Fitxa metodologikoa
ADIERAZLEA: | Txikizkako merkataritzako azalera biztanle bakoitzeko. (m²) |
ARDATZA: | Ekonomia / Lehiakortasuna |
ALORRA: | Merkataritza eta turismo gaitasuna |
DEFINIZIOA: |
Udalerriko txikizkako merkataritzako establezimenduen salmentako azalera guztien eta biztanle-kopuru osoaren arteko kozientea. |
KALKULU MEOTODOLOGIA: |
NEURRI UNITATEA: |
m² / biztanle |
INFORMAZIO ITURRIAK: |
Euskadiko Jarduera Ekonomikoen Direktorioa (DIRAE), Eustat Biztanleen udal estatistika (EUSTAT) |
KALKULU MAIZTASUNA: |
Urtero |
AZKEN DATUAREN URTEA: |
2022 |
OHARRAK: |
Adierazle hau kalkulatzean, ez dira kontuan izan motoredun ibilgailuak, motozikletak eta ziklomotoreak salerosteko establezimenduak, ezta establezimenduetatik kanpo egiten diren salerosketak ere. Horrenbestez, CNAE-93ko 1. berrikuspeneko kode hauetan sailkatutako establezimenduak sartzen dira: -Espezializatu gabeko establezimenduetan txikizkako salerosketak (52.1) -Jakien, edarien eta tabakoaren txikizkako salerosketa, espezializatutako establezimenduetan (52.2). -Farmaziako produktuen, artikulu medikuen, apaintze produktuen eta higiene produktuen txikizkako salerosketa (52.3). -Artikulu berrien txikizkako bestelako salerosketa, establezimendu espezializatuetan (52.4) -Bigarren eskuko ondasunen txikizkako salerosketa, establezimenduetan (52.5) Kontsultatu diren azterlan eta iturrien arabera, teorian, erreferentziako mailarik egokiena 1.000 m² litzateke 1.000 biztanleko. Edo, bestela esateko, m² 1 biztanle bakoitzeko. Gutxieneko maila 0,8 m² da 1.000 biztanleko, betiere. Komertzio moten arabera banatuko litzateke: 0,450 m²/biztanleko eguneroko komertziorako eta 0,550 m²/1.000 biztanleko noizean behingo komertziorako. |