eta euste programa, edo COVID-19 pazienteentzat beharrezkoak diren haizagailuak edo beste elementu batzuk, besteak beste.

Horiei gaixoentzako tratamenduarekin eta laguntzarekin lotutako etengabeko kostuak gehitu beharko zaizkie, COVID luzea izenarekin ezagutzen dena.

  1. Pandemiaren ondorioz, baliabideen eskakizunak handitzea NHSko zerbitzu guztietan (urruntze soziala, prebentzio-neurriak eta infekzioen kontrola, etab.).

Prebentzio-baldintzak sartzeak produktibitatea jaistea eta prestazioaren mugak ekarriko ditu; izan ere, profesionalek denbora gehiago behar dute zeregin berak egiteko, eta horrek arreta atzeratzea eta itxarote-denborak handitzea ekarriko du. Osasun-sistemaren produktibitatea berreskuratzeko denbora beharko da, eta hornidura handiagoa beharko da NHSren lehen lerroko zerbitzuetarako, oinarrizko zerbitzuak ziurtatzeko neurri gisa.

  1. Pandemiaren ondoriozko arreta-eskaeran izandako aldaketak.

Osasun-zerbitzuen eskaria nabarmen aldatu dela egiaztatu da, batez ere osasun mentaleko zerbitzuena. Epidemia eta horri emandako erantzunen ondorioz, herritarren gaixotasun mentalek gora egin dute, eta osasun mentaleko zerbitzuen eskaria handitzea espero da.

Britainia Handiko osasun-sistemaren etorkizuneko erronkei gehitu behar zaizkie lan-indarra agortzea eta langile-zuzkidura berriak. Bereziki, erizaintzakoak atxikitzeko eta sartzeko estrategiak sustatzea.

Adierazitako aldaketez gain, pandemiak agerian utzi du osasunaren gizarte-baldintzatzaileen garrantzia, osasun-arloko desberdintasunen igoera eta gizarte britainiarraren baldintza ekonomikoen okertzea.

NHS berreskuratzeko unean uneko aldaketei azkar erantzun behar zaie, ez bakarrik eremu defizitarioak indartuz, baizik eta, bereziki, osasun publikoan gastua gehiago inbertituz, prebentzioa sustatzeko eta osasun-arloko desberdintasunak murrizteko.

Gai honi buruz argibide gehiago nahi izanez gero,  kontsultatu dokumentu osoa hurrengo estekan: https://www.health.org.uk/publications/long-reads/managing-uncertainty

Txostena The Health Foundation erakundeak egin du, Erresuma Batuko biztanleen osasuna eta arreta medikoa hobetzeko sortutako ongintza-erakunde independenteak.