Creative Europe (CREA). Europa Sortzailearen programa . Komunikabideen atala (MEDIA). Film europarrak dinamizatzea. FILMOVE deialdia. CREA-MEDIA-2023-FILMOVE

[filmove24creamedia]

Deskribapena


Xedea

Deialdia


Creative Europe Euskadi 

 

Naziokoak ez diren film europarrak aretoetan eta plataforma digitaletan nazioz haraindi banatzeko eta nazioarteko salmenta-jardueretarako deialdia. Ikus-entzunezko lanak nazioartean merkaturatuz, zehazki azpitituluen, bikoizketaren eta audiodeskribapenaren bidez, banatzaile taldeak bultzatzen dira naziokoak ez diren filmak estreinatzera.

 

Finantzatuko diren jarduerak Europako kanpaina paneuroparrak dira, jatorrizko herrialdetik kanpo film europar hautagarriak aretoetan eta/edo linean banatzeko, filmaren salmenta-agenteak koordinatuta. Banaketako kanpaina nazional gehienak aretoetako estreinaldietan oinarritu behar dira.

 

Arreta berezia eskainiko zaie iraunkortasuna, genero-berdintasuna, inklusioa eta aniztasuna bermatzeko estrategia egokiak aurkezten dituzten eskaerei.

 

Azken eguna: 2024ko martxoaren 14a eta 2024ko uztailaren 18a, 17:00etan.

 

Finantzaketa erabilgarria: Aurrekontu erabilgarria, guztira, 16 milioi eurokoa da.

 

Eskatzaile hautagarriak: Ekoizlearentzako bitartekari gisa jarduten duen salmenta-agenteen Europako enpresa, filmak ustiatzen espezializatua, atzerriko herrialdeetako banatzaileei edo beste erosle batzuei filmak merkaturatzen eta horien lizentziak ematen dizkiena. Salmenta-agentea filmaren ekoizleak izendatua izan behar da nazioarteko salmentei buruzko akordio baten bidez, eta akordio horrek filma gutxienez MEDIA azpiprograman parte hartzen duten 15 herrialdetan saltzeko eskubidea ezarri behar du. Pertsona fisikoak ezin izango dira hautatu, norberaren konturako langileak izan ezik (adibidez, banakako enpresaburuak), sozietateak pertsona fisikoarena ez den beste nortasun juridikorik ez duenean.

 

Proiektu hautagarriak: Film europarren banaketa paneuroparrerako kanpainak, jatorrizko herrialdetik kanpo, aretoetan edo linean, filmaren salmenta-agenteak koordinatuta. Gutxienez proiektuari lotutako zazpi banatzaile bildu behar dira. Zazpi banatzaileetatik, gutxienez bik ekoizpen-gaitasun txikiko herrialdeetatik etorri behar dute (A edo B taldea).* Banatzaileek konpromisoa hartu behar dute filma beren lurraldeetan banatzeko, asmo-gutun baten bidez. Filma gehienez ere eskaera aurkeztu eta hamar astera estreinatu beharko da. Filmak fikziozko lana (animaziozko filmak barne) edo dokumentala izan beharko du, gutxienez 60 minutukoa. Filma hautagarria izan dadin, zure lehen copyright-a ez da 2022a baino lehen ezarri behar. Filmak ez du eduki alternatiboa izan behar (operak, kontzertuak, emanaldiak, etab.), ezta publizitate-materiala, material pornografikoa edo arrazista ere. Filmaren produkzio-aurrekontua ezin da 15 milioi eurotik gorakoa izan. Filmak MEDIA azpiprograman parte hartzen duten herrialdeetan finkatutako produktore/ekoizle batek ekoitzi beharko du gehienbat, eta herrialde horietako profesionalen partaidetza esanguratsua izan beharko du. MEDIA azpiprograman parte hartzen duten herrialdeetatik etorri behar du filmaren produkziorako gutxi gorabeherako aurrekontu osoaren finantzaketaren % 50ak, gutxienez. Herrialde horietako profesional nazionalen/egoiliarren parte-hartze esanguratsuarekin ekoiztua izan behar du.

 

Hirugarrenei finantza-laguntza emateko, baldintza hauek bete behar dira:

 

Dirulaguntza filmaren jatorrizko herrialdetik kanpoko aretoetan eta/edo plataforma digitaletan sustatzeko eta estreinatzeko ematen da.

 

MEDIA azpiprograman parte hartzen duten herrialdeetako batean finkatuta egotea eta herrialde horietako profesional nazionalen/egoiliarren jabetza zuzena edo gehiengoa izatea.

 

Dena delako herrialdean filma aretoetan eta/edo plataforma digitaletan banatzeko eskubideen titularra izatea.

 

Filma dagokion herrialdean banatzea (estreinaldiaren data zehaztea, sustapen- eta banaketa-kanpaina kontrolatzea eta gauzatzea).

 

Lotutako banaketa-kostuak zuzenean ordaintzea.

 

Proiektuaren aurrekontuan, eskaera aurkezteko unean banaketa- edo deal-akordioa amaitu ez zuten hirugarrenei finantza-laguntza eman dakieke. Eskabidean, hirugarren zatia hautatzeko erabilitako hautaketa-irizpideak zehaztu behar dira. Gutxieneko irizpideek honako hauek izan beharko dute: naziokoak ez diren film europarren estreinaldian izandako esperientzia, estreinaldi-estrategia argi bat eta horri lotutako aurrekontu bat, filma eskuratzea, kostuei eta emaitzei buruzko informazioa emateko konpromisoa, eta programaren ikusgarritasunari aplika dakizkiokeen arauak errespetatzea. Eskaerak argi eta garbi zehaztu beharko du zergatik behar den hirugarrenentzako finantza-laguntza, nola kudeatuko den, eta hirugarren batek finantza-laguntza jaso dezakeen jarduera-moten zerrenda eman beharko da. Proposamenak, halaber, argi eta garbi deskribatu behar ditu lortu nahi diren emaitzak. Hirugarrenei laguntzea pizgarritzat jotzen da banatzaileek filma sustatu eta estreinatzeko. Salmentak baieztatu behar du laguntza ez dela filmerako diru-sarreratzat hartuko, eta ez dela erabiliko banaketa-kostu berreskuragarriak murrizteko. Salmenta-agenteak ziurtatu beharko du MEDIAren laguntzarekin lortutako hizkuntza-bertsioak interesatuta egon daitezkeen banaketa-plataforma guztiek (zinema, VOD, TV, etab.) erabiltzeko moduan daudela, eta bermatu beharko du banatzaileek beren eskura jarriko dituztela, eskaera egin ondoren, beren zerbitzuak eskaintzen dituzten lurraldea edozein dela ere.

 

Espainia bezalako herrialde batean banatzaile bakoitzari esleitutako finantza-laguntza gehienez 150.000 eurokoa izango da film bakoitzeko.

 

Filmak identifikazio-zenbaki elkarreragile estandarra izan behar du, hala nola ISAN edo EIDR, koordinatzaileak emango duena.

 

Onuradunak 24 hilabete izango ditu proiektua gauzatzeko.

 

* A multzoa: Kroazia, Txekia, Estonia, Grezia, Polonia, Portugal eta Errumania.

 

* B multzoa: Bulgaria, Zipre, Hungaria, Letonia, Lituania, Luxenburgo, Malta, Eslovakia eta Eslovenia. Hurrengo hirugarren herrialdeak, betiere MEDIA azpiprograman parte hartzeko baldintzak betetzen badira: Albania, Bosnia eta Herzegovina, Islandia, Liechtenstein, Montenegro, Ipar Mazedonia, Serbiako Errepublika.

 

Hautatzeko irizpideak:

 

Garrantzia (45 puntu): groupingaren kalitatea, salmenta-agenteak proiektu paneuroparretan duen esperientzia, inplikatutako banatzaileen kopurua, eta proiektuan duen esperientzia eta inplikazioa kontuan hartuta. Proiektuaren dimentsio europarra eta nazioartekoa (salmenta-agentearen estrategia globala, estaldura geografikoa, kultura- eta hizkuntza-aniztasuna filmaren nazionalitatearen arabera). Salmenta-agentearen sustapen- eta koordinazio-jarduerak, kanpaina paneuropar koordinatua sustatzeko, hala nola enpresa ekoizlearekiko lankidetza, material komunaren ekoizpena, estreinaldiaren dataren koordinazioa, mugaz haraindiko estrategia eta proiektuaren irismena zabaltzen duten online plataformekin edo jaialdiekin egindako jaurtiketak eta asoziazioak.

 

Aurkeztutako estrategiak egokitzea, proiektua gauzatzean iraunkortasun handiagoa bermatzeko.

 

Genero-berdintasuna, inklusioa eta aniztasuna bermatzeko estrategiak egokitzea, bai proiektuan/edukian, bai jarduera kudeatzeko moduan.

 

Edukiaren eta jardueren kalitatea (30 puntu): Pelikulak Europan eta nazioartean ikusle berriak lortzeko duen ahalmena, sortzen ari diren talentuen filmak barne. Sustapen nazionaleko estrategiak. Proiektuaren errentagarritasuna.

 

Proiektuaren kudeaketa (10 puntu): hirugarrenen ekoizpena jasotzeko metodologiaren egokitzapena.

 

Hirugarrenek sortutako kostuen jarraipenari buruzko metodologia. Eraginkortasuna eta gardentasuna alde bakoitzari funtsak esleitzean. Gardentasuna hirugarrenentzako laguntzaren kudeaketan.

 

Hedapena (15 puntu): Proiektuaren parte ez diren merkatuetara iristeko banaketa-estrategiaren kalitatea. Nazioarteko trailer bat ekoiztea. Emaitzak zabaltzea.

 

Kontaktu-informazioa


Kodea

filmove24creamedia

Ebazpena eta errekurtsoak


Beste tramite batzuk