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Boletin Oficial del País Vasco

99. zk., 2017ko maiatzaren 26a, ostirala

N.º 99, viernes 26 de mayo de 2017


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BESTELAKO XEDAPENAK

OTRAS DISPOSICIONES

GOBERNANTZA PUBLIKO ETA AUTOGOBERNU SAILA
DEPARTAMENTO DE GOBERNANZA PÚBLICA Y AUTOGOBIERNO
2602
2602

59/2017 EBAZPENA, maiatzaren 23koa, Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendariarena, Gobernu Kontseiluak hartutako erabaki hau argitaratzea xedatzen duena: Erabakia, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko sozietate publikoei baimena ematen diena zuzendari ez diren beren langile lan-kontratudunei 2015eko uztailaren 31tik 2016ko abenduaren 31ra arte jaso ez dituzten ordainsariaren kontzeptuei dagozkien kopuruak ordaintzeko.

RESOLUCIÓN 59/2017, de 23 de mayo, del Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento, por la que se dispone la publicación del Acuerdo adoptado por el Consejo de Gobierno por el que se autoriza a las sociedades públicas del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi a abonar a su personal laboral no directivo las cantidades por los conceptos retributivos dejados de percibir desde el 31 de julio de 2015 al 31 de diciembre de 2016.

Gobernu Kontseiluak, 2017ko maiatzaren 23an egindako bilkuran, erabaki hau hartu zuen: Erabakia, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko sozietate publikoei baimena ematen diena zuzendari ez diren beren langile lan-kontratudunei 2015eko uztailaren 31tik 2016ko abenduaren 31ra arte jaso ez dituzten ordainsariaren kontzeptuei dagozkien kopuruak ordaintzeko; eta horri beharrezko zabalkundea emateko, honako hau,

Habiéndose aprobado por el Consejo de Gobierno, en su sesión celebrada el día 23 de mayo de 2017, el Acuerdo por el que se autoriza a las sociedades públicas del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi a abonar a su personal laboral no directivo las cantidades por los conceptos retributivos dejados de percibir desde el 31 de julio de 2015 al 31 de diciembre de 2016, y a los efectos de darle la publicidad debida,

EBAZTEN DUT:
RESUELVO:

Artikulu bakarra.– Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzea honako erabaki hau Erabakia, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko sozietate publikoei baimena ematen diena zuzendari ez diren beren langile lan-kontratudunei 2015eko uztailaren 31tik 2016ko abenduaren 31ra arte jaso ez dituzten ordainsariaren kontzeptuei dagozkien kopuruak ordaintzeko. Eranskinean jaso da.

Artículo único.– Publicar en el Boletín Oficial del País Vasco el texto del Acuerdo por el que se autoriza a las sociedades públicas del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi a abonar a su personal laboral no directivo las cantidades por los conceptos retributivos dejados de percibir desde el 31 de julio de 2015 al 31 de diciembre de 2016, que figura como Anexo a la presente.

Vitoria-Gasteiz, 2017ko maiatzaren 23a.

En Vitoria-Gasteiz, a 23 de mayo de 2017.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako zuzendaria,

El Director de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento,

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

JUAN ANTONIO ARIETA-ARAUNABEÑA IBARZABAL.

JAURLARITZAREN IDAZKARITZAKO ETA LEGEBILTZARRAREKIKO HARREMANETARAKO ZUZENDARIAK MAIATZAREN 23AN EMANDAKO 59/2017 EBAZPENAREN ERANSKINA
ANEXO A LA RESOLUCIÓN 59/2017, DE 23 MAYO, DEL DIRECTOR DE SECRETARÍA DEL GOBIERNO Y DE RELACIONES CON EL PARLAMENTO
ERABAKIA, GOBERNU KONTSEILUARENA, 2017KO MAIATZAREN 23KOA, EUSKAL AUTONOMIA ERKIDEGOKO SEKTORE PUBLIKOKO SOZIETATE PUBLIKOEI BAIMENA EMATEN DIENA ZUZENDARI EZ DIREN BEREN LANGILE LAN-KONTRATUDUNEI 2015EKO UZTAILAREN 31TIK 2016KO ABENDUAREN 31RA ARTE JASO EZ DITUZTEN ORDAINSARIAREN KONTZEPTUEI DAGOZKIEN KOPURUAK ORDAINTZEKO
ACUERDO DEL CONSEJO DE GOBIERNO DE 23 DE MAYO DE 2017, POR EL QUE SE AUTORIZA A LAS SOCIEDADES PÚBLICAS DEL SECTOR PÚBLICO DE LA COMUNIDAD AUTÓNOMA DE EUSKADI A ABONAR A SU PERSONAL LABORAL NO DIRECTIVO LAS CANTIDADES POR LOS CONCEPTOS RETRIBUTIVOS DEJADOS DE PERCIBIR DESDE EL 31 DE JULIO DE 2015 AL 31 DE DICIEMBRE DE 2016

Estatuko oinarrizko legeriak maiatzaren 20ko 8/2010 Errege Lege Dekretuaren bidez ezarritako aginduaren ondorioz –Estatuaren Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 23ko 26/2009 Legea aldatzen du errege lege-dekretu horrek–, uztailaren 24ko 3/2010 Legea egin zuen Eusko Legebiltzarrak, Euskal Autonomia Erkidegoaren Aurrekontu Orokorren abenduaren 26ko 2/2009 Legea aldatzen duena, eta eskatu zion Eusko Jaurlaritzari Estatuak agindutako soldata-gutxitzeak egiteko (soldata-masa % 5 gutxitzeko, urteko kopurua kontuan hartuta), negoziazio kolektiboko hitzarmen edo akordio bidez ere gauza zitekeela kontuan hartuta.

Como consecuencia del mandato establecido por la legislación básica estatal en el Real Decreto Ley 8/2010, de 20 de mayo, de modificación de la Ley 26/2009, de 23 de diciembre, de Presupuestos Generales del Estado, el Parlamento Vasco dictó la Ley 3/2010, de 24 de julio, de modificación de la Ley 2/2009, de 26 de diciembre, de Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi, instando al Gobierno Vasco, sin perjuicio de su materialización mediante pactos o acuerdos de negociación colectiva, a realizar la minoración salarial determinada por el Estado (minoración de la masa salarial equivalente al 5% en términos anuales).

Euskal Autonomia Erkidegoaren kasuan, neurria langile publiko guztiei aplikatu zitzaien, baina Estatuko Administrazioan neurri hori aplikatzetik kanpo utzi ziren zenbait talde (hor sartu ziren enpresa publikoetako zuzendari ez diren langile lan-kontratudunak).

En el caso de la Comunidad Autónoma de Euskadi se extendió la medida al conjunto de los empleados públicos, mientras que en el ámbito de la Administración del Estado se contemplaron colectivos excluidos (caso del personal laboral no directivo de las empresas públicas).

Justizia-auzitegi arrunten hurrengo epaiek Euskal Autonomia Erkidegoan hartutako neurria legezkoa zela berretsi zuten, harik eta auzi horietako batean Auzitegi Gorenak Konstituzio Auzitegian (KA) konstituzio-kontrakotasuneko arazo bat abiarazi zuen arte; hala, auzitegi horrek emandako 143/2015 Epaiak indargabetu egin zuen EAEko lege-aurreikuspena, konstituzio-kontrakoa dela deklaratu baitzuen, ez zelako hertsiki oinarrizko neurrira lotzen; hori guztia, nahiz eta EAEko estatutu-eskumenak argudiatu eta alferrik izan.

Sucesivas sentencias de los tribunales de justicia ordinarios confirmaron la legalidad de la medida adoptada en la Comunidad Autónoma de Euskadi, hasta que en uno de tales pleitos el Tribunal Supremo promovió una cuestión de inconstitucionalidad ante el Tribunal Constitucional (TC), cuya Sentencia 143/2015, de 22 de junio, publicada en el BOE de 31 de Julio de 2015 anuló la previsión de la ley vasca, declarándola inconstitucional por no ceñirse estrictamente a la medida diseñada con carácter básico, todo ello a pesar de las competencias estatutarias vascas invocadas infructuosamente.

Konstituzio Auzitegiaren 143/2015 Epaiak zehatz arrazoitzen du Eusko Legebiltzarrak emandako 3/2010 Legearen 23.9. artikulua konstituzio-kontrakoa izateagatik emandako indargabetze-erabakiaren norainokoa, eta, haren mugei dagokienez, adierazten du, batetik, zaindu egin behar dela gauza epaitua, behin eta berriz aipatu den konstituzio-doktrina oinarri hartuta (Konstituzio Auzitegiaren urriaren 3ko 2/1979 Lege Organikoaren 40.1. artikulua, KALO), eta, bestetik, segurtasun juridikoaren printzipioaren babesean, kasu honetan izan daitezkeen administrazio-egoera irmoetara hedatuko direla muga horiek.

La citada STC 143/2015 motiva con detalle el alcance de su pronunciamiento de anulación por inconstitucionalidad del artículo 23.9 de la Ley 3/2010, dictada por el Parlamento Vasco, señalando que en sus límites, de acuerdo con reiterada doctrina constitucional, se habrá de preservar la cosa juzgada (artículo 40.1 de la Ley Orgánica 2/1979, de 3 de octubre, del Tribunal Constitucional, LOTC) y que, en virtud del principio de seguridad jurídica, se extenderán en este caso tales límites a las posibles situaciones administrativas firmes.

Aurrekarietan azaldutako gertaerak kontuan hartuta, 2016. urtean beste erreklamazio batzuk planteatu ziren lan-arloko ohiko jurisdikzio-bidean, bai gatazka kolektibo gisa, bai instantzia indibidualen bidez, eta, horien bitartez enpresa publikoetan zuzendaritzako kargua izan gabe lanean zeuden langile-kolektibo batzuek berariaz aldarrikatu zuten Konstituzio Auzitegiak indargabetutako artikuluaren babespean egindako soldata-gutxitzeak itzul zekizkiela. Erreklamazio horietako batzuk dagoeneko ebatzi dira, eta epaietan Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko (EAEAN) Lan-arloko Salaren jurisprudentzia-ildoa iradoki daiteke: langileen asmoak onartu dira, inplikatutako langileei gutxitutako zenbatekoak itzultzeko eskubidea aitortzen dieten adierazpen sendoen bidez, 2015eko uztailaren 31tik aurrerako ondoreekin.

A partir de los hechos reflejados en los anteriores antecedentes, se han vuelto a plantear en el año 2016 nuevas reclamaciones en la vía jurisdiccional social ordinaria, bien en términos de conflicto colectivo o a instancias individuales, por las que determinados colectivos, de empleados no directivos en régimen laboral de las empresas públicas, reivindican el reembolso de las reducciones salariales acaecidas bajo la cobertura del artículo anulado por el TC. Varias de estas reclamaciones ya han sido resueltas mediante fallos que configuran una cierta línea jurisprudencial de la Sala de lo Social del Tribunal Superior de Justicia del País Vasco (TSJPV), acogiendo las pretensiones de los empleados, con pronunciamientos firmes que declaran el derecho de los trabajadores afectados al reembolso de las cantidades minoradas con efectos desde el 31 de julio de 2015.

Hori dela eta, Gobernu Kontseiluak beharrezkotzat jo zuen Konstituzio Auzitegiaren ekainaren 22ko Epaiak (2015eko uztailaren 31ko BOEn argitaratuak) finkatzen duen doktrina juridikoaren ziozko ondorio ekonomikoak banan-banan aztertu eta zenbatestea. Izan ere, epai horrek indarrik gabe utzi zuen, konstituzio-kontrakotasunagatik, Eusko Legebiltzarraren 3/2010 Legearen agindua, bere garaian EAEko sektore publikoetako sozietate publikoek beren lan-kontratudun langileei (zuzendaritzakoak ez zirenei) urteko soldata-masa % 5 gutxitzeko neurria hartu zuena. Agindu hori, beraz, indargabetu egin zen, epaiaren arabera konstituzioaren aurkakoa zelako.

Ante tales circunstancias, el Consejo de Gobierno asumió la necesidad de llevar a efecto un estudio y cuantificación individualizada de las consecuencias económicas derivadas de la doctrina jurídica que sienta la STC 143/2015, al anular, por inconstitucionalidad, el precepto de la Ley 3/2010, dictada por el parlamento Vasco, que habilitó en su día la aplicación por las sociedades públicas integrantes del sector público de la CAE, respecto de su personal laboral no directivo, de una minoración salarial en cuantía del 5% de la masa salarial en términos anuales.

Konstituzio Auzitegiaren 143/2015 Epaiaren 3. oinarri juridikoan, beste epai askotan errepikatu den doktrina gogora ekarriz (45/1989, 180/2000, 365/2006 edo 161/2012 epaiak, eta, zalantzarik gabe, 219/2013 eta 207/2014 epaien sekuentzia, zeinak gai honi berari eragiten dion), lotu egiten dira askotan errepikatu den Eusko Legebiltzarraren 3/2010 Legearen, konstituzio-kontrakotasunagatik, indargabetzearen mugak bai gauza epaituaren erakundearekin (Konstituzio Auzitegiaren Lege Organikoaren 40. artikuluan jasotzen da), bai segurtasun juridikoaren printzipioarekin (Konstituzioaren beraren 9.3. artikulua); komeni da, edonola ere, konstituzio-epaiaren ondorioen muga-hedapenak izan behar duen modulazioa jarduera irmoetara iristea, zeinak ez diren berrikusi beharko finkatutako doktrina horren babesean.

El fundamento jurídico 3.º de la STC 143/2015, haciendo memoria de la doctrina reiterada en otras muchas sentencias (45/1989, 180/2000, 365/2006 o 161/2012, y obviamente la secuencia de las 219/2013 y 207/2014, que afectan al mismo tema que nos ocupa), anuda los límites de la anulación por inconstitucionalidad de la repetida Ley 3/2010, dictada por el Parlamento Vasco, bien a la institución de la cosa juzgada (recogida en el artículo 40 de la Ley Orgánica del Tribunal Constitucional LOTC), bien al principio de seguridad jurídica (del artículo 9.3 de la propia Constitución), interesando en todo caso que la necesaria modulación en la extensión de la limitación de efectos o consecuencias de la sentencia constitucional alcance a las actuaciones firmes, que conforme a la citada doctrina consolidada no deberán ser objeto de revisión alguna.

Aurreko motibazio osoa hartu du EAEANen jurisprudentzia berriak, egindako soldata-gutxitzeengatik dirua itzultzea eskatzen duten lan-erreklamazio arruntak egin direla jakitean; hark emandako epaitzetan argi eta garbi adierazten da diru-itzultze horren ondorioetarako «2015eko uztailaren 31» izan behar dela nahitaezko erreferentzia-eguna, egun horretan argitaratu baitzen ofizialki Konstituzio Auzitegiaren 143/2015 Epaia, eta argitaratzen den egunetik sortzen baititu ondorioak. Horixe bera adierazi du Euskal Autonomia Erkidegoko Auzitegi Nagusiko Lan-arloko Salak ekainaren 14ko, uztailaren 19ko eta irailaren 20ko epaietan.

La anterior motivación ha sido acogida en plenitud por la reciente jurisprudencia del TSJPV, con ocasión del conocimiento de reclamaciones laborales ordinarias que pretenden el reembolso de la minoración salarial que se produjo, y en cuyos fallos se expresa con total claridad que los efectos de dicho reembolso han de tener como referencia obligada la fecha «desde el 31 de julio de 2015», por ser la fecha de publicación oficial de la STC 143/2015 y causar la misma efectos a partir de dicha publicación; así, se ha pronunciado ya la Sala de lo Social del TSJPV en sus Sentencias de 14 de junio, 19 de julio y 20 de septiembre.

Hori guztia kontuan hartuta, Gobernu Kontseiluak, 2017ko urtarrilaren 10ean egindako bileran, erabaki zuen Euskal Autonomia Erkidegoaren sektore publikoa osatzen duten sozietate publikoei eskatzea ekonomikoki balioesteko zer gastu publiko ekarriko lukeen Euskal Autonomia Erkidegoko 2010eko Aurrekontu Orokorren Legearen 23.9. artikulua (ekainaren 24ko 3/2010 Legean emandako idazketan, aurrekoa aldatzen baitu) konstituzio-kontrakotasunagatik indargabetu delako kaltetu direla pentsa dezaketen zuzendari ez diren langile lan-kontratudunen soldata-egoera erregularizatzeak; artikulu hori indargabetu egin da Konstituzio Auzitegiak 2015eko ekainaren 22an emandako 143/2010 Epaiaren bidez (Erabakia, 2017ko urtarrilaren 17ko 11 zenbakiko EHAAn argitaratu da)

Atendiendo a las anteriores circunstancias, el Consejo de Gobierno, en su sesión del día 10 de enero de 2017, acordó instar a las sociedades públicas pertenecientes al sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi a evaluar económicamente el gasto público que supondría la regularización de la situación salarial del personal laboral no directivo que pudiera considerarse afectado como consecuencia de la anulación por inconstitucionalidad del artículo 23.9 de la Ley de Presupuestos Generales de la Comunidad Autónoma de Euskadi para 2010, en la redacción dada al mismo por la Ley 3/2010, de 24 de junio, de modificación de la anterior, mediante la Sentencia 143/2015, del Tribunal Constitucional, de 22 de junio de 2015 (Acuerdo publicado en el BOPV n.º 11, de 17 de enero de 2017).

Ebaluazio hori sozietate publiko bakoitzak egin behar zuen, denbora tarte honetarako: 2015eko uztailaren 31tik 2016ko abenduaren 31ra bitarte. Ebaluazioa justifikatu egin behar zen, sozietate bakoitzaren langileen lan-egoeraren arabera eta aipatu epaiaren eraginpean zegoen langile bakoitzeko.

La citada evaluación, por el periodo de tiempo comprendido entre el 31 de julio de 2015 y el 31 de diciembre de 2016, debía realizarse por cada sociedad pública de manera justificada en función de la situación laboral de su personal y de manera individualizada para cada persona afectada.

Ukitutako sozietate publikoek Gobernu Kontseiluaren agindua bete dutenean eta itzuli behar diren zenbatekoen kostu ekonomikoa ebaluatu denean (2015eko uztailaren 31tik aurrera), bidezkoa da zenbateko horiek ordaintzea, Gobernu Kontseiluak hala baimendu ondoren.

Una vez las sociedades públicas afectadas han dado cumplimiento al mandato del Consejo de Gobierno, procediendo a evaluar el coste económico con efectos del día 31 de julio de 2015 de las cantidades que han ser objeto de reembolso, se estima procedente llevar a efecto el abono de las mismas, previa autorización del Consejo de Gobierno.

Horregatik guztiagatik, Gobernu Kontseiluak, Gobernantza Publiko eta Autogobernuko sailburuaren eta Ogasun eta Ekonomiako sailburuaren proposamenez, eta gaia eztabaidatu ondoren, honako hau erabakitzen du:

En su virtud, el Consejo de Gobierno, a propuesta de los Consejeros de Gobernanza Pública y Autogobierno y de Hacienda y Economía, previa deliberación, adopta el siguiente

ERABAKIA
ACUERDO

«Baimena ematea, Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publikoko sozietate publikoei zuzendari ez diren beren langile lan-kontratudunei 2015eko uztailaren 31tik 2016ko abenduaren 31ra arte jaso ez dituzten ordainsariaren kontzeptuei dagozkien kopuruak ordaintzeko, Konstituzio Auzitegiaren 2015eko ekainaren 22ko 143/2015 Epaiari jarraituz».

«Autorizar a las sociedades públicas del sector público de la Comunidad Autónoma de Euskadi a abonar a su personal laboral no directivo las cantidades por los conceptos retributivos dejados de percibir desde el 31 de julio de 2015 al 31 de diciembre de 2016, que han de ser objeto de reembolso en virtud de la Sentencia 143/2015, del Tribunal Constitucional, de 22 de junio de 2015».

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Errekurtsoak.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Recursos.

Erabaki hau irmoa da administrazio-bidean, baina honen kontra aukerako berraztertzeko administrazio-errekurtsoa jar dakioke Gobernu Kontseiluari hilabeteko epean, edo zuzenean jurisdikzio-erreklamazioa, bestela, administrazioarekiko auzien bidean, bi hilabeteko epean, erabakia argitaratu edo banaka jakinarazi eta hurrengo egunetik aurrera, bi kasuetan.

Contra este Acuerdo que es firme en vía administrativa podrá interponerse recurso administrativo potestativo de reposición ante el Consejo de Gobierno, en el plazo de un mes o, formular directamente la reclamación jurisdiccional en la vía contencioso-administrativa, en el plazo de dos meses, en ambos supuestos contados a partir del día siguiente a su publicación o, en su caso, de la correspondiente notificación individualizada.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA.– Erabakia argitaratzea.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Publicidad del Acuerdo.

Jaurlaritzaren Idazkaritzako eta Legebiltzarrarekiko Harremanetarako Zuzendaritzak erabaki hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratzeko agindua emango du.

La Dirección de la Secretaría del Gobierno y de Relaciones con el Parlamento ordenará la publicación del presente Acuerdo en el Boletín Oficial del País Vasco.


Azterketa dokumentala


Análisis documental